Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hiep hiep hoera voor Aaron!!!!! Jeetje, heel wat voor jou om aan terug te denken gok ik. In ieder geval heel veel plezier vandaag een geniet van je mooie mannetje!

@panda; helaas zijn nu al 3 jaar niet op vakantie het dus ik had heel graag gewild. . We hebben afgesproken dat we volgend jaar in ieder geval op vakantie gaan dus daar verheug ik me dan maar op :D
    het kastje zit nog niet in elkaar, gaan we vandaag doen hoop ik :)

vannacht een betere nacht gehad panda?

@ikapika; leuk dat je even langs komt! En inderdaad vroeg al kiezen!

@hier; A besluit om steeds vroeger wakker te zijn. 6.30 Wil ze er nu echt uit. Helemaal klaar om de dag te beginnen. Ze probeert aan de bank te gaan staan. Helaas lukt dat nog niet dus huilen. .. en dat zo de hele dag door ;)

oei, ik ruik een poeplucht :D

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Even kort ego berichtje...

A kan sinds vanmiddag zelf gaan staan! Het is haar vandaag 4x gelukt!!! Trotse mama :D

Oh, en mijn kastje zit in elkaar :p

fijne avond allemaal!

3. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hee meiden,

ik had eerder beloofd de volgende dag een foto van Sem te zullen plaatsen maar het is me weer niet gelukt om die afspraak na te komen, schaaam sorry!!!

dus bij deze een foto van de dag dat we het ziekenhuis uit mochten en lekker naar huis toe konden gaan.
    die andere foto is van vandaag toen hij heerlijk bij me lag:D
    Sem.jpg
    Sem1.jpg

4. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hebben jullie momenteel ook last van het 11 maanden sprongetje?
    jeetje mina wat is dat soms een opdracht om dan de dag door te komen joh pfff al is het vervelender voor hem dan voor ons natuurlijk.

Van de week met hem naar het CB geweest en hij is nu 80 cm en bijna 12 kilo het is dus echt een lang mannetje al waardoor mensen hem ouder schatten dan dat hij is en dus ook meer van hem verwachten, maar hij kan nu net zich zelf omhoog aan de bank en box trekken.
    Verder krijgt hij nu 3 boven tanden tegelijk dus wanneer hij over de grond kruipt is het net een slak met dat gekwijl momenteel van hem;):p

Hoe delen jullie de dag in met de 1e verjaardag, doen jullie dit de hele dag of een aantal uurtjes?
    en wat hebben jullie allemaal in gedachten voor cadeautjes om te geven aan jullie kleintjes?
    Ik vind het namelijk nog best lastig om iets te verzinnen waar hij ook echt wat aan heeft.
    Nieuwe kleertjes krijgt hij al van zijn ene opa en oma en van de andere oma een duw fiets, we hebben wel al een kleine doos duplo gekocht ( al ergens in december vorig jaar dat dat ingepakt staat :p )
    maar verder ben ik ook een beetje inspiratieloos.

Dus misschien hebben jullie nog leuke ideeën ?

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wat is er weer veel geschreven!:$

@Koekie wow wat goed! Mag je zeker trots op zijn. Gaat hard ineens he?!

@Humpy hieperdepieperdepiep hoeraaa! :D Van harte met Aaron! Hoe vieren jullie het?

@Verox ah waterpokken, wat sneu! :(

@panda oh wat vervelend dat de verjaardag over 3 dagen uitgesmeerd wordt.. lijkt mij inderdaad ook niet zo prettig. Is er geen moment waarop de meeste mensen wel kunnen, dat je er toch een beetje een feestje van maakt?

Geen idee van de bd.. ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

@ikapika wat heb je een leuke avatar foto!! (zo heet dat toch? :p) Echt al een grote meid zo te zien! En wat snel dat ze al kiezen heeft!

@opvoeden Vind ik een lastige... Ik laat de meeste dingen die ongevaarlijk zijn wel toe (bv tijdschriften uit het tijdschriften mandje pakken of lege flessen uit de boodschappentas). Zodra er mogelijk gevaar op de loer ligt grijp ik uiteraard wel in. Meestal zeg ik dan "Nee, dat mag niet" en geef ik haar een speeltje of iets anders om haar af te leiden. Echt 'straf' geven doe ik niet. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat op deze leeftijd effect heeft. Maar dat is een gevoel, verder nergens op gebaseerd :)

@verjaardag L is op zaterdag jarig, een mooie dag om het gelijk te vieren ;) Ze krijgt van mijn ouders een driewieler met zo'n duwstang die je kunt ombouwen. Wij zijn van plan om deze: Nattou Schommelpaard Cappucino | Nattou Cappuccino | Baby-Dump te geven. Heb hem alleen nog maar op internet gezien, dus heb geen idee hoe groot het is en of het uberhaupt wat voor L is, maar dat gaan we eerst in de winkel bekijken :)

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb :) Heb een beetje weinig tijd om op zp te komen helaas, maar probeer het allemaal goed bij te houden. Ben sinds twee dagen weer aan het werk en heb het echt vreselijk druk.. zo erg dat ik het op et moment even niet meer zie zitten om te gaan werken :( Heb het voor de vakantie ook al een paar keer zó gehad dat ik huilend thuiskwam omdat het me allemaal te veel werd... en na de vakantie is het er helaas niet heel veel beter op geworden. Ik ga morgenochtend dan ook mijn werk bellen om mij ziek te melden. Ik kan het vanwege de stress nu fysiek en mentaal niet meer opbrengen te gaan werken. Ik baal er flink van, want opgeven komt eigenlijk niet in mijn woordenboek voor, maar het voelt wel als opgeven.. Al weet ik ook echt wel dat het zo niet verder kan en nu voor mijzelf (en belangrijker nog: voor mijn gezin) moet kiezen. Morgenochtend ook meteen een afspraak maken bij de huisarts. Ik hoop dat zij mij verder kan helpen.

Het goede nieuws is dat met L alles super goed gaat :D Ze moest even aanpassen toen we na de vakantie weer thuiskwamen. Was een paar dagen erg huilerig en niets was goed. Maar inmiddels gaat het een stuk beter.

Qua ontwikkeling loopt ze nog wel wat achter op de rest van de kleintjes als ik het zo lees... L blijft goed zitten als je haar zittend neerzet, tijgert als een malle, maar daar blijft het wel een beetje bij. Zelfstandig van een liggende houding naar zitten houding is er nog niet bij (ze oefent wel heel fanatiek!) om van staan en lopen nog maar te zwijgen... Tel daar bij op weinig tot geen haar en L is nog echt een babietje in vergelijk met de meeste grote meiden en jongens hier op het forum ;) Even een vakantiefootje toegevoegd ter illustratie ;)

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat een mooi kereltje die Sem!

Hier ook wel wat last van de 11 maanden sprong denk ik. Lastigste hier is dat ze nog maar 1 keer wil slapen. We proberen het de ochtend zo lang mogelijk te rekken. Soms duren de ochtenden wel lang. . Maar of dat ook echt bij de 11 maanden sprong hoort? :(

Qua verjaardag hebben we nog niks concreets afgesproken. Ik denk dat we het de middag gaan houden. Heel druk zal het niet worden. Mijn ouders, schoonouders, 2 ooms en 1 tante + aanhang. Dus 10 mensen in totaal. Buren zullen 's morgens wel even een taartje komen eten. Schoonouders zullen blijven slapen die dag omdat ze de volgende dag oppassen.
    En wanneer A moe is gaat ze naar bed. Jammer dan als de visite haar dan even moet missen ;)

Qua cadeautjes willen de (schoon)ouders wat groots geven. Zit te denken aan een loopfietsje en een fauteuil. Ze doen dit wel in overleg met ons. Verder van de familie / buren (hopelijk) wat kleine dingen. Bijv. puzzeltjes, knikkerbaan of ander speelgoed.
    Wat ik ook heel leuk vind is zo'n mini tafeltje + stoeltje waar ze lekker aan kan spelen. Wel handig trouwens om daar plek voor te hebben omdat je de box natuurlijk voor Sem ook nog hebt :D
    afgelopen weekend bij schoonouders een hele grote kist met duplo meegenomen, dus daaraan geen gebrek :p

flinke kerel trouwens Steijn! 80 cm! Kan me voorstellen dat hij dan ouder geschat wordt. .

Fijne nacht allemaal!

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @tulp wat een schatje! Hoe zwaar is ie nu? Als ik de foto's zo zie lijkt het helemaal niet alsof ie te vroeg geboren is!

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Jeetje lynn. Wil je even heel veel sterkte wensen. Hopelijk kan de huisarts morgen iets voor je betekenen.
    Ik wilde zeggen dat ik me er wel iets bij voor kan stellen maar geen situatie is natuurlijk hetzelfde. Ligt het bij jou aan het werk(druk) of bij jezelf?
    Als je erover wilt praten kan / mag dat! Desnoods met een pb'tje :D

oh, en ik vind E wel een echt meisje aan het worden hoor! Ze lijkt wel heel wijs uit haar ogen! En de ontwikkeling kan opeens heel snel gaan dus kijk maar uit. Zo rent ze door de tuin :D

9. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @lynn: Sem weegt nu rond de 3600 gram.
    Dat hij geboren was woog hij 2930 en is afgevallen tot rond de 2500 gram dus dat is wel veel.
    maar als je zo rekent is hij nu dus in 4 weken ruim een kilo aangekomen en dat zie je dus wel :p

dat schommelpaardje ziet er ook erg leuk uit :)
    Vorige week hebben wij dit stoeltje voor hem gekocht : bol.com | Jollein - Corduroy Kinderfauteuil - Lichtgrijs | Baby
    Hij zit er heel goed in alleen zodra hij dus naar voren vliegt valt hij op de grond dus we wachten er nu nog even mee voordat hij er zelf ik mag gaan zitten.

Vandaag was mijn uitgerekende dag 18 September :D;)

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dankje Koekie!

Heb er vertrouwen in dat het hoe dan ook goed komt hoor!

Het is denk ik een combinatie van dingen. De werkdruk is erg hoog, het is vreselijk druk op 't moment. Ik ben aan het einde van de dag echt uitgeput en ben daardoor 's avonds geen knip voor de neus waard, waardoor ik niet de moeder kan zijn die ik graag zou willen zijn voor L. Ik voel me daar al een tijdje erg rot over. De woensdag en het weekend moet ik dusdanig bijkomen dat die dagen binnen no-time voorbij zijn en er van echt genieten geen sprake is. Het is echt een beetje overleven op 't moment. Door de stress die dit oplevert ook aardig wat gezondheidsklachten inmiddels. Met name slapeloosheid (en dat terwijl L als een zonnetje slaapt snachts dus daar lig ik niet wakker van) en dat breekt echt op.

Maar komt goed!

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat doe je voor werk eigenlijk lynn?
    Als ik het zo lees misschien inderdaad even beter om pas op de plaats te maken. Is er een mogelijkheid om de werkdruk te verlagen?
    Lastig hoor!

Het schuldig voelen naar je kind toe herken ik wel. Bij mij loopt het ook niet zo lekker op mijn werk. Verder ben ik bekend met chronische vermoeidheid klachten. Ml heeft sinds een paar maanden de ziekte van lyme waardoor hij erg moe is. Voel me dan naar A ook wel schuldig als we beide knock out op de bank zitten. Maar helaas is het soms niet anders.
    Laatste dagen ben ik ook weer erg moe. Als het goed is haalt ml A morgen uit bed zodat ik even kan blijven liggen.

Nu maar gauw slapen. Fijne nacht allemaal!

12. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    ik reageer ff snel. Sorry als het misschien kortaf over komt.

@humpy net 10 minuten te laat. Maar alsnog van harte met Aaron.

@cadeau ik denk hier iets van blokken ofzo. Zitten ook te denken aan zo'n autokleed te vragen en ook een fauteuil. Ik heb een andere gezien bij babydump. Ik vind de corduroy niet mooi namelijk haha.

@lynn vervelend dat je je zo voelt. Kan het me wel voorstellen. Hopelijk kan je ha je helpen. Je wilde toch ook kijken of je een dag minder kon werken? Verjaardag op een dag vieren dat iedereen kan ik na mijn idee juist de zondag. Schoonouders hebben een eigen zaak dus ja daar kan ik me niet op gaan aanpassen want die mogelijkheden zijn heel klein. Daarnaast mijn ouders en s-ouders is ook niet de beste combi. En wat betreft mijn oma heel lief hoor maar die vind de tv vaak belangrijker en de commentaar enzo nee wil de sfeer wel leuk houden.

@11 maanden sprong niet veel van vernomen eigenlijk maar misschien ook weer wel haha. Wel een tijdje slaap drama gehad s'avonds misschien dat dat erbij hoorde.

@hier druk dagje, gaan een weekendje weg. En dit keer zonder N. Ene kant voel ik me schuldig maar andere kant hebben we ff onze handen vrij en ff tijd samen als partners en niet als papa en mama. N zal een hele leuke tijd hebben bij opa en oma daar ben ik van overtuigd, ook denk ik dat het voor N ook wel goed is aangezien hij alle dagen vooral met mij is. Gaan naar noord brabant ben benieuwd.

@tulp wat een mooi mannetje. Je kunt het verschil al goed zien met de 2 foto;s. Lekker genieten.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow dames wat is er veel geschreven!
    Hier een drukke week gehad en nu erg moe. Het weekend ga ik papa van C weer helpen in zn huis dus echt rusten komt er niet van. Gelukkig weer bijna vakantie 1 weekje dus ff bijtanken thuis.
    C lijkt aan.de betere hand minder benauwd gelukkig!

Oohh tulp wat een schatje!! Dan krijg ik toch wel de kriebels als ik ze zo klein zie.
    En wat is st al flink gegroeid!

Humpy beetje laat maar nog van harte met A! 1 jaar alweer! Was t een leuke dag?

C is op een maandag jarig, wij vieren t 2x 1x op de zaterdag ervoor bij papa zn familie en 1x op maandag met mijn familie en papa erbij. Kado van mij vouwfiets verder weet ik t niet. Ik laat t bij de gevers. Heb wel doorgegeven rationale speelgoed leerzaam spul wil.

Lynn wat naar dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat t meevalt en dat je wat kan regelen op t werk. Sterkte!

Ika leuk weer wat van.je te lezen en wow kiezen lijkt me pittig! C heeft nog steeds maar 2 tanden hihi! Soms maak ik me zorgen maar ik ken geen kind met een kunstgebit dus komt vast goed.

sorry ik weet de rest niet meer en C wordt ongeduldig in de stoel.

Fijne dag allemaal!

14. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    he ik wist helemaal niet van dit topic af!
    wat leuk!
    sanne is nu bijna een jaar.. logisch.. die van jullie allemaal ook?!
    leuk zeg zo verder kletsen..(als ik nog welkom ben na bijna een jaar niets van me hebben laten horen):p

15. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @jennifer93 natuurlijk ben je welkom, klets gezellig mee zou ik zeggen :)

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @ Jennifer; welkom en klets gezellig mee! Gaat hard he het eerste jaar?

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Jennifer welkom! Leuk dat je meekletst! Wanneer is Sanne jarig en heb je al plannen voor een feestje?

@Koekie ik werk als onderzoeker bij een onderzoeksbureau, een kantoorbaan dus. Het werk is leuk, maar met erg lange dagen (08:15 tot 17:30 en een half uur pauze) en een hoge werkdruk, waardoor de lol er inmiddels ook wel een beetje vanaf is. Ik heb vanmorgen mijn baas gebeld en vertelt hoe de vork in de steel zat. Ik was erg nerveus voor het telefoongesprek, vooral omdat ik aan hen nog nooit eerder iets heb laten blijken dat het me eigenlijk teveel is (ben wat dat betreft een gesloten boek). Gelukkig reageerde hij heel begripvol. Nu eerst het bezoek aan de ha afwachten en dan kijken we verder.

@Bibi fijn dat C minder benauwd is!

@panda veel plezier op je weekendje weg! Lekker hoor, even zo met z'n tweetjes. Al zou het mij ook raar lijken om een paar dagen de kleine niet om me heen te hebben. Geniet ervan! Zitten jullie in een huisje ofzo?

Ik zag ook nog wat dingen voorbij komen over schema's en slapen. L slaapt in principe nog twee keer per dag, 's ochtends een slaapje van om en nabij de twee uur en smiddags ook nog een slaapje van ongeveer even lang. De middagslaap is ook een beetje afhankelijk van hoe druk haar dag is geweest. Vandaag was het niet veel meer dan spelen (we zijn niet naar buiten geweest) en dan doet ze wat moeilijker met smiddags slapen, simpelweg omdat ze van alleen spelen niet zo moe wordt ;)

Qua voedingen is het nu als volgt:
    08:00 papfles 180+6 met twee scheppen Bambix pap
    soms eventueel nog een koekje tussendoor
    12:00 1,5 a 2 boterhammen met beleg en een bekertje volle melk
    16:00 soepstengel en fruit
    18:30 avondeten
    19:30 toetje (vla/yoghurt/kwark)

Vooral brood is ze dol op!

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; wat fijn de reactie van baas. Het zijn inderdaad lange dagen die je maakt zeg! Wanneer kun je bij de huisarts terecht?

Krijgt L Nog maar 1 fles opvolgmelk? Vanaf wanneer mocht de andere eraf eigenlijk? (Cb had het de laatste keer wel over het afbouwen van melk maar het hoe en wat ben ik vergeten :D)
    A krijgt nu het volgende:
    7.00 bordje pap of 180/6 + boterham
    10.00 fruit + water
    12.00 1,5 boterham + water
    15.00 tussendoortje (fruit, cracker, soepstengel oid) + water
    16.30 potje olvarit
    18.30 als ml thuis is nog wat mee eten met de pot
    19.00 fles 180/6

Soms vervalt het potje olvarit als ml vroeg thuis is en we vroeg kunnen eten. Alles gaat ook nog op dus wil die laatste fles er niet af gaan halen.

@panda; Veel plezier met je weekendje weg! Lekker hoor even met zn tweetjes er tussenuit!

@Hier; vandaag een leuke, drukke dag gehad. Allereerst heerlijk uitgeslapen :D om 10.00 uur pas mijn bed uitkomen. Heerlijk!
    Bij ons is vroeger in de oorlog heel veel gevochten waar nu de herdenkingen van zijn. Vanmiddag waren er allemaal voertuigen en veteranen in het dorp. A vond het reuze interessant.
    Vanmiddag naar de hei gefietst. Daar deden ze droppingen vanuit het vliegtuig. A vond de mannen in pak alleen veel interessanter :D ze kreeg nog een hand van een politieagent, dat was toch wel een beetje eng zo'n man van zo dichtbij :)
    net nog even in bad gestopt en nu ligt ze heerlijk te slapen. . Moe maar voldaan :p

zondag gaan we brunchen omdat svader jarig is. Wordt de eerste keer dat A uit eten gaat. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden :D

fijne avond allemaal!

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @koekie ik heb vanmiddag een afspraak bij de ha. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt.

Wat betreft de opvolgmelk: L krijgt inderdaad nog maar één fles. Geen idee wat het cb hierin adviseert trouwens. Qua voedingsadvies vind ik het cb niet echt geloofwaardig meer sinds de laatste keer dat ik er geweest ben. Ik kreeg met de 4 maanden controle een folder in mijn handen gedrukt van het cb zelf met voorbeeldmenu's en de eerstvolgende controle werd ik voor voedingsadvies doorverwezen naar de website van het voedingscentrum. En wat bleek? Totaal geen overeenkomsten met de folder die ik bij 4 maanden had gekregen ;) Trek wat dat betreft dus een beetje mijn eigen plan. De laatste fles is er bij L al een maand of 2 af, simpelweg omdat ze daar steeds minder van dronk. In plaats daarvan krijgt ze nu een zuiveltoetje na haar eten (kreeg ze eerst niet). Het glaasje volle melk bij haar boterham is meer een probeersel, maar L moet er nog niet veel van hebben, dus ik ga waarschijnlijk weer terug op een flesje opvolgmelk bij de boterham. Daar moest ze een tijd terug ook al niet veel meer van hebben, maar in ieder geval meer dan van de gewone melk. Ben anders bang dat ze te weinig melk binnenkrijgt.

Nog gefeliciteerd met sv! Hoe was de brunch en hoe heeft A het gedaan? Wij zijn op de vakantie met L bijna iedere avond uit eten geweest. Op een enkele keer na ging het altijd goed, vooral als er andere kindjes waren ;)

@hier L is verkouden :( het zat er al aan te komen, mijn moeder is ook snotverkouden en heeft vorige week twee dagen opgepast op L omdat ik aan het werk was. L lijkt, behalve een behoorlijke loopneus, er zelf niet veel last van te hebben en dat terwijl ze toch behoorlijke verhoging had gisteren (38,6 toen ze naar bed ging). Vannacht heeft ze slecht geslapen en werd ze om de 2 uur wakker, waarvan één keer ontroostbaar huilend. Ze voelde niet warm dus heb haar even getroost en weer terug in bed gelegd en toen was het blijkbaar weer goed. Loopneus lijkt sinds vanmorgen al minder en de verhoging is weg, dus we gaan weer de goede kant op!

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames hier erg druk Geweest in het huis van papa van C. Nu erg moe en.weinig puf om te reageren. Heb wel mee gelezen.

Lynn hoe was t bij de HA?

Koekie nog gefeliciteerd met sv hoe heeft A het gedaan?

Vandaag bij t CB geweest met C. 76 cm en 10,3 kilo. Goed gegroeid dus. In zn spraak en begrip ontwikkeling loopt ie iets achter, hij reageert niet als je vraagt waar pap of mama is of legt geen verband met naar buiten gaan en de voordeur. Aan de andere kant kan C al aardig los lopen inds een week. Ze vond t dan ook niet erg en gaf aan dat elk kind t anders doet. Verder 2 prikjes gehad. Nu in december weer en de laatste prikjes en dan zij we daar klaar mee. Blijft me pijn doen als ie huilt vanwege die rot prikjes! En dan kan C ineens heel goed een verband leggen want die vrouw mocht niet meer in de buurt van hem komen of hij dook weg naar mij toe en begin weer te snikken.

Zo nog 1 week werken en dan lekker weekje vrij! Ff bijtanken thuis.

Fijne avond allemaal.

Deel Deze Pagina