@panda; Dank je wel voor je verhaal! wat fijn dat je pap weer goed is. Ha adviseerde hier om niet te kijken op internet. Heb ik (natuurlijk) wel gedaan maar wel in gedachten gehouden dat de "verkeerde" verhalen vaak op internet staan. Ik hou ook wel in gedachten dat de kans groot is dat het goed is naar toch zit er iets in het lichaam dat niet helemaal goed is. Ben ook erg benieuwd naar het wegbranden. Zie vooral op tegen de 5 verdovingprikken. Best vreemd denk ik om daar verdoofd te worden Begrijp ik nu dat je vader eigenlijk weer te vroeg thuis is of heb ik het verkeerd begrepen? Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om mee om te gaan. Kan je vader er wel een beetje over praten? Het is natuurlijk een heftige periode die een impact heeft op de hele familie. Lastig hoor. Hoe is het nu met N? 6 januari al? Best vlot zeg! Fijn dat er iets aan gedaan wordt en hopelijk helpt het hem. Hoe je het beschrijft kan hij beter vandaag geholpen worden als morgen... sneu hoor! Kan me voorstellen dat je een beetje een raar kerstidee hebt. Rustig aan doen en genieten van elkaar. 2015 wordt vast een beter jaar meis! @bibi; lekker gegroeid die C! Geniet van al je vrije dagen! @Hier; A is weer aardig opgeknapt gelukkig! Nog een beetje hoesten af en toe maar de echte verkoudheid is voorbij Bij ons zit er wel een groot lengteverschil. Ik ben 1.64 m en ml is 2.05 m hoop niet dat ze de lengte van ml gaat halen haha. Ach, wellicht groeit ze de komende tijd bijna niets. Kan ook nog. Maar op die moment is ze wel aan de lange kant. Bah, wat een weer. Net al 4 keer naar boven kunnen lopen. De kamer van A staat precies in de wind. Nu het regent en zo hard waait klettert dat heel hard tegen haar ramen en kan ze moeilijk in slaap komen. Vandaag ook lange dag op het werk gehad. Veel zieken dus heb de hele dag alleen gedraaid. Wel op een groep met minder agressie maar het is wel heel saai zo'n lange dag in je eentje Maar morgen nog een dagje en dan lekker "weekend" van 5 dagen Nu maar even lekker bankhangen en vroeg naar bed Fijne avond allemaal! ! !
@Bibi fijn dat je het sprongetje een beetje herkent! Ben ik niet de enige in ieder geval Volgens mij is het meestal zo dat ze na een sprongetje ineens iets nieuws kunnen en gezien de leeftijd van onze kids nu is dat bij dit sprongetje dat 'nieuwe' meestal lopen, maar aangezien C dat al kan zal hij vast iets anders nieuws kunnen na het sprongetje Geniet van je vrije dagen! @Koekie Wow wat een verschil in lengte tussen jou en je man Jij kan dus altijd zonder problemen hakken aan zonder boven je man uit te komen Hier zit er maar 2 cm verschil (ik 1,78m en vl 1,80m), dus als ik hakken draag ben ik gelijk een stuk langer, en dat vind ik maar nix dan haha Och arme A zo'n last van de herrie buiten.. hopelijk slaapt ze snel! Fijn dat ze niet meer verkouden is! @panda Hoe is het nu met je vader? Kan me voorstellen dat je het ff niet meer weet hoor.. maar dat komt allemaal vanzelf goed! En als je in de tussentijd van je af wilt schrijven, gewoon doen he! Daar zijn we voor Arme N, een operatie En zo snel al .. maar wat dat betreft kunnen ze het beter nu doen, nu hij het nog niet kan onthouden, geen herinneringen maakt en later daardoor geen afkeer krijgt tegen ziekenhuizen en dokters. En als ie er uiteindelijk beter van wordt, dan is het het allemaal waard! Sterkte meid! @hier weinig bijzonders.. L lijkt af en toe uit het sprongetje te zijn, maar af en toe ook weer niet Verder dan de paar losse stapjes vandeweek komt ze nog niet.. ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ze 'echt' gaat lopen. Nog een vraagje waar ik erg benieuwd naar ben: hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag? L slaapt overdag nog 2x 1 a 1,5 uur en snachts van 20 tot 07:30.
