Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hi dames,

Allereerst @Bibi: hiep hiep hoera voor C!! Hoe was het feestje? Geef je zelf ook nog een feestje of is alle visite al langs geweest bij de papa van C?

@ikapika leuke foto! ziet er uit als een leuk feestje! en wat leuk dat ze al zo praat.. (wa is da? haha)

@koekie fijn dat alles goed was bij het cb! klinkt als pittige weekjes .. ook met dat weinige slapen. Ik herken het wel hoor.. L hangt ook de hele dag aan me, maar als ik haar bij me neem blijkt dat toch ook niet te zijn wat ze wilt :( Lastig om dan te bepalen wat haar dwars zit en wat ze precies wil, maar zoals met alles zal het wel weer een fase zijn.

@bedje staat hier al een tijd op de laagste stand. Eigenlijk al vanaf het moment dat L kon zitten.

@winterjas is hier ook al in huis gehaald.. mijn ouders kwamen vorige week met nog een winterjas aan dus L hoeft het niet koud te krijgen met 2 winterjassen :D

@hier gaat met L alles prima. Wel een beetje hangerig en 'zeurderig' de laatste dagen. Kan niet goed mijn vinger er op leggen waar het vandaan komt, wellicht dat er een sprongetje zit rond 12 maanden ofzo? :( Het lijkt iig wel een beetje op een sprongetje. Met stoelgang gaat het een stuk beter, ik geef haar nu iedere dag een paar stukjes gedroogde pruim en dat werkt als een malle! Morgen hebben we een verjaardag van mijn oom. Mijn oom heeft een geestelijke beperking en woont in een woonvoorziening met andere cliënten die een zelfde soort beperking hebben (voornamelijk syndroom van down). Zijn verjaardag is altijd erg druk, ik ben erg benieuwd hoe L het gaat doen :)

Verder heb ik vorige week maandag en dinsdag een ochtend gewerkt. Ging op zich prima, maar eerlijk is eerlijk, twee halve ochtenden stelt natuurlijk nog niet heeeel veel voor :) Vandaag ga ik een hele dag werken en morgen en donderdag weer een halve. Ik zie er wel een beetje tegenop moet ik eerlijk zeggen.. ben een beetje bang voor een 'terugval'. Maargoed.. we zien wel hoe het loopt. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar heb mijn oud-werkgever nog wel gesproken en afgesproken eerst af te wachten met welk voorstel mijn huidige werkgever komt qua contract en dan verder te kijken. Mijn oud-werkgever heeft in ieder geval toegezegd dat ik daar wel in aanmerking kom voor een contract voor 2 of 3 dagen in de week. Ik wacht deze week even af en kijk dan verder.

Fijne dag vandaag dames!

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; van harte met C!! Hebben jullie een leuke dag gehad? Wat heeft C allemaal gekregen?

@lynn; wat fijn dat de ontlasting van L beter gaat.
    Alvast gefeliciteerd met je oom morgen. Heeft hij zelf ook het syndroom van down of wat anders? Ik werk zelf op een activiteitencentrum met mensen met een verstandelijke beperking. Ik kan me heel goed voorstellen hoe zo'n feestje er morgen uit gaat zien :D inderdaad benieuwd hoe L het gaat vinden. Veel plezier alvast!
    Hoe is het werken vandaag gegaan? Fijn dat het vorige week goed ging. Maar ja, halve dagen is ook niet zo lang nee. Denk dat je het pas echt goed kan zeggen als je weer helemaal in je werkritme zit.

@Hier; de afgelopen 2 dagen geen last van verstoppingen hier. Ik blijf luiers aan het verschonen :( Vanavond zag ik links onderin een doorkomend kiesje :D dus dat verklaart ook het kwijlen en knagen van de afgelopen dagen!
    Verder blijft ze aan het spoken 's nachts. Het is maar een fase dus het gaat vanzelf over toch? :p
    verder vanavond het cadeautje voor A besteld! Ze krijgt van ons een grote speelmat van de boerderij. 2x2 mtr dus daar kan ze heerlijk op spelen :D Ook hebben we wat plastic diertjes erbij besteld maar die gaan nog even in de kast. Daar is ze toch nog te klein voor.

