Aaah vandaar lynn. Hier heb ik dat probleem niet schoenen moeten bij de deur uit gedaan worden. Zelf doe ik dat altijd al en sinds C er is moet iedereen dat ivm hygiene. Daarnaast is t ook meer zo gegroeid omdat vader van C turks is. Bij hun is dat gewoonte. En ik dweil ook nog minimaal 2x in de week en zuigen bijna dagelijks ivm de kat. Hier ook gewoon plastic speelgoed en stoffen speelgoed. Ik heb ook niet zoveel met houten speelgoed. Maar als ik wat leuks tegenkom zal dat mij niet weerhouden. Traphekjes hier niet echt nodig. Alles is gelijkvloers. De deur naar de hal is hier wel eruit maar dat kan niet veel kwaad. De deur naar de keuken kan dicht en daar heeft C niks te zoeken als ik daar niet ben. Ja de kattenbrokken staan bij mij in de woonkamer naast de krabpaal en die zijn wel onveilig. Maar de toegang daar naar toe kan ik barricaderen dus als ik even niet in de buurt ben doe ik dat zodat ie daar niet van kan snoepen. Verox met c gaat het sinds gister weer helemaal de oude. Hij eet weer net zo goed als voorheen en zn plasluiers zijn ook weer lekker vol. Hij plaste wel maar hele kleine beetjes. Nu niet meer. En de avond pap gaat er ook weer in. Vandaag 1,5 boterham, klein bordje pap, half potje fruit, rijstwafel, 2 nijntje babykoekjes en bijna heel potje groente hap en zijn slaap papje. Tussendoor lekker vaak aan de borst gelegen en paar slokjes water met diksap. Dus meneer eet lekker weer! Ik herken t wel dat lastig vinden met het eten. In het begin deed ik alles zelf maken voor C. Maar inmiddels dient het gemak van de potjes de mens. Vooral ook omdat ik t niet echt grof gepureerd krijg alleen maar heel dun. En het eten mag nu wel iets meer structuur hebben vind ik. Hoewel het in de potjes ook best gepureerd is maar daar zitten toch ook nog best stukjes in. Daarnaast gebruik ik ook veel kruiden en zout in t eten en zie ik t niet zitten omes apart te doen of naderhand aan mn eigen prakkie toe te voegen. Dus hier is t de laatste maanden ook al potjes. Had aan t cb aangegeven dat ik ermee worstel vanwege die kruiden maar die stelde dus voor om apart te koken. Nou dat zie ik dus niet zitten om na mn werk nog eens 2 potjes te gaan koken. Daarbij komt dat t dan voor C ook te laat wordt. Dan eten we pas rond 19-19.30 uur.
@koekie fijn dat alles goed was bij het cb. Wel apart dat ze nu al kan zien dat het een denker is. Ben benieuwd of het ook klopt. Tja wat betreft melk ik zou je eigen gevoel volgen. @plastic speelgoed, of het slecht is weet ik niet. Denk dat over alles wel iets goed of slecht is. Ik vind houten speelgoed over het algemeen minder mooi. Vind het ook ouderwets en het kan vaak minder. Ook vind ik dat houten speelgoed vaak veel duurder is. Smaken verschillen gelukkig. @lynn succes met leren voor je examen. Is het de eerste keer? Al een vooruitzicht wanneer je mag afrijden? Hier ook een ondeugend mannetje. Is op bepaalde moment heel nieuwsgierig en alles wat juist niet voor hem is wil hij. Probeer hem zoveel mogelijk zijn te laten gaan, en al hij zich bezeerd met iets dan denk ik ook vaak leert die misschien juist van. Ik kan vernemen dat hij bepaalde dingen al wel echt begrijpt. Hier geen planten in huis wel een voordeel. Lastig dat L een wat mindere dag heeft? Heb je een idee waar het door komt? @verox, ik kan over het algemeen er niet om lachen. Maar zoals jij het verwoord weer wel. Heeft weer een aantal dingen gedaan zonder dat ik hem gemopperd. Heeft voor zolang het duurt geholpen dus. De wiptoel is hier heel veel gebruikt, vooral in het begin toen N zo'n last van maagzuur had. Toen was het advies zoveel mogelijk rechtop (voor zover dat mag als ze zo klein zijn) Hij is er nu gewoon te groot voor dat hij als een schildpadje verder wil. De box word hier ook veel gebruikt en hoop dat het nog wel een tijdje zo blijft. Hebben een hond en als ik bijv naar de wc moet of ff naar boven tja dan heb ik geen zicht erop. Moet nog maar ff bedenken of we dat in de toekomst gaan oplossen. Ik snap je angst wel hoor. Ik zet N bewust op zijn kont of rug als ik niet binnen hand bereik ben. Het is ook een kwestie van vallen en opstaan zal nog wel veeel meer gebeuren. Ik heb in begin wel apart speciaal voor N gekookt en ingevroren maar wat een werk. Daarnaast is meer variatie in de potje vind ik. Wij eten ook niet echt