Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lynn en geslaagd??
    Ben erg benieuwd. Hoe is het met je vriend en de tandarts afgelopen?

Hier een weekje vrij om wat bij te tanken. Morgen komt de fotograaf op kdv dus C gaat morgen wel naar kdv om mooie kiekjes te maken. Zn eerste schoolfoto's zeg maar hihi! Woensdag is papadag eigenlijk maar we gaan met zn 3en voor he eerst met C naar de dierentuin. Ik denk dat hij het nu meer begrijpt en herkent vanuit zn boekjes. Ook maakt hij nu meer geluiden en hij wijst dus denk dat t een leuke dag wordt en het wordt ook nog mooi weer als t goed is!!
    Verder druk met C de speen af te leren en dat lukt aardig tot zover. Alleen bij papa krijgt ie toch vaak de speen vervelend wel dat er niet gedaan wordt wat ik vraag. Maar C lijkt thuis de boodschap te volgen.
    Hij vraagt er ook niet naar tenzij hij moe is. En als hij weigert te slapen doen we hem weer uit en ook dat is geen probleem.
    Verder probeer ik C ook weer in zn eigen bed in slaap te krijgen. Nu 2 nachten geprobeerd en neemt wat tijd maar gaat best goed.

Nou ik ga slapen morgen C optijd wegbrengen. Fijne week allemaal!

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Koekie wat vervelend zeg die ketel. Kan me voorstellen dat het fijn is als ie het doet tegen de kou maar die herrie is voor A dus niet zo fijn als ik t zo lees. Gelukkig valt het deze dagen wat mee met de kou. Komt er al iemand naar kijken?

Bij mij maakt de wasmachine al paar weken een vreemd geluid en daar komt morgen een monteur voor om te maken. Iets met de pompmotor..... Hoop dat ie het daarna weer diet want ik heb momenteel geen ruimte voor financiele tegenslagen.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He, leven in de brouwerij!
    Hoe is het gegaan bij de tandarts? Hoe is het met het kleine handje wat nu uit het verband is? Hoe is het gegaan met afrijden?

Hier ook heerlijk genoten van het mooie weer afgelopen weekend. lekker hoor. Flink gefietst. C zit voorop en zit de hele weg de zingen en te babbelen. Zo gezellig!
    Hij krijgt momenteel 4 kiezen, dus daar zal hij best wel last van gehad hebben. Daarnaast is hij drie weken verkouden geweest (iedereen in mn omgeving, dus op zich niet heel bijzonder) en daarna heeft hij nog een aantal dagen diarree gehad. Zo sneu. Soms denk ik dat hij misschien soms beter gewoon even ziek kan worden, ipv dat gekwakkel. Want echt ziek is hij dan weer nooit.
    Maar aan de andere kant... wat de laatste tijd rondwaardt... daar is volgens mij niemand tegen bestand.

In ieder geval voelt hij zich sinds afgelopen vrijdag duidelijk weer een stuk lekkerder. Hij is vrolijk, kan ineens allerlei nieuwe dingen en eet als een bootwerker. Je weet niet wat je meemaakt! :)

Veel plezier in de dierentuin Bibi!

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He, dames! We zijn er weer! :D

Ik zal gelijk even met de deur in huis vallen: ik ben GESLAAGD!! :D Ben er zo ongelooflijk blij mee.. kan het wel van de daken schreeuwen :p Het examen ging erg goed en het zat ook zeker niet tegen (moest om 10 uur 's ochtends afrijden op een vrijdag, er reed dus geen hond op de snelweg ;) en de examinator was een vrouw die honderduit vertelde over haar kleinkind die dezelfde leeftijd heeft als L). Nu vrijdag mijn rijbewijs ophalen en lekker cruisen met L ;) Al lijkt mij de eerste keer rijden zonder instructeur naast me ook wel spannend hoor! (dus nog maar even zonder L ;))

@Bibi lekker zeg, een weekje vrij! Ik ben stiekem jaloers! Leuk hoor de dierentuin! Zijn wij begin van het jaar met L ook geweest. Het wordt mooi weer, geniet van jullie dag!

@Koekie fijn dat het slapen weer iets beter lijkt te gaan. Is de ketel nu gemaakt of hebben jullie een nieuwe? Hopelijk maakt ie nu minder herrie zodat A lekker kan doorslapen!

@Thauma ach gossie! Ja er heerst echt vanalles. L heeft er ook last van, is al bijna 2 weken aan het snotteren. Wij ook trouwens. Leuk he die ontwikkelingen!

@fiets L zit nog voorop, al kan ik mij niet voorstellen dat ze dat vol gaat houden tot 15 kg (zoals op het fietsstoeltje staat aangegeven). Het is nu al aardig krap en dat met name qua lengte.. voetensteun staat nu al op de laagste stand. Ik hoop het deze zomer nog even vol te kunnen houden met dit stoeltje, want de hele set (stoeltje, windscherm, moederstuur..) heeft bij elkaar toch wel bijna 100 euro gekost. Vorige zomer niet heel veel kunnen fietsen (eer dat L goed genoeg kon zitten om te gaan fietsen was het al geen mooi weer meer..) dus vind het zonde om nu al over te stappen op een stoeltje voor achter. Al zijn die wel goedkoper geloof ik...