Nu maar even tv avondje voor mama :D

fijne avond / nacht allemaal!

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @koekie mijn oom heeft niet het syndroom van down, maar de oorzaak van zijn beperking is waarschijnlijk zuurstoftekort bij zijn geboorte, al is dat nooit bewezen. In vergelijk met zijn medebewoners is ie wel redelijk zelfstandig.. hij kan bijv. zelf zijn kleren uitkiezen, aankleden en kan alleen over straat (kleine afstanden). Maar hij kan bijv. niet klok kijken, lezen en schrijven (behalve zijn eigen naam ;)). In principe merk je op het eerste oog ook niet veel aan hem en lijkt ie een 'normale' man, maar zodra hij gaat praten merk je het wel, hij heeft een vrij beperkte woordenschat en praat onduidelijk. Hij kijkt ook echt uit naar zn verjaardag zoals een klein kind dat doet.. erg leuk om te zien!

Lijkt me best intensief werk wat je doet koekie, ik ben altijd al gesloopt na een kort bezoekje aan het adres van mijn oom ;)

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!
    Bedankt voor alle felicitaties. Het waren twee drukke dagen en ik ben echt bekaf na ook de afgelopen weken en deze dagen erbij.
    C heeft t erg naar zijn zin gehad en is enorm verwend!! Hij heeft het halve v-tech assortiment gehad, mooie leren jassen en leuke houten treinen auto's om maar wat te noemen van wat ie allemaal heeft gekregen. Persoonlijk vind ik t wat veel allemaal wat ie heeft gehad. Maar t was zn eerste verjaardag en t is allemaal leerzaam spul voornamelijk. Het leukste vind ik zelf toch de toet toet auto's baan die hij heeft gehad van mnd broertje zat alleen geen auto bij maar hij vermaakt zich prima met de baan en de houten trein met blokken die hij heeft gekregen van mn zusje. Ook die rijdt hij vrolijk rond.
    Vandaag op t dagverblijf uitgedeeld. Was ik helemaal wat vergeten voor de leidsters mee te nemen. Tja voor mij is t ook de eerste keer he! Bij het ophalen toch even een cake gebracht.

Verder ben ik niet lekker en zit er een beetje doorheen. Erg moe verkouden en last van mn keel. En de afgelopen 2 weken heb ik erg zwaar gevonden in mnd eentje. Ik hoop dat t nu weer wat rustiger wordt. Ik merk dat C wel weer wat nieuwe dingen kan dus denk dat t sprongetje weer voorbij is. Maar heb er wel een driftkikker voor terug gekregen.

Zo dat was even in t kort.

Lynn fijn dat je je oude werkgever hebt gesproken en je subsites achter de hand hebt. Halve dagen is inderdaad anders ik hoop dat je dit goede gevoel vast kan houden. Maar vooral de rust kan houden.
    Gefeliciteerd met je ook hoe was t en hoe heeft L t gedaan?

Koekie leuk kado voor A. Wanneer is t zover bij jullie?

Fijne avond!

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; hoe was het feestje en hoe vond L het? Oh, dan kan je oom nog best veel in vergelijking bij de mensen met wie ik werk. Bij mij functioneren ze op een leeftijd van ongeveer 6mnd Tot een jaar. Ze hebben volledige begeleiding en verzorging nodig. Sommige kunnen een woordje praten maar de meesten communiceren Door geluiden en lichaamshouding. Verder hebben ze vind allemaal een vorm van autisme en gedragsproblemen.
    Inderdaad best intensief maar wel erg bijzonder om met deze mensen te mogen werken :D

