Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @vakantie; klinkt goed lynn! Fijn dat jullie ook zo'n leuke camping hebben gevonden!

@weer; toen ik gisteren wakker werd lag er een dunne laag sneeuw. Gedurende de dag heeft het diverse malen gesneeuwd, geregend, gehageld, geonweerd en ook de zon heeft geschenen (hoe bedoel je wisselvallig weer in Nederland? :D)
    Tijdens de spits gisteravond heeft het ook weer flink gehageld. Hierdoor liep alles rondom Arnhem vast. En tja, als het eenmaal vast staat....

Vandaag lekker rustig dagje. Boodschappen doen en ik ga mini appeltaartjes maken.

Fijne dag vandaag!

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    #2742 panda86, 31 jan 2015
    Laatst bewerkt: 31 jan 2015
    @koekie, balen van jullie ketel. Hier ook wat problemen gehad met de ketel, kregen geen warm water meer en verwarming deed het ook niet. Bleek eerst dat de koeler het niet deed en later bleek het de computer te zijn die kapot was. Hij gaf een verkeerde storingscode aan dus was ff zoeken voor de monteur. Misschien dat leasen voordeliger word voor jullie? Wat voor auto gaan jullie aanschaffen? Hier ook plannen voor een andere auto. Hebben nu een 3-deurs en dat is zo onhandig met N.Bah vervelend dat A zo slecht slaapt op het moment. Dat zijn idd zware nachten weet ik uit ervaring. Ik heb nog nooit iets vreemds in de ontlasting gevonden. Gelukkig is alles goed. Die kleintjes vinden soms ook dingen dat je denkt hoe kom je daar nu weer aan haha.

@thauma ik snap dat je mij niet bang wil maken en ben het ook wel aardig met je eens hoor.

@bibiq vervelend dat C weer ziek is. Hoe was het bij de ha gister? Misschien toch weer keertje naar de kno arts? Is ook niks zo steeds ziek en ab kuren.

@lynn ik heb al eens een afspraak willen maken en toen vroeg hij telefonisch naar het salaris van vl en toen ging hij gelijk snel een berekening maken en wat wij aan hypotheek kunnen krijgen is vrij weinig dus was volgens hem niet de moeite waard om een afspraak te maken. Kijk wel geregeld op funda wat er rond die prijs te koop is. Kom wel eens wat leuks tegen maar net op de verkeerde plek. Ook zijn er een hoop dingen veranderd dit jaar dat je veel eigen geld moet hebben wil je iets kunnen kopen. Vervelend dat L niet lekker in haar vel zit. Hopelijk is het snel voorbij.

@vakantieplannen zijn er nog niet concreet. Vl weet nog niet eens wanneer hij vakantie neemt. Denk dat we wel ff weg gaan maar dat zal zoals altijd gewoon in nl worden. Vl wil niet verder rijden naar andere land, en vliegen wil hij al helemaal niet helaas voor mij dus.

@hier woensdag met N naar het ziekenhuis geweest. En helaas zoals verwacht is er geen andere oplossing voor zijn duim als een operatie. Het kan wel een half jaartje uitgesteld worden. Ik vind hetzelf iets minder want dan zit je in de zomer en aangezien er wel verband (gips weet ik niet) om heen moet en hij hechtingen zal hebben vind ik dat met warmte geen goede combinatie voor hem. We moeten 17 februari naar de kno voor controle en kunnen diezelfde dag naar de anesthesist. In overleg met hun word bepaald of hij nu al geopereerd kan worden. Hij staat dan gepland voor 2 maart. Kon zelfs al 20 feb. maar vl is op maandag vrij nu hoeft hij geen vrije dag te nemen. Nu hopen dat hij het niet in zijn andere duim heeft :)

Verder hier nog steeds lekkage. Heb nu alweer zo vaak gebeld naar de woningbouw en heb nog steeds niks gehoord van het bedrijf die moet komen. Woensdag werd gezegd dat ik binnen 2 dagen gebeld zou worden nou niet dus. Ik denk dat ik maandag gigantisch ga ontploffen tegenover de woningbouw. Duurt nu al bijna 4 week. Verder hebben we in november een nieuwe tv gekocht. Einde december net voor kerst begon die raar te doen. Als je hem aanzette ging hij uit zichzelf steeds aan en uit. Ene keer deed hij het wel andere keer niet. Monteur is geweest en heeft iets vervangen dus moest het probleem opgelost zijn. Nou niet dus, dus moest hij mee naar de td. Belden ze gisteren dat ze nu 4 dagen ermee bezig zijn en dat de tv het bij hun prima doet. Het ligt aan het apparatuur wat wij erop aangesloten hebben (soundbar en kpn kastje). Zou niet moeten vind ik, hadden bij de vorige tv er ook geen problemen mee en het leen toestel die we nu hebben ook niet. Omdat hun geen probleem kunnen vinden moeten we de kosten zelf betalen. Ik zij ik betaal helemaal niks want er zit nog garantie op. Zal er maandag wel meer over horen. Vl was nog bij een winkel geweest en navraag gedaan en die vonden het ook wel zeer vreemd en hadden er nog nooit van gehoord. Zijn weer van die dingen hebben wij weer haha.

