Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames,

Zo hier ff berichtje van mij, tijdje geleden alweer.

Lynn wat schrikken van je moeder, hoor dat het meevalt. Verder lastig van je vriendinnen. Heb hier zelf niet zo'n ervaring mee. Ik heb weinig vriendinnen en die hebben de volste begrip.

Wow!!! 17 woorden koekie!! C zegt een paar woordjes maar begrijpt bijna alles wat ik hem vraag en zeg. Zoals schone luier, tandenpoetsen, douchen dingen open of dicht doen. Opruimen bepaalde speelgoed zoals boek auto en zijn favo knuffels.

Cb: die waren ons mooi vergeten!! Van de week zelf maar even gebeld, zaten ze vervolgens helemaal vol en wilde me eerst pas in juni laten komen. Nu mag ik 18 mei dus voor de 18 mnd controle. Ga denk ik tussendoor wel naar de inloop want ben wel erg nieuwsgierig naar de lengte en het gewicht van C.

Verder gaat het hier wisselend. Ik merk dat ik de laatste tijd vaak erg moe ben en duizelig. Denk dat mn ijzer tekort weer opspeelt alleen neem ik daarvoor tabletten en die lijken nu ook niet te werken. Dus binnenkort maar ha bezoeken.
    Daarnaast vind ik deze periode in mn eentje wel erg pittig! Die driftbuien zijn hier wel iets minder maar nog steeds erg aanwezig! En C is dan absoluut niet voor rede vatbaar. Ik merk dat ik dat erg frustrerend vind. En als ik dus zo moe ben wordt dat alleen maar erger. Ik ben ook erg bang dat hij te verwent wordt want de driftbuien verschijnen doorgaans als hij zn zin niet krijgt. En ik ben dus bang dat ik voorheen te veel heb toe gegeven waardoor hij nu zo hoos wordt als iet niet krijgt of mag. Aan de andere kant denk ik ook nog steeds dat ie best jong is en dat het wel over zal gaan. Kortom waar doe ik dus goed aan?

Nou fijne koningsdag allemaal!!
    Wij gaan naar een indoor speelpaleis morgen en misschien nog even langs een mini kleedjesmarkt in het park.

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He dames,

@Koekie wat knap zeg dat A op het potje heeft geplast? Wat is jouw 'tactiek' mbt zindelijk worden? Zet je haar er gewoon af en toe op of herken je de signalen als ze moet plassen of poepen?

Wat fijn dat alles zo goed was bij het cb! Hier nog steeds geen uitnodiging gehad trouwens.. terwijl L volgende week 18 maanden is.. vandeweek toch maar ff bellen.

@Bibi wat vervelend dat je je zo moe voelt.. Ik heb ook last (gehad) van ijzertekort. Heb je weleens Floradix geprobeerd? Ik had het idee dat het bij mij wel hielp.

Vervelend van C's driftbuien zeg..Ik denk niet dat het te maken heeft met het feit dat je hem verwend hebt hoor.. Volgens mij is het iets wat bij de leeftijd hoort en het ene kind is nu eenmaal wat temperamentvoller dan het andere kind en de een zal het daarom ook meer hebben dan de ander. Dat je je zelf niet zo lekker voelt helpt natuurlijk ook niet echt mee:( Als L een driftbui heeft laat ik haar uitrazen, ze mag van mij dan alles (behalve haar zin;)). Op de grond slaan, huilen, met speelgoed gooien (tot op zekere hoogte:p), let it all out :p Als ze dan rustig is dan probeer ik haar uit te leggen dat ze niet altijd haar zin kan krijgen.. dan is het knuffel kus en gaan we weer verder met de orde van de dag.. :D Ik denk dat zodra ze door hebben dat ze er niets mee bereiken het vanzelf over gaat.

