Zo, nou is iedereen jarig geweest, of niet? Lynn, jij ook nog gefeliciteerd met L he? C was afgelopen vrijdag jarig. We zouden het zaterdag vieren en vrijdag nog lekker gaan wandelen, maar opa kwam op vrijdag toch al langs. Zijn cadeautje was er nog niet, dus dat komt binnenkort. Zaterdag heeft C eerst ng een paar uur liggen slapen terwijl het bezoek er al was. Ik was niet van plan hem wakker te maken, maar ik voelde me er toch een beetje ongemakkelijk bij. Toch naar voor het bezoek dat hem dan niet te zien kreeg. Maar goed, het is niet anders. Toen hij wakker werd was hij hartstikke fit en vrolijk, wilde met iedereen spelen en knuffelen, ondanks alle drukte. Dus dat ging helemaal goed. Van ons had hij het eetbankje al gekregen (Emmi Pikler | Eetbankje). Van oma heeft hij het onderste deel van het IKEA-keukentje gekregen. Van mijn zus een houten politiebureau (https://www.houtenspeelgoed-webshop.nl/268-1748-thickbox/houten-politie-bureau.jpg). Verder nog wat Duplo, een plaatjesboek, woezel en pipboekjes en een blokken-auto-puzzel (http://www.speelotheekzonnetje.nl/wp-content/uploads/2011/07/Smart-Games-Smart-Car.png) en een duwbeestje (koe-op-stok). Vooral met de laatste is hij nu heel druk in de week. Leuk om te zien. De taarten waren goed gelukt (ik had zelf fondanttaarten gebakken) en de kindjes hebben heerlijk samen gespeeld. Al met al reuze geslaagd. En hij loopt al het hele weekend druk te wijzen naar de vlaggetjesslinger die we opgehangen hebben. Prachtig vindt hij die. Ik had vlaggetjes gemaakt van de stofjes die ik voor de baby-uitzet had gebruikt. Van zijn speelmat, zijn wiegbekleding, lakentje van zijn bed, slaapzakje, verschoonkussenovertrek etc. Vond ik een leuke herinnering. Ik ga voor volgend jaar nog zo'n lijn maken van de stofjes die ik dit jaar gebruik. Wordt het heel vrolijk van in de kamer! Nu weer over tot de orde van de dag... Hij is vandaag voor het eerst permanent over naar de volgende groep op de opvang. Dus niet meer naar de babygroep. Normaal bij 14 maanden, maar hij vertoont zoveel dreumesgedrag dat hij nu al een maand is gaan wennen en bij 12 maanden over is gegaan. Je ziet dat hij nog wel even moet bekijken wat zijn plek is. Nu is hij weer een kleintje, en bij de vorige groep was hij heel groot. Hij kruipt nog niet zo veel rond als bij de vorige groep; het is echt weer even aftasten... Ik merk ook dat als hij daar geweest is, dat hij veel meer aandacht nodig heeft van mij 's avonds en 's nachts. Ach, dat geeft niet. Binnenkort weet hij niet beter en is hij weer helemaal het mannetje inde nieuwe groep! Ik blijf het alleen heel erg vinden om hem weg te brengen. Ik mis hem behoorlijk en moet echt even overschakelen als ik naar mijn werk rijd daarna... Wat was het lekker weer he, van het weekend! Gister nog een laatste ritje met de cabrio gedaan. Heerlijk!!!