Fijn weekend dames.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; leasen? Laat ml het maar niet horen :D nee, hij wil het gewoon kopen en geen gezeur eromheen. Kan nl ook een auto van de zaak krijgen naar dat wil hij niet (net als een laptop en een smartphone :()
    We hebben een Toyota auris op het oog. 5 deurs en automaat :D mijn fiat panda rij ik nog even door en die gaan we over een paar jaar vervangen voor een automaat. Heb altijd gezegd dat ik dat voor luie mensen vond maar tijdens een proefrit vorige week was ik helemaal verkocht. Wat rijd dat heerlijk zeg! :D
    Wat voor auto hebben jullie op het oog?
    5 deurs vind ik echt wel prettig met zo'n kleintje. Zou niet anders willen.
    Wat betreft ketel moet er gewoon een nieuwe komen. Ml kan via zijn werk wel korting krijgen maar hij wel natuurlijk wel het beste van het beste. Het is zijn vakgebied dus de keuze van de ketel laat ik aan hem over. Enige voorwaarde is dat hij warm water geeft, het huis verwarmd en niet uitvalt :D maar helaas zijn het wel weer extra kosten. .
    Waarom mag de operatie van N maar een half jaar uitgesteld worden? Wat gebeurd er als je dat langer zou doen?
    Wat vervelend dat het nog steeds lekt en de tv er ook nog bij. Spookt het soms bij jullie in huis? :D ik zou ook niks betalen hoor (of ze moeten het van te voren kenbaar gemaakt hebben). Maar wel raar zeg!

@bibi; hoe is het met C? En hoe was het bij de ha? Iets wijzer geworden?

@lynn; hoe is het met L en haar sprongetje? Al wat beter te genieten?

@Hier; we zijn uit het sprongetje maar nu komt de missende hoektand door :D het is ook altijd wat haha. Gelukkig is ze wel weer lekker gezellig en slaapt ze ook weer goed. Ze loopt nu de hele dag door, kan niet meer stilzitten en roept steeds "mama" en "papa ". Vanavond wat verhoging en rode wangetjes. En zag al een flinke "berg" in haar mond zitten. :)
    Hoe doen jullie dat met dingen die ze aangeboden krijgen? Bijv. Broodje bij de bakker, worst, kaas ed. Ik heb tegen de oppassers gezegd dat ik het niet wil hebben. Soms denk ik weleens ben ik daar niet te steng in? Maar als ik toegeef gaat het waarschijnlijk als volgt: maandag souders: supermarkt kaas, worst en fruit. Slager; worst. Bakker; broodje. Dinsdag idem als maandag. Donderdag mijn moeder: supermarkt; kaas, worst en fruit. Bakker; broodje. Met als conclusie dat als ik ga ze dat ook allemaal wilt. Voor mij hoeft dat allemaal niet. Gelukkig wonen we in een klein dorp dus ze weten het ook wel bij de supermarkt en bakker maar vind het soms toch wel vervelend. A krijgt soms echt wel een broodje bij de bakker en bij de ah krijgt ze altijd een mandarijntje van haar "vriend". Ze zoekt hem ook echt op als we de winkel binnen komen :D
    ik wil gewoon geen kind wat overal wat krijgt en hier een gewoonte van maakt, want wat gebeurd er over een tijdje als ze niets krijgt? Ik kan wel zeggen dat ze af en toe wel wat mag maar mijn souders kennende kunnen ze zich daar niet aan houden. Ze vinden vaak al dat A weinig lekkere dingen mag hebben. Tja, ze vind water nou eenmaal erg lekker en koekjes ed vind ik niet zo nodig :D
    Dus komt erop neer dat A "alles" of niets krijgt bij de winkel. Een tussenweg is er niet. Wat vinden jullie? Ben ik te streng of niet?

Weltrusten allemaal! !!

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie fijn dat A uit haar sprongetje is! En wat blijft ze goed werken aan die mond vol tanden zeg :D L heeft nog steeds maar 4 tandjes...