@hier veel onzekerheid mbt mijn moeder.. Het is inmiddels duidelijk dat er iets zit wat niet hoort, maar aanvullend onderzoek is nodig en we zullen nog bijna twee weken moeten wachten voordat we weten of het kwaadaardig is.. erg spannend en eng dus.

Met L is alles verder oke.. wel keihard gevallen gisteren:( Ze struikelde over haar eigen benen zo met haar voorhoofd tegen de rand van de kast aan.. Arm kind had een enorme bult op haar hoofd :( Gelukkig ligt het verder niet heel erg open ik denk dat alles wel mooi zal wegtrekken..

Vandaag Koningsdag.. gaan we wel ergens naar een braderie/rommelmarkt.. Veel plezier vandaag!

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Nog even een fotootje van gehavende L.. Een keer met pleister (en eierkoek haha) en een keer de schade :(

Bijgevoegde bestanden:

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Even kort berichtje:

Fijn te horen dat alles goed met je gaat bibi! Lijkt me wel lastig hoor aks je in je eentje bent. Niet even kunnen terugvallen op je partner. Mat ik denk dat je het prima doet hoor!

@lynn; he, ik hoop echt dat het meevalt voor je moeder. Wel goed dat ze er met zo'n onderzoek achter zijn gekomen. Wie weet hoe lang het anders had geduurd voor je moeder klachten zou hebben?

@potje; ik heb een paar maanden geleden een potje gekocht en deze op haar kamer gezet. Meer met het idee van ik kijk wel wat ze ermee doet. Wil ze erop prima! Doen we luier uit en mag ze erop. Wil ze niet? Ook prima, dan niet! Gelukkig vind ze het erg leuk en wil ze graag op het potje zitten.
    Gistermiddag lag ze op bed en werd ze wakker. Ze zei bah. Dus ik vroeg of ze op het potje wilde een zei ja. Heeft ze toch op het potje gepoept! :D
    Ik wil A eraan laten wennen en ik zie wel hoe het gaat. Leg er in ieder geval geen druk op.

@lynn; vervelend dat L gevallen is zeg. Gelukkig trekt het snel weer bij. A is hier ook flink gevallen vorige week op haar voorhoofd. Zal even fotootje opsnorren :)

Vandaag maar eens (heel orgineel) wat braderietjes afstruinen :p

Fijne koningsdag allemaal!

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gevonden!

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wow wat goed Koekie dat A aangeeft op het potje te willen poepen! Geïnspireerd door jouw verhaal hebben we afgelopen week ook een potje aangeschaft. Ik wacht nog even op het juiste moment om er mee aan de slag te gaan.. (niet dat ik weet wanneer dat is, maar denk dat L er nog niet helemaal aan toe is..)

Tsja, die kleintjes vallen zo snel.. en een ongeluk zit in een klein hoekje blijkt maar weer... Gelukkig lijkt L er niet zoveel last van te hebben, zal wel even duren voordat het dikke en blauwe allemaal weggetrokken is... al met al toch een flinke klap geweest.

Allemaal een fijne Koningsdag gehad? Wij hebben wat braderietjes afgestruind, zijn naar de winkel van mijn sv geweest en hebben s avonds gebbqd.. een geslaagde dag! Komende periode lekker vaak vrij. Ik werk morgen nog en daarna pas volgende week donderdag weer.. heerlijk! Geniet van jullie dag dames!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; ik had ook geen flauw idee wat het juiste moment was hoor. De eerste dagen had ik het potje beneden staan maar dat was geen succes. Tenminste; A vond het erg leuk speelgoed :D
    Vandaar dat we het potje op haar kamer hebben gezet. Zou gewoon kijken hoe het gaat en het lekker speels houden. Wie weet hoe ze reageert :)

@koningsdag; wij zijn even naar het dorp geweest en een dorpje verderop. Was druk en gezellig! Helaas was ik nog steeds niet helemaal fit dus we hebben het wel rustig aan gedaan.

