@lynn; hoe was het bij ha? @melk; inderdaad het cb advies volg ik ook niet altijd hoor. A drinkt haar fles om 19.00 Nog prima op dus ga m er zeker niet afhalen. Ik geloof dat de richtlijn 300 ml zuivel is bij een jaar. Dat is dan inclusief boter, kaas ed. Zolang je daaraan zit komt is het goed denk ik. Hoe isa het nu met L? Vervelend zeg dat ze verkouden is.. gelukkig lijkt ze er niet zoveel last van te hebben. Ach, ze bouwt zo wel weer weerstand op A is nog helemaal niet echt ziek of verkouden geweest. Zal wel komen als ze naar het kdv gaat oid. @bibi; fijn dat als goed was bij het cb en dat C goed gegroeid is! Tja, de een is sneller met het een en weer langzamer met het ander. Vraag me ook wel eens af betrouwbaar zoiets is. De ene keer kan A namelijk wel in haar handjes klappen als ik dat vraag en een andere keer niet. Snapte ze het dan wel of niet? zolang ze het op hun 18e maar allemaal kunnen blijft vervelend die prikjes he? Heeft C er veel last van achteraf of valt het mee? @hier; thanx voor de felicitaties! de brunch was erg fijn. Goed om allemaal bij elkaar te zijn al was het soms ook wel emotioneel. Een klein half jaar geleden hadden we dit nooit kunnen denken. Gelukkig hebben we svader nog in of midden A heeft het supergoed gedaan! Heeft lekker zitten smikkelen en alle aandacht op lopen eisen we waren om 18.30 thuis en toen was ze echt doodop! Van mn zwager zondag 2 autostoeltjes gekregen (geen idee van het merk / type) de laatste tijd was het alleen maar huilen in de maxi cosi. Op de terugweg zat ze heerlijk om zich heen te kijken A doet het verder ook prima. Heeft het knuffelen nu helemaal onder de knie helaas niet zoveel bij mij maar zodra ze haar grote beer ziet valt ze die aan afgelopen nachten wordt A een paar keer wakker 's nachts. Vanmorgen bedacht ik me dat ze het misschien koud kon hebben? Voor de winterslaapzak vindt ik het nog te vroeg dus gaan eerst een romper lange mouw proberen onder haar pyama. Ml heeft bedrijfsuitje dus A en ik hebben het rijk alleen zo maar eens beginnen met koken, spelen, A in bad stoppen (appelstroop in haren plakt een beetje) en naar bed. Morgen en donderdag komen oma en opa oppassen. Ml en ik gaan dan shoppen. Morgen gaan we op jacht voor gordijnen voor de beneden verdieping en donderdag gaan we kleren en schoenen kopen. Onze kasten zien er nl erg leeg uit veel kleding ook tijdens de verbouwing verbruikt en nooit nieuwe gekocht. Veel broeken pas Ik helaas nog steeds niet door de zw kilo's fijne avond allemaal!!!
Schattig koekje!! Wat lijkt ze groot! Maar ja dat zeggen ze van C ook. Hier t knuffelen ook volop hoor. Met name de grote hamster van de AH. En mama gelukkig ook. C heeft over t algemeen weinig last van.de.prikjes is vaak alleen wat hangerig en huilerig maar valt hartstikke mee. Even knuffelen en hij speelt er weer op los.
Bij ons op t dagverblijf is de 5de ziekte geconstateerd. Ik hoop niet dat c er last van krijgt. Tot nu toe lijkt hij telkens ziek te zijn na zn bezoek aan t dagverblijf.