Wat betreft al dat lekkers: L krijgt het pertinent niet en dat weet de oppas ook. Nu heeft dat ook wel voor een groot deel te maken met dat ze haar eigen eten, met name 's avonds, weigert te eten. Onder het mom van: als ze echt honger heeft zal ze vast wel eten, geven we haar nu tussendoor geen lekkers meer.. gewoon om te zorgen dat ze net ff wat meer trek heeft in haar avondeten en (hopelijk) wat beter eet. Als ze haar eigen eten goed eet zou ze van mij af en toe best iets lekkers mogen. Maar al je souders zich niet zo goed kunnen houden aan 'af en toe' (een bekend fenomeen bij opa's en oma's) en dat in hun ogen betekent 'altijd en heel vaak' dan vind ik niet dat je je aanstelt als je zegt dat ze het helemaal niet mag. Jij bent A's mama en het gebeurt onder jouw voorwaarden of het gebeurt helemaal niet:D

Ik moet weer even verder met mn ochtendritueel (ga zo werken..) Probeer vanavond of morgen nog even te reageren!

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda balen dat jullie niet de gewenste hypotheek kunnen krijgen.. is huren in de vrije sector een optie?

Wat moet (/kan) N al snel geopereerd worden! Snap dat je et niet ziet zitten voor in de zomer... Maar vanwaar die haast van de arts om te opereren vraag ik mij af? Heeft hij er echt zoveel last van?

@hier het lijkt erop dat L uit haar sprongetje is.. ze is alweer een aantal dagen een stuk vrolijker en ook weer flink aan het los lopen. Maar met sprongetjes weet je et nooit.. de ene dag lijkt het over te zijn en de andere dag vallen ze ze weer terug;)

Met eten gaat het wel nog steeds slecht:( vooral het avondeten krijgen we er maar moeilijk in. We hebben maar besloten even back to basic te gaan door een aantal dagen achter elkaar hetzelfde aan te bieden (gisteren en vandaag bijv broccoli) in de hoop dat ze aan de smaak went. Al is de smaak denk ik niet het grootste probleem want 9 vd 10 keer begint ze al te protesteren voordat ze 1 hap op heeft. Lijkt wel of ze een negatieve associatie heeft met avondeten. Waar het vandaan komt heb ik geen idee van, want we hebben er nooit een strijd van gemaakt.

Als jullie tips hebben houd ik mij zeker aanbevolen! Het belangrijkste is nu denk ik gewoon dat ze wat eet (hoeft niet veel te zijn) en dat ze het weer leuk gaat vinden om te eten. Dan komt de rest denk ik vanzelf

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; fijn dat L ook uit haar sprongetje is!

Wat betreft eten heb ik niet echt tips voor je. A eet Nog steeds ontzettend goed gelukkig. Wat ik wel overal hoor en lees is dat vanaf 1 jaar kinderen periodes kunnen hebben dat ze minder of zelfs niet eten. Als ze echt honger hebben eten ze wel. Klinkt lekker makkelijk maar als het je eigen kind is is dat toch niet zo makkelijk denk ik :)
    ook op het werk zie ik voorbeelden dat clienten niet meer eten of heel slecht omdat er een strijd is gemaakt van het eten en het daardoor een negatieve lading heeft gekregen. Eten is 1 van de "machtsmiddelen" waar anderen geen invloed op hebben. Ikzelf zou nooit geen strijd maken van het eten.
    Ik weet dat het neefje van A een hele slechte eter was (en nog steeds is) op het dieptepunt at hij maar een paar stukjes komkommer op een dag! Nou lag er bij hun vanaf jongs af aan al heel veel nadruk op het eten waardoor hij (nu nog steeds) een hele slechte eter is. Ook zijn vader is een slechte eter en dat ziet hij natuurlijk ook.
    Dus tja mijn tip / idee: hou het gezellig aan tafel en maak je niet te druk. Probeer geen negatieve lading aan het eten te geven. Eet ze niet? Tja, dan niet.
    Ik heb wel makkelijk praten maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk zal zijn als het om je eigen kind gaat. Je wilt toch graag dat ze eet he? Ik zou wel wat vaker haar lievelingskostjes maken.

Fijn te lezen dat ik het wel goed zie over het lekkers. stelt me weer gerust dat ik toch niet zo'n strenge moeder ben. :)

@hier; alles lekker zn gangetje. Vanmorgen heeft A bij haar buurmeisje gespeeld. Nu staat het stoofvlees op en zo maar even poetsen. Zie door de zon dat de ramen echt heeeel vies zijn :$

O ja, is iemand van jullie wel eens op vakantie geweest in duitsland? Wij waren gisteren aan het brainstormen en kwamen op Duitsland uit. Alleen we zijn er geen van beide ooit geweest. :D hoor weleens van mensen dat Duitsland zo mooi is maar waar moet je dan zijn? Vooral met zo'n kleintje. :p

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie.. Ja, wij zijn weleens op vakantie geweest in Duitsland! Het is alleen al wat jaartjes geleden, vl en ik kenden elkaar net en ik ben heel slecht in topografie dus ik heb echt geen idee meer waar dat was. Het was wel een hele leuke plek, dat weet ik wel. Ik zal het nog wel even voor je navragen bij vl, die weet het vast wel! :D

Lekker, stoofvlees!