@hier vandaag lekker vrij (en écht vrij, ook geen rijles ;)). Gaan zometeen maar even boodschappen halen op de fiets en dan even langs mijn moeder op de thee. Misschien vanmiddag nog even naar de kinderboerderij ofzo. Fijne dag dames!

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; hoera!!!!! Gefeliciteerd met je rijbewijs!!!! Goed gedaan hoor!!!! Eerste keer met zo'n kleintje is inderdaad spannend. Vond ik al terwijl ik al 10 jaar mijn rijbewijs heb. Maar zo'n hulpeloos klein meisje in de auto verandert een hoop. Rij sindsdien ook een stuk rustiger :D
    Geniet van je echte vrije dag. Veel plezier!

@thauma; inderdaad dat kwakkelen is maar niks. Moet zeggen dat er hier (nog steeds) helemaal niets van te merken is. Wel vreemd want bij mij op het werk zijn bijna alle collega's en clienten flink ziek geweest. Blijkbaar heb ik een goede weerstand en neem ik geen ziektekiemen mee :D
    Lekker he als ze goed eten? Hier wordt ook nog steeds flink wat afgegeten.

@bibi; Veel plezier in de dierentuin vandaag! Ik hoop dat je lekker weer krijgt. Hier is het koud, grijs en somber. Misschien trekt het nog bij :)
    He, vervelend van de wasmachine. Was het makkelijk op te lossen?
    Lekker even weekje vrij om bij te tanken. Geniet ervan en rustig aan!

@fiets; wij hebben 2 voor en 2 achterzitjes gekregen dus dat is wel fijn. Kan me voorstellen als je het zelf koopt je het wat langer wilt gebruiken dan een paar keer.

@hier; vorige week hadden we al een nieuwe ketel gekocht die ze maandag zouden plaatsen (bedankje van vrienden i.v.m. hulp bij verbouwen van hun huis) anders had ml de ketel namelijk zelf geplaatst. De ketel was niet meer te redden. Had het al maanden erg zwaar. Ml had m al een aantal keer uit elkaar gehad, onderdelen vervangen maar helaas....
    Het kwam dus eigenlijk wel goed uit dat de ketel afgelopen weekend stuk ging :D
    Inmiddels hebben we de nieuwe, hij is erg stil en A slaapt de hele nacht door tot 7.00 uur! Ze werd dus echt wakker van de herrie van de andere ketel :(
    Gaan zo naar vriendinnetje van A. Mogen ze lekker spelen. Vriendin is bijna uitgerekend van de 2e. Dus ben benieuwd :D
    Verder vandaag flink wassen, boodschappen doen en wat cadeautjes en spullen voor het werk kopen.

Fijne dag vandaag!

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow van harte lynn!! Lekker hoor rijbewijs maakt soms dingen echt een stuk makkelijker.

Koekie fijn dat de nieuwe ketel er is en dat A lekker kan doorslapen hierdoor.

Dierentuin was erg leuk voor C hij zat lekker te kijken en te wijzen en te roepen naar de dieren. Voor ons viel het wat tegen we hebben maar weinig echt gezien omdat de dieren denk ik nog veel binnen zaten en het was er een soort doolhof dus waarschijnlijk overal net voorbij gelopen. Volgende x beter of een ander dierentuin.

Gister bij mn nicht op visite geweest zodat C met zn neefjes en nichtjes kon spelen. Hij vond het alleen wat te druk en dus niet zo leuk. Was vervolgens na een paar uur bekaf en heeft veel geslapen.

Ben deze week ook maar begonnen met slaaptraining in eigen bed voor C. Ik leg hem in zn bed en ga in de kamer zitten op de grond. En steeds een stukje dichter bij de deur. Tot nu toe werkt t aardig hij wordt 1-3x wakker per nacht en dan krijgt ie zn speentje een kusje en weer liggen. Dan ga ik weer even zitten en weg daarna. Hij slaapt op deze manier nu door tot 6 uur ongeveer. Dan mag ie in de ochtend weer even bij mama liggen een uurtje of langer. Dat is vooral nu omdat ik vrij ben maar anders gaan we rond 6.15 eruit als ik moet werken dus ik ben hier al blij mee.

vandaag heerlijk weer dus ik ga denk ik ook weer een stukje fietsen met C voorop. Kan ik gelijk zien hoe en of dat nog gaat nu hij een stuk groter en zwaarder is. Ik had vorige jaar nadat mn andere fiets gestolen was incl. Gooednieuw yepp zitje met windscherm enz. Een complete nieuwe mama fiets met zelfde gloednieuwe yepp zitje enz aangeschaft maar daar heb ik ivm t weer maar 2x gebruik van kunnen maken. Gelukkig heb ik nog wat fietsbonnen dus kan ik daarmee een achterzitje aanschaffen als dat nodig is binnenkort.

Fijne dag allemaal!

