Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; Dank je wel nog voor je felicitatie! Via mijn werkgever kan ik me niet om laten scholen dus zal dat zelf moeten doen. Als ik het ga doen zal het via een thuis studie gebeuren. Lekker op mijn tempo en wanneer ik er tijd voor heb. ;)

wat vervelend dat het N niet zo lekker gaat. Hopelijk gaat het slapen gauw weer beter.
    Hier herken ik de slaap problemen' s avonds niet. A is over het algemeen zo moe dat ze binnen 5 minuten als een blok in slaap valt. .

@ broodbeleg; A krijgt de volgende dingen op brood: zonnatura jam, smeerkaas, appelstroop, kipfilet of gewoon roomboter. Ik probeer de zaken wel zoveel mogelijk te doseren. Zo krijgt ze "maar" 1 boterham met beleg op een dag en de andere met roomboter.
    Kipfilet vindt A erg lekker. Nadeel is dat ze eerst de kipfilet opeet en erna eigenlijk weer beleg op haar boterham wil :D

@broertje/zusje; hier wordt er ook weleens naar gevraagd. Ik zeg altijd dat het niemand wat aangaat. Heb altijd gedacht dat ik 2 kindjes wilde maar nu weet ik het niet. Ik moet niet aan nog een kindje denken. A is zo lief en leuk en bijzonder dat ik niet zou weten hoe er nog een kindje zou zijn. Ik wil gewoon niets van A missen :D op de een of andere manier denkt ml er ook zo over. Hij twijfelt ook voor een 2e. De heb nu zoiets van we zien het wel. Lekker genieten van A en misschien over een jaar of over 5 jaar of misschien wel geen 2e. Terwijl als ik terug denk aan de zwangerschap en bevalling zou ik het zo nog een keer doen. Dat was zo'n mooie ervaring..

@tafelhoekjes; Nog geeneens over nagedacht dus heb ze ook niet :D

@humpy; fijn dat ml redelijk snel weer terug gekomen is.
    Vervelend dat A ziek geweest is zeg. Tja, je moet ook niet te hard juichen he? ;)

@hier; slapen 's nachts gaat prima maar overdag... Het lijkt erop alsof A twijfelt tussen 1 of 2 slaapjes overdag. 7 uur staan we op en sinds het weekend wordt ze om 10.30 uur moe. Slaapt dan tot een uur of 13.00 / 13.30. Vervolgens wordt ze tegen 17.00 moe. Wil haar dan liever niet naar bed doen omdat ze dan denk ik de nacht al ingaat. Ik trek het tot 18.30/19.00 en dan slaapt ze snel in.
    Nu ik het typ denk ik misschien de ochtendslaap proberen te verlaten? Of zouden jullie dr wel om 17.00 in bed leggen? Met het risico dat ze de nacht in gaat en de fles van 19.00 mist. Ook denk ik dat de kans groot is dat ze dan de volgende ochtend vroeger wakker is.

Verder gaat het prima met A! Sinds zondag kan ze overal zitten dus liggen is er niet meer bij. Verschonen wordt ook een drama nu want ze wil zitten. Probeer haar wel af te leiden met speeltjes, praten /zingen en het zo snel mogelijk te doen maar dat is erg lastig. Uiteindelijk belanden weer dan half in de houtgreep :(

brr, ik vind het maar koud en stom weer buiten. Heb altijd nogal moeite met de overgang van zomer naar herfst en die is nu wel vroeg. :$ het duurt nu weer zo lang voordat het zomer wordt. ..

Fijne avond allemaal!

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat betreft de overgang naar de herfst... je kon er nu tenminste niet vol tegenzin tegenop zie. BAF, hij was er ineens, die herfst... brrrrr
    Sloffen aan, vest aan...

Hebben jullie kindjes schoentjes aan? Ik heb net slofjes besteld. Van die oxxy's. Ben benieuwd wanneer ik ze bezorgd krijg. Geen harde zolen dus voorlopig, niet in huis en niet in de opvang in ieder geval. Schijnt beter te zijn voor de ontwikkeling van de voetjes.

Koekie, met verschonen doet C hetzelfde, maar ik zal nooit een houtgreep toepassen (tnezij er gevaar is natuurlijk). Hier lukt het vaak om even met hem mee te gaan. Wat wil hij bekijken. Wat is het? Oh, mooi is dat he. Wi je die vasthouden? En dan dus de luier ondertussen leren zittend/staand of achterstevoren aan te trekken. Je wordt er vanzelf handig in. Maar hier nooit strijd iig, terwijl hij wel overal naartoe stuitert en zich continue omdraait.

Ik zou heel graag een broertje of zusje voor C krijgen. Zwangerschap en bevalling gingen hier prima en ik geniet met volle teugen van ons mannetje. Ik denk niet dat dat over gaat als we hem moeten delen. Maar vrienden van ons waren met een half jaar alweer zwanger; dat lijkt me te snel. Zo rond de anderhalf jaar en dan weer zwanger worden lijkt me ook prima. Vanaf 9 maanden weer beginnen, heb ik steeds gezegd. Ik heb alleen mn cyclus nog niet terug, dus dat schiet nog niet op :)

Verder valt het me op hoe anders wij de dingen doen. Onvoorwaardelijk opvoeden, niet straffen of belonen (dus ook geen woorden als corrigeren), rapley, zindelijkheidscommunicatie, dragen, co-sleepen... Voel me hier wel een beetje een vreemde eend in de bijt. Dus slaapschema's, eetschema's.... tja, daar doe ik eigenlijk ook niet echt aan mee.... :)

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Even kort berichtje want speelmaatje van A komt zo.

@ thauma; houtgreep heb ik misschien niet zo goed geformuleerd ;) Ik leg A niet in de houtgreep. Dat is het lastige van schrijven dat alles er zo letterlijk staat ook als je dat niet bedoeld. :(
    Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat als het allemaal te lang duurt voor A ik haar tegen mijn bovenbeen aanleg. Ik verschoon haar vaak op de grond waarbij ik op mijn knieën zit. A draait bijna altijd via haar linkerzij om. Die kant leg ik dan tegen mijn been waardoor ze niet kan draaien. Hierdoor kan ik haar snel de luier aandoen en daarna krijgt ze de ruimte weer om haar ding te doen.

Ik ben absoluut geen voorstander van dwingen. Met verschonen niet en ook niet met eten. Heb ervaringen genoeg op het werk waar bij cliënten een strijd gemaakt is van het eten en die nu nog steeds weigeren te eten. Eten is nodig maar geen machtsmiddel.

