Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Aaron is idd drie weken te vroeg geboren. Ingeleid ivm hoge bloeddruk en diabetes.
    Met z'n eetlust is niks mis en drinkt zijn avond fles eigenlijk altijd leeg.. De ochtendfles wil hij nog wel eens 40 ml laten staan. Dan geven we hem savonds 210 en ook dat drinkt ie op..

Van de week bleef hij na t eten van een boterham nog als n jong vogeltje zitten en heeft m'n moeder nog maar een soepstengel gegeven! Maar hij is ook groot en de hele dag aan t kruipen en langs de bank schuifelen en dat vreet ook energie..

Wat sneu van de rode billen panda. Gelukkig heeft N er niet veel last van.

2. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hij eet zelfs z'n wagen op!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,3 KB
      Weergaven:
      1
  3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Leuk dat je weer eens langs komt panda! Jammer hoor dat je geen zin hebt om overal op te reageren. Je kan toch zeker wel even alle info van 10 pagina's onthouden? :D
    Haha grapje hoor. Snap het wel!

Fijn dat alles goed gaat met N. En dat brood eten komt nog wel joh. Opeens zal hij het doorhebben!
    Succes morgen op het cb. Laat je even weten hoe N groeit? :)

@haasten; hier is het ook rond etenstijd gehaast. Het scheelt dat A nog steeds maar 2x per week in bad gaat ivm eczeem en dat doe ik op woensdag en zondagmiddag. Ml moet ook 2x per week trainen 's avonds en dan Is het extra haasten. Ik probeert er zo relaxed mogelijk mee om te gaan. Als er iets niet lukt jammer maar dan niet.
    Vanavond bijv. Was A erg aan het huilen en deed lang over het eten. Toen ml om 18.15 thuis was was A nog met haar toetje bezig. Toen moest ik eigenlijk nog gaan koken heb ml er maar uit gestuurd voor frietjes dat ging net wat sneller :D
    ml besloot toen gelijk maar om om 19.00 uur naar s ouders te eigen om voetbal te kijken (wonen op 1,5 uur rijden) dus even wat extra haasten :)

kun je N niet op een ander tijdstip douchen of in bad doen? Dat scheelt weer wat gehaast 's avonds. .

Wat betreft Luieruitslag, zouden het tandjes kunnen zijn? Heb gehoord dat ze dat ook flinke Luieruitslag van kunnen krijgen. :(

@bibi; lekker bijna vakantie!!!!!Ga je nog iets leuks doen of lekker bijtanken?
    Hmm, wel vreemd van het dagverblijf zeg. Wat zeiden ze daarover of heb je er niet naar gevraagd? Fijn dat het verder wel goed was gegaan.

@Hier; hectische avond dus ;)
    A ligt al vanaf 19.45 uur te slapen! Jippie :D mama nu doodmoe op de bank. Ga zo de laatste aflevering van seizoen1 van chigago fire kijken...

Fijne avond / nacht allemaal!

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Aahhh, wat een schatje humpy :D

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Whahaha humpy wat een leuke foto!

Koekie nee heb op het dagverblijf niets van gezegd, denk ook niet dat ze er eerlijk voor uit zulln komen als ik ernaar vraag. En ik heb C ivm de teamdag niet zelf op gehaald dus las t in het schriftje achteraf.
    Ik ga de tweede week 4 dagen in een huisje in Epe met mn zusje dn C. En verder idd zoveel mogelijk bijtanken.

Zo nu ga ik KO!! Morgen weer vroeg op.

6. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hee Dames,

Hier de laatste dagen ook last gehad van het GROTE DRAMA in de avond niet willen slapen en lekker de boel bij elkaar schreeuwen......zucht
    Dat is echt een lastig iets vind ik zelf. meneer trekt een potje bier open en kan het goed van zich af zetten het gehuil.
    maar zelf zit ik me dan echt op te vreten.
    normaal als we hem hoorden huilen liepen we even naar boven, deden een muziekje aan en zijn speen weer in en dan was het goed.
    Maar nu als je maar een meter bij zijn bedje vandaan ging was het echt letterlijk krijsen!!
    soms duurde het wel 2,5 uur voordat hij eindelijk wou gaan slapen. ( natuurlijk niet zolang laten huilen hoor maar niet bij elke kreun of steun naar boven gegaan.)
    Gelukkig gaat het nu steeds wat beter maar het sloopt je wel hoor.

verder gaat alles prima zijn gangetje, hij kan zelf al redelijk zitten zelfstandig maar valt nog wel veel om.
    in de kinderstoel en loopstoel gaat dit gelukkig wel perfect!