@lynn; haha, kan inderdaad hele hoge hakken aan als ik zou willen. Helaas ben ik er niet voor gemaakt om op hakken te lopen zonder mijn nek te breken dus gebruik ik een keukentrapje maar zonder gekheid, het heeft voordelen en nadelen die lengte. A wordt (ga ik vanuit dan) in ieder geval groter als mij. Wel fijn voor haar. Ik baal er vaak al van dat ik niet overal bij kan en dan zijn er aardig wat mensen nog kleiner! A is vrij vlot in slaap gevallen. De wind uur nu ook gaan liggen dus dat is wel fijn. @slapen; A slaapt ongeveer van 19.00 tot 7.00 en overdag wisselend. De laatste dagen slaapt ze 's middags 3 uurtjes maar soms heeft ze aan een uurtje genoeg. Wel is ze over het algemeen goed uitgerust, vindt ik wel een belangrijke indicatie om te kijken of ze genoeg (en goed) geslapen heeft. @sprongetjes; ik geloof niet meer in sprongetjes beetje hetzelfde als jou lynn. Eruit lijken te zijn en dan weer niet. Iedere dag kan wel een sprong zijn en dan zijn ze ook nog verkouden en komen er tandjes door... er gebeurd soms zoveel dat ik denk dat iedere dag wel een sprong kan zijn. Daarbij zit er bij A echt geen duidelijkheid in een sprong. Achteraf bedenk ik dan dat het best een sprong had kunnen zijn (maar misschien was ze gewoon niet helemaal lekker door haar verkoudheid?). Misschien zijn ze bij anderen wel duidelijker maar hier niet. Een beetje een warrig verhaal geloof ik Vraagje: hebben jullie ukkies al moedervlekken? Hier nog niets. Vraag me ook af wanneer ik de eersten kan gaan verwachten... Fijne nacht allemaal!
Ik heb niet alles onthouden. Sorry daarvoor... C heeft sinds een paar maanden een klein moedervlekje. Verder nog niets. Sprongetjes merk ik wel. Dan plakt ie iets meer aan me. Aan C te merken zijn de huidige nieuwe vaardigheden toneelspelen en meerdere handelingen combineren. Heel leuk om te zien. F Fijne Kerstdagen. Succes bij de dokter. Verdoving van binnen vond ik meevallen.
@thauma; Dank je wel. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt. Jij was toch bezig met een soort van zindelijkheidstraining? Een tijd terug had ik er iets van je gelezen. Hoe verloopt dat nu? Gaat hij ook al echt op het potje zitten? @Hier; pff zondagnacht een lange nacht gehad (of een korte Hoe je het bekijkt ) A is zo ongeveer ieder uur wakker geworden. Om 2.30 uur een giga spuitluier ook met paracetamol sliep ze bijna niet. Pff, petje af voor alle nachtmoeders denk dat het met hoektanden te maken heeft. Ze verslind namelijk ook alles weer met haar mond zat ook nog even te denken aan bijwerking van de vaccinatie maar tanden lijkt reëler. Ik denk dat ik ook ziek aan het worden. Alles doet me zeer en ben zoo moe... net wat ik niet kon gebruiken. Vandaag wasdag en luierdag laatste boodschappen vanmorgen gehaald dus hoef er niet meer uit. Zaterdag kans op sneeuw! Kan ik A kennis laten maken met sneeuw. Benieuwd wat ze ervan vindt
Goedemorgen dames!! L neemt me in de maling vanaf 4 uur vannacht ieder uur wakker geweest om eventjes te huilen en mekkeren. Stopte iedere keer weer voordat ik de kans kreeg naar haar toe te gaan. Toen ze het om 7 uur weer deed ben ik maar naar beneden gegaan om een ontbijtje te maken voor dr.. en gueds what.. toen ik daar mee klaar was was mevrouw weer in slaap gevallen haha Ach laat haar nog maar ff liggen.. waren gisteren laat thuis van visite en vandaag een drukke dag dus alle slaap is mooi meegenomen @sprongetjes ik merk wel aan L dat ze periodes heeft waarin ze niet lekker in haar velletje zit. Dat zijn lang niet altijd de sprongetjes zoals ze in de boekjes beschreven staan hoor... dus in die zin geloof ik ook niet in sprongetjes. Her is maar net watvoor naampje je het beestje geeft @koekie ziek met de feestdagen.. bah! Maarja het heerst erg! Heb je een druk programma of ook nog tijd om een beetje ziek te zijn? Arme A! Heeft ze uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen? @moedervlek hier nog niet..wel een aardbeienvlek op haar rug vanaf haar geboorte