Tja, veel dingen die je noemt doe ik inderdaad niet thauma. Misschien vind je jezelf een vreemde eend in de bijt. Ik vind de adviezen die je iedereen geeft wel erg nuttig en leuk om te lezen. Iedereen doet het op een andere manier en zo leren we ook weer van elkaar.

Schoentjes of sloffen heb ik ook nog niet. Moet me er dit weekend maar eens in verdiepen. Het worden in ieder geval sloffen. A kan nog niet staan, laat staan lopen, dus schoenen zijn nog overbodig :D

Wat de herfst betreft heb je gelijk. Al hoop ik stiekem dat we nog wel een paar weken zomer krijgen...

Fijne dag allemaal!

4. Verox

Verox Niet meer actief

#2324 Verox, 20 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2014
    Met verschonen hier tegenwoordig ook een strijd.
    En ik moet E wel in een houdgreep houden en dwingen om stil te blijven liggen anders kruipt ze door haar eigen poep heen of valt ze van de commode.
    Het is me heel lang gelukt om haar rustig te houden met speeltjes, verhaaltjes of liedjes zingen, maar momenteel is het een enorme druktemaker.

Nooit gedacht dat wij zo'n druk kind zouden krijgen. We zijn zelf heel rustig. Maar ze schijnt het van mij te hebben. Ik was als kind ook gezellig druk. Druk is eigenlijk ook niet het juiste woord. Ze is enorm actief, en een enorme doorzetter.

E krijgt kinder-smeerkaas, fruit of appelstroop op haar brood.
    Ik durft niet aan de leverworst, dat mogen ze toch nog niet voor een jaar? Kaas of kipfilet heb ik nog niet geprobeerd. Misschien binnenkort maar eens proberen want ik merk dat ze meer behoefte krijgt aan hartige hapjes.

Een Olvarit-potje als avondmaaltijd lijkt niet meer voldoende. Zou ze al meer als 200gram avondeten mogen hebben?
    Ik denk dat ze de 12+ potjes ook al goed zou eten, zou het slecht zijn daar nu al mee te beginnen?

Ook slapen is hier momenteel een probleem.
    Totaal overstuur als we haar alleen laten, maar ze maakt er een groot feest van als we bij haar blijven, en uiteindelijk gaat ze weer huilen om aandacht en raakt ze overstuur als we haar negeren.
    Ze raakt in ademnood, gaat met haar hoofd bonken of met haar vuistjes in haar gezicht slaan.
    Het enige wat helpt is haar bij me in bed nemen, stevig tegen me aandrukken zodat ze niet meer kan bewegen, en dan slaapt ze redelijk rustig in.
    In de avond duurt dit echter veeeeel te lang. Dan ligt ze na een uur in de houdgreep nog steeds vrolijk te kletsen...
    Ik probeer haar nu overdag maar eens uiterlijk twee keer een uurtje te laten slapen, misschien is ze dan in de avond wat meer moe.

Ook word ze iedere nacht wakker. Ze heeft een volle broek, voelt koud aan en ze drinkt dan nog rustig een volle fles melk leeg. Ik heb deze fles dus overdag vervangen door een tussendoortje.
    Maar ik ben dus weer onzeker over alles.
    Ze had voorheen nooit een volke broek snachts.
    Ze draagt een romper met lange mouwen, een slaapzak (zonder mouwen) en heeft twee dekentjes en een lakentje.
    Ik ga vanavond de slaapzak met lange mouwen proberen.

Wel grappig, dit klinkt heel ernstig allemaal, terwijl ik tot 7 maanden altijd kon zeggen dat E een heel vrolijk en gemakkelijk kindje is 😛.
    Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Ik ben dus niet de beste persoon om slaap-advies te geven Koekie!
    Maar jullie ochtendslaapje is wel heel lang. Misschien kun je die inkorten en dan tegen 15.00 uur nog een kort slaapje?

Ik vind het geweldig dat alles wat jij met je kindje doet ook werkt Thauma! Je klinkt als een perfecte moeder.
    Maar ik ben er ook van overtuigd dat die manier van opvoeden niet voor ieder kind weggelegd is.

Mijn schoonzus (zit in de kinderopvang) vond dat we E maar gewoon moesten laten huilen als ze moest gaan slapen. Toen ik uitlegde dat dat niet werkte bij E en dat ik niet wil dat ze overstuur gaat slapen kreeg ik sls reactie: "Maar ik zou het toch wel fijn vinden als ik een kindje had dat braaf ging slapen als ik haar in bed leg."
    Tja... Dat zou ik ook wel willen, maar helaas zit die functie niet standaard ingebouwd...

E draagt al een hele tijd soepele leren slofjes.
    Ik kreeg een klein maatje als kraamcadeautje en zodra E ging kruipen kon ze ze al dragen.
    Nu beginnen ze te klein te worden.
    Ik weet dat blote voetjes beter is, maar koude voetjes lijkt me ook niet lekker.

Ik denk dat E enigs kind blijft.
    Onze zwangerschap was zenuwslopend en met medische indicatie.
    Er was tijdens de zwangerschap een voortdurende dreiging ons kindje te verliezen. Ik heb dus niet echt kunnen genieten van de zwangerschap.
    Wij weten dat een volgende zwangerschap hetzelfde zal verlopen. Zelfde dreiging, zelfde medische indicatie en maatregelen.
    De angst om weer een kindje te verliezen is groter als het verlangen naar een tweede kindje.
    Wij zijn gelukkig en compleet met zijn drietjes.

De twijfel slaat wel eens toe in dit standpunt hoor.
    Maar dat komt omdat ik jaloers ben op al die schijnbaar onbezorgd zwangere vrouwen die ik om me heen zie. Mijn buurvrouw sprong met 40 weken zwanger nog gewoon op de fiets!
    Ik weet echter dat de realiteit voor ons totaal anders is.

5. Verox

Verox Niet meer actief

Oh ja, het lijkt erop dat E nu begrijpt wat NEE betekend.
    Wanneer er bij mijn ouders thuis iemand NEE tegen haar zegt, stopt ze met haar bezigheid en gaat ze heel zielig huilen.
    Als ze er een tweede keer mee bezig wil kijkt ze ons eerst aan en als we dan NEE zeggen dan gaat ze meteen huilen, en komt er vervolgens niet meer aan.
    Ik vind haar dan verschrikkelijk zielig, ga haar meteen troosten
    , leg uit dat we niet boos op haar zijn, dat we trots zijn dat ze er niet aankomt en dat we haar proberen te beschermen.

Vreemd genoeg trekt ze zich hier thuis nog niet zoveel aan van mijn NEE.
    We hebben een redelijk overzichtelijk en kindvriendelijk huis, en ze mag heel veel, maar ik wil haar leren dat de open haard, de oven, snoeren (alleen als we laptop moeten laden of stofzuigen) en stopcontacten verboden voor haar zijn.

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dames, ik kom ook weer even kijken ! :) Ik lees wel bijna dagelijks mee op mijn telefoon, maar veel reageren komt er niet echt van door drukte. Maar zit nu even te genieten van een rustmomentje dus maak ik maar gelijk even van de gelegenheid gebruik om te reageren :D

@Verox Hmmm lastig zeg met het slapen! L slaapt de laatste tijd ook wat onrustiger, maar niet slechter en zeker niet de taferelen die jij beschrijft.. heb dus helaas geen tips voor je :( Maar met zoveel dingen geldt hiervoor ook: het is een fase, gaat vast over! ;)

@Thauma L heeft soms schoentjes aan. Met deze temperaturen sowieso als we naar buiten gaan en als ze in haar loopstoel zit. We hebben een plavuizen vloer en dat is zonder schoentjes of slofjes veel te koud. Maar als we gewoon thuis zijn en ze zit niet in haar stoel dan draagt ze vaak geen schoenen. Ben benieuwd hoe de slofjes bevallen!

Ik merk ook dat jouw ideeën en gedachtes bij bepaalde dingen anders zijn dan die van mij, maar voel je alsjeblieft geen vreemde eend in de bijt hoor! Ik vind het juist leuk om die verschillen te merken en ben vaak benieuwd naar de gedachte er achter. Het feit dat het anders is wil niet zeggen dat het vreemd is of raar. We zijn allemaal lieve zorgzame mama's die het allemaal op hun eigen manier doen, en da's alleen maar mooi :)

@Koekie wat wij een tijdje hebben gedaan is L 'gewoon' op bed leggen als ze moe is (in jouw geval dus om 17:00) en nog even wakker te maken voor een flesje en daarna gelijk terug op bed. Moet ik wel bij zeggen dat L redelijk makkelijk inslaapt. Kan me voorstellen dat als dat niet het geval is, dat je bang bent dat ze na de fles niet meer gaat slapen ;) Tsja lastig Koekie, misschien de ochtendslaap iets inkorten en dan nog een klein middagdutje?

Kan A zelfstandig van liggen naar zitten?

@humpy heftig zeg hoe het soms bij jullie thuis gaat! Misschien is het al gevraagd hoor, maar deed hij dat al voordat je hem leerde kennen?
    Fijn dat ie weer veilig thuis is gekomen in ieder geval! Kan me voorstellen dat het lastig is, zeker met een kleintje erbij nu. Je mag hier altijd je hart luchten hoor :)

@Bibi Een tweede als bammer.. stoer hoor! :) Hier geen tafelhoekjes dus kan je helaas niet helpen!

@panda lastig dat N niet naar bed wil! Kan best een fase zijn hoor denk ik.. Hoe gaat het nu? Al bij de ha geweest voor de zalf/oortjes?

@leeftijd ik ben 26!

@brood L eet op haar brood appelstroop, smeerkaas (zelden), jam, geprakte banaan (soms), kaas of ham. Maar soms ook gewoon alleen boter :) Ik weet niet meer wie het was die zei dat smeerworst niet mocht? Volgens mij mag dat wel maar max 1x per week vanwege de Vit A. L lust het trouwens niet :(

@tweede kindje.. Die willen we ooit wel, maar nog niet nu :D Willen eerst ons huis verbouwen (verdieping er op). Voor die tijd hebben we sowieso geen plek voor een tweede. Ik denk als L een jaar of 2/3 is dat we er dan aan gaan denken ;)

@hier Ik lees het bij jullie ook dat het slapen wat minder gaat. Hier ook, maar dan niet in de zin van dat L niet wil slapen, maar meer dat ze onrustig slaapt, vooral snachts. Wordt regelmatig huilend wakker. Is binnen twee tellen vaak weer over. Kan het zijn dat ze ongeveer nu ook beginnen te dromen?

L is druk bezig om vanuit ligpositie naar zitpositie te komen. Lukt alleen nog niet altijd. Tot nu toe één keer gelukt maar dat was in bed dus heb ik niet gezien. Vaak stopt ze halverwege en lijkt het net een poserend model.. echt grappig haha. Verder heeft ze sinds het weekend een schommel en is mijn fiets omgebouwd tot mamafiets. Alleen nog weinig schommel en fietsweer gehad helaas :(

Kunnen jullie kindjes trouwens al zitten in het karretje van de winkelwagen? Misschien een gekke vraag hoor, maar ik heb het toevallig vanochtend even geprobeerd met L. Ze vond het prachtig, maar ik vond haar nog niet erg stevig zitten.

Nou verder is het dus erg druk. Ik ben erg moe de laatste tijd en zit er regelmatig ff doorheen. Klinkt dramatischer dan het is, denk gewoon een combinatie van moeheid en toe zijn aan vakantie ;) We gaan over anderhalve week en heb er onwijs veel zin in :D Na de vakantie heb ik op mijn werk een evaluatiegesprek. Ik ga tijdens dat gesprek ook even informeren naar de mogelijkheid om 3 dagen te werken ip 4. Ik werk nu bijna 4 maanden 4 dagen in de week maar ik vind het toch eigenlijk best veel.. té veel. Ik ben in de eerste plaats mama en werken zou bijzaak moeten zijn, maar dat is nu helaas andersom heb ik af en toe het idee :( Hopelijk komt de balans wat meer terug als ik 3 dagen werken. Mocht het niet mogelijk zijn bij mijn huidige werkgever zal ik op zoek moeten gaan naar iets anders helaas.

Maar mama zijn komt op de eerste plaats! :)

Zo ik ga maar weer even verder.. vanmiddag even naar de ikea met L, op zoek naar kussens! :D

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    A heeft gezellig gespeeld vanmorgen! Het lijkt steeds beter te gaan tussen de 2 kids. Erg leuk om te zien! Wel toevallig dat haar speelmaatje er een broertje of zusje bij gaat krijgen. Vind het erg leuk en ben erg blij voor ze maar toch stiekem ook een beetje jaloers? Weet niet echt hoe ik het gevoel moet benoemen maar het komt daar het dichtst bij in de buurt. .

