Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik heb het nog ff gecheckt maar dat van die ochtend en middaggroep klopt indd niet helemaal. Groep X heeft 3 ochtenden en 2 middagen en Groep Y 3 middagen en 2 ochtenden.. een mix dus van ochtend en middag. Maar dus wel 5 dagdelen (iedere dag óf de ochtend óf de middag)

Ik zie de psz trouwens niet echt als opvang hoor.. mijn moeder blijft gewoon oppassen en de psz zie ik meer als een paar uurtjes per week leuk samenzijn met andere kindjes ;) en als een soort voorbereiding op de basisschool..

@supermarkt oh ja we hebben zeker wel een supermarkt dichtbij.. maar dat is de lidl.. op zich wel leuk en handig voor kleine boodschapjes maar ben er voor de rest niet heel erg fan van.. :p We gaan dan meestal naar de Jumbo, die zit in een winkelcentrum met ook een groenteboer,bakker,slager, drogisterij.. je heb daar dus eigenlijk alles in 1. Is geen wereldreis hoor met het ov .. maar auto is toch net ff handiger dan..

@ tandjes hoe zit het eigenlijk met de volgorde van tandjes en kiezen? L heeft nu 5 tanden (3 onder 2 boven) en 2 kiezen (boven)

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Dames,

Koekie fijn dat de uitslag goed was!

Vakantieplannen: Wij gaan 2 weken naar curaçao mijn moeder opzoeken! Helemaal zin in.

Slapen is hier zeker snel gegaan en gaat nog steeds goed, alleen af en toe ff de speen weer geven in de nacht als ie kwijt is maar verder slaapt C nu tot 6-6.30 uur met soms een uitschieter.
    Nu de klok weer voruit gaat C weer telkens iets later naar bed dus slaapt ie ook iets langer door.

Speen moest ik na het weekend weer opnieuw mee beginnen omdat ie bij papa de speen weer heeft gehad overdag. Gelukkig duurde het een paar dagen voor hij weer door had hoe het bij ons thuis werkt.

Tanden: C was het weekend bij papa weer koortsig en hij kwijlt als een gek. Paar weken geleden al de nodige tanden poepluiers gehad dus dacht dat de tanden toen al kwamen maar zo rap ging dat niet. Ik zag toen wel dat zijn tandvlees volledig gevormd was naar de tanden. En ook nu wachten we nog op de doorkomende tanden, het zit er wel aan te komen want hij zit overal op te knagen. En je ziet wel wat puntjes. C heeft ook maar 6 tanden, 4 boven en 2 onder, nu komen de twee snijtanden beneden eraan denk ik. Hier nog geen kiezen in zicht.

Kledingmaat: C draagt hier nog maat 80-86 en sommige 86 vallen nog te groot zelfs. Ik durf ook nog niet echt zomerkleding te kopen omdat ik merk dat C de laatste tijd wel in soort groeispurt zit. Hij is weer zwaarder en langer aan het worden merk ik. Ik til hem nogal vaak op en merk nu toch wel een verschil hierin.

Fietsen: Ik duw C nog met de stang maar denk niet dat het lang gaat duren want hij wil altijd met zijn voeten op de trappers tenminste zolang als hij wakker is op de fiets hihi!

Verder hier niet veel bijzonders, merk dat ik het nu af en toe erg wisselend vind. Sommige dagen zijn echt heel pittig en andere dagen weer niet. C heeft soms dagen dat hij erg bozig en driftig is met de nodige krijspartijen en dramatische vloerknuffels. En andere dagen is ie weer lief en rustig aan het spelen.
    Verder is hij ook echt enorm aan het ontwikkelen: hij kan traplopen terwijl wij geen trap hebben en bij papa en oma is ook geen trap dus hoe hij dat geleerd heeft? Daarnaast zegt nu mama, papa, oma, baby, bah()ba(h), nee, da (ik denk dat dit ja is want hij gebruikt het vaak als ik vraag of ie iets wil) Die en da, oh oh. Hij doet enkele geluiden uit zijn dieren geluiden boekje na zoals die van de zeehond en de leeuw. Daarnaast begrijpt hij wat Turkse woorden en zegt hij ook wat Turkse woordjes (van papa zn kant).

Zijn er nog plannen voor het weekend en met de pasen? Hier niet veel bijzonders dit weekend, met de pasen doe ik misschien zondag een brunch met mn broertje en zusje. Dat doe ik eigenlijk elk jaar.

Fijn weekend!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; ja, lidl is ook niet echt mijn supermarkt. Hier hebben we de ah dus ben daar wel blij mee. Drinken halen we bij de aldi een paar dorpen verderop.

