Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen dames!
    Wat stilte hier.

Ik heb lekker al weekend, dus eindelijk weer beetje uitgeslapen voor zover dat kan met bouwlui en een baby!

Sinds gisteren is C echt aan t kruipen!! Jeeeejj weer een hoogtepunt!
    En hij maakt ook allemaal nieuwe geluidjes dadadada papapapa babababa zo leuk!

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Inderdaad rustig hier!

Lekker Bibi dat je al weekend hebt! Had je een vrije dag genomen vandaag?

Wat supergoed van C dat ie kan kruipen! Wat worden ze al groot he! Hier is van kruipen nog geen sprake.. wel kleine beetjes tijgeren (naar achteren welteverstaan) en al rollend en draaiend komt L wel iedere keer op plaats van bestemming (of onder de kast of tafel:D).

Die baby float was zeker geslaagd inderdaad! Ik had er geen hoge verwachtingen van.. hij leek me op het eerste oog nogal groot, maar toen we het gingen proberen bleek ze er prima in te passen:)

Hier verder weinig spannends.. morgen nog 1 dagje werken en dan lekker weekend. De avonden zijn hier wel pittig nu vl savonds werkt.. flink aanpoten om het avondritueel in mijn eentje te doen.:( en ongezellig ook ;) maar het moet ff

Vraagje: heeft een van jullie ervaring met balneum in her badje? HA heeft ons geadviseerd geen zeep te gebruiken in het badje (ook geen neutral) ivm L's droge huid. We doen dit nu bijna 2 weken en het lijkt te helpen.. maar wil haar eigenlijk af en toe wel wassen met een soort van zeep, want heb niet het idee dat ze van alleen water écht schoon wordt:)

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq de woordjes enzo zullen vanzelf wel weer komen. Wel fijn dat C niet huilt, wie weet komen die tandjes straks allemaal in 1 keer omhoog schieten. Jammer dat je niet extra hebt kunnen uitrusten, wel fijn dat je nog beetje hebt kunnen uitslapen. Fijn dat je al weekend hebt, hopelijk lukt het uitslapen toch een beetje ondanks bouwlui en baby. Leuk dat C kan kruipen en die brabbeltjes.

@lynn ja zeker oppassen met die koortslip. Heb nu van die patch erop. Had ze nog nooit gebruikt maar ze zijn echt ideaal. Kan me voorstellen dat die ploegendiensten van vl lastig zijn. Is het tijdelijk of is dit definitief? Misschien dat jullie na verloop van tijd de draai hiermee kunnen vinden. Wat een leuke foto zo in die babyfloat. Vl wil ook keertje met N gaan zwemmen wij hebben zelfs 2 van die banden haha. Hier is het avondritueel ook een gedoe nu vl weer tot 18.00 uur werkt. Tja het is niet anders moeten er maar wat van maken. Vraag me alleen af hoe ik dat zal moeten doen als N ouder is en gewoon alles van de pot mee kan eten. Ik heb geen ervaring met balneum dus kan je daarmee niet helpen.

@hier nou het is al een week een drama met slapen met N. S'avonds als wij aan het eten zijn begint hij in zijn ogen te wrijven en vaak ook te gapen, een teken van ik ben moe. Na het eten zo snel mogelijk de boel aan de kant en N klaar maken voor bedje en laatste flesje geven en op bed. Op de arm tijdens het flesje valt hij al half in slaap, flesje is leeg en ineens word hij hyperactief. Tja toch maar proberen op bed te leggen en vervolgens is het huilen huilen en huilen. Ligt in bed te stuiteren en te doen. Gaven hem een pyjamapapje en hebben gister en vandaag maar een gewoon flesje gegeven. Hij stuitert iets minder maar gisteravond toen wij op bed wilde was hij helemaal overstuur heeft wel 1,5 uur geduurd voor hij rustig was en ging slapen. Ook word hij s'nachts wakker of is dan half wakker omdat hij op zijn buik ligt of andersoms in bed. Wat het is ik heb geen idee ik vermoed tandjes. De 2 voortanden boven zijn nu door en die ernaast komen er ook aan. Ben wel weer toe aan een nachtje normaal slapen.

Zoals ik eerder zei ben ik bezig geweest met huur. Nou kunnen er verder niks tegen doen helaas. Morgen nog maar eens proberen woningbouw te bellen om uitleg. Heb het gevoel dat we nog al vern**kt worden. (sorry voor de woordkeuze). Vl wil gaan kijken naar de mogelijkheden om iets te kopen. Daar zal wel het nodig bij komen kijken. Iemand hier tips, waar kun je terecht voor info zijn daar ook kosten aan verbonden? Wat zijn de voordelen van huren en kopen. Tips zijn dus welkom. Hebben hier totaal geen verstand van dus is allemaal nieuw.

