Vanmorgen urine ingeleverd en die was niet schoon. Voor zekerheid nog een keer moeten proberen, is net pas gelukt. Ml is het nu wegbrengen naar de hap. Vanmorgen bleken ook haar amandelen opgezet te zijn. Van het oor was de arts van vanmorgen ook niet helemaal zeker. Ze kunnen het niet goed zien. Vandaar ook dat ze twijfelen. A voelt zich nog steeds beroerd. Ondanks de paracetamol zit ze op een temp van 40.3 Als de urine nu weer niet goed is moeten we naar de spoedeisende hulp waar de kinderarts haar verder gaat helpen. Dus even afwachten maar weer... ik wil liever geen abkuur geven maar Hoe het nu gaat lukt het haar ook bijna niet. Maar sta er in ieder geval niet om te springen..
Dank je bibi. Gelukkig was de urine schoon. Vandaag terug naar eigen Ha om alles te laten checken. Hoop dat ze zich vandaag weer wat beter voelt. Ik moet vandaag weer gaan werken. Ook helemaal geen zin in
@Koekie he bah wat naar!! wat schrikken zeg zo'n koorts ineens.. in ieder geval goed dat je de hap heb gebeld, dat had ik ook zeker gedaan als ik jou was! Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid wat er is? Middenoorontsteking en urineweg is beiden natuurlijk zwaar *jeweetwel*, maar dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is Wat betreft ab.. het is en blijft troep, maar zoveel dagen achter elkaar koorts is ook niet goed he En denk wel dat als het iets van een ontsteking is het de snelste manier is om ervoor zorgen dat A zich beter voelt. Is een gevoel he.. ik ben geen arts Laat je even weten hoe het is geweest bij de ha? Weer aan het werk na de vakantie is nooit leuk, maar in deze situatie helemaal niet.. sterkte met alles! @Bibi wat een geweldige foto! Hoe vond ie de pannenkoek? Voor de verjaardag van L heb ik uitdeelzakjes besteld en daarin ga ik mini uitdeelcadeautjes doen van de hema, wat snoepjes en een mandarijn. De kindjes die op L haar verjaardag komen zijn allemaal 2 jaar of ouder. Ik weet niet hoe oud de kindjes zijn die op C zijn verjaardag komen, maar misschien een idee? Vooral die uitdeelcadeautjes van de hema vind ik erg leuk en zijn niet duur. Ik herken je gevoel wel hoor dat dit een lastige periode is. Ook hier vaak onduidelijk wat L wil. Ik probeer me er maar een beetje bij neer te leggen als het me niet lukt om uit te vinden wat ze wil. Meer dan mijn best kan ik niet doen.. en dan laat ik haar maar een beetje 'uitrazen'. Duurt altijd maar even en dan is het speelgoed dat ze net nog boos door de kamer gooide wel ineens weer leuk genoeg. @tandenpoetsen gaat hier de ene keer beter dan de andere keer. L zuigt heel erg op haar tandenborstel.. alsof het een rietje is. Maar als ik een beetje doorzet krijg ik er wel een poetsbeweging uit. Hier nog geen huilbuien rondom het tandenpoetsen meegemaakt. @hier gaat het met ups en downs steeds beter. Er zijn momenten dat ik me heel ontspannen voel en de hele wereld aan kan. Maar er zijn ook momenten dat ik kan janken om nix (voor de AH staan en de kinderwagen niet uitgeklapt krijgen ). Erg frustrerend als zoiets gebeurd, maar gelukkig zijn die momenten er steeds minder. Ik ben van plan vanaf volgende week weer halve dagen te gaan werken en kijken hoe dat gaat. Onder het motto van: de enige manier om er achter te komen of het gaat werken is om het te doen Met L gaat het goed. De ontlasting blijft nog steeds een lastig verhaal. Ze heeft wel minimaal 1 poepluier per dag maar moet er veel moeite voor doen en soms zit er ook een beetje bloed bij omdat haar huidje kapot gaat door het persen. En dat is natuurlijk niet best. Ik probeer het daar waar het kapot gaat een beetje vet te houden en haar genoeg vezels en water te geven om het de ontlasting zo soepel mogelijk te houden. Ze lijkt er verder zelf niet echt last van te hebben. Ook als ze perst geeft ze geen kik, dus heb niet het idee dat ze pijn heeft. Ik hou het in de gaten, anders kan ik altijd nog naar de ha voor evt lactulose als ze last krijgt. Vraagje: hoe gaat het avondeten bij jullie? Eten de kleintjes al met de pot mee? L eet nu nog haar eigen potje Olvarit, maar we proberen haar af en toe een stukje van ons eten te geven (als dat geschikt is voor haar) om zo toe te werken naar een situatie waarin ze 'gewoon' met ons mee kan eten. Vooral vlees lijkt ze nog niet echt weg te krijgen. Ik heb wel weer genoeg getypt tot later!
Koekie hoe is t nu met A? Lynn C vond de pannenkoek heerlijk, maar wel een beetje groot. Had gevraagd om.een kinderpannenkoek maar die was net zo groot als een normale. Dus levensgroot deel lag naast de stoel op de grond. Vandaag was C de Man in zn nieuwe autostoel!! Ik heb de maxi cosi tobi aangeschaft en gelijk geïnstalleerd. C zat er heel stoer bij en genoot er stilletjes maar duidelijk van! Hij was lekker aan het kijken naar buiten en als ik hem aankeek begon ie gelijk te lachen. Blij kind, blije mama!
Dag dames, heel bizar maar A lijkt vanaf een uurtje of 17.00 weer beter te zijn vanmorgen wilde ze niet eten en bijna niet drinken. Zetpil gegeven. Op mn werk was het chaos. Veel "gezeur" en het norovirus heerst waardoor Veel clienten thuis bleven. Ik ben ook naar huis gegaan. Kwam mij heel goed uit morgen moet ik wel weer werken. Om 14.00 A uit bed gehaald. Ze was heel erg aan het krijsen, wilde helemaal niets. Temp van 35.7 toch maar een zetpil gegeven. Ze leek heel veel pijn te hebben. Om 15.00 had ik al een afspraak bij de ha staan. Die constateerde een rood oortje en verder niets bijzonders. Vandaag 17.00 uur lijkt ze wel weer beter te zijn. Temp goed, eet / drinkt goed, is vrolijk, speels en alert. Ben blij dat ze zich beter lijkt te voelen maar wel raar zo snel dat kan gaan. Om 14.00 uur krijst ze alles bij elkaar en om 17.00 voelt ze zich prima Ze Ligt nu lekker in bed. Straks nog even bij haar kijken maar verwacht niet dat ze nog koorts krijgt. @lastige periode; hier ook wel een beetje hoor. Had het eigenlijk wel erger verwacht meer dat zal nog wel komen. A wil vooral alles hebben (bijv. Een lepeltje wat op tafel ligt) als ze het niet krijgt zet ze het op een krijsen. Binnen een minuut is het ook weer goed maar het gebeurd wel meerdere keren tijdens een maaltijd @tandenpoetsen; dat gaat prima hier. Als A op de commode ligt krijgt ze een tandenborstel. Daar knaagt ze op, "poetst" ze haar tranen mee en speelt ze mee. Wanneer het 's avonds tijd is om tanden te poetsen doet ze haar mond al open Ik zing dan 2x het liedje tandenpoetsen (melodie van vader Jacob) en daarna mag ze zelf poetsen. Eigenlijk gaat dit altijd prima. @lynn; wat fijn dat het met jou weer wat beter gaat. En inderdaad gewoon proberen om weer te gaan werken. Goed idee om eerst halve dagen te doen. Hoop dat dat goed gaat volgende week. Heb je ook nog gesprekken met de psycholoog? @ontlasting; lastig zeg dat dat nog moeizaam gaat! Wat geef je aan fruit? Ik weet dat bananen verstoppend kunnen werken en kiwi's en pruimen juist laxerend. Hier maakt het allemaal niets uit maar misschien bij jou wel? En anders even wat lactulose halen. Dat maakt de ontlasting zachter waardoor het makkelijker eruit kan. Misschien is dat net het zetje wat nodig is? Het is ook niet zo dat je voor langere tijd eraan vast zit hoor. @avondeten; A eet rond 16.30 een potje olvarit. Dan eet ze tegen 18.00 / 18.30 Nog wat met ons mee als ml al thuis is. In de vakantie konden we vroeger eten dus at A alleen met ons mee (dus geen potje) Ze eet best veel dus dat gaat prima als wij iets eten wat niet zo geschikt is voor haar krijgt zij wat anders. Verder hebben we er ook vaak komkommers bij. Verslaving van mij en volgens mij ook van dl @bibi; hier zit A ook sinds een week of 2 in een echte autostoel. Een inderdaad ook erg stoer @hier; A kan ook kruipen sinds vrijdag. Door alle hectiek helemaal vergeten te delen met jullie! Nooit gedacht dat ze dat nog ging doen het gaat nog niet zo snel dus na 2 kruipjes gaat ze weer tijgeren nu even douchen en dan even bankhangen fijne avond allemaal!
Nou denk dat ik erachter ben waarom C zo lastig is voor me op t moment. Wat jij beschrijft is hier ook koekie alleen gaat C soms echt lang door. Op dit moment is t echt een kleine driftkikker die als ie zn zin niet krijgt t op een bijna onophoudelijk krijsen zet. Ook als je iets van hem afpakt of hem verplaatst omdat ie ergens aanzit wat niet mag. Daarnaast krijgt ie ook weer een tandje, nummer 3. Morgen ga ik even met hem langs de HA hij zit de laatste tijd weer veel aan zn oortje kan met de tand te maken hebben of weer oorontsteking. En hij heeft al een paar weken een rare streep uitslag op zn arm. Morgen laatste vrije dag alweer. En dus weer aan t werk.
Pff, pittig hoor bibi. Misschien wel verstandig om even met hem langs de ha te gaan. Wie weet zit er inderdaad "iets" achter zijn gedrag. Vanavond beet A op mijn vinger en ik heb het idee dat er een kiesje aan zit te komen. Voelde duidelijk iets hards aan 1 kant. He, balen dat morgen je laatste vrije dag is. Geniet er nog even van! Slaap lekker allemaal!
@Bibi, wat een schattige foto van C. Pannenkoeken vindt ze hier ook lekker. Dat tandjes krijgen is ook niet niks hè. Herkenbaar dat 'moeilijke' gedrag in die periode. @Koekie, wat fijn dat je kleine meid weer opknapt. Maar wat is het heftig als je kleintje ziek is @Lynn, wat een leuk idee van die uitdeelde! M. eet soms een potje, soms met de pot mee of soms een baby maaltijd uit de vriezer die ik heb gekookt. Wij eten niet standaard aardappels, groente en vlees. En sommige gerechten moet ze echt nog leren eten. We wisselen het dus af. Morgen laatste dag als officiële baby. 8 oktober mag ik M. een dreumes noemen
Jeetje... M ook alweer jarig. Wat gaat dat toch hard! Ik moet helemaal wachten tot het einde van de maand. Tja, dat krijg je, als je twee weken langer doorloopt... Koekie, als er inderdaad een kiesje aan zit te komen heb je gelijk een goede verklaring voor het zere oortje! Wat fijn dat het inmiddels beter gaat met A. Verwarrend he, al die verschillende signalen, gecombineerd met je bezorgdheid... Fijn dat het nu over lijkt te zijn. Eten: C eet hier eigenlijk al maanden met de pot mee. Ik hou er rekening mee met vet, suiker en zout en andere dingen die hij in verschillende stadia nog niet mocht, maar dat wordt steeds minder natuurlijk. Voorlopig zal ik nog wel ons eten op smaak maken nadat ik zijn portie heb opgeschept, of het voor hem nog even in een apart pannetje doen. Ik vind dat hij hoe dan ook voorlopig nog minder zout, suiker en scherp hoeft te eten dan wij het doen. Hoewel het misschien voor ons ook een goed idee zou zijn om nog verder te minderen met zout en suiker Hij is vooral gek op aardappels, doperwtjes, pompoen, biefstukreepjes, draadjesvlees en gekruide kip. Champignons zijn ineens weer helemaal exit. Hij eet inmiddels van tijd tot tijd met een vork of lepel. Hij weet wat de bedoeling is, maar het prikken of scheppen is nog wel eens lastig. Ook laat hij zijn bordje al steeds langer op tafel staan. Pas als de aardappels op zijn kiept hij z'n bordje leeg op tafel en verdwijnt het op de grond. Wat betreft het wegkrijgen van vlees: je zou het vlees in lange dunne reepjes kunnen snijden met korte draadjes. Dus haaks op de draad van het vlees snijden. Dan heb je hooguit een draadje van een kleine centimeter in je mond en dat kan je zo wel doorslikken als bijten/kauwen niet lukt. Dat gaat hier atijd goed in ieder geval. C is hier vandaag helaas weer snippie verkouden. Vannacht veel tegen me aan gelegen en duidelijk troost gezocht. Ik heb hem net maar weer op bed gelegd. Ik blijf maar een dagje thuis vandaag. Hij kon duidelijk zijn draai niet vinden daarstraks met spelen. Toch sneu voor zo'n manneke hoor. We gaan maar veel knuffelen vandaag.
@Koekie oh wat superfijn dat het weer beter gaat met A! Is ze de nacht ook goed doorgekomen? Een kiesje.. wow! is dat niet erg vroeg? L heeft nog maar drie tandjes haha Ik heb inderdaad nog gesprekken bij de psycholoog Koekie. Afgelopen vrijdag een set ademhalings en ontspanningsoefeningen meegekregen om tot rust te komen en weer te 'leren' hoe ik goed moet ademhalen (mijn ademhaling zit nl. erg hoog alsof ik continu aan het sporten ben ). Hiermee kan ik nu aan de slag en volgende week vrijdag gaan we kijken hoe het gaat. @Bibi he bah.. misschien inderdaad verstandig even langs de ha te gaan, baat het niet dan schaadt het niet! Lastig hoor zo'n periode, hopelijk is C snel weer 'de oude'. @Ikapika alvast van harte met M.! Kleine meisjes worden groot Geef je nog een feestje? (heb je misschien al verteld maar ben het ff kwijt, sorry) De situatie die jij beschrijft met avondeten is waar ik ook naartoe wil met L. Om uiteindelijk geleidelijk over te gaan tot een situatie waarin ze helemaal en altijd met de pot mee-eet. Nu eet ze eigenlijk alleen maar potjes maar krijgt ze wel af en toe een hapje van ons eten als dat geschikt is voor haar. Ze kreeg eerst alles vers maar dat vond ze niet zo lekker Misschien dat ze er inmiddels anders over denkt. Vervelend is alleen dat vl een erg lastige eter is en er dus weinig keus is qua eten als ik rekening moet houden met hem. Om mezelf (en dadelijk L ook) nog enigzins variatie te bieden resulteert dit vaak in twee verschillende maaltijden en dus 6 verschillende pannen Eten jullie kleintjes allemaal zelf van het bordje? L doet dat niet.. bord vliegt nog steeds met eten en al door de kamer , dus moet haar nog steeds "voeren". Haar flesje houdt ze wel zelf vast tijdens het drinken. @Thauma arme C! verkouden zijn is niet leuk knuffel ze vandaag met je mannetje! thx voor de tip over het vlees, ik ga het zeker proberen! Eet C alles qua vlees? @verjaardag volgens mij is L de laatste van het rijtje die jarig is. 1 november is de grote dag! Maar ach... dat is ook 'al' over 3,5 week
Lynn, je kindje is een eigen individu, dus de smaak van jou of je partner is voor haar niet representatief. Dus vooral zo veel mogelijk aanbieden. Wij bieden aan wat wij eten, wanneer wij het eten. Dat betekent dus ongeveer: ontbijt: beker water of thee / halve boterham met appelstroop of roomboter koffie: beker water / 'koekje' en iets later portie fruit lunch: brood en thee/water/sap theetijd: thee met 'koekje' eind vd middag: fruit avondeten: wat wij eten C eet geen grote hoeveelheden, maar drinkt nog bij mij tussendoor. Al met al komt hij niets te kort, denk ik zo. En qua ideeen voor het eten: ik denk dat het jammer zou zijn om je kindje weinig verschillend eten aan te bieden alleen omdat je partner weinig dingen lust. Dat klinkt alsof hij eerder degene zou moeten zijn met een aangepaste maaltijd Maar misschien moet je het eens zoeken in de eenpansgerechten? 6 pannen is een hoop gegoochel waar je vermoedelijk weinig zin in hebt. Pasta, stamppotjes, stoofschotels, ovenschotels... er kan vanalles. En je kan voor meerdere dagen koken en invriezen. Scheelt weer. Of je partner moet misschien wat flexibeler worden? Belangrijk (vind ik) zijn twee dingen: - zien eten doet eten. Ofwel: als ze ziet dat ze eet wat jullie eten, en DAT jullie eten, zal dat helpen om ook te gaan eten - eten MOET niet. Laat haar zelf lekker prutsen en spelen met het eten. Ze moet structuren leren herkennen en voelen. Laat haar proeven, fijnknijpen, pletten, op de grond gooien. De ene dag zal er meer eten naar binnen gaan dan de andere keer. Biedt haar gewoon geregeld vanalles aan. En niet beginnen met ander eten aan te bieden, ketchup of appelmoes erover heen te doen om het lekker te maken. Ze zal voorkeur hebben voor bepaalde smaken, maar die voorkeuren kan ze pas ontwikkelen als niet alles naar ketchup smaakt Wij maken de vloer schoon voor het eten (en daarna). Valt er wat op de grond, dan pakken we het later nog even op. Is hij klaar met eten, dan mag hij uit de kinderstoel. Het bordje zetten we nog ergens neer en vaak staat ie een kwartier later nog ergens te snacken. Stilzitten en eten moet je allemaal leren. Dit is onze manier; het hoeft niet de jouwe te zijn. Maar misschien heb je er wat aan.
Oh ik kook echt lang niet altijd met 6 pannen tegelijk op het vuur hoor.. als ik voor mezelf iets anders kook dan voor vl dan maak ik er gelijk een paar porties van en vries ik het in Vl probeert regelmatig dingen die hij niet kent of niet lust, maar ben er van overtuigd dat er gewoon best veel dingen zijn die hij écht niet lust. Dat of hij kan goed acteren en ik denk dat dat voor hem net zo lastig is als voor mij. Ik vind het dan ook niet erg om apart te koken. Wordt vermoed ik wel lastige situatie als L het besef krijgt dat papa niet alle groentjes 'hoeft' te eten die zij voorgeschoteld krijgt, maar ach dat zien we dan wel weer. L eet al regelmatig dingen waar wij niet van houden (zij het in potjesvorm) zoals vis. Ze smult er van! @hier pfff lig klaarwakker! vl is net gaan werken en ik kan de slaap niet vatten L is ook aan het rommelen. Vandaag gaat L een ochtendje naar mijn moeder om weer even te wennen als ik volgende week weer ga werken. Morgenochtend gaat ze naar sm, want ook daar zal ze weer moeten wennen. Geeft mij even de gelegenheid om in huis ts rommelen en wat administratie te doen. En wellicht nog een uurtje bij te slapen
Koekie fijn dat A zich weer beter voelt! Wow ikapika gefeliciteerd met M. 1 jaar alweer. Trauma wat sneu voor C, verkouden is altijd vervelend. Lynn hopelijk werken de oefeningen. Nog even genieten van de rust nu thuis voor je volgende weer gaat werken. Eten, C krijgt voornamelijk potjes nog, als ik iets heb gekookt wat hij wel mag en makkelijk mee kan eten keer krijgt hij dat ook. Meestal is dat Hollandse pot omdat daar minder kruiden bij gaan. Verder eet c bijna de hele dag door en alles. Als hij mij ziet eten wil hij ook. Ik probeer zoveel mogelijk samen te eten maar zelfs dan heeft hij liever mijn brood dan dat van hem hihi! Mijn laatste vrije dag gister was een enorme domper! Mijn fiets is gestolen!! Met Mn nieuwe kinderzitje!! Helaas niet verzekerd dus alles weg! Baal er ontzettend van! Heeft me een hoop geld gekost en nu is dat weg. Waarom blijven mensen niet gewoon met hun gore poten van andermans spullen af!! Excuse my language. Via t fietsenplan kan ik wel weer een nieuwe fiets krijgen maar ja zonder zitje. C had nog geen oorontsteking maar het was wel wat rood. Verder voor de rare uitslag vaseline smeren t was droog en de dr. Wist niet echt wat het was omdat t maar op 1 plek zit. Gister 10 min. Gesprek op t dagverblijf. Leuk om te horen hoe zij C zien en wat ze vinden van zijn ontwikkeling. Het leek er een beetje op dat C zich op t kdv beter gedraagt als thuis! Veel minder driftbuien. Nou ik ga ons ff klaarmaken. C gaat naar papa en ik heb avonddienst. Fijne dag allemaal!
he Bibi wat rot zeg van je fiets!! Waar halen mensen het lef vandaan zeg :x Fijn dat C geen ontsteking heeft! Heeft ie er nog last van? Hopelijk knapt ie snel op! Dat 'voorbeeldige' gedrag op het kdv is volgens mij vrij normaal hoor. Een vriendin van mij is leidster op het kdv en die hoort ook vaak van ouders dat de meeste kindjes zich thuis anders gedragen. Ik merk aan L ook dat zij in een vreemde omgeving (hoewel het kdv natuurlijk voor C geen vreemde omgeving is, maar wel anders dan thuis natuurlijk) zich anders gedraagt.
Je fietsgestolen? Dat is waardeloos zeg!!! Fijn dat er geen oorontsteking is! C was gister hartstikke moe zeg. Ik heb hem om half zes op bed gelegd (in zijn normale kleertjes, want meestal slaapt ie dan 20 minuten) en hij heeft doorgeslapen tot half zeven vanmorgen. Ik heb heb ondertussen laten drinken, zijn luier verschoond en omgekleed... en maar slapen! Zou het niet kunnen dat die kindjes zich op het kdv 'beter' gedragen omdat ze lekker hun gangetje kunnen gaan? Geen gedoe met 'dat mag niet' en 'daar mag je iet aanzitten'. Ik merk namelijk dat de enkele keer dat dat hier voorkomt C dat ook niet leuk vindt (verstoort zijn ondekkingstocht), maar de rest van de tijd gaat hij lekker zijn gangetje en is er ook niets aan de hand. Is maar een ideetje natuurlijk... Hier vandaag een dagje vrij. Zo even was ophangen, ramen lappen, sanitair poetsen... wel opschieten, want zo lang gaat C vast niet slapen
Dag dames! A heeft de 6e ziekte! Gisteren had ze wat rode vlekjes in het gezicht en nu net zat haar hele romp over. Even gegoogeld en kwam dit eruit. Ach, heeft ze het in ieder geval gehad ze is nog niet helemaal de oude maar voelt zich een stuk beter gelukkig. Ik vermoed Nog steeds dat er een kiesje aan het doorkomen is. Daarbij een verkoudheidje en de 6e ziekte. We kunnen voorlopig wel weer vooruit @bibi; vervelend zeg dat je fiets is gestolen! Ik heb nooit begrepen waarom iemand überhaupt iets zou stelen. Dat lijkt me zo vervelend voelen! Maar blijkbaar is niet iedereen een gevoelsmens. @thauma; dan had C aardig wat bij te slapen dat hij niet wakker geworden is van het verschonen ed A is al bijna wakker als ik op haar kamer kom! @ikapika; Gefeliciteerd met M! Hebben jullie een leuke verjaardag gehad? @lynn; geen idee of het vroeg is voor kiesjes. A heeft al wel 8 tanden dus het zou me niet verbazen. De nachten slaapt A goed gelukkig. Ik slaap wel minder goed omdat je toch wat alerter bent 's nachts @koken; ml lust hier ook niet veel groente. A eet ook groente wat wij beide niet lusten. Zoals vanavond eten we: gekookte aardappels, slavink en snijbonen. Daarbij heb ik nog een witlofje voor A. Als we vlees hebben wat ik niet zo geschikt vind Nog voor A krijgt ze bijv. Een gekookt eitje. Nou, nu maar even het eten voorbereiden en een wasje vouwen nu A nog op bed ligt
Even een snel berichtje van ons! Vandaag bij het consultatiebureau geweest. E groeit exact volgens het gemiddelde. Ze weegt nu 1kg en 130 gram en is 76cm. Qua ontwikkeling ligt ze een beetje voor, wat natuurlijk ook alleen maar mooi is. De inentingen en het omkleden vond E niet leuk, hoewel ze er ook geen drama van maakte. Ze was boos en ontevreden, maar ik doe altijd mijn best om er een leuk uitje van te maken. We doen alles rustig op ons eigen tempo, wat te drinken erbij, eventueel een hapje en nog even spelen, en als de rust weer wat is teruggekeerd gaan we weer richting huis. @Tandenpoetsen; Ook hier geen favoriete bezigheid. Maar wij zetten een tandenpoetsliedje op youtube op. Ze kijkt eerst hoe papa of mama de tanden poetsen, ondertussen speelt ze met een kinder-tandenborstel. Daarna starten we het liedje opnieuw en is E aan de beurt. Ze doet dan wel enthousiast haar mond open. We gebruiken sinds kort de elektrische tandenborstel omdat E dat leuker lijkt te vinden, en als we de tandenborstel twee seconden op die twee tandjes hebben kunnen houden dan zijn ze al best schoon. We proberen gedurende het hele liedje E zo ver te krijgen dat ze haar mondje open houd, maar ze doet enorm haar best om haar tong er voor te houden. @koken; E krijgt rond etenstijd eerst een potje Olvarit en knabbelt daarna bij papa en mama mee. De ene dag is dat meer als de andere, maar zo proeft ze wel alles.
@verox fijn dat alles goed was bij het cb! Inentingen en omkleden zijn natuurlijk ook erg vervelend.. lastige momentjes altijd. Goed dat je de tijd ervoor neemt! @koekie hoe is het met A? Hopelijk voelt ze zich alweer beter! @Thauma wow wat een slaapkoppie! maar hij was ook verkouden toch? Gaat het alweer beter? @kdv misschien dat kindjes op het kdv zich ook 'beter' gedragen, omdat er ook andere kindjes zijn en ze elkaar een beetje bezig houden? Ach het blijft gissen, maar voor zover ik van mijn vriendin hoor is het niets geks in ieder geval @avondeten vandeweek heeft L voor het eerst met de pot mee gegeten (aardappels, bonen en gehakt) en het was een groot succes! Zeker voor herhaling vatbaar. Gisteren heeft ze weer een potje op omdat hetgeen wij aten niet echt geschikt was voor haar (maaltijdpakket van knorr ). Vanavond eet ze weer met de pot mee, ben benieuwd. Het is toch wat makkelijker en leuker als ze gewoon met ons mee kan eten . En kan me voorstellen dat vers voor haar ook een stuk lekkerder is Vraagje: eten jullie kindjes sla? Vl en ik eten bijna iedere avond wel sla bij ons eten omdat het één van de weinige groente is die vl lust. L vindt het maar vreemd als we haar een stukje geven. Ze haalt het uit haar mond en gooit het weg. Voor de rest lijkt ze trouwens vooralsnog niet heel moeilijk met eten (een verademing dus in vergelijking met vl )
@Verox; fijn dat alles goed was bij het cb! Denk dat je het cb bezoek goed aanpakt op deze manier! @lynn; A eet Nog geen sla. Ik dacht dat dat pas met 1 jaar mocht? (Nou zijn ze dat ook wel bijna ) wij hebben sowieso iedere avond komkommer bij het avondeten. A lijkt er inmiddels net zo verslaafd aan te zijn als papa en mama Volgens mij komt de fase dat ze dingen niet "lusten" en kan dat ook per leeftijdsfase verschillen. Dus zou nog niet te vroeg juichen! Hier eet A alles behalve bloemkool en pompoen. Ik biedt het haar wel af en tot aan. Misschien eet ze het opeens wel. A eet ook steeds vaker met de pot mee. Vanavond eten we pasta. Ga voor het eerst zelf saus maken dus ben benieuwd @hier; A lijkt weer beter te zijn. Ze is nog wel erg moe (ligt er nu voor de 3e keer in vandaag). Sinds vandaag eet en drinkt ze weer prima. Ook is ze erg vrolijk en kan ze weer zelfs spelen. De afgelopen 3 dagen liep ze 's nachts wel te spoken. Heb haar vannacht een klein flesje gegeven. Ze leek honger te hebben. Ik denk dat ze vandaag de schade van afgelopen week aan het inhalen is hoop wel dat ze vannacht doorslaapt want ik lig dus ook wakker 's nachts. Verder vandaag een druk dagje gehad. Heel veel met A gespeeld , boodschappen gedaan, naar de bieb geweest. Toen A op bed lag heb ik cake gebakken en alle ramen gezeemd binnen en buiten. Verder nog gedweild beneden dus we kunnen er tegenaan het weekend oh, A is weer wakker!