Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik reageer eventjes snel.. binnenkort uitgebreider ;)

@niet luisteren... Als L niet luistert probeer ik haar aandacht te krijgen door haar bij haar arm vast te pakken (niet hard natuurlijk) en in haar ogen te kijken (ik ga door mijn knieen om op haar 'niveau' te komen) en duidelijk 'Nee' te zeggen of 'Nee dat mag niet' . Ik zeg het niet heel hard of heel boos, maar wel heel duidelijk en op een andere manier dan dat ik gewoon tegen haar praat. Meestal werkt dat, maar als dat niet werkt en ze blijft datgene doen wat niet mag dan herhaal ik het 'Nee' zeggen een paar keer en leidt ik haar daarna af met iets anders. Als ze na 2 of 3 keer aanspreken nog niet luistert gaat ze bij een 4de keer ook niet luisteren denk k dan.

Echt straf (op de gang/trap/in de hoek) geef ik L niet. Is sowieso nog niet nodig geweest en L zou daar ook niets van snappen denk ik..

@panda vind je het trouwens niet erg zielig voor de hond dat hij zo opgesloten zit de hele dag? Veiligheid van N gaat natuurlijk voor alles, maar het lijkt me ook wel sneu voor de hond op deze manier:)

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames!

@panda; ik kan me haast niet meer voorstellen dat A zo klein is geweest. Ze groeien ook zo snel :)
    Het keukentje is gelukt. A is er superblij mee. Ze is de hele dag door bezig met koffie zetten, eitjes bakken en barbecuen :D zal zo wel even een foto toevoegen!

@niet luisteren; is hier ook aan de orde van de dag. A is erg bezig met het aftasten van de grenzen. Wanneer A iets doet wat niet mag ga ik naar haar toe, maak op ooghoogte contact en vertel haar wat ze doet wat niet mag. Daarna biedt ik haar een alternatief. Bijv: A maakt het kastje met tv apparatuur open. Ik zeg: "A, dat kastje is van papa en mama, die blijft... dicht. Je mag wel in je eigen kastje kijken. " Dit moet ik soms wel 20 keer per dag herhalen. Vooral tijdens het koken is ze hier erg mee bezig. Niet altijd even handig maar met veel geduld en herhalingen gaat het goed komen.
    Straffen doen we hier niet. Ze is er in ieder geval nog te jong voor (vind ik) en ik verwacht dat ze het niet nodig zal hebben. Zolang ik A de dingen die ze doet /niet mag goed uit kan leggen kan de grenzen op deze wijze goed leren.
    Het gedrag wat jij beschrijft panda herken ik hier trouwens niet :) is van een iets andere orde als een kastje open maken. ..
    Hoe is het voor de hond panda? Lijkt mij ook wel erg sneu om de hele dag in de gang te moeten zitten. ..

@hier; drukke dagen. . De opa van ml is overleden. Dus afgelopen weekend die kant op geweest. Verder kon ik voor vandaag geen oppas regelen dus een dagje vrij. Morgen is de begrafenis. Ben erg benieuwd hoe dat gaat met A erbij. We gaan in ieder geval achter in de kerk zitten. Mocht A het echt zat zijn dan gaan we gewoon buiten bij de kerk voetballen :D
    Naar de begraafplaats lopen zal wel goed gaan. Daarna condoleren, dat zal ook wel goed gaan. Erna gaan we nog uitgebreid lunchen met de familie. Alleen de kerk wordt even een lastige denk ik. Maar misschien is ze wel zo onder de indruk dat ze er stil van wordt :)

Verder heeft A dus haar keukentje gekregen. Ze is er echt zo blij mee. Wijst de hele dag en zegt: mooi, mooi :) wel liggen alle spulletjes iedere dag door het hele huis te slingeren :D

Fijne dag allemaal!

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie gecondoleerd en sterkte met het verlies van de opa van ml.. Is hij plotseling overleden of was hij ziek? Vl heeft nog één oma, vind dat heel bijzonder. Zelf heb ik al bijna 15 jaar geen opa's en oma's meer en zij is dus eigenlijk de laatste persoon binnen onze familie die de oorlog heeft meegemaakt enzo (en gewoon echt al heel oud is ;)), altijd leuk om verhalen te horen over hoe het vroeger ging met bijv een baby (alleen wasbare luiers bijvoorbeeld..) en hoe het dagelijks leven er vroeger uit zag.

Hoe was het in de kerk? Verstandig om achterin te gaan zitten, zoiets zou niets voor L zijn ook..

Leuk dat A zo bedrijvig is met het keukentje! Waar blijft die foto nou? ;)

@hier gaat alles eigenlijk wel zijn gangetje. L doet lekker haar ding, is de laatste dagen wel wat hangerig en vraagt veel aandacht. Maar die periodes heeft ze wel vaker, zijn dan toch soort van sprongetjes ofzo ;)

As. zondag is ml jarig en zaterdag viert hij zijn verjaardag. Overdag voor familie, 's avonds voor vrienden, dus wordt een druk weekend. Maar gelukkig duurt het weekend één dag extra dus dat scheelt.