@tandjes; A is erg vlot met haar tanden. Ze moet alleen de laatste 4 kiezen nog een volgens mij komen die momenteel door. Volgens het "lijstje" komen ze pas met 2 jaar door geloof ik.
    Hier kwamen eerste de snijtanden boven en onder per 2. Toen 4 kiezen per 2. Daarna de hoektanden per 2.

@plannen; wij gaan straks naar de sporthal als A wakker is. Ml kan kampioen worden met zijn dames dus wel leuk om te kijken. Verder nog geen plannen.

Toevallig vandaag brief van het cb gekregen. Moet de 24e komen. Ben erg benieuwd hoe zwaar en lang ze is. Jullie al bericht gehad?

Oh, A is wakker.

Fijn weekend!!!

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Zo Koekie ik had helemaal over jou bericht heen gelezen dat de uitslag goed was:$

Wat fijn meid! Kun je dat ook weer afsluiten!

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je lynn! Ben er ook blij mee. Moet nu over een jaar terug om weer een uitstrijkje te laten maken. Zal dan wel weer even spannend worden maar voor nu is het in ieder geval goed :)

@cb; bij de uitnodiging van het cb zat ook een vragenlijst. Ik heb er samen met ml wel om kunnen lachen. Moesten een paar eigenschappen van A opschrijven. Ml wilde dat ik lief, slim en zeer intelligent opschreef :D is ze ook wel maar om dat er nou zo neer te zetten?? :$ heb er maar vrolijk, zelfstandig en ondernemend van gemaakt :D

@hier; A maakt de laatste tijd weer flinke sprongen. Heeft sinds gisteren het puzzelen door. Maakt puzzels van 9 stukjes. Erg trots op mn meisje :)
    Vanmiddag in de sporthal geweest en daar heeft ze zich weer prima vermaakt. Kreeg nog een bal tegen haar hoofd aan (vanuit het veld) eventjes gehuild maar na een paar minuten weer lekker spelen. Bikkeltje :p

@pasen; 2e paasdag gaan we trouwens brunchen bij s ouders. Misschien de 1e even bij mijn ouders op koffie.

Fijne avond!

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @cb nee nog geen uitnodiging gehad... zal binnenkort wel komen denk ik, want ze moeten met 1,5 weer toch? Ben nu wel benieuwd naar die vragenlijst :p

@pasen nog geen plannen.. waarschijnlijk zal mijn schoonmoeder nog wel bellen om te vragen of we eieren willen zoeken (doet ze ieder jaar :p) maar voor de rest niets gepland.. Als het weer meezit willen we de tuin even opknappen (hogedruk reiniger, plantjes, en wat takken ed van de storm opruimen...). En hopelijk zit het weer ook dusdanig mee dat we wat buitenactiviteiten kunnen doen ;)

@ontwikkeling.. herkenbaar! het gaat hier ook ineens met sprongen hoor! L weet ein-de-lijk waar de vormenstoof voor bedoeld is en als we een boekje lezen gaat ze die aan mij "voorlezen" door te wijzen naar de poppetjes en wat onverstaanbaars te brabbelen :p

@storm jullie nog veel last (gehad) van de storm? Bij ons in de straat is één boom omgewaaid en een flink stuk afgebroken van een andere boom.. gelukkig geen gewonden en ook geen grote schade... wel eng idee :$ vooral snachts moeilijk kunnen slapen van het lawaai (en de gedachte dat bomen dus best makkelijk kunnen omwaaien;))

Ik ga afsluiten, want de batterij van mn laptop is bijna leeg :$ Fijne dag dames!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @cb; ja, inderdaad met 1,5 jaar moeten ze weer.

@storm; ook hier het het behoorlijk gewaaid. De last die weer ervan hebben viel wel mee. Wat bloempotten en stoelen omgewaaid. Kan me wel voorstellen dat als je in wat meer open gebied woont de schade groter is.

@Hier; sinds het weekend zijn de ochtenden wat zwaarder. Ondanks dat A goed slaapt 's nachts is ze 's ochtends nog moe. Niks is goed, snel huilen en alleen maar willen hangen ;) en na het middagslaapje is ze prima gehumeurd :D
    Verder gisteren nieuwe slofjes voor A besteld en een potje :D ik zet hem gewoon ergens neer en zie wel wat ze ermee doet.

Verder vandaag maar even rustig aan doen. Morgen een dag curus en dan lekker lang weekend :D

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @thauma, wanneer krijgen jullie de uitslag? Zou fijn zijn als het spontaan lukt je hoort het vaak genoeg.

@vakantieplannen hier nog niet duidelijk, zullen in nl blijven zoals altijd. Vl weet nog niet wanneer die vakantie heeft.