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq Vervelend dat C nog niet helemaal lekker is. Weet je inmiddels of het aan de kiezen lag? Leuke he al dat gebrabbel? N zegt ook van alles maar ik kan uit veel dingen nog niet echt iets opmaken. Hij zegt vooral dag dag die, dat, dicht en mama en papa. Misschien moet ik nog maar een cursus volgen om te weten wat hij zegt haha. Lekker zo'n weekje vrij. Wat fijn dat het slapen zo goed gaat in zijn eigen bedje. Welke dierentuin zijn jullie geweest? Ik vind dierentuin emmen erg mooi, is voor ons ook niet zover. Hoe is het me de wasmachine afgelopen?

@koekie haha volgens mij is het een mannen tik om alles open te laten staan. Zo 1 heb ik hier ook in huis. Vaak word de uitdrukking ben je op de wc geboren dan gebruikt, bij vl is het nog waar ook haha. Fijn dat de ketel vervangen is inmiddels en A nu ook weer beter slaapt. Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk achterop de fiets? Hier staat mijn fiets al inmiddels al 2 jaar in de schuur met 2 lege banden. Heb nog nooit met N gefietst, vind dat ook beetje eng. Vind het ook wel zonde om het aan te schaffen en ik het niks vind.

@thauma zo jullie hebben er wel lang over moeten doen. Wat was de oorzaak dat het niet lukt? Hoe lang wil je nog bv blijven geven? Grappig van die luier. Hier ook inmiddels als ik zeg moet je een schonen luier dan pakt hij zijn kruist beet zo van ja en loopt naar de deur.

@lynn van harte met je rijbewijs. Heb je al wat ritje gemaakt? Idd wel wennen nu zonder instructeur denk ik. Voor mij inmiddels alweer 10 jaar geleden, voel me ineens heel oud haha.bFijn dat het beter gaat met ml en jullie zo goed verzekerd zijn. Ben benieuwd wat de tandarts gaat doen. Met N gaat alles heel goed.

@hier De dag na de operatie dacht ik owh jeej dat word wat maar N was super vrolijk en deed gewoon alles met die hand ondanks het verband. Misschien heeft hij er toch wel last van gehad. Afgelopen maandag vond het wel genoeg met het verband, die had hij eraf getrokken toen ik hem s'morgens van bed haalde. Moesten afgelopen donderdag heen voor controle en het verband eraf halen. Heb toch maar gebeld en was verder prima en gewoon komen donderdag. Hij gebruikte zijn duim gelijk weer en kan hem dus ook weer gewoon strekken. Moesten bij een verpleegkundige zijn. Nou ik was er 5 min en alles was goed. Heel fijn natuurlijk maar ik baalde flink moest ik daarvoor een half uur heen en terug rijden. Had de ha of de assistente die hier 5 min lopen vandaan zit ook wel kunnen doen toch? Maar ze zien dat het soms ook niet goed is en dat toch liever wel zien. Tja dat kan de ha ook wel beoordelen toch en dan er als nog heen. Nou ja goed erg jammer van mijn tijd. Hoe gaan jullie om met bijtgedrag? Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar hij vind het alleen maar grappig. Wil het toch graag afleren want het doet behoorlijk zeer.

Helaas ben ik alweer ziek, elke keer tijdens mijn menstruatie krijg ik een mega koortslip en zetten mijn klieren bij mijn kaak en hals op wat ook goed zeer doet. Morgen ga ik naar de huisarts, ben benieuwd wat ze zegt.

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Panda, bijtgedrag herken ik op zich niet. Althans... C heeft alleen af en toe tijdens het drinken gebeten als hij tandjes aan het krijgen was.
    Ik denk dat het belangrijk is om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. Vermoedelijk is je eerste reactie om boos te worden. Maar daar los je zijn probleem niet mee op. Hij zal ergens boos of gefrustreerd om zijn, of ergens last van hebben. En hij mag op zich best boos of gefrustreerd zijn; dat ben je zelf ook wel eens, en dan wil je ook niet gesssstt worden. Dan wil je ook vertellen wat er aan de hand is.
    Ik ga zelf dan altijd met C zitten om te praten over wat er aan de hand is. In makkelijke woorden en veel wijzen etc. En ik benoem ook dat bijten/slaan pijn doet e dat ik daarom au zeg.
    Kindjes tot een jaar of 5 kunnen geen vertaling maken van dat hun handelingen een ander pijn doet. Misschien helpt dat bij je begrip?

Qua zwanger worden: hier was de zaadkwaliteit/kwantiteit niet voldoende. Vandaar ook icsi... heb je theoretisch aan 1 zaadje en 1 eitje genoeg.

Hoe lang nog bv? Geen idee. Tot C klaar is denk ik. Hij heet nu aanzienlijk meer, dus hij meldt zich wat minder vaak. Dus misschien ga ik binnenkort overdag wel wat verder afbouwen. We zien het wel. Hij doet het er goed op, is nooit ziek en gezien alle allergien in de familie is het misschien best een goed idee om dat even vol te houden. T kost me weinig moeite, we slapen prima, dus dat scheelt.

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He dames,

@panda fijn dat het herstel na de operatie zo soepel is verlopen!