Daarnaast wil ik nog ff jullie mening en mijn hart luchten. Wij hebben geen grote vriendengroep helaas. Zijn nogal wat contact verwaterd en zelf ook geen aandacht aan geschonken. Nu is het zo dat vrienden van ons waar we veel contact mee hadden en bij elkaar over de vloer kwamen het contact echt bagger is al een tijdje. Keertje wat afspreken gaat heel moeilijk, steeds hoor ik van haar ja ik laat wel weten wanneer we kunnen en hoort dan een tijdje niks. Als je dan iets hebt afgesproken dan gaat vaak op laatste moment niet door. Kregen beetje het gevoel dat er iets was of geen contact meer wilden. Heb dit ook gevraagd, maar ze gaf ook toe dat het aan hun lag en er verder niks aan de hand was. Las namelijk via fb dat ze wel geregeld allerlei andere mensen over de vloer kregen vandaar dat gevoel ook. Die mensen kwamen dan gewoon zo ineens langs zei ze. Hij heeft straks geen werk meer, zitten in de schuldsanering, hebben een drugsverleden maar zijn nu verder clean. Nu was het zo dat we voor afgelopen zaterdag hadden afgesproken, ik had gezegd dat wij ook konden maar daarna geen enkele reactie meer, zaterdagochtend nog een appje gestuurd of het door ging, vl heeft s'avonds ook nog een appje gestuurd maar tot op heden nog geen enkele reactie. Ze hebben nogal wat te voorduren met allerlei dingen die tegen zitten, heel vervelend maar als vrienden ben je er dan voor elkaar toch? Ze heeft vanavond op fb gezet: de vrienden die er nog steeds zijn als je het moeilijk hebt zijn degene die je moet koesteren. Ben geneigd erop te reageren maar denk doe maar niet. Tja wat moet ik hier mee? Ik vind het heel moeilijk om te zeggen bekijk het maar omdat we al weinig vrienden hebben. Omdat ik thuis zit heb ik juist ook behoefte aan andere contacten dan proefff en aaa. En tja nieuwe vrienden, en kennissen liggen ook niet in de schappen van de ah haha. Wilde dit ff kwijt. Nu me bedje opzoeken en hopen op wat slaap.

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha lynn balneum hier geen ervaring met balneum maar ik gebruik wel de kruidvat badolie vaak tegen de droge huid van C. Al in de eerste week na geboorte ben ik daarmee begonnen. Kraamverzorgster adviseerde toen ook balneum of gewoon badolie. En dat werkte dus prima pas de laatste maanden was ik C steeds vaker met zwitsal of neutral zeep dit wissel ik af en smeer hem daarna altijd lekker dik en vettig in met bodylotion. Dit is nu voldoende maar je zou ook babyolie kunnen gebruiken om in te smeren. Misschien is dat een idee als je L hebt gewassen met zeep? Ik heb op een gegeven moment een scheut babyolie in de bodylotion gedaan en dit goed mengen. Dan is de lotion wat vetter en heb je minder geknoei met de olie.

Nee ik heb geen vrije dag genomen, ik had een dienst met een collega geruild en heb dus maandag gewerkt ipv vandaag.

Ze worden zeker al groot het gaat nu wel heel rap allemaal hoor!

Nou ik ga onder de wol zit weer in een enorme moeie fase volgens mij.

5. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Lynn, wij gebruikten ook alleen olie. Maar ook zonder zeep worden ze wel schoon hoor! Gewoon lekker laten weken!

Panda, wij zijn laatst voor informatie naar de bank gegaan. We hebben onze huidige hypotheek daar ook al. Hoefden we niks voor te betalen. Even alle jaarstroken meenemen dan kunnen ze veel voor je berekenen. En binnenlopen bij de makelaar kost ook niks. Dus dat scheelt! Dus ik zou een afspraak maken en je uitgebreid laten informeren.

Voordeel van kopen is dat je het huis kan aanpassen zoals jij dat wilt en als de economie aantrekt een investering. Huren is fijn wanneer er wat kapot is. Je belt de woningbouw en zij regelen het verder. Met kopen is alles voor eigen kosten.

En slapen...ja hebben hier eenpoosje terug drie van die weken gehad en toen was het weer over.. Twee uur doen over het in slaap vallen en dan om twee uur weer wakker worden en pas om vijf uur weer slapen om vervolgens om zeven uur goede morgen te zeggen..
    Was een sprongetje met tanden er bij..ging toen kruipen, optrekken tegelijk.
    Dus nog ff volhouden!! Je kunt het!!

Wat balen van die vrienden.. Lastig als je het idee hebt dat er meer speelt dan dat je te horen krijgt. Misschien dan ook gewoon een keer bij hun binnenlopen? Net als die andere vrienden? Onder t mom van we waren ff in de buurt?

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Panda volgens mij hebben onze berichten elkaar net gekruist gister of updaten ging weer niet goed.
    Vervelend dat de woningbouw niks aan de huur doet. Van kopen weet ik ook niet zoveel.
    Vreemd verhaal van die vrienden, inderdaad misschien een keer onverwachts langs gaan?
    Tandjes die allemaal in 1x komen heb ik inderdaad al een keer eerder van gehoord. Nou wie weet.

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda vervelend dat N zo slecht slaapt.. hopelijk is het een fase en is het snel over! Hoe zijn de afgelopen nachten gegaan?