Het is hier de laatste tijd erg rustig was mij al opgevallen. Ook ik ben er wel schuldig aan denk ik. Ik lees wel elke dag mee via telefoon maar ziet niet veel meer achter de laptop, via telefoon is nogal een gedoe. Ik probeer beetje op wat mensen te reageren maar ga niet helemaal terug haha. Voor de jarigen nog van harte gefeliciteerd. Ik las dat het allemaal erg geslaagd is. @lynn Weet je inmiddels al meer over je huidige baan, contract loopt bijna af toch? Verveeldn dat L hard is gevallen. Gebeurd hier ook geregeld helaas vaker dan ik zou willen. Heeft al een aantal keren tand door de lip gehad. Helaas ontkom je er niet altijd aan. @koekie wat fijn dat je die dingentje voor baby/kinderen ook hebt gehad. Lijkt me erg handig met een kleintje. Grappig dat A zich kan uitkleden. Doet ze dat ook alleen als het nodig is? N kan ook zelf zijn shirt uittrekken en die word er dan lekker ongekwijld. Of terwijl mama heeft nieuwes hobby's erbij, extra wassen en shirtje en sokken meerdere keren op een dag aan doen haha. Vraag me nu af zijn jullie vl/ml ook zo snel ik paniek als jullie kleintje zich verslikt en begint te kokhalzen? Ik blijf zo rustig mogelijk en praat tegen N dat hij goed moet kauwen en vraag of het goed is als hij weer begint te kletsen of lachen is het goed. Is is vl gelijk in paniek en word elke keer gelijk gezegd ik hoef geen eten meer. @thauma fijn dat de verjaardag geslaagd is. Had je geen tijd afgesproken voor de visite dat C dan juist wakker is? Heb je hem toch maar wel wakker gemaakt en heeft allee visite hem nog wel gezien? Zo te zien/ lezen is C goed verwend. Leuk bankje hebben jullie gegeven maar wow wat is die prijzig joh. Is het ook de de bedoeling dat C zijn plekje word voor het eten ofzo? @hier N krijgt inmiddels 4 kiezen. Heeft vorige week 2 dagen gehad dat hij niet zich zelf was. Ook slaapt hij onrustiger s'nachts. Ook kan N weer een hoop nieuwe dingen. Klappen kon hij al maar als je het zegt doet hij het ook en zwaaien net zo. Ook heeft hij het klakken mij zijn tong ontdekt. Heb hem leren dansen hij hoeft maar een melodietje te horen en hij danst al. Zo grappig om te zien. Ook heeft hij een aapje (knuffeltje) als ik vraag waar die is zoekt hij hem en komt hem ook echt brengen, sinds van weekend is het nieuwe woordje dus ook aap. Het is zo mooi om te zien hoe hij dingen doet en ontdekt ik lig soms ook echt in een deuk. Hier toch maar een buggy gekocht voor erbij. Heb 1 via mp kunnen scoren is maar paar keer gebruikt is nog eigenlijk nieuw. Nieuwe kost hij 120 euro en ik heb hem voor 25 euro. Vind het altijd leuk om op die manier dingen te scoren, scheelt aanzienlijk. Morgen voor mij de laatste pil, erg spannend en af en toe spookt er ook wel iets door me hoofd is het wel verstandig.
Normaal slaapt C van ca 1030 tot 1300. Dus ja, het was de bedoeling dat het bezoek zou komen als hij wakker was. Maar hij had s nachts zo moeten hoesten dat hij wakker werd. We hadden dus een gat in de nacht en zijn wat later opgestaan. En toen moest ie pas om 1300 slapen. Zal je net zien... Ja t was een idioot duur cadeau. Zouden we normaal nooit doen, maar we zijn er heel blij mee. Hij staat nu al een paar weken en hij gaat er regelmatig zelf aan zitten om bijv een boekje te lezen of zijn ontbijt te eten (overige maaltijden eten we aan tafel met hem in de kinderstoel).
Kokhalzen: C eet al stukjes vanaf dat hij bij 6 mnd vaste voeding kreeg. De kokhalsreflex zit vrij vooraan dus kleintjes kokhalzen eerder dan wij zouden doen. Tis vooral goed dat die reflex er is. Van hoesten en het niet kwijt kunnen schrik ik veel meer! Buggy: mooie deal! Wij moeten er ook nog een keer een halen, maar meestal heb ik m in de doek. Pil... spannend! Ik ga voor je duimen!!!
