@thauma wat goed dat C al zelf kan traplopen en zo aangeeft dat hij naar bed wil. Hier altijd de kamerdeur dicht dus bij de trap komt hij verder nooit. Ik heb hem laatst op de trap gezet en merkte dat hij het heel eng vond. Dus laat hem nu onderaan de trap de trap ontdekken zodat hij het minder eng gaat vinden. Vroeg me vooral af hoe je ze het leert en dan vooral trap af. @koekie bah ook al een zieke. Zo begon het vorige week maandag ook bij N. Hopelijk is ze snel weer beter. Leuk een nieuwe auto, weer iets om naar uit te kijken. Wij zijn vandaag wat wezen rondkijken. Weten nu eindelijk beetje wat we willen dus nu concreet zoeken, zullen waarschijnlijk wat verder weg van huis moeten kijken een keertje. @bibiq jeetje lijkt mij heel moeilijk als je moeder zo ver weg woont en je bijna geen contact hebt. Woont je vader wel in de buurt? Wat je ex betreft denk dat hij de relatie dan ook nog niet kan loslaten als hij tegenover niks over de breuk heeft gezegd. Hij woont nu toch wel opzich zelf vinden ze dat dan niet vreemd? N begrijpt ook steeds meer herken je verhaal wel. Gister zat N op de bank met zijn flesje drinken en die gooide hij op de grond, wilde toen over de leuning heen hangen. Gezegd dat hij moest zitten en als hij zijn drinken wilde van de bank af moest en hem dan kon pakken. Verbaas inwekend hij deed het ook nog, dus flink aangemoedigd ging hij voor zichzelf klappen. @piemeltje, dat ontdekken begrijp ik wel. N die gaat er ook nog eens aan krappen, en dan net erboven krabt hij helemaal kapot. Ik zie verder niks aan zijn huid, uitslag of roodheid ofzo behalve door het krabben zelf maar dat trekt snel weer weg. Hij zit er ook heel vaak aan met luier om. @hier de ziekenboeg is eindelijk beetje de deur aan het verlaten. Helaas vl en ik nog wel wat hoofdpijn vandaag. Hopelijk zijn we er eerst weer vanaf.
Ik leer C niet trap te lopen. Maar ik laat de deur niet altijd dicht. Maar... als hij naar de gang/trap mag ben ik er uiteraard altijd bij. En hij ging eens kijken wat dat voor ding was. Tijdje later zat ie op de onderste tree. En toen begon ie te klauteren. En ja, dan hou ik m wel vast!!! Maar verder dus zelf laten proberen. En aan jou om te zorgen dat je je hand vlak onder zn oksel(s) houdt om hem te grijpen als het mis zou gaan.
@Thauma loslaten is inderdaad lastig als het om je eigen kindje gaat Naast het feit dat ze weinig groente binnenkrijgt vind ik het vooral vervelend voor haar dat zij rond het avondeten niet lekker in haar velletje zit... Inmiddels eet ze gelukkig weer een stuk beter (en ja ook zonder appelmoes ). Ik hoop dat dat zo blijft en dan denk ik dat het een beetje aan de 15 maanden sprong te wijten was.. Fase dus! @Koekie och arme A! Heeft het virusje doorgezet of valt het mee? @schoenmaat L heeft schoentjes maat 21. Die passen op zich prima, maar niet als ze ietwat dikke sokjes aanheeft, maar dat heeft dan meer te maken met haar wreef en het feit dat haar voet niet door de opening past. @panda fijn dat er weer wat orde in huis is qua lekkage en tv.. zal je altijd zien dat die dingen allemaal op hetzelfde moment ineens gaan spelen He bah griep! Gelukkig gaat het alweer beter @piemeltje, heeft L niet maar dat 'ontdekken' als ze in haar nakie zit herken ik wel heel erg.. hoort erbij! Heeft N misschien een wat droge huid dat ie het zo makkelijk kapot krabt? Hier helpt gewone witte vaseline daar heel erg tegen. @trap lopen Nee hier nog niet.. maar L kan ook nog maar net 'gewoon' lopen. We hebben beneden sowieso een traphekje voor de trap staan om te voorkomen dat ze er op klimt. We hebben een open trap dus hier ook nog eens de kans dat ze tussen de tredes door valt. Als ze goed kan lopen en daar wat zekerder in is dan halen we het traphekje weg en mag ze het onder begeleiding gaan proberen @Bibi