kindvriendelijk. Ook zal ik samen met N moeten gaan eten tegen die tijd en vl alleen dat vind ik wel erg jammer. Nog een tip voor als je wel weg wilt. Bungalowspeciaals.nl heeft goeie aanbieding. Ook heb je mystery park van center parks moet je maar eens kijken. Wij zijn naar roompot in limburg geweest, er goed bevallen en prijs is heeel wat beter als cp. @bibiq fijn dat C weer helemaal de oude is en weer goed eet. Ik vind ook last wat eten betreft hoor. Ach komt vast wel een tijd dat ze gewoon alles mee kunnen eten. En die potjes zullen wel niet heel slecht zijn. Ik heb wel eens wat geproefd, het ruikt gewoon na wat erin zit is voor mij vooral heel laf. @hier nou het loopautootje vind hij wel leuk maar is toch nog net wat te klein ervoor. Komt nog wel. Toch misschien maar eens rond kijken voor een babywalker want lopen wil hij zo graag. Op moment is N heel moeilijk met eten, wil geen brood, loopt te klieren met fruit hapje en groente hapje. Drinkt verder wel prima zal wel weer een fase zijn. Ook is hier tandje nummer 5 ineens door. Had het niet eens door was er zo ineens. Ook boven naast de 2 voor tanden gebeurd er wat. Gevolg is nu dat tandenpoetsen weer drama is. Dus ja dan maar op een iets minder leuke manier zodat het toch gebeurd. Verder heeft hij nog steeds last van zijn oren dus de zetpillen zijn nog in gebruik.
Dag dames! @panda; was jij dat nou die een vraag had over berg? A heeft ook last van berg. Al vanaf een paar weken na de geboorte. Toevallig heb ik vorig weekend wat olie erop gedaan voordat ze naar bed ging. De volgende dag was bijna alles al weg zonder te kammen! Het schijnt vanzelf weg te gaan maar ik irriteerde me erg aan die gele plek op haar hoofd. Dus ik heb maar even een klein beetje geholpen Ik heb gewoon wat neutral olie erop gedaan. Ga het volgend weekend nog een keer doen en hopelijk is het dan helemaal weg. @lynn; A heeft hier al een keer onder een plant gelegen hoor! Helaas "leert" ze er weinig van onze glazen bijzettafel hebben we wel weggedaan. Ze stootte haar hoofd te vaak en zette haar tanden in het glazen blad in principe mag A overal komen en alles ontdekken. (Behalve de kelder dan). Alles wat niet veilig is zetten we weg. Nou hebben we al niet veel spullen in huis staan dus dat valt mee. Hier wordt ook als afgezocht met de mond. Inclusief de tenen van papa als ze de kans krijgt Het is inderdaad een normale fase die erbij hoort. Als wij iets in handen krijgen wat we niet kennen gaan we het ook onderzoeken. Eerst door te kijken en te voelen en desnoods ook met de mond. Ik gooi plastic speelgoed vaak 1x in de week in de afwasmachine. Stoffen dingen doe ik 1x per week in de wasmachine. Verder dweil Ik 2x per week de vloer en doe ik minimaal 1 keer per dag met de swiffer de vloer. Helaas is het met die katten van mij zo weer vies schoenen hebben wij in huis uit. Visite heeft vaak wel schoenen aan. Tja, ben daar niet heel moeilijk in. @lynn; is het nog gelukt met het slapen van L en met leren? @verox; een gedeelte van je bericht staat dubbel. Duurde even voor ik dat door had @bibi; fijn dat het weer beter gaat met C! @eten; ik heb vanaf dat A 6 maanden is 1x per week gekookt en in porties ingevroren. Toevallig pas een paar keer een potje gegeven en vandaag de knoop doorgehakt dat ze voorlopig alleen nog maar potjes krijgt. Reden daarvoor is dat ze de potjes opeet en van wat ik kook bijna niks. In het begin at ze dat heel goed maar geleidelijk is ze dat steeds minder gaan doen. Nu eet ze misschien 2 happen en kan ik de rest allemaal wegdoen. Vind ik zonde van het eten en de moeite en daarbij merk ik dat het mij wat begint te frustreren. Vooral omdat ze de potjes wel gewoon eet. Met ons mee eten is ook niet handig omdat ml pas laat thuis is. Verder eten wij over het algemeen ook niet heel kindvriendelijkheid. Ik ben daar wel iets makkelijker in als ml om dat kindvriendelijker te maken. @Hier; A heeft alweer 2 dagen flink last van haar darmen. Vanavond uiteindelijk wel gepoept (na 2 dagen maximale dosering lactulose). Hopelijk was dat het en gaat het morgen weer beter. Verder is ze afhelpen nacht voor het eerst doorgelekt! Ik denk dat de rompertjes te klein worden. Morgen maar eens wat kleertjes bestellen in maat 80. T/m maat 74 had ik heel veel kleertjes maar vanaf maat 80 bijna niks. Fijne nacht allemaal!
