Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He Verox... zie ik L ook nog niet doen;) L kan nog niet staan zonder dat iemand haar vasthoudt :)

2. Verox

Verox Niet meer actief

Hihihi nou Lynn, geniet er nog maar even van 😛 Ze groeien en ontwikkelen zich al snel genoeg allemaal!

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ff een snelle reactie van hier. Wij hebben hier in de buurt niet iets van een kinderboederij ofzo op loop afstand. Ook vrienden en familie wonen hier niet in de buurt ben dan al snel een half uur onderweg met de auto. Nou hebben we weinig familie en vrienden en die moeten overdag ook werken. Elke dag naar de winkel gaan pff moet er niet aan denken ook dan moet ik met de auto. Helaas weinig keus dus waardoor ik er niet snel uit ga.

@flesvoeding hier al een tijdje niet meer.

@spiegelen doe ik ook hoor. Tja het is onze eerste dus ja weet niet wat normaal is en niet. Maar onthoud wel dat elke kindje anders is en het op zijn of haar eigen tempo doet.

@lynn fijn van je werk en begrijpelijk dat het voor 3 maand is. Je hebt je oude werkgever nu afgezegd of blijft dat nog wel een optie? Leuke foto en de babywalker komt me bekend voor haha.

@verox jeetje knap hoor dat L op de loopfiets kan. Hier zie ik N dat ook nog niet doen terwijl hij al wel kan lopen.

@hier gaat allemaal niet zo goed. Mijn vader heeft een burn out en die is gister opgenomen. Was behoorlijk schrikken en nog steeds wel, hebben het totaal niet zien aankomen. Het gaat nog een lange weg worden. Om deze reden weer per direct aan de pil. Een 2e stellen we nog ff uit tot de rust is terug gekeerd. Dat kan een maand zijn maar misschien ook wel 3, dat zal de tijd moeten uitwijzen. Hebben hierdoor genoeg zorgen en stress en voor mijn gezondheid en van een baby in mijn buik komt dat niet ten goede. Heb het besluiten genomen met me verstand en niet gevoel. Vind het jammer en moeilijk maar kan er nu toch niet naar uitkijken.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; jeej, wat vervelend van je vader zeg! Kan me voorstellen dat dat behoorlijk schrikken is. Gelukkig krijgt hij nu wel de behandeling die hem er hopelijk weer bovenop gaat helpen.
    Kan me voorstellen dat het stress oplevert en je daarom weer even aan de pil bent. Hopelijk komen jullie snel weer in wat rustiger vaarwater.

Kan je trouwens ook niet wandelen in jullie buurt? Ik neem aan dat jullie in een dorp wonen.. Misschien een mooi bos of water ofzo om langs te wandelen? Dan hoef je niet zozeer ergens naar toe te gaan maar gewoon wandelen.

@Hier; eindelijk weekend :D szus vertrekt woensdag weer naar nederland voorgoed. Ene kant jammer hoe het allemaal gelopen is, andere kant kan ze wel meer van A meemaken en een mooie band opbouwen. En dat is wel weer fijn.
    Zondag verjaardag van smama, verder nog geen plannen. Hoop dat het nog wel droog blijft, kunnen we er in ieder geval op uit :D

Knutselen jullie al met jullie ukkies? A heeft tot nog toe 1 tekening gemaakt. Zit te denken om in het bos wat dingen te halen en daar wat moois mee te maken met A. De bladeren zijn namelijk erg mooi momenteel :D

Fijne nacht allemaal! ! !

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda heftig zeg van je vader! Veel sterkte.. hopelijk komt ie er snel bovenop! Begrijpelijk dat je weer aan de pil bent nu, later stoppen als het allemaal in rustiger vaarwater kan natuurlijk altijd nog

@naar buiten gaan ... ik ga ook lang niet altijd met een bepaald doel (winkel, boerderij enz.) naar buiten hoor.. Gewoon een rondje wandelen doen we ook vaak :)

@koekie wat fijn dat szus dichter bij A in de buurt zal zijn.. al zijn de omstandigheden natuurlijk minder leuk. Het gaat om de zus van je man neem ik aan?

Alvast van harte met je smama!

@hier.. vanavond eters.. maar liefst 6 gasten waarvan 2 kindjes. bijna de hele schoonfamilie :) gezellig, maar wel veel voorbereiding dus daar lkkr druk mee vandaag..