wow, curacao! Gaaf zeg Lijkt me erg bijzonder voor jullie om dan voor het eerst met de drie generaties samen te zijn! Zie je op tegen de vliegreis? Lijkt mij vrij lang met zo'n kleintje.. Lastig hoor de relatie met je ex. Lijkt me wel superfijn voor C dat jullie zo goed met elkaar omgaan, maar kan me voorstellen dat er daardoor ook nog niet echt een gevoel is dat jullie het allemaal kunnen afsluiten, je bent immers op elkaar aangewezen als verzorgers van C. Denk je dat jullie nog zo close waren geweest als jullie C niet samen hadden gehad? @hier gaat eigenlijk wel zijn gangetje .. beetje druk, dat wel, maar het is nog te overzien L is lekker vrolijk en loopt nu bijna alleen nog maar ipv kruipen. Ze kan alleen nog niet zelfstandig gaan staan (dus zonder zich ergens aan op te trekken) dus die afstanden (van midden in de kamer, naar de tafel,bank of muur) kruipt ze wel zodat ze zich op kan trekken en verder kan lopen Lopen jullie kleintjes ook al buiten?
Ha dames! Panda;Helaas leeft mijn vader niet meer du daar kan ik ook niet op terugvallen. Het is soms inderdaad wel pittig zonder moeder in de buurt. Haha ja leuk he als je ze dan aanmoedigt dat ze dan enthousiast voor zichzelf gaan klappen!! Vind dat zo schattig! Wbt piemel en krabben, zou zijn luier misschien te strak zitten? Ik weet niet of baby's dat ook hebben maar zelf krijg ik altijd jeuk op de plek waar een kledingstuk of bh bijv knel heeft gezeten of te strak en dan moet ik ook altijd even krabben als het uit is. Koekie is A nog erg ziek geworden? Schoenmaat: C had na de feestdagen 20,5 dus koop maat 21. Hij heeft ook nog een hoge dikke wreef en kan hierdoor geen schoenen met klittenband aan, verschillende van verschillende merken geprobeerd maar krijg ze niet aan. Schoenen met veters dan weer wel dus hier alleen veters. Laatste paar wat ik heb gekocht voor hem waren hush puppies. van pap heeft ie laatst Nikes gekregen. Dus hij kan even vooruit. C loopt sinds een paar weken af en toe kleine stukjes buiten van de deur naar de auto voornamelijk. Hij is nog een beetje aan het oefenen met de schoenen buiten lopen. Maar gaat steeds beter. Hij lijkt het erg leuk te vinden om buiten te lopen maar is ook erg eigenwijs en wil geen handje geven bij het lopen. Ik trek C nu wel steeds vaker buiten schoenen aan zodat hij een stukje kan lopen als hij dit wilt. Lynn: de vliegreis zie ik eigenlijk helemaal niet tegen op. Ben heel benieuwd hoe het C afgaat en hoe hij het zal doen maar maak me totaal niet druk om wat andere mensen er al dan niet van vinden mocht C huilerig zijn ivm oren of vermoeidheid. Ik zie meer op tegen de koffers inpakken en dat ik niks vergeet voor C. Qua situatie met ex. Ja het is inderdaad wel vreemd dat hij niks heeft verteld. Zijn directe familie weet het wel maar de rest niet, die zien we meestal ook alleen met bijzondere dagen en dan ben ik er meestal ook met C dus dan is de schijn ophouden vrij makkelijk. maar wat ik gek vind is dat hij op zijn werk het ook zo doet voorkomen. Zij denken nu dus op zijn werk ook dat wij samen in het nieuwe huis zijn getrokken. Wow goede vraag Lynn of we zonder C ook zo close waren geweest. Daar moet ik even over nadenken maar ga het denk ik ook vragen aan hem. Ben wel benieuwd. We hadden namelijk de ultieme knipperlicht relatie voor dat C er was. Dus misschien waren we zo verder gegaan maar dat gaat niet met C erbij, dat kunnen we hem niet aandoen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als C er niet was geweest het wel echt definitief voorbij was geweest en dat we in ieder geval niet zo'n contact zouden hebben als we nu hebben. Maar ik moet zeggen dat ik me dat laatste scenario nu even moeilijk voor kan stellen dus ga er nog even goed over nadenken. Zo nou hij staat erop hoor! Fijne avond, slaap lekker!
