Dames, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Moge het nieuwe jaar voor jullie gezinnetje vol zitten met liefde, gezondheid, geluk en plezier! @jaarwisseling ik kan jou getypte stukje bijna kopieren Koekie, want hier ging het net zo L heeft overal doorheen geslapen (een wonder, gezien het vuurwerk dat vlak voor haar kamerraam werd afgestoken) en we zijn ook even naar de buren geweest na 12 uur. Ik had de babyfoon in mijn zak en we stonden in de voortuin bij de buren, dus hemelsbreed max een meter of 40 van L verwijderd, maar vond het toch een raar idee haar 'alleen' te laten in huis, zeker met al dat grof geweld (lees: vuurwerk ) om ons heen. Zijn dus maar snel weer naar huis gegaan, maar al met al dus een geslaagde jaarwisseling! Vandaag gaan we lekker naar de dierentuin! Fijn weekend dames!
Haha wat een toeval lynn! En ja, wat een raar gevoel he om dan "weg" te zijn. Ik zat maar iedere keer op de babyfoon te kijken Hoe was het in de dierentuin? Naar welke zijn jullie geweest? Hoe vond L de dierentuin? @Hier; vandaag naar het ziekenhuis gaat voor de behandeling aan mn baarmoeder. Gelukkig viel het me mee. Het was niet prettig maar gelukkig ook niet echt pijnlijk. Nu vanavond wel veel last van mn buik dus maar even rustig aan doen. 21 januari krijg ik de uitslag dus het is nog even spannend... De buurman heeft vanmiddag even op A gepast. Dat ging ook prima. Wel even huilen toen ik wegging maar dat moet ze al als ik naar het toilet moet of bijv. Naar boven. Zelfs als ml erbij zit zet ze het op een krijsen Verder kan A een hond en een poes nadoen. We zijn nu aan het oefenen voor ezel en aap. Echt zo schattig Nu maar gauw slapen. Fijne nacht allemaal!
@lynn fijn dat lekkage is opgelost. Nu het plafon nog neem ik aan? Fijn dat jullie oud en nieuw zo fijn is verlopen en dat L heerlijk heeft doorgeslapen. Hoe was de dierentuin, welke zijn jullie geweest? @bibiq fijn dat C weer aan de wat betere hand is. Is het hoesten ook weer voorbij? Volgens mij heeft hij het wel vaak te pakken of ben ik nu in de war met iemand anders? @thauma ja verschuivingen zijn lastig idd. Misschien als je weer aan het werk bent dat hij weer in de ouder ritme komt. Ik ben na de bevalling van N weer aan de pil gegaan. Ik zou 2 maand geleden stoppen om voor een 2e te gaan maar gezien de situatie met mijn vader ( die toen nog onduidelijk was enzo.) was ik toch weer begonnen om af te wachten hoe dat verder zou gaan. Voor N zijn we een tijdje bezig geweest, uiteindelijk met behulp van iui is het gelukt. @koekie klopt 6 jan word N geopereerd. Dat gevoel om hem uit handen te moeten geven heb ik eigenlijk op dit moment totaal niet. Misschien dat het nog komt. Ik denk zelf dat ik er niet zoveel moeite mee heb omdat dit ook geen doen is. Wil graag de oude N terug dus sta volledig achter de operatie. Ook duurt de ingreep maar 5 min. Ik geef al een hele tijd gewone melk. Ik begrijp die uitgeaves aan vuurwerk ook totaal niet. Vind het zonde van het geld. Wat fijn dat A heerlijk heeft doorgeslapen. Fijn dat de behandeling is mee gevallen. Heb je nog last gehad verder? @avond fles. N kreeg gewone melk met pyjama papje erdoor (poeder vorm). Deden zijn pyjama aan ging dan nog ff rustig in de box zitten 5a 10 min om rustig te worden. Kreeg zijn flesje en zat na de tijd rustig bij je en ging dan lekker op bed. Sinds een tijdje wilde hij na zijn flesje niet meer rustig bij je zitten en was ineens heel hyper. Hadden het idee dat het laatste flesje teveel voor hem werd en dus maar gestopt en om te kijken of dat werkte. Ook daar zag ik geen verbetering in dus nu toch maar een flesje gewone warm melk zonder pap ofzo. Het slapen is s'avonds sowieso drama. Hij gaat niet vanuit zichzelf slapen. Ik moet hem echt bij me nemen en ga dan op ons bed zitten en zit er dan soms wel eens een uur om hem in slaap te krijgen. Vind het zo lastig gezien zijn situatie om te kunnen bedenken waar het aan ligt. Ook vind ik persoonlijk dat hij behoorlijk laat op bed gaat voor zijn leeftijd maar ja eerder lukt niet echt. Verlang voor ons zelf wel naar een normale baby bedtijd zodat we zelf ook nog