@vrije dagen; hier ook veel vrij. Helaas moet ik 4 mei wel werken anders was ik ook een week vrij geweest. Vind dit altijd wel een lekkere periode met al die vrije dagen. Voor de clienten van ons is het minder fijn want die zijn uit hun ritme maar de weken gaan wel lekker snel :D

@hier; nog steeds niet helemaal fit helaas. Haf een flinke verkoudheid te pakken. Zo maar even boodschappen doen en dan bij de buurvrouw op de koffie!

Veel plezier vandaag!

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Lynn, wat naar van je moeder!

Wat die driftbuien en dat vallen betreft: dat hoort er allemaal bij nu natuurlijk. Eenmaal kunnen lopen is ook kunnen vallen. Ach, dat moeten ze ook leren. C heeft hier ook lelijk zijn hoofd gestoten toen hij viel. Gelukkig niet in zijn oog ofzo, maar net ernaast. De blauwe plek valt best mee. Snel een koude lap erop en arnikids van VSM tegen de kneuzing.
    En die driftbuien horen echt bij de leeftijd hoor. Heeft niets met eerdere verwennerij te maken. Sterker nog... juist door eerder veel aandacht te geven en er te zijn als ze je nodig hebben, krijgt je kindje zelfvertrouwen. En nu zijn die donderstenen hun eigen en jouw grenzen aan het opzoeken. Tijd om regels te stellen en hier consequent in te zijn.
    Wij straffen niet, en zijn dat ook niet van plan, maar regels zijn er wel degelijk. C klimt zelf in de kinderstoel en vervolgens op de eettafel en dat vind ik dus echt niet goed. Veel te gevaarlijk! Aan mijn haren trekken of knijpen mag hij ook echt niet, om maar even wat te noemen. Die dingen doet hij natuurijk echt niet expres om vervelend te zijn, maar ik ben wel consequent in mijn reactie. AU! Nee, C... Knijpen doet pijn. Ik wil niet dat je mama knijpt!
    En dan wel afleiden en wat anders gaan doen, anders blijft hij in de 'klierige' situatie (meestal als hij een beetje moe begint te worden).

Zijn jullie al met de kindjes naar de tandarts geweest?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @tandarts; hier nog niet geweest. Ben van plan om rond haar 2e verjaardag te gaan. Verwacht dat ze nu nog niet in haar mond laat kijken. Ik mag het niet, denk een vreemde ook niet :D

@hier; vanmorgen boodschappen wezen doen en bij terugkomst zei A: poep. Ik vroeg of ze moest poepen en A zei ja. Vroeg of ze op het potje wilde en toen zei ze ook ja. Dus A op het potje en ik ernaast gaan zitten. Na een minuut of 3 poepte A op het potje! :D Ik ben echt zo trots :D:D:D

Ga zo bij de hema even kijken voor onderbroekjes. Wordt al een groot meisje zo :)

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey dames ik kom ook weer ff mee kletsen. Beetje druk met van alles, niet echt achter de laptop gezetten om te reageren.

@koekie, ben niet de enige die nog zwangerschap kilo's eraan heeft zitten dus. Ik doe weight watchers online, ben voor de zwangerschap hiermee ook 33 kilo afgevallen. Helaas beetje druk om moment en schiet er nogal bij in. Gelukkig sta ik wel stil dus kom ook niet aan maar helaas gaat het er ook niet af. Ben ook nog beperkt door mijn bekken en staartbotje. Vorige week stukje gefietst dat was echt een hel. Afgelopen week weer bij fysio geweest en mag komende 2 week niet fietsen. Inmiddels weer opgeknapt?

@tandenpoetsen is hier ook drama. Hierdoor gebeurt het vaker niet dan wel, soms ben ik ff hard handig om het toch maar gedaan te krijgen maar dan is het wel een gebrul van N.