Lastig zeg, dat bijten... ik herken het gedeeltelijk. L heeft ook periodes dat ze bijt.. maar dan met name in de tafel, meubels of in de bank.. niet in mensen ;) Ik denk dat ze dan last heeft van doorkomende tandjes, want ze wil dan ook vaak haar speen. Ik probeer haar wel duidelijk te maken dat het niet mag door mijn stem te verheffen en te zeggen: "niet doen, dat mag niet!" Hierbij probeer ik haar ook aan te kijken. Meteen daarna leid ik haar dan af met iets anders en dat werkt meestal prima. Natuurlijk vervelend voor L dat ze op dat moment last heeft van tandjes, maar ik vind wel dat ze moet leren dat dat niet acceptabel is. Het is wel ff doorbijten (leuke woordspeling :p) hoor, want dit werkte ook niet meteen, maar het is meer een kwestie van volhouden.

Dat wat Thauma zegt kan ook hoor, als dat werkt voor N! Maar bij L werkt dat echt niet, die heeft geen rust in haar kont en ook "geen tijd" om te praten, dus ik houd het meestal kort maar wel duidelijk.

Vervelend dat je zo ziek bent tijdens je menstruatie! Ik heb dat een aantal jaar geleden ook gehad en heb naar aanleiding daarvan een echo gekregen van mijn baarmoeder. Hierop was niets te zien (En dat in de meeste gevallen zo zijn), maar de ha vond het wel goed dat ik langs kwam omdat het wel de moeite waard is zoiets te onderzoeken (als je bijv nooit ziek bent tijdens de menstruatie en dan ineens wel..) Na de bevalling van L heb ik er zelf eigenlijk geen last meer van gehad.

@Thauma is icsi gewoon mogelijk als je BV geeft? En gaan jullie daar ook weer mee beginnen binnenkort? Lijkt me een heftig traject!

@Bibi lekker gefietst met het mooie weer? Past ie nog een beetje in het zitje? :p

Fijn dat de slaaptraining lijkt te werken! Gaat dat nog steeds goed?

@Koekie heeft A lekker gespeeld bij het vriendinnetje? Ik mis dat wel hoor.. L heeft niet echt kindjes van haar leeftijd om mee te spelen. Maar ze vindt kinderen echt prachtig.. op de kinderboerderij of in de speeltuin begint ze altijd gelijk te zwaaien en te lachen naar andere kindjes.

@psz zijn jullie van plan om jullie kindjes met 2 jaar naar de psz te laten gaan? Ik zit me een beetje te oriënteren hierop, wij zijn het namelijk wel van plan, met name om hiervoor genoemde reden (Dat L weinig kindjes heeft om mee te spelen), maar vraag me af of er lange wachtlijsten zijn. Hier vlakbij zit er één die bij de basisschool hoort, ze zou dus na de psz gelijk door kunnen stromen naar groep 3.. ideaal dus! Ze zou er op mogen vanaf 2 jaar en 3 maanden.. dus februari 2016. Wat worden ze snel groot he :)

@hier alles oke! lekker aan het toeren met de auto ;) Eerste keren waren even spannend, maar inmiddels ben ik wat zekerder van mijn zaak en gaat het alleen rijden eigenlijk wel lekker. Alleen parkeren is nog een drama :$ onze auto is een stuk groter dan mijn lesauto, dus dat is ff wennen :p

Vl gaat as zaterdag naar de tandarts om zijn gebit te repareren.. ben benieuwd hoe het wordt!

Met L gaat alles ook goed... het is echt een buitenkind aan het worden. Als ik met haar jas en schoenen in mijn handen sta dan staat zij al bij de deur :D Spelen in de speeltuin (met name de glijbaan) is een echte hit! Verder eet, drinkt en slaapt ze goed en is ze flink aan het brabbelen geslagen. Kortom: genieten!

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; volgens mij mogen ze al vrij snel achterop. In ieder geval tot max 15 kilo voorop. Ik merk wel dat nu A achterop zit ik het fijner / veiliger vindt fietsen.
    Misschien kun je een keer een fiets van iemand lenen om het fietsen uit te proberen?
    Hoe was het bij de ha?

@bijten; hier gelukkig geen last van. Ik zou duidelijk vertellen dat dit niet mag en dat het pijn doet. En blijven herhalen... lastig hoor!

@lynn; A heeft heerlijk gespeeld vorige week. Vanmorgen weer bij buurmeisje erg leuk! Jammer dat jullie dat niet hebben. Bij de psz kan ze inderdaad wel vriendjes / vriendinnetjes maken!

@psz; A gaat over een tijdje ook naar de psz. Ze gaat namelijk niet naar een kdv en is dus altijd "alleen". Ik vind het belangrijk dat ze voor de basisschool het "groepsprincipe" in de gaten heeft. Met een vriendinnetje spelen is natuurlijk heel anders als opeens met 20 kinderen in 1 ruimte zitten :)
    Dus ter voorbereiding voor school vind ik het wel belangrijk.
    Qua wachtlijst heb ik geen idee. Vermoed dat het hier wel mee zal vallen. Voor scholen zijn hier ook geen wachtlijst. Klassen zijn gecombineerd ivm te weinig leerlingen :)

@hier; gaat het prima! Lekker genieten van het mooie weer vandaag. A slaapt en eet goed. Ook vindt ze buiten spelen erg leuk! Lekker met de bal op gras spelen en grintjes in de tuin scheppen :D
    Zo even naar de molen lopen, moet even kattenvoer bestellen. Maar de molen vindt ze helemaal geweldig!