Hoi dames @Bibi fijn dat C goed gegroeid was! De dingen die jij noemt (verbanden leggen met naar buiten gaan en voordeur en papa en mama) doet L ook allemaal nog niet hoor. Lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje vroeg met 11 maanden Vervelend van de 5e ziekte zeg! Hebben ze daar niet eerder last van als ze ouder zijn? Hopelijk krijgt C er geen last van! Lekker dat je bijna een weekje vrij bent! @Koekie ahhhh wat schattige foto's! Fijn dat de brunch geslaagd was. Kan me voorstellen dat het af en toe emotioneel was gezien de gebeurtenissen in de afgelopen periode. Fijn dat jullie allemaal in goede gezondheid bij elkaar waren! Shop ze vandaag en morgen! @hier afgelopen maandag bij de ha geweest. Mijn bloeddruk bleek erg hoog te zijn, wat een verklaring zou kunnen zijn voor een aantal gezondheidsklachten. Verder bloed laten prikken gisteren. Ook ben ik doorverwezen naar de poh-ggz, een huisarts annex psycholoog als ik het goed heb begrepen. Hier heb ik as vrijdag een afspraak staan. Doel van het gesprek is oa om te achterhalen waar de grootste stressbron zit (werk/privé of beiden). Zelf kan ik namelijk niet helemaal mn vinger er op leggen op het moment. Op dit moment lijkt stress in ieder geval de grootste oorzaak van het gevoel 'op' te zijn. Ik ben benieuwd wat er verder uit komt. Vandaag met L naar het cb geweest. Mevrouw weegt 9425 gram en is 75,2 cm. Ze groeit goed. Verder heeft de arts extra gekeken naar haar beenlengte verschil, die ze al vanaf haar geboorte heeft. Conclusie was dat de totale beenlengte van haar beentjes gelijk is, maar dat de verhouding bovenbeen-onderbeen voor beide beentjes verschillend is waardoor haar ene knietje als het ware hoger zit dan het andere. De arts verwacht op dit moment geen problemen voor het lopen, maar w ehouden het in de gaten. L wordt wakker nu, dus ik ga snel naar haar toe!
Ooooow, wat is er alweer veel gekletst! Ga proberen om even algemeen te reageren, want weet jullie namen er niet bij... @ werkdruk; Ik heb heeeeel erg veel respect voor de werkende moeders! Ik kan me goed voorstellen dat de werkdruk af en toe hoog oploopt, en of dat nu met de thuis-/werk- situatie te maken heeft doet er eigenlijk niet toe, het is natuurlijk de combinatie, en natuurlijk kies je dan voor je kindje. Ik vermoed dat je te veel-eisend voor jezelf bent en de lat te hoog hebt liggen. Dat is volgens mij iets waar veel moeders last van hebben 😉. Ik hoop dat de gesprekken met de psycholoog gaan helpen. En dat je wat kunt regelen op je werk. @ eerste verjaardag; Gefeliciteerd! Ik hoor graag hoe jullie eerste verjaardag was! Ik ga binnenkort maar eens proberen te knutselen met E. Eens zien of we samen een leuke uitnodiging in elkaar kunnen zetten... Ik kijk er echt enorm naar uit! Zo'n ongelooflijke mijlpaal voor ons. @ Consultatiebureau; Wat fijn te horen dat jullie kindjes het zo goed doen. Toen ik las over "verbanden leggen en begrijpen" dacht ik ook dat E dat allemaal nog niet kan. Als je haar vraagt naar papa en mama, dan lijkt ze je nog niet te begrijpen, en als we de kamer verlaten ook niet. Maar daarintegen wijst ze als je vraagt "Waar is de lamp/buiten/voet/neus, wel de juiste dingen aan. Kan ze op verzoek een knuffelbeer of pop een knuffel of kus geven, en kan ze als je daarom vraagt blokjes IN een bakje doen. Ze verstopt zich onder een theedoek, staat steeds vaker een paar seconden los in de ruimte (vier seconden gisteren!) dus volgens mij doet ze het best goed. Ik vind het leuk om te lezen wat jullie kleintjes allemaal kunnen! Want ieder kindje heeft zijn eigen talentjes! E kan echt nog geen woorden zeggen en eet ook nog niet met de pot mee. Ik ben heel benieuwd hoe groot en zwaar E nu is. Volgens mijn man al zeker 10kg. @ zuivelproducten; E kreeg alleen nog opvolg-melk bij het ontbijt door de pap. Het flesje snachts was komen te vervallen, maar ze eet wel zo'n 200 ml yoghurt per dag. Ik vind echter dat ze te weinig andere dingen drinkt overdag, dus probeer haar toch weer een extra fles melk tussendoor te geven. @ Hier; Toch geen waterpokken geloof ik. Misschien een alergische reactie. Maar gelukkig lijkt die alweer weg te trekken. Ze is sinds maandag wel weer erg verkouden. Tot dusverre alleen erg snotterig en snachts last van hoest. Maandag en dinsdag had E heel veel behoefte aan slaap, ze was erg hangerig en sliep veel langer als normaal. Gisteren sliep ze juist veel korter als normaal, en tegen verwachtingen in was de nacht ook erg onrustig. Ze was vanochtend om 6.00 uur ook alweer klaarwakker. Ik heb haar bij ons in bed genomen, waar ze tegen zeven uur weer in slaap viel en nu nog steeds slaapt. Oei, geloof dat ze wakker word! Een fijne dag dames!
