Lynn, ik kan me niet voorstellen dat ze dachten dat ik wilde stoppen. De vorige vraag was namelijk hoe lang ik nog door wilde gaan, waarop ik aangaf dat ik stop als C wil stoppen en dat dat wat mij betreft nog best even mag duren Ach, ik weet waarom ik op het CB kom (prikken en signalering van dingen die ik zelf misschien mis). Ik heb geen verwachtingen en toch kom ik iedere keer perplex thuis vanwege de volgende onkundige opmerking. Vorige keer had ik een bv-ondermijnend advies gekregen (na de borst een fles geven). Ik had deze keer uitgelegd dat ik dat een erg slecht advies had gevonden, omdat hij, als hij trek heeft mijn ANDERE borst gerust ook kan krijgen, dus geen fles hoeft. En dat had advies misschien beter zou kunnen zijn om door te verwijzen naar een lactatiekundige als ze zelf niet zo in de bv-materie zit (want dat kan toch? No hard feelings). Waarop ze er dus nog een schepje onkunde bovenop deed. Sowieso... mn ventje is aan de slanke kant. Was ik vroeger ook, is zn papa nog steeds Maar we kregen een lijst mee met wat hij kan en mag eten waarbij vet totaal uit den boze is, hij goed moet bewegen (naar school lopen) en van tv kijken word je dik. Eh.... volgens mij was deze lijst voor een zwaarlijvige vierjarige bedoeld die nodig moet afvallen ofzo...
Koekie, heb ik wat gemist? Wonen jullie bij je schoonouders ofzo? Bibi, ik heb geen tips mbt afbouwen. Ik heb wel eens gehoord dat je dan steeds een voeding moet gaan laten vervallen, maar ik heb me er eerlijk gezegd onvoldoende in verdiept. Lynn, we willen wel weten of je geslaagd bent hoor!!! Fijne vakantie!
@thauma; Nee hoor, wij wonen niet bij s ouders. Maar zij passen op maandag en dinsdag bij ons op. Omdat ze wat verder weg wonen blijven ze 1x per week bij ons slapen. Vaak van zondag op maandag bij vrienden van hun en van maandag op dinsdag bij ons. Dinsdag als ik dan thuis ben uit het werk rijden ze naar huis. Vandaar dus. ..
Jeetje, wat een onderneming voor je schoonouders! Lief dat ze dat doen zeg... en van die vrienden ook, dat ze daar kunnen slapen Ik geloof niet dat ik eens per week structureel vrienden te logeren zou willen hebben :-D
Is het ook thauma. Ze zijn ook al wat ouder(70+) maar willen het graag doen! Ze wonen anderhalf uur rijden van ons af dus om ze heen en weer te laten rijden vind ik geen doen. Ze passen in ieder geval tot het 1e jaar 2 dagen per week op. Misschien dat A vandaag 1 jaar 1 dag per week naar de kinderopvang gaat. En tja, ze hebben hele lieve vrienden Maar ik moet er ook niet aan denken hoor om iedere week vrienden te logeren te hebben. Eerst maar eens met A eten. Die lijkt weer uitgehongerd te zijn de afgelopen dagen. Wil alleen maar eten, eten en nog eens eten oh, en we gaan zo oefenen met uit een echt beker te drinken
Hey dames! Wat word er veel gekletst! Ik doe regelmatig een poging om te antwoorden, maar halverwege mijn antwoord moet ik dan door "omstandigheden" stoppen en dan plaats ik het maar niet... Bijlezen lukt gelukkig wel regelmatig en doe ik met veel plezier. Ik ga snel even proberen te reageren... Wat heerlijk dat sommige van jullie nog met zoveel plezier en succes borstvoeding geven. Dat is echt wel het beste voor de kleintjes, en heeft een hoop voordelen hoor! Wat een rare opmerkingen en adviezen van sommige consultatiebureaus. Ook die voedingstips slaan natuurlijk nergens op. Ik ben wel blij met ons consultatiebureau. Eigenlijk hebben die nooit raar commentaar en wij gaan er altijd tevreden weer weg. Ik vind het ook heel bijzonder om te horen en zien hoe verschillend onze kindjes zich ontwikkelen. Wat kan er veel verschil in kindjes zitten op deze leeftijd. Het maakt me ook weleens onzeker, maar ik merk dat E dingen echt van de een op de andere dag veranderd. Ineens kan ze goed klappen, eet ze wel brood, of slaapt ze weer goed