Ooow!!!! Sorry dat mijn bericht zo raar dubbel staat! Heb er lang over gedaan op mijn telefoon, en veel teruggelezen dus uit voorzorg maar even gekopieerd. Blijkbaar per ongeluk dubbel geplakt. Meestal lees ik het nog even na, maar daar had ik nu geen tijd meer voor. Ik vond het al zo'n lang bericht!
Haha verox, ik dacht al... dit heb ik al gelezen Bibi, wat fijn dat met c alles weer goed is. En wie was dat met de oorontsteking? Bericht over wipstoeltje heb ik niet terug kunnen vinden. Hier van de week de deur uit gedaan en uitgeleend aan vrienden. We hebben een babybjorn en voor dat je die omgegooid hebt... Wij halen nog steeds niets uit potjes. Ook niet voor onszelf. Gisteravond hadden wij aardappeltjes uit de oven. C ook, maar dan zonder knoflook, rozemarijn en zeezout. En wij hadden prei. Hij had pompoen. En lekker watermeloen toe. In de diepvries in de winkel kan je al veel gesneden groentes vinden. Even stomen of koken en klaar. Maar wij pureren ook niets. We geven sinds hij 6 mnd is bijvoeding naast de bv en hij krijgt alles in stukjes. Wat speelgoed betreft: grappig he al die meningen. Wij willen juist niet dat speelgoed dingen kan. C kan zich uren vermaken door met een dopje door de kamer te kruipen of door met een spatel op een bakje te slaan. Laat hem maar lekker zijn fantasie gebruiken zonder dat het speelgoed al vanalles doet. Hout is vaak idd wel duurder, dat klopt. Maar zulke enorme hoeveelheden speelgoed hebben we nou ook weer niet nodig. Lynn, kruipt de kleine nog niet? Ik heb gister eens opgelet, maar verhinderen dingen in de mond te stoppen die op de grond zijn geweest is echt geen doen hier. Hij gooit dingen ook zelf op de grond en zeult ze mee. Ik ga ze echt niet afpakken dan. Maak ik geen vriendjes mee! Ben benieuwd hoe dat in praktijk moet werken!
L kruipt niet maar rolt en tijgert wel.. ik zorg er altijd voor dat ze een speentje in heeft als ze op de grond aan het spelen is zodat ze zo weinig mogelijk speelgoed in haar mond stopt. Lukt trouwens niet altijd hoor want die doet ze soms zelf uit
Hahaha ja leuk is dat he thauma! Hier kan C zich ook echt vermaken met een leeg waterflesje. Gaat de hele kamer door! Wel even het etiket verwijderen want vorige keer had ie die al losgescheurd en zat ie t in zn mond te stoppen uiteraard. Maar vond dat toch een beetje eng. Lynn hier had C ook vaak zn speen in maar kreeg van het cb t advies om overdag af te bouwen voor de spraakontwikkeling. Met een speen in kan ie lastiger geluidjes maken en brabbelen en wordt t dus ook lastiger om woordjes te leren. Ik merk juist ook dat als C op de grond speelt hij lekker veel geluidjes produceert. Ik vind dingen ook snel vies hoor maar heb me er een beetje overheen gezet. Vaak zet ik in de ochtend een emmer met dweil klaar en die haal ik er ff snel met de franse slag doorheen. Zo houd ik t een beetje bij dat t schoon blijft. Misschien een idee?