We hebben ook besloten om maar eens te gaan kijken voor een auto voor mij.. Vl gaat nu op dagen dat ik vrij ben met de fiets naar het werk (als het niet al te slecht weer is) en dan heb ik de auto, maar het blijft toch lastig plannen allemaal aangezien ik de auto dus niet heb als het erg slecht weer is (Want dan gaat vl niet om half 5 sochtends 22 km op de fiets zitten.. lullig he :p). Maar dat zijn natuurlijk ook juist de momenten dat ik de auto nodig heb.. Een tweede auto zou alles gewoon veel makkelijker maken. Weet alleen niet waar ik moet beginnen met zoeken naar de juiste auto.. Ik heb niet heel veel eisen, 5 - deurs zou wel fijn zijn ivm L, maar voor de rest maakt het me eigenlijk niet heel veel uit. Het liefst een niet al te grote auto.. Rijd nu in een ford focus station en dat is toch wel een vrij grote auto (lastig met parkeren) :p en heb al die kofferbakruimte ook niet echt nodig.. Hebben jullie suggesties? Waar rijden jullie in?

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; dank je wel. Hij was de laatste 10 jaar al iedere keer aan het kwakkelen met zijn gezondheid. Het ging net weer even goed met hem dus toch eigenlijk nog onverwachts dat hij overleden is. Enerzijds is iedereen erg verdrietig, anderzijds is het ook goed zo. Hij is 94 geworden.

Er waren niet veel mensen in de kerk dus we hebben gewoon bij de rest van de familie gezeten. Het ging erg goed. We hadden aardig wat rozijntjes mee :D A heeft af en toe wel wat gezegd maar niet gehuild. Ook heeft ze een roos op de kist gelegd. Erg mooi was dat.
    Er werden ook muzieknummers afgespeeld. A vond dat prachtig. Zat heerlijk te swingen op schoot :)

Hoorde achteraf dat mensen erg blij waren dat A er was. Afscheid nemen van iemand van 94 en dan zo'n klein meisje erdoorheen horen kletsen maakte dat het ook met een lach was.

Oh, het keukentje! Wist dat ik wat vergeten was. Doe m er gelijk bij :p

Alvast gefeliciteerd lynn! Hier is ml zaterdag jarig. Hij wilde het niet vieren maar er komen inmiddels toch wel een paar mensen.

Wij hebben een fiat panda als 2e auto. Ben er erg blij mee. Klein, 5 deurs, voldoende ruimte (desnoods op het dak :D) en goedkoop :)

Oh, A wil eruit :D

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Even een betere foto :)

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wow gaaf Koekie!! Leuk keukentje!

Fiat panda zat ik ook al naar te kijken, maar vroeg me erg af of er achterin genoeg ruimte is voor L + autostoel, maar dat is bij jou dus geen probleem? Vind het leuke autootjes.

Fijn dat alles goed ging in de kerk. En inderdaad, met zo'n kleintje in de buurt is het allemaal wat makkelijker relativeren he.. Zo bijzonder om te zien hoe onbevangen en onbezorgd de kleintjes nog zijn..

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je lynn.

A heeft voldoende ruimte achterin. Zit prima in haar autostoeltje. Wel even opletten dat als je beide lang bent een in de auto zit er nog wel voldoende ruimte voor de beentjes overblijft. ik ben maar klein en heb mijn stoel altijd naar voren. Ml is heel lang en heeft zijn stoel naar achteren. A zit altijd achter mij als we met ons 2en met de panda gaan want ml plet haar benen :D
    Maar de panda gebruiken we echt als 2e auto en ik rij dus meestal alleen met A.

Inderdaad dat kinderlijke onschuld. Zoo lief :D

Pff, vandaag 1 dagje gewerkt ( na er 8 vrij geweest te zijn) dus nu maar weer 4 dagen vrij. Echt aan toe :D:p

Slaap lekker allemaal!!!

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @lynn ja ik vind het zeker ook sneu voor de hond. Helaas gaat het niet samen. S'morgens zijn ze wel samen maar dat gaat maar heel ff goed en dan is de hond het weer zat. Ik zou zo ook geen andere oplossing weten helaas. Heb je al een auto gevonden? Hier heb ik nu een andere auto maar dat is een station, heb je niet zoveel aan.

@koekie nog gecondoleerd met de opa van ml. Fijn dat het zo goed ging met A in de kerk. Wat fijn dat je zoveel vrij bent. Gaat A wel gewoon naar de opvang of lekker thuis met z'n 2en.