Dag dames, @bibi; inderdaad raar dat je ex op zijn werk niet verteld heeft dat jullie uit elkaar zijn. Misschien heeft hij nog in gedachten dat het ooit nog goed kan komen? Lijkt alsof hij de relatie nog niet helemaal heeft afgesloten. Hmm, misschien heeft C jullie week zo verandert dat een relatie nu wel mogelijk zou kunnen zijn? Is C weer helemaal opgeknapt? @panda; bij jullie weer iedereen opgeknapt? Wij hebben de auto ook niet in de buurt gekocht. Op een uurtje rijden. Liever een iets mooiere, betere auto als een iets mindere maar dichterbij. . En tja, een uurtje rijden valt ook wel mee. @lynn; fijn dat het eten weer beter gaat! A kan sinds een paar dagen zelf gaan staan. Is ook niet makkelijk leuk he dat het lopen steeds beter gaat? @buiten lopen; nog niet gedaan. Ik wacht even totdat de "echte" schoentjes binnen zijn. Op haar sloffen naar buiten vind ik niet echt wat. We hebben op de hoek van de straat een bakker zitten (25 meter ongeveer). Lijkt me een ideaal stukje om mee te beginnen @schoenmaat; ik ga er vanuit dat A maat 21 heeft. Hopelijk passen de schoenen die ik besteld heb (mt 22) anders weer nieuwe zoeken. @hier; het virus heeft niet doorgezet. Misschien lag het ook wel aan haar hoektand. Die wil niet echt doorkomen. In ieder geval slaapt en eet ze weer prima. Vanmorgen is het vriendinnetje van A wezen spelen. Nu A ook loopt zie ik wel een groot verschil! Vriendinnetje "domineerde" altijd al omdat zij motorisch verder was en kon staan. Ze was dan fysiek groter als A (terwijl ze eigenlijk kleiner is). Nu A ook loopt laat ze zich niet meer domineren Normaal liet ze zich het speelgoed afpakken en deed ze niks. Nu pakt ze het gewoon terug en laat ook duidelijk merken dat ze het er niet mee eens is. Om vervolgens zelf ook speelgoed af te pakken Vanmiddag nog even boodschappen doen en naar de bieb. Fijne dag allemaal!
Ik ben toch ff benieuwd... hoe kom je op het idee te gaan lopen als je nog niet zelf kan gaan staan? Heb je dan wel voldoende kracht en balans in je beentjes? En als je nou tijdens het lopen valt.. kun je dat dan wel goed opvangen? Gewoon ff nieuwsgierig, want ik heb er ff geen beeld bij.