door. Dus probeer me er niet teveel zorgen over te maken. Ik kijk erg uit naar de eerste verjaardag van E, en ben ook dol op thema's en het organiseren van feestjes. Ik denk dat ik er voor de eerste verjaardag van E een bonte boel van maak. Met een regenboog-thema ofzo. Vooral veeeeel kleurtjes! Normaal ben ik helemaal niet van dat drukke, maar vind een eerste verjaardag daar perfect voor! Ik ga helemaal los met vlaggetjes, balonnen, servetten en zelfgemaakte taarten... Misschien doe ik zelfs nog een professionele fotoshoot. Kennen jullie die fotoshoots met meptaartje? Hier gaat het momenteel weer erg goed. We zitten weer lekker in een ritme, en ik merk dat ik daar weer meer energie van krijg. Ik beperk het ochtend en middagdutje van E tot twee keer 1 uur. Ik moet haar dan echt dwingen om te gaan slapen. We gaan samen in ons grote bed liggen, en ik houd haar stevig vast, maar dan slaapt ze redelijk rustig in binnen 15 minuten. Na een uur maak ik haar wakker. Ze is dan meestal meteen wakker en vrolijk. Als ik merk dat ze echt nog moe is dan laat ik haar langer slapen, maar over het algemeen doet ze het zo erg goed. S'avonds naar bed gaan gaat nog steeds moeilijk, maar minder moeizaam als voorheen. In slaap brengen doe ik op dezelfde manier als overdag. Samen in het grote bed en dwingen om stil te blijven liggen. Als ze eenmaal slaapt leggen we haar in haar eigen bedje. Ze slaapt de nachten nog steeds onrustig, maar ik krijg haar beter gerustgesteld en ze slaapt vrij snel weer door. Ze slaapt in een romper met lange mouw en een dikke slaapzak met lange mouw met een lakentje en dekentje... Klinkt behoorlijk warm, maar blijkbaar heeft ze daar behoefte aan. Misschien ook niet zo gek aangezien het van de zomer bijna voortdurend tegen de 30 graden op haar kamertje was... Soms neem ik haar sochtends vroeg nog even bij ons in bed, en meestal slaapt ze dan wel weer in. Haar eetlust is ook weer beter geworden. Soms eet ze nu "met de pot mee", ik pureer het dan grof, en eigenlijk vond ze tot dusverre alles heerlijk. Ik ben nu weer flink aan het shoppen voor E. Het is weer tijd voor warmere kleertjes. Lange broeken en rompers koop ik in maat 80. Truien en vestjes in 74/80. Ooooh jaaah! Nog succes met afrijden! Of ben je inmiddels al klaar? Ik wilde mijn bericht ermee beginnen, en nu vergeet ik het nog bijna! Wat heerlijk dat sommigen van jullie familie in de buurt hebben wonen om te babysitten. Wij hebben dat helemaal niet. Eigenlijk heb ik best vaak heimwee naar mijn familie. Maar we wonen hier verder zo heerlijk dat ik hier toch echt nooit meer weg wil.
Ha dames nog ff een kort berichtje.. super lief dat jullie zo meeleven! Helaas ben ik gezakt ik reed het terrein af en toen kwam er een auto van rechts (heb daar al honderden keren gereden en daar kwam nooooit een auto vandaan, doodlopende weg namelijk) die ik net ff te laat zag. Ook lastig te zien door de bosjes die daar zitten, maargoed geen excuus ik had 'm gewoon moeten zien. De examinator greep nog net niet in, maar ik was erna zo van de leg dat het de rest van de tijd ook niet meer goed kwam domme foutjes door te gehaast te handelen.. maargoed.. na de vakantie nieuwe ronde, nieuwe kansen! Trouwens wel het mooie van moeder zijn vind ik.. op de weg naar huis stevig balen, maar eenmaal thuis één lach van L en alles is weer goed. Voorheen had ik hier dagenlang om kunnen balen.. relativeren gaat me als moeder zijnde echt goed af
Balen lynn! Maar idd op naar de nieuwe kans. En een lekker lachend kind maakt idd een hoop goed. Verox hier ook weinig familie die op kan passen en in de buurt hoor. Ach t is niet anders gelukkig een hele lieve vriendin die maar wat graag oppast. Ik heb gelukkig ook een fijn cb die eigenlijk geen commentaar heeft. Hier werken morgen nog en dan weer weekend! Ben op moet ik zeggen.