Oh wat fijn dat je autostoeltjes van je broer had gekregen! Ik heb er laatst even naar geïnformeerd bij de Prenatal, maar zie door de bomen het bos niet meer. Prenatal wist namelijk te vertellen dat de goedkopere stoeltjes 100-150 niet getest zijn op zijdelingse aanrijdingen????!!! 😳 En die daar wel op getest zijn kosten 200-300, dat vind ik veel geld. Ik wil niet bezuinigen op de veiligheid, maar zowel de goedkope als duurdere zijn goedgekeurd volgens de norm. Zal me er binnenkort eens beter in verdiepen en op Marktplaats gaan vergelijken.
@bibi; ja, ze lijkt inderdaad wel groot. Nou is ze ook wel aan de lange kant geloof ik dus dat kan kloppen de laatste tijd vind ik haar er steeds "wijzer" uit zien. Het babyachtige gaat er nu echt af. Heeft C Nog last gekregen van de 5e ziekte? @lynn; Veel succes / sterkte met je gesprek morgen. Hopelijk wordt je er wat wijzer van. Krijg je nu ook medicatie voor je bloeddruk? Fijn dat alles goed was op het cb. Ook goed dat er naar de beentjes gekeken is en dat nu niets aan hoeft te gebeuren. Zie je het verschil van de knie heel duidelijk of valt het mee? @verox; wat grappig over dat wijzen. A "vertikt" het namelijk om te wijzen ernaar kijken doet ze wel maar wijzen ho maar! Ook is ze de dag bezig met blokjes in een bak doen en eruit halen. Ze begint nu ook een beetje met blokjes te stapelen. Het alleen spelen doet ze ook super goed. Soms iets te goed naar mijn idee.. Ze kan de laatste tijd rustig 1,5 uur achter elkaar alleen spelen vind dat best wel lang voor een kindje. Ze zoekt wel af en toe oogcontact maar gaat dan rustig weer verder met haar spel. Maak me er niet heel druk om maar hou het wel goed in de gaten. Hebben jullie een weegschaal verox? Ik zet A gewoon op onze weegschaal. Hij zal niet helemaal gelijk lopen met die van het cb maar geeft wel een goede indicatie. A loopt tegen de 10 kilo aan. Wat vervelend dat E verkouden is. Laat ze zich maar gauw beter voelen. @autostoeltjes; we hebben ons er niet zo in verdiept. Misschien naief maar we weten dat mn zwager alles toentertijd (5 jaar geleden) als beste heeft gekocht. Het was hun eerste en enige kindje en ze hebben toen alles Het nieuwste en beste gekocht. Momenteel zullen er vast weer nieuwere en betere spullen zijn maar iets wat 5 jaar geleden prima was is dat nu nog naar mijn idee. Geen idee hoe het met de stoelen van de prenatal zit. Maar ik geloof dat alles wat in de winkel verkocht wordt goedgekeurd is. Misschien hebben ze ook wel een stoel van 1000 euro die getest is op een aanrijding met een trein? @hier; 2 drukke dagen gehad. Pff, wist niet meer dat shoppen zooo vermoeiend kon zijn Maar we zijn geslaagd! We hebben voor de woonkamer duo rolgordijnen besteld en voor de voordeur een gordijn. Verder ben ik goed verwent met broeken, truien, vestjes en schoenen gelukkig heb ik niet zo'n dure smaak dus veel kleertjes voor niet zo veel geld nu maar gauw slapen. Fijne nacht allemaal! !!