Morgenavond ga ik met een vriendin naar een soort dancefeest.. Ga eigenlijk normaal nooit naar dat soort feesten, maar vind het wel leuk om een keertje mee te maken en er even op uit te gaan. Zondag lekker rustig aan.

Fijn weekend dames!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; ja, het is inderdaad de zus van mijn man. :) dank je wel voor de felicitatie alvast :D

Gezellig vanavond lynn! Wat voor lekkers ga je maken?
    Veel plezier alvast voor morgenavond. Ben benieuwd wat je ervan vindt!

@Hier; koud, koud, koud. :( brr, vindt er niets aan vandaag. A ligt al vanaf 10.30 te slapen. Vanmorgen even boodschappen gedaan en moet er straks nog een keer uit :x

Eerst nog maar even bankhangen :D

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames! Ik laat ook weer even wat horen. Vorige week zaterdag had ik een hele lap tekst getikt maar je raadt t al.... Verdwenen! Toen geen zin meer om opnieuw te doen.

Bij deze dan wel erg laat maar thauma en lynn nog van harte met jullie kleintjes!!! Jeej iedereen nu 1 jaar!! En wat een jaar was t he. Sowieso de afgelopen 1,5 jaar hebben we veel meegemaakt, zwanger kleintje in je armen sluiten en al die ontwikkelingen en nu 1 jaar en prachtige leuke kindjes! Heerlijk.

Buggy: heb ik hier al een tijdje in gebruik pastte makkelijker in de auto en is makkelijker mee te geven bij de oppas oid.

Ontbijt: c krijgt of een bord pap of 2 boterhammen en daarna borst. Hoewel dat laatste steeds minder wordt en ik dus soms ook gewoon een fles of beker melk geef. Ik geef opvolgmelk 3. Als deze voorraad op is wil ik overgaan op gewone koemelk. Ik ga dan voor de volle melk had begrepen dat dat voor kleintjes beter is omdat daar meer vetten in zitten die ze nog wel nodig hebben. Zelf drink ik halfvolle melk. Ben benieuwd wat hij van de smaak gaat vinden tegen die tijd.

Daginvulling ik probeer wel vaak naar buiten te gaan zeker met mooi weer. Vorige week heb ik mn nieuwe fiets gehaald en ben ik dus een uurt gaan fietsen hier in de buurt heb je een mooi stuk om te wandelen enof fietsen langs weilanden erg leuk! C was in slaap gevallen op de fiets op de terugweg. Verder is hier wel veel in de buurt om te wandelen, park met kinderboerderij/speeltuin maar ook gewoon boodschappen doen.

Lynn wat fijn dat je contract verlengd is voor 3 maanden en dat je toch een dag minder kon gaan werken. Hopelijk werkt dit en kan je na 3 maanden blijven. Hoe bevalt t 3 dagen werken? Ervaar je meer rust? En hoe is t nu met je?

Panda wat naar van je vader! Hopelijk knapt hij snel op. Wat een weloverwogen besluit heb je genomen om maar even niet te stoppen. Hopelijk kan je over niet al te lange tijd weer stoppen.

Hier was C echt niet lekker en had weer oorontsteking en erg snotrerig. Vandaar dat ik weinig gereageerd heb. Verder erg druk op werk en thuis. C loopt al aardig goed los en ook al een paar maanden dus ben daar erg druk mee. Praten gebeurt niet echt maar wel veel brabbelen en verder probeert ie af en toe te wijzen houdt heel soms zelf zn fles vast en drinkt er dan uit maar meestal moet mama het doen. En zwaaien ook maar af en toe wanneer hij zin heeft.
    Slapen is een drama laatste tijd C wordt wakker en huilt dan de hele boel bij elkaar maar weigert op dat moment de borst en speen! En ook bij mij liggen is niet goed. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet dan. Laat hem soms maar even huilen en als ik hem dan weer de borst of speen aanbiedt dan wil ie t wel en valt ie weer in slaap. Alleen is mama dan weer klaarwakker.

Zo tot zover mijn reactie, ik ben vast een hoop vergeten dus laat het hier maar even bij.