@eten ja het is echt heel gek, maar als we haar in haar kinderstoel zetten en met de lepel aan de gang gaan dan begint ze al in paniek te raken.. handen voor dr gezicht/mond en begint ze te mekkeren. En als ik net doe alsof ik een hapje neem raakt ze ook in paniek, zo van: neee mama niet doen dat is niet goed voor je :) Omdat we er de afgelopen dagen voor hebben gezorgd dat ze lekkere trek had voor het avondeten (vanaf 2 uur smiddags krijgt ze dan niets meer te eten) heeft ze wel een hapje of 10-12 op, dus dat is eigenlijk heel erg goed.. maar wel met een dot appelmoes over de groente heen..:( Het is niet echt de bedoeling natuurlijk, maar anders eet ze echt helemaal geen groente. We hopen dat we de appelmoes langzaam kunnen afbouwen en dat ze dan weer gewoon 'normaal' gaat eten.

Hebben trouwens ook al geprobeerd om haar zelf te laten eten ipv te 'voeren', maar dat helpt ook niet.

@hier buiten het avondeten om is L lekker vrolijk en druk doende met van alles en nog wat. Vandeweek klom ze ineens op de bank :$ Ik lette even niet op en mevrouw stond (!) ineens in de hoek van de bank (we hebben een hoekbank) tv te kijken. Ze ziet nog niet echt in dat ze van de bank kan vallen, dus ik ben als een soort vliegende keep bezig geweest haar overal tegen te houden. We zijn nu bezig haar te leren om op haar billen te zitten op de bank.. maar dat zal nog een lastige klus worden :)

Verder wilde L gisteravond ook ineens op het forum wat typen: wat is het toch een lekker ding he :p

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; wat is het toch een schatje zeg!

@eten; dat mekkeren met eten hebben wij ook gehad. Of haar hoofd afwenden als de lepel eraan kwam. A gaf hiermee aan dat ze zelf wilde eten. Helaas is het dat bij jullie dus niet.
    Het lijkt mij zo'n welbekende fase te zijn die vanzelf over gaat. Helaas geen idee wanneer.
    Misschien kun je L een keer extra gaan wegen bij het cb als je je zorgen gaat maken over het gewicht?
    Lastig hoor!

@bank; hier ook een bankklimmer :D gelukkig gaat ze vaak wel lekker in de hoek zitten met een speeltje. Alleen als er nog iemand op de bank zit gaat ze staan en lopen. Dus eigenlijk best prettig :)

@hier; vanmorgen was A vroeg wakker (5.30 uur). De ketel was weer uitgevallen dus het was gewoon ijskoud. Uiteindelijk de ketel weer aangekregen maar helaas heeft A niet meer geslapen. Ik dus ook niet en ml heeft overal doorheen geslapen :( Was vanmorgen helemaal verbaasd wat ik allemaal gedaan had en tja, ik was ook niet zo gezellig vanmorgen :$
    vandaag maar even de grote boodschappen halen. Morgen wilde ml een auto gaan kopen dus zal het er wel niet van komen. Oh, en ik moet nog 4 volle spaarkaarten van de glazenactie van de ah inleveren :D

Zal ook even een leuke foto toevoegen. A zit letterlijk met haar mond vol tanden :D

Fijne dag allemaal!

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lynn, waarom is het avondeten zo belangrijk voor je? Zou je niet op andere momenten kunnen zorgen voor eten dat voldoende voedingsstoffen geeft zodat het avondeten wat losser wordt? Wellicht helpt dat jou ook om het wat los te laten als de kleine s middags bijv al prak of soep heeft gehad? En bij het avondeten lekker zelf laten doen...?

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Alweer een week geleden, ik heb even snel snel alles bijgelezen en probeer nu zoveel mogelijk te reageren.

Panda wat een raar verhaal van de tv, is ie alweer terug en weetvje al of je zelf moet betalen?
    Dubbel hoor de operatie voor N zn duimpie. Zou t zelf het liefst zo lang mogelijk uitstellen maar begrijp je heel goed dat je in de zomer geen gips/verband voor hem wil.

Sprongetje! Hier volgens mij ook gehad maar gelukkig ook weer voorbij ik vond hem ook pittig. C is gelukkig weer aan de betere hand maar voor hoe lang.....? HA wilde hem niet doorsturen naar ZH arts omdat ze hem te goed vond. Het is allemaal vrij onschuldig, C is gewoon erg vatbaar voor verkoudheid en dus vaak erg verkouden. Hij had mij ook nog aangestoken dus nu ben ik lekker verkouden.
    Maar ik wordt er wel beetje moedeloos van.