@lynn lastig he dat afvallen. Ik vind het nu nog lastiger als voor de zwangerschap. Ben je nog wel met je vriendinnen weg geweest het weekendje? Jeetje schrikken zeg van je moeder. Hoe is het nu al meer duidelijkheid?

@tulp leuk dat je ook ff lang kwam. Fijn dat alles goed gaat en jullie in jullie nieuwe huisje zitten.

@praten hier nog niet veel woorden. Het is momenteel alleen maar papa en ja. Verder is de koe helemaal hot, inmiddels kan hij die ook na doen. Hij geeft dingen wel aan op zijn manier, soms nogal gissen wat het is dat ik zoiets heb van word wel tijd dat je begint te praten. Laatst wilde hij iets en wij snapte hem niet en hij werd heeel erg boos.

@vallen N heeft om moment een blauwe plek op zijn wang en hoe hij eraan komt geen idee. Ook steeds vaker en meer blauwe plekken op zijn benen. Hoort er ook wel beetje bij vind ik haha. N laat zich hier laatst tijd uit het niets vallen, herkenbaar?

@potje wauw wat goed zeg. Hier wel al 1 in huis maar nog niet mee bezig geweest. Op moment heeft hij niet echt meer aandacht voor een vieze luier.

@driftbuien hier ook geregeld, al is het de laatste tijd wel iets minder weer. Ik probeer het hem uit te leggen als iets niet kan of mag maar dat komt totaal niet aan dus dan negeer ik hem. Hij zal het toch moeten leren. Soms heb ik wel eens het gevoel dat ik teveel toegeef en hem verwen . Lastig om te weten wat nou de juiste manier is. Ik probeer wel consequent te zijn, vind alleen lastig dat hij nog niet alles snapt.

@tandarts is N al wel geweest toen wij een afspraak hadden. Het was ook meer vanwege zijn afgebroken tandje die wilde onze nieuwe tandarts toch wel graag ff zien. Vanaf een jaar of 2 zal hij ook echt gaan denk ik zodat hij er aan went.

@hier na mijn laatste bericht ben ik echt goed ziek geweest. N is nog 3 dagen bij mijn ouders geweest, het lukte mij gewoon echt niet alleen. Inmiddels wel weer beter maar heb nog een vervelend hoestje en laatst dagen wat benauwd gehad. Ben vrijdag nog bij de ha geweest, gelukkig geen bronchitus waar ik bang voor was. Mijn huidige medicatie is verdubbelt voor 2 weken. Heb nog gevraagd of de schimmel in huis invloed heeft en dat het wel zeker. De ha zei vraag me af of het wel volledig weg gaat, ze moeten jullie anders maar een ander huis geven. Heb ook een verklaring gekregen voor de woningbouw. Hopelijk gaat er nu eens actie komen. Verder gaat alles wel zijn gangetje hier. Met N gaat alles heel goed, af en toe is het een boefje en clown in 1. Heerlijk genieten dus.

11. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik kom ook nog ff wat foto's spammen. Heb deze driewieler op rommelmarkt gekocht met koningsdag.

12. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    N vond het helemaal geweldig op de kinderboerderij. Is nu op een leeftijd dat hij er echt wat aan heeft.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames hier ook weer ecen snel bericht van mij!

Koningsdag zijn we kort bij rommelmarkt geweest en daarna kidzcity! C vond het geweldig vooral de ballenbak!! Daarna lekker patatje gegeten. En vervolgens was KO!

Driftbuien ik vind ze inderdaad vooral als ik zelf niet zo lekker ben erg lastig. C is echt een kleine drammer en snel boos. En gaat vervolgens oom erg lang door. Ik negeer het vaak als ik al een paar keer heb gezegd dat iets niet kan of mag. Als het echt heel erg is krijgt hij wel straf van mij. Dan gaat ie in de gang tot hij rustig wordt en dan leg ik nog een uit waarom iets niet kan of mag.