@lynn, dit heeft waarschijnlijk te maken met de zwangerschap/ bevalling. Ik had al klachten voor de zwangerschap maar dat heeft het verergerd. Helaas verkeerde behandeling gehad voor fysio. Ben nu 3x bij deze geweest en verneem al duidelijk verbetering. Ik sport niet, ik ben in zekere zin wel beperkt door me bekken. Ik heb daardoor heel veel dingen overbelast, onbewust. Het loopt helemaal door naar me nek. Ik moet nu ook meer naar me lichaam luisteren als hij zegt stoppen ook stoppen en niet door gaan, daardoor overbelast ik het juist. De heleboel is heel pijnlijk doordat het allemaal geirriteerd is. Hier wel een 2e auto. Ik zou niet weten hoe ik met N met het ov de boodschappen moet doen. Als ik hier vlakbij boodschappen wil doen moet ik eerst naar de stad en dan met de trein nog weer een stuk terug, ben ik een uur onderweg, met de auto is het een kwartiertje. Vl doet hier altijd op vrijdagavond de boodschappen na zijn werk.

@tanden, eerst waren het hier de tanden daarna de kiezen. Er is wel een soort van volgorde, staat ook in het cb boekje als het goed is.

@psz, dat is idd wel erg veel 5 dagdelen. Als dit het laatste half jaar voor de basisschool is kan ik het me nog voorstellen.

@huishouden, ben tbm maar zelfs hier lukt het me niet altijd zoals ik het wil. Ik ben ook heel erg schoon en opgeruimd. Misschien ook wel te haha. Heb vaste dagen waarop ik dingen doe en hou me daar ook strikt aan tenzij het niet anders kan. Hebben nog steeds last van de schimmel, blijf soms bezig met schoonmaken om gek van te worden. Heb daardoor geen voldoening meer erin.

@koekie fijn dat de uitslag verder goed was. Broekjes gaat N nu over naar maat 86, moet helaas nieuwe halen want wat we hebben gekregen is met alleen elastiek en niet verstelbaar dus dat zakt hem van zijn kont. Shirtje is wisselend hangt van het merk af. Veel maat 92 is nog veel te groot. Ik ervaar ook dat het verschil groter is hoor.

@pasen niet echt plannen, hier een normaal weekend net als anders, dus geen extra dag weekend. Zondag is mijn vader jarig, gaan daar ff langs verder wat opruimen en kijken of we rommel uit de tuin kunnen weg brengen.

@cb huh wat raar dat jullie alweer heen moeten. Wij moeten pas in oktober weer heen dan is N al ruim 2 jaar.

@storm hier weinig last van gehad, geen schade verder gelukkig.

@hier vorige week donderdag bij de gynaecoloog geweest. Het is wel gegaan zoals ik had verwacht eigenlijk. De gyn zei dat met een korte lf als ik heb zwanger worden niet onmogelijk is maar wel zijn de kansen kleiner. Volgende cyclus krijg ik een cyclus analyse en moet ik 2x bloedprikken voor de progesteron. Heb ook al moeten bloedprikken voor schildklier en hbac voor de suiker. Weet inmiddels dat de suiker wel goed zit. Verder toch te horen gekregen dat ik 10 a 15 kilo kwijt moet zien te raken, zijn nog de kilo's van de zwangerschap. Dat ik elke keer ziek word tijdens de menstruatie zal komen omdat mijn weerstand al lager is en een menstruatie ook veel met je lichaam doet. Ook de ovulatiepijn is normaal, dat kan na een zwangerschap erger worden of minder. Aangezien we zwanger willen worden is er geen oplossing voor. Als we toch weer iui krijgen en mijn lf is kort dan zal ik dit keer pregnyl injecties krijgen om toch de follikel te helpen. Ik zal denk ik nog een half jaar tot 3 kwart jaar moeten wachten voor ik verder hulp zal krijgen verwacht ik. Afgelopen weekend weer ongesteld geworden, weer een cyclus van 20 dagen. Heb volgende week dinsdag de eerste echo.

Hier zijn we een weekendje weg geweest, hebben het wel leuk gehad maar het weer was enorm balen. Ook nog eens mijn menstruatie gekregen, was toch wel ff beetje down erdoor. Niet eens omdat het niet gelukt was. Gister begon N weer te snotteren, vandaag ook niet helemaal fit wat hangerig maar wel vrolijk gelukkig. Vanavond was die moe en bleek ook koorts te hebben dus die lag er op tijd in met een zetpil. En natuurlijk ben ik ook weer de klos. Was net weer beter en weer wat energie terug. Grr baal er zo van ben er wel klaar mee.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames!