@hier gaat alles wel zijn gangetje. Gister heeft vl een huis gezien op funda, stond er net een dag op Ben er helemaal weg van. Maar helaas zullen we het niet kunnen kopen denk ik dus kan er alleen maar over dromen. Huis heeft een hele goede prijs dus zal ook wel snel weg zijn denk ik. Vl heeft vanaf 8 juni 3 weken vakantie. Ga in zijn vakantie ook een weekje weg, hopelijk word beetje mooi weer.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; Dank je wel! A was de extra vrije dagen gewoon lekker thuis. Gaat niet naar de opvang maar heb wel de opa en oma's voor de vrije dagen afgebeld :)

@hier; we hebben weer even een groeispurtje geloof ik :D A ontwikkelt zich weer zo snel de laatste dagen! Haar woordenschat wordt iedere dag met zeker wel 5 woorden uitgebreid.
    Ook kan ze nu haar eigen naam zeggen. Ze wijst dan op zichzelf en am. Echt zo schattig :)
    Van de week heb ik haar ingeschreven op de basisschool. Er waren nog 12 plekken vrij voor haar jaar. 1 juli gaan we kijken op de school en als het bevalt volgt de definitieve inschrijving.

Even vraagje: kunnen die van jullie ja knikken? Het viel me van de week op dat A prima ja en nee kan zeggen maar alleen nee kan schudden.

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda balen dat je dat huis niet kunt kopen.. Zijn jullie actief op zoek naar een nieuwe woning of gewoon aan het rondstruinen? Jij bent thuisblijfmama toch? Is dat een bewuste keuze of ben je op zoek naar werk? Je hebt het vast wel een keer verteld, maar ben het ff kwijt :)

@Koekie wow wat gaat A hard! Hier wordt nog niet gepraat.. al zal L het er niet helemaal mee eens zijn dat ik dit zeg, want ze heeft wel degelijk veel te vertellen.. alleen niet echt verstaanbaar :D Wel snapt ze vrijwel alles en weet ze ook goed duidelijk te maken wat ze wil. Wat betreft 'ja' en 'nee': Nee schudden kan ze wel, al betwijfel ik of ze echt beseft wat het betekent.. ze doet het alleen als wij 'nee' zeggen. 'Ja' knikken en zeggen doet ze dus nog niet. Ben benieuwd wanneer dat allemaal komt.

@auto vandaag een auto aangeschaft.. het is uiteindelijk een suzuki ignis geworden.. Een degelijke, niet al te grote, maar ook niet al te kleine wagen.. ben er erg blij mee, woensdag gaan we em ophalen :)

@hier afgelopen woensdag naar de ha geweest met L.. ze heeft al ruim een week een heel lelijk hoestje. Als ze hoest moet ze ook vaak overgeven van het slijm dat vastzit. Op zich is ze verder niet ziek ofzo, geen koorts, niest misschien wat meer dan normaal, maar verder niet veel opvallends. Zowel vl als ik zijn als kind astmatisch geweest dus wilde er wel even naar laten luisteren. Gelukkig hoorde de ha nix geks aan L haar longetjes en denkt dat het toch een virus is. Inmiddels wordt het hoesten gelukkig al minder, dus lijkt vooralsnog met een sisser af te lopen. Verder lekker weekend.. weinig gepland, maar da's ook wel eens lekker :)

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; dat praten kan echt opeens heel snel gaan hoor. Een week of 3 geleden zei ze misschien een woordje of 10/15, zitten we zeker wel boven de 50! Sinds vandaag zegt ze bijv; put, huis, boe (geluid van de koe), oehoe (geluid van de uil) en woezel.
    Maar ook hier wordt ook nog veel in het chinees gekletst :D

Fijn dat jullie een 2e auto hebben gekocht! Kun je toch weer wat meer kanten op.

Was de verjaardag nog geslaagd vorig weekend?

Fijn dat het weer wat beter gaat met L. Ook fijn dat haar longen goed klinken en ze niet astmatisch lijkt te zijn. Nu maar gauw weg met dat hoestje :)

Ik ga morgen met een vriendin eten en lekker bijkletsen. Verder niets gepland gelukkig.
    Nu maar even koken. Rucolastamppot. :p

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat fijn, een extra auto. Best handig!
    WIj hebben er maar een. Ik moet helaas met de auto naar het werk, dus ik breng C dan ook weg naar de opvang. ML gaat lekker op de fiets. Zou ik ook wel willen, maar dan doe ik er een uur over zonder langs de opvang te gaan, dus dat gaat me toch iets te ver.

Wat een enorme keuken, Koekie! C heeft voor zn verjaardag een keukentje gehad. Gelijk al heel populair en leuk om te zien hoe hij er inmiddels al anders mee speelt dan toen. Sowieso wordt het spelen anders. Autootjes zijn echt om mee te rijden en ander speelgoed wordt ook meer gebruikt 'waar het voor bedoeld is'.
    C is momenteel druk bezig met gaan springen, op zn tenen lopen, gooien met de bal en voetballen etc.