@lynn; oh, dat is balen zeg! En vooral dat er aan het begin iets gebeurde waar je de rest van de rit last van had. Inderdaad, een kleintje helpt te relativeren. Nu eerst lekker op vakantie en erna nog een poging! @verox; fijn dat het weer goed gaat bij jullie. Wel jammer dat het slapen nog niet zo goed lijkt bij E. Maar goed, als dat de manier is om haar in slaap te krijgen is het prima toch! @familie; tja, wat is ver weg en dichtbij? Mijn ouders wonen op 20 minuten rijden. Het is dat mn moeder 1x per week bij ons oppast. Voorheen zag ik mijn ouders nl. Met verjaardagen van ml, hen en mij. Ook met kerst gingen wij koffie bij hen drinken en dat was het. Dus welgeteld 5 keer per jaar. Mijn s ouders wonen op anderhalf uur rijden en die zagen we voor A minimaal 2 keer per maand. een s zus van mij woont in Australië, tja die zie je natuurlijk niet zoveel. En dan is anderhalf uur best dichtbij @kleding; ik heb al lekker geshopt. Wil Nog wel wat dingen erbij halen. Had nl best veel van die dunne broekjes /leggings in maat 80 gehaald en 1 joggingbroek. Kwam erachter dat met het op de grond liggen een joggingbroek veel fijner is als zo'n dun ding. A zit nu volledig in maat 80. Rompers heb ik die strech van de hema Maat 86/92. Maat 74/80 past ze daar niet meer van. Vandaag voor het eerst gefietst!!!!ml was vanmiddag vrij van het werk en het was mooi weer A vond het heerlijk en ik ook ! Kwartiertje rustig gefietst en toen weer lekker naar huis. Het liep al tegen etenstijd en dan is A niet echt meer te genieten A eet de laatste week het volgende: 7.00 uur. Ontbijt: 1 boterham met roomboter + fles 180/6 10.0 uur. Tussendoor: 2 stuks fruit + water 12.00 uur. lunch: 2 boterhammen + water (eventueel nog een klein flesje 120/4) 15.00 uur. Tussendoor: 100ml yoghurt + een snack (rijstwafeltje, koekje, fruit oid) + water 16.30 uur. Avondeten: olvaritpotje + water 18.00 uur: eventueel nog wat groente met ons mee. 19.00 uur: fles 180/6 en dan naar bed. Wat vinden jullie? Eet ze (te) Veel of valt het mee? Ik hoor in mijn omgeving alleen maar over kinderen die weinig eten dus misschien eet A wel gewoon "normaal"? Het olvaritpotje wil ik trouwens gaan vervangen zodat ze enkel met ons mee eet. Maar qua tijd is dat niet handig. Fijne avond / nacht allemaal!
Ha dames! Koekie als geen obesibaby is en A t er goed op doet is t toch geen probleem hoeveel ze eet? C eet ook veel en kan ook de hele dag door eten, hij krijgt ongeveer hetzelfde als jij A geeft alleen krijgt hij borst en geen water. En in de avond voor t slapen krijgt hij een papfles soms 180 soms 210. Verder tussendoortjes en als hij mij iets ziet eten wil hij dat ook en krijgt van mij vaak of wat van wat ik eet of een babykoekje of rijstwafel oid. En als hij zijn potje op heeft en ik ben nog aan t eten krijgt hij vaak ook nog een paar hapjes van mijn eten wat niet gekruid is. Bijv. Droge rijst of pasta. Vraagje hebben jullie al een idee wat voor kado jullie geven voor de eerste verjaardag? Ik zit zelf te denken aan zo'n driewieler met duwstang of een loopfiets, maar vraag me af of dat een beetje te gek is voor een 1ste verjaardag. Sowieso wil ik graag zo'n driewieler voor C, denk dat hij t leuk zal vinden. Maar die dingen zijn best prijzig en om dat dan zomaar te kopen voor de leuk tzt vind ik ook een beetje te gek. Lijkt me leuker om dat dan te doen voor zn verjaardag. Wat vinden jullie? Hier weekend! Ben er echt aan toe! Laatste tijd weer erg moe hier. Verder hoop ik goed weer om te kunnen fietsen met C. De afgelopen dagen helaas niet gelukt omdat ik moest werken. En het huis weer op orde brengen. Fijne avond!
