Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, hoeveelheden eten staan in dat blauwe boekje van het cb, zag ik laatst

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hallo dames,

Ik meld mij ook weer even!

@Thauma hoe was het op het cb? Is C goed gegroeid en heeft hij nog last gehad van de vaccinatie?

@naar bed brengen .. Verloopt hier eigenlijk altijd wel goed, nooit drama met huilen. Mocht L wel gaan huilen dan zal ik mijzelf er eerst van verzekeren dat er niets aan de hand is (koorts, poepluier..). Mocht ze dan nog blijven huilen dan zal ik haar echt niet aan haar lot overlaten, maar ze zal wel in bed moeten blijven (of in ieder geval op haar kamertje). Bedtijd=bedtijd. Mocht ze er rustig van worden als ik bij haar blijf dan zou ik dat uiteraard wel doen..

@ziek zijn L is de laatste tijd een beetje aan het kwakkelen. Ik wijt het aan de winter en een paar virussen waar wij thuis allemaal last van hebben gehad. Voor deze winter was ze nooit ziek geweest, dus vind het nog meevallen. Ze hoest nu wel veel, waar ik me wel een beetje zorgen om maak want zowel vl en ik hebben een verleden met bronchitis/astma.

@Koekie wat goed dat A aan één hand loopt! L doet dat ook.. superschattig! Kan dat geen kwaad een koelbijtring doorbijten? Zit gewoon water in neem ik aan?

Spannend van de uitslag zeg.. duurt lang he? Maar al eerder gezegd volgens mij.. als er echt iets is dan had je dat denk ik al gehoord. Hoe is het et je buikpijn?

@Bibi wat goed dat C zelf kan eten en zich zo lekker ontwikkelt! Wat betreft hoeveelheid eten: eigenlijk geen idee.. heb je al gegoogled? Als ie lekker aan het eten is zou ik zeggen: lekker laten eten :D

@bank afklimmen doet L nog niet, maar ze zit ook zelden op de bank moet ik zeggen

@panda fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je verschil merkt! Lijkt me idd heftig, zo'n narcose. Wat betreft slapen zou ik nog geen wonderen verwachten.. zo'n operatie zal er ook flink in hebben gehakt bij N (qua verkatingsangst misschien?).

Wat vreemd van die zwarte waas.. eerste wat in mij opkomt is inderdaad schimmel. Maar dan is het wel vreemd dat het ook in je koelkast te vinden is.. Misschien een expert naar laten kijken? Als het inderdaad schimmel is lijkt mij dat heel erg slecht voor jullie gezondheid.

@tulp spannend, verhuizen! En ook nog een nieuwe opleiding.. leuk hoor! Wat deed je nu ook alweer? Werkte je of ben je thuisblijfmama?

@hier L is lekker aan het stappen aan één hand door huis. Ik denk dat los lopen niet lang meer duurt. We oefenen af en toe met haar en dat gaat best goed. Verder is ze dus een beetje aan het hoesten. Vorige week af en toe best heftig, dat ze zo erg aan het hoesten was dat ze moest overgeven. Ze was ook verkouden dus er was wel een verklaring voor het hoesten vandaar nog maar niet naar de HA gegaan Het wordt gelukkig al minder. Morgen moet L naar het cb. Papa heeft een vrije dag en gaat met haar daar naartoe. Ben benieuwd hoe ze is gegroeid, ze is volgens mij flink de lengte in gegaan.

Verder een druk weekje. Gisteren was ik jarig. Op mijn werk moeten trakteren voor 40 man tegelijk incl speech en cadeaus. Helemaal niets voor mij zo in de picture staan ;) Maar wel leuk dat er aandacht aan wordt besteed. Gisterenavond nog wat visite gehad en vanochtend komt mijn broer nog langs (die kon gisteren niet) en dan zijn we er weer vanaf voor 1 jaar ;)

Verder ben ik weer gestart met rijlessen.. hopelijk haal ik nu wel mijn rijbewijs!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @avondeten; het voedingscentrum adviseert voor kinderen van 1 tot 3 jaar het volgende:

Fruit: 1,5 stuks (of 150 gr)
    Groente: 1-2 opscheplepels (50-100 gr)
    Aardappels,pasta, rijst, peulvruchten: 1-2 opscheplepels (50-100 gr)
    Brood: 2-3 sneetjes
    Kaas: 0,5 plak
    Melk en melkproducten: 300 ml
    Vlees, kip, ei ed: 60 gr
    Bak, braad producten, olie: 15 gr
    Halvarine: 5 gr persneetje brood
    Drinken: 750 ml (incl melk)

A eet denk ik wel meer als geadviseerd wordt. Tja, er zal vast een periode komen dat ze minder gaat eten.