Wij hebben een koophuis en hebben die gekocht mbv de hypotheker. Hun dienstverlening is gratis totdat je besluit een huis te kopen. Ik meen dat je dan 1% van je hypotheekwaarde betaalt aan de hypotheker. Dit kun je ook als kosten koper mee laten financieren. Het heeft ons erg geholpen destijds, omdat we ook de ballen verstand hadden van het kopen van een huis:) je kunt idd ook bij een bank binnenstappen, maar heb het idee dat een organisatie als de hypotheker net ff wat onafhankelijker is (al zal er van 100% onafhankelijkheid ook geen sprake zijn hoor;)) ze helpen je ook bij het afsluiten van verzekeringen ed.. het hele plaatje dus.

Vervelend van je vrienden. Tsja.. ik ben een beetje van: graag of helemaal niet. Ik ben meestal wel snel klaar met dat soort twijfelaars ;) maar ik begrijp dat je weinig andere contacten hebt... misschien kun je contacten zoeken dmv een clubje ofzo? Of door op babyzwemmen te gaan xodat je in contact komt met andere mama's?

@humpy ja wilde de balneum olie gaan proberen.. welke olie gebruik jij?

@bibi alweer wat minder moe?

@hier lekker weekend! Vl is aan het werk tot 12 uur.. smiddags ga ik lekker high tea-en met mijn moeder. Vanavond komt een vriendin langs, vl is dan naar een verjaardag.. Morgen gelukkig een dagje met zn 3-en!

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Praten: hier wordt vanalles gebabbeld, ook wel mama en papa, maar zo lang het niet zo heel duidelijk is om contact met ons te maken, geloof ik niet dat hij dat bewust zegt en vind ik het ook niet echt meetellen. De klanken beheerst hij al lang, dat dan weer wel.

Weekend: ja lekker he :)
    C ligt nu op bed. Zometeen met zn drietjes boodschappen doen. C vindt het zo prachtig in het winkelkarretje. De eerste keer vond ik het wel spannend. Hij is best een dunnetje, dus hij houdt vrij veel plek over. Maar hij zit zo stevig rechtop! Sinds hij zelf rechtop kan gaan zitten geloof ik ook wel dat hij de kracht heeft om te corrigeren als ik een bochtje om ga of over een hobbeltje rij ofzo.
    Met het fietszitje gaan we trouwens nog wel wachten. Zo lang hij in de maxicosi past vervoer ik hem (ook incidenteel op de fiets) daar in. Schijnt dat je sowieso niet langer moet fietsen met een normaal fietszitje als je kind ook daadwerkelijk rechtop kan zitten. Dus 30 min zitten, max 30 min fietsen. Maar ook pas vanaf 9 maanden officieel.. maar in amerika raden ze zelfs 1 jaar aan. Want rechtop zitten is natuurlijk wat anders dan al die schokken kunnen opvangen!!! Want dat zijn er op de fiets toch echt wel een stuk meer dan in het winkelwagentje natuurlijk!

Welke slabbetjes gebruiken jullie? Ik heb er een uit mn kraampakket met een plastic laag je er achter en stof ervoor. Die is ideaal, behalve dat het klittenband voor geen meter werkt. Hij heeft zijn slab echt in no-time af!

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames! Eindelijk weer even tijd om ook te reageren. .

@lynn; wat een leuke foto zeg in het zwembad! Lastig hoor als jullie elkaar mislopen. . Dat is El een groot nadeel van ploegendiensten. Houwt ziet ml A soms ook een dag of 2 niet. Ze Ligt dan al op bed als ml thuis komt. Tja, is helaas niet anders maar leuk is het niet. .
    Hier geen ervaring met balneum. Ik doe altijd wat neutral olie in het badje en was haar met neutral zeep en shampoo. Maar heb wel goede verhalen over balneum gehoord!
    Veel plezier vandaag lynn!

@boeboe; gezellig dat je ook mee komt kletsen!

@bibi; wat leuk dat C aan het kruipen is! Gaat hard ineens he? Weer een beetje bijgeslapen?

@panda; lastig zeg dat N moeite heeft met slapen.. gelukkig is het voordeel van fases dat ze overgaan maar erg lastig is het wel! Smeer je nog iets voor de tandjes? Misschien dat dat een beetje kan helpen?
    Wat een gedoe met die vrienden! Ik zou inderdaad een keer onverwachts bij hun langs gaan. Je zou bijna gaan denken dat er iets aan de hand is. Maar ja, wat??
    Volgend mij kun je bij een hypotheker vrijblijvend advies inwinnen wat bergt kopen.
    Voordelen van kopen vind ik dat het van jezelf is en je het net zo kan maken als dat je wilt.
    Nadeel is dat als er iets stuk gaat je het zelf moet betalen / oplossen. Maar goed, hoe vaak gebeurd zoiets? Als je zelf handig bent of handige mensen kent is dat echt geen probleem. Voor mij is vooral belangrijk dat het echt voelt dat het van mij /ons is. :)

@hier; Hier is ook de vermoeidheid bij mama toegeslagen. A is iedere ochtend rond 6 uur klaarwakker. Wil dan spelen :$ vanaf 6.30 mag ze in bed zodat ik me kan aankleden en ontbijtje maken. A valt om 8.30 uur weer in slaap en mama is dan klaarwakker :D
    Klopt het dat als er tandjes doorkomen ze met poepbroeken krijgen? A heeft 4 poepbroeken op een dag zonder dat we de lactulose verhoogd hebben. Het is niet dun ofzo, gewoon normaal zeg maar..
    Ga nu even A in bad doen. Probeer straks nog even te reageren. .