Vakantieplannen: mijn vakantie is goedgekeurd 3 weken in september. Waarvan 2 weken zonovergoten curacao!! Mn moeder opzoeken!! En C laten zien aan mn moeder want zij hebben elkaar nog niet ontmoet helaas en papa van C gaat ook mee om ook kennis te maken in het echt met mn moeder want ook zij hebben elkaar nog niet in het echt ontmoet en vind het wel zo netjes dat mn moeder kennis maakt met de vader van mijn kind en haar kleinkind. Heb er nu al zin in!!!

Verder vandaag C voor het eerst bij Oma gebracht om te logeren dit weekend is papa zn weekend dus ik zou hem sowieso zaterdag brengen maar nu dus 1 dag eerder bij oma zodat ik even mn handen vrij heb om wat achterstallig huishoudwerk te doen. Krijg het gewoon niet ingehaald in mn eentje met C. Maar moet zeggen dat ik me wel beetje ontarmd voel. Komt wel weer goed!

Bankklimmers ja die zorgen af en toe voor aardige hartverzakkingen! Hier ook 1.

Slecht eten: heb begrepen dat ze op deze leeftijd erg wisselend zijn in het eten en dat zie ik ook wel terug. C eet de ene dag en super veel en de andere heel slecht! Soms moet ik hem wel echt een beetje inder dwang een hapje laten nemen als ie dat eerste hapje vaak heeft genomen dan wil ie de rest wel eten maar die eerste hap doet ie beetje moeilijk. En als ie daarna toch niet wil eten ga ik geen strijd aan dan eet ik zelf gewoon lekker verder. C moet dan wel gewoon aan tafel blijven tot ik klaar ben en soms werkt zien eten doet eten dan en wil hij toch ook eten.

Haha kleine wizzkid lynn!!

Wouw wat ziet zo'n lach met tanden er anders uit koekie!! Ze lijkt gelijk ouder. C heeft maar 6 tanden 2 onder 4 boven en hij brabbelt vooral nog en zegt nog niet echt woordjes en dat maakt vind ik dat ie echt nog een beetje baby achtig aandoet.

Ik ga maar eens wat doen in huis zodat C noet voor niks bij oma logeert. Morgen gaat ie naar papa als die klaar is met werken en zondag komt ie weer thuis als ik klaar ben met werken.

Fijne avond en weekend vast allemaal!

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; ohhh, wat fijn dat je van de zomer naar je moeder gaat! Hoe lang hebben jullie elkaar al niet gezien? Wat leuk dat je ex ook meegaat. Goed te lezen dat jullie nog op deze manier met elkaar omgaan. Geniet alvast van de voorpret :)
    Hmm, misschien wel vrij onschuldig wat C allemaal heeft maar is het wel normaal dat hij doorlopend ziek is? Misschien een second opion vragen ofzo? Ikzelf zou me er niet echt prettig bij voelen als A zo vaak ziek zou zijn.
    Ja, ik vind er weinig baby achtigs meer aan bij A :D grote meid, lange haren en een mond vol tanden.

@slecht eten; nog niks van te merken hier. Ben wel benieuwd wanneer het gaat beginnen en ze kieskeuriger gaat worden. Op dit moment schuift ze als nog naar binnen alsof ze uitgehongerd wordt :$

@hier; rustig dagje gehad. Ik was moe, A was moe dus vanmiddag lekker oogjes dicht gehad :)
    morgen inderdaad nieuwe auto kopen en verder lekker niks.

Fijne nacht allemaal!

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Koekie ik heb mn moeder 7 of 8 jaar geleden voor t laatst gezien.
    Ja ben ik zelf ook wel blij mee dat we op deze manier met elkaar om kunnen gaan dat ik soms weleens twijfel over onze relatie status zeg maar. En ergens werkt t in die zin voor mij ook belemmerend om echt verder te gaan. Omdat als een van ons een andere relatie zou hebben het toch wel wat minder makkelijk op de manier kan. Hangt natuurlijk ook erg van de nieuwe partner af. Maar ik kan nu al zeggen dat ik er moeite mee zou hebben als ik weet dat hij een nieuwe relatie heeft im dan gezellig samen op vakantie te gaan hihi!
    Ach zorg voor later....

Wbt ziek zijn van C. Ja het lijkt idd doorlopend en zo voelt het ook maar als ik echt ga kijken hoe vaak hij daadwerkelijk ziek ( dus oorontsteking of ernstig verkouden) is dan kom dat uit op tussen de 5-10 x per jaar en dat schijnt volgens allea wat ik lees en van de ha en kinderarts en de Haposten heb vernomen toch heel normaal te zijn voor een kind van zijn leeftijd en die ook nog naar de opvang gaat. En nu gaat C zelfs 2 dagen naar de opvang. Ook zeggen ze allemaal dat dit na 18 maanden tot 2 jaar echt een stuk minder zou moeten zijn en beter zou moeten gaan.

Zo ik heb aardig wat strijkwerk kunnen doen maar nog niet alles.
    Maar ik ga toch slapen hihi!

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @koekie leuke foto!! Wat een mond vol tanden inderdaad en een mooie bos met haar.. leuk hoor! Veel plezier met auto kopen!

@bibi achterstallig hushoudwerk.. weet er alles van! en dan heb ik nog hulp van vl ook! Fijn dat je ff je handen vrij hebt iig!

Vervelend dat C zovaak ziek is! Hopelijk gaat het inderdaad snel beter en krijg je er een kindje voor terug met een onwijs goede weerstand:)

@thauma ik vind het avondeten belangrijk omdat ze de laatste weken hierdoor voor mijn gevoel veel vitaminen en mineralen heeft gemist.. als ze geen avondeten eet, dan krojgt ze geen groente binnen! Tussendoor komkommer/wortel/paprika geven heb ik al eens geprobeerd. Ze knabbelt er dan wel op maar krijgt het niet echt binnen. We laten haar aan tafel ook vrij hoor.. het is niet zo dat we panisch aan het proberen zijn iets in haar mond te doen.. als ze echt niet wil, dan wil ze niet en dan is het maar zo. Maar als we met een kunstgreep (zoals appelmoes er op kwakken) ervoor kunnen zorgen dat ze toch wat binnen krijgt dan doen we dat wel. We hebben al vaker geprobeerd haar het zelf te laten doen maar dat werkt niet zoals ik al zei..

Maar hoe is het met C?

@hier zometeen rijles.. pff wel vroeg hoor! maar dan hebben we het weer gehad voor vandaag .. Vanmiddag een verjaardag in Utrecht! Morgen lkkr nix :)

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; wat een lange tijd zeg! Lastig hoor aks je moeder zo ver weg woont.. fijn dat je moeder eindelijk kennis mag maken met C :D
    De kans is groot dat de band met je ex veranderd als 1 van jullie een nieuwe relatie krijgt. Ik vind het bijzonder op de manier hoe jullie met elkaar omgaan nu. Ook erg fijn voor C.
    Ik hoop dat C gauw weer opknapt en dan niet zoveel meer ziek is. Tussen de 5 en 10 keer valt dan ook wel weer mee.

@lynn; Dank je. Het is ook wel een knapperd :D
    Hoe is je rijles gegaan?

@Hier; welke schoenmaat hebben jullie ukkies? Ik heb vorige week de voeten van A op laten meten en dat meisje kwam op maat 20 uit. Diverse schoenen en sloffen gepast daar maar 20 paste ze niet. Wel 21 of 22. Net zijn de bestelde sloffen binnengekomen (22) en ze lijken zo groot! Zo maar even passen als A wakker is.
    Anders binnenkort maar naar een "echte" schoenenwinkel. Maar ja, daarvoor heb ik een auto nodig want hier in het dorp zit verder niks :(

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @koekie, haha meeste mensen maken gebruik van wat ze kunnen krijgen via het werk. Automaat vind ik weer helemaal niks. Heb er 1 keer in gereden en ik was heel mijn orientatie kwijt toen ik boven op de rem moest. Ben beetje aan het zoeken naar een auto, hebben nu een daewoo/chrysler tacuma gezien en heb nog wat anderen gezien zoals skoda fabia. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Er is niet gesproken op wat voor termijn de operatie plaats moet vinden maar het kon ook over een half jaar. Wij persoonlijk hebben het dan maar liever zo snel mogelijk dan ben je er vanaf en kan hij zijn duim ook weer normaal gebruiken. Of het hier spookt, ik heb geen idee dat idee hadden we dus zelf ook al haha. Wat betreft dingen aangeboden krijgen vind ik dat het je eigen keuze is. Of je streng bent weet ik niet misschien is dat juist nodig naar souders. Ik vind zelf ook wel beetje veel. Wij komen niet zovaak bij de winkel waar N iets zal krijgen dus hier zal het dan in een mate zijn dat ik het wel goed zou vinden. Haha die ramen he die zijn hier ook zo viesss maar ik wacht nog ff. Wat een leuke foto, is al echt een meisje zeg ze lijkt veel ouder zo. Is het nog gelukt met de auto vandaag? N heeft nu schoenen maat 20 volgens mij. Hij heeft vooral een hoge wreef en brede voeten dus heel lastig om schoenen te vinden, trekt wel weer bij werd met gezegd. Ook vind ik in de maat niet veel keus wat ik weer erg jammer vind.

@lynn vrije sector is behoorlijk prijzig. Je krijgt dan geen huurtoeslag meer. Ik vind huren eigenlijk al geld weg gooien, dus ja vrije sector is het nog meer. Vervelend dat het eten zo moeizaam gaat. Heeft ze een vaste plek aan tafel? Misschien dat je dat kunt veranderen? Heb verder ook niet echt andere tips voor je. Hopelijk is het een tijdelijke fase. Eet ze de rest van de dag wel goed? De bank zo herkenbaar. Ik ben inmiddels zover dat als ik zeg dat N moet zitten dan doet hij het ook. Als ik druk bezig ben schuif ik de salontafel er tegen aan een zeg een stoel er tegen aan zodat hij er niet op kan. Wij hebben ook een hoekbank. Hoe gaat het met de rijlessen? Alweer bijna afrijden?

@bibiq Kan me voorstellen dat je beetje moedeloos van word. Misschien idd toch eens een sectio opion laten doen? Jeetje zolang je moeder niet zijn lijkt me wel lastig. Hoe is je moeder in curacao terrecht? Fijn dat je nog zo goed om gaat met de papa van C. Snap je twijfels wel. Misschien is de vakantie ook wel een soort van test dat jij/ jullie dat kunnen uitzoeken. Wat is het gevoel van je ex?

@hier donderdag is eindelijk de lekkage vervangen. Op 1 van de buizen hoor een dopje te zitten omdat de buis stopt. Laat die er bij ons niet opgezeten hebben en lag ook niet los onder de grond ofzo heel vreemd. Helaas nog niks gehoord van het bedrijf voor de thermosstaat en mechanische ventilatie. Schijnt een discussie te zijn tussen wb en dat bedrijf dat hij niet vervangen hoeft te worden. Wb heeft gezegd dat we een nieuwe moeten en hun dat moeten uitvoeren. Ben benieuwd. Inmiddels meer gehoord van de tv, konden niks vinden dus moesten zelf betalen 95 euro. Probleem werd afgeschoven op ons kpn kastje. Heb contact gehad met kpn en die hadden er nog nooit van gehoord en dat kon ook totaal niet. Vrijdag werd ik weer gebeld en hadden toch nog verder getest en nu wel een probleem gevonden, hehe eindelijk nu dus geen kosten meer voor ons. Dinsdag komt hij weer terug.

Verder hebben wij een logee in huis genaamd de griep. Eerst begon N maandag, dinsdag vl toen hij thuis kwam. En helaas was ik donderdag aan de beurt. Ben nog niet helemaal fit maar ook niet echt een ziek gevoel. N is nog steeds niet echt beter heeft ook steeds nog verhoging/koorts. Vandaag wel weer wat praatjes dus hopelijk nu de goede kant op.

Heb nog 2 vraagjes. Voor de meiden die ook een jongetje hebben. Als jullie de luier verschonen of hij naakt is voor douchen ofzo zitten ze dan ook steeds aan hun piemeltje? N die zit er constant aan ook als hij zijn luier om heeft. Is dit normaal? Leren jullie ze al traplopen? Hier wel geprobeerd maar hij vind de trap dood eng. Heb ook geen idee hoe je ze zoiets moet leren, zeker trap af want bij de leuning kan hij nog lang niet.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    C heeft momenteel schoenmaat 20 maar er zit veel verschil in. Zn schoenen van Orange babies zijn krap aan het worden, zn slofjes nog vrij groot. Laarsjes van de hema kan hij nog 3x aan. Net als bij kleertjes dus eigenlijk.

Lynn, ik bedoelde ook meer dat je misschien manieren zou kunnen vinden om door de dag heen er al wat voedsel in te krijgen ipv nu maar op te sparen tot het avondeten. Zoals het nu ging werkte dat dus niet. Maar ipv het dan maar niet aan te bieden zou je het wellicht anders kunnen proberen. Dus misschien iets van dreumes-geschikte soep ofzo. Is C hier gek op!
    Ik ken zoveel verhalen van mensen die niks lusten omdat ze alles met ketchup of appelmoes kregen, of kinderen die doorkrijgen als ze wat ouder zijn dat eten een machtsmiddel is omdat t zo belangrijk is voor papa en mama... denk dat je daar voor op moet passen.
    En overal hoor ik dat kindjes bij vlagen slechter of zelfs een paar dagen niet eten en dan vooral bij het avondeten... misschien toch proberen los te laten?
    Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is hoor!

Bibi, wat spannend, eindelijk naar je moeder. Jeetje.. 7 jaar... dkypen jullie wel veel dan?