Nou Thauma.. ik heb het gevraagd aan L maar ze gaf nog geen antwoord.. Geintje natuurlijk L loopt sinds deze week echt als een kievit en valt eigenlijk alleen nog maar als ze ergens over struikelt omdat ze nog niet kijkt waar ze loopt. En ze kan echt wel tegen een duwtje, want als ze rakelings iets raakt en ze even uit balans raakt dan weet ze heel goed haar balans terug te vinden. Ik heb ook de behoefte niet om achter haar aan te lopen om haar op te vangen ofzo.. Ze geeft mij totaal niet de indruk een Bambi op glad ijs te zijn Ze kan trouwens prima staan hoor.. stopt ook regelmatig tijdens het lopen en kan middenin de kamer een hele tijd stil staan. Het lukt haar alleen nog niet zelf gaan staan.. of beter gezegd: dat probeert ze niet.. misschien vindt ze het makkelijker of fijner te gaan staan door zich op te trekken?
Haha Lynn... dank je wel. Leek me gewoon zo onlogisch... niet gaan staan en wel gaan lopen. Hoe kom je dan zo rechtop dat je kan gaan lopen... zou je je afvragen Heel grappig... C kan al een tijdje lopen. Soms doet ie het, maar als ie zich dat realiseert, gaat ie gauw weer kruipen of wil ie toch graag aan het handje. Maar sinds eergister loopt hij ineens continue door de kamer heen en weer. Met een dikke grijns op zn toet, want hij vindt het prachtig. Grappig he... dat iets wat je al langer doet ineens opnieuw wordt uitgevonden en je grootste hobby wordt :-D
Pff, mag ik even klagen? A heeft last van verlatingsangst. ... Gisteravond 2 uur bezig geweest voor ze sliep. Vanmorgen werd ze om 5.15 uur wakker. Paar keer speentje geprobeerd toen maar bij ons in bed. Net vanmiddag duurde het 1 uur voor ze in slaap viel. Heb er al die tijd bij moeten zitten en een liedje genurierd. Nu ik terug kijk slaapt ze de hele week al onrustiger maar nu is het wel hevig. Ze zet het al op een krijsen als ik naar deur loop.. voor iemand die normaal altijd goed slaapt is dit wel even wennen.. Iemand tips? Ik weet dat het een fase is en dat het weer over gaat hoor en dat ik eigenlijk ook weinig te klagen heb Ik vind het op zich niet erg om dr in ons bed te nemen, dan slaapt ml tenminste nog. Ik doe echt geen oog dicht met A in bed :x Oké, genoeg geklaagd... A heeft gisteren op haar schoentjes naar de bakker gelopen. Trots dat ze waren toen A binnen stapte Als beloning kreeg ze een krentenbol van ze Straks nog even boodschappen doen en dan eens kijken hoe ver A lopend komt. . Fijne zondag en sorry voor mijn geklaag
Klagen mag gewoon hoor Koekie.. hoef je geen sorry voor te zeggen! Wat vervelend dat A zo slecht slaapt. Ik herken het wel een beetje hoor want L slaapt ook slechter de laatste tijd.. al is het nog niet zo weinig als wat jij beschrijft van A. Tips heb ik niet echt.. hopelijk gaat het snel beter! Slaapt ze wel bij jullie in ed? L zou dan alleen maar spelen @lopen L heeft gisteren ook voor het eerst buiten gelopen van de voordeur naar de stoep (hebben grote voortuin) en weer terug.. en weer van de voordeur naar de stoep en weer terug Ze had de smaak flink te pakken en ze vond het jammer dat we weer naar binnen gingen
@lynn; normaal wilt A ook alleen maar spelen bij ons in bed maar nu doezelt ze nog wel weg. Zo krijgen ml en ik ook nog wat rust. Iedereen zegt wel dat ik haar niet in bed moet nemen want anders went ze eraan. Zelf denk ik dat als ze deze fase door is ze gewoon weer tot half 7 / 7 uur gaat slapen er weinig aan de hand is. Zal anders zijn als ik A aanwen om bij ons in bed in slaap te vallen. Wat denken jullie? leuk he dat buiten lopen? Ben zo blij dat het weer weer beter wordt. Heerlijk dat zonnetje van vandaag