@verox; smeerleverworst mogen ze met mate. 1x per week dacht ik. A lijkt het niet zo lekker te vinden dus geef het bijna nooit.
    Qua potjes lijkt A ook niet genoeg te hebben aan die van 8+. De geef nu vaak wat erbij. Bijv. Groente die wij gaan eten of bijv. Een stukje komkommer. De bedoeling is wel dat ik weer over ga stappen op vers eten voor haar zodat ze met de pot mee gaat eten.

Wat lastig wat betreft slapen verox! A slaapt in principe de hele nacht door (uitzonderingen daar gelaten) dus helaas weinig advies voor je. Kan het misschien zijn dat ze nu gewend is aan het flesje 's nachts en daardoor wakker wordt? A slaapt in een romper korte mouw, pyamashirt lange mouw en zomerslaapzakje zonder mouw.

Ik heb A nu op bed liggen maar denk niet dat ze gaat slapen. Het probleem is dat als ik haar wakker maak ze niet te genieten is. Wakker maken op verschillende manieren geprobeerd. Zelfs op de rustigste manier (door boven zachtjes te gaan rommelen wanneer ik dacht dat ze bijna aan het einde van haar slaapcyclus van 45 minuten zat werkte niet.
    Dus 's ochtends wakker maken zodat ze 's middags nog gaat slapen werkt denk ik niet. Ik laat me wel leiden door A. Denk dat zij het het beste weet :D

Jeetje wat jammer dat je helemaal niet van je zwangerschap hebt kunnen genieten verox! Kan dan wel begrijpen dat je dat niet graag een 2e keer mee wilt maken. Mag ik vragen wat er bij jou aan de hand was? Gelukkig is alles goed met E :)

@lynn; fijn dat je ook nog even langs komt ;)
    A slaapt op zich ook makkelijk in , mits ze moe is. 'S avonds is dat dus geen probleem en 's morgens ook niet maar 's middags wel. Ze Ligt nu ook te brabbelen en met haar benen tegen de spijlen te schoppen. Zolang ze nog vrolijk is laat ik dr liggen. Komt ze toch nog wat Tot rust. Eerder wakker maken in de ochtend werkt denk ik niet zoals ik al schreef. Ze wordt dat niet vrolijk van..

Ja, A kan eindelijk zelfstandig van lig naar zit! Wat jij bij L beschrijft heeft A ook gehad. De laatste week was ze continue aan het poseren :D eerst kon ze het enkel in de box maar sinds het weekend ook op de grond. En nu is het alweer heel normaal dat ze zit. Als ze het eenmaal doorheeft doet ze het zo vaak en zie je het zo vaak dat het net is alsof ze het al heel lang kan ;)

het kan inderdaad zijn dat L begint te dromen. A heb ik er nog niet op kunnen betrappen. Volgens mij begint dat meestal rond de 9 maanden dacht ik.

Geen idee of A in het karretje past! Wij gaan altijd met de kinderwagen boodschappen doen. Het is 5 minuten lopen en lopend zijn we er bijna nog sneller als met de auto :D en tja, met de kinderwagen mee hoef ik geen karretje :)

Ik herken het moe zijn lynn. Heb sinds mijn verlof ook geen vakantie meer gehad en merk dat ik daar echt wel aan toe ben.
    Ik hoop dat het je gaat lukken dat je 3 dagen kunt werken i.p.v.4. Kun je misschien nog een tijdje een extra dag ouderschapsverlof opnemen?
    Is het nog gelukt bij de ikea? Altijd leuk om daar rond te lopen :D

@hier; sinds vandaag bonkt A met haar hoofd tegen de kastdeuren. Op zich niet heel hard. Het lijkt alsof het ritmische hart een prettig gevoel geeft. Herkenbaar voor jullie? Ik ga het denk ik maar negeren. Wil liever niet dat ze op een gegeven moment in de gaten krijgt dat ze met bonken aandacht krijgt. Als ze dat over een poos in gaat zetten als ze bijv. boos is of haar zin wil krijgen wordt ik daar niet zo blij van denk ik.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Ik hoop echt dat het een fase is.
    E heeft altijd heel goed doorgeslapen snachts. Ook in haar eigen bedje. Maar de afgelopen maanden is het steeds slechter geworden.

De eerste leren slofjes van E zijn al wat te klein aan het worden. Ze groeit nu uit maat 19.
    Nu heb ik stoere gympen voor haar besteld in maat 20. Maar die zijn eigenlijk nog veel te groot! Ach ze groeit er snel genoeg in.

Oh ja, leverpastei was 1x per week. Hoelang is zoiets houdbaar?

Wat balen dat jullie nog niet hebben kunnen schommelen en fietsen. Lijkt me grote pret!
    Ik ben niet zo'n fietser, maar overweeg speciaal voor E een mamafiets te nemen.

E zit al behoorlijk stevig in een winkelwagentje. Maar ze kan dan ook al een tijdje zelfstandig zitten. Maar niet ieder winkelwagentje zit even prettig. Soms vul ik de zijkanten wat op met boodschappen.

Wat spannend dat je minder wil gaan werken en overweegt om een andere baan te nemen. Ik hoop dat het goed uitpakt!

Veel plezier bij de Ikea! Niet teveel kopen hoor! Er blijft me daar altijd van alles aan mijn vingers plakken!

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ja het is gelukt bij de Ikea. ;) Behalve kussens ook nog een mooi kleed gekocht voor bij L op de kamer en verder heb ik me in kunnen houden ;)

@werk.. ik werk er nog maar 4 maanden en ouderschapsverlof mag je pas na een jaar opnemen dus dat is helaas geen optie. Het zal echt met een contractswijziging moeten denk ik..óf met mijn evt contractverlenging in november. Hoe dan ook zal er iets op verzonnen moeten worden want dit trek ik niet heel veel langer :)

@Verox leverpastei uit zo'n blikje is denk ik niet heel lang houdbaar hoor als het eenmaal open is. Lijk me wel handig dat de kleine in een winkelwagentje kan :D L kan nog niet zo heel lang goed zitten dus komt vanzelf wel.

@Koekie L doet dat bonken ook maar niet met haar hoofd maar met haar voeten of benen .. denk dat ze dan door heeft dat ze dat geluid zelf maakt want ze kijkt er altijd heel trots bij.

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Daar heb je een punt mbt het ouderschapsverlof lynn.. Ik hoop dat ze er positief tegen over staan.

Het bonken deed A inderdaad ook al met benen maar Nog niet met het hoofd. Hopelijk is het een fase...