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie ik heb voor het etentje uiteindelijk gekozen voor een proeverij met allemaal hapjes. Eten maken voor mijn schoonfamilie is altijd een hele onderneming omdat het een aardig gemixed gezelschap is qua voorkeur voor eten. Mijn schoonmoeder, zwager en schoonzus zijn meer van het biologische, gezonde eten, veel groente en zijn ook vegetariërs. Vl en de partner van mijn schoonmoeder zijn daarentegen weer echte vleeseters en houden van een vette hap. Ikzelf zit er een beetje tussenin haha

@Bibi Dankjewel voor de felicitatie! Het gaat een stuk beter, ik ben zeker veeeeel ontspannender (is dit een woord?:p) dan voorheen. Enerzijds omdat ik zelf wat meer de rust weet te vinden, anderzijds omdat ik het ook wat rustiger heb (minder werken, minder sociale activiteiten, veel vaker thuis enz.).

Wat vervelend dat C zo slecht slaapt :( Gaat het inmiddels beter? Lastig ook dat niets dan helpt.. heeft ie dan misschien gewoon genoeg geslapen? Al geprobeerd om em overdag wat minder te laten slapen?

@melk ik had ook begrepen dat volle melk idd beter is.. alleen wil het geval dat L dat niet lust :( Zal ze wel van haar moeder hebben want ik lust het ook niet ;) Dus dan maar halfvolle melk.. the next best thing :p

@buggy wij gaan dit weekend kijken voor een buggy denk ik.. welke hebben jullie? En zijn jullie er tevreden over?

@knutselen Nog niet gedaan met L eerlijk gezegd.. L zit ook echt nog in de "ik steek alles in mijn mond"-fase dus denk dat de kleurpotloden voor andere dingen gebruikt gaan worden dan kleuren :D

@sinterklaas gaan jullie nog ergens een intocht bezoeken? Ben zelf niet van plan om naar een grote intocht te gaan, maar wel een keer naar het winkelcentrum ofzo als de sint daar is .. ben benieuwd hoe L dan reageert.

@ontwikkeling ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver jullie kindjes zijn qua ontwikkeling :) L kan bijv als geen ander kruipen en tijgeren en is dan ook sneller dan het licht :D verder stapt ze goed als je haar handjes vasthoudt (en als ze zin heeft ;)) en kan ze zich goed optrekken aan de tafel (alleen laat ze zich dan weer meteen vallen en gaat ze lachen..) Ik heb al geprobeerd haar achter de babywalker te zetten, maar ze lijkt niet echt te snappen wat de bedoeling is. Ik heb het idee dat ze wat dat betreft wel een beetje "achterloopt".

Fijne motoriek daarentegen gaat ze denk ik wel gemiddeld. Ze kan zwaaien (en doet dat uit zichzelf als iemand weggaat), klappen en probeert me na te doen als ik in mn vingers knip.

Praten komt ook nog niet echt van de grond. Zegt wel mama als ik het zeg, maar ze heeft volgens mij geen idee dat ik mama ben ;) Verder brabbelt ze af en toe maar niet heel vaak. Ze snapt wel heel veel dingen, want geeft mij een kus als ik zeg: "mama kus?" en ze geeft eigenlijk iedereen wel een kus als je het haar vraagt :D

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe moet dat werken met 'overdag minder laten slapen'?
    Hier alles op verzoek, dus ik heb echt geen idee. Maar ben wel benieuwd.

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Eerder wakker maken bijvoorbeeld. Wij hanteren dat we L uiterlijk 18:00 uur wakker maken uit haar middagslaapje, omdat ze anders om 8 uur echt niet gaat slapen. Op zich geen probleem om haar dan savonds later naar bed te laten gaan maar dan is ze sochtends echt niet uitgerust.

In principe leggen we L ook altijd op bed als ze moe is, maar een beetje sturing hier en daar kan geen kwaad denk ik. Zeker als dat betekent dat ze snachts lekkerder slaapt. Fijn voor haar en fijn voor ons

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; dat is lastig koken dan ja. Wel goed opgelost! :D

@buggy; ik heb eigenlijk geen idee welke ik heb. Zal eens kijken als ikeen keer op zolder ben. Hij heeft in ieder geval 4 wielen haha :D

@sinterklaas; ik wil sinterklaas zo lang mogelijk vermijden. Ben bang dat ik er op een gegeven moment niet aan zal ontkomen maar zolang het niet hoeft... Dus wij gaan niet naar een intocht van sinterklaas ;)