Wat is het stil de laatste tijd? ! Allemaal druk en aan het genieten? Hoop dat alles goed gaat bij jullie :)

@panda; lekker dat jullie een weekendje weg zijn geweest. Inderdaad wel jammer van het weer.
    He, wel vervelend dat bezoek bij de gynaecoloog maar je weet nu wel hoe en wat.
    Heb je al een idee hoe je de kilo's kwijt wil gaan raken?
    Ik ben zelf ook nog 10 kilo zwaarder als voor mijn zwangerschap en wil er de komende tijd actief mee bezig gaan.

@hier; lekker druk en aan het genieten van A. Ze lijkt de laatste dagen weer zo groot geworden :D steeds onafhankelijker en haar eigen ding doen.
    Gisteren zijn ml en ik met A voor het eerst naar de kinderboerderij geweest. A vond het helemaal geweldig. Keek op een gegeven moment niet meer naar ons om en ging haar eigen gang. Was ook niet bang toen ze de hoek om ging en ons niet meer kon zien. Geloof dat ik het lastiger vond :)

@tandenpoetsen; hoe gaat dit bij jullie? A heeft het altijd wel goed toegelaten al heeft ze altijd wat moeite gehad met boventanden. De laatste tijd wil A dr boventanden echt niet meer poetsen. Moet nu echt onder dwang. Heb al gekeken of ik kiesjes zie maar zie niks.

Fijne avond dames!

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Goedemorgen!

Inderdaad stil hier! Ik kom wel regelmatig ff buurten, maar moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook vrij weinig te vertellen heb.. het gaat eigenlijk wel zn gangetje! :)

@panda balen van de gyn! Maar lijkt mij ook wel prettig dat je een soort van plan hebt liggen nu waar je je aan vast kunt houden. Succes met afvallen! Is het afvallen een voorwaarde om aan het traject te beginnen of niet?

@afvallen hier ook nog 8 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Vind proberen af te vallen lastig, ik ben in het verleden wel eerder veel afgevallen dus ik weet wst erbij komt kijken maar krijg et dit keer op een of andere manier niet voor elkaar... Ik wil trouwens meer afvallen dan die 8 kilo.. ik ben 178 cm en weeg nu 85 kilo.. mijn streefgewicht ligt rond de 70 kilo.

@cb hebben jullie inmiddels allemaal een uitnodiging gehad? hier nog niets namelijk.. anders moet ik maar even bellen.

@koekie leuk he de kinderboerderij! wij gaan er regelmatig heen met L maar dat is gemakkelijk want hij zit bij ons om de hoek.

@tandenpoetsen hier geen problemen.. om een of andere reden vind L tandenpoetsen erg leuk.. Is het misschien een idee een andere tandpasta te gebruiken? zodat ze een ander smaakje proeft en misschien weer wat gewilliger is?

@huishouden fijn dat jullie het veelal ook zo ervaren als ik!

@hier nouja zn gangetje dus.. Merk wel dat L in een soort minisprongetje zit.. heeft aardig theatrale huilbuien (en ja ook in openbare gelegenheden;):p) als iets niet naar haar zin gaat.. Volgens oei ik groei zou dat onderdeel kunnen zijn van een sprongetje. Voor de rest gaat het prima, ze vindt het heerlijk om buiten te zijn en is een heel druk en ondernemend kind. Lastig ook om bij me te houden als we buiten zijn, wil alles verkennen en wil vaak 'los' lopen zonder mijn hand vast te houden. Dat mag van mij weer niet wat dus weer reden is voor zo een theatrale bui.. ach.. we houden gewoon vol :p

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Gisteren zijn we trouwens naar het feest geweest op het werk van mijn vriendin (werkt op kdv) en daar hadden ze oa allemaal circusacts te doen voor kinderen. L mocht op de grote rode bal (hoop dat de foto goed staat ik zit nu op mijn telefoon..)

Bijgevoegde bestanden:

12. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Heee Meiden!

Zo dat is alweer een tijd terug dat ik hier weer even actief was,

Echt een onwijs drukke periode weer achter de rug, begonnen met de opleiding, 1 dag naar school en 24 uur er bij werken + je schoolwork wat er bij komt kijken natuurlijk.

En niet te vergeten, we zijn nu lekker verhuisd :D:D
    We zitten nu lekker in ons nieuwe stekkie een 2 onder 1 kap woning helemaal niet gebouwd. we hebben het echt getroffen dit keer :) we zijn lekker nu in de tuin aan het rommelen om hier van de zomer lekker in te kunnen hangen. we zitten aan het water dus de schuttingen zijn al geplaatst en het hek langs de water kant staat er ook dus de kinderen kunnen geen gekke fratsen uithalen.