Tandarts toevallig afgelopen week afspraak gemaakt voor mezelf maar C vonden ze nog iets te klein. Mijn tandarts doet het pas vanaf een jaar of 2. C krijgt nu 3 kleine kiezen tegelijk.

C heeft sinds vrijdag waterpokken! Toen was dat nog niet zo duidelijk maar nu wel!! Hij zit helemaal onder de rode vlekjes/blaasjes.

Leuke foto's allemaal! Hoewel de blauwe plekken en bulten best sneu zijn natuurlijk. Ach hoort er bij C heeft hier al zo vaak blauwe plekken en bulten gehad. Soms ontdek ik ineens weer een nieuwe ergens waar ik dan niet van af weet hoe die eraan komt. Er zal vast ook veel gebeuren wat ik niet zie.

Nou ik ga ff van die spray halen voor de jeuk van C! Verder rustig dagje.

Fijna dag allemaal!!

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda: wat een leuke foto's! En wat wordt N al groot! Hier ook een driewieler alleen A houdt haar voeten stak op de grond. Dus nu staat hij nog even in de schuur :)

He, vervelend dat je nog niet lekker bent. Kan inderdaad goed door de schimmel komen. Hoop voor jullie dat er eindelijk actie komt en een ander huis krijgen!

Ik ben redelijk opgeknapt. Blijf nog wel wat hoesten en snotterig. Is een flinke verkoudheid in ieder geval.

@vallen; hier ook flinke blauwe plekken. Vooral op de benen. Ook laat A zich zomaar vallen en lacht erbij blijkbaar is dat erg grappig. Verder probeert ze ook op de vensterbank te klimmen. Gaat dan op haar speelgoed staan om zo erop te komen :)

@bibi; he beterschap met C! Gaat het inmiddels wat beter, heeft C veel last van de waterpokken? Arm ventje :)

@school; denken jullie hier al overna? Hoe zit het bij jullie met inschrijven? Ik ga A binnenkort inschrijven op school. We hebben in het dorp 3 scholen naast elkaar op 5 minuten loopafstand. Wat dat betreft maakt het dus allemaal niets uit. De een is christelijk, ander katholiek en de 3e is openbaar. We hebben gekozen om A naar de christelijke school te doen. Alleen daar moet je je dus nu al voor inschrijven :( Voor de andere 2 scholen hoef je je niet in te schrijven. Hoe zit dat bij jullie?

@hier; gaat allemaal lekker zijn gangetje. Van het weekend op kraamvisite geweest. Was erg leuk en A heeft weer met haar vriendinnetje gespeeld. Was alweer even geleden en ze waren zichtbaar blij dat ze elkaar weer zagen! Moet zeggen dat het bij mij wel aardig kriebelde toen ik dat kleine hummeltje zag :D

Nu maar even wat dingen in huis doen. Ben beetje lui vandaag :D

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh, en ml heeft van de week een mooie tekening op canvas gemaakt voor A op haar kamertje. Helemaal blij mee :D

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames,

Even een waterpokken update!
    Ze zijn inmiddels grote deels op retour. Havermout werkt echt het beste! Ik had van die kidsclinic mouse maar dat doet niet veel. Helpt ook maar kort tegen de jeuk. Wel heel sneu want hij zit echt van top tot teen onder en dan letterlijk!! Van onder zn haar tot onder zn voet en zelfs tussen de billen en de piep. Heel zielig. Hij was 2 dagen echt hangerig en koortsig tussen de 39-40 graden. Gelukkig krabt hij nog niet echt maar wrijft wel met zn handjes vooral op zn hoofd en in zn gezicht. Of met zn knuffel schuurt ie langs de plekken.

Scholen heb ik nog niet naar gekeken. Kreeg een vragenlijst van het cb waar dat ook al in stond en bedacht me eigenlijk toen las dat ik er misschien maar naar moet gaan kijken, maar nog niet echt gedaan. Ga binnenkort maar eens informeren.

Wat een leuke tekening koekie! Wat kan jouw man goed tekenen. Gaan jullie hem ook jog inkleuren?

Lekker lang weekend hier vanaf vandaag t/m dinsdag!
    Mooi van t weer genieten.

Fijn weekend allemaal!

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He dames,

Hier ook weer een berichtje van mij!

@Bibi ahhh wat sneu, de waterpokken! Vervelend dat C er zo ziek van is (geweest). Maar ik denk dat merendeel vd mensen/kinderen ze krijgt, dus je kunt het misschien maar beter gehad hebben ;) Geniet van je lange weekend!

@Panda.. leuke foto's zeg! Wat een binkie! L heeft ook een driewieler. Die had ze gekregen voor haar eerste verjaardag en vond ze in het begin prachtig! Nu is ze een stuk langer en komt ze met haar voetjes op de grond. Het is nu wachten tot de stok er af kan en ze zelf kan fietsen ermee.

Oh L wordt wakker... later meer! :)

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie bij wie ben je op kraamvisite geweest? is er een vriendin bevallen? Of heb ik ergens overheen gelezen:)

Snap het kriebelgevoel wel hoor.. ik heb het ook af en toe. Maar hier is een 2de nog echt geen optie ivm ruimtegebrek. We zullen eerst moeten verbouwen.

@tandarts onze tandarts gaf volgens mij aan dat het pas vanaf 2 jaar echt nodig is. Ik vind L er nu ook nog wel erg jong voor moet ik zeggen

@school is het niet zo dat basisscholen geen kinderen mogen weigeren? En dat er van wachtlijsten dus geen sprake kan zijn. Dacht weleens zoiets gehoord te hebben. Hier zijn we er in ieder geval nog niet mee bezig.

@vallen hier ook veel blauwe plekken op de benen, dus erg herkenbaar!

@hier gisteren hebben we de uitslag van het borstonderzoek van mij moeder binnen gekregen en te horen gekregen dat alles goed is! Wat een opluchting!

Verder gaat alles zn gangetje eigenlijk wel. L wordt met de dag grappiger en steeds onafhankelijker (wil en kan veel dingen zelf) ivm met de feestdagen ben ik de laatste tijd veel thuis dus het is enorm genieten met L !

Trouwens ook nog even het cb gebeld omdat we maar geen uitnodiging kregen. Mij is nu verteld dat het 18 maanden consult er sinds kort uit is:( en je pas met 2 jaar weer word opgeroepen.. Is schijnbaar dus niet landelijk geregeld?

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bibi; zijn de waterpokken de deur helemaal uit?
    Mijn man is onder andere technisch tekenaar van beroep en kan dus ook heel goed tekenen :D inmiddels heeft ml nog een woezel en pip getekent. Inkleuren gaan we niet doen. De kleur verf die ml gebruikt heeft met tekenen is dezelfde als de kozijnen en balken op de kamer van A. Dit weekend gaan we de tekeningen een mooi plekje geven op haar kamer :)

@lynn; inderdaad een vriendin van mij is bevallen. Van het weekend voorzichtig met ml over een 2e gehad en hij twijfelt nog. Voor A er was hadden we beide zoiets van 2 a 3 kinderen.. Nu is ml bang dat als er een 2e komt, A minder aandacht krijgt. Is ook wel zo maar een 2e kan ook een verrijking zijn voor ons en voor A. Dus ik geef ml nog maar even de tijd :)
    wat fijn dat de uitslag van je moeder goed is! Zeker een hele geruststelling!

@school; ik weet dat in ieder geval openbare scholen niemand mogen weigeren. Volgens mij christelijke scholen wel, al zul je niet snel geweigerd worden. Het "probleem" hier is dat de christelijke school erg populair is en ze dus bij een bepaald aantal kinderen moeten stoppen met plaatsen ivm ruimte. Vandaar de wachtlijst dus.