Leuk he, al die woordjes die langzamerhand komen. C begint ook al een aardige woordenschat te krijgen. Ik tel alleen de woordjes mee die ook consequent gebruikt worden en ook gebruikt worden op de juiste manier. Dus bijvoorbeeld: uil, koe, kat, baby, pauw etc, maar ook ja en nee (heel duidelijk) en au (als hij op je kop timmert en je zegt dat het pijn doet).

We gaan bijna op vakantie. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met een lange autorit. We gaan vroeg weg (uur of 5 ofzo), en hopelijk wil C dan nog even lekker slapen in de auto. We doen een aantal breaks waaronder een lekkere lange van de koffie tot en met de lunch ofzo. Wellicht kan hij dan na lekker lang spelen nog even slapen zodat we weer een stukje kunnen rijden. We gaan het zien. We gaan naar Frankrijk, het is prima in 1 dag te doen, dus voldoende speling om nog eens extra te stoppen.
    We gaan het zien!

Hier trouwens wel weer even wat sprong-kenmerken qua aanhankelijkheid, onrust en ineens veel nieuwe dingen.

13. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @koekie wat goed van A dat ze het zo goed doet. Wonen jullie in een drukke stad ofzo? Is maar goed dat je je al hebt ingeschreven bij de basisisschool.

@praten hier word druk gepraat maar vooral in een andere taal die wij niet kennen. Ja knikken en nee schudden is er ook nog niet bij. Van mij mag die wel wat beginnen met praten maakt het voor ons beide een stuk makkelijker. Als wij hem niet snappen kan die heel boos worden.

@lynn fijn dat jullie een 2e auto hebben gevonden. Maakt het voor jou dus ook een stuk makkelijker zo. Fijn dat het hoestje alweer afneemt en verder niks is als een virus. Ik ben niet geheel bewust thuisblijf moeder. Inmiddels is het wel een soort van keuze. We willen graag verhuizen, wat dichter bij vl zijn werk wonen. Aangezien kopen voor ons niet echt een optie zal zijn moeten we huren. Als ik aan het werk zal gaan kunnen we geen sociale huurwoning meer huren. Dan kom je in de vrije sector en die huurprijzen vind ik gewoon veel te hoog. Ik zou wel heel graag aan het werk willen, mijn wereldje is op dit moment wel erg klein.

@thauma fijn dat jullie bijna vakantie hebben, lekker genieten met hopelijk mooi weer. Geef je nog steeds borstvoeding?

@hier N is in een fase dat ik heel moeilijk en niet leuk vind. N kan echt enorm brullen als het niet gaat zoals hij het wil en soms gaat het echt helemaal nergens over. Ook het aankleden enzo is echt een drama. Hopelijk is deze fase snel voorbij. Hier bijna vakantie, hopelijk hebben we mooi weer want we blijven in nl. Gaan waarschijnlijk zondag naar de dierentuin ben benieuwd wat N er van gaat vinden. Wouden eerst 2 nachtjes naar texel maar dat is nogal prijzig.

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @thauma; inderdaad leuk om te zien hoe er steeds weer anders met hetzelfde speelgoed wordt gespeeld.
    Geniet alvast van jullie vakantie. Hoe lang gaan jullie?

@panda; Nee ik woon niet in de stad. Juist in een dorpje. De christelijke school is de enige waar je je moet inschrijven. Ze stoppen bij 29 leerlingen en dan is er gewoon geen plek meer. Ander opties is de openbare school maar daar sta ik niet in te springen.

Fijn dat je ook bijna vakantie hebt panda!

Kan me voorstellen dat het soms best lastig is dat gedrag van N.
    Zoals met alle fases gaat ook deze over gelukkig :D

@hier; vandaag had A een beetje een offday. Niet veel was goed, snel huilen en gefrustreerd. Zag vanavond ook links onder een wit puntje dus ik denk ze last van haar kiesjes heeft.
    Ook hier zie ik meer gedrag voorbij komen. Als haar zin niet krijgt is het al gauw huilen/krijsen, op de grond liggen en haar handen op de grond slaan. Vindt het er aan de andere kant ook wel weer schattig uitzien :p

@vakantie; hier pas half augustus vakantie. We willen wel weg maar geen idee hoe en wat. We kunnen van vrienden van ons misschien een grote caravan meekrijgen maar dan moeten we nog een plek zien te vinden. En dat is best lastig als het niet uitmaakt waar je naar toe gaat. Zit zelf naar zeeland te kijken of België. Aan het water (zee of meer) lijkt me ook leuk. Dus mocht iemand nog suggesties hebben? :D

Vrijdag wil ik met A voor het eerst gaan babyzwemmen. Hoop dat ze het wat vindt.
    Zaterdag wilde ml wat leuks gaan doen. Gaan denk ik voor het eerst met A naar de dierentuin :)

Weltrusten allemaal!

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dag dames! Wat is het rustig hier! Allemaal lekker druk bezig?

De off day van A is verder gegaan in een fase geloof ik. Sinds gisteren is ze weer een beetje in normale doen. We hebben een goede week te maken gehad met een driftbui of 10/15 per dag. Nou ja, ik dan. Want bij de opa's en oma's was ze heel erg lief zoals altijd. Pff, best vermoeiend hoor maar ook wel mooi om te zien. Zo'n klein ukkie wat op haar manier laat blijken dat ze het ergens niet mee eens is en dat ook rustig een uur kan volhouden. :$ echt om de gekste dingen kreeg ze een driftbui (niet in of uit bed willen, met ontbijt en lunch bij mama op schoot willen, niet naar binnen of buiten willen, 10 min voor het avondeten een koekje willen enz)

Maar sinds gisteren lijkt het dus weer beter te gaan. Ze oogt een stuk 'wijzer' en merk ook weer ander speelgedrag. Gisteren voor het eerst wezen babyzwemmen. A vond het helemaal geweldig! Na een half uurtje had ze het wel erg koud maar ze heeft er zichtbaar van genoten! Vrijdag gaan we weer :)
    Verder vanmiddag even naar het dorp. Is van alles te doen hier. Morgen bij papa kijken want die heeft beachvolleybal weekend. Kan ze lekker in de grote zandbak spelen :D

Hoever zijn jullie ukkies met puzzelen? Ik haalde vanmorgen de puzzels van A uit de kast en gooide ze allemaal om op tafel. In totaal 20 stukjes met houten knop en 4 houten stukjes zonder knopje. A legde ze binnen een paar minuten in elkaar! Naar mijn idee is het te makkelijk voor haar. Zou ik al over kunnen op van die puzzels van karton, of is ze daar echt nog te klein voor?

Fijn weekend nog dames!

16. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He dames,

Inderdaad een stilte hier! Is iederewn op vakantie?!

Ik maak me trouwens ook behoorlijk schuldig aan het stil zijn hoor, maar het is erg druk momenteel dus krijg haast de kans niet om te reageren!

Hier gaat alles trouwens goed, hopelijk bij jullie ook! Ik zal vanavond wat uitgebreider reageren!

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Thauma herkenbaar dat speelgoed steeds meer wordt gebruikt "waar het voor bedoeld is" L laat haar Fisher-Price hondje iedere dag trouw uit en de de stapelbekers worden inmiddels ook gebruikt om te stapelen ipv er alleen mee te smijten ;)

Veel plezier op jullie vakantie!

@panda hoe was de dierentuin? Zijn begin dit jaar met L geweest, maar toen was ze er nog wel wat te jong voor merkten we.. In juli gaan we een dagje naar de apenheul.. ben benieuwd!

Verder is de lastige periode waar N (en jij dus ook ;)) in zitten wel herkenbaar hoor... die periode hebben we hier ook gehad en zitten we zelfs nog een beetje in, vooral aankleden/luier verschonen gaat onder luid protest en ook bij alle andere dingen weet mevrouw heel goed te laten blijken als het haar niet zint. Tsja, leuk is anders, maar het hoort volgens mij wel een beetje bij de leeftijd. Ik probeer dan vooral zelf de rust te bewaren (lukt niet altijd direct waardoor er een kettingreactie onstaat L gefrustreerd -> mama gefrustreerd -> L nóg gefrustreerder). Er gaat vervolgens dan misschien wat meer tijd zitten in bijv het verschonen van de luier, maar hij zal toch echt verschoond moeten worden :)

@Koekie Leuk dat het babyzwemmen zo geslaagd was! Wil ook graag een keer met L, maar zondagochtend (de enige dag dat ik uit zou kunnen slapen..) om kwart voor 9 voor de deur van het zwembad staan is me tot op heden nog niet gelukt ;) Ben wel van plan naar de peutergym te gaan met L, maar dat kan pas vanaf 2 jaar.

Fijn dat de driftbuien een beetje over lijken. Zoals hierboven beschreven: erg herkenbaar!

@vakantie wij gaan eind augustus pas :) moet dus nog even volhouden ;). We gaan met de auto naar Noord-Italië, 2 weken naar de camping. Ik ben een week voor de vakantie ook al vrij en vl de week erna, zodat ik de voorbereidingen kan treffen en vl de wasjes kan draaien na de vakantie :p

@puzzelen L heeft wel wat legpuzzels maar kijkt er niet echt naar om. Koekie je zou een moeilijker puzzeltje kunnen proberen toch? En al blijkt dat ze nu nog te jong is, is dat echt geen weggegooid geld want over niet al te lange tijd kan ze er dan wel mee spelen :)

@hier nouja druk dus. Ik werk sinds twee weken weer 4 dagen in de week. Ik heb met mijn leidinggevende (die graag wil dat ik weer 4 dagen ga werken) een proefperiode afgestemd in juni om te kijken of 4 dagen werken per week bevalt. Tot zover bevalt het wel goed, maarja ik weet natuurlijk dat het nu maar voor 4 weken is en ik daarna weer meer tijd krijg voor zaken die nu af en toe blijven liggen (huishouden bijvoorbeeld..) Mijn contract weer om laten zetten naar 4 dagen is een ander verhaal..

Met L gaat alles goed. Nog steeds geen woord gesproken, maar brabbelt wel enorm veel. Als L in de voortuin aan het spelen is trekt ze veel bekijks met haar gebrabbel, gewijs en gegil :D Sinds kort eet ze ook haar avondeten zelf (deed ze nog niet, wij 'voerden' haar nog altijd). Verder gaat ze lekker haar gangetje, af en toe een driftbuitje, maar over het algemeen een vrolijk meisje :cool:

Wanneer gaan jullie beginnen met op het potje plassen? (of beter gezegd jullie kleintjes :p) L geeft af en toe wel wat signalen af waardoor ik het idee heb dat ze er aan toe is (gaat in een hoekje staan om te poepen en wil dan niet gezien worden en heeft vaak een droge luier). Heb haar al een aantal keer in haar blote billen op het potje gezet, maar dan kijkt ze me echt aan met een blik van: wat is hier de bedoeling van? :D

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; inderdaad lastig reageren als je zo druk bent he? Ik vraag me trouwens af hoe het met bibi is? Zij reageerde meestal wel trouw iedere week. Of heb ik ergens overheen gelezen?
    hoe gaat het werken lynn? Al een idee wat je met je uren gaat doen? 4 dagen vindt ik persoonlijk te veel. Voor mij is 3 dagen echt de max. Lastig hoor dat je met je werk eigenlijk niet 3 dagen kan werken.

Wat goed dat L haar avondeten zelf eet! Ook met bestek of met haar handen? A heeft de eerste weken met haar handen gegeten en is toen zelf gaan oefenen met bestek. Nu wilt ze perse met vork en lepel eten :D

@potje; ik heb een aantal maanden geleden een potje voor A neergezet. Meer met het idee van kijk maar wat je doet. Ze heeft al diverse plasjes en poepjes in de pot gelegd. De ene dag is ze er meer mee bezig als op een andere dag. Dat vindt ik tot nog toe prima.
    Ik merk wel dat A tijdens haar middagslaapje meestal droog blijft. Volgens mij ook een teken dat ze er aan toe begint te raken.
    Ik ga binnenkort beginnen om A op vaste momenten op het potje te zetten. Na het ontbijt, (want dan poept ze vaak), na de lunch (is ook voor het slapen), na het slapen en na het avondeten (erna krijgt ze haar pyama aan). Zit nog even te kijken wanneer ik dat het beste kan doen. Voor, tijdens of na de vakantie?

Ik lees trouwens vaak een boekje met A als ze op het potje zit (" de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft") :D Als het boekje uit is mag ze van het potje af. A pikt dit erg goed op!

@ babyzwemmen; nou, vorige week voor de 2e keer geweest en A vond er nu niks aan. Tenminste, het kinderbadje met speeltjes vond ze zo leuk dat ze erin wilde blijven zitten. Ze was het er niet mee eens dat we naar het grote bad gingen en dat heeft ze dus ook een half uur lang duidelijk gemaakt :D Aanstaande vrijdag is er geen zwemmen dus ik ben benieuwd hoe het de week erna gaat.

@puzzelen; inderdaad een kwestie van proberen! Morgen ga ik de puzzels erbij pakken en eens kijken wat ze ermee doet. We hebben namelijk al zo'n puzzelbox van woezel en pip. zitten puzzels in van 4,8,12 en 16 stukjes (ofzoiets) mocht het nu niet lukken dan inderdaad over een tijdje.

@hier; A is weer lekker zichzelf! Af en toe wel een driftbui maar niet zo extreem meer. Verder is ze heel duidelijk op zoek naar grenzen. Ze probeert uit hoe ik reageer als ze over de grens heen gaat. Ik tel dan tot 3 en bij 3 haal ik haar uit de situatie. De laatste tijd hoef ik nog maar tot 2 te tellen want A zegt zelf al 3 :D en vaak is ze dan al gestopt met hetgeen wat niet mocht.
    Vanavond zat A klem met het topje van haar vinger tussen de lade van de keuken. Het deed ook echt zeer want ze huilde flink! Ik twijfelde even of ik niet de hap moest bellen om eens te laten kijken. Het was /is rood en dik en ook wat pijnlijk als ik eraan zit. Nadat het gebeurde gingen we eten en toen was A weer rustig en vrolijk. Ze gebruikte haar vinger ook gewoon dus het lijkt mee te vallen. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.
    Verder is A weer over het algemeen vrolijk. Is dol op haar keukentje. Maakt graag koffie, gebakken eitjes en frietjes voor ons. Ook is ze dol op dansen op kinderliedjes. Ze draait dan zoveel rondjes dat ze duizelig wordt, stopt even een gaat weer verder met rondjes draaien. En dat herhaald zich dan steeds. Zo schattig :D
    Ook kan ze zich erg goed concentreren. Ze kan rustig een half uur zelf tekenen, verven of met haar duplo bouwen. Heel fijn!
    Qua kleding is ze helemaal over naar 92. Ik merk hier bij de hema dat maat 92 bij de baby's er vaak al uit is en je bij de meisjeskleding uitkomt. Gaat snel :p

Vandaag op het werk de toekomstplannen gehoord. Op welke doelgroep we ons gaan richten en de plannen met het terrein. De plannen met het terrein zien er mooi uit ( maar waar komt dat geld vandaan? :() Met de doelgroep ben ik minder blij. Op dit moment werk ik met ernstig verstandelijke gehandicapten met wat gedragsproblemen. Ze willen zich gaan richten op kinderen / jongeren met een matig tot ernstig verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblemen of een psychiatrische achtergrond. Juist het stukje agressie is iets wat ik eigenlijk niet meer wil. Dus vanmorgen eigenlijk de bevestiging voor mezelf gekregen dat ik nu toch maar serieus op zoek moet gaan naar een andere baan. Vindt het wel lastig, want wat ga ik doen?
    Gelukkig heb ik geen haast want de komende jaren zit ik nog wel goed.

Nou dames, slaap lekker allemaal!

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @puzzelen heeft N sinds kort pas ontdekt, van de houten legpuzzels. Moet hem nog wel helpen er naast te leggen. Moet zeggen dat die van hem best moeilijk is.

@lynn lijkt mij wel erg druk om 4 dagen te werken. Weet niet meer of jij dat was die toen ook 4 dagen werkte en dat niet trok? Ik werk nog steeds niet en zolang wij geen ander huis hebben zal dat helaas ook niet lukken. Ons inkomen zal dan te hoog zijn en kunnen we geen sociale huurwoning meer huren. Ik zit nogal in een cirkeltje hierdoor, heb verder ook niks dus word soms echt helemaal gek. Ook gaat vl wel steeds de hot op en houd verder daarin geen rekening met mij, en het communiceren is ook drama de laatste tijd. Op potje plassen hebben wij nog niet echt aandacht aan besteed. Ik heb ook niet het idee dat N daar al echt aan toe is dus ik wacht nog maar ff.

@koekie, fijn dat het baby zwemmen zo geslaagd is. Leuk om te zien het dat ze ineens zo ontwikkelen he. Heb je de moeilijker puzzels al geprobeerd? Jammer van je werk zeg. Wil je weer een opleiding gaan doen? Lijkt me wel lastig om je om te scholen of heb je die mogelijkheden bij jullie wel?

@hier zijn een weekje op vakantie geweest in nl. Helaas hebben we niet zo geweldig weer gehad. Zaterdagavond begon ik ziek te worden en zondag was het helemaal mis. Heb de hele middag geslapen, zijn toen begin van de avond maar naar huis gegaan. Helaas ben ik nog steeds niet helemaal beter. Ben er zo klaar meer, ben nog niet zolang geleden ziek geweest. Hopelijk ben ik er nu toch echt voor komende jaar vanaf. Zijn donderdag naar dierenrijk in eindhoven geweest, is maar een kleine dierentuin die je zo gezien hebt maar voor N duurder dat lang genoeg. Ook zijn we zaterdag nog naar dolfinarium geweest, helaas vond hij dat minder leuk, voor de show's. Was hem denk ik te druk en hij moest bij de meeste dingen op schoot. Verder gaat het met N met up's en down's. Ene moment is het drama en het andere moment is alles goed. Deze fase duurt voor mij best lang. Gelukkig met iemand over gehad laatste en die begon te lachen en zei al het is net of ik mezelf hoor praten. Gelukkig, het is dus normaal, hoort erbij en het gaat over. Yeahh. Tijdens de vakantie heeft ontdekt wat spelen met zand is, hebben toen een emmertje met schepje en wat vormpje gekocht, hij vond het helemaal geweldig. Kwam nog een jongetje bij van een jaar of 3 a 4. N had een schepje en die werd afgepakt duur ff maar toen had hij zoiets hallo die is van mij die pak je niet zomaar af. Gister waren we ook buiten en die kinderen van de buren waren ook buiten en buurmeisje was met een balletje aan het spelen en die hield ze heel gemeen voor hem en toch net niet geven, heeft duidelijk van zich afgebeten. Vond wel leuk om te zien zeker omdat hij normaal nooit met kinderen speelt. Kindjes die ouder en groter zijn loopt hij zo meer weg, kindjes van zijn leeftijd weet hij niet zo goed wat hij ermee moet. N schijnt ook heel hard te groeien, zelf zie ik het niet echt. Ook begint hij steeds meer dieren geluidjes na te doen en weet nu ook heeel goed wat nee is. Echt leuk om te zien dat hij zich weer aan het ontwikkelen is.

