Panda... alcohol in een pasgeboren baby is niet zo nodig. Het is ook eigenlijk volwassenen medicatie. Bovendien kan het nogal branden in je mond. Ik heb hrt geproefd en idd. S vond het ook heel smerig. Die zonder ging goed. Groeit N goed? Hoe zwaar? Wat is zn schema nu? Hoe slaspt hij overdag? Refluxbabys slapen vaak door als ze overdag niet slapen en onrustig zijn. Kolven... probeer een half uurtje na je voeding te kolven. Liefst ochtend voeding en dan dagelijks. Als je dat wel wilt natuurlijk. Kv geven kan. Niet kolven trekt je productie ws niet dus dan is het klaar met bv. Bovendien krijg je dan mega stuwing. 1x al beter maar beste is om evenvaak te kolven als voeden. Ik kolfde meestal zoveel als nodig. Eerste tijd 3x. Daarna 2x En rond 9m 1x
Oh en ik zit nu oo gemiddeld 8 voedingen. Soms 9 en heel zelden 7. Geen vaste tijden. Ik kan me ook niet heugen dat die er waren bij de anderen... als ik werkte dus ook echt op verzoek en dan nog even rekken (ommetje maken bijvoorbeeld), zeker in de periodes dat ze hun fles weigerde (allemaal gedaan, M heel erg, T en S matig)
Ja erg fijn zown schoonmoeder. ik denk dat ik zo een flesje kv mag maken voor F... Gistermiddag en avond was ze erg suf van de prikjes dus na 5min drinken viel ze in slaap. Vannacht kwam ze ook vaker dan anders.... maar vanaf 5uur is ze bezig met een inhaalslag... elke anderhalf uur wil ze drinken en nu is ze niet tevreden na beide borsten... die waren nog niet helemaal gevuld. Hopelijk zit er na de fles iets langer tussen...
Hoi Dames, ik zit even met een vraag. ik geef nu BV maar ik wil gaan overstappen naar FV, nu ben ik er nog niet helemaal uit of ik het wil gaan combineren of helemaal wil gaan overstappen. Moet ik bij de combinatie bv en fv evengoed extra vitamine K blijven geven of moet je dit afstellen op het aantal voedingen die je geeft? @inentingen zie ik ook enorm tegen op ik ben er zo mee bezig en waarom dat nu ineens zo is weet ik niet, misschien omdat ik weet dat het best zeer kan doen en onze kleine dat zal voelen ben bang dat ik de neiging krijg hun een beuk te verkopen als ze onze kleine zeer doen
Tulp wat betreft bv naar kv geen idee... lees wel mee ben er wel nieuwschierig naar.. wat betreft inentingen. . Ja het is sneu.. maar ze voelen het maar even daarna kunnen ze suf worden. Bij de Apotheek kun je paracetamol zetpil 60mg krijgen voor baby's tot 3maand. Ik heb ze wel gehaald maar niet gebruikt want F werd al suf van de prikjes en was bang dat ze van de pcm nog suffer werd. Ze heeft verder geen koorts ofzo gehad.
Wbt kolven ik zie er zo tegenop omdat ik dan helemaal geen tijd meer heb voor andere dingen. Het voeden duurt hier namelijk nog altijd een uur. Ik krijg het ook niet tot de 45 min. Heel af en toe lukt dit maar. Net voor het eerst met kleine man gedoucht en vriend heeft em afgedroogd en aangekleed. Tot nu toe heeft ie alleen met papa gedoucht. En misschien moeten we dat maar zo houden want mama is veel sneller en handiger in het afdrogen en aankkeden
Juudjuh, wel naar de huisarts gaan he? Hier weer een rare nacht. Ik had het weer stervenskoud en een paar uur later tegen de 40 graden koorts. Nu gaat het wel weer. Verder denk ik dat C niet efficient drinkt; hij valt steeds in slaap en drinkt ook niet zo lang. Wel redelijk vaak, maar dat snap ik dan ook wel weer. Ook drinkt ie volgens mij de borst niet goed leeg. Links een grote rode plek. Denk dat dat misschien komt door de top van de kraamhulp om een doekje onder mijn borst de doem om deze zo op te tillen, zodat c er beter bij kan. Maar wellicht sluit ik daar juist de melkklieren mee af? Ik denk dat ik maar een lactatiekundige ga bellen. Dit is niet vol te houden zo...