ff rustig kunnen zitten enzo. @hier met oud en nieuw heb ik N s'morgens om half 9 al naar me ouders gebracht. Het is hier een oorloggebied dan. Een hoop geknal en vooral heel hard. Aangezien N weer last van zijn oren heeft leek me het voor hem hier niet de plek. Hij heeft daar ook geslapen en als ik me moeder mag geloven is hij niet echt wakker geweest. Wij zijn naar vrienden gegaan ongeveer 200 meter verderop. Moesten wel langs het tuig wat hier de boel op zijn kop zet. Ik ben als de dood voor vuurwerk, met name dat harde spul. Toen ik weer thuis was was ik helemaal beroerd van angst blegg. Durfde er ook niet langs maar moest helaas wel. Toen de politie eraan kwam durfde ze niks dus toen ben ik er heeel snel bij langs gegaan. Onze hond heeft een nieuwe mand gekregen (voorheen had hij gewoon een kleedje om op te liggen). Nu vind N die mand helemaal geweldig dus gaat constant in die mand terwijl de hond erin ligt. Vandaag was ik zo klaar met de strijd om N uit die mand te houden dat ik de mand ff heb opgeborgen. Helaas liet N de hond nog steeds niet met rust. Normaal kan N alles met de hond doen maar inmiddels word hij er beetje zat van. Om ergere situaties te voorkomen heb ik de hond zolang maar in de gang gedaan. Iemand misschien nog tips? Ben bang dat het een keertje mis gaat zo.
@panda; oei, klinkt niet heel gezellig om bij jullie in de buurt oud en nieuw te vieren. .. ik heb zelf ook niks met van die harde knallen. Snap ook heel goed dat je er niet langs durft te lopen. Ik zou me er ook niet bij op mijn gemak voelen. Duurt de operatie van N maar zo kort? ??? Dat valt reuze mee zeg! En ja, je weet waar je het voor doet he? Wat vervelend dat N moeite heeft met slapen. Kan dat misschien ook aan zijn oortjes liggen? Hoe laat gaat N naar bed? En hoe laat wordt N 's ochtends wakker? Lastige situatie met de hond zeg. Wij hebben geen hond (ook nooit thuis gehad) maar ik lees en hoor wel overal dat je ze nooit alleen moet laten. Nou denk ik ook niet dat je dat doet hoor. Maar ik begrijp dus van anderen dat je de hond en je kind altijd in de gaten moet houden. Ik heb helaas geen tips voor je. Wij hebben 2 katten waarvan er 1 erg bang is voor A. Als A richting haar kruipt of haar aankijkt begint ze al te blazen en te grommen. Nu scheelt het dat de katten de meeste tijd boven op bed doorbrengen maar ik verwacht echt wel dat A ooit een krab krijgt van de kat. Ik hou ze goed in de gaten maar A moet in de toekomst ook leren dat ze niet alles bij de katten kan doen. @Hier; de ingreep van gisteren is me best meegevallen. Een vervelend gevoel in mijn buik en als ik veel achter elkaar doe begint het wat pijn te doen. Verder wat bloedverlies maar dat kan nog 3 weken aanhouden. Vandaag alle kerstversieringen opgeruimd en wat wasjes gedraaid. Wat geven jullie als tussendoortje 's middags? Ik geef vaak een rijstwafel of soepstengel om 15.00 / 15.30 uur maar A lijkt er niet genoeg aan te hebben. Tegen 16.30 uur wordt ze al wat chagrijnig en als ik sta te koken is het krijsen. Geef dan wat stukjes komkommer ofzo. Maar ik dacht dat als ik wat voedzamers geef 's middags, ik dan geen chagrijnig en hongerig kind heb. Maar goed, de vraag is dus wat?
Ik reageer weer even snel. @panda86; Zoals jij het bedritueel met N omschrijft zo ging het hier tot vlak voor de eerste verjaardag van E ook. Ik bleef altijd bij haar totdat ze in slaap viel, maar dat duurde steeds langer en ze leek de rust niet meer te kunnen vinden met mij in de buurt. Ik ben toen begonnen met haar te leren alleen naar bed te gaan. Ik heb haar uitgelegd dat ze lekker moest gaan slapen en dat mama na 5 minuutjes weer zou komen kijken. Natuurlijk ging ze heel hard huilen. Ik heb haar dus 5 minuten laten huilen (zet de kookwekker) en ga haar daarna weer even goed instoppen met wat geruststellende woordjes en vertrek weer voor 5 minuten. Als ze echt heel erg overstuur is mag ze even 5 minuten knuffelen, maar ik blijf op haar kamertje. In het begin zwaar, maar het ging steeds beter en uiteindelijk ging ze zonder problemen braaf slapen. @ Koekie1; hier als tussendoortje een cracotte met boter en kaas.