De afgelopen dagen geprobeerd een flesje melk te laten vervallen, zodat we nog slechts twee flesjes melk per dag hebben. Daarnaast proberen we E mee te laten eten om 19.00 uur. Dat is erg laat voor haar, eigenlijk haar bedtijd, maar de afgelopen tijd leek ze rond die tijd nog totaal niet moe. Ik weet niet of het echt een succes is, misschien moeten we er allemaal nog aan wennen. E is na het eten nu vaak zo moe dat ze gaat huilen of in haar stoeltje in slaap valt, dat is natuurlijk ook niet mijn bedoeling. Verder baal ik als een stekker... Ben de afgelopen week zo goed bezig geweest met mijn lijn. Niet gesnoept, minder vet en calorierijk gegeten, en dagelijks lekker "gesport". Maar nu ontdekte ik vandaag dat mijn vriezer open is blijven staan... Ik heb bijna alles weggegooid, maar ik had er ook nog een doos met cupcakes in staan. De cupcakes die over waren met onze bruiloft. En ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze allemaal weg te gooien! Dat word flink zondigen.... Oh ja, ik zet ook zoveel mogelijk weg waar E niet aan mag komen. Er blijven nog genoeg "verboden" dingen over die ik niet weg kan zetten. Stopcontacten, kabels, de oven en de open haard bijvoorbeeld. Zonde van je plant Bibi!
Verox; Hoe gaat het met het eten nu? Hier zie ik het echt niet gebeuren dat A met ons om 19.00 uur mee eet. Rond die tijd krijgt ze haar laatste flesje en valt ze als een blok in slaap.. Hebben jullie nu die laatste fles laten vervallen? Wat zonde zeg dat de vriezer open is blijven staan. Ik zou de cupcakes ook niet kunnen weggooien dus dan inderdaad maar even zondigen wat begeeft planten hebben wij alleen nepplanten in huis. Echte planten eten de katten op of ze vernielen de planten @hier; eigenlijk weinig bijzonders. Alles gaat zn gangetje. A is vanmorgen bij haar "vriendinnetje" wezen spelen. Bizar om te zien hoeveel verschil er tussen kinderen kan zijn. Ze schelen 2 weken maar dat meisje is motorisch zoveel verder. . Ze zit, kruipt, staat, loopt bijna, klautert overal op, in, onder. Terwijl A enkel kan rollen. maar goed, A kan uit een rietjesbeker drinken en zij niet Ook leuk speelgoed; een flesje vullen met rijst. Ik had het nu met een pak melk en rijst gedaan maar dat is lastig vasthouden. Ga vanmiddag even zo'n klein flesje bij supermarkt halen en als ie leeg is vullen met rijst. A zat met het pak melk al erg te schudden Nu even boterhammetje weten. Fijne dag verder!
@Bibi ja dweilen doe ik ook hoor haha, maar de plek waar L ligt is een plek waar we wel moeten lopen om bij de bank te komen zeg maar en waar we ook langskomen als we vanuit de tuin naar binnen gaan.. en zeker met dit weer gebeurt dat nog al vaak. Ik ben verder niet super panisch om viezigheid ofzo hoor, maar dingen waarvan ik niet zeker weet of ze schoon zijn in haar mond stoppen hou ik gewoon niet van @Verox ahh zonde van de vriezer zeg! En de cupcakes! Smaakten ze nog goed? Hoelaat krijgt E nu haar flesjes melk? @Koekie goed idee van de rijst in de fles! Ik merk aan L dat alle 'nieuwe' dingen haar wel interesseren.. je ziet dat ze nu echt een verschil merkt of je haar een speelgoedje aanbiedt waar ze vaker mee speelt of wat nieuw is. Lastig he met die ontwikkeling en het vergelijken.. maakt mij soms ook onzeker. Maar weet je.. ieder kind (en zelfs iedere volwassene ) pakt dingen op zijn/haar eigen tempo op. Komt echt wel goed.. (en klauteren met 9 maanden lijkt me ook wel errug vroeg hoor.. ) @hier goed nieuws! vanmiddag mijn theorie-examen gedaan en ik ben geslaagd! Pff.. ben er erg blij mee, vooral omdat ik het gevoel had dat ik niet optimaal voorbereid was. Is wel even een last die van me schouders valt. Gisteren rijles gehad en de rij-instructeur gaf aan dat ik op ongeveer 90% van de opleiding zit en het alleen nog een kwestie is van puntjes op de i.. hopen dus dat ik binnenkort mag afrijden Met L gaat alles goed.. merk wel dat ze minder slaapjes nodig heeft op een dag. Waar ze