@ontwikkeling; A kan ook als geen ander tijgeren en kruipen, al heeft kruipen tegenwoordig de voorkeur.
    Verder kan ze zich ergens aan optrekken en dan even blijven staan. Ook een paar stapjes aan de bank kan ze al. Aan de hand blijft ze gewoon staan :)
    Verder kan A zwaaien, handen klappen, knuffelen en praten. Ze zegt nu mama, papa, ja, die, da, da da, oh oh. Verder maakt ze veel klanken en kan ze hele "verhalen" vertellen. Sinds 2 dagen begint ze ook te zingen. Ze kan hele deuntjes "nazingen". Erg leuk.
    Ik denk niet dat L achterloopt hoor. Ze ken ongeveer hetzelfde als A. Ze zijn wat langzamer als anderen maar waarschijnlijk in andere dingen weer verder.
    A heeft bijv een vriendinnetje die 2 weken ouder is en die loopt echt als een kievit. Maar zij heeft geen idee hoe ze uit een rietjesbeker moet drinken, of wat ze met bijv. Stapelbekers kan doen. Dan zie ik heel duidelijk dat zij op andere vlakken trager is. Daarbij geniet ik er extra van dat A nog niet kan lopen. Pff, wat worden ze dan snel zeg! :D

@slapen overdag; hier geef ik wel wat meer sturing mbt slapen. Al heeft A nu wel een aardig ritme ontwikkeld. Ik ben ook voorstander om je kindje zoveel mogelijk te volgen alleen soms lult dat niet. A staat iedere dag op rond 6.30/ 7.00 uur. Op de dagen dat ik vrij ben en ze slaapt nog kan ik haar wel laten liggen hoor maar meestal is ze al wakker. Op een gegeven moment is A overgegaan naar 1 slaapje overdag. Probleem was dat als A om 9.00 in bed legde en ze sliep tot 11.00 ze de rest van de dag wakker was. Ze kon niet 2 slaapjes slapen. Dat betekende dat ik vanaf een uur of 16.00 met een moe, huilend kind zat. Daarom ervoor gekozen om de ochtendslaap te gaan verlaten. Nu slaapt ze van 12.00 tot 15.00 ongeveer. Zo trekt ze het prima tot 19.00 uur en is iedereen weer blij :D

@hier; vanmorgen heeft A lekker met haar vriendinnetje gespeeld. Hoe moeizaam dat "vroeger" soms ging zo makkelijk en leuk gaat dat nu. Erg leuk om dat proces mee te maken.
    A heeft het zondag op de verjaardag echt supergoed gedaan! In het begin even wennen maar uiteindelijk heeft ze over iedereen heen geklommen en met iedereen "gespeeld".
    Vanmiddag maar even luieren :D

Fijne dag allemaal

12. Verox

Verox Niet meer actief

#2592 Verox, 13 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2014
    @slapen; E heeft vlak voor haar eerste verjaardG ook een tijd dramatisch geslapen snachts. Maar juist op het moment dat ik het echt niet meer trok, sliep ze pardoes een hele lange nacht door!
    Daarna kon ik de wereld weer aan! Hihihi wat een goede nacht veel verschil kan maken.
    Sindsdien slaapt ze eigenlijk wel weer goed door als vanouds.
    Overdag slaapt ze twee keer Max 1,5 uur.
    We moeten haar dan altijd na 1,5 uur wakker maken anders slaapt ze te lang en snachts niet goed.

@buggie; Wij hebben nog geen buggie. Ik ben ook nog niet van plan om er een aan te schaffen, maar ik kom wel steeds meer situaties tegen waarbij hij toch wel handig zou zijn.

@sinterklaas; Wij gaan Sinterklaas zeker vieren!
    E is wel in voor een feestje! Ze heeft zichtbaar genoten van haar verjaardag.
    Wij hebben dus ook met E in de kinderwagen meegelopen met een SintMaartens optocht. Ze hing voortdurend uit haar kinderwagen om de lampionnetjes te bewonderen en zat te springen op de muziek van de begeleidende fanfare.
    We kijken al iedere avond het Sinterklaas journaal. E volgt de beelden geconcentreerd en schatert het af en toe uit van het lachen.
    We gaan met haar naar een kleine Sinterklaas intocht in de wijk. De grote intocht in het centrum van de stad waar ik woon is waarschijnlijk veel te druk.
    Ook is er een Sinterklaas viering op mijn man zijn werk.
    We vieren Pakjesavond kort bij mijn schoonmoeder en Sinterklaasdag bij mijn ouders.
    Ik ben dol op tradities dus E mag als Sinterklaas in ons land is, ook al haar schoen zetten.