@Koekie wat betreft in bed nemen en wennen.. ik denk dat het wel meevalt hoor op deze leeftijd. Het wordt denk ik een ander verhaal als ze een jaar of 4/5 zijn. Maar als het voor nu voor jullie werkt dan is dat toch gewoon prima? @hier lekker vrij vandaag. Wel een spannende dag. Mijn vader heeft afgelopen maandag een longfoto laten maken en krijgt vandaag de uitslag. Hij rookt al jaren dus ben ontzettend bang dat het foute boel is. Sinds mijn moeder 4 jaar geleden in het ziekenhuis kwam te liggen met hartproblemen is bij mij de angst om mijn ouders te verliezen heel erg aanwezig. Hopelijk is de uitslag goed. Verder vanmiddag rijles en zometeen met L boodschapjes halen. Ik merk aan L de laatste dagen dat ze zich heel erg kan vervelen... Dan hangt ze maar een beetje op de bank of loopt ze een beetje verdwaald rond naar 'nieuwe' dingen te zoeken.. Herkenbaar? Het is lekker weer om er op uit te gaan de laatste dagen, dus gelukkig kan ik haar nog wel 'vermaken'
@lynn; spannend zeg dat je vader vandaag de uitslag krijgt. Ik hoop dat de uitslag meevalt. Tja, roken is natuurlijk niet bevorderlijk voor je longen. Heeft hij niet zoiets om nu te gaan stoppen? Ik denk ook dat het wel mee zal vallen met in bed nemen. Beter zo als dat iedereen in huis wakker is. Het vervelen herken ik niet. A vermaakt zich altijd wel. Soms heeft ze wat meer nabijheid nodig maar over het algemeen kan ze zich prima alleen vermaken. Biedt het speelgoed nog wel voldoende uitdaging? Ik rouleer 1x per week het speelgoed zodat ze weer wat nieuws kan ontdekken. Verder zorg ik dat als ze op bed ligt ik alles opruim. Maak dan ook soort "verassingen" . Haar groenten en fruit verstoppen in bakkes op de vensterbank, poppetjes op stoelen leggen ed. Zo kan ze lekker op ontdekkingstocht gaan. @hier; pff, kort nachtje vandaag. A was om 4.00 uur wakker. De ketel was ook uitgevallen dus was het ijskoud. Ik zat om 4.00 uur op zolder om de ketel aan te doen. Helaas na 6x nog niet gelukt :x Toen A maar bij ons in bed genomen. Werd ml om 6.30 uur wakker. "Waarom ligt A bij ons in bed?" Dus ik vertellen van vannacht; heeft hij dus niks gehoord terwijl wij nog wel een luidruchtige uitschuiftrap hebben naar de zolder Ml heeft vanmorgen de ketel wel aangekregen gelukkig Net boodschappen gedaan. A een eindje laten lopen ze hebben bij ons een druk kruispunt afgesloten en nu gaat de omleidingsroute door onze straat normaal is hier alleen bestemmingsverkeer (en kijk je automatisch op als er een auto voorbij komt) nu is het echt verschrikkelijk met alle auto's ed. De kinderen kunnen niet eens buiten spelen terwijl ze vakantie hebben.. is het bij jullie ook zo mistig? Fijne dag vandaag!
Morgen dames! Spannend lynn de uitslag van je vader. Hoop dat het niks is. Kan me je angst goed voorstellen. Zelf ben ik al 1 ouder kwijt en merk dat ik me af en toe ook echt zorgen maak om mn moeder omdat ze zo ver woont. Koekie onrustig slapen is hier ook erg met C. Helaas voor mij slaapt C enige tijd niet meer in zn eigen bed. Heel af en toe lukt het maar meestal eindigt ie in mijn bed en is ie gelijk vertrokken. Heb t er zelf naar gemaakt. Ik heb een jaar bv gegeven en nam C altijd mee naar mijn bed in de nacht voor de voeding en daar bleef ie dan ook. Nu wil ie dus niet meer in eigen bed slapen. Bij papa slaapt hij wel in eigen bed. Dus ligt echt eraan waar hij is. Tussen de middag slaapt hij wel snel en ook in zn eigen bed. Ohw ik hoor hem nu wakker worden. Fijne dag!!
@bibi; vindt je het nu "vervelend" worden dat C bij je slaapt? Ik merk dat ik zelf bijna geen oog dicht doe dus doe het liever niet als wel. @lynn; hoe was de uitslag van je pap? @Hier; A heeft vandaag ontdekt dat ze haar handen op haar rug kan houden en zo kan lopen. Ziet er echt zo stoer en schattig uit
@Koekie de uitslag was niet helemaal foute boel, maar ook niet helemaal goed.. hij heeft COPD (chronische bronchitis). Daar is niets aan te doen en zal ook nooit beter worden, alleen slechter zeker als ie blijft roken... Toch zijn we wel opgelucht hoor.. hij rookt bijna zn hele leven al dus de uitslag had veel erger gekund. Wat goed van A dat ze zo stoer loopt Balen van de korte nacht en de ketel.. waren jullie nou van plan binnenkort een nieuwe aan te schaffen? Hier staat de kachel trouwens snachts altijd uit.. wordt het snachts zo koud binnen bij jullie dat ie aanslaat? @Bibi ohh dat klinkt dan idd alsof ie er bij jou aan gewend is om in bed te slapen.. Had eigelijk gedacht dat zulke gewenning (of verwenning) op deze leeftijd nog niet echt aan de orde was.. Toch lijkt het mij ook wel iets gezelligs hebben om samen te slapen.. of denk jij daar anders over? @lopen luisteren jullie kindjes naar je als jullie buiten lopen? Liep vanmiddag ff in de straat met L maar ze wil overal de voortuin in maar ik kan haar nog niet echt de goede kant op sturen.. hoe gaat dat bij jullie? Oh en ze weigert mn hand vast te houden buiten Ga nu maar ff et eten opzetten.. fijne avond!
@lynn; gelukkig dat de uitslag meevalt. Het kan inderdaad veel erger. Moeder van een vriendin heeft copd en kan zich nog aardig redden. Heeft het zeker al 15 jaar. We moeten inderdaad binnenkort een nieuwe aanschaffen. Als het weer wat beter wordt zodat we even zonder kachel kunnen. Wij hebben ons huis automatisch verwarmt. Iedere ruimte is op een bepaald aantal graden ingesteld. Vandaar dat de kachel 's nachts ook aan is. Nou moet ik ook zeggen dat de kamer van A erg koud is vergeleken met de rest. Haar kamer is hoog (geen zolderverdieping bij haar kamer) en 3 ramen waar ook nog de wind opstaat. Hierdoor koelt het aardig af. @lopen; euhm, A heeft weinig keus denk ik in de achtertuin mag ze los lopen. Zodra we op straat lopen houdt ze mijn hand vast. Luistert ze niet dan gaat ze in de wagen. Van het weekend heeft ze al heel dramatisch op de straat gelegen Het zusje van mijn smoeder is vroeger aangereden omdat ze de hand van haar even moeder los liet. Ze is daardoor overleden. Lijkt me vreselijk om dat mee te moeten maken. . Daarnaast luistert A soms wel en soms niet. Maar net waar ze mee bezig is. Fijne avond!