Dames de allerbeste wensen voor 2015!!! Dat we maar weer volop mogen genieten van alle nieuwe ontwikkelingen en natuurlijk veel geluk en gezondheid! Hier o&n bij vader van C gevierd daar hebben ze altijd heel veel en mooi siervuurwerk!! Ik vind het schitterend maar geef er zelf geen cent aan uit hihi!! C slaapt door best veel heen maar was nu nog steeds niet lekker van al het hoesten en was net voor 12 uur wakker dus hem er even uitgehaald en 12 uur met ons gevierd uurtje later was ie weer moe en weer zn bed in gedaan. Panda klopt dat C vaak verkouden en ziek is en last van zn oren. Een beetje hetzelfde verhaal als N. Ook last van amandelen alleen vind de kinderarts hem hier nog te jong om te opereren. Dus moet het maar aankijken. Jij heel veel succes en sterkte de 6e. Hoop dat N daarna lekker opknapt! C krijgt hier vaak de papfles voor het slapen ook omdat hij de laatste tijd slecht eet. Zo gaat hij niet met half lege maag naar bed. Daarnaast is het voor ons ook een rustmomentje zodat hij even tot rust komt voor t slapen. Laatste tijd werkt dit niet altijd en is hij daarna nog heel erg actief. Ik ga dan in het donker in zijn kamer zitten met slaapliedjes aan op cd en zing zelf mee. Dan is ie vaak binnen een halfuur toch vertrokken. Tussendoortjes: C krijgt extra fruit, soepstengels, rozijntjes, babyliga tussendoor. Komkommer durf ik nog niet aan omdat het wat te hard is. C heeft nog geen kiezen en neemt soms grote happen maar kan dat vervolgens niet fijn kauwen. Doet ie ook met appel. Dus die krijgt hij alleen in moes of geraspt. Tomaat vind ie niet lekker. Niet zo gel want tijdens de zwangerschap heb ik die wat af gegeten!! Hihi normaal ben ik ook niet zo van de tomaten maar toen wel! Ik ga maar even verder schoonmaken en wasjes draaien!
Iedereen nog de beste wensen! Hier drukke dagen weer achter de rug, ik zelf was jarig maar dat heb ik op het laatste moment afgezegt, was ziek en ik vond het zelf wel erg jammer want ik vind het altijd gezellig '' mensen mogen ook alleen komen als ze het leuk en gezellig vinden, anders moeten ze gewoon lekker thuis blijven van me '' maar dit verplaatsen we naar de zomer en vieren mijn man het en ik samen en geven we een bbq. Verder vliegen de kinderen de lengte in en groeien ze snel in hun ontwikkeling zeg pff, Steijn loopt zelf nu en het liefst 30 rondjes per dag om de tafel heen, Sem groeit nu ook lekker en die is nu al weer dik 4 maanden en al naar maatje 68, de hapjes bevallen hem ook prima, de arts in het ziekenhuis zij dat hij daar al dik aan toe was toen hij 3,5 maand oud was. Ook hij heeft zijn controle gehad voor de heupjes en die waren gelukkig ook dik in orde . Steijn krijgt nu nog heel soms 1 fles op een dag, in de ochtend krijgt hij nu pap, en daarna gewoon brood en fruit, af en toe een koekje maar hij is toch meer echt een fruit freak. Steijn heeft nu bijna ook al zijn kiezen en dat is te merken ook want hij is een stuk opgeknapt nu, als we vragen of hij bijvoorbeeld naar bed toe wil geeft hij heel goed antwoord met een harde ja en soms wel eens jajajaja. het is zo veel makkelijker nu als je wat vraagt en je krijgt ja of nee te horen. Slapen ging de laatste tijd hier ook een beetje bagger dan werd hij soms om half 8 al wakker en wou hij er ook echt uit maar nu slaapt hij gelukkig weer tot half9/9 uur niet dat dat heel normaal is maar wij zijn allemaal niet echt ochtend mensen en dan merk je wel dat hij het ook lekker vind om een beetje lui smorgens te zijn. Nou ik ga even bij me oventje kijken want het eten is bijna klaar, de mannen zijn even bij oma langs dus ik had even tijd om achter onze nieuwe laptop te kruipen en er even op los te tikken Doeiiii
@panda; he, nog 1 nachtje slapen en dan is het zover voor N!! Veel succes morgen en hopelijk heeft hij er niet zoveel last van en knapt hij snel weer op @verox; leuk weer wat van je te horen. Dank je voor de tip van de cracker. Vanmiddag heeft ze een cracotte met kaas gehad en ze leek wat minder uitgehongerd te zijn @tulp; ook leuk weer wat van jou te horen! Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je niet lekker was. Inmiddels wel weer opgeknapt? Wat gaat het hard met die 2 zeg! Loopt Steijn ook al los of nog niet? A loopt ook de halve dag langs de tafel, bank, vensterbank en muur Haha, half 8 wakker worden vroeg? ? A is vrijwel altijd tegen 7.00 uur wakker. Vanmorgen toevallig 7.45 uur dus dat was uitslapen haha. Maar inderdaad het is maar net wat je gewend bent @hier; lekker genoten van mijn 1e officiële vakantiedag vanmiddag bij de overbuurvrouw geweest waar A met haar buurmeisje heeft gespeeld. Leuk om te zien hoe dat steeds beter gaat. Wel grappig is dat ze even groot zijn ook al schelen ze een jaar. Verder lijkt A weer wat last te hebben van verlatingsangst. Even rustig naar het toilet zit er helaas niet meer in. Ook ben ik sinds het weekend erg verkouden. Was te verwachten aangezien ik als enige nog niet ziek was geweest Fine nacht allemaal!
