Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    #2521 panda86, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    @lynn haha haren trekken is hier ook ff populair geweest maar dat is bij ons al minder. Bij anderen wil die het nog wel eens doen. Hoe is het nu met de ontlasting van L? Fijn dat het met jezelf weer wat beter gaat. Succes met werken volgende week hopelijk valt het allemaal mee.

@thauma lijkt me voor zich spreken dat als N iets doet wat niet moet dat je serieus bent. Als hij iets doet wat niet mag waar ik om moet lachen dan corrigeer ik hem ook niet want dat werkt niet. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd tegen het bijten maar niks lijkt te helpen. Tja denk dat wij niet op 1 lijn zullen liggen betreft inrichting van het huis. De woonkamer is van ons allemaal en om decoratie te gaan vervangen voor speelgoed gaat mij toch te ver. Als hij ergens anders is kan hij ook niet overal aan zitten. Als ik N zijn gang laat gaan met ontdekken zoals jullie dat doen dan denk ik dat er weinig over blijft. Inmiddels al een lamp kapot en een budda. Als hij er met mijn telefoon vandoor gaat dan is die gegarandeerd binnen no- time stuk. N is juist heel erg hecht aan iets waar hij op dat moment mee speelt en kan zich daar dan ook een tijdje mee vermaken. Je mag daar dan ook zeker niet aankomen want dat is van hem. Hebben niet veel dingen in de woonkamer, en wat er is kan ik moeilijk weg halen. Met speelgoed op tv scherm slaan vind ik niet echt ontdekken, met de soundbar aan de haal gaan ook niet. De prullenbak leeg trekken ook niet. Ik kan wel merken dat hij bepaalde dingen als wel snapt, zo niet haal ik hem erbij weg leg het uit en geef hem zijn speelgoed. Vervelend dat C verkouden is. Begint hij al wat op te knappen?

@koekie jeetje vervelend zegt A ziek was. Fijn dat het weer beter lijkt te gaan. Heeft de hoge koorts dan te maken met de 6e ziekte?

@bibiq Leuke foto's fijn dat het uiteten goed ging. Ik heb niks uitgedeeld. Waren ook niet veel kinderen. Zat er wel aan te denken maar toch niet gedaan. Tandenpoetsen is hier heel wisselend. Ik probeer het altijd zo normaal mogelijk te doen. Maar als hij niet wil mee werken dan houd ik zijn gezichtje vast zodat ik toch een beetje snel zijn tanden kan poetsen. Tijdens het verschonen krijgt hij altijd de tandenborstel zodat hij rustig blijft liggen en dat vind hij helemaal geweldig. Lijkt me wel wennen voor jou straks als C om het weekend naar papa gaat. Fijn dat jullie zo'n goede verstandshouding hebben. Hoe bevalt de stoel? Hier nog steeds de maxi-cosi in gebruik. Weten nog steeds niet welke we willen haha. Vind de tobi te prijzig en een nadeel vind ik de gordels. Zag net op de babydump site dat er een nieuwe is van maxi-cosi de rubi. Wat ontzettend balen van je fiets ze. Ik vraag me ook altijd af kun je niet andermans spullen blijven. Hopelijk heb je snel een andere fiets via het fietsplan.

@ikapika, nog gefeliciteerd met M. Haha dat drinken met die stepelbeker doet N hier ook. Als ik hem in badje doe heeft hij nu ook ontdekt dat hij met zijn hoofd naar voren kan en een slok water kan nemen.