Met Steijn gaat het ook top, wat een boeffies zijn het op deze leeftijd, lekker keihard gillen als hij iets niet mag en een rode kop trekken niet normal ' agh moet er dan soms echt zo om lachen' en hij begint al echt lekker te teuten, wel onverstaanbaar maar de woordjes beginnen nu wel lekker te komen, ja, papa, mama, opa, en vamorgen zei hij zo bewust oookee hahaha geweldig.

Maandag beide mannen weer naar cb, papa is dit keer aan de beurt, ik moet weer naar schooltje toe :)

Nou ik duik de tuin weer in.

Doeiiiii :)

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; wat een leuke foto zeg!.
    Ik kom ook regelmatig buurten hier maar het loopt ook allemaal zn gangetje :)

ik herken het los willen lopen en daardoor een theatrale bui krijgen. Hier moet ze ook een handje geven als we op straat lopen. Maar wat een drama als ze dat niet wil :$ languit op de grond liggen huilen :( ik laat dr lekker liggen. Denk maar zo: als ze 18 is ligt ze er niet meer :D:p:D

@afvallen; ik ben op zich niet te zwaar nu (62 kg bij 1.64 mtr) maar zou graag mijn grote stapel broeken weer aankunnen. Verder zou ik me ook wel prettiger voelen als er wat kilo's af zouden zijn.

@cb; hier wel een uitnodiging gehad ja. Anders eens bellen inderdaad.

@tandenpoetsen; goede tip van de tandpasta alleen denk ik niet dat het zal helpen. Haar ondertanden kan ik namelijk wel prima poetsen. Dan doet ze haar mond wijd open. Als het om de tandpasta zou gaan zou het aan de onderkant ook problemen geven gok ik. Wil ik haar boventanden poetsen dan klemt ze haar tanden op elkaar zodat ik niet kan poetsen. Ze heeft het altijd al wel wat gehad met haar boventanden alleen laatste tijd wordt het heviger.
    A vind tandenpoetsen ook niet zo erg hoor. Het leukste is om zelf na te poetsen :D

@tulp; leuk weer wat van je te horen! Kan me voorstellen dat je het druk hebt! Fijn dat alles goed gaat en jullie lekker verhuisd zijn. Genieten! !!!

@hier; lekker druk weekend gehad. Vandaag szus op visite en blijft ook slapen. Vanmiddag heeft A weer lekker buitengespeeld. Zo lief hoe ze in de tuin aan het spelen is :)
    oh, en sinds gisteren kent ze ook weer een nieuw woordje: Appel. Dus de hele dag door is het: Appel, Appel, Appel. Vanavond een nieuwe babyfoon besteld. Degene die we hebben is niet goed meer. Was er een van luvion met camera maar tig keer gevallen. Laad niet goed meer op, als de accu vol is en je zet m aan is hij binnen 5 minuten leeg. Als je de babyfoon aanzet in de oplader trekt hij de accu sneller leeg als dat hij oplaadt. Dus niet echt handig allemaal.
    Nu zo'n goedkope bij de mediamarkt besteld. En dan vooral voor buiten. Als ik buiten zit kan ik A niet horen en om nou binnen te zitten met het mooie weer? Dus nu kan ik met de babyfoon lekker buiten zitten / in de tuin werken.

Nu maar gauw slapen. Morgen weer werken.

Slaap lekker dames!

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He dames,

@Tulp leuk wat van je te lezen! Fijn dat alles goed gaat en dat jullie lekker verhuisd zijn!

@Koekie ohja dat klinkt dan inderdaad als tandjes.. Volgens mij niet zo een ramp hoor als je de bovenkant een een aantal keer niet heel goed kan poetsen.. L heeft er hier de ene keer ook meer zin in dan de andere, zal vanzelf goedkomen!

@praten zeggen jullie kleintjes al veel woorden? Hier eigenlijk nog maar heel weinig.. uit zichzelf zegt ze sowieso geen woorden.. Ze heeft wel veel te 'vertellen', onverstaanbaar gebrabbel dus :D Als ik woordjes voor zeg zegt ze deze soms wel na zoals 'mama' of 'ja'. Maar veel verder dan dat komen we nog niet echt ;) en ze heeft ook geen idee wat die woorden betekenen.

@cb ik denk dat ik maar eens ga bellen inderdaad. Als het goed is staat in hun systeem dat ze met twee jaar nog eens naar L haar beentjes gaan kijken, dus ik denk eigenlijk dat we met twee jaar weer een afspraak krijgen in plaats van anderhalf jaar.