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zo, A is in bad geweest en even slapen. .

@slabbetjes: Ik heb van alles wat :D met touwtjes van de c&a, die je gewoon over het hoofd moet trekken van de action en met klitteband. In het begin vond ik degene van de action het fijnst. Die kon ik met 1 hand over het hoofd van A trekken. Nu vind ik die met klittenband het fijnst. Niet echt om te wassen want andere kleding blijft aan het klittenband plakken :(
    A laat haar slabbers gelukkig keurig zitten..

@praten; Veel klanken en papa hoor ik hier. Verder nog babaha, jajaja, pfrttt enz :D

A tijgert de hele kamer rond. Vooruit, achteruit het gaat allemaal even makkelijk :D zitten wil ze ook allen dat lukt nog niet.
    Eten gaat helemaal geweldig de afgelopen dagen. Heb weer eens bijgehouden hoeveel eet.
    Enkel het ontbijt lukt niet zo. Nou zijn wij ook moeilijke ontbijters dus dan heeft ze het niet van een vreemde. Ze eet nu als ontbijt ongeveer 100 ml pap. Als ik melk geef drinkt ze ook 100 ml. Combineren wil ze alleen het eerste wat ik haar geef. De rest van de dag haalt ze de schade wel weer in hoor dus eigenlijk geen probleem :D

morgen komen souders voetbal kijken en slapen voor het oppassen maandag. Verder moet ik nog iets leuks bedenken voor volgend weekend. Ml en ik zijn komende week 10 jaar bij elkaar en die week erop 3 jaar getrouwd.. lastig hoor nu met zo'n ukkie erbij. Jullie ideen?

Ik zal vast wel vergeten zijn om op iemand te reageren. Sorry alvast :D

en hierbij nog een foto van mijn lieve meisje. ..

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!
    Papa van C is hier om tijd in te halen nadat ie hem bijna 2 weken niet gezien heeft. We hebben met zn 3en mn zusje uit het zh opgehaald. De operatie is goed gegaan dus nu herstellen en dan over 3 maanden weer voor de maagverkleining.

Hier nog steeds erg moe en C was vanochtend weer om 7 uur wakker! Dat is voor mij echt te vroeg, ik ben totaal geen ochtend mens vind dat ik op vrije dagem niet voor 9.30 uur mn bed uit uit hoef. Maar ach met dat kleine ventje hoort t erbij en kan je niet anders he?! Begin er ook wel een beetje aan te wennen hoor.

Had voor c nieuw speelgoed gekocht de koekjestrommel van fischer price. Had het laten inpakken dus hij mocht vanochtend lekker zelf zn speelgoed uitpakken. Leuk dat ie het vond! Verder weet ie nog niet goed wat ie met de koekjestrommel moet maar hij wordt al aardig door de kamer gesmeten.

Volgens mij heb ik een ontstoken oog sinds gisteravond irriteerd ie heel erg prikkelend en tranend. Ontzettend vervelend, heb oogdruppels maar die halen nog niet veel uit.

Ben vandaag lekker roti aan t maken! Voor t eerst zelf proberen en lijlt erop dat ie aardig gaat lukken!! Heerlijk, wel veel werk!

Fietszitje heb ik nog niet, wil wel graag binnenkort aanschaffen en gaan fietsen met hem maar moet nog even langs de fietsenmaker met mijn fiets of die dat aankan. Denkner eigenlijk over om de mijne te verkopen en een mamafiets aan te schaffen maar moet nog even kijken wat die kosten. Mijn fiets is pas 3 jaar oud en opzich niet veel gebruikt maar moet wel weer even schoongemaakt en onderhoudsbeurt denk ik.

Wie van jullie geeft nog bv en zoja op hoeveel bvoedingen zit je ongeveer? Binnenkort eindigt mijn kolfrecht op werk en eigenlijk wil ik dan helemaal stoppen met kolven. Maar bv wil ik nog doorgeven tot C 1 jaar is en daarna afbouwen.
    Zou mn productie enigzins opgang blijven als ik C alleen nog maar voedt als hij er is? Dat betekent namelijk dat ik 3 dagen van de week geen bv geef behalve de nacht en ochtend. De andere krijgt hij sowieso borst naast alle overige hapjes.

Nou fijn weekend verder!