@bibi; wat is C lekker verwend zeg!! Het klinkt mij ook allemaal Veel van wat je opnoemt ;)
    vervelend dat je niet lekker bent en er een beetje doorheen zit. De kan me heel goed voorstellen dat het zwaar is in je eentje. Vooral met dit soort momenten. Hier zitten we nu ook in een zelfde soort periode als die jij gehad heb gok ik ;) gelukkig heb ik nog iemand op wie ik even terug kan vallen of mee kan overleggen.
    Wel fijn dat het sprongetje waarschijnlijk voorbij is en het met C ook wat beter gaat.
    Bij ons is het zondag zover. Ene kant kijk ik er wel naar uit. Andere kant is het ook een afscheid van het baby zijn. Het jaar is wel omgevlogen :D

@hier; pff, ook pittig hoor. A slaapt slecht. Met paracetamol gaat het wel beter dus ze heeft wel pijn denk ik waardoor ze slechter slaapt. Overdag vraagt ze continue aandacht. Zodra ik even op sta of op de bank zit is het paniek. Waar is de tijd dat ze zich prima een uur kon vermaken??? :D
    verder eet ze verschrikkelijk veel. Vandaag bijv al op: 2 boterhammen met bekertje melk, 1 peer en als lunch 2 boterhammen en een kiwi. Op bed net nog een flesje van 150/5 gegeven. Wordt nog arm van dr :p
    verder komen er 2 kiesjes door. Verder is ze hardstikke verkouden en dat icm een sprongetje maakt het best pittig. Sinds gisteren kan ze zelfs gaan staan en ook aan de bank wat stapjes doen :D

A ligt nu lekker op bed dus nu even tijd voor mezelf. Zit ook op het cadeautje voor A te wachten. Maar net kreeg ik een heerlijke taart via een koeriersdienst. Blijkt van werk van ml te zijn omdat ze 40 jaar bestaan. Maar even foto geappt en gevraagd of ik nog een stukje voor hem moet bewaren :D
    verder met Nog gebeld Door een collega met de vraag wat voor maat A nu heeft. Morgen krijg ik 3 vuilniszakken met kleren voor dr :D straks maar even een leuk kaartje en wat lekkers halen voor haar. :)

fijne dag allemaal!

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie oh dat is wel even andere 'koek' dan op jouw werk inderdaad. Lijkt me zeker ook bijzonder om zulk werk te doen!

Het feestje was erg gezellig. L was een echte showbaby en stal de show! ;) Ze had er in één klap 10 speelmaatjes bij en genoot er met volle teugen van! Een paar maanden geleden was ze nog erg verlegen.. daar is niets meer van over :D Erg leuk om te zien!

Klinkt alsof A last heeft van haar kiesjes dan? Aangezien ze met een paracetamol wel slaapt.. kan me voorstellen dat dat erg pijnlijk is in ieder geval! Hopelijk zijn ze gauw door en heeft ze er geen last van. Hier ook paniek als ik even ga lopen.. als ik naar het toilet ga of de keuken hoor ik gelijk "bonk,bonk,bonk" (armpjes op de grond:p) en komt ze snel achter me aan gekropen ;). Ze is een soort schaduw van mij geworden, overal waar ik ga, gaat zij ook ;)

@bibi och meis, kan me erg goed voorstellen dat je er doorheen zit! Ik herken het heel erg, en dan heb ik nog het geluk dat ik L soms even kan "overdragen" aan vl. Het is ook niet nix om alles in je eentje te doen. Hoe is het met je vrkoudheid inmiddels? Hopelijk is C klaar met springen voorlopig!