Er is mij de laatste dagen iets opgevallen aan L haar manier van lopen. Nu is het ook wel iets waar ik extra op let, omdat L geboren is met een beenlengte verschil van ca. 2 cm. Er is toen ook een echo van de heupjes gemaakt ivm mogelijke heupdysplasie, maar met de heupjes was alles gelukkig OK. De laatste keer dat er naar gekeken is door het cb (L was 10 maanden meen ik) was het beenlengte verschil aardig bijgetrokken, maar was er nog wel sprake van een kniehoogte verschil. Hierbij zijn de beentjes qua totale lengte wel even lang, maar bleken de knietjes niet op dezelfde hoogte te zitten.. Cb arts gaf toen aan dat ze met 2 jaar, als L goed kan lopen, nog een keer zouden kijken, maar hij verwachtte geen problemen met lopen. Nu is mij dus de laatste dagen opgevallen dat ze haar rechterbeen meer achter haar linkerbeen aan sleept dan dat ze daadwerkelijk stapt met dat been en dat haar rechtervoet niet recht naar voren staat maar meer naar de zijkant. Allemaal niet heel erg duidelijk aanwezig hoor, ik denk dat het de meeste mensen echt niet zou opvallen, maar mij dus wel en vind het zeker 'verdacht' ook als je heel het verhaal met beenlengteverschil terugdenkt. Twijfel nu om de afspraak bij het cb af te wachten of toch eerder naar de ha er mee te gaan. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben, maargoed ze is ook niet anders gewend natuurlijk, waarschijnlijk loopt ze zo al vanaf het begin..

Verder gaat alles zn gangetje. De periode van driftbuien lijkt een beetje over te zijn *afkloppen* en wat dat betreft zitten we in wat rustiger vaarwater :) Jullie nog plannen voor het weekend? Wij gaan een beetje in de tuin klussen (zijn met Pasen begonnen, maar toen niet af gekregen..) en verder niet heel veel bijzonders..

Oh en nog even iets wat ik van mij af moet schrijven (wordt wel lange post zo, sorry). Volgend weekend zou ik een weekend weg gaan met vriendinnen, maar er is echt enorme ruzie ontstaan in het groepje om (als je het mij vraagt) echt iets heel onbenulligs. Het gaat om een groepje van 4 vriendinnen, waarvan er 2 vrijgezel zijn, 1 een vriend heeft en 1 een gezin (ik dus :p). We hebben een huisje geboekt een tijdje terug bij landal (dus van vrijdagmiddag tot maandagochtend, die maandag is het koningsdag) Er waren echter nog geen duidelijke afspraken gemaakt over wanneer we precies daar naartoe zouden gaan (1 van de meiden werkt bijv gewoon op vrijdag) en wanneer we terug zouden komen. Afgelopen week heb ik bij de meiden aangegeven koningsdag graag iets te willen doen met mijn gezin en daarom zondagavond of maandagochtend vroeg terug te willen en dat ik , in het geval zij graag de hele maandag nog daar willen blijven, met onze eigen auto zou gaan zodat zij nog de maandag kunnen blijven en ik op tijd terug kan. Mijn ene niet-vrijgezelle vriendin had eigenlijk hetzelfde idee, zij wilde graag koningsdag met haar vriend doorbrengen en dus ook uiterlijk maandagochtend weg. (Detail, haar vriend en mijn vriend gaan het weekend erop een weekend weg met hun vriendengroep, voor mij ook een extra reden om op tijd thuis te zijn omdat we anders in twee weken tijd geen enkele dag samen als gezin kunnen doorbrengen) Mooi, zou je zeggen, dan kunnen we met twee auto's aangezien er twee maandagochtend weg willen en twee wellicht langer willen blijven.. Nu zijn de 2 niet-vrijgezelle vrienden hierover ontploft ;) In hun ogen hebben we speciaal dit weekend gekozen omdat we allemaal de maandag vrij zijn en de maandag dus ook daar op het park konden doorbrengen. Dit is echter nooit zo afgesproken, maar zo zagen zij het gewoon voor zich. Vanuit hen merk ik totaal geen inlevingsvermogen.. ze blijken maar niet te snappen dat wij ook graag met onze partner (en kind) tijd door willen brengen en dat we niet op twee plekken tegelijk kunnen zijn. Bovendien dwingen wij hen niet ook maandagochtend weg te gaan, ik begrijp juist hartstikke goed dat zij langer willen blijven en daar het feestje willen vieren.. als ik vrijgezel was geweest had ik dat immers waarschijnlijk ook gedaan. Ze geven ons nu een beetje het gevoel alsof wij het hele weekendje voor hen verzieken door zondagavond/maandagochtend weg te gaan ipv maandagmiddag en ik vind dat echt zooo onterecht.. we gaan immers vrijdagmiddag al daarheen, dus hebben meer dan 2 volle dagen met elkaar. Ik vind het echt een rotsituatie, want ik heb een hekel aan ruzie (en nu eigenlijk helemaal geen zin meer in het weekendje weg).. Zo even van mij afgeschreven :D Overigens mis ik het inlevingsvermogen bij één van die twee vriendinnen wel vaker.. zo vraagt zij bijv heel vaak of ik meega naar feestje X of film Y. Als ik overal ja op zou zeggen zou ik ieder weekend in de weer zijn. Ze snapt maar niet dat mijn leven er met kind nu gewoon anders uit ziet en ik niet de vrijheid en tijd heb om ieder weekend wat te gaan doen.. (wil ik ook niet trouwens). Zij is trouwens nog een stuk jonger (23) en woont nog thuis, dus snap vanuit haar wel die behoefte, maar andersom lijkt ze mij maar niet te snappen.. Herkenbaar?