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de operatie goed gegaan is bibi! Hopelijk hersteld ze snel en gaat het over 3 maanden weer goed! Ik duim in ieder geval voor haar!
    Ik ken me er iets bij voorstellen als je geen ochtendmens bent! Voor nu is regelmaat heel belangrijk en als ik moet werken moeten weer erg om 6.45 uur uit. Als A om 6 uur wakker is is dat best lastig. Het is maar 45 minuten maar kan zo'n groot verschil maken. ..
    Misschien soms wat eerder naar bed bibi? Ik lig er wel eens in 21 uur in. Dag erna gaat het dan weer wat beter :)
    vervelend zeg een ontstoken oog. Weet niet zo goed wat je eraan kan doen. Schoonhouden met wat warm water en verder ervoor zorgen dat het gauw over gaat? Sterke in ieder geval een Hopelijk ben je er gauw vanaf!
    Was de roti lekker?
    Ik geef geen bv meer dus kan je dat niet over adviseren. Je kan eventueel de vraag nog in het bv topic stellen?
    Qua fiets ga ik denk ik voor een gewone damesfiets. Een moederfiets is nu wel praktisch maar over een jaar of 3 niet meer. Verder is alles bij ons op loopafstand of ik moet met de auto omdat het te ver is. De fiets wordt dus alleen naar recreatief gebruikt vandaar de keuze voor een "gewone" fiets.

Fijne nacht allemaal!

13. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @humpy dumpy nou ik hoop maar niet dat het zolang gaat duren. Ik denk toch dat tandjes de oorzaak zijn. Hij inmiddels zijn de 2 voortanden door en zoals ik kan zien komen de 2 ernaast er ook aan. Ok fijn dat je op die manier gewoon informatie kan inwinnen moeten we ons daar maar eens in verdiepen. Heb je trouwens ook nog belasting voordeel? Ik heb ook wel eens gehoord/ gelezen dat er iets is voor starters. Ben benieuwd of we daar ook voor in aanmerking komen. Tja wij zijn niet zo om er zomaar ff heen te gaan. Ze wonen ook niet op steenworp afstand (half uurtje). Waren laatste wel in de buurt en hadden ff appje gestuurd maar hadden toen ook al visite. Tja lastig.

@lynn Er zullen vast heel wat mogelijkheden zijn wat betreft hypotheek verstrekkers. Daar moeten we dan maar eens in verdiepen en desnoods bij een aantal kijken wat de mogelijkheden zijn. Ben ook wel eens benieuwd hoe dat zit met die kosten koper. Wat voor verzekeringen komen er nog meer kijken bij een koopwoning? En hoe zit dat met de woz waarde? Sorry voor alles vragen haha. Tja ergens denk ik ook wel beetje zo over die vrienden. Maar vind het jammer en vooral teleurstellend van ze dat ik me er niet zomaar bij neer kan leggen. Ben eigenlijk geneigd nog eens een berichtje te sturen, dan ben ik dat kwijt en kan ik me er dan misschien bij neerleggen. Ik heb dan me zegje gedaan. Zwemmen is niet mijn ding dus dat zal ik niet snel gaan doen. Maar wie weet als N wat ouder is ofzo. Druk dagje zo te lezen. Gaan jullie morgen met z'n 3-en nog iets leuks doen?

@thauma, wat het praten betreft heb ik wel het idee dat ik contact heb. Bepaalde dingen snapt hij voor zijn doen al aardig. Ook maakt hij lip bewegingen terug. Ik denk niet dat hij al weet wie wat mama en papa is en bij wie het hoort. Ach ja het zijn de beginselen van, super leuk toch.

@slabbetjes, hier van wibra en zeeman. De meeste moet je over het hoofd trekken, heb een paar met drukknoppen. De over het hoofd beginnen nu wel te klein te worden, gaan mooizaam over het hoofd.

@koekie, zo denk ik ook wel dat het een fase is. Ik heb dentinox maar helaas hij wil het niet hebben, draait zijn hoofd weg en houd zijn mond stijf dicht. Tandenpoetsen is hier ook al paar dagen niet gelukt. Zal het heel erg zijn als je ff niet poets door doorkomende tandjes? Lastig dat de dag bij jou al zo vroeg begint. Gaat ze ook niet verder slapen als je een speentje geeft? Hier kan ik wel vernemen dat de ontlasting anders is, vooral vaker en af en toe iets dunner. Super dat C het zo goed doet met eten en lekker aan het rond tijgeren is. Ik heb geen idee wat je zou kunnen doen. Gaan jullie met z'n 2en iets doen of met familie erbij? Wat een lieve foto, krijgt ook al een aardige bos haar of niet?