@ thauma; wat een gaaf bankje zeg! Fijn dat de verjaardag geslaagd was! Erg leuk idee van de vlaggetjes. Een leuk aandenken voor later. Helaas ben ik niet zo creatief dus ik hou het bij de standaard plastic vlaggetjes Kan me voorstellen dat het wegbrengen lastig is, vooral nu hij weer een "kleintje" is. Gelukkig hoeft A nog steeds niet naar de opvang. Het achterlaten lijkt me erg lastig. Lekker cabrio rijden! Was het mooi weer voor! Wat voor cabrio hebben jullie? Wij hebben een paar jaar een fiat barchetta gereden. Nu helaas nog 1 auto omdat de auto van ml helemaal op was. Even sparen voor een nieuwe @panda; gelukkig kleed ze zich alleen uit als het nodig is. Ik moet wel eerst de broek over haar billen doen (dat gaat een beetje lastig als je nog niet zelf los kan staan). Spannend zeg stoppen met de pil. Ik hoop dat het gauw raak is voor jullie. @ kokhalzen; ik raak niet snel in paniek. Misschien ook omdat ik weet wat ik kan doen. De eerste paar keer vond ik het wel spannend hoor. Maar nu weet ik dat het eigenlijk altijd goed gaat en zo niet kan ik inspringen. @buggy; van mn zwager hebben we ook de buggy gekregen. Tot nog toe nog niet gebruikt. Weet ook niet zo goed wanneer ik dat ding moet gebruiken? Boodschappen ed doe ik met de kinderwagen, als we met de auto weggaan doen we eventueel de kinderwagen in de auto. Maar zo vaak hoeft dat niet. Wanneer gebruiken jullie de buggy ipv kinderwagen? @hier; pff, weer vermoeiende dagen. .. ik tel 3 kiezen en 3 hoektanden die aan het doorkomen zijn gelukkig ligt ze nu wel te slapen al met een zetpil. Gisteren was het 23 uur verder heeft ze wat last van verlatingsangst denk ik. Zolang ik in het zicht ben is het goed. Zodra ze me niet meer ziet is het krijsen. Best lastig soms. Maar goed, het is een fase en gaat voorbij verder belde mn szus uit australie op gisteren dat ze gaat scheiden en weer naar Nederland komt. Dus sfamilie weer helemaal in paniek want niemand die dat had verwacht. Lijkt wel of Veel mensen gaan scheiden de laatste tijd. Mn broer vertelde het 3 weken geleden dat ie gaat scheiden, 2 collegas op het werk. Het lijkt wel raar als je tegenwoordig bij elkaar blijft Nu maar even douchen en lekker vroeg naar bed. Fijne avond/nacht allemaal!
hier nog geen buggy dus, maar ik had in gedachten dat we die makkelijk in de auto kunnen gooien als we ergens heen gaan. De grote kinderwagen past hier niet zo goed (moet er twee wielen afhalen om m in de achterbak te gooien... cabrio he, deel van de bagageruimte gaat op aan het dak). De buggy zou dan gewoon in de auto kunnen liggen voor het geval dat. Ik vermoed vooral in geval van vakanties als ik even geen zin heb om te dragen. Of hij niet, dat kan ook natuurlijk. Maar voornamelijk zie ik het wel gebeuren dat ik op de fiets naar de stad ga en hem dan even in de buggy zou doen. Dan krijg ik de kinderwagen niet mee. Maar ook dan: meestal heb ik gewoon een draagdoek mee
Wat leuk om te lezen wat jullie kleintjes zoal kunnen en doen! Ik vind de verjaardags-verslagen met de cadeautjes ook superleuk om te lezen! Ik ben zo verschrikkelijk trots op E! zou de hele dag wel over haar kunnen praten en dit hele topic vol kunnen schrijven, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling!
@thauma ja dat zul je net zien dat zijn slaapje anders loopt. Niks aan te doen. Wat eet C voor ontbijt? Dat ze eerder kokhalzen als wij weet ik ik ben daardoor juist minder snel in paniek. Heb het ook vaak genoeg uit gelegd aan vl maar helaas helpt het niet. Door dat hij en tijdens etentjes van souders, smoeder heel paniekerig reageerde raakte N juist heel erg overstuur daardoor. Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven. @koekie dat is wel makkelijk dan. Niet dat je de hele dag bezig bent om haar weer aan te kleden haha. De buggy leek mij juist wel handig voor erbij. Als we boodschappen gaan doen is altijd een heel gedoe om alles mee te krijgen. Ook als N bij mijn ouders is is het makkelijker ivm ruimte. Vervelend die kiezen hopelijk komen ze snel door. @verox haha grappig zoals je het omschrijft. Daarom zou je wel een beknopte versie kunnen delen als je dat wilt natuurlijk. Iedere moeder is trots op zijn kleintje en kan daar wel uren over praten haha. wat doen jullie zoal op een dag? Ik lees in andere topics wel dat mensen naar de winkel gaan enzo. Hier worden de boodschappen 1 keer in de week gedaan door vl, als ik al naar een winkel moet dan ben ik toch weer 15 a 20 min onderweg met de auto dus daar heb ik weinig zin in. Ook hebben we hier in het dorp geen kinderboerderij of iets anders waar je ff naar toe kunt. Als ik er op uit wil moet ik dus al met de auto. Zit dus alle dagen thuis en voel me beetje schuldig tegenover N dat ik hem misschien daarmee te kort doe.
