Lili, vervelend van die krampjes en dat de melk door de neus naar buiten komt. Zielig voor jullie meisje... Hoe doen jullie dat dan met het bij je laten slapen van je kindje? Ik ben bang dat ik dan ook in slaap val en ik ga draaien in mn slaap ofzo. Maar gister van 10 tot half 2 met de kleine hummel op mn buik gelegen... van 4 tot 5 weer een voeding, om 8 uur weer... ben bekaf vandaag! Hier zei de kraam dat we geen kruik meer met kokend water moesten doen omdat ie nu zelf zn temperatuur kan vasthouden. Kan je dat ook niet doen om zn bedje voor te verwarmen? Een kruik met heet kraanwater is zo snel koud... als ie nog een rondje wil drinken vind ik daarna zn bedje al niet meer lekker warm!
Ik ben niet bang voor omdraaien oid. Maar ik slaap niet heel diep met een baby op me. Dus echt uitgerust wakker worden... neuh... Voorverwarmen zou ik idd met kokende kruik doen. Lekker! Hoewel een wollen dekentje ook al veel doet (maar goed ik heb ook echt geen zin om naast verschonen en voeden een kruik te regelen en Jan heeft al grotekinderendienst dus die laat ik liggen, maar M kreeg idd nog heel lang kruikjes en een warme wieg om vervolgens alleen bij ons te willen slapen). Overdag maakt L dus vaak wel hele lange rukken (nu ja... vier uur tussen voeding). En dan in de nacht 2-3u... jammer dat er geen slaapknop op zo'n baby zit
Voorkeurshouding. .. F heeft het ook. Al gaat het iets beter. Cb zei dat ik fysio moet bellen als het zo blijft. Voir mn gevoel gaat het beter. .vrijdag wer cb dus we zien het dan wel. F vandaag erg huilerig. 5 min slapen 15 min huilen. Ga zo ff lkkr naar buiten met haar.
Als het wat koud is doe ik ook gewoon weer een kruik hoor. Gister nog gedaan. Ik doe deze dan na de laatste avondvoeding. Slapen ik leg hem C. Gewoon naast mij en maak me niet zorgen qua draaien, gaat vanzelf zeg maar. Voorkeurshouding hier ook, in het begin niet maar al snel was de voorkeur links nog geen verschil te zien in vorm van zijn hoofd. Ik leg hem ook weleens anders en hij draait vaak ook terug. Soms niet.
Hier had Lucas rechts beetje plat hoofd zeiden ze van het cb toen ze op bezoek kwamen in de kraamweek, maar de laatste keer bij het cb zeiden ze dat het niet meer te zien was. Op de buik leggen was hun belangrijkste tip (onder toezicht natuurlijk...). Als de baby zijn hoofdje dan optilt trekken de nekspieren het hoofdje weer recht was de uitleg. Ik warm zijn bedje niet op 's nachts... Nooit aan gedacht en hij lijkt nergens last van te hebben.
Ik vind het ook eng om met Lucas in ons bed te slapen. Middagdutje heb ik wel al eens gedaan met hem op mijn borst, maar dan blijft het bij een beetje dommelen.
Wat gaat de fysio eigenlijk doen dan, als je kindje een voorkeurshouding heeft? Net heeft C weer een beetje lopen jengelen. Even rustig op de bank liggen voeden en toen viel ie lekker in slaap. Geen boertje gedaan... hoop maar dat het goed gaat (mn man is daar heel principieel in... moet perse boertje anders krijgt ie krampjes. Ik ben meer van 'hij slaapt, laat m maar'.) Ik denk dat ik straks ook maar even liggend ga voeden voor ie om een uur of 8 naar bed mag. Hopelijk krijg ik de hete kruik erdoorheen hier en hopelijk kan ik m in bed leggen voor ie zn broek volpoept en slaapt ie dan (en houdt ie zn broek even droog). Ik ben benieuwd....