@bibiq wat zal papa van c hem gemist hebben na 2 week. Fijn dat alles goed is gegaan met de operatie van je zusje. Heeft ze nog veel pijn ofzo? Ik heb de koekjestrommel maar eens opgezocht wist niet wat ik me erbij voor moest stellen haha. Maar leuk, wij hebben ook zoiets maar dan met een deksel waar de vormpjes door kunnen, vind die toch we l leuk vooral alles eruit gooien. Ook zijn de stapelbekertjes waar je een torentje van kan maken erg in trek. Succes met een keuze maken wat fiets betreft. Ik begin nu soms ook wel eens te twijfel om toch met N te gaan fietsen. Hier zal mijn fiets ook een grote beurt moeten hebben. Zag van de week dat 1 band lek is hmm. Hier ook geen ochtendmens maar je hebt weinig keus met een kleintje, het uitslapen wisselen we hier wel af, als ik de kans heb en weinig slaap heb gehad ga ik s'morgens ook nog weer ff liggen als N slaapt. Lastig die ontstoken ogen, misschien helpt uitspoelen met lauw water? Helpt mij wel goed. Hmm roti klinkt lekker, nog nooit gehad wat is het eigenlijk?

@hier gister was N heel erg vrolijk yeahhh!! Vandaag ging hij zielig doen. Knijpt zijn ogen dicht en begint een nep huiltje op te zetten, ziet er wel grappig uit. Dan zeg ik nee dat is nep, gaat hij weer lachen haha. Vanvond maar een zetpil gegeven en hij is ging direct slapen en is al de hele avond stil, hopen dat het vannacht ook rustig is. Afgelopen nacht hoefde ik er ook niet uit. We heeft hij na het spelen op de grond uitslag op zijn gezicht, hals en borst. Het trekt wel weer weg maar komt na het spelen op de grond wel terug. Vanavond op zijn bovenbeentjes ook uitslag. Moeten we toch maar eens in de gaten houden. Geen idee wat het is.

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda.. kosten koper zijn alle afsluitkosten die komen kijken bij het afsluiten van een hypotheek, zoals notariskosten, overdrachtsbelasting enz. Gemiddeld genomen zijn de kk ongeveer 10% vh bedrag dat je voor je huis betaalt. Dus stel: je huis kost 100.000 dan zullen de kk ongeveer 10.000 zijn en zal je dus een hypotheek moeten afsluiten voor 110.000 euro. De kosten koper kun je trouwens aftrekken bij de belasting (eenmalig). En hypotheekrente kun je ieder jaar bij de belasting opgeven. De WOZ waarde heb je bij het aankopen van een huis niet zo heel veel mee te maken (dacht ik) Is volgens mij alleen van belang voor de belasting om te bepalen hoeveel je 'verdient' aan je huis (eigen woning forfait). Ohja en dat bepaalt ook hoeveel onroerend goed belasting je per jaar betaald. Qua verzekeringen.. afhankelijk van welke verzekeringen je nu hebt zijn het er niet heel veel meer dan 'normaal' Wij hebben een pakket met inboedel, aansprakelijkheid, opstal en rechtsbijstand. Enige 'extra' is hierbij opstal.. dat is verplicht om te hebben als je een huis koopt volgens mij... Verder moet je ook een levensverzekering afsluiten, maar als je nog jong bent en gezond is die premie niet hoog. Ik denk dat wij zo'n 60 euro per maand kwijt zijn aan verzekeringen voor het huis.

Zo.. heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt haha.. ik hoor dat L langzaam aan het ontwaken is dus ik reageer zometeen op de rest!:)

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; volgens mij is het niet heel erg als je een paar dagen geen tanden poetst. Jammer dat hij de dentinox niet wil hebben, A vindt dat heerlijk spul ;) helaas gaat A niet verder slapen als ik haar haar speentje geef. Wakker = spelen denkt ze :D Ach ja, beter dit als 10x per nacht eruit moeten toch?
    We willen met ons drieën wat gaan doen, dat maakt het juist zo lastig. A zit nog best wel vast aan haar slaapjes. Een dagje weg ofzo wordt daardoor alweer lastig. Misschien dat we wel wat hulptroepen inschakelen zodat we met zn tweeën uit eten kunnen. Dat is ook alweer lang geleden ;)
    gisteren had A 5 poepbroeken :$ normaal maar 1 met moeite of soms geen dus dit is even wennen :D Ik gooi het maar op het doorkomen van de tandjes. Bovenin zie ik al 2 grote bulten dus ze komen eraan!
    A heeft inderdaad flinke lange haren. Qua hoeveelheid is het niet zoveel. Ze heeft het dunne haar van papa en mama. Ook "springt" het ieder keer overeind waardoor het ook veel lijkt :)

@lynn; heb je nog een leuke dag gehad gisteren?

Fijne dag allemaal!

16. Verox

Verox Niet meer actief

Toen wij voor het eerst een huis gingen kopen hebben wij een financieel-advies-bureau ingeschakeld. Deze kwamen vrijblijvend bij ons thuis en hebben werkelijk alles voor ons uitgezocht.
    Zonder hun had ik niet geweten waar ik moest beginnen en waar ik op moest letten. Ze hebben uitgezocht hoeveel hypotheek we konden krijgen, welk bedrag voor ons verantwoord was, namens ons onderhandeld over de koopprijs en hypotheek en verzekeringen geregeld. Ze zijn ook onafhankelijk, dus we konden aangeven welke bank onze voorkeur had, maar ze kwamen ook met mooie vergelijkingen aan. Ze zijn regelmatig kostenpost bij ons thuis geweest. Pas toen we daadwerkelijk een huis gingen kopen zijn we €15,- per maand gaan betalen voor hun diensten. Dat klinkt als veel geld, maar zij regelen dan ook alles voor ons wat betreft hypotheek, belastingen, verzekeringen en pensioenen. Als we de jaarlijkse inkomstenbelasting uitbesteden zijn we ook al meer dan €100,- kwijt, en dat doen zij nu ook voor ons.

Voor E heb ik dure slabben met mouwen van Bibetta. Ze kan ongestoord met haar eten kliederen. De slab lijkt op een regenjasje, het voorpand is van een absorberend maar toch waterdicht materiaal. je kunt ze gemakkelijk afnemen met een vochtig doekje, maar ze mogen ook in de wasmachine en zijn snel droog.
    Daarnaast heb ik een hele stapel goedkope badstoffen katoenen slabben, met touwtjes die je knoopt in de nek, van de zeeman. Als ze iets eet waarmee ze minder knoeit dan doe ik die even snel om. Die gaan gewoon na ieder gebruik in de was, en zittenver lelijke vlekken in dan gaan ze meteen de vuilnisbak in.

E is een echte waterrat aan het worden. Als ik het bad vol laat lopen staat ze te trappelen en kraaien van plezier aan de rand van het bad. Ze zwemt al enthousiast op haar buik. Ik houd een hand onder haar borst, en ze trappelt wild met haar armen en beentjes, houd haar hoofdje mooi boven water, maar ook onder water gaan vond ze geen probleem. Zo geweldig om te zien!

Ze gaat al sinds 12 weken naar babyzwemmen en kreeg afgelopen week zelfs een uitnodiging om op het verjaardagspartijtje van een zwemvriendinnetje te komen! Zo cool! Haar eerste verjaardagspartijtje!

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Nou de roti was best goed gelukt!
    Panda roti is een surinaams gerecht meestal bereid met kip en veel hindoestaanse kerrie,massala genoemd, verder zit er kousenband in of de budget variant met sperziebonen, aardappels en dan laten sudderen. Het is best veel werk en duurt een tijdje. De roti eet je met een rotiplaat een soort pannenkoek. Ik vind het heerlijk!

Slabbetjes: ik heb een hele hoop van de zeeman met touwtjes dezelfde als verox. Verder een paar voor over het hoofd en hele grote lekkere zachte met drukknopen van de action. Ik heb er ook 3 met zo'n plasticlaagje erachter, 2 uit t buitenland gekregen en dezelfde als thauma uit het kraampakket. Ik was ze altijd met een schep vanish erbij en soms op 60 graden. Gaan de vlekken er echt niet uit dan doe ik ze even weken in vanish. Weggooien doe ik niet, vind ik zonde. En ik moet zeggen bovenstaand werkt meestal wel en als t niet werkt dan denk ik ook gewoon van tja ach t hoort erbij.

Wat leuk verox dat E zo gek is op zwemmen en water! C vind zwemmen ook heel leuk en spatteren in het water. Alleen water in zn gezicht en haren wassen vindt ie toch niks.

Vandaag met C bij het cb geweest en hij doet t keurig! 72cm 9,5 kilo!
    Verder een hoop vragen gehad over de voeding en wat ie allemaal al kan. Dat ik vervolgens zelf helemaal ben vergeten te vragen wat dat draaien met zn handjes nou betekent. Iemand hoer bekend mee? C draait al maanden heel erg met zn handjes een beetje alsof hij motor rijdt. Elke vergeet ik dit dus te vragen.

Zo ik ga C maar even douchen en dan is t weer bijna bedtijd!

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; A doet ook iets geks met haar handjes sinds een paar dagen. Ik vind het lijken als de scharen van een krabbetje? Maar nu je het over motor rijden hebt heeft het daar ook wel iets weg van. .
    Ik denk gewoon het ontdekken van de handjes.
    Fijn dat alles goed ging bij het cb!

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames,

Gisterenmiddag nog een heel verhaal getypt.. druk op verzenden.. weg! :( Super irritant.. hierbij poging 2.

@Bibi fijn dat de operatie van je zus goed is gegaan! Zal een hele opluchting zijn, hopelijk herstelt ze snel! Ik geef geen BV maar salapio en thauma volgens mij wel, hopelijk kunnen zij je vraag beantwoorden. Anders misschien de lk op het forum proberen? Roti heb ik eigenlijk nog nooit op, maar klinkt lekker! :) Fijn dat alles goed was bij het cb.. gaat hard he.. 9 kilo alweer!

Hoe is het met je oog?

@Koekie Lastig dat A zo vroeg wakker wordt. Heb je al geprobeerd haar 's avonds er wat later in te leggen? Of trekt ze dat niet? Wie weet helpt het. L gaat rond 9 uur naar bed en word 's ochtends 8 uur wakker (of half 8 wakker gemaakt als ze naar de oppas moet..). Ik vind het heerlijk dat ik 's ochtends even tijd voor mezelf heb om me even klaar te maken. Lijkt me een stuk lastiger als de kleine al wakker is.