@bibi; tja, daar heb je ook wel gelijk in! A is wel groter en dieet als gemiddeld maar niet dik ofzo. Gewoon een stevige meid Ik heb over de 1e verjaardag nog niet echt nagedacht. Mijn moeder kennende wil ze iets groots geven omdat dat zo "hoort" in haar ogen Zij zullen wel een loopfiets oid willen geven (die ml en ik dan wel zelf uitkiezen ) Schoonouders doen sowieso alles in overleg. Ook zij zullen wel iets "groters" willen geven. Maar als wij zeggen dat we bijv. Kleding voor A willen vinden ze dat ook prima! Wat wij zelf doen weet ik ook niet. Hangt dus ook een beetje van de opa's en oma's af. Ik wil haar wel iets geven waar ze iets aan heeft /gaat hebben. Kan bijv. Een zandbak zijn ook al kan ze die pas vanaf het voorjaar gebruiken. Ben ook wel benieuwd wat jullie willen gaan geven. Het komt zo toch wel wat dichterbij. . Hier ook weekend bibi! Was er ook echt aan toe. Nog 2 weken werken en dan lekker 3 weken vakantie vandaag eindelijk wel weer een leuke dag gehad op het werk. Met een aantal cliënten met het busje naar het pannenkoekhuis geweest en erna met het busje getoerd en ergens koffie gedronken. Cliënten vonden het leuk maar voor mezelf was het ook wel even goed. Eindelijk weer even een positieve dag verder hoop ik ook op lekker fietsweer! Geloof dat het vanaf volgende week beter gaat worden en we toch nog een lekkere nazomer gaan krijgen! Verder van het weekend het huis op orde maken, lekker spelen met A en wat klusjes rond het huis doen. Fijne avond allemaal!
Vraag me trouwens af hoe het met tulp zou zijn? Haar zwangerschap schiet ook alweer aardig op gok ik?
Ik vind een driewieler echt het ideale cadeau voor een eerste verjaardag. Vermoed dat wij die E gaan geven voor haar eerste verjaardag. Van oma een pop, van tante een armbandje... Hihihi ik heb er al goed over nagedacht 😉 Morgen is E tien maanden oud! Een mijlpaal! Wat heerlijk dat jullie samen fietsen! Dat wil ik ook! Misschien toch maar eens de fiets van de buurvrouw lenen om te testen... Het klinkt alsof jullie kindjes meer eten als E, maar zoals eerder al gezegd, daar zou ik me niet aan spiegelen. Ieder kindje heeft andere behoeftes.
@Verox; Gefeliciteerd met E 10 maanden alweer. Wat wordt ze al groot he? Leuk kado een driewieler! Het is denk ik wel goed om er goed over na te denken. Straks zie je met allemaal dubbele dingen. . Had je nog geen fiets met een zitje verox? Hopelijk bevalt de testrit op de fiets van je buurvrouw en kan je ook gauw zelf fietsen! @Hier; A heeft vannacht prima geslapen. Ligt er nu alweer in. Moet geloof ik wat slaap inhalen nu maar even het huis zuigen, kastjes uitruimen en dan zal ze wel weer wakker zijn fijne dag allemaal!
Ja ongelooflijk dat ze alweer tien maanden is! Het voelt echt nog maar als pas geleden dat ze geboren is! E had gisteren zo'n bij-slaap-dag. Ze was om 6.30 wakker en sliep om 8.30 alweer tot 11.45!!! Vervolgens viel ze om 17.00 uur in slaap, maar was ze na een kwartiertje alweer wakker. Naar bed brengen was een kwestie van heeeeeeerl veeeeel geduld... Maar ze sliep wel redelijk goed door tot vanochtend 7.00! Ik heb eigenlijk helemaal geen fiets! We hebben gezamenlijk EEN fiets in de tuin staan, maar gebruiken hem echt zelden. Geloof dat we hem nu alweer een jaar niet gebruikt hebben. Ik ben totaal geen fietser. We hebben ook alles op "loopafstand". Maar goed, wat ik te voet doe, doet de buurvrouw weer liever op de fiets, dus daar verschillen de meningen over Nu zou ik het wel leuk vinden om af en toe voor de gezelligheid wat met E te fietsen. Maar de winter komt er ook weer aan, en ik vraag me af of ik dan ook nog voor de gezelligheid ga fietsen. Beetje zonde om speciaal een fiets aan te schaffen als ik m zo weinig gebruik. We hebben ook geen schuur, dus hij staat dan in weer en wind. Dus misschien kan ik dan beter wachten tot het voorjaar voordat ik een fiets koop... Maar dan is E alweer een stuk groter!