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh en C zit inderdaad ook aan zn piemeltje. Erg raar en elastisch dingetje. Maar net als de rest van zn lijfje moet hij die ook leren kennen. Ik probeer alleen wel zn handjes even weg te houden als hij zit te plassen. Maar zelfs dan... kan me voorstellen dat dat ook interessant voelt :)

C kan al een tijdje traplopen. Hij klimt naar boven. Ik leer het hem niet echt maar laat hem zelf ontdekken. Ik zorg alleen dat hij niet naar beneden kan vallen. Tegenwoordig geeft hij aan dat hij naar bed wil. Hij laat me de deur opendoen, begint de trap op te klauteren, loopt naar het bed en begint te wijzen. Best handig :)

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; fijn dat ze nu eindelijk een probleem hebben gevonden voor de tv. Hopelijk is het gauw opgelost.
    We hebben gisteren een Toyota auris gekocht. Over 2 weken wordt ie geleverd :D
    He vervelende logee hebben jullie zeg. Hopelijk vertrekt hij gauw weer een knappen jullie lekker op.
    Ook al is A geen jongetje; zij zit ook met haar handjes tussen de benen als de luier af is. Volgens mij is het het ontdekken van het lichaam.
    met traplopen komt A niet verder als de eerste trede. Komt vanzelf wel. Ik ga het haar niet bewust aanleren maar hou haar ook niet tegen.

@thauma; wauw, knap van C dat hij zo goed aangeeft dat hij naar bed wil! :D

@hier; ik geloof dat we hier ook een zieke hebben... Gisteravond wilde ze bijna niks eten. Een hap of 5 heeft ze op. Bij het omkleden een klein beetje overgeven en nu ligt ze nog steeds te slapen :$ is niks voor A. Ze is altijd wel tussen 6.30 en 7.00 uur wakker. Dus tja, ik geniet nog even van de rustige start :D

Fijne dag allemaal! ! !

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    A werd pas om 9.30 uur wakker :$ hele bed natuurlijk nat :(
    Ze is inderdaad niet lekker. Net getempt en ze zat op 38.1. Gisteravond had ze wel wat verhoging (37.8)
    Wel een broodje op dus nu maar even een rustig dagje ervan maken.

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames,

Panda fijn dat een deel van de huiselijke problemen al zijn opgelost.
    Hier heeft C de fase van aan zn piemel zitten ook al gehad, soms doet hij het nog. Ik heb hem gewoon laten ontdekken hij leert zo zijn lichaam kennen.
    Traplopen kan ik je niet mee helpen hier is alles gelijkvloers.

Lynn hoe gaat het met rijlessen? Al afrijden in zicht?

Ziek: C lijkt inmiddels weer aan de betere hand ben benieuwd voor hoe lang nu weer. Meestal is het iets van 2 weken en dan komt er weer een verkoudheid voorbij. Hopelijk nu iets langer.

Curacao: Mijn moeder komt uit curacao dus ze is eigenlijk terug gegaan naar haar geboorteland. Skype heeft ze niet, ze heeft geen pc. Dus af en toe bellen dan maar maar dat is heel duur dus niet zo vaak. Gister heb ik haar gebeld en verteld dat we in sept. komen, ze was helemaal blij!
    Relatie test; ik weet het niet vakanties doen we over het algemeen best goed is toch heel anders als thuis. Hoe mijn ex er in staat is ook een beetje onduidelijk, zo heeft hij op zijn werk dus nog niet verteld dat we toch al een jaar uit elkaar zijn. En een groot deel van zijn familie weet het ook nog niet dus..... Wat ik daarvan moet denken weet ik ook niet. Ach op deze manier gaat het in ieder geval goed en een stuk beter als samen en voor de toekomst zien we het wel.

Wat leuk dat C zelf aangeeft als hij naar bed wil!
    Hier merk ik wel dat C echt de dingen meer begrijpt, laatst hielp hij me met boodschappen opruimen, hij pakte zn pak pampers en ik zei kom maar breng maar naar je kamer en daar ging ie hoor! Super grappig om te zien zo'n klein ventje met een pak pampers onderhand net zo groot als hij zelf hahaha. En als ik tegen C zeg dat het tijd is voor een schone luier loot hij naar zijn kamer. Daar aangekomen is hij vaak alweer afgeleid door de speelgoed kist maar in eerste instantie begrijpt ie dus dat ie voor een schone luier naar zijn kamer moet.

Aah Koekie beterschap voor A.
    Zo ik ga nog even van mn vrije dag genieten met C. Dit weekend was ie dus bij papa en heb hem dus weinig gezien. Hij is nu lekker druk door het huis aan het lopen met de babywalker. Het weer is niet zo heel best maar we gaan zo toch even naar buiten.

Fijne dag/week allemaal!

Deel Deze Pagina