@lynn; nog van harte met je verjaardag! Hoe jong ben je geworden? :D lekker verwend door ml en dochter? :)
    he, vervelend dat L wat aan het kwakkelen is. Maar ja; er heerst wel erg veel merk ik op mijn werk.
    Er zit gewoon water in zo'n bijtring dus moet geen kwaad kunnen. Lijkt me dat als het schadelijk is ze niet verkocht mogen worden?
    Inderdaad spannend het wachten. Buikpijn is minder als een paar dagen geleden. Vooral 's avonds nog last.
    hoe was het op het cb met L?
    Succes met lessen! Hopelijk gaat het deze keer beter!

@zelf eten; hier wordt ook zelf gegeten. Met een vork en met een lepel. Lekker handig met doperwtjes als ze het zelf wil doen :D Als het zelf eten A te langzaam gaat dan gaat ze met haar andere hand met de hand eten :D

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    A heeft net haar eerste losse stappen gezet! Kom uit de keuken lopen loopt ze gewoon voor de tv een rondje :$:(:D
    Trotse mama hier :)

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wooooww koekie wat leuk!! Trotse mama! Weer een mijlpaal.
    Bedankt voor je tips mbt voeding. Het blauwe boekje ga ik nog even bekijken, voedingscentrum had ik idd al gevonden. Vind t alleen jammer dat je nergens siet hoeveel aardappels dat dan zijn. Ik weeg niks en 1 opscheplepel verschilt nogal vind ik. Maar hij eet lekker dus ik blijf maar gewoom doen wat goed voelt. Ene keer is zn bordje dan ook iets voller als de andere keer en hij eet nie altijd alles op maar hij eet goed dus....
    Als je wil dat C met je mee gaat moet je wat eten hebben dan achtervolgt ie je overal hahaha!!!

Lynn gefeliciteerd nog!! Ik was ook gister jarig haha!! Was lekker vrij maar heb staan bakken om uit te delen op werk vandaag en het huis even schoongemaakt omdat ik hier t weekend niet aan toe was gekomen. Vriendin was nog even op visite geweest en verder niks bijzonders. Ik geef er niet zo om. Wel om mn kado van C een mooie afdruk van zijn handjes in een groot hart met de tekst gefeliciteerd mama!! Op de opvang gemaakt, superleuk mn eerste soort van zelfgemaakte verjaardags kado!

Succes met lessen lynn! Ik ga weer voor je duimen als t zover is!

Zo nu ff ontspannen voordat papa C weer thuis brengt.

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @tulp, gefeliciteerd een nieuw huis. Hebben jullie een huis gekocht en wanneer kunnen jullie erin? Ook nog een opleiding doen super zeg, welke opleiding ga je doen? Lijkt me wel druk met 2 kleintjes. Ik vind het ook wel een late slaaptijd hoor maar ja zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

@thauma, herkenbaar die driftbuien, hier is het meer heel boos zo noem ik het dan haha. Ik leg N dingen ook uit en als iets niet wil zeg ik gewoon blijven proberen want je kunt het wel. Als het hem dan wel lukt zeg goed zo en dat hij niet direct boos hoeft te worden. En als hij niks van me aan wil nemen dan zeg ik oke word maar boos maar het helpt niks, en dan is het vaak ook zo weer klaar. Voor N zijn operatie was het vaak wel de oorontsteking wat de oorzaak was. Ik zat dan vaak zo een uur of langer met hem op de arm op bed en vaak ging hij lopen klieren. Na de operatie wisten wij gewoon niet meer wat het was en meer het idee dat het een spelletje begon te worden. Hebben toen besloten het streng aan te pakken en hem niet meer uit bed te halen. Zijn wezen google-en en kwamen toen uit bij de methode 5 minuten laten huilen heen gaan rustig maken in bed en speentje weer geven en dat steeds opnieuw. Vond het heel moeilijk om hem zo te horen huilen maar ja je moet op gegeven moment wat.

@koekie, N heeft ook een keer boerenkool gehad en was toen behoorlijk in de diarree heb het hem daarom nog niet weer gegeven. Je caravan verhaal klinkt idd niet heel fijn. Ik zou niet weten of N daardoor steeds ooronsteking had. Wat voor werk doe je nu dat je zit te denken aan een carriere switch? Wat handig dat A zelf al eet, denk dat dat hier nog wel ff duurt. Super goed dat ze ineens los loopt.

@bibiq Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ja narcose is zeker vervelend voor die kleintjes. Maar dit lijkt me voor beide ook geen doen. Kan je niet gewoon een afspraak maken bij de KNO aangezien je al een verwijziging hebt gehad en er al eens geweest bent. Misschien om een andere vragen heb je een soort van section opinion. Ik weeg N zijn eten nog steeds af. Hij krijgt ongeveer 120 a 140 gram aardappels en ongeveer 150 groente. Ene keer eet hij alles andere keer laat hij klein beetje staan. Hij krijgt ook niet altijd vlees. Ik zou persoonlijk de helft van een boomstammetje geven.