Verder ben ik hier bezig met de laatste dingen van mijn school af te ronden.
    Ik ben geslaagd voor al mijn toetsen dus nu zijn het nog kleine dingen die ik moet afronden maar die duren vaak weer het langst ;)

Dus ik ga maar weer aan de bak :)

Toedeloee!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Bibi; klopt ze zullen er niet voor uit komen maar je kan ze wel laten merken dat je ze "door" hebt. Volgens mij gebeuren dat doet dingen best vaak dat ze iets beter voor doen als dat het is. Misschien doen ze het dan niet meer bij jou?

Lekker hoor bibi even weg. Mooie omgeving in de buurt van epe. Veel plezier alvast! Ga je samen met C of met nog meer?

@tulp; herkenbaar het huilen. Vervelend he? Wat fijn dat het allemaal goed gaat met je!
    Hoe gaat het met je zwangerschap?

@Hier; vandaag een hele pittige dag op het werk gehad. 3 escalaties met cliënten gehad dus ben blij dat ik nu op de bank lig en een lekker lang weekend heb :)

A ligt al vanaf 17.30 uur te slapen. Moet nog steeds haar laatste flesje hebben maar wacht het nog even af :D
    Verder weinig nieuws hier. .

Fijne avond/ nacht allemaal!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tulp. En als je er gewoon naast gaan liggen/zitten tot hij slaapt?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh zie net dat ik erover heen heb gelezen bibi! Je gaat samen met je zus. Wat leuk!

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat lastig tulp zulke nachten, zo word je wel bezig gehouden ja. Wat fijn dat je school ook goed gaat en je bijna klaar bent. Wil je t nu wel voor de bevalling afronden of maakt dat niet uit voor jezelf? Je zal het ongetwijfeld wel een keer verteld hebben maar wat voor studie doe je ook alweer?

Hier de laatste 2 weken zo'n beetje ook een baby die steeds vaker wakker wordt s' nachts en soms dus ook de hele nacht bij mij in bed ligt. Ene kant vind ik het nog heerlijk hoor, het gaat allemaal al zo snel dat ik er nog even van wil genieten en de bv duurt ook al noet heel lang meer. Als ik het vol mag houden of eerder de productie dan nog 5 maanden. Alleen ik ben wel weer kapot van die gebroken nachten weer. Opzich valt t mee hoor want hup tiet erin en het is weer ok maar ja je wordt toch weer een paar keer per nacht onderbroken in je slaap.

Haha idd koekie met C en mn zusje. We hebben er zin in!
    Morgen gaat C een extra dagje naar t dagverblijf ivm de vakantie heb ik recht op ruildagen en aangezien ik wel gewoon betaal voor de hele maand opvang maak ik er dan toch maar gebruik van ook. Denk dat ik het wel even quasi nonchalant laat blijken.
    Morgen de auto voor apk naar garage brengen en vaak zit ik daar dan een tijdje tot ie klaar is. Dat is niet zo fijn en handig met C. Het ligt namelijk best een stuk lopen van mijn huis en met openbaar vervoer kan ik eer ik thuis ben weer terug naar de garage. Hoop dat de kosten een beetje meevallen.

Ik ga maar weer slapen, Fijne nacht!

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen dames.

Wat een nacht heb ik achter de rug zeg. C was weer huilerig dus zoals altijd hup mee bij mama in bed. Lekker bv en verder slapen.... Dacht ik. C dacht er anders over die vond t wel tijd om lekker te spelen. Over mama heen klimmen aan mama de haren trekken lekker babbelen. Dat heeft zeker vanaf een uur of 3 tot 5 geduurd en toen is ie nog maar even gaan slapen en vervolgens om 8 uur weer wakker!!
    Mama is dus doodmoe! Haha maar ik kan er nu wel om lachen :)

C gaat zo naar t dagverblijf en ik naar de garage hoop dat mn oude barrel er weer doorheen komt.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Pff, drukke bibi!
    Rustig aan vandaag vooral met de hitte en Veel succes met auto!

13. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @salapio: nee daar ga ik niet aan beginnen, dan kan ik straks 7 dagen in de week een uur naast zijn bed gaan zitten dan wordt het een gewoonte en dat doe ik niet, ik heb normaal nooit geen huilertje hier als hij moet slapen, wel even mopperen een kwartiertje maar daarna is hij ook zo voor de hele nacht vertrokken..

@koekie1: met mijn zwangerschap gaat het op zich wel goed, ik zit nu alleen bij de fysio voor mijn bekken, daar had ik in de vorige zw op het einde pas last van maar nu dus helaas al eerder. moet nu meer rust nemen ( en dat kan ik natuurlijk weer niet, van de week nog met een zware stoel lopen sjouwen hihi) en ja dan krijg ik van me lichaam weer op me kop.
    maar verder mag ik overdag echt niet mopperen hoor, het is meer de avonden dat ik echt last heb, alleen al vrij snel last van harde buiken.

@bibiq: ik ben als het goed is einde van de maand klaar met mijn opleiding en dan heb ik mijn diploma voor de zorg binnen. ik wil dit na mijn bevalling wel weer oppakken en verder gaan leren, maar ik ga nu eerst even lekker genieten van mijn gezinnetje :)

Verder de laatste dagen een mopperkontje hier overdag phoehoee ik wordt er wel een beetje moe van hoor, maar de afgelopen 2 dagen sliep meneer echt top zonder ook maar een krimp te geven dus dat gaat gelukkig de goede kant op.
    Ik heb het idee dat hij in zijn koppie verder is dan dat zijn lichaampje wil en dat hij daar gefrustreerd van is.
    Wel zegt hij sinds vandaag het echte woordje 'Papa' :) alleen natuurlijk weer net niet wanneer hij er bij is haha.

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @lynn fijn vooruit zicht ff lekker vakantie. Kan me voorstellen dat je er zin in hebt om er ff op uit te gaan. Jammer dat het wat vreemd ging op kinderdagverblijf. Ik zou persoonlijk bij een volgende keer er wel wat over zeggen.

@humpy leuke foto. Ik zie er nog wel echt baby in of heb ik dat mis? Bij N is dat er echt wel af helaas.

@koekie haha grapjas. Ik denk dat we bij N wat meer geduld moeten hebben met brood. Ik probeer het gewoon 1 a 2x in de week en als wat beter gaat dan wat vaker. Wil hem er ook niet teveel me gaan plagen als hij het nog niks vind. De 8 maanden potjes van olvarit die zijn met stukjes dat gaat wel steeds beter. N gaat samen met vl douchen. In bad gaan lukt mij ook niet alleen. Ik moet hem wel in de douche in bad doen en met eruit halen is lastig alleen. Ik vind het vooral vervelend dat N dan huilt omdat hij moe is en ik ga dan heel gehaast eten, ik kan er niet van genieten en rustig de tijd voor nemen. Ook wil hij niet meer slapen omdat hij daarvoor al moe was. Gevolg is dan vaak een baby die oververmoeid is en niet kan/wil slapen. We zullen zien hoe het met vl zijn werk gaat of hij dit blijft doen of dat hij weer terug gaat, wat ik stiekem wel hoop.

@tulp herkenbaar dat huilen. Kan het misschien zijn dat S dan ook toe moe is om te slapen? Jammer dat vl het dan zo makkelijk van zich af kan zetten. Wij gaan over het algemeen wel om de beurt naar boven. Als hij al aantal keren bezig is geweest dan wachten we wel eens ff boven. Fijn dat je bijna klaar bent met je opleiding. Wat doe je eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar. Krijg je alles nog af voor je zw verlof? Alles verder goed met de zw en beeb?

@bibiq wij hebben ook zo'n tijdje gehad met het slapen. Misschien een fase of sprongetje? Ik kan dan ook achteraf wel lachen als hij dan lol heeft maar op zo'n moment zelf niet vaak. Als ik dat zou doen heeft die nog meer lol. Hopelijk vannacht een betere nacht. Hoe is het met de auto?

@hier gister bij cb geweest. N is nu 68 cm en weegt 9690 gram. Met gewicht zit hij op de +1 lijn en de lengte op -1 lijn.We moest dit keer naar de vpk, heb het luieruitslag nog ff laten zien en ze twijfelde of het misschien toch niet een schimmel was. Ze heeft de ka er nog ff naar laten kijken en die dacht er net zo over. Hebben zalf gehaald en moeten het een week gebruiken, als het niet over gaat is het ook geen schimmel. Tot nu toe lijkt het al te werken na maar paar keer smeren.