Ik vind juist dat we te weinig thuis zijn om lekker te spelen. Ik werk natuurlijk 3 dagen dus we hebben alleen de wo en de vr nog over. Wo gaan we naar de markt en de winkel. Lekker in de doek op de markt en in het winkelwagentje bij het winkelcentrum. Dan is het slaaptijd. Meestal ga ik dan opruimen maar eigenlijk was die tijd bedoeld om achter de naaimachine te gaan. Rond 1300 is hij wakker en gaan we lunchen. Dan soms even op bezoek, of komt er iemand langs. Of met de auto naar de garage... kortom, vanalles. En zo niet dan gaan we ook weleens naar buiten of lekker binnen spelen. En vrijdag gaan we lopend naar de winkel. Incl slapen is de ochtend dan alweer weg. Of we gaan zwemmen. Op vrijdag gaan we om de week naar zn opa. Qua ontbijt: hij drinkt nog bij mij als we in bed liggen. Later beneden krijgt hij thee en een cracotte met smeerkaas.
@buggy; binnenkort maar eens uitproberen dan @panda; hier probeer ik 1 maar het liefst 2x per dag naar buiten te gaan. Qua bezoek probeer ik het bij 1x per dag te houden. We wandelen veel, op 5 minuten lopen zit ik in een heel mooi bos. Verder gaan we regelmatig naar de hertjes of de kinderboerderij. 1x in de 2 weken heb ik een speelafspraakje met het vriendinnetje van A. Spelen met overbuurmeisje is ook 1 a 2 keer per week. Boodschappen doen we ook af en toe De meeste "uitstapjes" gaan naar het bos. Vooral nu heerlijk om te wandelen @hier; A kent haar "eerste woordje" na papa en mama "eten" zegt ze luid en duidelijk en ook op het juiste moment het is een veelvraatje dus ook een toepasselijk woordje Zie iemand van jullie nog aan de flesvoeding? Ik heb zaterdag het laatste flesje gegeven. Ze krijgt nu halfvolle melk voor het slapen en het verbaasd me hoe goed dat gaat. Fijne avond allemaal
Ik geef E nog een flesje opvolgmelk 3 180/6 als ze snachts of sochtends heel vroeg wakker word. Ze houd het dan zelf vast in haar bedje en valt daarna meestal wel weer in slaap. Ook wij gaan dagelijks naar buiten. Iedere maandag babyzwemmen. Iets halen bij de supermarkt. (Ook al heb ik niet echt iets nodig, E vind het altijd leuk) Etalages kijken in de stad. Naar de kinderboerderij of het park. De eendjes voeren. Treinen kijken. En nu dus ook af en toe fietsen op haar eigen fietsje in de straat. Wat leuk dat jullie kleintjes al praten! E praat volgens mij nog niet. Al denk ik wel af en toe iets te herkennen. Ook andere mensen zijn er vaak van overtuigd dat ze iets zegt. Maar zolang ze dat niet regelmatig doet denk ik dat dat onze eigen verbeelding is.
Ik vindt het wel apart Hoe ieder kind hun "prioriteiten " leggen. Inderdaad A begint al wat te praten terwijl ik A absoluut nog niet kan voorstellen dat ze op haar fietsje bezig is in de straat. Ze kan zich pas net ergens aan optrekken
Ja bijzonder is dat he Koekie? Ik weet dat het vast wel goed komt. Uiteindelijk halen ze elkaar allemaal weer in. Maar ik vind het best moeilijk om me niet te spiegelen aan leeftijdsgenootjes van E.
Hoi dames, Hier ook weer een berichtje van mij.. ik heb de laatste dagen weinig tijd gehad te reageren, maar ik lees wel alles mee via mijn telefoon. Hartelijk dank voor de felicitaties nog. Afgelopen zaterdag was het zover: L werd 1 en wat was het een feest! Erg druk wel, maar L heeft zich goed staande gehouden in de drukte en genoot vooral van de aandacht van de aanwezige kindjes. Ze is flink verwend: heeft van ons een babywalker gehad, van mijn ouders een smarttrike fiets, van mijn schoonmoeder een blokkendoos met houten blokken en verder nog heel veel leesboekjes, speelgoed voor in bad, trekhondjes, trekpinguin.. kortom: heel veeel speelgoed. Hieronder een foto met een impressie.. weet niet waar ik het allemaal moet gaan laten De smarttrike is een eche hit, die vind ze fantastisch. @thauma wat fijn dat het een geslaagd feest was voor C. Heeft C zijn plekje inmiddels alweer gevonden op de opvang? @Koekie oeh verlatingsangst .. lastig! Ik herken het wel een beetje.. het is niet zo dat L direct gaat huilen als ik uit het zicht ben, maar ze achtervolgt me wel overal waar ik ga of sta @panda ik