@lynn, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat bedoel je precies met aan het lot overlaten? Vervelend dat L zo aan het kwakkelen is. Hopelijk zijn de virussen snel bij jullie uit huis.Wat goed dat L al aan 1 hand mee loopt. Zal vast niet meer duren ben benieuwd. Succes met de rijlessen.

@slapen wat zijn bij jullie de slaaptijden op moment? Ik ben ook wel van mening dat N laat naar bed gaat. Ik zou niet zo goed weten hoe ik het anders moet doen. Vl is altijd laat thuis, rond 18.45 uur op zijn vroegst en dat gebeurd vaak nog niet eens 1x per week. Douchen doet vl altijd samen met N en anders zien ze elkaar door de weeks helemaal niet. Het slapen gaat steeds beter. Vandaag was het nog niet eens 5 minuten huilen en de afgelopen 3 dagen max 10 dus hoefde nog maar 1x keer heen. Als jullie ergens heen gaan hoe doen jullie dat met het slaapje?

@hier Ik heb in de lounge een topic aangemaakt voor dat zwarte spul met foto's. Daar ook van meerdere als reactie gehad schimmel. Wij hebben al een tijdje in de woonkamer schimmel en de buurvrouw heeft dat ook en ook nog eens zwam bij haar luik bij de voordeur. Woningbouw doet er niks aan en blijft steeds beweren dat wij niet goed ventileren. Buurvrouw had half december weer gebeld dat ze er eens wat aan moeten doen en ze waren er mee bezig maar wisten niet wat ze moesten doen. Nou zijn wij zelf maar eens op onderzoek gegaan en vl heeft onder de grond gekeken. We hebben 2 luiken om eronder te komen en die zitten beide onder de schimmel. Bij ons is het helemaal nat onder de grond en hebben de boosdoeners ook gevonden. De afvoer van de keuken en douchen zijn lek dus alles komt onder de grond. Vandaag eindelijk woningbouw langs geweest en nu moet het verder uitgezet worden naar een bedrijf die het komt verhelpen. Heb ook geeisd dat ze de schimmel verwijderen en mijn muren opnieuw gaan verven. Mij is toegezegd dat dat gebeurd, heb er weinig vertrouwen in tot het is uitgevoerd. Ook hebben we een scheurtje in het raam en daar al veel eerder over gebeld en werd toen gezegd ow dat is niet erg. Nou nu gaf die man vandaag me eindelijk gelijk dat er een scheurtje in zit. Als ik eten kook heb ik de mechanische ventilatie aan staan en een afzuigkap vol open en nog beslaat alles kortom heel veel vocht. Ramen open zetten heeft geen nut en daar zijn de temperaturen ook niet naar. Vorige week zijn ze geweest voor de mechanische ventilatie want die heeft maar 1 stand en maakt mega veel lawaai, net of een vliegtuig opstijgt. Werd er gezegd zit alleen een aan en uit knop op en zoveel lawaai maakt hij niet komt omdat hij oud is. Waren maandag op verjaardag toen zij iemand tegen mij zo'n ding mag nooit uit en moet minimaal 2 standen hebben kijk maar in het bouwbesluit. De man van de wb die kwam snapte eindelijk mijn probleem. Goh zegt die dat moet niet zo die moet altijd aan zijn en moet 3 stand hebben hehe eindelijk. Ook vond hij dat hij behoorlijk veel lawaai maakte. Hopelijk krijgen we een nieuwe want met dit lawaai zet ik hem niet dag en nacht aan, alleen tijdens koken. Hebben ook een lekke dakraam op zolder die ze nog steeds moeten maken maar het weer zit niet mee als de afpsraak is gemaakt. Word wel beetje moe van alle gebreken hier in huis, moet me in allerlei bochten draaien voor ze me geloven en iets doen. In dit geval maar goed dat ik geen werk heb.

Verder gaat het weer minder met me vader. Inmiddels is me moeder sinds maandag bij me vader weg. Dit logeert tijdelijk ergens anders. Vraag me af wanneer het eens op houd, en het gewoon beter blijft gaan. Weet niet zo goed meer hoe ik hier mee om moet gaan.
    Sorry voor mijn lange verhaal.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    He panda , wat vervelend allemaal zeg!
    Wat betreft je huis; is er niet een soort van klachtenregeling? Dat je ergens een klacht tegen de wb doet? Naar mijn idee zijn zij erg laks en is jullie huis absoluut niet gezond om in te wonen!