@Koekie ja moet er ook niet aan denken dat L iets overkomt op straat.. ik moet haar gewoon aanleren mijn hand vast te houden buiten of anders wordt er niet gelopen Ik hield haar vandaag wel vast aan haar capuchon, maargoed.. die heeft ze dadelijk in de zomer niet meer natuurlijk binnen houdt ze wel mijn hand vast als ik het haar aanbiedt.. maarja buiten is ze natuurlijk de showbaby en loopt mama alleen in de weg haha
@thauma wij hebben wel de kamer dicht. Er komt een enorme kou en tocht weg als je hem open laat en daarnaast hebben we de hond tegenwoordig in de gang omdat het niet meer samen gaat met N. Na 3 keer N de trap laten ontdekken kan hij zelf naar boven lopen, hij vind het helemaal geweldig. @lynn fijn dat L weer beter eet. Fijn dat dfe uitslag van je vader minder schokkend is als waar je bang voor was. Wat leuk dat L dat smaak zo te pakken heeft met lopen. Zal het vervelend misschien ook een fase zijn. Misschien dat ze iets wil ontdekken maar niet weet wat. Hier verneem ik er niet zoveel van. En zowel dan leg ik gewoon allerlei speelgoed op de grond en bedenk dan iets nieuws waar hij uitdaging in ziet. Hoe gaan je rijlessen? @bibiq Ik heb niet het idee dat zijn luier te strak zit. Op die plek zit hij juist losjes. Lastige situatie met je ex. Wel fijn voor C dat jullie zo met elkaar om kunnen gaan, maar narmate hij ouder word misschien ook wel wel verwarrend voor hem. Misschien wel een hele persoonlijke vraag als je niet wilt antwoorden snap ik dat. Ben je nog wel intiem met je ex? Als je nu op vakantie gaat ben je eerder bang dat je wat voor de kleine vergeet. Ik vind wel dat het nu steeds makkelijker is nu ze groter worden. @koekie inmiddels de griep wel voorbij. Helaas kwakkelen we nog wel steeds wat aan hier. Mag van mij wel voorjaar worden. Sinds gisteren heb ik een enorme koortslip, helemaal dik en zeer. Ook zijn de klieren in mijn hals opgezet en zeer pijnlijk. Heb nog nooit zo blegg gevoelt van een koortslip. Lastig die verlatingsangst. Ik ben zelf zwaar tegen N bij ons in bed. Ik ben juist bang dat hij er aan gaat wennen en krijg het er dan maar eens uit. N gaat bij ons op bed alleen maar spelen dus slapen zal het daar zeker niet worden. Ook slaapt vl soms heel onrustig (heel lomp draaien) dat ik het doodeng vind. Zou zelf denk ik geen seconde me ogen dicht kunnen doen dan. Heb verder geen tips maar volg vooral je gevoel en wat het beste werk voor A. Vervelend van die ketel. Hier ook geen verwarming aan, overdag ook vrijwel niet. Bij N is het standaard 19 graden op zijn kamertje. Owh bah wat een naar verhaal van het zusje van je smoeder. Lijkt mij ook vreselijk om mee te maken. Wij hebben achter onze tuin een natuurparkje en loopt een slootje met water. Ik ben dus heel bang dat hij een keer in het water beland. Ik zei al tegen vl dat hij aan de buitenkant van de schutting maar een andere sluiting moet zetten. Ik zie N de huidige zo open maken. @buiten lopen doet N al wel een tijdje. Hij moet vaak nog wel zijn balans vinden, tegels zijn hier heen ongelijk en parkeerplaats loopt heel schuin (bol) voor hem. Ook kijkt hij heel veel naar beneden en ziet van alles liggen. Dus ik zeg steeds dat hij voor zich moet kijken. Handje vast houden wil hij ook niet, daar zullen we toch wel aan moeten werken. Hij loopt niet echt weg, als ik zeg waar ga je heen komt hij heel snel terug. @hier alles gaat wel aardig eigenlijk. Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor N. Moesten naar de anesthesist voor de operatie aan zijn duim. Alles was goed dus het kan gewoon door gaan. Ook zijn we bij de kno geweest voor controle. Zijn linker oortje was zondag ineens vuurrood dacht misschien omdat hij moe was. Maandag en gister was het weer zo. De kno arts kon dit ook wel zien, er is geen ontsteking ofzo maar moest wel over gaan de komende dagen en als hij koorts kreeg moest ik bellen. En jawel vanmorgen had hij koorts, heeft een neusspray gekregen en die en week gebruiken dan moet het wel over zijn. Verder gaat hier alles wel zijn gangetje.