A heeft de laatste dagen wel weer meer moeite met haar ontlasting. Vanmorgen rosvicee laxo gehaald. Eens kijken of dat werkt voor ik weer aan de lactulose ga beginnen. ..

Fijne dag vandaag!

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Pfff vorige week weer hele lap tekst getikt op de tel en weer verdwenen dus nu maar weer via de laptop.

Dierentuin Blijdorp zijn we geweest panda.
    Bijten deels herkenbaar C heeft er ook wel eens last van meestal als er tanden komen. Hij bijt gelukkig niet echt door en meestal in zijn eigen speelgoed dus ik vind het prima.

Fietsen was heerlijk vorige week, C past nog best voorop en het gaat nog goed ook dus laat het voorlopig zo. Ik kan me wel voorstellen dat het een veiliger gevoel geeft, ik vind het ook nog steeds spannend maar dat komt misschien ook omdat ik niet vaak fiets met C. Meestal loop ik hier in de buurt of anders met de auto omdat ik verder weg ga. Fietsen is hier dus echt recreatief als het mooi weer is. Maar ik ben meer van het wandelen.
    Slaaptraining heeft goed gewerkt! C slaapt nu de hele nacht in eigen bed tot een uur of 6 sinds deze week slaapt ie ook meestal echt de nacht door en hoef ik er niet uit voor een speen. Af en toe komt dit nog wel voor maar dat is echt een kwestie van speen erin en weer naar mijn eigen bed. En dat is dan de ene keer 1 x de andere keer 2 x per nacht dus echt te doen. Ik ben blij dat het zo goed gaat en dat ik hier op latere leeftijd niet meer mee hoef te dealen.
    Ook de speentraining is heel goed gegaan, C legt nu zelf de speen in de ochtend weg in het bakje en krijgt deze alleen voor de slaapmomenten. Tussendoor is hij volop aan het brabbelen en oefenen met woordjes en praten en zingen hihi!!
    Super gezellig en leuk.

Samen spelen en psz: Ik heb ook niet echt een speelmaatje voor C. Bij zijn vader heeft ie een nichtje waar ie leuk en graag mee speelt. Zijn neefjes en nichtjes waar we vorige week waren zag ie voor het eerst en zijn wat ouder en die waren hem ook iets te druk. Bij in de flat zijn er wel veel kindjes van zijn leeftijd want ik heb een stuk of 4 buren die allemaal tussen augustus en november zijn bevallen in 2013. Alleen heb ik zelf ook niet zo'n band met die buren dus heeft C ook niet echt contact met die kindjes.
    C. gaat wel naar het kdv dus daar speelt hij wel veel met kindjes en zij doen aan voorschoolse educatie dus hij leert ook hoe het is om in groepen te zijn en met de verdeling van aandacht enz. en de overgang naar school wordt zo kleiner.

Lekker hoor Lynn rondtoeren fijn dat het goed gaat! En gaan jullie van de zomer dan ook met de auto op vakantie?

Verder hier dus alles prima. Mijn weekend is begonnen en ik heb dit weekend vrij van verzorging want C gaat naar papa dit weekend. Rustig de tijd om het huis op te ruimen de was weg te werken belastingaangifte te doen enz enz. Maandag zag ik wordt het mooi weer dus dan ga ik wandelen met C op zn driewieler, dus di ga ik ook nog even op de juiste stand zetten want hij is intussen best gegroeid dus.

Fijn weekend dames!

12. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @thauma, icsi is volgens mij best een heftig traject. Ivf is geen optie? Is een spontane zwangerschap ook nog een mogelijkheid?

@lynn N heeft ook geen rust in zich hoor. Zijn maar hele korte momentjes. Wat een luxe dat jullie ook op zaterdag bij de tandarts terecht kunnen. Hopelijk word alles straks weer mooi en zie je er niks meer van terug. Fijn dat alles goed gaat met L. Ik heb ook al zitten kijken naar psz. Ik zit in dezelfde situatie ik ben tbm dus met andere kindjes spelen kent hij niet. De psz hier in de buurt vind ik nogal aan de prijs dus dat gaat hem niet worden. Wie weet wonen we over een tijdje ergens anders en hopelijk is het daar wat betaalbaarder.

@bijten ik heb allerlei dingen geprobeerd maar helaas niks werkt. Hij maak er een spelletje van en alle manieren die ik probeer om het hem af te leren vind hij grappig. Hij doet het ook meer omdat hij het leuk vind, beetje baldadig zeg maar. Hij bijt echt goed hard als je er niet op bedacht bent, vl heeft al paar keer bloed gehad en ik gewoon echt blauwe bijtplekken. Ik vind het inmiddels niet echt acceptabel meer, maar ja een oplossing ook nog niet gevonden.

@koekie, fijn dat alles bij jullie ook goed gaat. Ik kan me voorstellen dat het achterop toch is wat fijner voelt. Welk stoeltje heb je en bevalt die? We gaan volgend weekend een weekendje weg en je kunt daar ook fietsen huren dus denk dat dat een mooie gelegenheid is om het uit te proberen. Hier zal het fietsen ook recraratief zijn als een vervoersmiddel. Heeft de laxo nog gewerkt?