Wat balen dat het weet wat minder gaat met je vader. Volgt hij nog therapie? Lastige situatie hoor.
    Kan het zijn dat je moeder misschien even een adempauze nog heeft? Ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten maar kan me voorstellen dat (hoeveel je ook van elkaar houdt en hoe graag je je partner ook wilt helpen) dat het soms even teveel is om iedere dag ermee geconfronteerd te worden. Misschien dat als je moeder even ergens op adem kan komen dat ze dan weer meer energie heeft om je vader te ondersteunen?

Als je wilt kun je altijd je hart luchten hoor. Hier of desnoods een pb. Sterkte meis :)

A slaapt trouwens van 19.00 tot 7.00 uur en van 12.00 tot ongeveer 15.00 uur. Soms slaapt ze maar 2 uurtjes 's middags.
    A heeft haar middagslaapje weleens bij souders gedaan. Verder zijn we altijd thuis als het bedtijd is :D

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dames,

Dank jullie wel voor de felicitaties! Voor degenen die het vroegen.. ik ben 27 lentes jong! :) @Bibi jij ook van harte gefeliciteerd!!

@Panda he jakkes wat vervelend van je huis en je vader.. Wat betreft het huis zou ik er ook zeker meer werk van gaan maken. Schimmel is heel erg ongezond.. Ik zou even goed rondkijken en informeren welke stappen je kan ondernemen tegen de woningbouw.. Is verhuizen een optie voor jullie? Is niet leuk, maar schimmel is echt heel erg slecht!

Sterkte met de situatie rondom je vader. Klinkt allemaal heftig! Heeft hij nog wel therapie ed ? Zoals Koekie al zei: als je je hart wilt luchten hier.. gewoon doen!

Met aan het lot overlaten bedoel ik trouwens net zo lang laten huilen tot ze in slaap valt zonder erbij te gaan kijken. Zonder dat overigens te willen veroordelen, want ik denk ook dat ieder kind anders is en bij ieder kind ook aan andere aanpak nodig kan zijn. Het zou alleen niet mijn aanpak voor L zijn .

@slapen L slaapt overdag nog 2x.. van 11:00 tot 12:00 en van 16:00 tot 18:00. Uit haar tweede slaapje wordt ze vrij laat wakker dus gaat ze om 20:00 naar bed tot 08:00 in de ochtend. Als ik op visite ben met L bij mijn moeder of schoonmoeder dan leg ik L daar op bed. Anders slaat ze gewoon een slaapje over, maar meestal.plan ik de dingen wel om haar slaapje heen.

@Koekie wow stoere A! Gaat hard ineens he met lopen?

@eten.. ik moet eerlijk zeggen dat mijn mond open valt als ik zie wat jullie kindjes zoal eten op een dag ::$ L eet dit en dat is volgens mij weinig:
    08:00 papflesje
    12:00 2 boterhammen (krijg er laatste tijd maar 1 of 1,5 in) en beker melk
    15:00 1 stuk fruit en vers geperste sinaasappelsap
    18:15 avondeten (hoeveelheid wisselt enorm.. soms eet mevr haar bord leeg, soms eet ze nog geen twee happen. Meestal eet ze een hoeveelheid vergelijkbaar met een half 12+ maanden potje)
    20:00 papfles

Heel af en toe tussendoor nog een koekje ofzo. Bij haar boterham drinkt ze melk en tussendoor water.

Nu was vl gisteren bij het cb. Verpleegkundige gaf aan dat hetgeen ze eet gewoon voldoende is, maar qua gewicht gaat L toch niet heel lekker vind ik.. ze is nu 9975 gram en dat is iets onder gemiddeld, terwijl ze eerst op +1 zat. Qua lengte is ze 79,8 cm waarmee ze bijna op +1 zit. Nu is ze wel pas ziek geweest ook met overgeven dus dat kan wel verklaren waarom haar gewicht wat minder is. Verpleegkundige zei zelf trouwens wel dat gewicht en lengte beide gewoon goed is, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over haha Maar krijg qua eten er ook niet meer in bij L op dit moment :( we willen haar nu wat variatie bieden door de papfles van sochtends te vervangen door een bordje pap en tussendoor wat meer zuivel aan te bieden in de vorm van kwark/yoghurt. Maar dat blijft lastig, ook omdat ze nog best veel slaapt overdag en we gewoonweg niet heel veel extra tijd hebben voor nog een tussendoortje.. Maargoed.. ik zal me wel weer druk maken om niets:D

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    ohja nog een vraag.. L heeft gisteren twee inentingen gehad.. 1 in haar arm en 1 in haar been. Nu zei vl dat ze van de ene inenting binnen 24 uur last kan krijgen en van de andere kan het wel 5 dagen duren voordat ze er last van krijgt (en áls ze er last van krijgt) Vond het een beetje raar maar vl wist het ook niet meer zeker.. weten jullie hoe dat zit? L heeft in het begin wel een x last gehad van de inenting dus wil het wel in de gaten houden

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D

@eten wegen; ik weeg af en toe nog het eten. Over het algemeen weet ik wel hoeveel ze ongeveer kan eten zover over te geven.