@avondeten N die eet sinds een tijdje met de pot mee. Helaas word nog niet alles geaccepteerd. Zo vind hij rijst maar niks, ik denk door de structuur. Verder eten wij sowieso 1x per week gewoon brood, broodje gezond maak ik dan. Dat kan hij niet goed mee eten zoals nog een aantal dingen en dan krijgt hij een potje. Hier zelf eten dat is geen succes. Alles gaat dan gelijk op de grond en denkt volgens mij dat het speelgoed is dat laten we nog maar ff achterwegen. Komt vanzelf wel dus tot die tijden voeren we hem gewoon. Hier is vl ook een kieskeurige eter en ik lust ook lang niet alles. Macaroni en spagehetti hoef ik niet mee aan te komen. Vind dat ook echt altijd een gedoe. Koken is ook niet echt mijn hobby.Ik ben ook niet een alles eter ik hou niet zo van groentes maar als het ergens door heen zit heb ik er geen problemen mee. Probeer soms wel nieuwe recepten te zoeken zodat we variatie hebben maar dat is nogal lastig. N vind komkommer heerlijk en sla wil die soms wel eens eten als ik het geef. Wij eten het niet elke dag. Vl al helemaal niet dit vind sla enzo voor een konijn. De reden dat vl kieskeurig is heeft denk ik ook wel met opvoeding te maken als ik zijn vader soms hoor praten. Ook maken zijn ouders dingen echt met vette dingen zoals roomboter doen ze ook op brood en vlees bereiden ze met roomboter. Vl eet bij heel veel dingen fritessaus en appelmoes. Als ik die combinaties soms zie brrr. Voor N prak ik het eten altijd en snij het vlees fijn en doe ik er door heen. Nu moet ik zeggen dat N wel een vleeseter is. Zijn taartje met zijn verjaardag vond hij maar niks maar plakje word sloeg hij zeker niet af.

@kinderdagverblijf gedragd kan ik niet over mee praten aangezien ik tbm ben. Wel verneem ik aan N dat hij het moeilijk vind om met andere kindjes van zijn eigen leeftijd om te gaan. Hij blijft dan het liefst aan mama hangen. Vind dat wel lastig, is dat normaal en kan ik daar iets aan doen? Tja kindjes van zijn leeftijd heb ik ook niet veel in mijn omgeving.

@verox fijn dat E het zo goed doet. Hoe kun je merken dat ze voor lopen in de ontwikkeling? Ik neem aan dat N niet 1 kg is, typefoutje? Lastig dat E het niet zo leuk vind het aankleden enzo. Hier weinig problemen gelukkig.

@hier gaat alles wel aardig. Op moment is N niet een grote eter. Hij doet vaak moeilijk met broodje eten. Gaat er mee spelen en het op de grond gooien. Weet dat ik dan wel kan stoppen want dan wil hij echt niet meer. Ook het avondeten vind hij de laatste dagen niet altijd geweldig. Gister spaghetti gemaakt heeft 5 hapjes gehad en wilde niet meer. Vervolgens toch maar een potje gepakt 5 hapjes gehad en wilde niet meer. Tja als hij niet wil houd het op, N heeft wel wat reserves dus zal niet snel kwaad kunnen en als hij echt honger heeft dan laat die zich wel horen denk ik. Hij drinkt verder prima en flesjes melk gaan wel op. Sinds gisteren kan hij ook drinken uit de rietjesbeker, heeft ff geduurd voor hij het door had. Hebben N zijn bedje nu op de laagste stand gezet, hij ging aan de gordijnen hangen. Ben met de laatste pil strip bezig en gaan dan stoppen. Vind het toch best wel spannend en benieuwd of mijn gevoel zal kloppen.

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Panda, ik heb niet de decoraties vervangen door speelgoed, maar de dingen waar hij bij kan vervangen door spullen waar hij wel aan mag zitten. Rieten mandjes, bamboe schaaltjes etv. Geen duur kristal zeg maar. Bij anderen let ik uiteraard ook goed op en daar verwacht ik ook niet dat iets wordt aangepast. Hier in huis moet hij veilig kunnen spelen zonder dat ik politieagentje ben of onze wijncollectie aan diggelen gaat. Op deze leeftijd snappen ze die dingen nog niet ook al lijkt dat soms van wel. Maar goed, ieder zijn ding.

3. Verox

Verox Niet meer actief

Wij gaan vanmiddag waarschijnlijk de "maxi-cosi Axiss" kopen.
    Grote voordeel van deze stoel vind ik dat hij naar de autodeur kan draaien, zodat je je kindje er gemakkelijker in kunt tillen.
    Wij hebben een vrij lage auto, en het was soms al een kunst om de kleine in de maxi-cosi te tillen, dus ik denk dat ik hier heel blij van word.

Oh ja Panda, typfout. Moest natuurlijk 10kg zijn!

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63

Haha dat dacht ik al. Kan me dat voordeel van die autostoel wel voorstellen. Helaas hier een 3 deurs auto. Nu met een kleine wil ik wel heel graag 1 met 5 deuren. Straks in een andere stoel helemaal Denk ik. Als er een 2 bij komt ook wel een uitkomst. Als ik de bestuurders stoel naar voren doe is hij volledig uit stand, kan ik alles weer opnieuw instellen.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; de 6e ziekte begint inderdaad met koorts. Gedurende 3 Tot 5 dagen hoge koorts en erna rode vlekken in het gezicht en op de romp. Maar zonder die vlekken had ik dus echt niet aan de 6e ziekte gedacht!
    Wat betreft eten nemen ze wel wat ze nodig hebben denk ik. Zou me er inderdaad niet teveel zorgen om maken.
    Spannend met de pil stoppen panda! Mag ik vragen wat je gevoel is?