@bibiq, wauw super zeg dat het slapen zo goed gaat. Ging nog best snel toch? Fijn dat je een weekendje vrij hebt, hopelijk kun je de boel opruimen en wat dingen rustig afwerken.

@hier Afgelopen maandag bij de ha geweest. Ik heb een door verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Ik kan daar volgende week donderdag al terecht. Verder ben ik nog steeds niet fit en baal daar zo van. Ik heb heel weinig energie op moment. Ook woensdag weer bij de fysio geweest en die heeft me flink gepijnigd. Mijn bekken staan nog steeds scheef, loop al ruim een jaar bij de fysio. Mijn rug is ook flink blauw van de behandeling. Heb het gevoel alsof er 100 kilo aan me bekken hangt.

Met N gaat alles goed. Is soms echt een boefje. Ook kan hij heel boos worden als hij zijn zin niet krijgt. Heb soms wel eens het idee dat hij al in een soort van peuter puberteit zit? Misschien beetje vroeg. Als hij zo boos is laat ik hem gewoon uit razen en negeer dat gedrag. Als hij wat rustiger is leg ik hem uit dat het niet altijd zo kan als hij wil en hij daar niet zo boos om hoeft te worden. Inmiddels heeft hij ook ontdekt dat hij hard kan gillen, zucht wat zullen de buren wel niet gaan denken nu haha.

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    IVF en ICSI verschillen qua traject niet echt van elkaar. Medisch wel, maar voor mij niet. In beide gevallen moet ik hormonen spuiten en een punctie ondergaan om de eitjes eruit te halen en in het lab te bevruchten (en daarna dus weer terug te plaatsen). Bij IVF doen ze alleen veelzaadjes bij de beschikbare eitjes, en bij ICSI doen ze een zaadje in het 'gepelde' eitje. Dat laatste doen ze dus wanneer er niet zoveel zaadjes beschikbaar zijn. En daar ligt het dus bij ons aan.

Ja hoor, je hoort wel van vrouwen die zwanger zijn geraakt van de eerste via KI dat er daarna een spontane zwangerschap volgt. Daar hopen we natuurlijk wel op. We hebben al wel laten testen hoe het er nu voorstaat bij ons (nog geen uitslag), maar de kans is groot dat het net zo 'beroerd' is als eerder. Maar goed, we proberen het maar gewoon he :)

De rest heb ik nog niet bijgelezen, dus dat zal ik nog even doen...

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hoi dames!

Ik kom ook weer even buurten :)

@Koekie och arme A met haar ontlasting! :( Hier hetzelfde probleem. Op zich krijgt L het er wel uit, maar met onwijs veel moeite.. dus ook hier met laxo begonnen. Hoe werkt het bij jou? Hier maandag en gisteren gebruikt en het lijkt wel iets beter te gaan..

@Bibi nog genoten van het weer maandag? Fietst C zelf al op zijn driewieler of duw je hem nog voort met een stang?

Wij gaan inderdaad deze zomer op vakantie met de auto. Maar dat hebben we afgelopen twee jaar ook gedaan, toen ik mijn rijbewijs nog niet had ;) Vl vindt autorijden leuk en is een ervaren bestuurder, dus voor hem geen probleem om lange afstanden te rijden. De camping waar we heen gaan in Italië ligt op 1100 km en dat hebben we de afgelopen twee jaar in 2x gereden met een overnachting ergens op 3/4 van de reis.. Nu ik mijn rijbewijs heb is die overnachting niet meer per se noodzakelijk en zouden we in 1x kunnen rijden. Daarnaast is het natuurlijk wel een fijne gedachte dat je af en toe kunt wisselen en een back-up hebt in het geval er iemand ziek wordt oid.. dan hebben we in ieder geval allebei ons rijbewijs.

@vakantie hebben jullie al concrete vakantieplannen? Wij gaan begin september dus naar Italië, afgelopen twee jaar vaste prik. Daarnaast ga ik eind april nog een weekendje weg met vriendinnen en begin mei gaat vl een weekendje weg met vrienden. Voor het eerst dat één van ons zo'n tijd van L weg is..

@panda veel succes morgen bij de gyn! Weet je al wat ze gaan onderzoeken? Waarschijnlijk echo?

Vervelend dat je je niet fit voelt! Hoe komt het dat je bekken scheef staan? Doe je verder nog aan sport oid (voor zover mogelijk natuurlijk ivm je bekken)? Ik merk dat dat bij mij altijd wel werkt, ik krijg daar veel energie van. En nee, ik ga echt geen kilometers hardlopen of fietsen.. een half uurtje wandelen doet al wonderen en is ook goed te combineren met de kleine!

Het boos worden als ze haar zin niet kijgt herken ik heel erg. L kan als een ware drama queen ter aarde storten en schreeuwen als ze merkt dat we naar binnen gaan (ze houdt erg van buiten spelen). Ik probeer haar dan af te leiden met iets anders, maar als dat niet werkt en ze is boos op de hele wereld dan laat ik haar ook maar even uitrazen.. meestal is het dan snel weer over.