@panda; misschien gewoon weer een keer boerenkool proberen? Kan zijn dat het nu wel goed gaat..
    Ik ben nu activiteiten begeleidster bij verstandelijk gehandicapten. Wat ik wil gaan doen weet ik nog niet. Misschien iets met dieren of onderwijs.

@lynn; gaat inderdaad hard opeens. Zei van de week al dat ik dacht dat A zo weg zou lopen. Nou dat klopt aardig :D
    Kan inderdaad zijn dat L minder in gewicht gegroeid is doordat ze ziek geweest is. Maar het klinkt nog best oké hoor. Als je het niet vertrouwd zou ik binnenkort gewoon een keer extra gaan wegen bij het cb :)
    qua entingen kan ongeveer 15% laat van de bijwerkingen krijgen. Van de bmr prik is dat tussen de 5 en 10 dagen. A heeft er helemaal geen last van gehad. Dus vl heeft gelijk :D wat de klachten precies zijn weet ik niet, zou je even moeten googlen :)

@eten; volgens mij is het best normaal wat L eet hoor! Ze mist alleen haar tussendoortje ' s ochtends maar dat is lastig te geven als ze ligt te slapen.
    A werkt het volgende weg:
    7.00 uur 2 bh met korst + (karne)melk
    10.00 uur 2 stukken fruit + water
    12.00 uur 2 bh met korst + water
    15.00 uur tussendoortje bijv. Fruit, cracker, soepstengel oid
    17.00 uur bakje met komkommer en paprika
    18.00 uur avondeten (max 300 gr anders eet ze tot ze moet overgeven) + beetje yoghurt
    19.00 uur flesje melk

He bah, poepbroek hier :D

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, nog van harte!

Haha, ik vind het juist veel wat het CB adviseert aan voeding. Maar goed, ik geef ook nog bv dus qua ontbijt, voor het middagdutje en 's avonds maakt dat redelijk veel verschil :)
    Verder eet hij op sommige dagen best veel en op andere dagen wat minder, en drinkt hij wat meer bij mij. Hij zal het zelf wel het beste weten he?

Panda, Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vond om hem te laten huilen. Het is ook heel tegennatuurlijk. Maar idd, je moet soms wat. En we staan als maatschappij nu eenmaal zover van de natuur af inmiddels dat je soms ook niet meer instinctief weet wat je moet doen. Plus al die tegenstrijdige adviezen die je krijgt...

Oh, die inentingen: de BMR kan indedaad na 5 tot 10 dagen wat uitslag geven. De meeste inentingen zijn een milde vorm van de ziekte, en bij BMR zit mazelen er bij in. Dat duurt een paar dagen. En nav de milde vorm van de ziekte gaat je lichaam dus antistoffen aanmaken, zodat je er klaar voor bent als je echt ziek zou worden.
    Grappig... hier werden beide in de armpjes gegeven, deze keer niet in de beentjes.
    Die van 24 uur was de MeningokokkenC. Dat is een hele andere prik, met hele andere bijwerkingen (eventueel). Vooral last van de prik zelf met wat plaatselijke stijfheid/zeurderigheid, geloof ik. Maar geen rode spikkels :)
    Meer informatie is te vinden op de website van het RIVM.

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Jeetje panda wat vervelend allemaal. Idd wat al gezegd is klacht indienen bij de wb. Schimmel is idd heel ongezond! Hopelijk is het ni snel rond met je woning! Vervelend ook van je vader en moeder. Hopelijk komt daar ook snel wat meer rust en tot die tijd lekker van je schrijven hier als je daar behoefte aan hebt.

Bedtijd: C gaat om 20 uur naar bed en slaapt vaak tot tussen 6-8 uur dit wisselt erg. De slaapjes overdag wisselen ook heel erg, ene keer 2 slaapjes van tussen 0,5-2uur andere x 1 slaapje van tussen de 0,5-2 uur. Laatste tijd slaat hij de ochtend slaap vaak over die was voorheen tussen 10-12 uur. En doet ie alleen de middagslaap vaak tussen 15-17 uur.

Voeding: door de wisselende slaapjes van C mist hij ook weleens een maaltijd of tussendoortje ik geef dat vaak als hij wakker is dan alsnog of sla het over n geef de volgende maaltijd. C krijgt voor het slapen nog pap en als ik het idee heb dat hij te weinig heeft gehad maak ik wat meer en wat steviger zodat hij snachts geen honger heeft.