@Lynn, goed dat je deze stappen hebt genomen. Ik herken dat wel. Ik werk nu parttime, maar ik vind het lastig om los te laten en leg de lat te hoog. Ik betrap me regelmatig dat ik op mijn vrije dagen zit te werken. @Verox, grappig hoe dat gaat met de verbanden leggen. M. wik veel weten volgens mij. Ze wijst naar van alles en dan vertel ik hoe het heet ze doet dat veel met die kartonnen plaatjes boeken. De action heeft hele leuke en ze kan er echt lang mee bezig zijn. @Koekie, wat een schatje! @Bibi, hoe is het met C.? M. krijgt nog twee flessen. Eén in de ochtend en de andere voor het slapen. Tussendoor drinkt ze regelmatig water uit een rietjesbeker. Wij hebben sinds vorige week een vervolgstoel. We hebben gekozen voor de Römer Trifix. Het is een prijzige stoel, maar na de aanrijding die mijn man van de zomer heeft gehad vinden we het belangrijk dat het een stoel is die goed uit de test komt. Het is geen achterwaarts gerichte stoel. M. vond achteruit rijden niet fijn meer. De stoel is met isofix, heeft het toptheter systeem en kan in ligstand. Bij de anwb kun je de stoelen goed vergelijken.
@bibiq fijn dat het weer beter gaat met C. Fijn vooruitzicht een een weekje vakantie. Moet er nog veel gebeuren in het huis bij de papa van C? Vervelend die 5e ziekte. Hopelijk ontloopt C het. @jennifer welkom een jaar gaat snel. Klets gezellig mee zou ik zeggen. @lynn goed dat je bij de ha bent geweest en dat je nu hulp gaat krijgen. Fijn dat je baas zo goed reageerde dat zal al een hele opluchting geweest zijn. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik ben thuisblijfmoeder, niet bewust. Denk dat aan beide wel voor en nadelen zit. Op bepaalde moment ben ik wel eens blij dat ik niet werk. Vraag me ook vaak genoeg af hoe andere moeders die werken dat doen, vooral als je fulltime werkt. Hoe is het vandaag gegaan bij de psycholoog? Heb je ook medicatie voor de bloeddruk en zit je nu ook in de ziektewet? L is mooi gegroeid zo te lezen. @koekie beetje laat maar als nog gefeliciteerd met svader. Fijn dat het zo goed ging en kan me de emoties wel voorstellen. Leuk dat knuffelen, wie weet word de knuffel wel vervangen voor mama binnenkort. Leuk lekker wezen shoppen. Hangt er nog wel wat in de winkels haha. Wat een leuke foto's van A. @verox leuk dat je een uitnodiging gaat maken. Hier gewoon de mensen mondeling en via de app uitgenodigd. Vervelend dat et misschien toch een allergisch reactie was, weet je ook waarvan? Vervelend van de verkoudheid, hoe is het nu? Ik heb me ook verdiept in een autostoeltje, bij de babydump ook geadviseerd voor een stoel over de 200 euro. Wij hebben geen isofix in de auto dus veel stoeltjes vallen al af. Ik vind het ook heel veel geld. Tuurlijk gaat veiligheid voor maar vraag me dan af of de eventuele schade je echt gaat vernemen bij een duurder of goedkopere stoel. Ook rijden wij niet dagelijks auto en km's wat voor mij ook wel weer een afweging is. Vaak zijn het korte ritje van max 45 minuten. @verbanden leggen, hebben ze bij het cb niet echt heel erg over gehad. Hij snapt bepaalde dingen wel maar niet dat hij echt wijst naar dingen. Sinds paar dagen zwaait hij. Hij weet bepaalde dingen heel goed maar laat het niet heel duidelijk zien. Als ik bijv iets verstop omdat hij er niet mee mag spelen, ab achter een kussentje op de bank dan heeft hij het gelijk door. @flesje, hier nog steeds 3 flesjes melk. De kv is nu bijna op en gaan dan volledig over op gewone melk. Krijgt s'morgens een pap fles, bij het broodje tussen de middag nog een flesje melk en voor het slapen. N drinkt alles nog leeg dus hij heeft er blijkbaar wel behoefte aan. @hier afgelopen een weekendje weg geweest zonder N. We waren samen met me broertje en s-zusje. Hebben het erg leuke gehad maar de tijd vloog. Ik heb veel aan N gedacht en ook zeker gemist maar het voelde ook wel ff fijn om de handen vrij te hebben. Ben tbm en denk dat we het beide wel nodig hebben gehad. Zijn nog bij beekse bergen geweest en kwamen erachter dat daar ook huisjes bij zitten. Dat staat nog wel op de planning om te gaan doen samen met N volgend jaar ofzo. Verder is N afgelopen woensdag gevallen. Hij was aan het kruipen met speen in. Ik was boven, N was met papa beneden. Hij is weg geleden met zijn handjes ofzo en viel voorover met zijn gezicht op de grond. Vl was nogal geschrokken dus kwam met N naar boven. Ik heb hem getroost en toen zag ik dat er een stukje van zijn voortand is afgebroken. Gelukkig is het een melktandje, vind het wel enorm zonde want hij moet er nog wel 4 a 5 jaar mee doen en je zult het wel zien. Heb nog een tandarts gebeld, word nu nog niks aan gedaan misschien over een jaar als hij mee wil werken wel. Zondag vieren we N zijn verjaardag, helaas zal niet iedereen komen dus de rest komt op andere dagen. Ik zit echt afgelopen week en de komende dagen echt met mijn gedachten bij vorige jaar. Vind het ergens wel moeilijk dat het afgelopen jaar zo snel is gegaan. Ben benieuwd hoe de taart is geworden en wat N van de taart gaat vinden. Gister is N bij de kapper geweest, doe er even 2 foto's bij.
@Koekie; Wat heerlijk dat A zo lekker zoet kan zitten spelen! Ik wou dat E wat meer op haar papa leek daarin. Maar E lijkt heel veel op mij. Het is een gezelligheids-diertje, en gaat het liefst de hele dag op stap. Ze kan ook best een tijdje lief zitten spelen hoor, maar voordat ik het in de gaten heb is ze alweer op avontuur. Gisteren was ze duidelijk verveeld thuis. Pfff... Terwijl ik sochtends met haar naar de markt was geweest, daarna hebben we gevingerverfd, ze was in bad geweest... Tijd om even lekker rustig te spelen. Maar welke speeltjes of spelletjes ik ook voorstelde, ze bleef gewoon boos. Dus toch maar weer in de kinderwagen en samen op stap. Ze maakt contact met iedereen die we tegenkomen, en iedereen moet lachen omdat ze zo vrolijk is... Ja dan is mevrouw wel weer vrolijk... *zucht* Wat heerlijk dat jullie geslaagd zijn met shoppen! Wij zijn donderdag met E gaan shoppen omdat mijn man nieuwe kleren nodig had. Ook wij zijn goed geslaagd! Nou gaan we voor hem maar 1x per jaar, dus dat doet wel altijd pijn in mijn portemonnee. @Ikapika; Kartonnen leesboekjes zijn hier ook een groot succes! Zo mooi om te zien hoe aandachtig ze dan alles in zich opneemt! De boekjes liggen hier wel nog achter slot en grendel, want als E er alleen mee gaat spelen dan maakt ze er papier-maché van... De Romer autostoel was volgens de Prenatal ook een van de betere. Wel een goed idee om eens bij de ANWB te gaan kijken. Denk dat E nog wel een tijdje in haar maxi-cosi past, maar wil de stoel hebben voordat ze daaruit is gegroeid. Misschien kunnen we er een voor Sinterklaas vragen? @Panda86; Ik heb geen idee waarvan de alergische reactie kan zijn. Op haar handje zijn nog steeds wat puntjes te zien, maar de vlekjes op haar gezicht lijken nu alleen nog wat op droge wangetjes. Ook de verkoudheid lijkt reuze mee te vallen hoor. Allemaal gewoon even aankijken. Niet ernstig genoeg