Er was inderdaad wat ontploft hier in de luier, haha. Niet te eigenwijs zijn, he, Thauma. Wel je eigen advies opvolgen en naar de ha gaan. 40 graden koorts is niet goed. Hier ook een keer een rode plek gehad, was waarschijnlijk een verstopt kanaaltje van het op mijn zij in bed liggen, maar ik had geen koorts. Het was wel erg pijnlijk. Onder een warme douche een paar keer goed gemasseerd en is gelukkig weer verdwenen. En aanhappen gaat vanzelf beter, gewoon blijven oefenen en proberen bij jezelf de rust er in te houden (is moeilijk met gefrustreerd kindje). Ik had er ook best wat moeite mee in het begin, maar gaat nu echt heel makkelijk. Mijn man kon mij goed weer moed in spreken als ik ook gefrustreerd werd. Bibi, je hoeft geen enorme voorraad te hebben voor je gaat werken toch? En als je op je werk kan kolven, dan is dat ipv een voeding, dus kost je geen extra tijd. Heb je al eens geprobeerd te kolven? Dat hoeft niet zo lang te duren als het voeden. Maar als jij liever kv geeft, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Balen dat je zo lastig alleen je huis uit kan om wat te doen! Panda, heerlijk toch, zo'n lange nacht!? Ik kan er alleen maar van dromen... als ik wat meer tijd kreeg om te dromen, dan Hier vannacht van 3 tot half 6 zo'n beetje wakker geweest. Elke keer was hij 5 to 15 min stil/rustig en begon dan weer te huilen. Speentje hielp elke keer wel, maar die laat hij vaak uitvallen. Een paar keer geprobeerd met de borst te troosten, ik dacht dan valt hij misschien aan de borst in slaap, maar als hij geen honger heeft zit drinken er echt niet in. Toen om half 6 een uurtje geslapen tot hij om half 7 weer wilde eten. Daarna heb ik 'm bij mijn man gedumpt en nog een paar uurtjes beetje kunnen slapen. Alleen ook als hij dan begint te huilen (weer diverse keren) reageert mijn hele lijf er direct op, ook al hoef ik niets te doen, dus echt goed slapen was er ook niet bij. Ik mag eigenlijk niet klagen, want we hebben stiekem een heel makkelijke baby en nu toevallig twee nachten niet, maar ben zo moe...Gaap! Gister, vandaag en morgen toevallig ook nog kraambezoek... En vandaag ook schoonouders op bezoek. Wel gezellig allemaal, hoor, maar wederom, ben zo moe... Nieuwe nacht, nieuwe kansen... Hij heeft wel vandaag overdag slaap ingehaald, hopelijk gaat ie vannacht niet wakker zijn inhalen dan Voeden gaat hier nog steeds overdag zo'n beetje om de 2 uur, af en toe laat hij er 3 uur tussen, 's nachts om de 3 a 4 uur. Best vaak nog dus, maar omdat hij zo kort voed (10 min) is dat allemaal goed te doen. De eerste weken ging hij ook een dagdeel clusteren (eerst 's avonds, toen willekeurig), maar dat is er nu helemaal af.
Na zulke nachten hebben we hier nog niet, Krulletje, hihi. Jaloers Ik ben blij als er 4 à 5 uur tussen zit. M. is ook erg huilerig. Ze wil alleen bij mij liggen. Volgens mij zit ze midden in een sprongetje. Ik heb een ByKay draagdoek. Een heel fijn ding. Zo'n Baby Bjorn schijnt toch heel slecht te zijn?
Oke, ja mijn voorkeur gaat toch ok wel naar die bykay.... haha..mar ja dan zit k weer te twijfelen wel of niet met bloem.. vind t zo gave draagdoek...en ik ben echt een nogal snel beslissend person niet dus!!
Zolang over mijn vorige bericht gedaan dat hij alweer wat achterhaald is Fijn dat je koortsvrij bent nu, Thauma, en de rode plek minder wordt. Fijn dat de bv en de nachten zo goed gaan! Lekker genieten Ik had mijn broer als kraamkado een ByKay met naam van zijn zoon kado gedaan. Nu heb ik 'm te leen en vind het toch een beetje raar om met een doek met een andere naam rond te lopen. Ik adviseer dus ook om een "unisex" en naamloze doek aanschaffen als je het bij een volgend kindje ook zou willen gebruiken (of door wil geven/verkopen na dit kindje). Verder geen tips, nog te weinig ervaring. Drager van het merk Baby Bjorn wordt afgeraden ivm verkeerde houding baby, maar er zijn ook vergelijkbare draagsystemen die wel goed zijn voor je kindje.