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @woordjes; ik schrijf ze allemaal op :) A kent er nu 17. Tenminste; 17 duidelijke woorden. Daarnaast heeft ze voor veel woorden bepaalde klanken maar die tel ik niet mee. Weet niet of het Veel of weinig is maar voor mij in ieder geval genoeg. Wel is haar taalbegrip een stuk groter. Als ik tegen ml zeg dat ik de nagels van A die dag ga knippen pakt A het nagelschaartje uit het laatje en geeft die aan mij. :$:D geloof dat dat best goed gaat :)
    Ach, het praten komt vanzelf Lynn. Gelukkig brabbelt ze wel veel. Over een tijdje zou je willen dat ze dr mond dicht zou houden :D

@Lynn; als jij het niet vertrouwt zou ik een afspraak maken bij de ha. Sowieso vertrouw ik de ha iets meer als het cb. Maar vooral nu jij wat verschil ziet zou ik gaan. Misschien loopt ze inderdaad anders of verkeerd en kunnen ze L nu met oefeningen helpen. Het zou zonde zijn als blijkt dat dat over een half jaar niet met werkt en L voor altijd anders zou lopen. Dan liever een keer teveel naar de ha :)
    Driftbuien hier nog steeds veelvuldig aanwezig. Tja, zie er de humor wel van in als A dramatisch op straat ligt :D gelukkig woon ik in een klein dorp en krijg ik alleen maar leuke opmerkingen van mensen. Heb het idee dat dat in een stad wel anders is.
    Vanochtend zijn we naar de stad geweest. Even naar de markt, nieuwe zomerjas gehaald, cadeautje voor ml alvast en ml heeft een nieuwe telefoon gehaald. Vanmiddag naar de sporthal geweest. Ml had zijn laatste wedstrijd van dit seizoen.
    Morgen even wat dingen in huis doen. Verder staat het gras ook alweer lang :D de heg moet gesnoeid worden net als wat bomen.. Dus genoeg te doen. En dan is het ook nog de laatste dag van de kermis in het dorp dus daar gaan we ook nog even heen. :)

Hmm, lastige situatie zeg met vriendinnen. Maar ik snap Joy heel goed. Ik zou ook lekker met ml en kind koningsdag willen vieren. Vooral omdat je vriend het weekend erop weg is.
    ik ben door mijn relatie ook een hele goede vriendin kwijtgeraakt. Zij snapte niet dat ik ieder weekend bij vl wilde zijn (woonde eindje weg dus was daar van vrijdagavond tot zondagavond) en niet met haar ging stappen. Wel zag ik haar nog 2x in de week 's avonds. Pas toen zij een vriend kreeg snapte ze me. Helaas waren we toen al 5 jaar verder en was het eigenlijk al te laat. Vanaf toen zagen we bijna niet meer. Toen ik haar niet had uitgenodigd voor mijn bruiloft was ze zo boos dat het contact heeft verbroken. Tja, prima.
    maar het kan erg lastig zijn als als vriendinnen zijnde in verschillende fases zit. Ik zou zeggen vooral doen waar je je goed bij voelt en dat ook duidelijk communiceren naar je vriendinnen.

@hier; A is ziek geweest :( ik voelde me maandag op het werk zo vervelend en down. Geen idee wat er aan de hand was maar het lukte me allemaal niet. Smoeder belde om 16.00 uur dat A koorts had en wat moest doen. Dus ik vermoed dat ik het onbewust aan heb gevoeld dat A ziek was. Best wel apart en bijzonder :) A heeft t/m woensdag koorts gehad en weinig gegeten. Nu alleen nog wat snotterig en hoesten.

Fijne avond dames!