om een doktor bij te halen. Wat drinken jullie kleintjes eigenlijk nog veel in vergelijking met E! Daar moet ik maar eens extra op letten. Klinkt heerlijk zo'n weekendje weg! Misschien moeten wij dat ook maar eens doen. Ik vind het al heerlijk om een weekendje bij mijn ouders te logeren en daar een deel van de verzorging van E te delen. Respect voor de werkende of alleenstaande moeders hoor! Aaah, wat naar van het tandje van N! Maar het is een knappe kerel hoor! Bij een jongetje heeft het ook wel wat stoers en ontdeugends. Wat leuk voor het eerst naar de kapper! Kan bijna niet wachten tot ik dat met E kan gaan doen. Maar ook dat zal met een meisje wel wat anders zijn. Wat leuk de verjaardag zondag! Wat heb je voor taart geregeld? Hoeveel mensen verwacht je? En hoeveel zijn er genodigd?
Morgen dames. Er is weer aardig geschreven zie ik! Ik heb alles meegelezen maar t niet allemaal onthouden dus sorry daarvoor. Wbt stoeltje heb me er best in verdiept maar vind de echt goede ook erg duur, ik ga toch voor een goedkopere variant weet alleen nog niet precies welke dat zie ik bij aanschaf wel. Ik weet ff niet meer wie er nu een weekend was geweest zonder kind maar wel fijn dat het leuk was en knap hoor! Donderdag is C voor.t eerst een nachtje logeren geweest bij oma papa kant. Ik had et er heel moeilijk mee. En was ook om 3 uur wakker dat is C zn tijd voor de babyvoeding. En vervolgens om 7 uur weer want dan is hij meestal ook wakker. Maar heb lekker verder geslapen tot 10 uur. Met c gaat t goed hij is niet meer benauwd maar wel verkouden nog. Nog geen tekenen van de 5e ziekte. Het weekend ga ik papa weer helpen. Er moet nog best wat gebeuren maar t begint nu wel op te schieten. Leuke foto's zag ik voorbij komen. Uitnodigingen doen wij niet, iedereen weet al wanneer we at doen. Ik moet wel t eea regelen nu, uitdeelkadootjes en fototaart. Kado van C en stoeltje. Zo ik ga maar eens verder. We gaan zo weer verder in t huis van papa.
Wat een mooi kereltje panda! Erg jammer van zijn tandje zeg! Het is ook nog best duidelijk te zien alvast gefeliciteerd met N. Jullie hebben in ieder geval wel mooi weer morgen! Wat voor taart hebben jullie? Het afgelopen jaar is inderdaad erg snel gegaan. Ik moet er de laatste week ook steeds vaker aan denken (en A is "pas" 11 maanden ) In ieder geval heel veel plezier morgen! @verox; ene kant ben ik ook wel blij dat ze zich goed kan vermaken hoor! Maar het zet me ook wel aan het denken. Ml en veel familieleden zijn zeer hoog begaafd. 2 broers van ml ook met autistische trekken al is dat nooit officieel bevestigd. Nu ik A dan zo zie spelen spookt dat weleens door mijn hoofd. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben Hoe jullie ukkies spelen mocht ze hoogbegaafd zijn heeft ze wel genoeg ervaringsdeskundigen om zich heen dus dat moet goed komen dan wel mooi om te zien hoe je nu al kunt zien hoe verschillend de kinderen zijn. Wij gaan ook vaak maar 1 keer per jaar shoppen dus weet wat je bedoeld we hebben de stad aardig leeg gekocht (en onze bankrekening geplunderd ) @bibi; is het klussen weer gelukt? Moet er nog veel gebeuren? @Hier; Ik denk dat er weer tandjes aan zitten te komen. Veel knagen, kwijlen en poepen dus maar even gestopt met de lactulose vanmorgen visite gehad van zwager en neefje. Vanmiddag naar de sporthal gefietst waar ml aan het sporten was. A had het daar snel bekeken. Veel te veel lawaai nu maar even in bad stoppen en ik ruik weer een poepie fijne avond allemaal!!!
Hoi dames, @koekie fijn dat het shoppen geslaagd was! Lijk me ook wel relaxed om ff op het gemak te shoppen zonder kleine meid @ikapika fijn dat de nieuwe stoel bevalt! L wilde ook niet meer achteruit rijden, dus herken het wel. Maar ben er van overtuigd dat een vooruit gerichte stoel ook veilig genoeg is. Wij hebben trouwens de maxi cosi tobi. Een behoorlijke prijzige stoel dus best een uitgave zo in 1 keer. Als je bekend dat ze er wel wat jaartjes mee zal doen vind ik het echter best meevallen.
@panda he bah wat vervelend dat N gevallen is! het is zonde van zn tandje, maar gelukkig is er verder niets ernstigs. Fijne dag vandaag! Hoe was de taart? @bibi fijn dat C niet meer benauwd is @1 jaar.. ik denk ook regelmatig terug aan deze periode een jaar geleden.. de tijd gaat zo snel! wij doen wel uitnodigingen voor L haar verjaardag.. handgeschreven en heb er nu al spijt van haha @hier afgelopen vrijdag bij de psych geweest. Een prettig gesprek en een 'leuke' psycholoog, een vrouw van mijn leeftijd. De conclusie van het gesprek was dat er op t moment teveel spanningen en stress is zowel op werkgebied als prive.. we hebben een plan van aanpak gemaakt om de rust weer terug te krijgen, zowel lichamelijk als mentaal. Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt. Ik zit nog in de ziektewet en ben ook van plan dat iig komende week ook te blijven en daarna te kijken wat ik evt weer kan oppakken qua werk. Met L alles goed! Ontwikkelt zich als een malle en kan sinds een paar dagen aan tafel staan! Zo trots op mn meissie
Ha dames! Het klussen is weer gelukt. En voorlopig de laatste X. Lynn fijn dat de psycholoog is bevallen. Idd nog een maar even rustig aan doen en dan verder kijken. Het is ook best een verandering zo'n kleintje en dan nog een drukke baan ernaast! Wow staan bij de tafel mag je inderdaad trots op zijn! Shoppen ik shop al jaren grotendeels online heerlijk vanuit huis. Verder hebben we hier op t winkelcentrum best leuke winkels een only/veel moda en een h&m. Dus dan kom ik een heel eind hihi. Hier zit ik er echt ff doorheen. Erg druk geweest de afgelopen weken en volgens mij zit C midden in de 11 mndn sprong. Het is t minste geringste krijsen hier en niets helpt dan. Hij houdt t dan soms bijna uur vol met tussenpozen van 5 min. Zo ook vannacht om 3 uur en vanochtend om 6 uur!! Zelfs de borst is dan niet voldoende die duwt ie weg of bijt me!! Dit wordt een zware week als ie dit volhoudt. Dan zou ik bijna een week later vakantie willen hihi. Ik ga ff een poepluier verschonen ik ruik em van ver hihi. Fijne dag allemaal
Ik moet nog een maandje wachten voordat C jarig is Tja, dat krijg je als je twee weken te lang doorloopt... Ik vind het grappig om jullie verhalen te lezen. Ik weet alleen niet meer wie wat allemaal gezegd heeft, sorry. Ik denk dat iedereen wel eens een lastiger momentje heeft. Ik had vorige week woensdag even een dip. Ik werk thuis en dat valt eigenlijk niet te combineren. Dus heel erg het gevoel mijn werk niet goed te doen, het huishouden te laten liggen en nog erger: er niet voor C te kunnen zijn. Hij was druk bezig tandjes te krijgen en had er echt even een paar daagjes last van. En in plaats van lekker met hem te gaan wandelen en leuke dingen te doen als afleiding, hing ik steeds