@cb; he, raar. Is dan denk ik niet landelijk geregeld. Hier is de afspraak met 18 maanden standaard.

@hier; ik geniet nu ook lekker van mijn vrije dagen. Hoef maandag pas weer te werken. En dan heb ik studiedag dus eigenlijk ook geen echte dag werken :)
    A is nu lekker in de tuin aan het spelen en ik zit in de zon :D
    Met A gaat het goed. Slaapt goed, eet goed en heeft maandag haar tand door haar lip gehad. Zit nu een bult en een korstje op. Ze had er wel flink last van want ze heeft 2 dagen geen kusjes gegeven :(

Zondag flinke opruiming gehouden. Veel speelgoed naar zolder gedaan, speelkleed opgeborgen die haal ik na de zomer weer naar beneden. Gisteren heeft ze van de buren zo'n v-tech treinstation met dieren gekregen! Ze is er helemaal weg van :D

Verder gaan we deze dagen een keukentje voor A kopen. We hebben een hele mooie van miele gezien met barbeque en friteuse :)

Ga even broodje eten met A.

Fijne dag allemaal!

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @school niet bij stil gestaan dat daar een wachtlijst voor kan zijn. Ik ga daar eerst ook nog niks mee doen. Ik hoop dat we dan toch echt wel ergens anders wonen dus dan zal N hier niet naar school gaan.

@koekie, leuk he om zo'n kleintje te zien. Kan jij je nog voorstellen dat A zo klein was? N groeit zeker goed. Hij gaat ook vooral de breedte in, net zijn vader. Hij loopt ook echt heel stoer soms met zijn schouders omhoog en borstkas naar voren van wat wil je dan haha. Wat een super mooie tekening zeg. Zou niet zeggen dat het een tekening is. Nog gelukt met het keukentje?

@bibiq hoe is het inmiddels met de waterpokken. Wel fijn dat hij ze niet kapot krabt wel zonde als je ze echt zou zien in het gezicht ofzo. Hij heeft ze wel goed te pakken dus, wel voordeel dat de kans klein is hij ze weer gaat krijgen.

@lynn wauw echt super die uitslag van je moeder. Zal wel een hele opluchting zijn en hoop stress die weg is. Weten ze ook wat het was? Hier ook pas in oktober weer heen, hier werd er blijkbaar ook bezuinigd.

@hier Alles gaat wel aardig zijn gangetje. Vooral druk elke keer. Vorig weekend weg met het werk van vl, was wel een zwaar weekend haha. Verder werkt de woningbouw nog steeds niet mee. Hebben duidelijke gevraagd om een bouwdroger maar zo ongeveer niemand weet wat het is. Kwamen met een simpele ontvochtiger aan. Vervolgens een bedrijfs langs gestuurd om te kijken of er een lek in de riolering is. Tja die is inmiddels gemaakt snap ze gewoon niet helemaal. Van de week maar weer achteraan wat hun volgende plan van aanpak is. Verder werkt mijn lichaam nog steeds niet mee. Heb heel veel last van mijn staartbotje, kan vrij weinig helaas baal hier heel erg van.

Hopelijk kunnen hebben jullie tips. N wil niet luisteren. Als hij iets doet wat niet mag hoe ik het ook aanpak aan vind het allemaal grappig. Bijten, schoppen en slaan bijv. Ook wil hij steeds over de rugleuning van de bank klimmen wat niet mag. Als ik hem “straf” dat hij dan van de bank af moet doet hij net of hij speelgoed pakt, loopt om de tafel en het spelletje begint weer van voor af aan. Ook benoem ik dingen duidelijk dat het gevaarlijk is, pijn doet enzo enzo. Op de gang/ trap zetten gaat hier helaas niet op omdat de hond in de gang opgesloten zit overdag omdat N en de hond niet samen gaan.

Deel Deze Pagina