@juuhduh daar was ik ook l ik mee hoor! Ze past hier nog steeds in 50 en in maat 1. Maar het is ook zo bijgehaald/besteld dus dat is wel een beetje dubbel. Hopen dat ze snel in d'r eigen bedje wil slapen! @ikapika goeie tip! Ik ga ook even op Amazon kijken! Nova heeft geen voorkeurshouding. Ze wisselt s'nachts zelf van kant dus daar hoef ik niet over na te denken. @lili ik kan me voorstellen dat je schrikt! Maar goed dat het maar gewoon dat is! Hier nog geen teken van. Ben het ook al zo lang niet geweest dat ik geen idee heb hoe het moet voelen of wat de eventuele voortekenen kunnen zijn. Wat zielig van die melk. Kan me wel voorstellen dat het oplucht om je borsten dan leeg te kolven! @krulletje lekker zo weer om het ritme zeg! Alvast veel shopplezier ! @thauma wat lastig zeg! Ik zou zo niet weten hoe je dat kan veranderen. Wij hebben hier idd ook weer een kruikje in bed, veels te koud anders! Ook gewoon met kokend water hoor! Boeren hoeft toch niet perse met bv? Teminste dat lees en hoor ik overal. Ik weet van mezelf dat ik eigenlijk niet beweeg in m'n slaap. Nils vertelde dat toen we nog aan het daten waren en dat is eigenlijk nog steeds zo. Dus ik val dan soms wel in slaap met haar naast me, maar dat doe ik Liever niet. Ik heb wel een tip voor je, weet niet of je d'r wat aan heb maar wellicht het proberen waard. De kraamzorg vertelde hier dat je een kussensloop om je voedingskussen kan doen en die dan tussen jullie in in bedje kan leggen. Eigen dekentje erbij en hij kan tussen jullie in slapen. @humpy vervelend die avonden zeg! En je moet doem wat jij denkt dat goed is en werkt toch! Hier slaapt Nova s'nachts ook nog bij ons door oa het speentje. Zodra ze eerder als ons naar bedje gaat (laatste fles dus eerder) en ze slaapt dan ook door gaan we proberen in d'r eigen kamer te laten slapen. @salapio waar heb jij een slaapzakje gekocht? Ik kan nergens kleine maatjes vinden, of ik moet echt niet goed zoeken. Hier: vandaag nacontrole in het zh bij de kinderarts. Ze doet het super! Ze groeit goed en er is niks meer van te zien dat ze in de couveuse moest. Niks aan doen aldus de kinderarts! Ik ben weer tevreden. Hier ook de foto's van de fotoshoot opgehaald. Ze zijn heel leuk geworden!
Hier ook een kleintje met een bijzonder hardnekkige voorkeur voor rechts. Maar gezien prematuriteit en het gegeven dat die meestal een voorkeurshouding ontwikkelen, is fysio hier al vanaf het begin actief. Tip: Leuk maken aan de linkerkant. N. slaapt met de rechterkant van zijn bed tegen de boekenkast. De andere kant slapen wij, staat grote zus te joelen, hangt een speeldoosje, is het raam, etc. Maar meneer is straks een enorme boekenwurm denk ik. Met verschonen ligt hij al recht voor ons, dus met zijn voetjes naar ons toe, flesje geven doen we al wisselend. Hij heeft (nog) geen afgeplat hoofdje gelukkig. Of tenminste, vanwege het ziekenhuis-stuk waar ze altijd op de zij liggen heeft hij een afgeplat hoofdje aan 2 kanten, maar symmetrisch, dus niet erg. Daarom moest hij in een rolletje liggen wat hem dan op zijn achterhoofd dwong. Nu hebben we een zijligkussen gekocht. Hij ligt dan op zijn li-zij, maar zelfs dan presteert hij het nog om naar rechts te kijken. Hij kijkt dan recht omhoog zeg maar. Volgende week weer naar de fysio. Ben benieuwd. Kleine slaapzakjes: pukababy zijn heel klein. Bij prenatal hebben ze ook van 60 cm. Die gebruik ik voor N. al is die voor hem nog wat aan de ruime kant met zijn 3750 gr. N. krijgt over 2 weken ongeveer flesvoeding. Ik heb nog ongeveer voor een kleine 2 weken de vriezer vol liggen met borstvoeding. Hij is dan ruim 3 maanden. Omdat hij was afgevallen en nu in zijn 32-weken-curve ook in de onderste helft van de curve zit krijgt hij dan speciale prematuren melk. Ben benieuwd.
Hier voorkeur voor links. Wanneer moeten ze hun hoofdje optillen als ze op de buik liggen? F tilt als ze op borst ligt wel hoofdje op... maar op aankleed kussen niet dan wil ze kruipen... althans ze beweegt haar voeten en knieën.
Hier niet echt voorkeurshouding. Draait overdag beide kanten op en snchts dus om en om op de zij. Draaien steeds de wieg om.. Aaron slaapt net. Weer anderhalf uur huilen achter de rug. Zo zielig!! slaapt nu op mn buik. Hoop dat t klaar is. Voor vandaag. Gelukkig overdag overladen door grote lachjes en kleine klanken..zo leuk!!
@juuhduh moet je d'r billen vasthouden en zachtjes naar beneden drukken, zo kan je d'r een beetje helpen. Dat liet de kinderarts vandaag zien. @humpy ah gos niet leuk! Hopen idd dat het klaar is! Ben wel benieuwd wanneer Nova echt gaat lachen. Ik ga even naar de prenatal en de hema kijken dankjewel! Is geloof ik ook korting weer bij hema van de week dus hopelijk zijn ze daar.
Ach gossie. Vervelend voor jullie beide. Hier weer alarm. Pfff.. wil wel weer een wat langer avondje met Jan (19-23-7 ). Maar met de nachten is half tien een uitstekende bedtijd.......
Ik heb idd ook slaapzak van Hema in kleine maat. Aaron ligt eindelijk te slapen, in z'n bedje..hopen dat hij nu flink doorslaapt.. Vandaag ook ongesteld geworden...blegh..
Nou hier nog niet intiem en ook niet ongi. Maar ik vloei nog steeds wel lichtjes vooral slijm en licht roze. Sorry hoor voor de details. Wel behoefte om weer iets intiems te doen maar durf nog niet zo goed vanwege de ks. Iemand een idee of dat kwaad kan na 3 wkn? Doet het pijn?
Hier even tijd om te reageren via de laptop. Het word een beetje teveel om nog op iedereen te reageren dus sorry voor mijn ego berichtje. @slaapzakje hier 1 van de babydump van 70 cm. Is nog te groot voornamelijk in de lengte maar werkt prima. Gebruiken hem alleen s'nachts. @gemeenschap, Hier enorm de behoefte maar helaas nog niet mogelelijk. Heb 4 weken gevloeid. Toen 3 dagen niks en is mijn menstruatie alweer begonnen. Inmiddels alweer dag 13, lijkt een eind aan te komen. Hopelijk blijft het nu weg tot ik weer met de pil stop. @hier Ik zit totaal niet lekker in me vel. Sinds 2 weken spuugt N ook veel. Het leek weer beter te gaan maar helaas was dit niet het geval. Hij werd geregeld wakker van het spugen en dat het ook via zijn neus uitkwam. Sinds 2 week is hij elke dag vanaf 3 uur smiddags wakker en huilt dan steeds en dit gaat door tot de voeding van 20/21 uur. Ik heb van alles geprobeerd en enige wat helpt is een speen. Als die eruit is dan is hij weer helemaal overstuur en verslikt/ stikter gewoon door. Vorige week donderdag naar het cb geweest. Ik heb dit ook allemaal besproken en de ka zei dat hij onrustig is omdat ik dat ben. Of terwijl het is mijn schuld? Ik ben voornamelijk onrustig door zijn spugen en verslikken. Ik ben vrijdags terug gebeld door de vpk en die stelde voor om 1 schepje jbp door de voedingen te doen. Hierdoor zagen we wel wat verbetering hij spuugde wel minder. Helaas komt er nu heel veel speeksel omhoog. Je hoort het gewoon omhoog komen en hij zit er dan tegen te slikken. Gister is de vpk van het cb langs geweest. Ze stelde voor om de middag voedingen wanneer hij onrustig is 2 schepjes jbp te doen, en om naar een fysio te gaan omdat ze denkt dat hij last heeft van zijn nekje. Ik had gehoopt deze week nog heen te kunnen maar kan helaas niet eerder dan dinsdag. We hebben het ledikantje aan het hoofdeind ook al opgehoogd zodat hij schuiner ligt. Inmiddels heb ik al een aantal keren meegemaakt dat hij zo ongeveer stikte. Spugen, liep helemaal rood aan en was wild aan het bewegen omdat hij geen lucht kreeg. Op de momenten dat het gebeurde ben ik ook nog alleen thuis en ben dan behoorlijk in paniek. Heb al een paar keer op punt gestaan 112 te bellen. Helaas gebeurde het vanavond weer en ik zit op moment ff helemaal door heen. Ik ga morgenvroeg gelijk de ha bellen want dit kan niet langer meer zo. Ik kan op moment door alles niet genieten en voel me over heel veel dingen ontzettend schuldig naar N. Ik probeer rustig te blijven voor N, zeker omdat me vorige week gezegd is dat hij onrustig is door mij. Sorry voor mijn gezeur. Hopelijk kan ik morgen naar de ha en gaat dit snel beter.