rond die laptop omdat ik moest werken. Terwijl ik n uren al lang gehad had, maar ja... er moesten nog dingen af, iemand wilde antwoord etc. Niet goed. Dus vanaf deze week werk ik drie dagen op kantoor en niet meer thuis. Dat het maar duidelijk is. Ik voelde me er echt ellendig onder vorige week Verder past een vervelende tandartsbehandeling gehad plus flinke napijn. En gelukkig voet bij stuk kunnen houden qua verdoving, afkolven, pijnstillers etc. Want ik wil echt niet stoppen met de borstvoeding. Niet perse voor mij, maar ik merk dat C er nog niet aan toe is om te stoppen, dus dan is dat voor mij gewoon ook geen optie. Maar we hebben alles weer overleefd. Bibi, wat knap dat je je ex gaat helpen! Kan me voorstellen dat het misschien wel wat beladen is, maar een goede verstandhouding tussen jullie is wel belangrijk! Wat zijn jullie kindjes trouwens allemaal al groot! Tja, dan merk je wel dat wij een smal manneke hebben. Hij doet het prima hoor. Zit laag in de borstvoedingscurve, maar ontwikkelt zich prima. CB heeft natuurlijk weer vanalles te klagen, maar goed, het is bekend dat die nu eenmaal weinig van bv af weten Vrijdag weer prikjes. Ben benieuwd. Heb gelukkig lekker vrij op vrijdagen, dus ik kan lekker aan zijn behoeftes voldoen. Als ie wil knuffelen, gaan we knuffelen. Als hij wil slapen, mag hij lekker slapen. Maar goed, de vorige keren had hij nergens last van, dus dat geeft wel enig vertrouwen. Wat geven jullie je kleintjes en wat krijgen ze van anderen? Wij hebben een (reteduur), maar oh zo leuk tafeltje/bankje voor hem gekocht, wat al voor dreumesjes geschikt is. En van opa krijgt hij waarschijnlijk een werkbankje met wat minder kwetsbare onderdelen. Vermoedelijk komt er ook al een keukentje te staan... en verder vermoedelijk duplo, trek/duwbeestjes, leesboekjes enzovoorts. Fijne dag allemaal en iedereen nog en alvast gefeliciteerd... we zitten immers midden in verjaardagstijd!
Jeeej! E krijgt haar derde (en vierde volgens mij ook) tandje! Ook kan ze inmiddels, als ze afgeleid is, een seconde of 10-15 los staan. Eet ze ineens hele broodjes (net als papa en mama, lekker bijten in een groot stuk) En kan ze uit een bekertje drinken! Hoewel ik er natuurlijk naast moet blijven zitten om te voorkomen dat ze ermee gaat kliederen. *trots* Voor haar verjaardag geven papa en mama een Wishbone-bike driewieler loopfietsje. Van opa en oma krijgt ze de mooie lappen-pop Annie van Haba. En van haar tante krijgt ze een armbandje. Van opa en oma en van de oom van de andere kant weet ik het niet. Heel veel respect voor Thauma en Bibi hoor! Dat klinkt allemaal enorm pittig! Zelf zit ik er ook weleens doorheen, terwijl het dan eigenlijk allemaal wel meevalt. Hoop dat jullie snel weer een beetje rust kunnen vinden, even een middagje droppen bij opa en oma een optie?
Oh ik zou het vreselijk vinden om c te droppen bij opa of oma omdat ik wat anders moet doen. Ik wilde er op dat moment juist voor hem kunnen zijn en niet gestoord worden voor werk. Het maakt me namelijk voor mezelf niet uit als hij het even wat moeilijker heeft en wat meer aan me hangt. Maar dan moet ik wel de rest kunnen laten vallen. Normaal lukt me dat prima. Ik zeg gerust afspraken af oid. Maar nu was het even lastig. ik ben daar een beetje gek in denk ik