er eerst nog 3 op een dag deed is ze nu vaak tevreden met 2 slaapjes.. ik vind het prima Ze gaat als een malle in haar loopstoel en sloopt de hele boel als je niet oplet. Heb nu ook maar besloten alle spullen waar ze bij kan weg te zetten, zolang ze nog niet door heeft wat 'nee' betekent Ik zie hier veel dingen over eten en avondeten voorbij komen. Dit is L haar schema nu: 07:30 wakker en naar de oppas 08:00 papflesje: 180/6 en twee scheppen pap 12:00 1 1/2 boterham met beleg en twee korsten (die eet ze zelf), bied haar nog altijd een flesje aan, die ze de ene keer leeg drinkt en de andere keer maar een paar slokken 16:00 soepstengel en fruithapje 18:30 avondeten en dat eet ze met ons mee 20:00 flesje 180/6 en naar bed Rond half 7 is ze wel al vaak moe en het is dan ook een hele opgave haar wakker te houden tot de laatste fles. Maar als ik die eerder zou geven vind ik het allemaal weer zo dicht op elkaar gepropt Zeker omdat ze om 4 uur ook nog een behoorlijke hap krijgt. Fruit sochtends geven is haast geen optie want ze gaat vaak om half 10 alweer slapen. Het blijft passen en meten maar meestal komen we er wel uit Ze komt niets tekort in ieder geval Zometeen even naar de gemeente een paspoort aanvragen voor L.. kleine meisjes worden groot!
Van harte gefeliciteerd lynn!!!!Fijn dat je bijna klaar bent met lessen. Nu nog afrijden... Enig idee wanneer dat kan gaan gebeuren?Ik zal in ieder geval voor je duimen! Hier is er ook veel interesse in speelgoed. Vooral dingen die ze niet kent zijn erg leuk. Het valt mij ook op dat ze heel snel op zoek gaat naar de labeltjes. Dat gaat ze dan mee spelen In plaats van rijst kun je trouwens ook andere dingen in een fles stoppen. Klinkt dan toch weer anders voor ze. Het vriendinnetje van A is motorisch ook erg snel hoor. Ze lijken 2 uitersten van elkaar te zijn (zij motorisch snel, druk en A rustig en onderzoekend) ben benieuwd hoe dat over een paar jaar gaat Fijn dat het met L allemaal goed gaat. Hier wisselen weer ooj tussen 2 en 3 slaapjes. Heb liever 2 slaapjes want bij 3 slaapjes wordt ze pas rond 18.30 wakker. Dan moet ze nog avondeten en fles en ligt ze pas tegen 21.00 uur op bed. Weg avond nu maar even verder met de was
Lynn gefeliciteerd met je theorie! Nu nog afrijden ik duim ook mee! Flesje met rijst is idd ook een leuk idee! Hier komt eindelijk t eerste tandje door! C gaat er goed mee om, lijkt niet veel last te hebben.
Lynn gefeliciteerd met je theorie! Bibi! Jaaah ook eindelijk het eerste tandje! E was ook laat, en ik kijk de tandjes er nu bijna uit, maar wat groeien ze langzaam! Flesjes gevuld met pasta, rijst, knikkers en confetti hier ook in huis. We hadden heel veel flesjes over dus E zag ons vaak uit een flesje drinken, ze wilde dat flesje dan ook altijd vasthouden dus ik heb een interessant assortiment voor haar gemaakt. Ik vind het ook enorm fascinerend om te zien hoe ieder kindje zich ontwikkeld. Bij sommige kindjes lijkt het verschil echt enorm. Ook in leeftijd is het verschil nu enorm, terwijl een kindje van 6 maanden ouder straks gewoon in dezelfde klas zit! Ons schema op het moment: 07.00 uur Ontbijt: bordje Bambix licht volkoren (melk 180/6) 09.30 uur Tussendoortje (fruit, eventueel uit een potje) en diksap uit (tuit-)beker - 10.00 uur Ochtenddutje - 12.00 uur Lunch: volkoren boterham met smeerkaas/banaan/fruithap en diksap uit (tuit-)beker 14.30 uur Tussendoortje (soepstengel, fruit of yoghurt) - 15.00 uur Middagdutje - 17.00 uur Flesje melk (180/6) 19.00 uur Avondeten: Olvarit - 19.30 uur Tandenpoetsen en naar bed - Soms slaat ze haar ochtenddutje en middagdutje over en slaapt ze alleen 1x lang tussen de middag. Ik probeer E zoveel mogelijk thee te laten drinken uit een flesje. Ze vind thee niet echt lekker, maar drinken uit een flesje wel. Ze drinkt graag diksap, maar dat probeer ik dus te beperken door het haar alleen direct na een hapje te geven en daarmee te leren uit een beker te drinken.