Wat fijn dat E goed geslapen heeft! Heb je zelf ook weer wat bij kunnen tanken lastige kwestie mbt de fiets. Ik had enkel een mountainbike dus moest ook een nieuwe fiets kopen. Ben wel blij dat ik dat gedaan heb. Voordat Het echt winter wordt kan ik nog wel flink wat ritjes maken. Hier is als ook op loopafstand dus het fietsen is echt voor de fun! Tja, als je de fiets nergens binnen of onder kan zetten is het wel een beetje zonde om er nu vlak voor de winter 1 te kopen. Kan je niet een afdakje maken ofzo? Of anders de fiets met zo'n hoes bedekken? Dat hebben ze ook voor barbeques, misschien ook voor fietsen? @Hier; Een prima dagje vandaag! A wil nu alleen niet slapen. Wel ruik Ik poepbroek nummer 3 zo nog maar even naar de bieb en dan proberen om weer te laten slapen..
Pfffff hier een heftige ochtend en middag tot zover! Er komt geen water uit de kraan!! Vitens en woningbouw al gebeld maar nog steeds niet opgelost. C is al de hele ochtend en middag aan het jammeren en wil alleen maar mama dus in huis schiet ik ook niks op. Hij is ontzettend moe maar vertikt t om te slapen. Heeft welgeteld een half uur geslapen. Verder maak ik me dan maar nuttig met C zn kast opruimen. Alle te kleine kleertjes eruit en kijken wat weg kan en wat ik wil bewaren. En de nieuwe kleren sorteren op maat en kijken wat ik bog bij moet kopen. En dat is best wat zie ik nu. Verder ook even de commode en alle spullen opruimen die ik niet meer gebruik voor C. Dat geeft weer ruimte om speelgoed of ander spul op te bergen in de kasten. Hoop dat t weekend ook dit weer blijft dan echt een stukje fietsen. Had ik vandaag willen doen maar ja ik heb de tik dat ik niet graag ongedoucht de deur uit ga en zonder water..... Morgen beter dan maar.
Oh, wat balen bibi! Ben je de enige zonder water of de buren ook? Jammer zeg dat C dan ook niet even "meewerkt". Gelukkig komt er aan iedere dag weer een einde Ik hoop dat jullie in ieder geval gauw weer water hebben. . Inderdaad dan maar nuttig maken gebruik je de commode niet met omdat je hem wegdoet? Waar / hoe verschoon je C dan? Beneden doe Ik het vaak op een kleed op de grond maar boven op de commode. Verder zien er ook heel veel spullen in mijn commode (4 grote lades) dus zou eigenlijk een kat dan terug moeten kopen hier ook al alles van maat 74 eruit gehaald. Helaas heb ik nog niks van de kleding van A kunnen weggooien /weggeven Ach, zolang het niet in de weg ligt ligt het er prima vind ik A besloot eerst te willen slapen voor we naar de bieb gaan. Lekker rustig zo
Zo uurtje 1.5 uur geleden besloten om maar even samen een dutje te doen en gelukkig lang volgehouden! Nu net weer wakker. Snel maar eten maken zo. En t water doet t ook weer zag ik net. Haha nee koekie de commode gaat niet weg maar wel wat spul wat erin lag zoals de kruiken en hoezen daarvan en de oude hoezen van de oude verschoonkussen nog wat potjes en flessen spul van t kolven. Ik heb dat nu allemaal in zo'n grote opbergkist gedaan en die moet naar de box. Veel van de kleding breng ik naar de kledingbank. Een paar items hou ik zelf omdat ik ze leuk vind of heb gekregen. En misschien leuk voor een eventuele volgende ooit. Hoewel ik stiekem dan wel een meisje zou willen haha. Maar ach eerst deze maar eens opvoeden.
Ik schoon hier regelmatig de kast op. Er liggen alleen dingen in die nu passen. Te klein gaat naar zolder of wordt uitgeleend. Te groot ligt onderin de kast in bakken te wachten. Ik doe het wel weg als er geen volgende blijkt te komen of als dat een meisje is. Ik ben wel ongeveer de rest van het huis aan het opruimen. Zoveel spullen.. tijd om ruimte te maken om te spelen.