C krijgt hier al 2 maanden geen bv meer. Ik wilde na zijn verjaardag afbouwen maar C was er zelf volgens mij ook klaar mee. Binnen 2 weken dronk hij niet meer bij mij. Ik heb nog een maand productie gehad en hem diverse keren aangeboden maar hij moest er niks meer van hebben zelfs niet als troost!!! Hahaha vond het wel jammer opzich maar vind het nu ook wel fijn dat ik daar niet zo aan vast zit.

Prikjes: wat thauma zegt idd. Overigns was C hier wel erg ziek ervan hoewel of het nu echt daarvan was weet ik niet want alles leek samen te vallen, bijwerking van de prikjes, sprongetje, tandjes en weer erg ziek snotterig. Dus wat nu wat was weet ik niet maar C had koorts rode plekjes, vieze stinkende poepluiers en diarree en zat vol met slijm en snot. Dat was tijdens de feestdagen hier, dus erg druk!! Gelukkig is dat wat rustiger.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    C wilde op schoot dus snel verzonden gedrukt voor ik alles weer kwijt ben hihi.
    Maar fijne zondag nog!

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie.. wow wat eet A veel op 'n dag! :$ Vergeleken met L dan.. waarschijnlijk is het 'gewoon' gemiddeld ;) Maar ieder kind en ieder mens is anders en de één eet nu eenmaal meer als de ander ;) En wat stoer dat ze karnemelk drinkt! Denk dat L daar niet vrolijk van wordt!

@Thauma dankje voor de uitleg over de BMR! Donderdag is het een week geleden dat ze de inenting heeft gehad, ik heb nog niets gemerkt.

@Bibi ahh C wilde even knuffelen dus.. lief!

@hier L kletst de oren van ons hoofd :D Vorige x volgens mij ook al vertelt, maar de laatste dagen is het ineens dubbel zo 'erg'. Ze heeft van alles te vertellen (en wijst daarbij ook naar vanalles.. schilderij, televisie, mensen), maar versta er nog niets van :D Maar mama is de moeilijkste niet en kletst lekker terug ;)

Afgelopen weekend zijn we voor het eerst met L naar het indoor speelparadijs geweest.. dat was echt super geslaagd! Heel mooi om te zien dat L in het begin heel verlegen was en niet zo goed wist hoe ze moest klimmen en moest spelen met bepaalde dingen. Op een gegeven moment werd het wat drukker qua kindjes waardoor L goed kon 'afkijken' en precies na wilde doen wat andere kindjes ook deden.. mama werd duidelijk aan de kant geschoven :D. Op het hoogtepunt van haar 'ik-kan-dit-echt-wel-alleen' gevoel is ze zelfs in haar eentje van de glijbaan af gegaan.. zo de ballenbak in! Super trots!

Wat betreft eten gaat het gelukkig al beter... het lijkt een fase geweest te zijn (hoop ik) want inmiddels eet ze zowel haar boterham als haar avondeten bijna helemaal op. 'Probleem' blijft nog wel het tussendoortje in de ochtend, omdat ze dan slaapt, maar ach dit is nu eenmaal ons ritme en als ze honger heeft geeft ze dat echt wel aan :)

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @koekie, Ja er is een een huurcommissie maar heb van iemand gehoord die er heeft gewerkt dat het allemaal 1 pot nat is. Mijn vader is nog steeds in therapie dat zal ook nog wel een tijdje duren. Mijn moeder was donderdag weer thuis. Ze had idd ff een adempauze nodig. Hopelijk gaan we nu 2 stappen vooruit en eventueel 1 terug ipv andersom. Het is ook niet een veel voorkomende situatie dus denk dat er niet veel mensen erin hebben gezetten. Ik ga het idd gewoon weer proberen. Staat voor vrijdag op het menu dus ben benieuwd, hij vond het de vorige keer wel lekker.

@lynn ik begrijp wat je bedoelt met aan het lot overlaten. Dit doen wij ook zeker niet. Blijven boven en kijken op de babyfoon wat hij doet en na 5 min. gaan we weer heen. Was ook zeker niet mijn eerste manier, helaas moet je soms wat uitproberen om te weten wat past. Wat betreft het eten krijgt N niet eens zoveel meer, sowieso niet met tussendoortjes. Hij eet s'avonds wel wat meer en hij krijgt nog yoghurt of vla na die tijd. Misschien kun je dat nog doen? Ik zou me er niet te druk om maken. De 1 eet meer als de ander en misschien krijgt ze straks wel behoefte aan meer. Over de inentingen sluit ik me aan bij wat er als verteld is. Schimmel is heel ongezond ben ik het volkomen mee eens. Verhuizen is voor ons zeker een optie dat lag al in de planning maar helaas heb je te maken met een wachttijd voor een huurwoning. Hebben wel bepaalde eisen aan een andere woning. Leuk he al dat kletsen? Doet N nu ook veel meer. Probeert ook dingen na te doen op de tv en wat wij doen. Ik klets ook altijd gezellig mee, ziet er vast voor anderen heel dom uit haha. Fijn dat het speelparadijs zo goed geslaagd is. Zijn wij ook geweest tijdje terug, binnenkort gaan we weer aangezien N het helemaal geweldig vond.