@verox; wat een handige stoel verox! Wij hebben 2 auto's maar we gebruiken met A eigenlijk altijd die van mij (hogere instap als ml en 5 deurs). Ml heeft een lage auto en is 3 deurs. Vindt dit niet prettig met een kleintje. we hebben op dit moment enkel een stoeltje in mijn auto zitten.

@Hier; A heeft vannacht weer lekker doorgeslapen. Ze slaapt nu weer voor de 2e keer maar haar humeur is echt prima! Ze is nu heel veel aan het wijzen en zegt dan "da". Ook wil ze als in haar handen hebben. Als dat niet kan/ mag is het even krijsen :D

Vanmorgen boodschapjes gedaan, ml heeft ondertussen een duorolgordijn opgehangen. Morgen gaan we de rest doen. Staat nu al mooi! Vanavond een feestje bij de overburen dus nu maar even rustig aan :)

wat doen jullie allemaal op brood? Ik kom niet verder als; kipfilet, ham, (smeer)kaas, appelstroop, zonnatura jam of leverpastei. Met 1 jaar mogen ze alles eten zeggen ze altijd. Maar mogen ze dan ook dingen als pasta, pindakaas, salami ed? Al moet ik er wel bij zeggen dat ik dingen met chocolade zolang mogelijk ga uitstellen hoor.
    Dus hebben jullie nog inspiratietips voor me? :p

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @koekie, dat mag je zeker. Mijn gevoel zegt dat het bij een 2e wel zelf gaat lukken en ook snel. Voor N zijn we een hele tijd bezig geweest. Hebben allerlei onderzoeken gehad, ik ook een kijkoperatie. Uiteindelijk was er geen oorzaak te vinden. Bij N hebben we iui gehad gelijk de eerste keer raak zonder hormonen. Mogen 3 maanden zelf proberen wel weer naar het ziekenhuis voor iui als het nog niet gelukt is.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zo, pittig voortraject gehad panda! Dan hoop ik dat je gevoel echt wel klopt!

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goed... inmiddels al 10 keer geprobeerd om een uitgebreide reactie te posten, maar telkens komt er weer wat tussendoor, en as ik weer terugkom is mn inlog verlopen...
    Anyway... nieuwe poging

De zesde ziekte... heb je daar erg last van, of valt dat wel mee?

Bibi... weet je al hoe je het gaat doen, het stoppen met de borstvoeding? Zijn de afspraken al gemaakt voor om het weekend naar papa? Spannend hoor! Lijkt me zo raar zonder kind!

Autostoel: wij hebben momenteel nog lekker de maxicosi in gebruik, maar de eenvoudigste maxicosi staat hier al klaar. Onze auto is een driedeurs, dus zo'n draaiding heeft weinig nut. We hebben ook geen isofix in de auto, dus daar hoefden we ook niet op te letten...

Drinken:
    melk krijgt C nog uit een fles. Verder drinkt hij bij het eten aan tafel uit een glas. We moeten het alleen wel vasthouden, want hij gaat met zijn handjes zitten wiebelen in het water :)
    Voor onderweg heb ik vaak een tuitbeker of rietjesbeker mee. Dat is wat makkelijker om hem even in de autostoel te geven.

@Panda: het aan mama hangen is denk ik niet iets wat met je rol als thuisblijfmoeder te maken heeft. Ik denk dat het wel goed is als C ook met andere kindjes speelt (op kdv of ergens anders), maar hij hangt ook erg aan mij momenteel. Rond de 9 en de 14 maanden (en daartussen) schijnt er echt een periode te zijn waarin ze er achter komen dat ze zelf mobieler zijn... maar anderen ook! Ofwel: mama kan weggaan! En weer terugkomen, maar dat kunnen ze nog niet overzien.
    Dus wat kun je er aan doen? Kiekeboe spelen schijnt enigszins te helpen om in te laten zien dat wat weggaat ook weer terugkomt.