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Thauma waarom een vreemde eend in de bijt? Zoals al gezegd is iedereen doet het anders maar naar hun beste kunnen. En daarbij komt dat ik je input altijd erg waardeer. Dus blijf vooral lekker meeschrijven.

Slapen: hier niet echt tips. C slaapt eigenlijk altijd wel goed. De laatste tijd merk ik dat hij wel een uurtje later naar bed wil dan ik eigenlijk wil. Maar ik ga er nu maar een beetje in mee. Overdag slaapt C wisselend ik laat me door hem leiden. Dus als hij moe is slapen en dat is de ene keer 2 x per dag en de andere x 3 x per dag (overdag) en de ene keer zijn dat slaapjes van 30 min en de andere keer slaapjes van 1 uur of meer. C valt ook nog weleens kort in slaap rond 17 uur na het avondeten en wordt dan vaak een halfuur later waker en slaapt daarna ook weer gewoon. De laatste tijd wordt hij ook weer vaak rond 23 uur wakker. Afhankelijk van hoe erg wakker hij is geworden besluit ik wat ik toepas. Als hij nog lekker ligt is een speen voldoende en slaapt hij verder, als hij al rechtop zit haal ik hem eruit en geef hem zn speen hij valt dan gelijk op mn arm weer in slaap. Soms staat hij al in bed of als hij weer wakker wordt bij terugleggen dan haal ik hem uit bed en geef hem een beetje borst. Het werkt allemaal. In de nacht neem ik hem vaak mee naar mijn kamer en geef hem borst en laat hem lekker bij mij slapen.

Leverpastei mag inderdaad 1x per week, C vindt t heerlijk en ik zelf vind t ook lekker dus hij komt meestal wel op.

Hier ook hele worstelpartijen met C tijdens het verschonen. Zodra ik hem neerleg begint hij zich om te draaien en wil van alles pakken en doen. Vaak geef ik hem een speeltje of zet ik kinderliedjes op en zing ik mee alleen dit werkt niet altijd dus dan wordt het worstelen want anders zit ie voor ik er erg in heb met zn voeten in zn poep of erger met de vieze luier bovenop hem. Hij trekt deze namelijk onder hem vandaan!! Ik probeer dan vaak maar snel alles te verschonen en soms inderdaad half zittend of staand. Dit doe ik ook met aankleden.

Wat bedoelen jullie precies met vanuit lig positie in zit komen? Direct vanaf rugligging? C probeert dit vaak wel op t aankleed kussen daar kan hij het maar op de grond niet. Maar hij kan het wel als hij zich eerst naar zn zij draait dan kan hij wel goed gaan zitten. En hij doet dit dan ook volop. Net als optrekken staan en lopen overal waar hij zich vast kan houden en aan je handen. Hij kan ook al steeds beter en langer los staan! Hij loopt al met 1 hand los achter de babywalker aan!

Lynn ik hoop voor je dat je wat kan regelen met je werk. Ik denk dat ik in deze fases 4 dagen werken ook niet had volgehouden hoor.
    Ik hopp dat je snel je mamafiets kan proberen lynn dan fiets ik op afstand mee hihi! Ik heb afgelopen maandag mn fiets weer opgehaald met zitje voorop. Klein stukje naar huis gefietst tussen de buien door, volgens mij vond C t wel leuk. Hij was heel rustig eigenlijk.

Bonken met hoofd hier nog niet gezien wel schopt hij overal tegenaan drumt erop los en ramt met de deurtjes van de keukenkastjes.
    De laatste dagen babbelt C er vrolijk op los van 's ochtends vroeg tot slapen gaan in de avond. Ik vind t wel heel leuk en gezellig! Het lijkt net of hij hele verhalen verteld met allemaal verschillende toonhoogtes.

Zo ik hoop dat ik niks vergeten ben om op te reageren want jullie hadden er aardig oplos geschreven!

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijne avond trouwens!

13. Verox

Verox Niet meer actief

Hey Koekie, mijn eerste zwangerschap verliep perfect. Tot ik met 23 weken een bloeding kreeg. In het Ziekenhuis bleed ik al 5cm ontsluiting te hebben en de volgende dag ben ik bevallen van een prachtig gezond mini-meisje. Ze is in mijn armen overleden omdat ze veel te vroeg en veel te klein was.
    Er is nooit een oorzaak gevonden, daarom zeiden ze in eerste instantie dat er geen reden was om bang te zijn voor herhaling.
    Ik raakte gelukkig weer snel zwanger, maar nu zeiden ze dat er wellicht sprake was van een te zwakke baarmoeder. En dat ik daarom misschien zo vroeg bevallen was. Als dat bij mij het geval was dan is mijn baarmoeder te zwak om een kindje van 23 weken (of ouder) te kunnen dragen en zou ik ongeveer op dezelfde termijn bevallen.
    Ze kunnen dat niet meten ofzo, dus uit voorzorg kreeg ik met 12 weken operatief een bandje om mijn baarmoederhals om deze te verstevigen.
    Deze operatie is niet zwaar ofzo, maar er is een kleine kans dat je spontaan een miskraam krijgt. Voor mij enorm spannend dus.
    Vervolgens moest ik elke vorm van zware inspanning of stress vermijden.
    Ik kreeg wekelijks hormoon-injecties om de baarmoeder rustig te houden en elke twee weken baarmoederhalsmetingen en echo's ter controle.
    Iedere controle was perfect en achteraf had ik me nergens zorgen over hoeven maken.
    Met 36 weken werd het bandje verwijderd. Het leek er even op dat onze dochter diezelfde dag geboren zou worden, maar na een spannende dag mocht ik weer naar huis.
    Uiteindelijk begon de bevalling spontaan pas met 39 weken.
    De bevalling ging heel snel en voorspoedig.

Achteraf had ik me dus nergens zorgen over hoeven maken. Maarja dat is achteraf.

We zullen nooit weten of het bandje om de baarmoederhals daadwerkelijk noodzakelijk was, en daarom zal ik bij iedere toekomstige zwangerschap hetzelfde traject volgen.

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Zo jullie hebben wat afgekletst, leuk!!

@slapen zo te lezen meerder wat het moeizamer gaat. Heg zal dan wel een fase zijn. Hier lijkt het weer iets beter te gaan, maar ik ben op alles voorbereid.

@brood thnx voor de tips maar eens wat dingen in huis halen en uitproberen. Geven jullie de stukjes brood of doen ze het al zelf? Ik geef het want er word anders niet gegeten, voor gekliederd en brood lekker fijn geknepen.