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda lekker hoor, vakantie! Jammer dat jullie geen mooi weer hebben gehad. Vakantie in eigen land kan erg mooi en lekker zijn, maar het weer is altijd zo onvoorspelbaar he

Wat bedoel je dat het met N met ups en downs gaat? Zijn gedrag? of gezondheid?

Leuk ook dat N wat aandacht krijgt voor andere kindjes. Is erg herkenbaar, L trekt gelijk een sprintje naar kindjes als ze deze in de verte ziet spelen. Vind het soms weleens lastig, want ze doet het ook bij 'grote' kindjes van een jaar of 13/14 (die daar dus écht niet op zitten te wachten) Maar vindt het dan ook zo sneu om haar daar weg te halen

@koekie ja, ik mis Bibi inderdaad ook al een tijdje! Hopelijk gaat alles goed met haar en C!

Fijn dat de driftbuien over zijn! Hoe is het afgelopen met A haar vinger? Lastig he, van die ongelukjes.. konden ze maar even vertellen hoeveel pijn het nu eigenlijk doet, dan kan je zelf ook wat beter beoordelen of het inderdaad de moeite waard is naar de HAP te gaan.

Ah wat vervelend dat ze met je werk zo een andere kant op gaan. Duurt het nog even voordat de plannen doorgevoerd worden of is de doorlooptijd kort? Hopelijk heb je genoeg tijd om uit te vinden wat je wel wilt qua werk en de tijd om dit ook te vinden. Wil je een hele andere kant op of nog wel in de zorg?

@hier het zijn hier ff pittige tijden! L heeft de afgelopen week een erg zware week gehad. Van de één op de andere dag wilde ze smiddags niet meer slapen en deed ze ook savonds met slapen lastig. Daarnaast stond ze iedere ochtend om half 6 alweer rechtop in bed. En dat terwijl mevrouw toch echt wel moe was, want vorige week wilde ze smiddags niet slapen, dus ging ik maar met haar naar het winkelcentrum, viel ze dus in de auto in slaap ;) Ook vindt ze het ineens super fijn om in je armen in slaap te vallen, iets wat ze zelfs als hele kleine baby nooit wilde.. Op zich best een fijn gevoel hoor, lekker knuffelen en wegdoezelen, maar ik vind dat ze haar slaapjes gewoon in bed moet doen. Dat is de plek waar ze écht tot rust komt. Ook qua gedrag is het een lastige fase vind ik. Ze is ons duidelijk aan het uittesten en kan een aardige driftbui krijgen als iets niet naar haar zin gaat. Ze is dan even niet voor rede vatbaar. Nu heb ik eea gegoogled en het schijnt toch ook wel bij de leeftijd te horen. Toch wel een geruststelling :) Gelukkig zijn er ook nog genoeg momenten dat ik helemaal in een deuk lig hoor om L ;) En inmiddels lijkt het ook weer wat beter te gaan, de afgelopen twee dagen heeft ze smiddags weer geslapen en dat doet haar gedrag ook wel duidelijk goed. Toch vind ik dat L wel veel aandacht nodig heeft in vergelijk met andere kindjes. Als ik bijv lees dat A in haar eentje kan tekenen, verven of met duplo spelen, dan is L daar helemaal het tegenovergestelde van. Alles wat L doet wil ze bij geholpen worden en alle speelgoed waar ze mee wil spelen komt ze naar me toe om samen te spelen. Doe ik natuurlijk met liefde, maar wil toch ook wel stimuleren dat ze wat meer zelfstandig wordt. Ach, misschien komt het vanzelf met de tijd.

@werk afgelopen week te horen gekregen dat ik een vast contract krijg! Superblij mee! Het is waarschijnlijk voor 24 uur (3 dagen) in de week, maar misschien voor 28 uur (ene week 3 dagen, andere week 4 dagen). Dat moeten we maandag even afstemmen. De optie van 28 uur had ik zelf voorgesteld, omdat mijn leidinggevende graag wil dat ik meer ga werken. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar 24 uur.

@hitte hebben jullie last van de warmte? Afgelopen woensdag vond ik het nog redelijk meevallen. Op mijn werk is het gelukkig redelijk koel. L lijkt er niet zo heel veel last van te hebben gelukkig

Fijn weekend dames!

Deel Deze Pagina