Ook het even niet willen eten schijnt er bij te horen. Ze komen in een fase waarin ze ontdekken wat ze zelf kunnen en wat niet. Dus zelf grenzen stellen met eten wordt bewuster. Maar volgens mij hongeren de meeste kindjes zichzelf echt niet dood hoor.

Heb je nu pas het bedje op de laagste stand gezet? Was je niet bang dat hij eruit ging kukelen?

Spannend hoor... stoppen met de pil! Hoop voor je dat het snel zal lukken!

Qua broodbeleg:
    dingen als worst zijn heel zout en heel vet, dus daar zou ik nog een tijdje mee wachten. Evenals inderdaad de dingen met veel suiker, zoals chocopasta. Maar dat geldt eigenlijk voor alle vette en zoete dingen...
    Ik smeer wel roomboter en gebruik ook olijfolie hoor, maar al de snaai-dingen kun je beter laten tot je er niet meer omheen kunt, denk ik... en als ze 'onder de mensen komen'... school, verjaardagen enzo, dan komt die periode vanzelf!

Mijn reactie over onze woonkamerindeling lijkt misschien wat kortaf. Ik werd onderbroken en wou nog veel meer typen, maar heb maar even op send geklikt voor ik weer alles opnieuw kon typen.
    In ieder geval wonen we echt niet in een duplo-huisje hoor!

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda wow stoppen met de pil.. spannend hoor! Hopelijk hoeft er dit keer geen medische hulp aan te pas te komen en zijn jullie snel zwanger! Hebben jullie een extra kamertje voor een kleintje erbij?

@autostoel wij hebben de maxi cosi tobi in gebruik sinds ruim een maand. L vindt et prachtig! Ik weet niet wie het zei, maar iets over dat de gordels een nadeel zijn van de tobi? Ik vind de gordels juist super handig (blijven omhoog staan als de kleine er niet in zit). Een draaibare stoel kan inderdaad handig zijn bij sommige auto's. Denk dat het bij ons niet echt meerwaarde heeft. De tobi is vrij prijzig, maar als je bedenkt dat het stoeltje de komende jaren wel meegaat is het eigenlijk niet zo heel duur, maargoed blijft een grote uitgave in 1x.

@koekie hoe was het feestje bij de buren? Was A mee? Qua broodbeleg is zuivelspread misschien een idee? L vindt het heerlijk. Voor de rest krijgt L de dingen die jij al noemt, behalve ham enzo. Dat lust ik zelf niet graag en het is eigenlijk nooit in mij opgekomen om het op haar brood te doen. Smeerworst wel, maar dat lust ze niet. Ik denk dat ze met 1 jaar wel alles mogen op brood. Persoonlijk zou ik nog wel oppassen met dingen als salami enzo.. is wel erg sterk gekruid.

@Thauma herkenbaar! hier is de tekst ook vaak weg na een lange reactie te typen.. erg irritant! :) Ondanks je korte reactie had ik niet het idee dat je in een duplo huisje woont hoor haha. Qua inrichting hebben we het een beetje hetzelfde aangepakt denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik het steeds lastiger vindt om de inrichting aan te passen aan L.. ze kan bij steeds meer dingen :$ Ze heeft gisteren de lamp omgetrokken en die kwam op een haar na op haar hoofd terecht. Ik zag het gebeuren maar was net te laat om in te grijpen. Ook is onze salontafel vrij laag en pakt ze er bijna alles al vanaf. Ook heb ik de indruk dat ze steeds meer doorkrijgt bij welke dingen ik haar weghaal en dus 'niet mogen'. Bij ons op de slaapkamer bijv staat een gitaar. Nu komt L zelden bij ons op de slaapkamer, maar áls ze er komt gaat ze gelijk naar de gitaar en kijkt ze me zo aan met een blik van: "mag eigenlijk niet he :p".

@hier: onrustige nachten.. L slaapt slecht :( op zich niet zo slecht dat ik er een paar keer per nacht uit moet om haar te troosten, maar wel slechter dan dat ik van haar gewend ben. We zijn wat dat betreft overigens wel verwend, want ze slaapt al vanaf dat ze 4 weken oud is snachts door. Maar afgelopen nacht bijvoorbeeld is ze wel 4 of 5 keer wakker geweest. Huilt dan heel kort (en vaak ook zacht) en stopt dan vanzelf weer, voordat ik de kans krijg om haar te troosten. Maar eer dat mama weer in slaap is gevallen wordt ze alweer wakker, dus kom zelf weinig aan mijn slaap. Vl slaapt overal doorheen (lucky bastard :p) Ze is overigens nu wel verkouden, dus wellicht dat dat er wat mee te maken heeft.