@bibiq een buggy lijkt me ook handiger omdat het compacter is maar comfor voor de klein gaat wel achteruit denk ik. Wacht er eerst nog maar ff mee. Lijkt me best wel zwaar een bam moeder zeker met een 2e. Knap dat je dat aandurft. Maar wie weet kom je nog een leuke man tegen in de tussen tijd. Volgens mij is bam moeder worden ook nogal een proces.

@tafelhoekjes hebben wij hier niet. Hebben geen scherpe hoeken aan de tafel zijn afgerond. Daarnaast denk ik kan alles wel afschermen maar zo leert hij het ook en dat zal dus met vallen en opstaan zijn ( of stoten).

@humpy dumpy misschien nu de jusite tijd om het huis te koop te zetten haha. Jammer dat A ziek was. Was het gewoon een griepje?

@koekie jammer dat je die mogelijkheid niet hebt via je werkgever. Al een idee wat je zou willen doen? Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken maar vind ze nogal prijzig. Daarnaast vraag ik me wel eens af zo'n studie ook gelijk staat een echte studie op een school. Als je snapt wat ik bedoel. Ook kun je geen praktijkervaring op doen zoals een stage. Als jullie je gelukkig voelen met alleen A helemaal prima toch. Ik zou de zwangerschap en bevalling ook zo weer doen. Het is een geweldige ervaring wat ik graag nog eens mee wil maken. Wat slapen betreft lastig. Ik zou zeggen misschien iets eerder op bed en van bed s'morgens en rond 3 uur een slaapje. Maar zoals je zegt is wakker maken ook geen succes. Herfst en winter ook absoluut niet mijn tijd van het jaar. Ik hoop toch van harte dat we nog een beetje zomer mogen krijgen. Wat gped dat A nu zelf kan zitten. Hier gaan dat ook op die manier en ineens kunen ze het. Vanwaar de jaloersheid dat er een 2e komt bij A haar speelmaatje?

@verschonen hier is dat ook een gedoe. Hij wil niet rustig blijven liggen. Ik geef hem dan iets en is dan vaak wel rustig maar, dat gooit hij de grond sinds een paar dagen dus werkt ook maar heel kort. Vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om zitten of staand te verschonen.

@thauma hier hadden we een soort van schoentjes maar lijken meer op slofjes met van die antislip zooltjes. Morgen haalt vl schoentjes op, zijn heel lastig te vinden in die kleine maatjes. De zool is heel flexibel en zijn lekker licht. Hier ook leren slofjes, gekregen uit het buitenland maar zijn nog veel te groot. Je doet de dingen zeker anders maar vooral op de manier wat bij jullie past. Ik heb me nooit verdiept in al die methodes. De meeste dingen passen ook niet bij mij/ ons. Maar sommige dingen misschien juist wel en kan ik weer van leren.

@verox ben benieuwd hoe de slaapzak met lange mouw heeft gewerkt. Hier een romper kort mouw + pyjama (lang mouw) en zomerslaapzak zonder mouw. N slaap al een heel tijd zonder dekentjes en vraag me af of hij dat nog wel wil. Zo niet vraag ik me af of een slaapzak met lange mouw wel warm genoeg is. Ik zou zelf niet zelf een flesje geven s nachts, denk zelf als je eenmaal begint ze daar weer een gewoonte van maken. Ik geef hooguit een slokje water. Het kan ook bij jou een fase zijn. Kan me heel goed voorstellen dat je wens voor een 2e niet sterker is als de angst. N snapt ook al heel goed als iets niet mag. Maar ja soms ook nog wel eens de ondeugend om het toch weer te proberen. Geeft hem dan zijn speelgoed en vaak is het dan weer klaar.

@lynn morgen moeten we weer naar de ha voor de oortjes. De zalf voor de schimmel leek niet te werken dus maandag de hormoonzalf gehaald. Lijkt al erg goed te werken. Jeukt minder en is al lang niet meer zo rood. Volgens mij kunnen ze al wel dromen ja. Kan het ook zijn dat ze verkeerd ligt bijv. over dwars en niet kan draaien of op de buik en niet kan terug draaien en daardoor zo overstuur word? N wil soms nog wel eens in zijn slaap gaan zitten en word daar wakker van waardoor hij schrikt en ook begint te huilen. Spannend met je werk, hopelijk kun je terug naar 3 dagen. Lijkt mij ook wel pittig zoals je het omschrijft.

@bonken hier herken ik het niet. Wat N wel doet is tegen de achterbank trappelen als hij in de maxi cosi zit. Verder niet bewust bonken ofzo.

@winkelwagentje heb ik nu 2 keer geprobeerd. Ik vind N toch nog iets te klein. Hij kan prima zitten maar de zitting is toch nog te groot en hij probeert er uit te komen en begint zit te draaien. Ach ja komt vanzelf wel. De wekelijkse boodschappen doet vl na zijn werk op vrijdag.

@hier gaat wel aardig. N lijkt nog wel wat last van zijn oor te hebben grijpt er nog wel naar. Morgen weer naar de ha dus ben benieuwd. Heb hem nu al 2 dagen geen zetpil gegeven en dat lijkt aardig goed te gaan. Verder geen nieuws. Een goede nacht allemaal.

15. Verox

Verox Niet meer actief

@hier; E heeft vannacht goed geslapen! Wat onrustig, maar met wat troostende geluiden en haar speentje sliep ze zo weer in.
    Of het aan de warmte (slaapzak met mouwen) te danken was of aan de beperkte (2x een uurtje) slaapjes overdag, dat weet ik niet, maar ik hoop dat ze dit doorzet!

@brood; Ik geef E het brood in stukjes in de mond. Anders gaat ze er net als N mee spelen. Ik blijf het wel regelmatig proberen. De broodkorsten geef ik haar wel in de hand en daar knabbelt ze wat aan, maar ze eet ze zelden op.

@buggie; Ik heb er wel naar gekeken en de voor en nadelen afgewogen, maar ik vind hem hier nog niet nodig. Wij redden ons nog prima met de kinderwagen.

@verschonen; Hoewel ik behoorlijk handig aan het worden ben met het aankleden en verschonen van een tegenstribbelende baby, lukt zittend of staand verschonen me echt nog niet... Aankleden lukt me wel al redelijk in alle mogelijke houdingen :p

@bonken; E bonkt ook al een tijdje met haar hoofd tegen muren of deuren aan. In het begin schrok ik daarvan, maar ik denk inderdaad dat we er niet teveel aandacht aan moeten besteden. E slaat ook met speelgoed op haar hoofd, en als ze niet wil slapen dan slaat ze zichzelf in haar gezicht, of trekt ze hard aan haar oren of haren. :S

@Panda; Is N lief geweest bij de huisarts?