@hier nou alles gaat wel oké eigenlijk..

had nog wel een vraagje: watvoor speelgoed spelen jullie kleintjes nu mee? L is aardig uitgekeken op haar speelgoed volgens mij ;) heb een paar mandjes beneden staan met daarin speelgoed. Voorheen wist ze ze altijd prima te vinden en kon ze best een tijdje met dat speelgoed spelen. Maar de laatste weken ineens niet meer.. lijkt wel of ze er geen uitdaging meer in ziet... Ze kruipt de hele dag achter mij aan nu... vind ik niet erg, maar het lijkt echt alsof ze zich verveelt en dat vind ik een beetje sneu voor haar.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bibi, nog gefeliciteerd met C!!

@Koekie, wat fijn dat je zoveel kleertjes krijgt!

@Lynn, qua speelgoed is ze erg dol op de houten vormenstoof. Ze ontdekt nu hoe ze de vormpjes erin kan doen. Maar ook zonder deksel vindt ze het leuk. Leeg kieperen en weer inruimen. Stapelbekers van de kruidvat zijn ook een succes, vooral om ze in elkaar te steken. De ringenpiramide snapt ze al beter. Bij mijn ouders is ze dol op de fisher price smartphone. Voor haar verjaardag heeft ze het een en ander van zoef zoef dieren gehad. De beestjes zijn favoriet.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; wat fijn dat L het naar haar zin had. Zat ze niet even raar te kijken naar die mensen? Of valt dat mee?

Ik denk ook inderdaad de kiesjes bij A. Afgelopen nacht heeft ze weer een keer doorgeslapen! Ik hoop komende nacht ook :D

Qua speelgoed is A helemaal wild van de stapelbekers (van fisher price) die heb ik ooit van iemand als kraamcadeau gekregen. A speelt ermee vanaf het moment dat ze beneden komt totdat ze naar bed moet. Ik moet ze echt wegleggen als ik wil dat ze met iets anders gaat spelen en dan is het nog vak huilen. Ze is heel behendig om ze in elkaar te doen. Verder zoekt ze spullen om in de bakjes te doen. Of ze stopt de bakjes ergens in, bijv in de plantenbak of afwasmachine. Ook knaagt ze er lekker op.
    Ben echt blij met dat cadeau :D

@ikapika; ja, ik vind het echt fijn dat ik zoveel kleertjes krijg! Niet alles is mijn smaak natuurlijk maar er zitten vaak wel veel leuke dingen bij. Vind het zo zonde om alles nieuw te moeten kopen terwijl ze het zo kort aan hebben (al wordt dat nu wel langer)
    Er zat hele stoere winterjas bij en een mooi skipak van maat 86. Dat moet wel gaan lukken deze winter :) verder aardig wat (spijker)broekjes, rokjes, jurkjes en veel shirts. Heb gelijk maar even een wasje aangezet toen ik thuiskwam :D

@hier; gewerkt en nu lekker weekend. Drukke dag op het werk gehad. Volgende week moet ik mijn stagiair gaan vertellen dat wij niet meer met hem verder gaan en dat hij per direct moet stoppen. Vindt dat altijd wel pittige gesprekken. Vooral als de persoon ook nog eens "moeilijk" is kijk ik er niet bepaald naar uit. Vandaag met een collega het gesprek voorbereid. Maar goed, het hoort er helaas ook bij :)

Morgen maar eens van mijn vrije dag genieten en een lijstje maken wat ik allemaal moet halen voor zondag :D

Slaap lekker allemaal ! !!

9. Verox

Verox Niet meer actief

Het favoriete speelgoed van E is een blokkentoren icm een vormenstoof. E vind de gaten in de blokken reuze interessant. En verzint steeds er steeds nieuwe spelletjes mee.

Daarnaast heeft ze een heel stevig stoeltje gekregen. Daarmee is ze helemaal in de wolken. Ze gaat er heel trots op zitten en krijgt dan applaus van ons, aangezien ze erop staan en klimmen ook heel leuk vind.

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames,

Wat een rust hier!

Hiep hiep hoera voor A!!! Bijzonder he Koekie.. een jaar geleden bevallen! Leuke dag gehad vandaag?