Voor de rest gaat alles prima. Gisteren zijn we met L weggeweest voor een fotoshoot.. was erg geslaagd en er zitten leuke foto's bij. Zodra ik ze binnen heb zal ik er eentje posten ;)

Vandaag ga ik met L op pad om bakspullen te scoren voor haar verjaardagstaart, die ga ik zelf maken. Vl doet vandaag mee aan een hardloopwedstrijd, wellicht dat we daar ook nog even naar de finish gaan kijken.

Morgen en overmorgen weer proberen een ochtendje te werken. Ben benieuwd hoe het gaat. Zie niet op tegen het werken zelf, maar wel op tegen de vragen en reacties. Er is door mijn leidinggevende intern niets gecommuniceerd over mijn afwezigheid, dus dat zal aardig wat vragen hebben opgeroepen.. Logisch natuurlijk, maar ook lastig en vermoeiend. Ach, we zien wel hoe het loopt. Daarnaast loopt mijn contract over 3 weken af. Ben benieuwd of ik daar de komende week duidelijk over kan krijgen. Alsof het lot er mee speelt ben ik afgelopen week ook door mijn oud werkgever benaderd omdat ze op zoek zijn naar iemand. Hoewel ik daar destijds niet met een goed gevoel weg ben gegaan (contract liep af op dezelfde dag als mijn zwangerschapsverlof en kreeg pas een week tevoren te horen dat deze niet verlengd zou worden), heb ik wel oren naar een eventuele terugkeer omdat ik me daar wel altijd op mijn plek heb gevoeld. Spannend dus hoe dat zich gaat ontwikkelen.

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames! Jullie kletsen lekker verder hihi.

Hier beetje druk geweest en nog. C had donderdag weer verhoging en vrijdag weer hoge koorts 40 en zelfs 41 graden! Toch maar weer ha. Helaas had de oorontsteking toch doorgezet en hij zat ook weer helemaal vol met slijm en verkouden en hij krijgt weer 2 tandjes. Alles bij elkaar dus een erg zielig kind wat aan mama hangt en alleen maar hartverscheurend huilt en dat dag en nacht. Dus ab kuurtje gekregen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Nog steeds wat slijm en gepruttel maar de slijm is weer gewoon wit en doorzichtig en groene ontstekingsklodders meer. Sorry voor de details. Hij zit ook niet meer constant aan zn oor. Dus blijven de tandjes over.

Daarnaast lijkt C echt een drammerige te worden sinds 2 dagen laat hij zich in zn huilbuien heel dramatisch naar achteren vallen en krijsen. En dat dus ook als ie zn zin niet krijgt. Ik hoop dat t een fase is.

Vandaag over een week is C jarig!! Wat is t snel gegaan! Moet nog een hoop voorbereiden. Kdv uitdeel kadootjes de taart, kado voor C.

Wordt een drukke week.

Wow panda spannend stoppen met de pil. Ik duim van harte voor je.

Lynn waar hoop je op qua baan? Als ik me niet vergis had je ten tijde van je sollicitatie ook al een gesprekje met je oude werkgever toch? Komt bij mij over dat jullie van beide kanten de samenwerking wel als prettig hebben ervaren. Wat zijn bezwaren om terug te gaan?

Broodbeleg C. Krijgt smeerkaas, fruithap, leverworst (af en toe) appelstroop, boterhammenworst, kipsalami en sinds deze week ook pindakaas op brood. Tot nu toe alles lekker.

Autostoel hier sinds een week ook de tobi en C vindt t geweldig zit lekker te kijken en te lachen achterin als ik naar hem kijk. Wbt de gordels dat was ik niet, ik vind ze ook super handig.

Zo ff snel een update als t goed is.

Fijne week allemaal!

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ahhh arme C! Fijn dat het weer wat beter gaat met hem! logisch dat ie aanhankelijk is als hij zich slecht voelt.. maar wel lastig voor jou:( Het dramatisch huilen herken ik, doet L ook heel erg de laatste dagen.. vooral als iets niet lukt (optrekken aan tafel bijv.) ik stimuleer haar dan het nog een keer zelf te proberen maar als het niet lukt en ze blijft huilen dan help ik haar een handje. Huilen als ze haar zin niet krijgt doet ze ook, in dat geval probeer ik haar af te leiden met iets anders.