@thauma, precies je hebt zoveel verschillende adviezen. Wij proberen maar wat te zoeken op google naar ervaringen van mensen en daarmee dingen uit te proberen. Vind vooral lastig om te beoordelen wat de oorzaak van dingen is. Tja konden ze maar praten haha.

@eten
    8:30 uur papfles 200ml
    12:15 uur 1 plakje brood en flesje melk 200ml
    15:30 uur potje fruit of een baby biscuitje en eventueel pakje fristi (huismerk)
    17:30/18:00 uur avond eten rond de 250/280 gram en yoghurt of vla
    19:30 uur flesje melk 200ml

verder drinkt hij roosvicee rond de 300 tot 500 ml

@hier Sinds donderdag is me moeder weer thuis. Ze kan er weer tegenaan om het zo te zeggen. Me vader is nog steeds in therapie en ze hebben heel veel met hem gepraat. Zullen zien hoe het nu verder zal gaan. Met onze woning tja er is nu gezegd dat er dingen gedaan gaan worden maar zit nog niet veel schot in. Zullen 4 bedrijven moeten komen, 1 die extra ventilatierooster plaatst voor het ventileren onder de grond. Die hebben vanmorgen gebeld en komen vrijdag. Gister ze geweest van het glasbedrijf die hebben het raam opgemeten die kapot is en worden nu besteld. Nu nog wachten op het bedrijf die de afvoer komt maken (het belangrijkste) en op het instaltiebedrijf voor de mechanische ventilatie. Daarna zal de woningbouw komen om het schimmel op de muren te behandelen. Zullen van voorjaar zelf de boel opnieuw moeten verven. Gelukkig word dat vergoed door de inboedelverzekering. Hebben er toch weer de nodige werk van waar ik wel van baal. Zal alles met alles toch weer 2 weekenden gaan kosten. Verder gaat het met N goed op moment. Hij gaat gewoon gelijk slapen s'avonds. Geen elke keer beter en ineens niet meer huilen. Ook gaat het eten erg goed. Hij wilde eerst geen macaroni of spaghetti enzo van de pot mee eten en nu ineens wel. De potjes zullen we beperkt gaan worden. Vandaag is mijn eerste menstruatie begonnen sinds ik gestopt ben met de pil. Had verwacht dat het nog een week a 1,5 week zou duren. Ben benieuwd wat me cyclus gaat doen nu.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; ik geloof dat A meer als een gemiddeld kind eet. Tja, ze zal het nodig hebben :)
    Het karnemelk drinken heeft ze van mij denk ik. Vind het zelf ook heerlijk :D
    Gezellig he dat kletsen? Ik klets ook altijd gezellig mee. We hebben hele gesprekken met elkaar haha.

@panda; wat fijn dat je moeder weer thuis is! Hopelijk kan ze je vader nu nog meer ter steun zijn. Ik hoop echt voor jullie dat er alleen maar stappen vooruit gedaan worden.
    Ben benieuwd of N de boerenkool gaat waarderen :D
    Het valt me op dat N nog aardig wat melk drinkt? Vanaf 1 jaar is de richtlijn 300 ml zuivel. Ik wil je niet beleren ofzo hoor :)
    Wel fijn dat er nu wat actie in het huis komt. Zou kopen misschien nog een optie kunnen zijn? Huren lijkt me inderdaad lastig.
    fijn dat het weer goed gaat met N. Geniet ervan! :D

@hier; gisteren de uitslag gekregen van de weggenomen cellen. Deze zagen er goed uit dus dat is natuurlijk fijn! Wel is het vreemd dat de uitslag van het uitstrijkje een ernstige afwijking aangaf en nu blijkt er weinig aan de hand te zijn. Dat kan gewoon toeval zijn (gebeurd niet zo vaak) kan ook zijn dat niet alle onrustige cellen zijn weggenomen. Moet nu eind maart weer een uitstrijkje laten maken. Dan is pas de wond helemaal genezen en kunnen ze een uitstrijkje maken. Ene kant fijn dat de uitslag gisteren goed was, ander kant wist het eind maart wel weer spannend...
    A stapt lekker in het rond! Lekker aan het kletsen de hele dag door. Enige "vervelende" is dat ze al 2 dagen om 5 uur wakker is. Zat vanmorgen te bedenken of ze het misschien koud heeft. Het is natuurlijk behoorlijk kouder geworden de afgelopen dagen. Proberen om vanavond een romper lange mouw onder haar pyama te doen.
    Zo maar eens rommelen in huis. Gisteren besloten om de piano weg te doen. A gaat er iedere keer aan hangen. Vind het nogal gevaarlijk worden. Wat als de piano omvalt? Ik vind dat ze van sommige dingen gewoon af moet blijven, dat ze dat ook moet leren maar dat doe ik liever met ongevaarlijkere dingen. Moet er niet aan denken dat ze een keer over de piano ligt :(

Fijne dag allemaal!