denk dat buitenlucht best belangrijk is voor een kleintje (en ook voor jezelf! ) Kun je geen rondje maken door het dorp met N in de wagen? Ik merk aan L dat ze van een wandeling altijd vrolijk terugkomt, het doet haar echt goed. k ga op mijn vrije dagen sowieso naar de winkel met L. @praten is hier nog geen sprake van.. ze brabbelt wel veel en kan ook al heel goed wijzen @buggy willen wij wel gaan aanschaffen.. hier vooral handig als ik met L de bus in moet ofzo.. een buggy is toch wat minder log als de gewone kinderwagen. En ook handig wanneer L naar mijn schoonmoeder gaat.. een buggy is toch net ff wat makkelijker mee te nemen dan een kinderwagen @spiegelen aan leeftijdsgenootjes.. doe ik ook heeeeel erg hoor, ik denk dat dat normaal is.. Fietsen door de straat en een ontbijtje eten op een bankje aan een tafeltje zie ik L echt nog niet doen.. maar ik maak me er niet druk om, want weet inmiddels dat de kans heel groot is dat ze het over een week of wat van de één op de andere dag ineens wel kan @ontbijt hier krijgt L een papflesje met flesvoeding. Binnenkort wil ik overstappen op een bord pap. Verder krijgt ze geen flesvoeding meer, maar halfvolle melk. @werk iemand vroeg ernaar hoe het op mijn werk ging.. erg lief, dankje! Het gaat goed.. mijn contract is verlengd voor drie dagen in de week voor de duur van drie maanden.. Drie maanden is vrij kort, maar gezien de situatie (van in de ziektewet gezeten hebben) erg begrijpelijk.. Ik werk de komende drie maanden de ma,di en do en na die periode gaan we kijken hoe nu verder.. ben er erg blij mee! Ik ga afronden dames, L is wakker . Fijne dag vandaag!
Klinkt als een hele leuke dag lynn! En wat veel en leuke cadeaus heeft L gekregen! Fijn dat het op het werk weer wat fijner is en ook dat het met jezelf weer wat beter gaat. @spiegelen; hier ook wel onbewust. Al kan ik het wel aardig goed relativeren en/of er de positieve kanten van in te zien. Soms wel lastig als ik een tijdje geen vorderingen zie maar goed, op dr 18e zal ze vast alles kunnen Vandaag zegde het speelmaatje van A af dus opeens een vrije ochtend. Lekker lang boodschappen gedaan. Vanmiddag denk ik nog even een flinke wandeling als A een beetje op tijd wakker is. Vanavond nog even sporten en dan is de dag weer voorbij.. Fijne dag!
Lynn, wat fijn van je baan! Over drie maanden kan alles anders zijn, dus wie weet hoe goed het dan gaat! Vanmorgen eerst een uitgebreid rondje boodschappen gedaan. Daarna naar het mamacafe geweest en nu ligt de boef al een tijdje te slapen. Zometeen even met de auto naar de vuilstort (zooi wegbrengen) en naar de garage en dan terwijl de auto nagekeken wordt even bij een vriendin op de thee. Ondertussen ben ik heel nobel wasjes aan het draaien en aan het ophangen. Er zit er nog een in, zometeen nog eentje te gaan. Grappig om te lezen... ik trek me huist helemaal niets aan van de ontwikkelingen van anderen. Ik krijg juist stekels als mensen steeds lopen te vergelijken. Ik vind het daarintegen wel heel leuk om te lezen hoe andere kindjes zich ontwikkelen. Ieder kindje volgt zijn eigen lijntje. Ben je motorisch wat sneller, dan ga je vermoedelijk wat later praten en andersom. Je kan niet alles tegelijk leren. Zo loopt C hier al weken telkens achter zijn wagentje aan te stappen. Loslopen doet hij niet. Hij staat regelmatig los. Loopt rechtop achter het wagentje zonder er ook maar enigszins op te steunen, maar hij komt niet op het idee dat hij het wagentje ook wel eens kan laten staan. Joh, komt vast wel een keer Zijn ontbijtje eet hij aan een tafeltje wat speciaal bedoeld is voor dreumesen. Een normaal tafeltje met stoeltje kan namelijk nog niet. Daar kan een kindje nog niet zelf in en uit stappen op deze leeftijd. En aan en afschuiven van het stoeltje lukt ook nog niet. Daarom juist ook dit bankje. Goed, hij wordt wakker... tijd om te vertrekken!
Wat een prachtig koppie Lynn! Het ziet er ook super gezellig uit bij jullie. L heeft vast genoten! Met fietsen op straat bedoel ik dat ze met haar loopfietsje over straat loopt hoor! Natuurlijk kan E nog niet fietsen.