Het schema hier is: 7.00 1 boterham met roomboter + fles 180/6 8.00 naar bed 10.00 fruit + water uit rietjesbeker 12.00 1 boterham met jam, smeerkaas, appelstroop, kipfilet of iets dergelijks. + water uit rietjesbeker 13.00 naar bed 15.00 yoghurt + water 17.00 warme hap (olvarit potje) 19.00 180/6 soms slaapt ze nog een 3e keer maar dan is ze pas rond 18.30 wakker. Die probeer ik dus te vermijden wat grappig verox. Ik krijg er juist geen thee en diksap in. Heb het geprobeerd maar A wil alleen maar water drinken. Dat heeft ze dus niet van haar vader of van mij Heeft iemand van jullie weleens kleertjes via Internet gekocht? A is maat 74 zo goed als ontgroeit en had eigenlijk geen kleertjes in 80 gekregen. Wel t/m maat 74 maar blijkbaar slijten kleertjes daarna harder? nu heb ik via kiabi van alles in maat 80 besteld en helemaal niet duur! Een shirtjes in de uitverkoop voor 1,50 euro, broeken voor 2 euro. Als het goed is krijg ik het morgen binnen. Hopelijk is het een beetje mooi spul want dan hou ik het in gedachten voor de volgende maten vind het zonde om Veel geld uit te geven voor kleren die ze kort dragen en na 1 keer dragen de meest vreemde vlekken hebben die ik er in de was niet meer uitkrijg morgen nog 1 dagje werken en dan lekker weekend! Fijne nacht allemaal!
Wat een vroege schema's hebben jullie! Ik slaap graag uit helaas niet meer zolang als voorheen wat rond 10 uur was dus C en ik zijn meestal rond 8.30-9 uur uit bed. Hij krijgt tot die tijd de borst. Bij ons is dus ongeveer t volgende schema: Tot 8.30-9 uur borst 9.30 2 boterhammen met smeerworst of fruithap soms worst 10-11 uur slapen en als ie wakker is tussendoortje rijstwafel en/of half potje fruithapje, slokje borst 12-13 uur bordje pap en half potje fruithapje (soms wissel ik de boterhammen en pap om dus ochtend pap en lunch brood) slokje borst 14-15 uur tussendoortje babyliga/ rijstwafel soms andere helft fruithapje erbij als ie die nog niet heeft gehad. Slokje borst 17-18 uur groentehapje en als ie niet al zn fruithap op heeft dit als toetje. Slokje borst 20 uur papfles en slapen Tussendoor af en toe extra borst of water soms met beetje diksap. Uit een beker drinken lukt C nog niet zo goed dus melk uit een beker bij zn brood gaat niet zo goed dus meestal krijgt ie gewoon borst dan. Het cb had gezegd dat ik moest oefenen met melk bij zn brood uit een beker, maar daar heeft ie best nog wel tijd voor en zal ie ook wel leren als ik geen bort meer geef. En soms weigert C Melk uit de fles en ook uit de beker te drinken. Dus dan ook maar gewoon borst. Ik ga van t weer genieten.
Vandaag bij het consultatiebureau geweest. E doet het prima, alles gaat voorspoedig, ze weegt 9020 gram en is 72,5cm groot.
Wat fijn verox! Altijd weer een geruststelling he? Bibi, ik ben van mezelf al een vroege vogel en A ligt rond half 7 echt popelen om de dag te beginnen gelukkig heeft ieder zo zn voorkeuren en gaat C erin mee met jou Fijne nacht allemaal!