@ontwikkeling; E is snel met haar motorische vaardigheden. Ze gaat zelf staan en loopt al heel aardig los. Daarbij stopt ze onderweg moeiteloos om iets van de grond op te rapen. Ze kan in haar handen klappen en zwaaien.
    Ze gaat zelf op haar stoeltje zitten, maar gaat ook graag op stoeltjes, trapjes of andere objecten staan. Soms met lossen handen... Ze klimt ook al zelf de trap op.
    Ze probeert te dansen (heen en weer wiegen), te springen (zich herhaaldelijk snel door haar knieën laten zakken en weer oprichten) en trappelen/stampen met de voetjes.
    Ze begrijpt een hoop woorden en kan ze op verzoek aanwijzen (bijv: lamp, voet, neus, buik, buiten, hond, poes) en objecten zoeken en naar mama brengen (bijv: blok, bal, paard, Elmo, haar pop, schoen, laars).
    Bakjes stapelen vind E niet interessant. Ze sloopt liever :p
    Maar ze kan wel heel geduldig blokjes in een bakje of tasje doen. Kiekeboe en tikkertje spelen vind ze leuk.
    Ze probeert met een lepel yoghurt uit een schaaltje te eten, drinkt uit een rietjesbeker en kan met hulp uit een gewone beker drinken.
    Praten lijkt wat achter te blijven. Ze beheerst een hoop klanken en kletst en zingt erop los, maar ik heb niet de indruk dat het herkenbare woorden zijn, en napraten doet ze ook niet.

@knutselen; doen we vooral voor speciale gelegenheden. Wij doen dan vooral vingerverven en hand en voetafdrukjes maken.
    Het is een grote bende en E is snel afgeleid, dus het kost wat moeite om wat op papier te krijgen... maar het resultaat is altijd de moeite waard.
    Ik heb van haar vingerverf kunstwerken uitnodigingen voor haar verjaardag gemaakt. We hebben een kopje beschilderd voor vaderdag, en van haar handafdrukjes op hout heb ik sleutelhangers gemaakt voor papa's verjaardag.
    We bekliederen meteen een hoop kaarten en vellen papier, dan heeft E ook altijd wat leuks voor de verjaardagen van de ooms, tantes, opa's en oma's. Een kaartje is zo gemaakt.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Slapen: de slechte nachten zijn alweer een stuk minder gelukkig. Denk toch een fase ofzo. Alleen nu gaat t inslapen wel moeizaam. Hij wil eigenlijk niet in zijn bed slapen maar op schoot. 20 uur gaat goed dan leg ik hem in bed. Maar laatste tijd wordt hij vaak rond 22-23 uur wakker en dan valt hij op schoot vrijwel direct in slaap maar als ik hem weer in bed leg begint hij gelijk te huilen. Dan moet ik echt zeker 30 min met hem gaan zitten en soms is dat nog niet genoeg. Maar dat vind ik minder erg als de nacht niet doorslapen.
    C slaapt overdag sowieso vrij weinig vind ik. Meestal rond 7-8 uur wakker en dan rond 11 uur slaapje van meestal 30-45 min. Soms een uur. En dan is ie de rest van de dag wakker eigenlijk. Tot een uur of 16-17 en dan pakt ie vaak nog 15-30 min. Soms 45-60min. Afhankelijk van hoe lang hij in de ochtend geslapen heeft.

Buggy: afrader ik heb de xadventure axio standenbuggy. Was niet zo duur en dat merk je ook wel. Wat een rotding is dat zeg! Hij is heel slecht wendbaar en zeker niet met 1 hand. Wat handig is in de supermarkt. Maar ach pas me wel aan.

Ontwikkelingen: hier voor mijn gevoel ook vrij weinig hoor. C kan al heel goed los lopen en doet dit ook al vanaf 10,5 maand. Verder kan hij nog steeds heel goed alles pakken en in de mond stoppen. Zwaaien doet hij heel af en toe maar niet op verzoek en vaak wanneer hij zelf wil. Af en toe plaatst hij het wel op de juiste moment. Zoals op het dagverblijf als ik hem ophaal zodra ik hem optilndan zwaait hij al naar de leidsters maar wanneer we dan weggaan niet.
    Stapelen is hier met blokken of beker maar een pasr keer voorgekomen en meer per ongeluk dus. Hier wordt vooral met alles tegen de kasten tafels en alles waar maar kan aangeslagen. C heeft een tik met schoenen en haalt deze steeds vaker uit de kast.
    Brabbelen doet hier er op los maar de woordjes komen nog niet echt door. Papa en mama is meer per ongeluk en verder niks verstaanbaars.
    Wel danst C tegenwoordig heel voorzichtig. En hij begint nu eindelijk zelf te drinken uit zn fles of tuitbeker. Dit heeft hij heel lang geweigerd. Ach hij zou t allemaal wel leren.

C knarst enorm met zijn tanden is dat herkenbaar? Sinds hij nu 4 tanden heeft 2 onder en 2 boven.
    Zo ik ga weer verder.

Fijne dag allemaal!

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi fijn dat het slapen alweer wat beter gaat :) wel een wakker mannetje zo te lezen!

Tandenknarsen herken ik niet.. L zet wel overal haar tanden in en steeds nog steeds alles in haar mond. L heeft ook 4 tandjes

@Verox klinkt leuk al dat geknutsel! :) Steekt E de stiften/potloden/verf niet in haar mond?

@Koekie fijn dat A het goed deed op de verjaardag! Moet zeggen dat ik het ook wel steeds makkelijker vind om L ergens mee naartoe te nemen naar verjaardg/uit eten/visite. Ze vermaakt zich eigenlijk overal wel.

Vanwaar je afkeer tegen sinterklaas? :p

@ontwikkeling grappig om te lezen wat alle verschillen zijn. Waar het ene kindje al veel verder mee is, loopt het andere kindje weer met iets heel anders voor :) L is sinds een paar dage druk met zich optrekken aan van alles en nog wat. Deed ze al wel, maar meer sporadisch en gaf snel op als het niet lukte. Nu sinds een paar dagen trekt ze zich supermakkelijk overal aan op (zelfs het raam :() en laat zich dan op haar billen vallen om vervolgens verschrikkelijk te gaan lachen.. gek kind! :p Ze vind het stappen aan de hand ook erg leuk ineens.. komt gelijk naar me toe gekropen als ik ergens stil sta en trekt zich dan op aan mn broek en dan gaan we ff stappen ;)

@slapen L slaapt overdag nog 2 slaapjes. Tijden zijn erg afhankelijk van hoe de dagindeling er verder uitziet, maar over het algemeen slaapt ze 's ochtends 1,5 a 2 uur en smiddags ook zoiets. Het duurt echter wel steeds langer voordat ze moe wordt smiddags, dus denk het dat het niet lang meer duurt voordat het middagslaapje eraf gaat en we overgaan tot 1 slaapje per dag die dan waarschijnlijk in de middag zal zijn.

@hier lekker weekend! :) Morgen dus even met L naar het winkelcentrum om bij de Sint te kijken en we gaan kijken voor een buggy. Verder is een vriendin van mij morgen jarig. Zondag doen we het lekker rustig aan. Hebben volgende week een weekendje weg met mijn schoonfamilie en daarna begint de sint/kerst/eindjaar drukte alweer.

Nog één ding: dragen jullie kleintjes al 'echte' schoenen? En met echte schoenen bedoel ik schoenen met een dikke zool die ook geschikt zouden zijn voor buiten bijv. En zo ja welke maat?

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Sinterklaas doe ik dit jaar nog niet aan. Maar vind t wel leuk vooral nu C er is. Wik vonden kerst leuker dus vieren dat eigenlijk altijd. Dit jaar voorlopig voor t laatst. De komende jaren gaan we dan sint vieren met kadoos en kerst gewoon gezellig samen eten.
    Wij gaan de intocht op tv kijken. Volgend jaar dan een bezoek aan het wc.

Knutselen heb ik thuis nog niet gedaan. Op t dagverblijf doet ie t wel. Maar hij stopt dus nog alles in zn mond en verf zit ie lekker te kneden vooral.
    C is ook niet echt van het samen spelen of samen boekje lezen. Boekjes wil hij alleen verscheuren weg gooien. Dat vind ik toch een beetje zonde. En samen spelen vind ie niet boeiend hij loopt weg of pakt het speelgoed van me af en gooit t weg of loopt ermee weg.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @buggy; aangezien mijn kinderwagen een lekker band heeft (de 6e alweer :$) Vanmorgen naar de buggy gepakt. Ik heb een mclaren. Type oid weet ik niet. Ik merk dat de kinderwagen veel wendbaarder is. Die kan ik met 1 hand besturen. Wel zo handig in de supermarkt. Ook kan ik in de kinderwagen meer boodschappen kwijt. Maar op deze momenten is een buggy wel handig :D

@verox; zo te lezen ontwikkelt E zich meer dan prima! Leuk om te lezen wat ze allemaal al kan!

@bibi; fijn dat de nachten weer beter gaan. Hier gelukkig weinig last van slechte nachten of inslapen maar kan me voorstellen dat het heel erg vermoeiend is. Als A een paar nachten wat slechter slaapt ben ik al moe ;)

@tandenknarsen; herken ik niet. A heeft nu 4 ondertanden, 4 boventanden, 2 kiezen, 1 hoektand. In ieder geval staan er nog 1 kies en 1 hoektand op doorkomen. Hoop dat die ook snel door zijn want ze zet overal graag haar tanden in :D

@sinterklaas; ik vindt dat er ontzettend veel ophef over gemaakt is het afgelopen jaar. Jammer, omdat het een feest voor kleine kinderen is. Gezien alle ontwikkelingen betwijfel ik of we überhaupt over een aantal jaar nog sinterklaas vieren. Misschien ben ik wel te negatief daarin dat kan, maar ik voel er weinig voor om nu sinterklaas te gaan vieren. Als het over een paar jaar nog gevierd wordt en A begrijpt meer ontkom ik er niet meer aan, dat besef ik wel. We zullen het dan klein vieren (schoen zetten, intocht en een cadeautje)
    Voorlopig houden we het maar bij kerst :D

@schoenen; nog geen echte schoenen hier. A heeft de witte slofjes met een ster erop van het kruidvat. Volgens mij hoef je pas "echte" schoenen te kopen als je kindje al een paar weken goed kan lopen toch?
    De slofjes van A beginnen aardig te slijten dus wil binnenkort wel nieuwe gaan lopen.
    Qua maat weet ik niet. Volgens mij heeft A best grote voeten. Sokken heeft ze nu maat 23/26 van de hema. Maat 12 tot 18 mannen was al te klein. Maar volgens mij kan dat per winkel / merk verschillen.

@Hier; lekker lang weekend. Ben maandag ook nog vrij :D vanmorgen boodschappen gedaan en naar de ha voor een uitstrijkje. Was voor het eerst een voel me hardstikke mee! Vandaag eten we zelfgemaakte soep dus die staat nu heerlijk te pruttelen. Ruikt altijd zo lekker :D zondag ga ik uit eten met een vriendin, verder nog geen plannen.
    Vanmorgen A toch maar weer lactulose moeten geven. Ze is bijna de hele ochtend bezig geweest om een " harde konijnenkeutel" te produceren. Had zo gehoopt dat ze het niet meer nodig zou hebben. Maar helaas...
    A ligt nu heerlijk te slapen, mama zo maar even wat in het huis doen :D

fijne dag allemaal!

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    C draagt hier wel al echte schoenen waar hij ook buiten mee kan stappen gebeurt nie vaak maar af en toe een paar stapjes zet ie wel of een klein stukje lopen. Hij heeft timbalands in maat 20 zijn nog wel iets ruim maar met dikke sokken zitten ze goed en zo kunnen ze nog even mee. Hij draagt ze nu namelijk meer voor de sier nog maar gaat al wel steeds vaker en meer lopen ook buiten.

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow!! Hier een doorbraak!! Gister vroeg ik C waar zn boekje was en of hij die aan mama wilde geven. En ja hoor hij zocht zn boekje en gaf deze aan mij. Vanochtend dacht ik nog een keer proberen en wederom pakte hij zn boekje (dit keer een ander boekje ook nog) dus hij weet wat een boekje is!! En brengt deze ook naar mij toe!!

Straks gaan we de intocht op tv kijken.

Fijn weekend allemaal!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat goed bibi!!!! Trotse mama :D

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid