Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Als A boos /gefrustreerd is mogen wij juist niet helpen. Ze wil het perse "zelluf" doen :D
    Wat dus weer frustratie oproept omdat het niet lukt. Het valt niet mee om klein te zijn haha.

@praten; komt vanzelf wel Lynn. Ik heb het idee dat A juist voorloopt met praten. Ze praat in ieder geval veel beter dan haar leeftijdsgenootjes. Merk wel de laatste tijd dat A ouder wordt geschat dan dat ze is. Ook omdat ze groot is denken mensen dat ze al 2,5 / 3 jaar is. Euhm.. Nee hoor, ze is pas 1 :D

@kledingmaat; 92 past ze hier ook nog net, sommige ook niet. De meeste kleding is maart 98 en soms ook 92/98. Sinds woensdag wil ze wel opeens jurkjes aan, normaal altijd een broek. Krijgt nu echt een eigen willetje en smaak haha.

@peutergym; wat moet ik me daarbij voorstellen? Als de oefeningen voor bijna alle kinderen te moeilijk lijkt te zijn moeten ze het misschien gaan aanpassen? Hier probeert A sinds een paar dagen een koprol te maken. Valt dat ook onder gym? :D

@hier; de rust is weer terug gekeerd. A is weer erg lief en eet weer als een bouwvakster. Heerlijk om mijn meisje weer terug te hebben haha.
    Vandaag is er voor het eerst een vriendje wezen spelen en dat ging super goed! Normaal kijkt A bij nieuwe kinderen de kat uit de boom maar nu helemaal niet. Ze ging gelijk frietjes met kip en ei voor hem maken in haar keukentje :p toen dat jongetje weg ging was het van beide kanten huilen. Dus gelijk maar een vervolgafspraak gemaakt.

Vanmiddag als A wakker wordt gaan we bij de vliegtuigen kijken. Wij wonen in een dorp rond Arnhem en in onze buurt is heftig gevochten met de oorlog. Deze weken stem in het teken van herdenkingen. Vandaag vinden er droppingen plaats op een stuk hei vlakbij. De hele dag vliegen al vliegtuigen over. Dus vanmiddag gaan we op de fiets even kijken. A vindt dat super mooi :)

Verder hebben we geen plannen voor het weekend, jullie wel?

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He Koekie, wat fijn dat het nu eer lekker gaat en je je meisje weer terug hebt :)
    Leuk he, die uitjes af en toe.

De eersten zijn hier al jarig geweest, denk ik, of niet?
    Wij moeten nog een ruime maand wachten, ons mannetje was laat.

Wij willen ons mannetje voor zn verjaardag een mooie houten loopfiets geven. Ik vind de wishbone bike een beetje duur... :)
    Zn huidige fietsje wordt duidelijk een beetje klein inmiddels. Welke hebben jullie?

C zit hier in mt 86/92. Dat wisselt hoe het valt. Hij is niet dik, dus als het lang genoeg is, dan past 86 nog. Vooral truitjes zijn aan de korte kant, maar met een romper eronder loopt ie niet in een blote buik in ieder geval.
    Ik vind het heerlijk om te luisteren naar het gebrabbel van mn mannetje. Hij kent al zoveel woorden en hij vertelt zoveel!

Zijn jullie kindjes al echt peuterpubertjes? C is heel duidelijk met Nee bezig en zich tegen vanalles aan het verzetten :)
    Vandaag kost me dat toevallig even moeite, maar dat komt omdat ik al een paar nachten slecht heb geslapen. Normaliter wacht ik rustig tot het over gaat en praten we erover.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @peutergym toevallig is een koprol inderdaad 1 van de dingen die ze moeten doen haha! Maar ook liggen op de grond als een vis, door hoepels lopen, omrollen, dansen (maar dan met elkaar). Voor nu zijn het voor L wel moeilijke dingen (en ook voor de andere kindjes die meedoen.. geen enkel kindje deed echt goed mee) maar ik denk ook dat als ze een beetje gewend is het wel beter zal gaan. Helaas hebben we het woensdag moeten missen, op de weg er naartoe kwamen we met pech op de snelweg te staan.. balen:(

@Koekie fijn dat A weer in haar doen is! Niet leuk.om je meisje zo te zien worstelen. Hoe was het bij vliegtuigen kijken, reageerde A erop?

@Thauma herkenbaar hoor peuterpuber gedrag. Vandeweek bijvoorbeeld klom L op de bank om er vervolgens op te gaan staan. Dus ik corrigeerde haar door te zeggen dat ze op haar billen moest zitten. Dit deed ze wel, maar terwijl ik wegliep ging ze weer op de bank staan (en met een big smile van kijk mij eens jouw opmerking van daarnet negeren :)) In die gevallen haal ik haar uit de situatie (in dit geval van de bank;)) en zeg ik duidelijk dat ik dat niet wil hebben omdat dat gevaarlijk is. Meestal werkt het wel, maat vergt somd wel wat geduld, omdat je moet blijven volhouden.

@verjaardag L is 1 november jarig. Volgens mij als een van de laatste kindjes hier. Het valt op een zondag dus gaan het ook die dag vieren. Het duurt nog even maar ben wel al bezig met de uitnodigingen schrijven. Tijd gaat immers zo snel, voor je het weet is het weer zover:)

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    A is van 26 oktober dus ook aan de "late" kant vergeleken met de rest (al zijn die inmiddels gestopt met schrijven). Ook wij willen een loopfietsje voor A geven voor haar verjaardag. Op dit moment heeft A geen fietsje. Ze heeft wel zo'n driewieler met duwstang gehad maar we vonden dat allebei een verschrikkelijk ding. A kwam er niet op vooruit. Ook op haar loopauto kwam ze niet vooruit, alleen maar achteruit. :(
    Verder vindt ik dat magic sand wel interessant of gewoon klei. Voor de rest weet ik het nog niet. Ze heeft al zo veel. Knutsel spullen is altijd wel handig. Nu zit ze in een duplofase maar in de kelder hebben we nog een bak duplo staan, dus dat heeft ze eigenlijk genoeg.

@peuterpuber; check :D Hier is A met momenten ook erg de grenzen aan het onderzoeken. Het bank verhaal klinkt heel bekend haha. Verder mag de kat niet meer in de buurt van het speelgoed van A komen. Als hij dat toch doet wijst ze heel belerend haar vingertje uit en zegt snel achter elkaar: "nee, nee, nee, nee". Van wie ze dat toch heeft? Niet van mij in ieder geval.
    Ik vindt deze fase wel weer erg leuk. Het aftasten van de grenzen in verschillende situaties. Heerlijk om te zien! Ze is dol op boekjes lezen van de bieb. Hoeveel ik er ook meeneem ik moet ze allemaal na het ontbijt en na het middagslaapje lezen. Vorige week had ik er 6 meegenomen. Helaas valt er niet mee te smokkelen want ze weet precies welke boekjes we geleend hebben :$ dus volgende keer neem ik er maar 3 mee :D

@peutergym; klinkt best lastig voor kindjes die nog geen 2 zijn. Dat ze voor de kleintjes dan niet wat makkelijkere oefeningen hebben? Maar misschien gaat het wel makkelijker als L gewend is.

@vliegtuigen; A vond het fantastisch. Er liepen ook veel militairen rond en dat vond ze wel erg leuk :D ondanks alle drukte en dingen die ze niet kent is ze op dat moment helemaal niet verlegen ofzo.

Ml is er vandaag niet dus ik ga straks met A samen pizza maken. Wordt de eerste keer, ben benieuwd wat ze ervan vindt.

@poepen; A heeft sinds maandag moeite met poepen. Ze zegt dat het auw doet en knijpt stevig haar billen bij elkaar. Dinsdag heeft ze bij oma een klein beetje gepoept (al huilend). Was niet heel hard ofzo. Sinds donderdag zit ze weer aan de lactulose en vandaag heeft ze zonder gehuil of au geroep gepoept. Ik zie niets zitten wat pijn zou kunnen verklaren. Het lijkt erop dat ze bang is om te poepen. Klinkt dat bekend voor jullie? Ik lees deze week vaak het boekje voor van: "de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft" en ik probeer het ook bespreekbaar te maken dat het allemaal heel normaal is een iedereen moet poepen. Hebben jullie nog ideeën/tips?

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    ff snelle reactie..

Het auw roepen bij poepen herken ik niet, maar L heeft wel een soort "schaamte" als het gaat om poepen. Ze gaat dan in een hoekje zitten waar we haar niet kunnen zien en gaat danheel stilletjes dr ding doen ;) We mogen dan ook niet naar haar kijken. Alswe dat doen dan stopt ze met poepen. Denk daardoor een soort schaamte dus.

Maar auw roepen is wel heel specifiek natuurlijk...maar ook weer vreemd als je zegt dat et niet hard is.. misschien buikpijn?

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    A gaat ook altijd in een hoekje zitten of onder de tafel als ze moet poepen. Volgens mij is dat wel bekend gedrag bij kinderen.
    Weet niet of het buikpijn kan zijn. Ze lijkt het alleen te hebben op de momenten dat ze moet poepen. De rest van de dag lijkt er niets aan de hand te zijn. Bij buikpijn lijkt het mee dat ze er vaker laat van niet hebben?

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey dames, leuk dat jullie hier weer reageren. Had hier alweer ff niet gekeken.

Gister is N alweer 2 jaar geworden. Zucht wat gaat de tijd eigenlijk snel. Ook is hier de peuterpuberteit op momenten goed aanwezig. N wil graag wil zelf dingen doen en ontdekken. Ook weet hij bepaalde dingen heel goed. Helpt mama ook erg graag zoals dingen weg gooien of zijn vieze was in de wasmand doen. We hebben leuke momenten en minder leuke haha. Ook zoekt hij soms graag de grenzen op. Ik vind het opvoeden soms best lastig, hoe moet je dingen aanpakken wat is goed en wat niet. Ik probeer vaak wat dingen uit en kom er dan achter wat bij N goed werkt. Zo waarschuwen wij 3 keer voor dingen, proberen hem af te lijden als dit niet werkt dan moet hij in de box. Vaak is dit ff protest maar dan gaat hij daar toch heerlijk spelen. Soms wil hij toch ook die momentjes voor zich zelf heb ik het idee. Ook is N heel erg knuffelig en geeft je graag ee kusje. Het praten is er nog steeds niet echt maar weet al wel heel goed dingen duidelijk te maken. Soms is hij te druk met spelen en wil iets bijv. drinken en gaat dan bijten ivm aangeven dat hij wil drinken.

@lynn wat leuk dat je naar peutergym gaat. Doe je dat ook echt samen of moet ze dat alleen doen?

@kledingmaat N heeft voor bovenkleding maat 98 en broekjes over algemeen 92

@thauma hier is het vaak ook op alles nee. Inmiddels komt ook alweer vaker ja uit haha.

@cb heb ik nog niks van gehoord. Als goed is moeten we daar deze maand heen dus zit met smart te wachten op de brief voor een afspraak.

@poepen doet N niet echt op een bepaalde plek/ houding. Hij doet het alleen thuis of bij mijn ouders verder niet. heeft hij niet van een vreemde haha.

Gaat er straks nog 1 van de kleintjes naar de peuterspeelzaal? Ik zou wel heel graag willen voor N maar ik vind 60 euro voor 2 dagdelen best veel geld terwijl ik niet werk. Hoop dat we voor februari nog kunnen verhuizen en het daar beter betaalbaar is. Zou voor N wel heel goed zijn namelijk.
    Met de zwangerschap gaat tot nu toe alles goed. Ik verneem dat je er bij een 2e toch iets minder aan denkt als bij de 1e. Ik kan niet wachten tot ik de kleine ga voelen, kon daar bij N ook heel erg van genieten. Ook willen we heel graag het geslacht weten, hebben 21 okt. een geslachtsbepalende echo dus nog ff in spanning. Verder om moment is vl ziek thuis, hij heeft een longvliesontsteking, kan helemaal niks dus alles komt op mijn schouders terecht. Valt me best wel tegen eigenlijk. Verneem het ook lichamelijk, last van me rug en buik en erg moe. Heb N daarom ook een spoedcursus trap aflopen gegeven zodat ik hem minder hoef te tillen.

Zo ik heb wel weer genoeg gekletst volgens mij.

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wow... al de hele maand niets getypt hier.

Hoe gaat het met iedereen? Gefeliciteerd met alle verjaardagen!
    Vraagje... wat trakteren jullie bij de opvang?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Inderdaad, erg rustig hier!

Vandaag is A 2 jaar geworden! Gisteren gevierd en vandaag hadden ml en ik allebei vrij genomen.
    Gisterochtend heeft A haar "kinderfeestje" gevierd. We hadden 4 kindjes uitgenodigd + ouders natuurlijk. Was wel erg gezellig! 'S middags kwamen er familie en vrienden waarvan de meesten ook bleven eten. Lekker druk maar ook wel erg gezellig! A viel om 19.30 uur als een blok in slaap :D
    Ze is erg verwend met vooral puzzels en boekjes, daar is ze dol op :) van ons heeft ze een puky loopfiets gekregen. Gisteren even geoefend en vandaag weer en ze gaat steeds sneller. Ook het sturen begint ze vandaag door te krijgen. Verder heeft ze nog een speelmat voor beneden gekregen van die foamtegels. We hebben ook haar naam erin gezet met die foamtegels. Ook heeft ze een Nijntje slaap trainer gekregen. Vanavond samen met A aangezet, dus ben benieuwd morgen ochtend.
    Verder gaat het allemaal goed hier. Haar laatste kiesje is er gelukkig door, ze is vrolijk en leert snel. Praten kan ze nu in 7 woord zinnetjes. Gaat echt heel snel!
    Vrijdag moet ik naar het CB, ben benieuwd hoe lang en zwaar ze is.

Het enige wat nog steeds niet vlot is de ontlasting. Daar binnenkort toch maar eens een afspraak voor maken bij de ha.

A gaat niet naar de opvang die geen traktaties maar ik vindt van die fruitspiesjes altijd erg leuk! Lekker makkelijk en gezond! Of een watermeloen uithollen en daar een egel van maken. De stekels zijn dan spiesjes met watermeloen eraan. Even googlen voor een foto, maar is ook erg leuk!

Wat doen jullie eigenlijk met sinterklaas? Wij vieren normaal alleen kerst maar ouders en schoonouders beginnen nu ook over sinterklaas. En tja; als je tegen de een ja zegt moet je ook tegen de ander ja zeggen:)

Ene kant vindt ik het erg jammer dat er weinig geschreven wordt. Ik check wel regelmatig. Maar het gaat hier eigenlijk erg goed dus heb ook weinig te melden. Ben altijd wel benieuwd hoe het met jullie ukkies gaat :D

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dames, hier ook weer een reactie van mij! Vind het vaak lastig de tijd te vinden iets te schrijven.

Gefeliciteerd met jullie kleintjes! L was afgelopen zondag jarig en ze heeft een topfeestje gehad en is flink verwend.

Hebben jullie allemaal al een uitnodiging van het cb gehad? Hier nog geen brief gespot helaas, morgen maar eens bellen...

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Nog gefeliciteerd Lynn!