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lynn, er is een groot verschil in beleving. Je vriendinnen hebben geen gezin. Willen het dus net zo hebben als vroeger. Niet zo gek. Voor hen is er immers niets veranderd.
    Dus hoe logisch ook dat jij met je gezin wil zijn, neem hun gevoelens ook serieus. Zij hebben net zo 'gelijk' als jij.

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Thauma oh maar dat snap ik hartstikke goed! Als je mijn berichtje leest schrijf ik ook dat ik ze niet in de weg sta daar langer te blijven.. als ik in hun situatie had gezeten had ik dat ook graag gewild denk ik.. Maar als ik in hun situatie zat had ik óók begrip gehad voor de keuze van een ander om, om watvoor reden dan ook, eerder weg te gaan. Laat ieder gewoon lekker doen waar die zin in heeft.. als iemand iets niet wil of kan moet daar gewoon respect voor zijn vind ik, zeker als het om vriendinnen gaat.

@Koekie wow, 17 woorden, wat goed! L snapt ook heel veel dingen die je tegen dr zegt.. als ik vraag of ze haar boek pakt pakt ze haar boek en als ik zeg dat we naar buiten gaan staat zij al bij de deur :D zo leuk! Wat sneu dat A ziek is geweest! Is ze inmiddels helemaal opgeknapt?

@vriendinnen enigzins herkenbaar dus koekie.. tsja het blijft lastig.. Met de vriendin in kwestie is ook een hele geschiedenis aan issues waarover ik verder niet zal uitweiden maar het komt er op neer dat er al vaker dingetjes zoals dit zijn gebeurd.. en dit is voor mij een beetje de druppel zeg maar

@lopen.. lastig.. de laatste dagen lijkt ze wel weer oke te lopen... Ik denk dat ik het even in de gaten houd en bij twijfel idd de ha inschakel

@hier even heftige tijden.. erg druk op het werk en dus soort van ruzie met vriendinnen.. Sinds gisteren is dat echter allemaal ineens bijzaak toen mijn moeder een telefoontje kreeg van de ha met de mededeling dat er tijdens het bevolkingsonderzoek een plekje is ontdekt in haar rechterborst .. Ze moet vandaag bij de ha langskomen om te bespreken hoe of wat.. We zijn erg geschrokken, hopelijk valt het allemaal mee..

Met L alles oke.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lynn, dat bedoel ik niet. Dat jij ze niet in de wegstaat langer te blijven, is heel wat anders dan met zn allen blijven 'zoals vroeger'. Jij bent veranderd. Jij bent moeder. Jouw keuzes zijn voor jou ligisch en voor gen rationeel ook, maar zij zijn niet gegroeid zoals jij Zij worden min of meer geconfronteerd met de nieuwe situatie op afzonderlijke momenten zoals deze en zijn dan iedere keer o0nieuw verrast of teleurgesteld, waar jij in het proces het gewoon een logische stap vindt. Geeft een heel ander gevoel. En iedereen heer 'gelijk'. Maar ruimte en begrip voor ieders gevoel is denk ik het enige wat gaat helpen.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; oh, wat schrikken van je moeder zeg! Gelukkig is het bij zo'n onderzoek naar voren gekomen en is ze er hopelijk op tijd bij. De kans is ook nog erg groot dat hetgeen wat er zit goedaardig is he? Maar kan me voorstellen dat het even je wereld op je kop zet. Zal duimen dat het allemaal meevalt. ..

@hier; A is weer helemaal opgeknapt alleen nu ben ik weer erg verkouden en een zere keel. Denk dat mijn smoeder me heeft aangestoken, zij was van de week ook al niet lekker.

Vanmorgen een identiteitsbewijs voor A aangevraagd. En nu nog even lekker van de zon aan het genieten al maakt de wind het wel wat kouder. Maar A vraagt al de hele dag om buiten te spelen dus tja..

Oh ja, A heeft maandag voor het eerst op het potje geplast!!!!! Weer een mijlpaal en een trotse mama :)

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames,

Net bij het consultatiebureau geweest. A is 85 cm en bijna 12 kilo. Ze is niet zo heel veel gegroeid, vorige keer was ze 82 cm maar ze kan ook niet zo hard blijven groeien :D
    tot nu toe heeft A altijd geweigerd om opdrachtjes uit te voeren bij het consultatiebureau en was ze bijna altijd aan het huilen.
    Vandaag was ze aan het kletsen en heeft ze zelfs haar opdrachtje uitgevoerd! :D ze moest 1 blokje op een andere leggen. A legde direct alle 6 de blokjes op elkaar!

Nu ligt ze helemaal ingestort in bed.

Zo trots op mn meisje :)

Deel Deze Pagina