@Verox ahhh haar eerste verjaardagsuitnodiging.. wat schattig! Leuk dat het zwemmen zo goed bevalt.

@slabbetjes verschillende hier.. we hebben een plastic slabbetje met bakje van baby bjorn die gebruiken we voor het avondeten. Ideaal ding, want kan ook in de vaatwasser :D Verder ook slabbetjes met touwtje of die je over het hoofdje heen trekt, die gebruiken we voor brood of fruit. Vlekken gaan er soms niet uit, maar is geen ramp, ze draagt die dingen nog geen 10 min ;)

@fietszitje .. hier nog lang niet aan toe. L kan nog niet zelfstandig zitten, laat staan zelfstandig zitten en de schokken van het fietsen opvangen ;) Heb wel al een moederstuur in huis die ik op mijn 'gewone' fiets ga monteren (ahum.. laat monteren ;)).

@handjes L is ook flink aan het oefenen met de pincetgreep (heb ooit eens ergens gelezen dat dat zo heet :p) en sinds vandaag klapt ze ook! :D Zo schattig!

@hier vanavond toen ik uit mijn werk kwam opgeschrikt door de mededeling van de buurman dat er ingebroken was in onze berging. Berging zit aan het begin van de straat, dus niet aan ons huis vast. Op zich staan er geen waardevolle dingen in de berging (we hadden al lang door dat het behoorlijk inbraakgevoelig was ;)) en dat bleek ook wel want er was niets meegenomen :$ maar de deur is nu wel helemaal gesloopt.. balen!

Verder zijn we ons aan het oriënteren op een 'volgend' autostoeltje. Niet dat L daar nu al aan toe is, maar aangezien we over 2 maanden naar Italië op vakantie gaan met de auto (en ze er dan waarschijnlijk wel al in kan), vind ik het wel belangrijk om alvast een idee te krijgen van wat we willen. Ik vind het belangrijk dat het stoeltje plat kan voor als ze slaapt en dat de ventilatie oké is voor als het warm is. Veiligheid staat natuurlijk voorop :D Ik heb laatst ook gelezen over achterwaarts vervoeren.. maar daar gaan we uit kostenoogpunt denk ik niet voor. Hebben jullie je er al in verdiept?

Morgen klein feestje... L 8 maanden oud!:)

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; qua bedtijden maakt het allemaal niet uit... Zo tegen zessen vind ze dat er wel gespeeld kan worden. Gisteren was het huilen (tandjes :() en viel ze pas om 23.30 uur in slaap. Aangezien ze al vanaf 12.30 wakker was en doodmoe had ik de stille hoop dat ze wat langer door zou kunnen slapen. Helaas hoorde ik om 6.15 uur het volgende: Jajajajaja, dadadadada;, hieeeee, Jajajajaja enz enz enz. Oké, later naar bed helpt dus ook niet ;)
    Lekker dat je 's ochtends nog even tijd voor jezelf hebt. Al moet ik zeggen dat hoe moe ik ook ben ik er stiekem wel heel erg van geniet dat ze om 6 uur al zo vrolijk kan zijn :D

@fietszitje; ik moet eerst een nieuwe fiets kopen. Nou ja, liever nog mijn oude eerst verkopen. En tja, eigenlijk moet mijn auto ook wat reparaties krijgen. Hij kwam vandaag maar net door de apk :$ dus nog maar even goed nadenken hoe en wat :)
    maar ik zou ook het stuur laten bevestigen hoor lynn. Daar heb je mannen voor :D

Oei, gelukkig maar dat er niets is meegenomen uit je berging. Aan de andere kant behoren ze gewoon van je spullen af te blijven! Ook al nemen ze niks mee het idee en gevoel dat er iemand aan jouw bezittingen heeft gezeten is al erg genoeg! Kun je niet een extra slot ofzo erop zetten?

Alvast fijne dag morgen lynn!!!

@autostoel; Nog helemaal niet mee bezig geweest. Ml en ik zijn van die mensen die bedenken op vrijdag een autostoeltje moeten kopen. Ml is de halve nacht bezig met alles uitzoeken. Laat de volgende dag 3 stoeltjes aan mij zien. We gaan naar de winkel en kiezen er 1 uit. Vooralsnog succes gegarandeerd :D

@hier; gisteren een pittig dagje gehad met A. Vandaag was ze weer prima! Sjeest de hele kamer door. Weet nu ook de weg naar de keuken en gang te vinden. In de gang staan de kattenbrokken dus dat is nu even uitkijken ;)
    verder moeten weer nu goed opletten dat de keldertrap dicht zit. Die staat vaak op een kiertje omdat de katten er vaak slapen maar ik moet niet hebben dat A straks 13 treden naar beneden valt....
    Ze laat vandaag ook prima van zich horen. Enkel melk drinken wilde ze niet zo. Hopelijk gaat dat morgen beter.

Nu maar gauw slapen want val al bijna om.

Fijne nacht allemaal!

Deel Deze Pagina