Bzc (baby zindelijkheidscommunicatie) is geen zindelijkheidstraining hoor. Het is juist meer een training voor ouders om de natuurlijke signalen van een kindje te herkennen. Maar C zit al maanden meerdere keren per dag op het potje. Ik mis weleens een plas, dus hij draagt wel een luier. En poepen zie ik hem niet goed aangeven vooraf. Maar goed... de bzc is ook een beetje mislukt, omdat ik toen moest gaan werken en er niet actief genoeg mee bezig kon. Leuke foto Lynn!
@lynn; wat een leuke foto! Gelukkig ben ik niet ziek geworden. Helaas is ml wel weer erg verkouden. . @thauma; ja ik wist even niet hoe ik het anders moest noemen.. Wel jammer dat het voor je gevoel een beetje mislukt is. @Hier; de eerste hoektand is een feit! Ook nr2 zit eraan te komen volgens mij.. Gisteren heeft A (ook in het bijzijn van opa en oma) haar eerste stapje gezet volgens mij is A de laatste van hier die het eerste stapje heeft gezet? Hebben jullie nog leuke kerstdagen gehad? Wij hebben 1e kerstdag rustig aan gedaan en 2e naar souders geweest. heerlijk gegeten en na het eten naar huis. Waren om 19.30 uur thuis dus dat was wel goed te doen voor A Zo A even fruit geven en dan maar eens de sneeuw trotseren met A wat een mooi gezicht he? Fijne dag allemaal!
@koekie wow hoektandjes! A heeft al veel tandjes he volgens mij? Hier al maanden geen actie op het tandjesfront.. L heeft er nog steeds 'maar' 4. Ik heb wel het idee dat er tandjes door willen komen want ze bijt overal in en zuigt overal aan Fijn dat je niet ziek bent geworden! Beterschap voor je man! @thauma wow knap dat je de 'plassignalen' weleens herkent.. zou ik niet kunnen denk ik bij L. Poepen daarentegen kondigt ze altijd wel aan met een paar keer 'toeteren' @kerst hier een paar geslaagde dagen gehad.. Kerstavond bij mijn schoonvader.. was wel even pittig want zijn huis is totaal niet babyproof. En hij deed er eerlijk gezegd ook niet veel aan om het enigzins babyproof te maken.. zo had hij bijvoorbeeld aangestoken kaatsjes staan op plekken waar L makkelijk bij zou kunnen. Gelukkig keek ze er niet naar om. Verder haalde mijn schoonvader het ook nog in zijn hoofd een chocoladetruffel te geven aan L en dat terwijl ik vlak ervoor nog aangaf dat ze absoluut geen chocolade mocht hebben. Gelukkig zag ik et gebeuren en kon ik het op tijd afpakken .. toen was het natuurlijk wel brullen klinkt allemaal erg negatief dit maar was wel een gezellige avond hoor Eerste kerstdag bijna de hele dag bij mijn ouders geweest. L heeft daar smiddags nog lekker geslapen en is flink verwend met cadeaus Tweede kerstdag hebben we eters gehad (zwager, schoonmoeder en partners) en ook dat was een gezellige avond @hier flink balen sinds gisteren behoorlijke lekkage vanwege de sneeuw.. We hadden al lekkage in de badkamer vanwege condensvorming (vermoeden we..) maar nu dus ook in de woonkamer (dak vd uitbouw). Zo enorm balen.. ik doe al het mogelijke om het huis netjes en schoon te houden maar dat voelt dan echt als dweilen met de kraan open.. Verder vandaag maar even met L naar buiten als het niet al te glad is... we zijn al twee dagen niet buiten geweest Nog een vraagje: hoe ziet jullie zithoek er uit en hoe gaat de kleine er mee om? Tweede kerstdag nootjes chipjes en wijn op tafel gezet maar L weet er niet vanaf te blijven. Ik haal haar er iedere keer weg en leid haar af maar dat is echt een dagtaak want binnen no time staat ze weer aan tafel om met haar handjes te graaien Tips zijn welkom!
@lynn; ik geloof dat A aardig vlot is met het gebit ja. Ze heeft nu 8 tanden, 4 kiezen en 1 hoektand. Misschien gaat het bij L opeens wel heel hard en komt er veel tegelijk door Jeej, wat balen van je lekkage zeg! Misschien eens naar het dak laten kijken? Maar het is wel balen hoor! Is het enkel condensvorming? Wij hebben het in de kelder gehad. Dmv een goed ventilatiesysteem is dat opgelost. Maar Voor de woonkamer is het een ander verhaal natuurlijk. Ik zal even een foto bijvoegen van het zitgedeelte. Wij hebben het bewust "kindproof" gemaakt. Klinkt als een leuke kerst lynn! Dat gedoe met "lekkers" hebben we hier ook wel maar gelukkig geen chocola. @Hier; A heeft sinds gisteren "woedeaavallen". Gaat dan dramatisch op de grond liggen huilen als ze iets niet mag. Ook komt de 2e hoektand door denk ik. Ik geloof dat we net de 13 maanden sprong gehad hebben
Ha dames! Zo te lezen hebben jullie leuke feestdagen gehad. Leuke foto lynn is dat de little tykes bike? Balen van de lekkage zeg. Qua zithoek, ik heb maar een kleine woonkamer en houd de salontafel altijd leeg en op de plank onder de salontafel ligt speelgoed van C. Hier waren de feestdagen vooral erg druk! Ik ben altijd degene die kookt enz. Dus ik heb 2 dagen vooral in de keuken gestaan. C was ook nog eens ziek de kerstdagen weer erg hoesten en verkouden en diarree en koorts. Gevolg een enorme poepluier toen hij net in zn kerstoutfit zat en die zat dus helemaal onder. Hup kind weer onder douche omgekleed en verder in de keuken! Maar al met al was een geslaagde kerst gesellig met spelletjes en lekker eten. En 2e kerstdag rustig aan gedaan. C is enorm verwend en heeft bijna alle toet toet auto's gekregen en de bouwplaats van toet toet auto's. Gister moest ik werken en nu lekker de hele week vrij!! C is nog steeds niet helemaal beter maar heeft gelukkig geen koorts meer. Het is prachtig weer dus denk dat we strax maar even gaan wandelen zodat C kan zien wat sneeuw is. Als t er dan nog ligt want veel is t hier niet.
Hallo allemaal, fijn dat jullie fijne feestdagen hebben gehad. Jeetje Bibi... twee dagen in de keuken! Zo blij dat ik dat niet hoef. Ik hou van koken hoor, maar dat zou ik toch niet leuk vinden. Eerste kerstdag was een beetje onhandig. We waren bij mn schoonmoeder, maar mn schoonzusje komt altijd te laat. Dus weinig tijd voor de lunch, en daarna redelijk overhaast weg om naar mijn vader te kunnen. Daar was het wel gezellig, maar C werd moe rond het avondeten. Dus die wilde op schoot, aan de borst etc. Mn vader had de kinderstoel aan de op van de tafel gepland, maar daar kon ik hem niet helpen met eten. En hij mepte met de tuitbeker op tafel... mn vader werd bang beschdigingen aan de tafel. Kinderstoel nog wat verder naar achter. oh jee, daar staat de kerstboom. Toen ik zei dat ik t zo toch niet zo handig vond, kreeg ik te horen dat ik aan het mopperen was. Kortom... kinderstoel opgepakt en naast me neergezet. Ik was niet aan het mopperen, maar vond het toch wel handig dat ik bij mn kind kon :-D Verder lekker tweede kerstdag niets gedaan. Nu hebben we vakantie, maar t valt me op hoe de dagen toch steeds in het teken staan van eten, hapjes, fruitjes, slaapjes etc. Ik krijg al met al nog weinig voor elkaar. Vandaag wil ik het huis graag poetsen. Vorige week ma en di even wat geklust samen met ML toen ZL bij de opvang was. Ook wel fijn dat we nu wel iets afgekregen hebben . Zodadelijk even naar de winkel. Volgens mij dooit het inmiddels flink, dus dan gaat het vermoedelijk beter dan vanmorgen. Schijnt flink glad geweest te zijn. Ik woon trouwens boven de lijn IJmuiden-Enschede, dus hier was geen sneeuw te zien!!! Hoe vonden jullie kindjes de sneeuw?
@thauma; ik woon onder de grens. A vind de sneeuw erg leuk! Vanavond nog even meteen bakje sneeuw binnen gespeeld Hier was het vanmorgen erg glibberen om naar het werk te komen, vind het maar niks Klinkt als een drukke 1e kerstdag zeg! gelukkig de andere wat rustiger gehad. Fijne nacht allemaal!
Zo te lezen heeft iedereen fijne kerstdagen gehad. @bibiq c is ook goed gegroeid zo te lezen. Denk dat gewicht nu ook niet zo snel meer zal gaan. Ze bewegen nu veel meer en lopen enzo. Wanneer moeten jullie weer heen? @koekie lijkt mij ook wel vervelend die prikjes daar. Heel veel succes en hopelijk valt het allemaal mee. Fijn dat a weer is opgeknapt. Grappig dat lengte verschil, ik ben 1,67m en vl is 1,98m. N is nog niet echt lang dus bent benieuwd waar hij eindigt haha. @lynn vervelend een sprongetje hopelijk is het snel weer voorbij. Als ze het lopen eenmaal door heeft dan duurt het niet lang. Gaat het lopen al beter inmiddels? Wat balen van de lekkage zeg. Hebben jullie een huur of koop woning? Als er visite is zetten we koffie enzo niet op de salontafel. Je zou misschien iets in een bakje voor haar kunnen doen wat ook op tafel staat als ze dat ook kan/mag hebben. Verder weinig tips denk dat je het moet vol blijven houden. Wij waren zondag op verjaardag en zaten met precies hetzelfde, en dan ook van die mensen die je wel vertellen hoe het werkt, het niet aan de kant zetten voor hem. Nou vind ik met koffie en thee dat toch wel beetje anders. @slapen verschilt heel erg op moment. Vaak 2x 2 uur maar soms ook wel 1x 3 a 4 uur. @moedervlekken die zijn hier al een tijdje aanwezig denk rond de 4 maand ofzo begonnen ze te komen. Heeft 1 op zijn knie en op zijn bil (leuk met verschonen haha) bij zijn lies en een lichte pigment vlek een de binnenkant van zijn bovenbeen. Denk dat het heel verschillend is wanneer ze komen. Vl en ik hebben beide veel moedervlekken. Ook heeft N een plek op zijn rug een frambozenvlek ofzo noemen ze het. Het is behoorlijk verdikt dus ben wel eens benieuws of het wel normaal is. Gelukkig heeft N geen wijnvlek (vooral zichtbaar). @thauma haha moet toch wel beetje lachen om je omschrijven hoe je dagen er op het moment uit zien. Zo zien mijn dagen er 7 dagen in de week eruit. @tandjes hier heeft N alle 8 tanden al ook de kiezen zijn door, alleen boven nog niet helemaal. Ik tijwfel of de hoektanden bezig zijn maar komen vast ook nog wel. Hier moet N 26 jan. naar de tandarts. Vl en ik zijn beide al heel lang niet geweest omdat wij als de dood ervoor zijn. Nu had vl al 2 tanden die afgebroken waren dus hij moest van mij wel. Hebben een angsttandarts gevonden. Heb toen toch nog maar ff gevraagd over N zijn afgebroken tandje en die willen zij toch wel graag ff belijken. @kerst hier, 1e kerstdag zijn we bij mijn ouders geweest. Het was wel gezellig beter als verwacht ivm mijn vader. 2 e kerstdag niet veel bijzonders gedaan, zijn naar babydump geweest en hebben nieuwe autostoel voor N gehaald nog 26,50 goedkoper gekregen omdat die elders goedkoper is en zijn laagste prijsgarantie hebben. S avonds met zn 3en wezen gourmetten, was heel veel overgebleven. Na het gourmetten hadden we geen warm water en verwarming meer. Ketel nog paar keer gereset maar deed niks. Laatst ook al iemand voor geweest maar nog niet opgelost. Maar weer gebeld, en vervolgens van 21.15 uur tot 23 uur een monteur over de vloer gehad. Gelukkig doet alles het weer en nog steeds. @sneeuw hier gelukkig niet, en daar word ik heel blij van!! @hier, mijn vader tja tot nu toe gaat het aardig goed. Hij is heel rustig zegt weinig en kan weinig hebben. Wil wel bepaalde dingen maar zodra hij ergens is is het hem al te gelijk teveel en wil direct naar huis. Hij is nu onder dag behandeling en moet 3x per week daar heen. Het zal nog een hele lang tijd gaan duren en hoe lang is ook onbekend. Zover nu duidelijk is en ik weet heeft hij een zware burn-out en veel last van angsten. Pff hier gaat het met ups en downs met N helaas toch nog weer vaak down. Afgelopen nacht weer van 1 tot half 4 met hem gezetten. Ook vandaag was echt een drama veel huilen, vooral als hij naar bed gaat of op aankleedkussen ligt. Ook een zetpil geven is een heel karwei, tja kan het me ook wel heel goed voorstellen. Ben echt de dagen aan het aftellen na de operatie en nu maar hopen dat dat verbetering geeft. Geven jullie nog een flesje s'avonds voor het slapen gaan? Zo niet hoe hebben jullie dat afgebouwd? Als N een flesje krijgt en hem op heeft word hij helemaal hyper, gevolg is dat hij vaak pas tegen half 10 een keer slaapt. Verlang wel naar het moment dat hij gewoon uiterlijk 20.00 uur op bed ligt en slaapt en ik niet een half uur tot een uur met hem op bed zit om hem in slaap te krijgen, hebben wij ook nog iets aan onze avond. Vind op moment ook lastig te beoordelen wat de oorzaak is gezien zijn oren. Ik stop dit jaar nog met de pil haha. Morgen me laatst innemen. De situatie met mijn vader gaat nog wel een tijdje duren en is nu ff iets anders als 2 maand geleden. Ben benieuwd. Zo het jaar bijna voorbij. Zijn ze bij jullie ook al zo bezig met vuurwerk? Hier wel eigenlijk al sinds oktober ongeveer, word er echt stapel gek van. Hier achter het huis gaan aantal jongeren oudjaarsdag met karbid knallen en al het andere geknal. Ik kan zo slecht tegen vuurwerk. N gaat met oud en nieuw uit logeren bij mijn ouders, ik ga oudjaarsdag zo vroeg als me lukt hier weg en zsm weer naar huis. Helaas moet vl werken dus daar heb ik niks aan. S'avonds ff naar de buurman die is jarig en later op de avond een 200 meter verderop gaan we naar vrienden toe. Ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling weet niet of ik dit jaar hier nog wat laat horen.
Hoi dames, @panda fijn dat je goede kerstdagen hebt gehad ondanks de situatie van je vader. Klinkt heftig, maar zo te lezen heeft hij goede hulpverlening en dat lijkt me wel een fijn gevoel! Vervelend dat N nog niet lekker in zn velletje zit.. maar hij is natuurlijk ook best ziekjes al een tijdje dus het is wel te verklaren. Hopelijk brengt de operatie de nodige verlichting. Spannend, stoppen met de pil! @avondflesje hier een hele tijd niet meer gegeven maar sinds een maand of 2 weer wel omdat L snachts steeds wakker werd van de honger. Het is snachts ook kouder geworden natuurlijk dus verbruiken ze ook meer om warm te blijven... Dus toen het flesje weer geintroduceerd. Destijds afgebouwd door een beetje andere zuivel te geven (vla,kwark,yoghurt) ipv de fles. @thauma lekker vakantie! Herkenbaar hoor dat je aan minder dingen toekomt dan gehoopt! Hier eigenlijk ook continu wel wat te doen qua huishouden. En klussen is ook lastig nu L er is.. meestal trekken wij een weekendje uit als we meerdere kleine klusjes hebben die gedaan moeten worden. @bibi het fietsje op de foto is een smarttrike bike.. L is er helemaal dol op! Nog een beetje kunnen wandelen door de sneeuw? Kwam er hier echt niet doorheen met de kinderwagen... @koekie hoe is het met A haar woedeaanvallen? Heel herkenbaar trouwens die aanvallen @sneeuw hier lag een cm of 7 a 8 gok ik. Zaterdag niet naar buiten geweest met L omdat het echt de hele dag sneeuwde in combi met harde wind. Zondag wel naar buiten geweest maar kwam er niet doorheen met de kinderwagen.. de 7cm sneeuw was inmiddels 7cm ijs geworden.. @salontafel.. thx voor de tips! Het probleem is hier dat we buiten de salontafel om niet echt een andere (hogere) plek hebben waar we ons drinken of hapjes kunnen zetten. Denk dat we maar moeten kijken voor een hoger bijzettafeltje oid. Hete dranken deden we al niet op tafel zetten maar houden we in onze handen meestal. @jaarwisseling.. Vl werkt morgen van 10 tot 16 en ik ben vrij. Ik ga in de loop vd middag naar mijn moeder en daarna schoonmoeder (wonen naast elkaar) en we blijven bij mn schoonmoeder eten. Daarna lekker naar huis dus we vieren O&N met zn 2tjes (of 3tjes als L wakker wordt van het vuurwerk) de buren geven ook nog eens een flink feestje dus ben benieuwd hoe et zal gaan. @hier de lekkage in de woonkamer is gelukkig verholpen.. gisterenochtend lag er ineens een flinke plas op L haar speelmat het dooide gewoon in huis.. dus zaten ineens met allemaal emmertjes en handdoeken in de woonkamer.. Vl heeft gisteren een vrije dag genomen en heeft een dakdekker gevonden die ons wilde helpen. De lekkage is nu opgelost maar hebben nog wel flinke schade aan het plafond.. Ik ga zo L maar eens wakker maken. Ik ga zo naar mn werk (laatste dagje dit jaar ) en L gaat naar mijn moeder Fijne dag vandaag en fijne jaarwisseling!
Ha dames! C is gelukkig weer aan de betere hand. Nog wel erg hoesten. Sneeuw heeft ie wel naar gekeken maar er lag al bijna niks meer hier in het midden van het land. En om hem het te laten voelen terwijl hij al zo ziek was heb ik even niet gedaan. Haha thauma die dagindeling herken ik wel haha! Ontbijt, tussendoortje fruit lunch tussendoortje avondeten!! En zo ben je de hele dag bezig hihi! Avondpapfles krijgt C nog wel vooral omdat het hem echt even de rust geeft voor t slapen en als hij slecht heeft gegeten krijgt hij zo toch nog wat binnen. Daarnaast drinkt hij ook niet altijd zn melk van de middag en krijgt hij op deze manier toch nog voldoende zuivel binnen. Panda fijn dat je toch nog een leuke kerst hebt gehad. En weer stoppen met de pil! Spannend hoor! Fijn dat de rust is weder gekeerd omtrent je vader. Hier niet veel bijzonders morgen naar papa van C om daar oud en nieuw te vieren. Iedereen een mooie jaarwisseling! En tot volgens jaar hihi!!