Lastig, zo'n gesprek op je werk. Ik was bij mijn vorige werk ook verantwoordelijk voor werving en selectie en dus ook de sjaak als er ontslag gegeven moest worden. Geen leuke gesprekken, maar hoort er inderdaad bij.

@Verox thx voor de tips wb speelgoed! Stapelt E ze blokken ook? Ik heb voor L de stapeltoren gehaald met bekers. Ze doet er vanalles mee behalve stapelen.. :( Ik doe het haar voor, maar helpt helaas niet ;)

@Ikapika dankje voor de tip! Een vormenstoof heeft L inderdaad ook, maar dat is een bootje voor in bad dus speelt ze alleen mee als ze in bad zit. Ze vind 'm wel erg leuk dus denk dat ik ook een houten ga kopen (na haar verjaardag dan... want voor hetzelfde geld krijgt ze er één ;))

@hier een lekkere luie zondag! Gisteren een strandwandeling gemaakt. L vond het prachtig (Voor zover ik haar nog kon zien in haar skipak en dikke voetenzak ;)). Volgende week zaterdag is L jarig en we zijn druk met de voorbereidingen. Bijna alles al in huis. As. vrijdag ga ik samen met mijn moeder de taart bakken.. ben benieuwd of ie lukt :)

Qua werk nog geen spannende ontwikkelingen.. wel een gesprek gehad met mijn oude werkgever. Ik zou daar eventueel drie dagen in de week kunnen gaan werken waarvan sowieso de woensdag en de vrijdag en dan nog één andere dag die ik zelf zou mogen kiezen. Maar van mijn huidige werk nog steeds niet gehoord over contractverlenging.. en dat terwijl ie dinsdag over een week afloopt :$ Ga er volgende week zelf maar even over beginnen..

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je voor de felicitatie lynn!
    We hebben een superdag gehad. Veel visite en veel cadeaus. A is lekker verwend!
    Vanmorgen ontbeten met szus en zwager uit australie (hun zaten aan het avondeten). Ze hadden cadeaus opgestuurd dus die ook uitgepakt. Super om dat via skype te doen :D

Verder even kort want moet zo echt slapen :)

inderdaad heel raar dat ik een jaar geleden bevallen ben. Er Gebeurd echt heel veel in dat 1e jaar. Van een klein, hulpeloos mensje naar een klein ukkie wat mij steeds minder nodig lijkt te hebben en erg ontdekkend is naar de wereld om haar heen. Maar toch komt ze altijd weer bij me terug :)

Hoe hebben jullie ukkies vannacht geslapen? A kon gisteravond niet slapen door haar kiesjes dus ging pas laat naar bed met een zetpil. Werd vanmorgen om 8.00 uur nieuwe tijd wakker. Vanavond lag ze er om 19.00 weer in. Ze was helemaal op na vandaag :D

Hier wordt er druk gestapeld met de bakjes. Komt vanzelf wel lynn!

Fijne avond / nacht allemaal! ! !

12. Verox

Verox Niet meer actief

#2552 Verox, 26 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2014
    E stapelt ook nog niet echt met de bakjes. Maar ze vermaakt zich op alle andere mogelijke manieren prima.

Sorry dat ik niet meer zo vaak reageer, maar ik begin mijn draai thuis te vinden en ben heel druk met vanalles. Een goed teken want het afgelopen jaar was ik totaal niet productief.

E is woensdag jarig, en dan vieren we haar verjaardag ook uitgebreid.
    Afgelopen zaterdag kreeg ze al de eerste visite.
    Super leuk, maar enorm vermoeiend! Dat beloofd wat voor woensdag!

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Koekie nog van harte met A!!!
    En verox jij ook vast met E!!

Ja dames wat is er een hoop veranderd he in het afgelopen jaar.

C speelt hier nu vooral met zijn houten trein en dan vooral de blokjes mee erkennen overal tegen aan slaan. Ook de knoppen en geluiden van de babyrollator worden weer volop ontdekt. Zijn mobieltje is favo.