@tulp als je stopt met bv hoef je ook geen vit. K meer te geven. Wel vit. D! Ik had destijds het cb gebeld met deze vraag. Zolang je afbouwt nog wel vit. K maar als helemaal over bent dan hoeft het niet meer. Dus met combineren nog wel.
Inderdaad Thauma... klinkt als borstontsteking! Slim om lk in te schakelen maar misschien ook huisarts voor de koorts... Bibi... je kindje is nog heel klein. Waarschijnlijk gaat hij steeds sneller drinken.
Dankjewel voor je advies Weet je toevallig ook als je bv en fv gecombineert wil blijven geven of je dan wel nog voledig vitamine k moet blijven geven of als je bijvoorbeeld de helf kv en de andere helf bv dat je dan de helf aan vitamine k bij moet blijven geven ?
Ik zou niet te lang wachten, Thauma, en even de ha post bellen. Het is immers weekend. Toen ik de bv ging afbouwen deed ik dat heel geleidelijk met het kolven om zo een ontsteking te voorkomen. De kraamzorg adviseerde ook om snel te handelen wanneer ik eerste signalen zou krijgen. @Tulp, bij half half bv fv heb ik ook de helft vitamine k gegeven (volgens ha)
Kan idd borstontsteking zijn. Ben al met warmte bezig om de plek leeg te laten drinken en te kolven. Maar vorige week zondag had ik ook koorts. Precies hetzelfde verder maar geen rode plekken. Goed aanhappen is ook nog lastig. Hij is zo snel gefrustreerd!
En idd als je op 500 ml zit, kun je de vit. K achterwege laten. Misschien toch verstandig om even te bellen, Thauma. 40 graden koorts is niet niks. Je kunt een hoop ellende voorkomen. Een vriendin van me is opgenomen geweest i.v.m. borstontsteking. Het ging plots heel snel.
Heb je al gebeld naar huisarts Thauma?.. Je beland idd maar zo in ziekenhuis met borstontsteking...als je naar buiten gaat of bij deur staat je goed warm aankleden hè. Extra vest of sjaal voor je borsten..kan je ook ontsteking van krijgen.. Hoop dat het slechts een griepje is.. Maar rode vlekken is wel erg verdacht. Ik moest dan ha bellen..
Ik ga sowieso elke dag wel naar buiten (heb 2 honden) en probeer ook idd geregeld naar de stad of winkelcentrum te gaan. Ik ben alleen niet iemand die snel een praatje maakt met een vreemde ofzo... Maar kom ik ook wel overheen, over een maand ook al weer werken, dus dan genoeg aanspraak! Ik reageer zo nog op meer mensen, maar ik hoor hier een heel vreemd geluid uit de luier komen, moet denk ik maar even verschonen
Dag dames Ik ga ff bijlezen.. vanaf deze kant.. het gaat hier super!! nachten gigantisch haha.. eergister was het van 21.45-07.45 afgelopen nacht van 22.30-07.00.. klagen doen we dus niet BV@ gaat ok echt super...na 4 wk mochten we van kraamverzorgster een flesje proberen, om het aan te wennen mocht ik weg willen.. (i.v.m problemen bij de oudste dame, maar gelijk vanmiddag gedaan) en het ging super.. ze dronk zo 150 op.. en ik 175 kunnen kolven uit 1 borst, viel me niet echt tegen, daar ik niet zo een makkelijke kolver ben.. mar ja t is gelukt!! Vloeien@..Hier nog steeds beetjess begin het aardig zat te worden, haha zin in elkaar word alleen mar groter Iemand tips kwa draagdoek? zit te dubben, een bykay of zo een bjorn drager.. en kwa kleur bij de bykay grijs met roze bloem of een effe kleur? (stel er komt er ooit nog een en t een jongen word, is t natuurlijk raar, maar ja om daar op voorhand mee te rekenen???) Iedereen een fijn weekend nog verder
Vandaag alweer de hele dag koortsvrij. Ik heb mn borst redelijk leeg gekregen en ga zo nog even verder. Ons mannetje heeft net goed gedronken an links en ligt nu aan rechts. De rode plek is ook al minder. Ik hou het in de gaten. Morgenochtend bel ik een lk en als het nodig is ook de huisarts. Koortsvrij is iig goed, want met een ontsteking blijft de koorts volgens mij wel. Heb ook veel rust genomen vandaag en daarstraks nog 3 uur geslapen. Ben benieuwd hoe het hier gaat als mn man straks weer aan het werk gaat. Lijkt me ergens ook wel saai overdag...