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Verox fijn dat E goed geslapen heeft, ik hoop met je mee dat t doorzet!

Brood: C krijgt 2 boterhammen en eet er zoals ik het in kan schatten 1 van op soms anderhalf en laatst was er bijna niks over een keer dus toen had ie op wat kleine stukjes korst na 2 boterhammen op!
    Ik geef de boterhammen in stukjes gesneden op een bordje. C speelt er ook mee maar eet er ook van. Het bordje verdwijnt vaak al vrij snel naar de grond maar hij kiept wel eerst de broodjes op t dienblad gelukkig. Soms gaan er wat stukjes mee naar beneden maar ach. Hij draagt een slab met opvang eraan en als t dienblad leeg is of de rest ligt te ver gaat ie daaruit verder hihi! Het is inderdaad een hoop geklieder en als hij klaar is moet ik alles opruimen en schoonmaken maar een kruimeldief en van die vochtige schoonmaakdoekjes doet wonderen voor de snelle opruim. Op een ander moment doe ik dan alles stofzuigen en dweilen.

Hoe was t bij de HA panda?

Schoenen en slofjes heb ik nog niet maar ben al wel aan t rondkijken. C loopt nu nog vooral op blote voeten maar t wordt al fris dus sloffen zijn wel nodig. En schoenen duurt niet lang meer denk ik, hij stapt al aardig rond met hulp.

De luier zelf gaat zittend niet hier maar staand probeer ik t nog weleens gaat niet altijd even goed maar ach. Ik laat hem dan staan op t kussen en tegen mij aan leunen en ondertussen doe ik heel onhandig de luier om. Broek aantrekken gaat zo wel makkelijker als zittend/liggend. Ik doe eerst zittend zn voeten in de pijpjes en zet hem dan staand en trek de broek omhoog. Ja t vraagt wat vindingrijkheid en handigheid van je hihi.

Pfff hier weer lekker weekend! Aan toe. Oohw en goed nieuws! Ik heb vandaag gehoord dat ik niet mee ga in de sollicitatieprocedure maar mag wel voor een jaar aan de slag als pb'er op proef. Als dit allemaal goed gaat blijf ik pb'er. Als blijkt dat t toch niet werkt dan mag ik zonder gedoe terug in mn huidige functie. En ik ga wel omhoog in salaris dus eigenlijk alle voordelen van pb'er maar dan een soort proeftijd van een jaar. Ik ben er blij mee om me verder te ontwikkelen.

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @verox fijn dat E goed heeft geslapen. Moest je er nog uit omdat ze onrustig was?

@bibiq knap dat het je lukt om staand de luier om te doen. De broek doe ik ook op die manier aan. Gaat makkelijk over de luier heen vind ik. Fijn met je nieuwe baan. Hopelijk bevalt het van beide kanten. Ga je ook minder werken of juist meer? Wanneer begin je? Fijn dat je weekend hebt. Geniet ervan. Heb je nog plannen?

@hier een mindere nacht. Van kwart over 3 tot kwart over 4 was N wakker. Was wat aan het huilen steeds, schone luier en een andere dikker slaapzak verder is hij weer in slaap gevallen. Ik kon daarna niet echt meer in slaap komen dus sliep pas tegen half 6 weer. Vandaag weer naar de ha geweest. Ik had het idee dat N de afgelopen dagen wat minder last er van had. Toch waren zijn oren nog niet goed. Ze wilde een kuur voorschrijven mar die heeft hij 2 geleden ook al gehad. Hebben nu een doorverwijzing gekregen voor de kno arts. Is niet zeker of die iets zal doen maar omdat hij er al zolang mee loopt was het niet onverstandig om daar langs te gaan. Voor het slapen mag die gewoon een zetpil en als hij koorts gaat krijgen moet ik bellen dan ligt er alsnog een kuur klaar. N vond het niet zo heel leuk, was behoorlijk overstuur bij 1 oortje toen erin gekeken moest worden. Doet hem dus nog steeds zeer.

Heb schoentjes kunnen vinden, vind ze zelf erg leuk. Heb er ff een foto bij gedaan. Owh ja nog een foto van N met hoeveel rommel hij kan maken, die verwijder ik wel weer.

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hahaha panda zo ziet t er bij mij ook altijd uit!! C gooit ook alles uit de box. Leuke schoentjes!

Ik heb gister online bij babysteps slofjes besteld. 1 paar voor binnen en 1 voor buiten. Hij loopt toch nog niet dus schoentje wacht ik nog even mee.

De baan is op mn eigen werkplek en locatie en ik heb een vast contract dus die neem ik gewoon mee inclusief de uren en mn ouderschapsverlof. Dus ik blijf nu nog 3 dagen werken en als mn ouderschapsverlof erop zit ga ik weer 4 dagen werken. Als t goed is ga ik dan per 1 oktober als pb'er aan de slag. We moeten nog even alles bespreken met p&o en rondmaken enzo. Maar ik kreeg gister dit voorstel van mn leidinggevende. Collega's weten t nog niet op t werk. Moest t nog even stil houden omdat een andere collega die gister er niet was ook gesolliciteerd bleek te hebben op de functie. Van mij wist iedereen t maar van haar niet. Mn leidinggevende wil ook graag met haar eerst iets bespreken dus vandaar dat ik nog niks mocht zeggen.

Plannen voor t weekend: vanavond ga ik met mn broertje en zusje naar Hans Klok. C gaat naar de oppas. En zondag moet ik werken helaas. Verder hoop ik op een beetje goed weer morgen en maandag zodat ik met C kan gaan fietsen.

Wat vervelend voor N dat zn oortjes nog steeds last hebben. En voor jou natuurlijk ook. Mindere nacht is ook niet fijn, zeker als je daarna niet meer kan slapen. Hopelijk kan je t rustig aan doen vandaag?

Hier ook een mindere nacht van 3-4 uur! C was de hele flat wakker aan t krijsen en ik kreeg hem maar niet stil. Hij lag al bij mij in bed dus warm genoeg dacht ik zo. Schone luier gedaan, de dekens weg gehaald, speen erin werkte allemaal niet en zelfs de borst weigerde hij! Tja toen wist ik t ook niet meer. Geprobeerd zn tandvlees te masseren maar hij was zo overstuur dat dat niet echt ging. Na iets van 20 min Klem tegen mij aangehouden en speen erin en toen werd ie eindelijk een beetje rustiger en uiteindelijk weer in slaap gevallen op die manier.
    Maar hij is vrolijk wakker geworden. Wel een uurtje later als normaal dus hij moest het verloren uur ook nog even inhalen hihi. Helaas is dat voor mama niet genoeg. Wel erg jammer want ik ging gister met enorme hoofdpijn naar bed en hoopte op goede nachtrust zodat het weg kon trekken, maar helaas. Nu dus weer met hoofdpijn wakker. Zo maar even paracetamol nemen en hopen dat t over gaat.

Fijne dag allemaal!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @verox; Jeetje heftig hoor. Kan me voorstellen dat je dan niet zorgeloos hebt kunnen genieten en je ook niet echt makkelijk aan een 2e zwangerschap gaat beginnen.
    Gelukkig is het bij E allemaal goed gegaan. En als het nu voor jullie compleet voelt is het toch goed?

@panda; ik zit te denken aan de pabo of iets met dieren. Zeggen dat een avond studie geluk staat aan een "echte" studie. Wat ik tot nu toe een beetje weet is dat je wel een x aantal uren praktijkervaring moet hebben wil je je diploma halen. Een stageplek zoeken zal wel lastiger zijn. Op mijn werk nu coordineer Ik ook alle stageplekken op mijn locatie en als ik een brief zou krijgen van iemand die een thuis studie volgt zou ik die niet zo snel uitnodigen. Dus ik ben er nog niet helemaal over uit over alles :(

waar de jaloersheid vandaan komt? Het is ook niet echt heel jaloersheid, weet niet zo goed Hoe ik het moet benoemen. Het beleven van een zwangerschap, een klein wondertje in de buik. Dat was een fantastische belevenis voor mij wat ik graag nog een keer zou willen (alleen voorlopig nog geen ukkie :D) denk dat dat het meer is.

Wat jammer dat het nog niet zo lekker gaat met N panda. Hopelijk knapt hij snel op!

Wat een leuke schoentjes panda! Ik moet ook gauw eens op zoek naar slofjes. Haha, herkenbaar de rommel. Hier heb ik het speelgoed in een grote mand en soms ligt er dus niks meer in de mand maar alles op de grond! :D

@verox; wat "fijn" dat het bonken herkenbaar is. (Liever niet natuurlijk :)) het haren trekken gebeurd hier ook als ze moe is. Maar dat doet ze al van kleins af aan dat het bijna normaal lijkt. Lastig om te zien he? Ik denk dat negeren inderdaad de beste oplossing is.

@brood; de grootte qua stukjes wissel ik af. De ene keer krijgt A kleine stukjes, de andere keer snij Ik een snee in 4 stukken. Het brood eet A altijd zelf. Er beland wel eens wat op de grond. Soms voert ze de katten een stukje brood. Ze plet de helft met haar handen en uiteindelijk eet ze bijna alles op. Door het zelf te doen leert ze van een de troep ruim Ik later wel op. En tja, de kleertjes zijn na het ontbijt al vies.. Daar hebben we een wasmachine voor :D

@bibi; Gefeliciteerd met je nieuwe functie!!!! Leuk hoor! Hopelijk kan je andere collega het een beetje begrijpen en blijft de sfeer tussen jullie goed. Dat soort dingen blijven lastig.

Wat leuk dat je eet lekker op uit gaat bibi! Goed vooruitzicht voor het weekend!

Wel jammer dat jij en panda ook een mindere nacht hebben gehad. Misschien vandaag nog een beetje bijslapen als dat lukt?

@hier; wij hebben een prima nacht gehad (sorry bibi en panda ;)) A lag er om 18.30 in en werd om 7.00 wakker van de wekker van ml. Ik heb haar de hele nacht niet gehoord (soms is ze wat aan het kreunen of speentje kwijt) Ik denk dat ze aan 1 slaapje toe is. Als ze 's nachts doorslaapt en verder vrolijk is lijkt me dat goed toch? Ook al is dat een beetje vroeg?

@advies nodig; ik zal ook nog een topic openen bij baby en dreumes maar ik denk dat ik wel wat tips kan gebruiken:
    A slaapt nog steeds in de wieg naast ons. Ze is te groot geworden voor de wieg en nu ze kan zitten is het ook niet echt verantwoord meer. Volgende week vrijdag willen we volledig overgaan op het ledikant op haar eigen kamer. Omdat de slaapjes overdag pas nogal moeizaam gingen hebben we haar overdag ook in de wieg gelegd (voorheen sliep ze in het ledikant overdag)
    Vanmorgen heb ik haar in het ledikant gelegd. Ze draaide direct op haar buik. Ik heb ons overdag slaapritueel gedaan en ben naar beneden gegaan. Na een minuut of 10 begon ze wat te huilen. Heb haar getroost en weer naar beneden gegaan. Eigenlijk zelfde manier als ze huilt in de wieg. Na 30 minuten totaal was ze helemaal overstuur. Heb haar toen maar in de wieg gelegd waar ze direct in slaap is gevallen.
    Naar mijn idee is het probleem dat ze teveel bewegingsvrijheid in het ledikant heeft waardoor ze niet de rust krijgt om in slaap te vallen.

Ik ben op zoek naar tips hoe ik het het beste aan kan gaan pakken. Volgende week gewoon de wieg opruimen en even doorzetten om in het ledikant te laten slapen? Of juist langzaam laten wennen aan het ledikant?

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Goh moeilijk koekie. Ik weet het ook niet zo goed. Zou het helpen als je haar in een slaapzak doet? Dan heeft ze als t goed is minder bewegingsvrijheid. Of strak instoppen. En verder is t inderdaad een kwestie van wennen denk ik. Zelf zou ik denk ik kiezen voor langzaam laten wennen met inderdaad in het begin alleen overdag. En ik denk een kwestie van blijven proberen en volhouden? En heb je uitgelegd waarom ze in het grotere bed moet, maar dat er verder niks verandert mama is nog steeds in de buurt als ze je nodig heeft?
    Ik weet t ook niet hoor roep maar wat. C heeft hier altijd in t grote bed op zn eigen kamer geslapen alleen in de nacht neem ik hem mee. Dat zal ik binnenkort ook moeten gaan afbouwen. Wil dit doen als ik ook stop met borstvoeding. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina