Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik zit nog helemaal niet zo in de decembersfeer eigenlijk, maar toch is het alweer bijna Kerst. We hebben hier een klein kunstboompje neergezet buiten bereik van C. Hij mag er wel aanzitten en naar kijken, maar alleen onder begeleiding, anders sleept ie m de hele kamer door, denk ik. En de ballen kunnen dan wel niet stuk, maar er zitten wel haakjes enzo aan.

Wij hebben het speelgoed ook beneden staan. En boven hebben we in de studeerkamer ook een hoekje ingericht waar hij lekker kan spelen. Met een zitzak, een doos met blokken, boekenplankjes aan de muur etc. Handig voor als ik boven de was moet opruimen of ophangen, bed moet verschonen etc. Kan hij lekker spelen en is hij toch in de buurt.
    Ik heb eerlijk gezegd ook niet de behoefte om de woonkamer speelgoedloos te hebben. We hebben mandjes en bakken in de kast staan met speelgoed erin. Hij kan dat zo pakken en als hij gaat slapen (overdag of 's avonds) ruim ik het even op. Ik vind het wel gezellig, die gekleurde bakken, het keukentje, het werkbankje, zijn tafeltje. En toch is het hier verder gewoon een volwassen huis waar ik prima kan lopen zonder struikelen ofzo.
    De box is sinds zijn verjaardag ook weg. We gebruikten hem eigenlijk al niet meer.

C is een beetje ziekjes. Beetje verhoging, soms een beetje koorts. Beetje hangerig. Wil soms alleen bij mama zitten en drinken. Dus dat doen we dan maar. Nu slaapt hij even in zijn bedje, dus ik ga even opruimen en poetsen!

Bibi, wat fijn dat je zo goed met je ex omgaat!
    En wie was dat ook alweer met het uitstrijkje? Veel succes bij de dokter iig. Hoop dat het meevalt!

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames,

Hier ook weer een berichtje van mij! Afgelopen week samen met L aardig in de lappenmand gezeten, ik ben zelf sinds zondag zwaar verkouden en L sinds de nacht van zondag op maandag. L heeft er ook koorts bij gehad en is een paar dagen en nachten echt van slag geweest. Gelukkig begeven we ons beiden inmiddels weer gestaag richting de 100% :)

@kerst wij vieren kerst ieder jaar drie dagen.. Kerstavond bij mijn schoonvader, eerste kerstdag bij mijn ouders en tweede kerstdag bij mijn schoonmoeder. Heel veel gezelligheid dus! Inmiddels staat de kerstboom hier ook.. een kunstboom met alleen maar kunsthangers of snoep. L kijkt er nog niet echt naar om.. en als ze het doet dan haal ik haar weg en leid ik haar af en dat werkt prima!

Eerste kerstdag vieren we altijd met cadeaus. L krijgt een speelgoedhandtasje van de Intertoys.

@speelgoed L heeft beneden een mandje met speelgoed, wat speelgoed in haar box en een speelmat. Ik heb er ook geen problemen mee dat er speelgoed ligt, maar ik ruim het altijd wel even snel op als ze op bed ligt.

@box hij staat hier nog wel, maar wordt nauwelijks gebruikt. Ik zet L er eigenlijk alleen in als ik even naar boven moet voor de was ofzo. Maar ik denk dat we de box binnenkort ook weghalen, ik kan haar namelijk ook makkelijk mee naar boven nemen als ik daar wat moet doen. Dan zet ik haar in haar bedje met wat speelgoed en dan dient haar bedje even als box ;)

@Koekie wow heftig werkdagje van de week! Lijkt me een pittige baan. Hoe is het met A? Heeft ze de afgelopen dagen wat beter geslapen? Wow, een kiesje! L heeft nog maar 4 tandjes :)

@Bibi wat fijn voor C dat jij en zijn papa zo'n goede verstandhouding hebben! Ik hoor helaas steeds vaker om mij heen verhalen waarbij het heel anders gaat.. Is C alweer helemaal beter?

@Thauma ach arme C, ook al ziekjes! Lekker verwennen je mannetje! Hopelijk is ie gauw beter

@hier nou dus ook ziek/zwak en misselijk ;) Vond het heel sneu om L zo ziekjes te zien.. L is nog nooit eerder echt ziek geweest. Gelukkig had ik zelf geen koorts oid dus kon ik haar lekker verwennen. Smeren met luuf en neusje druppelen met zout water bracht gelukkig al de nodige verlichting.

Verder doet L het heeeel slecht met eten.. Ze smijt alles door de kamer. Vind het lastig hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Ik zie duidelijk aan haar dat ze er een spelletje van maakt en heb ook wel het idee dat ze weet dat het eigenlijk niet mag.. Als ze het doet zeg ik duidelijk "nee" en pak ik het af, maar het lijkt niet echt te helpen. In de hoek zetten is ze nog te jong voor haha, dus weet ff niet watvoor middelen er nog meer zijn.. ideeën? :p En even ter verduidelijking.. ze gooit het eten echt van de ene kant van de kamer naar de andere kant en slaat zelfs het lepeltje of vorkje boos uit mijn handen.. een echt driftkikkertje is het dan ;)

Nou ik ga maar weer even aan de poets!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames!

Wat een weer vandaag he? Hoop er straks nog even uit te kunnen maar ben er bang voor...

@thauma; ik was degene met het uitstrijkje. 2 januari moet ik weer naar het ziekenhuis en dan gaan ze de foute cellen wegbranden. Ze gaan het nog wel op kweek zetten maar de arts heeft al gezegd dat het goedaardig is. Vooralsnog dus goed nieuws!

@ alle zieken; heel veel beterschap! Volgens mij is half Nederland ziek. Gelukkig heb ik er nog geen last van gehad maar ml en A zijn wel aardig aan het hoesten en snotteren. Heb blijkbaar een goede weerstand :D

@lynn; fijn dat jullie weer aan het opknappen zijn en L de kerstboom laat staan! Klinkt erg leuk Hoe jullie de kerstdagen vieren. Druk maar wel gezellig!
    Met A gaat het redelijk. Haar kiesje is onder doorgekomen. Boven nog niet. Ach, komt vanzelf die tandjes en kiezen. A heeft nu 8 tanden en nu dan 3 kiezen. Voor je het weet heeft ze het gebit compleet :)

@eetsituatie; lastig he? Hier gooit A ook regelmatig eten op de grond. Ik ga dan in de negeerstand :D als haar bord leeg is raap ik alles op een geef ik A een "laatste kans". Als ze het dan weer op de grond gooit is het eten klaar. Maar meestal eet ze het dan wel op :D
    wat ik ook nog wel eens wil doen is om het haar in een bakje te laten doen. Gewoon een bakje op tafel en als ze iets op de grond wil gooien haar uitdagen om het in het bakje te leggen. A wordt dan helemaal trots als ze heel veel in het bakje heeft gelegd en eet het daarna op.
    Wat ik altijd geleerd heb (omgeving en vooral op het werk) is om geen strijd te maken van het eten. Eten ze niet, tja dan niet. Is natuurlijk makkelijk praten voor mij omdat A over het algemeen prima eet. Ik kan begrijpen dat het lastiger is als je kind bijna niks eet.
    Maar ik ken helaas genoeg voorbeelden waarbij teveel druk op het eten is gelegd en daardoor problemen zijn ontstaan. Probeer het gezellig te houden aan tafel en alles wat ze eten is mooi meegenomen. kleintjes kunnen op weinig eten goed groeien :)

@hier; A is dus lekker verkouden. Gelukkig gaat haar kiesje de goede kant op. Vanmorgen heeft ze met haar buurmeisje gespeeld. Dat gaat ook steeds beter. Leuk om te zien :)
    vanmiddag hoop ik nog even met haar boodschappen te kunnen doen maar als ik naar buiten kijk denk ik het niet. Wil nog even bij de hema kijken voor een paar broeken. Maat 80 is te kort aan het worden.. moet ook nog eten halen voor vanavond. Anders moet ml maar friet halen vanavond :D

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hier een pyjamadagje ingelast vanwege het weer.. was wel eens lekker, zeker gezien het gesnotter ;)

Wat betreft eten.. L heeft denk ik meegelezen want vandaag heeft ze heel goed gegeten ;) Het gaat me ook niet zozeer om het feit dat ze dan niet eet, want als ze echt honger heeft eet ze echt wel..dus daar maak ik me niet druk om. Maar het gaat mij meer om de manier waarop ze aangeeft dat ze niet wil eten.. ze wordt dan echt boos en driftig en begint dan gelijk te gooien of het eten uit mn handen te slaan en boos te doen. Ze doet het trouwens niet alleen met eten, maar ook weleens wanneer ik haar speelgoed aanbied ofzo.. Het is een soort divagedrag waarvan ik niet zo gediend ben haha maargoed wellicht is het ook een fase

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hmm, zou inderdaad een fase kunnen zijn lynn. Helaas niet echt tips voor je. A schuift de laatste tijd steeds vaker haar bord aan de kant als ze niet meer hoeft. :D
    Misschien A en L eens samen laten eten /spelen?? :(:D:(:D:):p

Oh, hier toch nog vanmiddag even naar het dorp geweest. Spijkbroekje en rokje voor A gehaald, haarverf voor mezelf en wat te eten.
    Het weer wat we vandaag hadden is niets voor mij :(

Fijne nacht allemaal! ! !

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Nou hier vanaf woensdag ben ik zelf ook ech snipverkouden!! C is wat aan de betere hand hoewel hij vannacht erg huilerig was vanaf een uur of 4 dus ik heb een slechte nacht gehad. Vanochtend had hij koorts dus net maar zetpil gegeven en nu gaat t weer en loopt ie vrolijk rond!
    Denk een tandje. C heeft er nu 5 hihi!

Meneer klapt hier sinds gisteravond. Ik was met hem aan het spelen met de ringenpiramide en telkens als hij het goed deed ging ik klappen en ineens klapte ie mee!! Langzaam aan komt t allemaal wel. Hij had ook ineens door dat hij de ringen op de piramide moest doen normaal gooit ie alles weg. Heb t wel vaker voor gedaan maar hij deed wat ie zelf wilde. Volgens mij begint hij nu andere dingen te ontwikkelen die hij eerder heeft overgeslagen om te gaan kruipen en lopen hihi!

Eten: herkenbaar C doet dat ook al een paar maanden alles wat op de grond gaat verzamel ik en gaat daarna weg en is jammer dan. Ik negeer het grotendeels maar soms zeg ik er wel wat van in de zin van dat als hij niet wil eten hij het niet op de grond moet gooien maar gewoon op zn bord kan laten liggen. C doet dit vooral met brood. Avondeten gaat ook moeizamer als anders hij begint al te stribbelen nog voor dat hij een hap heeft genomen. Als ik dan toch een beetje aandring en hij heeft een hap genomen dan wil hij ineens wel eten en heeft ie toch wel honger!! Ik zet dus altijd wel even door met de eerste hap en daarna kijk ik verder. Sinds deze week kan C zelf de lepel naar zijn mond brengen. Ik schep het dus op en geef hem de lepel en dan eet hij zelf! Trots, hihi!!! Geeft wel iets meer zooi maar dat neem ik op de koop hihi.

Wij doen verder rustig aan vandaag allebei niet lekker alles in huis dus lekker binnen blijven.

Fijn weekend verder!

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey dames alweer tijdje niet gereageerd. Heb via telefoon wel mee gelezen. Reageer ff beetje kort meeste wat er is gezegd is ook alweer ff geleden.

@zieken heel veel beterschap.

@koekie vervelend van de uitslag van je uitstrijkje. Ik heb het ook gehad. Bij mij is alleen een stukje weg gehaald voor onderzoek maar verder niks gedaan. Wel steeds voor controle. Ik was behoorlijk geschrokken. Inmiddels hoef ik niet weer te komen, pas als ik 30 ben krijg ik weer een uitstrijkje. Heel veel succes voor 2 januari.

@kerst hier totaal geen zin in, heb er sowieso niet veel mee. Ga ook geen kerstboom opzetten, heb er ook niet echt plek voor. Nu zei vl vanavond dat hij wel wat versiering wil, nog maar ff kijken hoe en wat. Wij gaan eerste kerstdag naar mijn ouders. Normaal deden we met lootjes maar dit jaar doen we het anders. Iedereen koopt wat dingetjes voor max 10 euro. Hele simpel bruikbare dingen. Iedereen pakt het in dezelfde cadeaupapier in en komt in een doos of ton. Dan ga je dobbelen en als je een 6 gooit mag je een cadeautje eruit halen, door gaan tot alles op is. Je cadeautjes leg je voor je en dan zet je een wekker voor bijv. 30 min en ga je weer dobbelen als je een 6 gooit mag je iets van een ander stelen en als je een 3 gooit moet je iets vanzelf aan iemand naast je geven. Lijkt me erg leuk om te doen dus ben benieuwd. Wat we 2e kerstdag gaan doen geen idee, bij s-ouders vieren we het de zondag na kerst, drukke dag want hebben ook nog een verjaardag.

@hier hebben jullie ff. Zoals jullie weten was mijn vader opgenomen dit was voor korte duur. Is ongeveer 2 week thuis geweest waardoor ik merkte dat het voor mijn moeder heel zwaar was. Hij kreeg wel zorg aan huis. Inmiddels is hij afgelopen week toch weer opgenomen. Hij had nog lang niet naar huis moeten komen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

Sinds die tijd sliep ik ook heel slecht, zware dromen waardoor ik wakker werd en totaal geen gevoel had dat ik was uitgerust. Vervolgens werd N ziek, leek op een griepje/verkoudheid. Na aantal dagen kreeg hij hoge koorts en wilde hij niet meer eten, melk ook niet meer. Kreeg met moeite nog roosvicee erin. Ben toen op vrijdagavond naar de doktersdienst geweest. Hij wilde helemaal niks behalve bij mij hangen, ik omschreef hem al een natte vaatdoek. Hij bleek ontstoken ogen te hebben, oren en keel dus hup weer antibiotica. Dat weekend werd hij nog zieker dat wat erin ging kwam er ook nog uit incl. de medicijnen. Zondag zijn we maar acuut gestopt met de medicijnen en maandag naar de ha. Tja eerst maar zonder antibiotica en zetpillen en uitzieken die woensdag moest de koorts weg zijn anders moesten we terug komen. Woensdag was de koorts nog niet weg maar kreeg ineens wel allemaal vlekjes. Daar was de hele oorzaak N had de 6e ziekte. Omdat de vlekjes er waren zou het snel beter gaan. Langzaam aan knapte N weer op. Heeft bijna 2 week geduurd. N wilde niks, wist niet wat hij met zichzelf moest, sliep weinig. Vervolgens werd ik wat ziek maar viel gelukkig mee. Paar dagen daarna kreeg ik blaasontsteking, voel me daardoor ook niet fit. En vorige week begon N weer. Zijn 1 dec bij cb geweest en heeft zijn laaste prikjes gehad en 1 van de 2 kon hij na een week last van krijgen. Dat was het eerste waar ik aan dacht. Woensdag op donderdag nacht zat ik weer met een N die helemaal overstuur was. Ik was er zo klaar mee wist me geen raad meer. Ik ben oververmoeid na 6 week geen 1 nacht normaal slapen. Mijn gevoel zei dat hij weer oorontsteking had, dus donderdag weer naar de ha geweest en mijn gevoel klopte, bij de oren weer. Hebben weer antibiotica gekregen en heb direct KNO arts gebeld. Ha begon al over neusamandelen. Zijn al eerder bij de kno geweest en toen was alles goed. Nu gaat de ha een brief sturen want ja zul je zien kom ik er weer is alles op dat moment goed. Gelukkig kunnen we dinsdag al terrecht en ga echt hameren dat ze iets moeten doen. N steeds vol stoppen met zetpillen, antibiotica en neusspray lijkt me ook niet meer gezond. Ben behoorlijk moe en heb op moment echt heel weinig energie vandaar dat ik hier ook niet veel reageer. Sorry voor mijn lange verhaal.

8. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha panda klinkt leuk hoe jullie kerst gaan vieren!

Wat vervelend van je vader hoop dat ie snel echt opknapt.

Heftige periode heb je achter de rug. Heel herkenbaar ook. Hier namelijk hetzelfde liedje met C. Ook steeds vol met slijm en snot en ontstoken oren. Laatst had ie ook wat geirriteerde amandelen. Ook in ht zh bij de ka geweest want ik was ook niet zo'n voorstander van om C vol te gooien met zetpillen en ab. Toch was dit wel het advies van de ka. Die vond hem ook wat te jong om nu al de amandelen te verwijderen. Dat vond ik ook wel. C heeft van de ha neusspray gehad die hij 1 week mocht gebruiken en verder zoveel mogelijk vrijhouden met zoutoplossing neusspray. Die maak ik zelf zodat ik zeker weet dat er niks anders in zit. Nu gaat het hier weer een stuk beter.
    En precies in diezelfde periode had C ook koorts en hangerig en die wilde niet zakken dus had daar ook ab voor gekregen maar de koorts zakte niet en de ka zei ook dat het niet hielp tegen de verkoudheid want ab is voor een bacterie en C had geen bacterie maar gewoon een virus. Een dag later haal ik C van het kdv en heeft hij rode bultjes leek op muggen bulten. Later op de avond meer en de dag erna ook weer en paar uur later werden ze minder. Contact met ha assistente vermoede 6e ziekte. Zelf gegoogeld en de symptomen kwamen aardig overeen. Dus het dasrbij gelaten, C was alweer aan de betere hand ook en week later alles weer over. Het slokt inderdaad een hoop energie van je op! Ik was ook ontzettend moe na die periode en begin nu weer beetje op te krabbelen maar ja werd vervolgens zelf deze week snipverkouden!! Dus ook erg vermoeiend.
    De zorg voor zo'n kleintje en de zorgen die je er geestelijk ook nog eens van hebt is ook zwaar en dat mag je best hier even van je af schrijven. Ik hoop dat je je snel weer een beetje uitgerust voelt. En natuurlijk dat N zich goed blijft voelen voorlopig zodat je wat kan bijtanken!

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    He, wat vervelend allemaal panda! Beterschap voor je vader. Hopelijk is hij snel weer thuis.
    Mag ik vragen wat hij heeft? (Misschien heb je het wel verteld maar heb ik het gemist? )

6e ziekte,; hier ook gehad maar (gelukkig) niet zo erg als bij jou panda.
    Verder kan ik me volledig vinden in het verhaal van bibi. Lekker van je afschrijven als je het nodig hebt meis! En heb je even geen puf om te reageren nou ja, dan even niet toch?

@Hier; weer eens een dagje alleen met A. Ml is bij een vriend klussen, komt vanavond pas laat thuis.
    A is nog steeds erg verkouden. Is ook flink aan het hoesten. Straks nog maar even een neusspray voor haar halen.
    Verder gaat alles zijn gangetje. Dus tja, weinig te melden :D

Fijne zondag!

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq hier waren het kleine rode vlekjes, leek totaal niet op muggenbulten. Vervelend dat C steeds verkouden is. Hopelijk gaat dat snel beter. Tja ik vind N ook wel jong maar ik vind hem ook te jong om hem steeds vol te moeten stoppen met zetpillen, neusspray en antibiotica. Om dit nog een half jaar of een jaar steeds mee te dat ga ik niet trekken ben ik bang. Daarnaast is N totaal niet verkouden die in zijn geval zal het niet om een virusje gaan lijkt mij. Hij heeft er nu nog last van ondanks de antibiotica. Slaapt heel slecht, vannacht ook weer tot kwart voor 4 mee gezetten en vervolgens om 6 uur weer. Dat zijn zeer korte nachten. N krijgt op moment ook totaal niet de rust die hij nodig heeft.

@koekie mijn vader heeft een hele zware burn-out wat werk gerelateerd is. Volgens mij al wel verteld maar vertel het je gewoon nog een keer. Vervelend dat A verkouden is. Heeft ze er veel last van? Beterschap daar.

@box die word hier trouwens nog volop gebruikt en hoop eigenlijk die nog wel ff te gebruiken. Volgens mij heeft iedereen verder hem al opgeruimd toch? Hoe doen jullie dat als jullie aan het eten koken zijn? N gaat dan aan me been hangen en ik moet ik echt zorgen dat hij niet van vuur af trekt ofzo. Ik ga nog geregeld naar buiten ( ff ongezond doen) hoe zouden jullie dat dan doen? Wij hebben ook een hond en ik vertrouw ze niet alleen samen zonder dat ik erbij ben.

Misschien voor iemand nog een tip morgen hebben ze bij de lidl een klepbankje in de aanbieding. Die gaan wij halen zodat er daar N zijn speelgoed in kunnen doen in de woonkamer. Als de box weg is komt er nog een ander kastje bij.

@cb was nog vergeten te zeggen over N zijn groei. Hij weegt nu 11,700 kg is maar 700 gram aangekomen, doordat hij ziek was ook veel afgevallen. Hij is daarin tegen wel 5 cm gegroeid en is nu 77,5 cm. Moeten volgend jaar oktober pas weer heen vind dat er wel een hele lange tijd tussen zit eigenlijk.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; heftige tijd zeg met je vader! Hoop dat het gauw wat beter gaat met hem!

Pff, hoop echt voor je dat N gauw wat opknapt en jullie weer fijnere nachten hebben! :)

@box; hier nu sinds een week weg en mis m nog helemaal niet :D A zat nooit meer in de box dus tja..
    Met koken scharrelt A rond in de keuken en woonkamer. Ik probeer dr vaak af te leiden met bijv. Een filmpje al helpt daar vaak niet. Verder geef ik haar vaak een bakje met pollepel waarmee ze gaat spelen. Liedjes zingen en vast wat te snacken (komkommer, paprika) geven helpt vaak ook.
    Wij koken inductie en ik kook zoveel mogelijk op de achterste platen. Verder zorg ik dat de stelen van de pannen aan de zijkanten zitten zodat A ze niet vanaf de grond zou kunnen pakken (moet ze eerst nog wat groeien :))
    Verder ben ik altijd in de keuken tijdens het koken dus ben eigenlijk niet zo bang dat er iets gebeurd.

Tja, als wij een hond zouden hebben zou ik de box ook nog even houden denk ik. Wij hebben 2 katten die vooral boven rondhangen (lees: op bed slapen ) dus dat gaat wel goed. Ik laat A gerust achter in de woonkamer /keuken als ik even naar buiten moet. We hebben 1 hekje tussen de keuken en de gang. De keuken en woonkamer staan met elkaar in verbinding. We hebben ons huis minimalistisch ingericht en ook wel kindvriendelijk dus er kan weinig mis gaan.

Zo, lijkt of N zich even op het groeien gestort heeft :D ik mag vrijdag weer. Ben erg benieuwd. De laatste keer was A 77 cm en iets van 10,2 kg.
    Over bijna een jaar pas weer? Dat zit wel heel veel tijd tussen zeg!

A heeft vooral laat van haar verstopte neus en het hoesten. Voor haar neus help ik haar met een neusspray, helaas heb ik geen flauw idee wat ik tegen het hoesten kan doen. Ze heeft nu een ui naast haar bed, matrasje wat verhoogd en haar borst / voeten ingesmeerd met luuf. Dus mocht iemand nog tips hebben voor het hoesten? :)

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Helaas heb ik geen tips meer voor je. Idd luuf onser de voetzolen en sokjes aan. Schijnt heel goed te helpen. Verder doe je volgens mij al alles wat kan. Beterschap in ieder geval voor A!

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; ja dat idee had ik al. Volgens mij kan ik verder weinig meer doen. Gelukkig lijkt ze al wat minder verkouden te worden.

@panda; had nog helemaal niet gereageerd op je reactie van het uitstrijkje :$ Hoe ben jij erachter gekomen eigenlijk? Je bent nog geen 30. Had je klachten dat ze eerder een uitstrijkje hebben gedaan? Hebben ze het bij jou ook weggebrand? Pijnlijk of viel het mee? En mag ik ook nog vragen hoe je vervolgtraject eruit zag? Om de hoeveel tijd weer een uitstrijkje maken?
    Pff, veel vragen maar je bent de eerste die ik tegen kom die ook iets afwijkends had :)

@hier; weer een drukke dag op het werk. Het zal de decembermaand wel wezen want de clienten zijn echt niet te genieten :( zal blij zijn als ze weer in het normale ritme zitten. .
    Met A lijkt het weer wat beter te gaan. Nog wel erg verkouden maar overdag beter te genieten. Ze is nu ook vaak aan het dansen. Echt zo schattig :D
    morgen nog een dagje werken en het kerstpakket ophalen. Woensdag gelukkig alweer een dagje vrij :)

Fijne avond / nacht allemaal!

14. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hoihoi,

Hier nog een schuldige die al een tijd niet meer online is geweest en gereageerd heeft.

We hadden tijdelijk even geen computer meer en zijn druk bezig geweest met nja bijna te veel om op te noemen :p

Morgen kruip ik weer lekker achter mijn computertje op onze ruime zolder "lees eerst kon je er alleen over de zooi heen klimmen" en wil ik weer gezellig meekletsen.

Schaam schaam.

Slaap lekker allemaal!

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tulp, leuk dat je er weer even was. Alles goed?
    Hier weinig nieuws. Wel zin in dat SR weer begint. Toevallig net nu de djs het huis in gaan moest C slapen en dus nog ff drinken. Ach ja... :)
    Wel lekker vakantie nu. 2 weken vrij. Heerlijk!

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    #2656 Koekie1, 18 dec 2014
    Laatst bewerkt: 18 dec 2014
    @tulp; fijn weer eens wat van je te horen! Hoe gaat het?

@thauma; lekker 2 weken vrij! Ga je nog wat leuks doen? Geniet ervan! Ik moet nog 2 weken werken en dan 1 week vrij. Nou ja, eigenlijk maar 4 dagen werken omdat 1e kerstdag en nieuwjaarsdag op een donderdag vallen. Heb dan ook eigenlijk 1,5 week vakantie :D
    SR heb ik nog nooit gevuld :$ weleens hele kleine stukjes gezien maar dat is het bij gebleven. Hoor wel altijd veel mensen erover.

@Hier; lekker weekend! Morgen naar het cb met A. Ben erg benieuwd. Verder stormt het hier behoorlijk. Zo maar eens mn bedje opzoeken :)

Fine avond / nacht allemaal!

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Morgen dames!

@panda heftig van je vader! Hoe is het nu met hem? Is hij alweer thuis?

Och arme N, zo ziek! Hoe was het bij de KNO arts?

Geen excuses aanbieden hoor voor je lange verhaal, is toch fijn dat je ff je hart kan luchten en dat moet je ook lekker doen als je daar behoefte aan hebt!

@eten koken en geen box.. wij hebben een klemhekje tussen de deurposten van de keuken, zodat L de keuken niet in kan. We hebben een open keuken dus kan L altijd zien als ik aan het koken ben. Bovendien zijn we bijna altijd allebei thuis als er gekookt wordt, dus kookt de ene en is de andere bezig met L..

@Koekie Is de verkoudheid van A inmiddels over? Qua hoesten geen tips... Toen L de eerste keer verkouden was (met 4 weken oud) heb ik wel een keer het warme water in de badkamer aangezet en de badkamer vol stoom laten lopen en met haar in de badkamer gaan zitten. Geeft denk ik ook wel wat verlichting. Maar denk als ik dat nu met L zou doen dat ze dat niet zou pikken :D

@tulp leuk dat je even langs komt! hoe is het met je mannen?

@thauma lekker vakantie! nog leuke dingen gepland of lekker rustig aan?

@SR hier ook een trouwe volger! Voor mij het ultieme kerstgevoel :D Weet nog dat wij vorig jaar tijdens SR een avond bij de huisartsenpost hebben gezeten omdat L al 2 dagen vrijwel continu aan het huilen was.. L was in het begin echt een huilbaby. Ik heb dat ervaren als een heftige periode en verbaas me er over dat dat alweer een jaar geleden is.. wat vliegt de tijd!

@hier L is gelukkig opgeknapt van haar verkoudheid. Zelf heb ik het wel nog steeds (of alweer...) flink te pakken. Ik ben behoorlijk aan het hoesten en dat is erg vervelend.. voor mij, maar ook voor L en vl. Ik hoest voornamelijk snachts en sochtends het hele huis wakker :( Hopelijk gaat het snel over!

L heeft gisteren haar officiele eerste stapjes gezet :D Ze stak zo over van papa naar mama.. nog wel erg wankel, maar ze deed het wel :)

Volgens mij zit L in haar 13 maandensprongetje. Ik vind het de laatste dagen behoorlijk zwaar met haar. Ze huilt om alles en dan ook echt tranen met tuiten, hangt aan mijn been als ik ook maar naar de wc ga, wil niet verschoond worden en eet en slaapt slecht. Ik heb er even op gegoogled en 'gelukkig' is deze fase herkenbaar voor veel moeders. Toch wel weer fijn om te lezen dan, want maak me dan altijd zorgen of er iets anders aan de hand is of ze fysiek ergens last van heeft. Het schijnt over te gaan zodra ze kunnen lopen.. dus ik ga maar flink oefenen met dr :p Herkennen jullie het ook? Hoop dat het snel voorbij is, want in combinatie met mijn ziek/zwak/misselijk, werken en kerststress vind ik het momenteel ff pittig allemaal.

Vanavond een kerstborrel op mijn werk.. hoef niet te werken dus ga savonds die kant op. Morgenavond gaat L logeren bij opa en oma en gaan papa en mama een avondje uit.. wel zin in! Verder zondag de kerstcadeaus maar inpakken denk ik :D Fijn weekend allemaal! (en mocht ik niet meer voor de Kerst online kunnen komen.. Fijne dagen!!)

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; wat goed van L de eerste stapjes!!! Knap hoor!!!
    A is weer goed opgeknapt. Helaaa is onze badkamer niet echt geschikt voor ziets (raampje tocht heel erg en geen zitruimte) maar wie weet...
    Fijn dat L weer opgeknapt is maar jammer voor jou... hopelijk voel je je snel beter!

Veel plezier vanavond en het weekend lynn!

@Hier; vanmorgen bij het cb geweest. Wat ik al dacht is dat A behoorlijk in de lengte geschoten is :D 83 cm meet ze nu, precies op de +2 lijn :$ gewicht is 10.980 kg. Jammer dat ze geen voeten meten want die zijn ook behoorlijk gegroeid aan de slofjes te merken :D
    Kreeg als een van de eerste opmerkingen van de arts dat ze zeker niet hoefde te vragen hoe het met het eten ging :) Arts was erg positief over alles. Behalve dan dat A weigerde om ook maar iets uit te voeren bij haar :D heerlijk trots ben ik op mijn meisje :p
    Oh, ze heeft ook nog extra goed haar hartje gecontroleerd (ivm hartafwijking in de familie) dat was ook goed. Ook weer een geruststelling.
    Vanmorgen gelijk maar boodschappen gehaald. Hoeven we er niet meer uit vandaag. Hutspot met stoofvlees :D
    A zit nu aan de lunch. 2 boterhammen op en nu nog een beschuitje naar binnen aan het werken. Waar laat ze het toch? :$:(

Zo maar eens op bed leggen en dan even mama tijd :D

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    #2659 panda86, 19 dec 2014
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
    @koekie vervelend dat hoesten ik heb verder ook geen tips voor je, alles wat in mij op komt doe je al. N hangt vooral aan mijn been tijdens het eten koken dus dat vind ik wel vervelend. Of hij rooft de prullenbak leeg. Hoop dat het een soort van fase is en hij straks gewoon ff lekker zelf kan spelen als de box weg is.

Wat betreft het pap verhaal. Ik had buikpijn en werd geen reden voor gevonden dus ha wilde en uitstrijkje laten doen. Toen belde de assistente dat de uitslag pap 3B is en ik naar de gynaecoloog moest. Ik wist niet wat het was dus ben gaan googlen en ben me toen rot geschrokken. Toen ik bij de gynaecoloog kwam zei hij dat ik het beter niet had op kunnen zoeken. Er is toen een hapje weggenomen en werd eerst niks gedaan half jaar later weer een uitstrijkje gedaan en die was zelf papa 1, half jaar later moest ik weer en toen was het pap 3a, half jaar later moest ik weer en was het weer pap 3 zou er een plakje afgehaald worden ( kan me niks over branden herinneren). Moest in januari 2013 weer heen maar toen werd ik zwanger van N via iui dus werd het uitgesteld en dat was vorige jaar december en alles was goed. Hoefde niet weer te komen, zou met me 30ste weer een uitstrijkje krijgen. Beetje een verhaal hoop dat je er wat aan hebt. Je voor nu nog niet te druk om maken mij is gezegd dat het aardig onschuldig is.

A groeit flink zo te lezen. Zijn jullie zelf ook lang? Zo te lezen is ze een groter eter en vraag me dan ook wel af waar ze het laat haha.

@tulp leuk dat je ook ff langs komt. Hoe bevalt het met de kleintjes? Ben erg benieuwd hoe je dat ervaart.

@thauma lekker hoor 2 week vakantie geniet ervan.

@sr kijken wij ook wel veel, maar denk dit jaar toch wel minder. Mijn vriend heeft er beveiligd toen ze hier waren.

@lynn hier ook een open keuken maar dat is een heel stuk verder open voor een hekje anders wist ik het wel haha. Helaas hebben wij niet de luxe dat vl thuis is als ik eten koken, anders word het eten wel heel erg laat. Balen van je verkoudheid, beterschap. Jullie hebben wel een leuke weekend in het vooruit zicht, geniet ervan. Wat super goed dat L haar eerste stapjes heeft gezet, nu gaat het waarschijnlijk heel snel.

@hier mijn vader is weer thuis. De bedoeling was dat hij nu wel langer zou blijven dan dit, en was toch echt wel duidelijk dat hij de vorige keer te vroeg naar huis is gegaan. Ik vond het best moeilijk om met de hele situatie om te gaan. Nu ben ik voor mijn gevoel helemaal in een achtbaan beland over de situatie en weet ik het allemaal niet zo goed meer eigenlijk.

Dinsdag met N bij de kno arts geweest. Hadden een andere dan de vorige keer want die was er maar tijdelijk ( was ik wel blij mee). N zijn oren waren nog steeds rood en zit vocht achter zijn trommelvliezen. Ook is er naar zijn neusamandelen gekeken en die zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak van alles. Hij zei direct dat er iets aan gedaan moet worden. N zal 6 januari geopereerd worden, krijgt buisjes en neusamandelen gaan eruit. Hij heeft nog steeds last van zijn oren. Zoekt steeds zijn speen op, en loopt dan vervolgens mijn zijn handje/handjes op zijn oren door de kamer zo sneu om te zien. Tot die tijd moeten we het uit zingen met pijnbestrijding en als echt niet wil weer naar de ha. Gelukkig slaapt N sinds 2 nachten weer goed, hoop dat het beetje zo gaat blijven. Helaas is mijn energie nog niet terug. Door alles bij elkaar weet ik het allemaal ff niet zo heb nergens zin in ook. De kerstdagen alleen de gedachte heb ik al zoiets van bleggg. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn ouders en 2e kerstdag niks. Heb vl nu al tijdje gevraagd of hij iets wil doen, eerst was het daar denk ik nog niet over na want dat duurt nog wel een tijdje en nu gooit hij de bal terug wat ik wil doen. Tja dat geeft mij ook niet echt dat beetje kerstgevoel. Heb dan meer zoiets tja waarom zou ik nog ergens moeite voor doen. Gelukkig krijgt N er nog niks van mee. Hoop dat 2015 er wat beter uitziet en ik me ook wat happy-er voel.

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Tulp leuk je weer te lezen. Alles goed thuis met al je mannen?

Koekie A is goed gegroeid hoe gaat t nu met de verkoudheid?

Lynn trotse mama!! De eerste stapjes. Voel jij je al beter? Sprongetje heel herkenbaar. Hier ook denk ik want zelfde als wat jij beschrijft en volgens mij ook nog tandjes erbij want enorme stinkpoep! Alleen C loopt al een tijdje dus betekent dat dat het sprongetje hier niet over gaat?! Hihi dat zal wel niet.

Panda vervelend dat je nog zo moe bent. Wel fijn denk ik voor je dat je vader weer thuis is. Is het wel duidelijk wat er nu was en is t nu wel goed dat hij thuis is?

Sr: ik luister het altijd op de radio en volg t ook altijd. Alleen de laatste paar jaar iets minder.

Hier afgelopen week ook cb geweest, C is niet veel zwaarder geworden maar 200 gram dus nu zit ie op 10,5kilo. Maar hij is dan ook ziek geweest. Hij is wel 6cm gegroeid en is nu 79 cm. Wij zijn beide nie zo lang dus... Hoop wel dat C in de toekomst wat langer wordt als ons.
    Laatste prikjes gehad ook. Dus ben benieuwd of ie hier nog last van krijgt.
    Verder lekker 2 weken vrij op de zaterdag na kerst na. Anders kregen we het rooster niet rond met alle personeelsbezuinigingen.

Als er niet meer (veel) geschreven wordt, wens ik iedereen alvast fijnen feestdagen!

Deel Deze Pagina