Hier ook 2 weinig slaap nachten gehad blegg. Gister omdat ik last van me rug had. Gisteravond en afgelopen nacht sliep N heel onrustig. Huilen maar niet wakker zijn en heel veel bewegen. Voor mijn gevoel ben ik er vannacht wel 100x uitgeweest. Om 5.30 was het weer zover ik er heen en ben me helemaal wezenloos geschrokken. N lag helemaal dubbel en de breedte van zijn ledikant op zijn buik, hoofd in het matras en lakentje helemaal over hem heen. Pff het schoot ff door me hoofd heen dat het wel anders had af kunnen lopen. Of zie ik nu spoken? Hebben ook nog een zeiltje op het matras (onder de hoeslaken en molton) onder zijn kont. Ik twijfel nu of ik die misschien beter er af kan halen. En kan ik misschien beter maar geen lakentje meer doen? Hierdoor durf ik hem niet meer zo goed onder lakentje + dekentje te laten slapen als de tempraturen weer gaan zakken. Achteraf gezien had ik toch wel graag een beeld babyfoon gewild, maar ja dat is achteraf.

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!
    Nou ben hier niet zo blij! Ik rijd een oude auto en de kosten zijn net zo hoog geworden als de auto waard is op dit moment. Ga er dus nog maar even over nadenken of ik em laat maken.

C heeft weer een leuk dagje gehad op de opvang. Meneer was na zijn nachtelijk speelavontuur zo moe dat hij tijdens het spelen op de grond ineens in een diepe slaap viel!hahaha aaah wat een schatje is t toch ook.
    Had nog wel even nonchie laten weten dat hij wel heel veel had geslapen, meer als thuis. Antwoord ja door nieuwe omgeving en indrukken kunnen kindjes soms meer slapen. Tja we doen er niks aan he!

Verder ff relaxen nu en lekker mn voetjes verzorgen. Slipperproof maken hihi!

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    :D@bibi; dat is balen van je auto zeg! Lastige keuze wat te doen. Misschien kun je m inruilen en een andere auto 2e hands kopen?

Fijn dat C een leuke dag gehad heeft op het kinderdagverblijf! Tja, wat er precies gebeurd zullen we nooit te weten komen. Lijkt mij wel lastig van kinderdagverblijf's..

@panda; mag ik vragen wat je er lastig aan vind om C alleen in bad te doen? Misschien heb ik tips voor je? Ik doe A namelijk altijd zelf in bad inclusief alle voorbereidingen en alles opruimen.
    Wat fijn dat het middel tegen de schimmel al werkt! Nu maar hopen dat het snel weg is en blijft.
    A heeft ook al een keer een schimmel gehad (ringworm). Dat duurde wel 4 weken voor het weg was (en erna nog 2 weken doorsmeren om zeker te zijn dat de schimmel weg is).
    Oh, bijna 10 kilo :D zolang hij zijn lijntjes volgt moet het goed zijn toch?
    Hebben ze nog wat gezegd over zijn ontwikkeling?
    Ik moet vrijdag naar het cb, ben benieuwd..

Kan me voorstellen dat je geschrokken ben panda! Is een slaapzakje niks?
    A slaapt 's nachts in de wieg naast ons in een slaapzakje. Overdag ligt ze in haar ledikantje. Ze heeft dat een aerosleep matras + zo'n special hoeslaken. Slaapt met haar kleren onder een dekentje. Ik zorg dat ik de zij en onderkant goed strak instop. Nu scheelt het wel dat A een rustige slaapster is. Ze beweegt nauwelijks in haar slaap. Ook om in slaap te komen heeft ze weinig beweging nodig.
    Wel vind ik het een fijner/veiliger idee dat ze (in ieder geval 's nachts) in een slaapzakje ligt.
    Beeldcamera is gericht op het ledikantje. Ik ben er super blij mee! Tegenwoordig kijk ik er alleen nog op als ik vind dat ze wel heel lang slaapt. Door de oppas oma's en opa wordt ie wel heel veel gebruikt :D
    Dus mocht je ooit teveel geld hebben of een nieuwe moeten aanschaffen, het is een goede aankoop :)

@hier; A Veel aan het slapen vandaag. Mama dus een rustig dagje. Lekker in de tuin boekje gelezen. Maar oh, wat ben ik verbrand :( had het helemaal niet zo in de gaten maar mijn benen en schouders hadden die jaar nog geen zon gehad. Nu zijn ze zo rood als een kreeft :$ tja, eigen schuld zeggen ze dan :(

Nu alweer de 3e avond dat A prima inslaapt. Ben er blij mee :D

fijne nacht allemaal!