@Thauma Is het al zeker dat jullie de mmm ingaan weer? Of is dat weer afhankelijk van de uitslag van de test? Succes ermee in ieder geval!

@psz ben er achter gekomen dat de psz hier vlakbij alleen mogelijk is als je vijf dagdelen per week afneemt... L zou dan dus iedere dag naar de psz gaan. Ligt het aan mij of is dat niet een beetje veel? :$ Ik zat eerder te denken aan 2 dagdelen per week... Wel balen, want die psz is onderdeel van de basisschool van onze voorkeur, dus had echt super fijn geweest. Nu maar verder op zoek, want ik heb inderdaad begrepen dat de wachtlijsten erg lang zijn hier in de regio.. maar dat kan natuurlijk per gebied verschillen.

@hier Gisteren, toen L bij mijn moeder was kreeg ik ineens een appje waarin stond dat L twee kiezen heeft :$ Ik wist van niets, helemaal niets gemerkt ook aan haar. L laat vrij moeilijk in haar mond kijken/voelen, maar mijn moeder heeft ze gisteren toch gezien en gevoeld.. schiet het toch nog aardig op met dat gebit :D Verder vindt ze buiten spelen heerlijk en heeft ze sinds het weekend ook een eigen tuinstoel waar ze heel schattig in kan gaan zitten. Dan is ze echt om op te vreten :p

vandaag lekker vrij. Mijn moeder komt zo langs en dan gaan we even flink aan de schoonmaak! Enerzijds omdat ik de lentekriebels heb en alles schoon en opgeruimd wil hebben en anderzijds omdat de makelaar vanmiddag komt om ons huis te taxeren. We willen binnenkort gaan verbouwen en zijn ons aan het orienteren hoeveel extra hypotheek we bij de bank kunnen krijgen.. de waarde van het huis is daarin erg belangrijk. Dus ik ben benieuwd.

Misschien een gekke vraag, maar hoe zit het bij jullie qua huishouden? Lukt het jullie om alles bij te houden? Ik ben van origine erg schoon en opgeruimd, maar sinds L er is krijg ik het maar niet voor elkaar het huis helemaal schoon te houden. Als ik de benedenverdieping heb gedaan heb ik vaak geen tijd meer voor de bovenverdieping. En wanneer ik weer tijd heb voor de bovenverdieping, moet de benedenverdieping ook weer :) Ik irriteer me daar mateloos aan, want nu ik 3 dagen in de week werk zou ik het toch gewoon voor elkaar moeten krijgen om het huis schoon te houden.. Overigens ben ik de enige die me eraan stoort hoor.. vl , vrienden en familie vinden het allemaal schoon en opgeruimd.. nu ik nog :p En dan te bedenken dat we er na een eventuele verbouwing twee slaapkamers bij hebben..:$

Goed, het is weer een heel boekwerk geworden zie ik! Ik ga maar eens aan de slag in huis :D

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi ; wat fijn dat C nu doorslaapt! Hier legt A ook na het slapen haat speentje in het bakje en haalt m eruit als ze naar bed gaat. Ziet er erg leuk uit :)

@panda; ik heb eigenlijk geen idee welk merk stoeltje ik heb. Zou ik straks even moeten kijken. Hier is het fietsen ook recreatief. Binnen het dorp kan ik alles lopend en als ik naar een ander dorp / stad wil moet ik toch met de auto.
    Fijn dat je een doorverwijzing voor de gynaecoloog hebt gekregen. Hopelijk komt er wat uit wat je klachten verklaart en kunnen ze het verhelpen.
    Het boze en gillen herken ik hier ook. Ik laat haar even uitrazen en praat daarna met haar. Als ze boos is kan ik haar toch niet bereiken.. :D

@thauma; begrijp ik nu dat jullie voor een 2e aan de slag willen??? Duim voor jullie dat het sneller gaat als vorige keer. Lijkt me erg heftig zo'n traject.

@lynn; ja sneu he? Ik geloof wel dat de laxo werkt. Het is wat zachter en kost minder moeite. Fijn dat het bij L ook lijkt te werken. Wel erg sneu voor ze dat ze er nog steeds last van hebben.
    Oei, dat zal wennen zijn een weekend zonder L! Wel leuk dat je met je vriendinnen een weekendje weg gaat!
    Wat goed dat L 2 kiezen heeft! Ik verdenk A ervan dat er ook weer kiezen komen. Veel knagen/kwijlen en vingers in haar mond.

@vakantie; nog niks concreet. We hebben in augustus 3 weken vrij en willen wel weg. Ik denk week dat er in de "buurt " blijven. Zitten te denken aan zee (zeeland of ameland) of bijv naar duitsland zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar we kennen duitsland eigenlijk niet dus geen idee waar we dan heen moeten :)

@psz; verplicht 5 dagdelen vindt ik wel erg veel! Ik wist niet dat ze dat mochten verplichten? Ik wil A 2 dagdelen naar de psz laten gaan.

@huishouden; herkenbaar! Lijkt wel of ik dat heb geschreven! Hier scheelt het dat mijn smoeder ook wat dingen doet als ze hier is. Maar ik merk wel dat het me veel moeite kost om boven bij te houden. Maar goed, ik ben ook enige die er last van heeft hier :D
    Misschien vl wat vaker inschakelen?
    Leuk dat jullie gaan verbouwen! Gaan jullie ook dingen zelf doen of laten jullie alles doen?

@Hier; gaat alles goed. A slaapt prima en lijkt de laatste dagen weer meer te kunnen. Haar favoriete woordje op dit moment is "nee". Op alles wat ik vraag of zeg is het antwoord : nee :D

Vrijdag krijg ik de uitslag van mijn uitstrijkje. Spannend wat er uit gaat komen. Vind het wel spannend :)

Verder vandaag rustig dagje. Zo even boodschappen doen en erna goulash maken. Smoeder had kleertjes gekocht in maat 86. Toch maar even ruilen. 86 kan nu nog wel maar ik denk niet zo lang meer. Welke maat dragen jullie kids nu?

Fijne dag vandaag!

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    5 dagdelen is niet 5 dagen he... dat is 10 dagdelen.
    C gaat drie dagen, dus 6 dagdelen. Ik vind dat wel hwt maximum. Ze adviseren minimaal 2 dagen zodat je kindje daar ook echt wat kan opbouwen

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie hoe was de uitslag van je uitstrijkje?!

Fijn dat A weer lekker slaapt! Wat betreft maat kleding: L zit nu in 86 .. de meeste stukken passen prima maar sommige zijn nog wel te lang. Ik zie al heel veel leuke zomerkleding maar durf het nog niet echt te kopen omdat het best kan zijn dat ze in het zomer niet meer past of juist nog te groot is.. lastig inschatten!

@Thauma bij de psz waar wij hebben gekeken is 5 dagdelen wel degelijk 5 dagen... Ze hebben een groep voor sochtends (van 08:45 tot 11:30 meen ik..) en een groep voor smiddags. Als L in de ochtendgroep zou zitten moet ze dus 5 ochtenden naar de psz. Het zijn maar een paar uurtjes natuurlijk maar ik vind et nog steeds veel..

Ik vermoed dat het in dit geval te maken heeft met het feit dat deze psz onderdeel is van een school en de psz eigenlijk als 0 groep wordt gezien ter voorbereiding van de basisschool.

@hier pfff balen! Zou vandaag de auto hebben om lekker boodschappen te kunnen doen met L. Vl heeft afgelopen week een elektrische fiets gekocht en zou daarmee vandaag naar zn werk gaan (20 km fietsen).. word ik net gebeld dat zn accu op kwart vd weg al leeg was en hij haast niet vooruit komt door de tegenwind :( is nu inderweg terug om de auto op te halen en daarmee naar zijn werk te gaan. Baal er flink van want nu heb ik mn rijbewijs maar kan ik alsnog met het ov boodschappen gaan doen;) hopelijk blijkt de fiets geen miskoop.. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie allemaal een 2de auto?

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; ik word tussen 10 en 12 gebeld dus nog even spannend...

@kleding; ik heb al wel wat zomerkleding gekocht. Verwacht dat A dan 92 wel goed past. Sommige dingen van 86 beginnen nu wat krap te worden. Vind het wel lastig hoor. Het verschil tussen 86 en 92 lijkt veel groter te zijn dan met andere maten.

@2e auto; wij hebben inderdaad een 2e auto. Ml werkt ongeveer 60 km verderop dus dat is niet te fietsen :D ikzelf werk op 11 km afstand dus dat kan ik in principe prima fietsen. Van de zomer ga ik ook zeker wel fietsen!
    Mijn auto gebruik ik verder om naar vriendinnen te gaan, of bijv naar de stad. Ov is hier erg lastig en om te fietsen is het dan weer allemaal te ver.

Hebben jullie geen supermarkt in de buurt? Wij hebben in het dorp een supermarkt waar ik op vrijdag altijd de week boodschappen doe. Wat ik niet mee kan nemen neem ik dan op zaterdag mee.ik ga altijd met kinderwagen dus sjouwen hoeft ook niet. Nou wonen wij wel op 5 min lopen vanaf de supermarkt dus is prima te doen. :)

@hier; A zit weer continue met haar vingers in haar mond. Ook heeft ze moeite om haar boventanden te laten poetsen. Dan toch kiesjes??? :D

Fijne dag allemaal!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Uitslag binnen en alles is goed!! Ben blij :D

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat vreemd. Er zijn zoveel mensen die maar 2 of 3 dagen werken en dus alleen voor die dagen opvang nodig hebben. Er zullen maar weinig mensen zijn die hun kinderen alleen naar de middaggroep doen.
    Hier willen ze idd niet dat je je kind maar 1 halve dag naar de opvang doet, omdat je die dag feitelijk voor een ander kindje blokkeert en verder geen gebruik van de opvang maak. Maar fat is de enige eis. Verder alleen tips :)
    Weet je zeker dat je het goed uitgelegd hebt gekregen, of goed hebt begrepen? Ik hoor zelfs dat psz zelfs niet altijd op woensdag open zijn... soms alleen maar de bso. Vind dit echt vreemd...

Deel Deze Pagina