Wilde ik net gaan zeggen dat er hier niet gestapeld wordt, stapelt C toch ff voor t eerst twee blokken van zn trein op elkaar!! :) ff de hemel in geprezen hihi, maar was toch voor korte duur. De angry Bird knuffel trok zn aandacht. Hij loopt tegenwoordig ook overal tegen aan te schoppen door het hele huis dus denk dat ik een soccermom wordt hihi!!

Zo straks even wandelen wat een lekker herfstweer he?!

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat is het hier rustig...

Vrijdag is C jarig. Vandaag ga ik beginnen met de taarten te bakken en morgen ga ik ze versieren. Vrijdag komt het eerste bezoek en zaterdag de tweede ronde. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Zaterdag vind ik wel spannend... dan wordt het drukker dan ik eigenlijk zou willen.
    Ons cadeautje heeft hij al een tijdje staan: het bankje met tafeltje. Hij maakt er veelvuldig gebruik van en gaat er zelf aan zitten om te eten. Grappig om te zien.
    Ik weet al wel wat hij van de ene opa en de andere oma krijgt, maar goed, dat komt van het weekend pas.

Ondertussen ben ik druk bezig een fotoboek samen te stellen over het eerste jaar. Daarnaast zoek ik nog wat foto's uit die in het 'eerste jaar-boek' met alle weetjes worden geplakt. Leuk om te doen. Ik wil het uiterlijk in november klaar hebben.

We hebben besloten om dit jaar wel iets aan Sinterklaas te doen. Klein en kort natuurlijk, want snappen doet hij het toch nog niet. Buitenlandse vrienden van ons hebben een kindje dat iets jonger is dan C en vonden het wel een leuk idee. We eten eens per maand samen en dan spelen de kindjes ook samen; gecombineerd met Sinterklaas dus deze keer. Paar kleine cadeautjes en wat herkenbare vormen als Sinterklaas en Zwarte Piet. Verder gewoon gezellig dus.

Wie moeten er nog jarig worden? (ik was natuurlijk een beetje laat met bevallen dus vermoedelijk is iedereen al geweest...?)

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames!

Allereerst hiep hiep hoera voor E!! Wens je een hele fijne dag vandaag verox! Geniet ervan :D

Het is inderdaad erg rustig hier! Iedereen druk met de voorbereidingen voor de verjaardagen denk ik. Of ervan uitrusten :D

@bibi; wat goed dat C ook kan stapelen! Het was inderdaad lekker weer afgelopen 2 dagen. Helaas moest ik werken maar vrijdag en zaterdag wordt het ook zonnig met 20 graden! Helaas heb ik vrijdag de hele dag cursus maar zaterdag ga ik echt nog wel een stukje fietsen denk ik.

@verox; wat fijn dat je je draai begint te vinden thuis! Lekker hoor!

@thauma; L (van lynn) is dezelfde dag jarig als jouw C. Volgens mij zijn jullie laatste 2 die nog jarig moeten worden.
    Wat leuk zeg zo'n foto boek!
    Wij gaan er ook 1 maken van het eerste jaar. We hebben nog geen streefdatum ofzo maar ik denk dat we in december dat gaan doen.
    Van mijn schoonouders heeft A ook een fotoboek gekregen van het eerste jaar. Maar dan echt gezien vanuit opa en oma. Ook enkel hun foto's gebruikt. Ze passen 2 dagen in de week op dus ik vindt dit wel een hele mooie herinnering van hun voor A.
    Hoeveel mensen komen er bij jouw thauma dat je het over 2 dagen moet verspreiden? Het is wel druk maar wel erg gezellig (is mijn ervaring dan he?)
    Sinterklaas willen we zo lang mogelijk niets aan doen. Vooral het gedoe momenteel eromheen irriteert mij. Het was een leuk feest voor de kinderen maar nu met alle ophef hoeft het voor mij niet. Dus wij vieren lekker kerst :)

@hier; gaat alles zn gangetje. Ik ben een beetje verkouden aan het worden geloof ik. A is net over haar verkoudheid heen. Ze ligt nu lekker in bed dus ik zo even wat in het huishouden doen :D

Fijne dag allemaal! ! !

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zoveel bezoek is het nou ook weer niet hoor. Mijn zus woont ver weg dus komt een nachtje slapen van vrijdag op zaterdag. Vervolgens bedacht mijn vader dat hij wel op vrijdag langskomt ipv op zaterdag bij de rest van het bezoek. Dus nu hebben we twee keer aanloop. Maar vrijdag valt wel mee dus.
    Zaterdag wordt het wat drukker; ook wat vrienden met kindjes van de leeftijd van C en mn schoonzusje met 4 kinderen. Tja, dan is het vanzelf druk!

Ik merk wel dat er veel zijn afgehaakt hier van het topic. Jammer... zou het leuk vinden om te weten hoe het nu met de kindjes gaat. Ik snap het wel... kost ook een hoop tijd om bij te houden natuurlijk en op een gegeven moment krijg je andere prioriteiten...

17. Verox

Verox Niet meer actief

Dank jullie wel voor de felicitaties!

De eerste verjaardag van E was echt waanzinnig leuk!
    Ze genoot van iedere minuut en alle aandacht. Ze begreep ook al zoveel! Ze kan al zelf cadeautjes uitpakken. Ze scheurde het papier en zodra er een glimp ban het cadeautje zichtbaar was, gluurde ze naar binnen om te zien wat er in zat. Zo schattig!
    Op den duur liep ze de visite met open armen tegemoet om meteen de cadeautjes aan te pakken!

De hele dag was een groot feest!
    S'ochtends met papa en mama de versierde woonkamer bewonderen, ze is dol op slingers en ballonnen, dus het was heerlijk te zien hoe ze daar op reageerde!
    Vervolgens ons cadeau uitpakken en rondstappen op haar nieuwe loopfiets (wishbone bike). Grote lol!
    Minder leuk voor de kat want die weigerde opzij te gaan, en toen fietste E over zijn staart heen! :S

Daarna rustig ontbijten en nog even met de nieuwe fiets spelen en samen de taart ophalen. Dat was een kort wandelingetje, dus ideaal.
    Om 10.00 uur kreeg ze een fruithapje en ging ze naar bed. Om rond half twaalf weer wakker te worden.
    Inmiddels waren mijn broer, zus en ouders aangekomen, dus verjaardagskleertjes aan en uitgebreid lunchen.

Zodra de lunch klaar was hebben we de Hema slagroom-taart met kaarsje op tafel gezet en verjaardags-liedjes voor E gezongen.
    Ze kreeg een stukje slagroomtaart, en ook daar wist ze wel raad mee. Ze heeft bijna het hele stuk heerlijk opgesmuld.

Ze reageerde enthousiast op de cadeautjes. Het was mooi om te zien dat ze daar aandachtig mee bezig was. Ieder cadeautje werd met evenveel enthousiasme ontvangen en met evenveel aandacht uitgepakt.

Ze had enorm goede zin. Was niet moe te krijgen. Ze kreeg een pop en een poppenwagen, maar ze vond het prachtig om zelf in de poppenwagen te klimmen!
    Om 15.00 uur nog een hapje en weer naar bed.
    En ze ging braaf slapen.

Ze moest weer even wennen toen ik haar om 16.30 wakker maakte.
    Maar al snel was het weer dolle pret.

Kortom, de perfecte verjaardag!

Deze foto hebben we s'ochtends gemaakt, voordat de visite kwam.

18. Verox

Verox Niet meer actief

En deze met haar nieuwe fiets, vlak voordat ze naar bed ging.

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hoi dames!