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq balen van je auto. Tja als de kosten zo hoog zijn kun je een andere 2e hands auto misschien eens overwegen. Succes met je keuze.

@koekie, Doordat N in badje heel erg spettertje moet ik hem wel in de douche in bad doen. Hij kan nog niet zelfstandig los zitten. Ik vind nogal lastig om hem dan uit bad te halen en naar zijn kamertje te lopen. Zou niet weten hoe ik hem een hydrofiel of badcape moet omdoen. Daarnaast door al het gespetter ben ik dan ook van top tot teen nat.

N slaapt al in een slaapzakje, sindsdien is hij zo bewegelijk in bedje. Hij wil ook graag op zijn zij slapen en draait dan in zijn slaap te verder door en ligt op zijn buik. Het is nu zo warm op zijn kamer dat ik daarom tot ongeveer zijn navel een lakentje had dat die een beetje "vast" ligt. Maar die trapt hij dus vaak van zich af. En vanmorgen lag hij er dus van top tot teen onder. Hij ligt zo te draaien dat hij vaak op zijn buik beland en ook het voor elkaar krijgt om in de lengte op zijn buik in de breedte van het ledikant te liggen ( snap je hem nog haha). Best lastig dat hij zo onrustig/ bewegelijk slaapt. Dus als iemand een tip heeft graag.

Oehh balen dat je zo verbrand bent. Vooral veel smeren met aftersun. Je hebt ook een menthol zalf die ook heel goed verkoelt. Volgens mij ook bij drogist te koop. Hopen dat je hierna niet weer zult verbranden. Ik heb vorige jaar ook de zon vermeden ivm de zwangerschap.

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames! :D

Wauw, jullie hebben wat afgekletst!

@humpy wat een super schattige foto! Was ie zijn wagen zat dat ie em ging opeten? ;)

@Bibi leuk dat je weggaat met je zus en C! Slaapt C een beetje makkelijk in een 'vreemd' bedje?
    Balen van je auto zeg.. pff! Ik heb er verder geen verstand van, maar is ie dan niet gewoon total-loss verklaard? Of geldt dat niet bij een apk?
    Ben je erg afhankelijk van je auto?

@tulp fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap! Lastig hoor dat S niet zo goed in slaap kon komen d elaatste tijd.. gelukkig lijkt het erop dat ie de smaak weer te pakken heeft. Grappig dat ie 'papa' zegt... hier is het 'mama', maar totaal niet gericht naar mij en op de meest vreemde momenten :p

@panda lees ik het goed dat N huilt in zijn slaap? Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van zijn slaaphouding, maar ik zou proberen me niet al te druk maken. Die kleintjes zijn denk ik beweeglijker en flexibeler dan je denkt en het zal je verbazen uit welke houding ze nog kunnen ontsnappen ;)

Heb je trouwens een voedingskussen panda? Ik doe L sinds kort ook in de badkamer in bad en moet haar dus ook in een badcape wikkelen en naar haar kamer dragen om aan te kleden. Wat ik heb gedaan is een hoes voor het verschoningskussen over het voedingskussen gedaan (over de twee flappen zeg maar) zodat het één groot kussen wordt. Hierop leg ik de badcape. Als ik L uit bad haal dan leg ik haar op de badcape op het kussen, droog haar globaal af, wikkel haar in en neem haar dan mee. Nu ik me zo bedenk hoef het niet per se met een voedingskussen, maar een gewoon kussen zou ook gewoon kunnen. Dan kun je N in ieder geval even neerleggen en afdrogen/inwikkelen.

@koekie balen dat je verbrand bent! Goed vet houden is denk ik het enige wat je nu kunt doen :) Lekker dat A zo goed slaapt!

Nog ontwikkelen mbt tot sv? Passen je schoonouders nog steeds op?