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @zuivel.. 300 ml zuivel per dag had ik nog niet eerder gehoord! L krijgt denk ik bijna 500 ml zuivel op een dag (nu ze weer goed eet en drinkt tenminste). Ga mij er maar es eens in verdiepen..

@panda fijn dat je moeder weer terug thuis is! Hopelijk keert de rust snel terug. Fijn dat N nu snel slaapt savonds! Merk je nu veel verschil qua huilen en slapen na de operatie?

@koekie fijn dat de uitslag goed is! Wel balen dat je dadelijk toch weer een periode van onzekerheid in gaat.. Waarschijnlijk is het nix maar beter het zekere voor het onzekere in dit geval..

@hier TROTS :-D L heeft vanavond voor het eerst uit haarzelf gelopen.. Ze had al eerder wat stapjes gezet maar in die gevallen lokte we haar altijd een beetje uit om te gaan lopen. Nu deed ze het echt helemaal zelf.. superleuk!

Nog een paar dingetjes waar ik vandaag aan dacht:
    - hebben jullie kindjes nog een speentje? L wel en het lijkt er op alsof ze er steeds meer aan gehecht raakt dus wil nu gaan proberen m sowieso overdag niet te geven
    - krijgen jullie kindjes nog vitamine d? L heeft het een hele tijd niet meer gehad *schaam* Vandaag bij de kruidvat multivitamine gehaald. Is van davitamon en zijn druppels voor kindjes van 1 jaar en ouder.. naast vit D zitten er ook nog wat andere vitaminen en mineralen in.

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; goed zo, daar mag je zeker trots op zijn! Stoere L :D

@speentje; A heeft alleen in bed een speentje. Overdag heeft ze er nooit een gehad. Ik heb er wel altijd 1 voor nood in mijn tas zitten maar tot nog toe ongebruikt :p
    Aangezien A haar speentje alleen bij het in slaap vallen gebruikt vind ik het voorlopig nog wel prima.

@vitamine d; krijgt A iedere ochtend bij haar boterhammetje. Zit er zo ingesleten dat ik het nooit vergeet. Nou ben ik ook altijd wel heel trouw met dat soort dingen.

@voorkeurshand; merken jullie hier al iets van? A lijkt erg linkshandig ingesteld te zijn. Al paar keer discussie met ml gehad. Hij vind dat ik het verkeerde voorbeeld geef aan A. Ik ben namelijk linkshandig en hij is bang dat A het van mij overneemt. Volgens mij is het geen kwestie van aanleren toch?
    Alsof ik even alles met rechts ga doen haha. Zal een lekker zooitje worden :D

Slaap lekker allemaal

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wow, de piano weg doen? Dan spelen jullie er niet vaak op zeker? Hier gaat ie echt niet de deur uit hoor, vind muziek veel te belangrijk voor mijn zoontje.
    Enne... ik kan flink hard op dat ding rammen, maar omvallen gaat ie echt niet doen. Probeer het voor je eigen gevoel eens uit dan... er met jouw gewicht aan gaan hangen en kijken wat er gebeurt...?

Voorkeurshand: hier lijkt C rechtshandig te zijn, maar ik heb begrepen dat dit de eerste jaren kan wisselen. Pas rond het 5e jaar is het definitief begreep ik. En nee, dat is niet iets van aanleren. Het is iets wat vanuit de hersenen gestuurd wordt. Rechtshandig betekent een beter ontwikkelde linkerhersenhelft en andersom. Vroeger mochten kindjes niet linkshandig zijn, en door ze te verplichten dingen rechtshandig te doen, zijn veel kindjes niet optimaal gegroeid en juist ernstig beperkt in hun kunnen. Laat het lekker gaan joh. En wat is er mis met linkshandig zijn? Voel jij je gehandicapt?

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @voorkeurshand.. hier nog niet echt opgelet.. maar als ik bedenk met welke hand ze eet dan is dat toch voornamelijk rechts. Of het waar is weet ik niet, maar ik heb weleens gehoord/gelezen dat de als papa en mama beiden rechtshandig zijn (en dat zijn wij) dat de kans dat de kleine linkshandig is erg klein is. En andersom ook, dat het dus soort van erfelijk is:p Weet niet of het zo is. Al met al denk ik dat het in het dagelijks leven niet erg veel uitmaakt of je nu rechtshandig of linkshandig bent.. voor de meeste zaken is ook aan linkshandigen gedacht volgens mij..

Deel Deze Pagina