@koekie Ja N heeft dwerg sinds een week of 3. Ik kam het af en toe goed uit. Het is niet heel erg en doordat hij heel veel haar heeft zie je het ook niet echt. Heb het nog gevraagd vorige week bij de ha en zei gaat vanzelf over, komt vaak bij jongere baby's voor. Fijn dat alles verder zijn gangetje gaat. Hier geen kleertjes via kiabi gekocht, heb wel eens gekeken en zeker leuke kleertje voor weinig geld. Heb je het al binnen? Wat is je ervaring? @eten grappig dat er meer toch zijn overgestapt naar de potjes. Tja toch een stukje gemakzucht. @thauma ik was dat van de wipstoel en de ooronsteking. Wat is er anders aan jullie wipstoel dat je die niet om ver krijgt? @verox nu al over op 2 flesjes? Hmm zou denk ik dan eerder die tussen de middag laten vallen als ze goed brood eet. Ik weet ook niet precies hoe dat allemaal zit. Hier gewoon nog lekker 3. Fijn dat bij cb alles goed was. E groeit prima zo te lezen. @lynn gefeliciteerd met je theorie examen. Hopelijk mag je ook snel afrijden en heb je je rijbewijs in de pocket. Gaan jullie op vakantie dat jullie een paspoort nodig hebben? @bibiq leuk eerste tandje, fijn dat ze er geen last van heeft. Dat gaat een heel ander gezicht worden. @ontwikkeling idd grappig dat daar zo'n verschil in zit. Ik lees bij jullie ook wel eens die N niet doet of later. Ach ze doen het op hun eigen tempo en sommige kinderen kruipen niet eens en lopen gelijk. Als ik jullie schema's lees heb ik het idee dat ik N te kort doe, word daar beetje onzeker van. Zeker als ik dan ook nog eens de lengte en gewichten zie. N is wel zwaarder, hij is breed gebouwd maar in lengte is hij klein. Veel mensen schatten hem ouder terwijl ik dat niet echt snap. Ons schema: 8.30 fles 180/6 + pap 10.00- 11.30/12.00 uur slapen 12.30 uur fles 180/6 + brood met boter ( eet hij 2/3 van) laatst 2 wil hij ineens geen brood denk door tandje. 14.30 half potje fruit 15.00- +/- 17.00 uur slapen 17.30 uur potje groent en 3 a 4 dagen in de week 125 gr yoghurt 19.30/20.00 uur flesje 180/6 20.00/20.30 uur op bed @hier vorige week met N bij de ha geweest ivm zijn oren. Beide oren waren licht ontstoken werd niks aan gedaan gewoon zetpil geven. Dat hebben we gedaan maar nog steeds zat hij aan zijn oor en werd s'nachts er wakker van. Kroop helemaal tegen me aan. Ben gister toch maar weer naar de ha gegaan. Rechter oor is prima maar linker oor was erger geworden dus nu toch maar een antibiotica kuurtje. Ook heeft hij een schaaf plekje op zijn elleboog opgelopen door het kruipen en die werd steeds groter. Omdat ik er toch was gevraagd of ik er iets op kon doen ofzo. Nou kreeg gelijk een antibioticazalfje mee voor dat het krentenbaard word ( zat het tegenaan). Sinds eind van de eind van de middag had allemaal rode vlekken op zijn arm en achter in zijn nek en 1 op zijn wang. Worden steeds meer en groter. Morgen maar ff aanzien anders ga ik toch maar ff naar de ha post, misschien wel reactie op de zalf of antibiotica? Ook hordende me buren en vriend dingen die ik niet hoorde. Vl zei al laat je oren een uitspuiten. Bij ha gevraagd gister maar dat was niet nodig. Blijk ik vocht achter me trommelvliezen te hebben en daar kun je dus ook hartstikke doof van worden. Moet nu een week aan de neusspray. Ik vind het vreselijk ben namelijk jaren verslaafd eraan geweest en wil dat niet weer. Na een week gooi ik het gelijk weg kan ik er ook niet meer aankomen. N was woensdag ook heel zielig. Ik was zijn flesje aan het klaar maken en hij is op de 1 of ander manier ergens tegen aan gekomen in de box. Heeft nu een blauwe plek onder zijn oog. Zo sneu hij vond zich zelf heel zielig. Ach ja komen vast nog wel meer ongelukjes, vallen en weer opstaan. Zijn een beetje kneuzen hier op moment. Afgelopen woensdag was hij alweer 10 maand, nog 2 maand en hij is alweer een jaar wat gaat het snel zeg