@hier ik merk duidelijk dat L één van de jongste van dit clubje is.. jullie beschrijven situaties en moeilijkheden waar ik L , op het moment dat ik ze lees, helemaal niet in herken, maar een paar weken later ineens wel :p

Zo heeft L sinds een aantal dagen ook moeite met inslapen. Het lukt haar tot nog toe altijd wel zelf en ze huilt ook niet ofzo (Dus dat is al heel wat). Maar hoor haar wel heel erg rommelen in bed, soms wel tot anderhalf uur nadat we haar op bed hebben gelegd. Zolang ze niet huilt, laat ik haar maar.

Vandaag gaan we met de schoonfamilie uit eten in een pannenkoekenrestaurant. Ik zie er een beetje tegenop om L mee te nemen :) We hebben haar nog nooit naar een restaurant meegenomen. Het restaurant ligt ook in een recreatiegebied, dus ik verwacht dat het met het mooie weer ook vreselijk druk zal zijn. Iets waar L niet zo heel goed tegen kan. En dan ook nog die warmte. Zelfstandig zitten kan ze niet, dus ik verwacht dat ze niet in een stoeltje kan (in ieder geval niet te lang). Ik neem sowieso haar groentehap mee en water zodat ik dat daar kan geven. En een speeltje om haar bezig te houden. Ik denk dat ik de kinderwagen ook meeneem, zodat ze daar in kan als we zelf zitten te eten.

Hebben jullie je kleintje al eens meegenomen naar een restaurant? Nog tips? :p

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @badderen; ik doe het badderen als volgt:
    Als A het bad uit ga gooi ik (met 1 hand) een handdoek over mijn schouder. Til A eruit en neem haar mee naar haar kamer op de commode. Ik heb geen plek om haar neer te leggen in badkamer. Die is namelijk superklein. Op de commode doe ik afdrogen en de rest. Ook ik ben helemaal nat gespetterd als ik A in bad heb gedaan. Ach, erna andere kleren aan trekken en weer laat.
    De tip van het kussen is ook een goede lynn! Hier helaas geen optie maar misschien iets voor jou panda?
    Belangrijkste is dat je vooral moet doen waar jij / jullie je goed bij voelen!

Ik heb me gisteren ook flink ingesmeerd met aftersun. Had het kunnen weten maar goed. Verbrand nu de rest van de zomer niet meer :D

@lynn; mn schoonouders passen gelukkig nog steeds op! Dinsdag moet svader weer door de scan en die maandag erop krijgt hij de uitslag. Hopelijk weten we dan eindelijk wat het is. Heeft nu wel lang genoeg geduurd. Ml neemt die maandag vrij dus dat is ook opgelost.

Ja, L is inderdaad een van jongste. We bereiden je vast voor op wat gaat komen :D ik lees soms ook wel dingen dat ik denk: Oh, dat is het!

Lekker naar het pannenkoekenhuis! Jaloers hier!!! Beste tip is denk ik zo relaxed mogelijk blijven. Wel balen dat het druk zal worden en L daar niet zo goed tegen kan. Ach, als het echt niet gaat kunnen jullie misschien eerder weg?
    Misschien een handige tip: probeer in een hoek of aan de zijkant te gaan zitten. Zo komt het lawaai voor L niet van alle kanten. Misschien werkt het iets?

Ik heb A nog niet meegenomen naar een restaurant. Bibi geloof ik wel een keer als ik het goed herinner?

Wat zijn jullie plannen op deze warme zaterdag?
    Ik probeer om straks even een wandelingetje te maken. Ml ligt nog te slapen en gaat straks sporten.
    Verder vooral rustig aan doen denk ik.

Fijne dag allemaal!

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Humpy, lieve foto. Lekker aan de wagen knabbelen :)

@Bibi, wat balen van je auto. Wat moet er precies gebeuren?

@Panda, ik badder M. ook vaak alleen. Ik heb dan altijd de wasmand met handdoeken klaarstaan en bovenop een grote uitgespreide handdoek. Als ik M. uit bad til leg ik haar daar in en wikkel haar in de handdoek en neem haar mee naar het aankleedkussen.

@Lynn, wij zijn al best vaak uiteten geweest met M. en dat gaat eigenlijk altijd super. Tegenwoordig kan ze ook in zo'n Ikea kinderstoel zitten en ik moet zeggen heel veel restaurants hebben hem. Ideaal! We geven haar daar dan meestal een groentehapje. We hebben wat speeltjes mee en ook bij verschillende mensen aan tafel op schoot werkt super.

Deel Deze Pagina