Inderdaad erg rustig hier! Maak mezelf er ook schuldig aan, heb het best druk met andere dingen, maar probeer zoveel mogelijk te schrijven (ik lees wel alles :))

@Verox van harte gefeliciteerd met E! Klinkt als een geslaagd feestje! Prachtige foto zo voor het raam.. ze geniet er enorm van zo te zien!

@Thauma jij alvast gefeliciteerd met C! L is trouwens zaterdag jarig.. 1 dagje later dus dan C dus denk dat zij het rijtje afsluit. Officieel ben ik dus ook geen oktober mama (hoop niet dat ik nu uit het groepje wordt gekickt :p).

Is het gelukt met de taarten? Ik ga ook zelf de taart maken. Ik vind bakken erg leuk en dat doe ik wel vaker, maar versieren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.. ben benieuwd of het lukt!

@verox he bah een verkoudheid .. hopelijk knap je gauw op :)

@hier vanavond een klein drama.. L is hard gevallen :( Met haar hoofd tegen de tafel en heeft nu een bult met schaafwond boven haar oog :( Zo sneu.. ze moest erg hard huilen en ik was zelf ook redelijk in paniek, want de klap was erg hard. Achteraf heeft ze helemaal niet zo lang gehuild en was ze al vrij snel gekalmeerd. Was wel ff schrikken en denk dat ik vannacht voor de zekerheid nog wel even een paar keer bij haar ga spieken of alles goed gaat... Eigenlijk voor het eerst dat zoiets gebeurd.

Dames, ik kruip mn mandje in!

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @thauma; oh, ik dacht dat C morgen jarig was (niet goed gelezen :D) maar op de valreep nog even; hiep hiep hoera voor C :)
    Inderdaad drukke dag morgen dan. Gelukkig hebben jullie mooi weer en kunnen de kinderen misschien ook buiten spelen?

@verox; leuke foto's zeg! Zo te lezen was het een geslaagd feestje!

@lynn; oh, geen oktobermama??? :$ wat doe je hier dan? :D maart vooruit blijf gezellig meekletsen anders wordt het nog stiller hier :x
    Wat vervelend dat L hard gevallen is! Zeker schrikken de eerste keer! Inderdaad gewoon even checken vannacht, al is het maar voor je eigen geruststelling.

Hier valt het nog mee met de ongelukjes. ze stoot wel regelmatig haar hoofd tegen bijv. De stoel. 1 keer ook paniek toen ze keihard tegen de deurpost aan kroop :$ wel zitten haar benen onder de blauwe plekken maar dat zal ze wel van mij hebben. Als iemand er naar kijkt heb ik al een blauwe plek :D

@hier; pff, vandaag bhv herhalingsdag gehad. Zijn altijd wel lange dagen maar wel goed. Ben weer geslaagd voor het reanimeren en brand blussen ging ook goed ! :) moet wel zeggen dat ik er nu heel anders zat nu ik A heb. Vraag me meer dingen af. Nu ook bijv reanimeren bij baby's / kinderen behandeld. Is toch weer anders als bij volwassenen. Maar ook heimlich methode bij kinderen gedaan. Voor het werk niet nodig maar wel fijn als je zelf een ukkie hebt :D

Inderdaad wordt het wel wat rustig hier in het topic. Geloof dat iedereen haar draai wel gevonden heeft! Ik vind het ook wel erg leuk om elkaar te blijven volgen, ideeën / tips uitwisselen ed. Zal misschien niet zo vaak zijn als voorheen maar geloof dat er dat allemaal wat last van hebben.

Nu lekker weekend. Morgen maar van het mooie weer genieten! Maandag studiedag op het werk. Gaan we 's middags iets in het bos doen (wandelen ofzo).zag net dat het maandag maar 15 graden wordt met regen :(

O ja, nog een "mijlpijl" hier; A kan zelf haar shirt en broek uittrekken :D trotse mama :)

Fijne nacht allemaal! Slaap lekker!

Deel Deze Pagina