Haha, panda.... wat die dagen betreft... mij valt het nu op omdat C net met zn slaapritme schuift waardoor er wat maaltijden in het gedrang komen. Waardoor ik dus echt aan het puzzelen be om hem voor het slapen nog wat te geven, of daarna. Maar te snel heeft ie nog geen zin, en als ie te moe is ook niet. En we kunnen wel om 5 uur avondeten, maar dan hebben we zelf ook nog geen trek en bovendien lukt dat na de vakantie al helemaal niet omdat we dan simpelweg nog niet thuis zijn uit het werk. Panda, wat fijn nieuws van je vader. Spannend hoor om weer te stoppen met de pil! Dat je tussendoor weer begonnen was trouwens... of was je vorige keer snel zwanger na het stoppen? Lynn, wat vervelend van die schade aan het plafond! Hoop dat het snel opgelost is. Iedereen: fijne jaarwisseling. Wij blijven lekker thuis. Ik heb een hekel aan vuurwerk, dus ik ben blij dat het 'pas' vanaf 6 uur mag. Mij nog veel te lang
@panda; fijn dat het wat beter lijkt te gaan met je vader. Hij zal nog een lange weg te gaan hebben maar wel goed te zien dat er vooruitgang in zit! Die arme N.. 6 januari wordt hij geopereerd toch? Pff, lijkt me best lastig om je kind uit handen te moeten geven. Het is wel beter natuurlijk dat het gebeurd maar het lijkt me een heel vervelend moment. Spannend stoppen met de pil! Zal duimen dat het nu sneller raak is als de vorige keer! @avondfles; hier krijgt A een flesje warme halfvolle melk voor het slapen. Gewoon; omdat dat een heerlijk momentje voor ons 2en is. Gisteravond heeft ze niets op, was ze te moe voor, nou ook prima. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen dus ze zal geen dorst gehad hebben. Geef jij dan poedermelk of ook gewone melk? @lynn; de woedeaanvallen zijn minder. Ze lijkt in de gaten te krijgen dat het weinig nut heeft. Gisteren wel bij opa en oma veel op de grond gelegen maar bij hen hielp het ook niet Ik vind het wel een komisch gezicht hoor @ dagindeling; het is wel herkenbaar maar ik heb er geen last van. Ik doe de dingen als A op bed ligt, in het weekend kijk ik ml lief aan en s moeder vindt het erg leuk om te poetsen probleem opgelost haha. Verder slaapt A over het algemeen van 12.00 tot 15.00 uur. 15.15 drinken + tussendoortje en dan in 18.00 eten. Eventueel tijdens het koken wat komkommer of paprika om op te knabbelen. Hopelijk komt er wat meer rust in het schema als C zijn slaapjes weer geregeld heeft. @vuurwerk; hier is het nog rustig met het vuurwerk. Nou wonen we ook best rustig dus verwacht niet zoveel overlast. Wij gaan zelf morgen oliebollen bakken met de buurman. Nog even boodschappen doen en verder met ons drietjes. Ik vind siervuurwerk wel mooi maar hou echt niet van dat knalspul. Daarbij vindt ik vuurwerk zo zonde van het geld. .. besteedt dat dan liever aan andere (noodzakelijke) dingen. Ken iemand die heeft het niet breed, ken rekeningen ed niet betalen maar koopt wel ieder jaar voor 700/800 euro aan vuurwerk. Dat snap ik dan dus echt niet hele fijne dag / nacht morgen allemaal een Tot volgend jaar
De beste wensen voor 2015 allemaal!!! Hebben jullie ukkies lekker doorgeslapen? A heeft prima doorgeslapen. Wij zijn om 23.30 uur even naar de buren geweest. Babyfoon mee natuurlijk. Om 00.00 weer terug naar huis. Ik geloof dat ik er even 1 moet verschonen Fijne dag allemaal!