C al bijna jarig.. spannend! Suc6 met de voorbereidingen!

@werk ja klopt ik heb vlak voordat ik aan deze baan begon gesproken met mijn oud werkgever om als freelancer aan de slag te gaan. Ik heb dat toen niet gedaan omdat dat nadelige gevolgen had gehad voor mijn ww uitkering en omdat ik in mijn huidige baan al snel iets met meer zekerheid had gevonden. Op zich heb ik wel oren naar een evt terugkeer, maar mochten ze bij mijn huidige werk met een voorstel tot contractverlenging komen dan sluit ik dat ook zeker niet uit (mits voor 3 dagen in de week). Als dat gebeurt zou ik dus in de situatie komen dat ik kan kiezen.. dat zou een luxeprobleem zijn!:$ maargoed.. eerst maar eens even zorgen dat ik weer vol in functie ben :)

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hier nog even een fotootje van L die gemaakt is tijdens de fotoshoot afgelopen zaterdag (voor het eerst dat ik een foto plaats via mn telefoon, hoop dat het lukt)

13. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @koekie ja was opzich wel ff schrikken met name de kijkoperatie en de vermoedens die er waren. Uiteindelijk vond ik het wel mee vallen. Zijn die hebben een zwaarder traject gehad dus mag niet klagen vind ik. Zullen zien het is een gevoel en als die mis is is het ook prima, heb niet direct haast.

@thauma opzich viel het wel mee hij ging er niet echt helemaal over heen hangen tot vorige week dus. Heb een babyfoon met camera dus kon wel zien wat hij deed. Kiekeboe doe ik hier ook geregeld, vind hij zo leuk. Wat ik me vooral af vraag is of ik niet iets moet doen zodat hij met andere kindje van zijn leeftijd in aanraking komt zodat hij daar mee leert om te gaan, aangezien hij niet met andere kindjes speelt. Misschien hoort dat ook wel bij fase. Ik probeer nu zoveel mogelijk hem zelf te laten spelen, help hem dan wel eerst. Afgelopen paar dagen was hij voor van alles en nog wat ineens bang en kon geen aanleiding vinden. Gaat nu al steeds beter.

@broodbeleg, hier een hele lange tijd alleen boter, inmiddels ook smeerkaas. Helaas wil N laatste 1,5 week niet van harte brood eten, stop het in zijn mond haalt het eruit en gooit het steeds op de grond. Vind kipfilet ofzo nog beetje lastig denk dat hij dan helemaal gaat “spelen”ermee en vind een uur uit trekken voor een plakje brood ook wel beetje teveel van het goede.

@lynn vervelend dat C minder slaapt. Hoe is het met de verkoudeheid. Misschien het bedje wat ophogen bij het hoofdeind? Hier slaapt vl ook lekker verder. Wel is het hier 2x gebeurd dat hij wakkeer werd en ik overal door heen sliep, voel me er nu nog schuldig over. Wat als vl niet wakker was geworden? Hoe is het werken vandaag gegaan? Zou wel fijn zijn als je die luxe hebt om te mogen kiezen van baan. Wou dat ik dat had haha. Ja wij hebben 3 slaapkamer dus er is nog een kamertje. Moeten dan wel ergens anders de wasrekken neer zetten maar die passen ook wel op onze slaapkamer. Willen hier tzt wel weg en graag 4 slaapkamers. Ik was dat die dat zei over de gordels van de autostoel. De verkoopster bij bd zei dat kindje veel makkelijker hun armpje eronder weg kunnen krijgen. Nou zie ik N dat dus wel doen.

@bibiq jeetje vervelend dat de oorontsteking toch door heeft gezet. Beterschap hopelijk is C snel weer de oude. Succes met de drukke week. Spannend he de eerste verjaardag, voor je het weet is het alweer voorbij.

@hier weinig nieuws. Vandaag wel eindelijk maar toch een winterjas gevonden voor N. Niet die ik wilde maar ja is niet anders, moet mama zich maar ff over heen gaan zetten.

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Panda, wat spannend dat je stopt met de pil. Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!!

@Lynn, wat een schattige foto van je meisje!

@Bibi, ah wat sneu van de oortjes. Hopelijk is de last van de tandjes ook snel over. Leuk he, al die verjaardagsvoorbereidingen.