@koekie : ja hier loop Steijn ook het liefst 30.000 rondjes los om de tafel sinds ongeveer een week heeft hij echt het los lopen goed ontdekt. eerst waren het wel een aantal stapjes maar nu is het echt lopen. Ik kan hem ook alleen achter laten op de bank nu want hij weet precies hoe hij er zelf af moet komen. ( eerst op ze buik dan ze benen en er af glijden, zo makkelijk nu allemaal
Morge dames! @koekie fijn dat de ingreep is meegevallen! Misschien heb je het al verteld maar wanneer krijg je de uitslag? Wat betreft tussendoortje.. lastig! L krijgt niet echt een tussendoortje, behalve haar fruit om 15:00 uur. Maar zij gaat daarna nog slapen, dus is er ook niet zoveel 'wakkere' tijd voor nog een tussendoortje voor het eten. Bovendien is L rond etenstijd alles behalve hongerig.. Misschien is het een idee om op die momenten weer fruit te geven? Al wil dat natuurlijk ook niet teveel geven, in fruit zit ook suiker... Fijne vakantie! Nog leuke dingen op de planning staan? @panda heel veel succes vandaag in het ziekenhuis! Hopelijk knapt N er van op! Lastige situatie met de hond zeg! Hoe heb je het nu opgelost? Nog steeds op de gang? Ben je niet bang dat de hond daar agressief van wordt? Misschien als je er een dagje of twee echt bovenop zit (dus zowel N als de hond corrigeren) dat dat al veel helpt.. Het zal een aardig vermoeiende klus zijn, maar misschien helpt het wel.. @Bibi klinkt als een leuk O&N! Fijn dat C weer zo snel ging slapen! Hoe is het nu met hem? @tulp leuk weer wat van je te lezen! Hoe bevalt het zo met twee ukkies? Ben wel benieuwd of je de zorg voor de tweede nu als 'makkelijker' ervaart.. Fijn dat Steijn zo lekker kletst en loopt.. echt een mannetje dan al he @kletsen L heeft de laatste tijd ook haar momenten dat ze de oren van je kop kletst.. maar echte woorden komen er nog niet uit. Soms zegt ze "mama" maar alleen als je het voordoet.. en heel soms zegt ze iets wat verdacht veel lijkt op 'kijk' en dan wijst ze ook ergens naar.. super schattig en gezellig! @lopen L loopt als een malle langs muren, hekjes, tafels. Als je haar aan de tafel ziet staan zou je zeggen dat ze al erg goed kan lopen zo soepel gaat het haar af.. ze springt zelfs op en neer aan tafel zonder moeite maar los lopen doet ze nog niet.. Af en toe met heeeel vee stimuleren zet ze een paar stapjes van papa naar mij of andersom, maar dan heeft ze het ook wel weer gezien @hier de dierentuin afgelopen vrijdag was erg geslaagd! We zijn naar de dierentuin in Rotterdam geweest. L kon veel diertjes zien en wees er dan ook naar.. Maar voor veel dingen was ze ook nog te klein om ze te kunnen zien of snappen.. Helaas is L afgelopen zondag wel ziek geworden Het begon sochtends met een beetje overgeven en hoesten en ze bleek 39,0 graden te hebben. Ze was erg hangerig, maar dronk en at wel goed. In de loop van de dag werd ik zelf ook ziek met hoge koorts, dus waarschijnlijk een virusje wat we allebei hadden. Gelukkig was L maandag alweer aan de beterende hand. Ik zelf durf sinds gisterenmiddag ook weer te zeggen dat het een stuk beter gaat... geen goed begin vh nieuwe jaar dus helaas, maar het gaat de goede kant weer op nu! Nou, ik ga maar even wat opruimen en schoonmaken
@panda; hoe is de operatie verlopen? Heeft N er veel last van? @tulp; wat goed zeg! Hier kan A ook zelf van de bank afkomen. Is erg schattig @lynn; 21 januari krijg ik de uitslag. Nog wel even spannend dus. Vanmiddag heb ik een stukje ontbijtkoek gegeven als tussendoortje. Fruit krijgt A al meer als genoeg denk ik. 3 a 4 stuks is niet ongewoon. Vanmiddag maar weer komkommer en paprika gehaald om te snacken tijdens het koken. Ml moet gewoon werken dus we doen niet veel bijzonders deze week. He wat vervelend dat jullie ziek zijn geworden. Gelukkig gaat het alweer beter. Leuk dat L de dierentuin leuk vind! Wij willen binnenkort ook voor het eerst gaan maar dan moet het eerst wat beter weer worden @hier; A vanmorgen met haar vriendinnetje wezen spelen. Leuk om te zien dat het steeds beter gaat. Verder is A een beetje lui vandaag. Vanmiddag ruim 3 uur geslapen en nu hangt ze lekker op de bank. Zo maar eens koken. Boerenkool met worst en spek
C kan hier al een tijdje van de bank afkomen (bed durft ie nog niet; dat is een stuk hoger), maar sinds kort klimt hij ook zelf op de bank. We zijn vrij lang, dus eerder was dat ook nog een beetje hoog. Maar als hij zijn beentje flink hoog optilt dan lukt het wel. Heel grappig om te zien. Minder geslaagd is dat ie nu ook op de rugleuning klimt. Dan ben ik toch niet iets te bang dat hij er aan de achterkant vanaf kukelt! Ik vind het wel naar om te horen dat jullie kindjes toch zo vaak ziekjes zijn en zelfs antibiotica nodig hebben! Zo sneu! Ben wel blij dat C niet verder komt dan zo nu en dan een flinke verkoudheid en een paar keer spugen. Maar ja... fingers crossed... wat niet is kan nog komen! Inmiddels weer druk aan het werk. Je merkt wel dat C er nu even wat meer moeite mee heeft dat ik bij de opvang wegga 's morgens. Wellicht het sprongetje wat momenteel aan de gang is, gecombineerd met het feit dat we in de vakantie veel samen zijn geweest. En verder is C ook druk met geluidjes oefenen en zingen (dat is leuk) en grenzen verkennen. Hier en daar een driftbuitje als hij zijn zin niet krijgt. Tja... het kan niet altijd he? Ik leg hem consequent uit wat we gaan doen en waarom iets wel en niet kan, maar enerzijds begrijpt hij dat nog niet, en anderzijds kan het hem waarschijnlijk niet schelen, want hij wil dat gewoon! Je kan duidelijk merken dat hij processen begint te doorzien en merkt dat hij invloed heeft op dingen. En soms dus ineens ook even niet. Ach, trekt ook wel weer bij. Eten heeft hij vorige week wat minder gedaan; hij wilde meer bij mij drinken en had minder zin in eten. Ook zo'n sprongetjes-dingetje. Inmiddels eet hij weer best aardig. Vrijdag weer naar het CB, een vaccinatie halen. Hoop dat hij er niet teveel last van heeft. Koekie, 21 januari duurt nog best wel lang. Moet e.e.a. zo lang op kweek staan, of heb je dan pas weer je afspraak? Als iets echt fout is wordt je ongetwijfeld wel eerder gebeld, neem ik aan...
@thauma; ik ben ook blij dat A niet veel ziek is. Behalve de 6e ziekte en 2 keer verkouden hebben we nog niks mee hoeven te maken. Zal denk ik wel komen als ze eenmaal naar de opvang gaat De fase waar C nu in zit lijkt ook wel een beetje op waar A nu in zit. Ze leert met de dag meer dingen, zo leuk om te zien. Ook regelmatig een driftbui hier. De 21e duurt inderdaad nog even. Het staat nu op kweek en de 21e heb ik een afspraak om de uitslag te bespreken en het verdere behandelplan. Mocht het echt foute boel zijn zal ik wel gebeld worden neem ik aan. De gynaecoloog gaf bij het weghalen aan dat het goedaardig was. Ik neem aan dat hij dat niet zegt als hij twijfelt. Welke vaccinatie ga je vrijdag halen, die van 14 maanden? @Hier; A zit volgens mij ook weer in een sprongetje leert met de dag nieuwe dingen bij, zo mooi om te zien. Ze is veel bezig met zingen, ons en knuffels en katten "eten" geven, dierengeluiden maken en zelfstandig proberen te staan en lopen. Ze loopt nu in huis aan 1 hand. Verder vandaag veel last van haar onderste hoektand, die staat op doorkomen. Ze heeft vandaag ook haar koelbijtring doorgebeten Nu maar even koken voordat ml straks thuis is en er niks op tafel staat
O ja, ik heb vandaag een wasje voor A gedraaid. Gelukkig is het een meisje want ik heb haar nieuwe knalroze broek per ongeluk meegewassen
Zo hehe eindelijk ff tijd genomen om hier te reageren. @koekie fijn dat het toch wel mee is gevallen met de ingreep. Spannend de uitslag voor je het weet is het zover. Denk je dat het krijsen van de honger is? Kan ook gewoon een jammer momentje van de dag zijn. Misschien dat ze behoefte heeft aan een extra broodje of een rijstwafel tussen de middag? Heb verder ook geen tips. Hoe is het met de verkoudheid, nog een beetje bespaard gebleven? Krijgt A ook boerenkool? Hier heb ik N dat ook een keer gegeven en dat kwam er niet succesvol uit of zal het wennen moeten zijn? @verox bedankt voor de tip. Hoe laat gaat E naar bed? Hoe lang heeft het geduurd voor dat ze weer normaal zelf ging slapen? @bibiq lastig zeg dat de ka er anders over denkt. Waarom ben je eigenlijk niet naar de kno arts doorverwezen die is juist daarvoor. Dit lijkt me ook geen doen of heeft C er niet zoveel last van? @tulp leuk weer iets van je te lezen. Fijn dat alles goed gaat bij jullie. Hoe ervaar jij het nu met 2 kleintjes? @lynn zeker een lastig situatie met de hond. Het is sindsdien alleen maar erger geworden. De hond vlucht zodra hij N op zich af ziet komen en niet alleen als de hond in de mand zit. Hij heeft nu al paar keer omdat hij voor N vlucht hem omver gelopen. We hebben al meerdere malen voor de mand gezetten en N uitgelegd dat het niet mag. Hij vind het alleen maar leuk en ziet het als een spelletje. De hond is totaal niet gelukkig zo. Dat de hond agresief word denk ik opzich niet. Maar wel dat hij een keer een uithaal kan geven, net zoals als hij een mug bijv op zijn rug heeft. Vervelend dat jullie ziek zijn geworden, gelukkig weer opgeknapt. Waren de dieren wel buiten of veel binnen? @thauma hier klimt N ook op de bank en hangt over de rugleuning en loopt over de bank. Ben daar ook niet zo blij mee dus leer hem nu niet over de bank te lopen en staan. Hij is al een paar keer van de bank afgevallen. Ook wil hij steeds een koprol maken en dan vooral bij de rand. Als ik in de keuken bezig ben dan schuif ik de salontafel strak tegen de bank dan gaat hij er niet op. Driftbuien zijn hier ook aanwezig als hij zin niet krijgt. Wat doe jij op zo'n moment? N wil dan vaak ook gaan bijten. @hier De operatie is verder goed gegaan. Toen N onder narcose moest vond ik het toch wel ff heftig. Hij moest met 3 man vast worden gehouden. Toen hij uit de narcose kwam heeft hij wel een uur lang gehuild/gebruld. Hoorde erbij waren er op voorbereid. Ze zijn hun oriëntatie kwijt en weten dan niet waar ze zijn, net of ze heel heftig gedroomd hebben. Sindsdien slaapt hij wel rustig en s'nachts ook beter. Tot op heden geen verstopte neus meer en hij ademt anders vind ik. Helaas is slapen verder nog steeds drama. Hij zou geen last meer van zijn oren moeten hebben. Zijn nu heel streng en halen hem niet meer uit bed. Laten hem 5 minuten huilen gaan ff heen en dan weer 5 minuten. Heeft elke keer een uur geduurd voor hij sliep, gister 20 minuten en vandaag ging hij vrij snel slapen. Hij sliep elke keer pas rond half 10, dat noem ik geen baby bedtijd. Normaal ging hij rond 8 uur/half 9 op bed. Vandaag om 21.15 uur op bed gedaan en ging goed dus steeds weer iets eerder en hopen dat het helpt. Misschien is hij toch wat verwent de laatste tijd? Verder een mysterie in huis. Sinds zondag kom ik op allerlei plekken een zwarte waas tegen, net of het een soort van roet is. Geen idee wat het is en waar het vandaan komt. Ik zag het als eerste op de speelgoedkist van N waar iets opstond en eraf haalde en daarvan een afdruk erop zat. Ook onder het eetblad van N zijn stoel zit het, binnen kant van mijn keukenkastje en zo nog veel meer. Het zit zelfs op dingen die in de koelkast staan, de witte dop van de ketchup fles, doppen van de melk pakken.
@panda dat N zo slecht slaapt kan dat ook niet te maken hebben dat hij misschien over vermoeid is savonds als ik lees dat N pas rond 8 uur / half 9 normaal naar bed toe gaat, dat klinkt voor mijn doen ook best laat. Steijn gaat hier rond 7 uur naar bed en die slaapt tot de volgende ochtend half 9 / 9 uur. '' oke nu huilt hij wel maar er is niks aan de hand als je er bent is het allemaal leuk '' maar hij zakt al weer wat af gelukkig. @hier gaat het goed met de 2 kleintjes, en het is wel goed te doen hoor maar ik zou het in me uppie 7 dagen in de week bij wijze van echt te veel vinden hoor maar dat komt misschien ook omdat we ook nooit in een situatie zitten dat ik of hij dagen lang weg is, er is altijd wel iemand thuis. maar zelf merk ik wel dat als ik net Sem moet voeden dat Steijn wel jaloers kan zijn en soms Sem dan probeert te slaan of te knijpen en dan keur ik niet goed maar ik kan het vanaf zijn kant ook wel weer begrijpen omdat het allemaal weer nieuw is en wennen. WE gaan VERHUIZEN! We hebben een aanbod gekregen voor een 2 onder een kap woning wat nieuw gebouwd is en we krijgen rond half maart de sleutel. Zelf heb ik altijd al in de zelfde woonplaats gewoond en nu zo naar een ander dorp, wel spannend of ik het wel wat vind op een hele nieuwe locatie maar ik denkt dat het wel snel zal wennen. We hebben er zo onwijs veel zin in gewoon een heel nieuw gebouwd huis, afgelopen donderdag hebben we getekend 26 januari ga ik weer beginnen met me opleiding en heb ik er een baan bij (bbl) dus lekker weer verdienen. Nou ik ga maar weer even bij onze mopperkont kijken, gaaaap
C's driftbuien worden doorgaans veroorzaakt doordat hij iets wil, maar het niet gebeurt. Hij wil iets pakken, maar het zit vast, hij wil naar buiten, maar we gaan niet. Zoiets. Ik leg hem dan wel uit dat dingen niet kunnen. Laat zien dat het vast zit, dat mama het ook niet kan ofzo. Ik ga hem dus niet negeren, maar ga ook niet in op wat hij wil door hem zijn zin te geven. Het is hier vrij snel weer over. Ik vind het ergens wel grappig; je ziet dat hij duidelijk aan het aftasten is wat wel en niet kan (bij hemzelf, maar ook bij mij). En sinds vrijdag loopt hij aan het handje en sinds vandaag loopt hij ineens los. We hebben het nooit gepusht ofzo. Geen pogingen om hem te laten lopen, hangend aan zijn armpjes ofzo. Puur op eigen kracht. Je zag hem de laatste tijd al steeds rekken en strekken met zijn benen. Duidelijk oefenen om te gaan staan en om evenwicht te vinden. Zo grappig! En wilde hij twee weken terug ineens even niet zo goed eten, nu eet hij weer behoorlijk goed en drinkt hij overdag al bijna niet meer bij me. Ook weer even wennen. Ik denk dat we aan het einde van het sprongetje zijn aangekomen... Hij doet alles na wat ik doe. Wil vanalles drinken (thee, sap, water), zolang het maar uit mijn glas is. Roert met een garde in een kommetje als ik dat ook doe. Klapt in zijn handen als ik dat ook doe. Staat te swingen op muziek als ik dat ook doe... echt zo grappig!!! Panda, wat fijn dat de operatie goed is gegaan, en wat lijkt me dat naar om je kindje zo te zien! Mag ik vragen waarom jullie zo streng zijn bij het naar bed brengen en in bed houden, incl het laten huilen? Heb je het ook al op een andere manier geprobeerd? Ik wil me niet met jullie manier van doen bemoeien hoor, maar zou er niet iets anders aan de hand kunnen zijn? Misschien ook het bewuste sprongetje en mama-honger?
Even kort berichtje van mij: @panda; dat krijsen lijkt inderdaad van de "honger" te komen. Ze eet tijdens het ontbijt en de lunch al voldoende (2 boterhammen en eventueel fruit). Nu geef ik tegen 16.30 uur wat komkommer en paprika en nu lijkt het goed te zijn A krijgt ook gewoon boerenkool. Wat bedoel je precies met eruit komen? Fijn dat de operatie goed gegaan is. Moment van narcose lukt mij ook heftig. Helaas moet het toch gebeuren. Hopelijk is hij snel klachtvrij. Wat betredt je mysterie; zou het een schimmel kunnen zijn? Wij hebben tijdens de verbouwing van ons huis tijdelijk ineen caravan gewoond. Het was het zo vochtig dat de paddestoelen in de douche zaten alles zat onder schimmel, zelfs onze kleding. Geen fijne leefsituatie. Uiteindelijk 4 maanden gezeten maar wat was dat vies zeg... Mocht het te maken hebben met vochtigheid /schimmel kan het misschien ook kunnen dat N zo vaak ziek is? @tulp; van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Fijn joh! Nu lekker plannen maken en dingen uitzoeken? 2015 begint goed voor jou! Wat voor opleiding en werk ga je doen? @thauma; wat goed dat C nu los loopt! Ik verwacht dat A ook ieder moment zelf het lopen. Vind ze het met 1 hand vast nog prettiger maar ze wil wel heel veel lopen fijn dat C weer lekker in zijn vel zit! Wat betreft driftbui probeer ik het ook wel uit te leggen alleen op het moment zelf heeft dat geen nut. Als ze weer rustiger is benoem ik haar emotie en wat er niet zo goed lukte. Maar op het moment zelf "negeer " ik haar omdat ik er niet tussenkom. @slapen; A slaapt eigenlijk altijd goed in en door, dus weinig ervaring. Als ze al een keer wakker wordt geef ik haar speentje en gaat ze weer slapen (die wil ze op dat moment ook alleen is die kwijt) @hier; morgen weer werken. Bah, geen zin. Ben liever thuis maar ook toe aan een carriere switch denk ik. Verder brief van het zkh gekregen dat de afspraak verzet is naar de 20e ipv de 21e. Geen idee waarom maar prima. Laatste dagen wel meer last van mijn buik, ook bloedverlies. Vooral in de avond. Schijnt normaal te zijn de eerste 3 weken. Nu ik van alles voel maakt me dat toch wel ongerust. Nog maar 8 dagen wachten... Slaap lekker allemaal
Ha dames zo een weekje even niet gereageerd! Heb wel meegelezen maar heb niet alles onthouden. Panda wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Narcose is idd geen fijn gezicht bij zo'n kleintje. C is in november geopereerd vanwege een niet ingedaald balletje. Vond het idd vreselijk! Ben vanwege die reden ook niet zo happig om hem nu alweer te laten opereren. Tot nu toe leek hij ook nog niet echt last te hebben van de amandelen maar dit lijkt nu wel meer te worden. Als ik me niet vergis was ik ook bij een KNO arts geweest op de kinderafdeling. Vandaar de verwarring denk ik. Afgelopen
Oeps dat ging niet helemaal goed haha. Wat ik wilde zeggen C had afgelopen weekend ineens 1 dag geen stem meer. Terwijl daarvoor en daarna er niks aan de hand leek. Dus binnenkort toch maar weer eens langs de HA voor een verwijzing. Koekie fijn dat de test meeviel, inderdaad wel vervelend dat ie lang moet wachten op de definitieve uitslag. Gelukkig heeft de arts al wel aangegeven dat het waarschijnlijk goedaardig is. Van de bank klimmen doet C hier al heel lang. Zn vader heeft het hem heel vroeg al geleerd hoe hij de bank af moest en sindsdien doet ie niet anders. Hij gaat ook op dezelfde manier van mijn bed af want die is niet zo hoog. Sinds enige tijd gaat C hier dus ook staan op de bank vanaf de eeste keer dat ik dit zag spreek ik hem streng toe dat hij moet gaan zitten. C begrijpt dit inmiddels dus als ik dat zeg gaat hij altijd zitten al is t voor 2 seconden hihi! C is in de afgelopen 1,5 maand ook enorm ontwikkeld weer. Hij werkt nu echt mee met aankleden en uitkleden en doet de volgende beweging al voor dat ik wat zeg. Dus arm in de mouw en hup andere arm uitsteken en dit ook bij broek aan enz. Zo leuk om te zien! Hier ook dansen en klappen maar ook zelf eten met de lepel!! Dit deed hij al wel als ik de lepel aangaf maar nu probeert hij ook echt zelf te scheppen. Gaat nog niet allemaal goed maar hij probeert t wel. Ik merk dat hij nu echt steeds meer baby-af is en echt een jongentje wordt. Wow tulp je bent er maar druk mee!! 2 kleintjes, verhuizen en weer je opleiding gaan doen! Maar wat leuk voor je gezin lekker de ruimte! Dames even een vraagje ik heb t namelijk niet kunnen vinden. Maar weet iemand van jullie hoeveel avondeten onze kindjes nu zouden meoten krijgen? Dan bedoel ik is dat 1 aardappel of 1,5 en 1 grote schep groente of twee en hoeveel vlees doe je er dan bij. Ik had vandaag boomstammetjes en heb een hele door zn eten geprakt. C heeft er heerlijk van gegeten! Maar ik had een flink bordje voor hem uiteindelijk met alles erin!! Dus vandaar deze vraag. Haha zo lang verhaal maar goed. Slaap lekker!!