Ik heb mijn ByKay draagdoek via marktplaats gekocht voor 20 euro. Hij is niet gebruikt aangezien de eerste eigenaar een zomerkindje had en het veel te warm was in deze doek. Hij is blauw met een blauwe ster en bruine banden. Geen meisjesdoek dus Voordeel is dat manlief er ook mee loopt.
Draagdoek zou ik aanschaffen op de drager en dus niet de gedraagde. Ik heb town ik zwanger was van T een geweven draagdoek gekocht die ik gewoon heel mooi vond. Rekbare draagdoek knoopt makkelijk maar is beperkt houdbaar omdat een zwaarder kindje gaat zakken. Geweven knoopt lastiger maar kun je lang gebruiken. Verder zijn er ook ergonomische voorgevornde drager (ssc - soft shell carrier geloof ik). Ik heb een beco butterfly maar andere merken zijn manduca, bondolino, ergobaby ed. Daarnaast zijn er dragers die je moet knopen zoals de evolu'bulle en meitai. Die eerste kun je geloof ik van baby tot kleuter gebruiken. Sites: dragenenzo, ooiebeest, babybij.nl en op facebook is er een draagpraat hoekje.
Neobulle Manon Grise 4,6 m. | Neobulle draagdoek | Geweven draagdoek | babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb Deze heb ik...
Mooie doek Salapio. Ik heb een geweven doek als kado van mijn werk gevraagd. Als het goed is krijg ik die volgende week (dan kraambezoek van mijn werk). Ik ben benieuwd hoe het knopen gaat. Ik heb nu inderdaad snel met de ByKay dat hij afzakt als ik 'm niet strak genoeg knoop. Het gaat wel steeds makkelijker, dus hoop bij de geweven doek het knopen snel onder de knie te krijgen.
Voeden gaat redelijk relaxed vannacht. Wel de derde ronde maar dat geeft niet. Nog steeds geen koorts hier. Ik heb een tricot draagdoek van bykay hier liggen. Wil m vandaag gaan proberen. Voor mn verjaardag in mei wil ik dan een geweven doek vragen.
Gister avond heeft de jongste de fles om 22.45 gekregen, Ze was wat onrustig na de fles en last van krampjes, even bij ons in bed genomen maar we zijn in slaap gevallen... Heeft Ze geslapen tot 05.52 !! Heerlijk !! Zou ze in haar eigen bedje niet gedaan hebben haha, maar vannacht hopelijk gewoon weer in haar eigen bedje, zou fijn zijn als ze Dan ook weer zon nacht maakt maar dat zal wel niet Krulletje wow wat een nachten !!! Super hoor Draagdoek ; wij hadden de bykay bij de oudsten, ideaal ding !! Nu hebben we de tri cotti dit zijn 2 koker banden, Ook fijn maar moet ook zeggen dat ik het knopen net zo fijn vond !!
Je kunt je kindje het best rechtop dragen (kikker houding). Liggend dragen (kommahouding) schijnt niet goed te zijn ivm ademhalen (saturatiedip)...
Net toch ook maar een bykay draagdoek via marktplaats aangeschaft!! Ga t toch proberen! Kleine man blijft overdag steeds vaker wakker tussen de voedingen door en dan kan ik helemaal niks in huis. En ik kan dragende ook makkelijker t huis uit om even te wandelen of kleine boodschappen te doen!! Omdat ik niet mag tillen was t een heel gedoe om naar buiten te gaan met de maxicosi/kinderwagen. Telkens iemand vragen om mee te gaan of te helpen. Van de week was ik eigenwijs en heb ik t toch zelf gedaan. Gevolg weer pijnlijke wond in de buik en ook veel meer vloeien en helder rood weer. Dat moet ik dus echt niet doen. Ben nu al helemaal blij. Hoop dat ik em deze week snel in huis heb!!
bij mij duren de voedingen ook best lang hoor, dus met voeding, rechtop houden en luier ben ik vlug 45-60 minuten bezig!!! draagdoek is idd handig!
Hier duurt voeden ook best lang. Makkelijk een uur. Soms duurt het drie uur voor ie weer komt, soms snackt ie wat en komt ie na 10 min weer... niet handig!
Hoi meiden, Kom langzaam aan weer boven water hoor. Kraamhulp vandaag voor het laatst geweest na extra uren ivm mijn lichamelijke klachten en problemen met bv en spugen. Lijkt nu weer in een opwaartse spiraal te zitten. Hoop hier dan ook weer meer mee te kunnen kletsen.
Haai prima, welkom terug Alweer een week! Lijkt hier al erg lang geleden. Morgen twee maanden.. Weer een waardeloze avond achter de rug. Erge honger en m'n borst dan weigeren..helemaal overstuur. Dus maar weer een fles en ik kolven..ligt nu eindelijk te slapen..