@autostoel, wij hebben de Romer Trifix. Hij heeft ook een ligstand, wat wel ontzettend fijn is. We gaan komend weekend naar Duitsland. Dan kan ze dus ook lekker slapen in de auto.

@broodbeleg, hier krijgt ze afwisselend boter, jam, appelstroop, kipfilet, zuivelspread/roomkaas en jonge kaas. Het broodje kaas doe ik even in de magnetron zodat het wat smelt en ze het er niet af kan plukken :p

@Thauma, haha een duplohuisje :p Ik heb her een der dingetjes liggen op haar hoogte die ze lekker kan pakken. Bij de tv staat een mandje met kartonnen boekjes die ze stevast helemaal uitruimt. Ze krijgt nu ook interesse in opruimen. Eerst alles eruit en dan weer alles erin.

Thanx voor alle felicitaties! We hebben twee fijne dagen achter de rug. Afgelopen woensdagochtend werd ze wakker en hingen de slingers en ballonnen. Ze riep alsmaar wa is da? :D 's Middags kwamen mijn ouders met wat pakjes en 's avonds toen papa thuis was kreeg ze ook nog pakjes. Zaterdag dan het feestje met visite. Ze vond het zingen helemaal geweldig, alsmaar klappen en swingen en handjes omhoog bij hieperdepiep. Daarna met papa en mama kaarsje uitblazen en mocht ze meppen in haar taartje. Meppen deed ze niet, maar ging wel gretig eten:) Ik heb een fotootje toegevoegd :)

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een leuke foto's dames!

Ik ga knock out morgen weer lekker vroeg op.

16. Verox

Verox Niet meer actief

Wat een leuke foto's hier!
    Mogen jullie trots op zijn! Ik zie graag veel foto's, dus spammen maar!

Ik spring even snel in op de onderwerpen die me opvielen.

@driftbuien; Ook E kan zich dramatisch op de grind laten bakken en gaan huilen inclusief grote krokodillentranen.
    Waarschijnlijk dus toch de leeftijd.

@brood; Voor E een wisselend succes. De ene keer eet ze haar brood enthousiast op, de andere keer gaat het er met moeite in.
    Wat betreft beleg nog niet veel variatie hier. Kaas of banaan. Vleeswaren vind ze echt nog niets. Maar dat vind ik niet zo vreemd, zonder boventandjes sabbel je daar natuurlijk een eeuwigheid op.

@spelen; Ik ga iedere week na het babyzwemmen naar het peuterbad, en ik ga regelmatig met E naar de speelhoek van de Hema. Daar vermaakt ze zich verassend goed met de andere kindjes, ondanks dat ze thuis altijd alleen is.

@bedje; staat hier nog niet op de laagste stand. Word waarschijnlijk wel tijd om dat binnenkort te gaan doen.
    E slaapt altijd in een slaapzak, en we hebben beeld-babyfoon, anders had ik dat ook niet meer vertrouwd.

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Trauma zag jou berichtje nog over bv. Ik heb nog geen idee hoe ik ga afbouwen. En zoals t er nu naar uit ziet wordt dat lastig. C weigert tegenwoordig de speen en wil alleen maar borst. Resultaat dat mama slecht slaapt omdat C de hele nacht t liefst aan de borst hangt. Ik kan dan niet lekker liggen. De hele tijd in de zelfde houding met als enige optie de andere zij.
    Lijkt er dus op dat C. Nog helemaal niet aan toe is om te stoppen. Ik vind t niet zo'n probleem opzich alleen hoop ik dat t straks goed gaat met logeren enzo. Hij kan dan wel de fles krijgen natuurlijk maar bedoel meer qua productie. Aan de andere kant heeft mnd productie zich nu volledig aangepast aan de 3 dagen werk en 4 Lagerhuis, en dat zonder kolven.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier is c ook duidelijk nog niet toe aan stoppen. Ik kolf 1x pd dubbelzijdig op de drie dagen dat ik werk. Gelijk een de flessen voor de volgende werkdag, dus dat is makkelijk. C is overdag haast te druk om te eten, en dat haalt hij s nachts in. Ik begrijp denk ik wat je bedoelt qua houding. Als ik een kussen achter nijn rug prop kan ik wat ontspannen op mijn zij half op mijn rug leunen. Dat ligt lekkerder. Die onderste arm ligt om mijn kussen heen, vaak met zijn dekentje erover... hij ligt bij mij. Maar vaak ga ik toch even anders liggen als hij klaar is met drinken. Hij rolt zich dan op tot een kikkertje en ik ga ook comfortabel liggen. En bij de volgende voeding op de andere zij.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames!

@thauma; A had eerst hele hoge koorts (40.6) gedurende een dag of 4. Toen ze koortsvrij was kreeg ze rode vlekjes in het gezicht en een dag later op haar romp. Ze is ongeveer een week echt niet lekker geweest. Erg hangerig, slecht eten en drinken, veel slapen. Dus tja, vindt wel dat ze er veel last van heeft gehad. :)

@lynn; het feestje bij de buren was erg gezellig. A was niet mee. Voor het eerst ook dat ik "zo ver" weg was zonder A. Ik had wel de babyfoon mee met camera, waar ik regelmatig op checkte. Verder kon ik vanuit het raam ons huis zien, als er wat zou zijn kon ik ook heel snel weer thuis zijn. :D
    goed idee van de zuivelspread. Heb het gelijk geprobeerd en ze vindt het lekker!
    Zijn je nachten alweer beter lynn? Hier ook vaak "wakker" 's nachts. Ook verkouden en denk ook dromen. Vannacht was ze ook aan het huilen maar sliep nog. Speentje wilde ze ook niet. Na 5 minuten was het ook weer goed.
    Oh, en ml slaapt ook overal doorheen. Hij is nog steeds van mening dat A prima slaapt 's nachts en zit me heel raar aan te kijken als ik zeg dat ik er 4 of 5 keer uit ben geweest :(
    Hopelijk slaapt L snel weer door.
    Hoe is het werken gegaan? Viel het je mee?
    Erg leuke foto's van L zeg! Mooi meisje!

@bibi; is C weer helemaal opgeknapt? Ook allemaal gelukt met de voorbereidingen voor zijn verjaardag?

@winterjas; ik heb hier 2 winterjassen in de kast liggen. Allebei maat 80. Maar ben een beetje bang dat A ze allebei niet gaat passen. Nou heb ik ze ook beide gekregen maar het is toch zonde.

@Hier; ik vindt het pittige weekjes. Slechter slapen, overdag meer bij me willen zijn. Merk dat ik zelf ook wel vermoeid ben.
    Vandaag bij het cb geweest en A doet het goed. Ze weegt nu 10.215 gram en is 77.5 cm hoog. Beide keurig op de +1 lijn. Qua ontwikkeling doet ze het ook goed al weigert ze daar natuurlijk alles. Ze moest een propje oppakken, nou echt niet dus :D nu ook nog prikjes gehad dus dat was helemaal ellende. Toch heeft ze het wel goed gedaan hoor!
    A vindt het cb helemaal niks. Uitkleden gaat nog wel maar de ellende begint bij het wegen = huilen. En vanaf dan is het dus mis. De verpleegkundige en de arts kunnen al helemaal niets goed doen in haar ogen. Ach, het heeft ook wel weer wat :)
    A is altijd weer blij als ze kan gaan :)
    A ligt nu lekker te slapen. Ik ga maar even wat in het huis doen.
    Straks nog boodschappen doen. Verjaardagsuitnodiging voor A is ook klaar en verstuurd. Nog 9 dagen en dan is het zover...

Fijne dag allemaal!

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames.
    C lijkt weer aardig opgeknapt. Maar zit nog steeds aan zn oren dus maandag misschien toch laten checken of t echt over is. Verder is hij erg verkouden. En mama begint ook. Heb een erg slechte week achter de rug. Weinig slaap en C veel huilen. Merk dat ik ook echt op ben. Verder druk met alle verjaardagsvoorbereidingen. Maandag is t zover!! Morgen vieren we t bij papa. Heb mini foto tompousen laten maken voor daar als aardigheidje en voor thuis fototaart. Dacht papa van C dat ik ook wel ff een taart voor hun zou regelen! Nou mooi niet dus.... hij mag zn eigen feestje organiseren. Doet toch al zo weinig, laat alles doen door moeder en zus!!

Koekie fijn dat t feestje beviel.

Lynn hoe was t je eerste werkweek? En had je je oude werkgever nog gesproken? Heb je al duidelijkheid of je mag blijven?

Wij gaan even van t mooie weer genieten!

Deel Deze Pagina