Ik had begin oktober een uitnodiging van het cb gehad en afgelopen vrijdag ben ik geweest. Anders even erachteraan bellen?

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi meiden,

Wat leuk dit topic! Heb nooit meegeschreven, wist niet van het bestaan af :) maar ik vind het toch wel leuk om te lezen/horen hoe het met leeftijdsgenootjes van dl gaat!

Onze dochter is een heerlijke, vrolijke en drukke peuterpuber! Ze praat erg goed voor haar leeftijd, dit doet ze dan ook de hele dag ;) Spelen vindt ze iets lastiger. Ze kan zichzelf eigenlijk niet of nauwelijks vermaken. Ze speelt het liefst met andere kindjes of gaat lekker naar buiten met ons. Ik hoop dat dit nog komt, anders duurt de winter zo lang... Ze is 2,5 week geleden grote zus geworden. Een hele verandering in haar leventje, maar ze pakt het (gelukkig) heel goed op.

Hier ook nog geen uitnodiging van het CB trouwens!

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Leuk dat je mee wilt schrijven Edith! Wel is het zo dat er niet veel meer geschreven wordt hier en het topic een beetje aan het doodbloeden lijkt.

Nog gefeliciteerd met je kleine ventje. Hoe gaat het met hem? Fijn dat DL het goed oppakt.
    Lastig hoor dat ze zich moeilijk alleen kan vermaken. Vooral nu je er nog eentje bij hebt... Gaat ze wel naar de opvang? Helaas geen tips voor je mbt zelf spelen. Hier wordt zo goed zelf gespeeld dat ik soms moeite had om met /naast haar te spelen. Merk dat dat de laatste tijd wel wat beter gaat.

Hier een meisje van 26 oktober dat ook erg goed praat. Ze gooit er met gemak 7 woord zinnetjes uit, en haar woordenschat en begrip is erg groot. Ze kan zich prima alleen vermaken. Is dan bezig met haar duplo of aan het puzzelen. Ook tekenen en kleien vindt ze erg leuk, al kan ze dat minder goed alleen doen. Maar het liefst kruipt ze naast me op de bank met een hele stapel boeken die ik woord voor woord voor moet lezen en o wee als ik wat probeer over te slaan :D
    Daarnaast is ze ook graag buiten bezig. Gaat graag naar het bos, speelt in haar speelhuisje en sinds haar verjaardag is ze aan het oefenen op haar loopfietsje.
    Ook speelt ze graag met haar vriendinnetjes of vriendje. Vooral met haar vriendje heeft ze een mooie klik. Wie weet wat er nog uit voortkomt :p

Vorige week bij het CB geweest. Ze is weer helemaal goedgekeurd. 91 cm en 13 kilo. Opdrachtjes deed ze prima en de CB arts heeft ook nog even naar haar hart geluisterd en dat was helemaal prima!

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ook hier is de verjaardag weer achter de rug. Was een leuke dag. Erg gezellig geweest en C heeft lekker gespeeld.

Morgen weer naar het CB en dan een jaar niet meer geloof ik. Heerlijk :)

C is helemaal van het bouwen. De vier-elementen blokken en regenboog van Grimm zijn ernstig populair. De treinenbaan ook trouwens!

Als C even niet zo fijn alleen kan spelen gaan we wat samen doen. Dan heeft hij even mamatijd nodig. Als we daar even de tijd voor nemen kan hij daarn vaak weer zelf heerlijk vooruit. En anders betrek ik hem bij wat ik moet doen en helpt hij met het opvouwen can de was, of met koken ofzo.
    Is best gezellig zo saampjes :)

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ff hier niet gekeken hier en zie aardig wat reacties. Ik reageer een andere keer ff uitgebreider. Gaat hier allemaal niet zo lekker momenteel. Ben behoorlijk ziek geweest vorige week en van weekend zware verkoudheid erbij. Gister bleek het een bronchitis te zijn. Volgende week gaan we een midweekje weg.

16. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk dat hier weer geschreven is! Ik moest er ook echt weer even tijd voor vinden :) Ik heb op het moment 2 snotverkouden kindjes, maar dat zal bij jullie niet veel anders zijn denk ik! Meer dan neusspray, Luuf en bij koorts een pcm kun je niet doen he? Maar zielig blijft het wel! (en papa en mama hebben wallen tot op hun knieën, haha!)

Wat ontzettend fijn dat jullie kindjes zo goed kunnen spelen! Ik maak me dan echt een beetje zorgen om dl. Iets bouwen kan ze echt niet (wordt het na 1x proberen boos weggegooid :)). We hebben nu de Ark van Noach geleend van een nichtje. Maar verder dan alle diertjes op de grond gooien komt ze dan ook niet. Ik hoop dat het echt nog komt. Voorlezen vindt ze trouwens ook heerlijk. Ze kan sommige boekjes bijna opzeggen :D Ik heb het ook al op de creatieve tour gegooid. Stickerboekje vond ze 5 min leuk en kleuren wil ze vooral dat ik dat doe. Ze heeft een Puky Loopfietsje, maar als dat even niet lukt, stapt ze er ook meteen boos vanaf :) Driftig tantetje hebben we hier, hihi!

Ik kan er wel erg van genieten dat ze zo leuk met andere kindjes kan spelen. Ze vindt vooral heel hard achter elkaar aan rennen leuk :D Ze gaat nu in mijn verlof nog 1 dagje naar de gastouder. Normaal werk ik 3 dagen en gaat ze de andere dagen naar oma en mijn tante. Ze staat nu 2 maanden ingeschreven voor de psz. Ik denk dat ze dat ook geweldig leuk zal vinden, maar ik was helaas iets te laat met inschrijven...

@Koekie: Lange, slanke dame zeker? Ik wacht nog op een nieuwe oproep, maar weet sowieso al dat dl hier 15 kg weegt. Ze past nu net kledingmaat 92.

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; weer wat opgeknapt? Lekker een midweekje weg. Waar gaan jullie heen?
    Hoe gaat het met je ze?

@thauma; nog gefeliciteerd met C. Hoe was het bij het CB?

@edith; hier gelukkig bijna geen verkoudheden. Scheelt misschien ook omdat DL (nog) niet naar de opvang gaat? Aan de andere kant komt ze wel veel in contact met andere kinderen maar ze is vrijwel niet ziek /verkouden.
    Ik leg trouwens altijd een ui op de slaapkamer bij verkoudheid. Heb het idee dat dat vaak wel helpt.
    Dat zelf spelen komt vanzelf wel denk ik. Klinkt inderdaad als een pittig meisje! Hier ook de puky fiets. Ze heeft m nu net 2 weken en scheurt erop alsof ze hem al maanden heeft :D

A is een lang meisje maar haar gewicht is precies gemiddeld voor haar lengte. 15 kilo is best veel? :$:( De vriendjes van A zijn allemaal kleiner en lichter. Haar vriendinnetje is bijvoorbeeld 3 jaar, 88 cm en weegt 12 kilo. Merk wel dat A vaak ouder geschat wordt als dat ze is. Komt misschien ook omdat ze goed praat en behoorlijk "wijs" is voor haar leeftijd.

We zitten hier in kledingmaat 92/98 al gaan we nu meer naar 98 toe. We hebben broeken in 92 die nu eigenlijk echt niet meer kunnen...

18. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    15 kg is indd boven het gemiddelde. Maar het is echt haar bouw: stevige benen en billen enzo. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen op het cb de volgende keer... Qua lengte zit ze denk ik iets onder het gemiddelde, terwijl mijn man en ik allebei vrij lang zijn. Groeispurt in de lengte komt misschien nog...

@slaapje: slapen jullie schatjes nog 's middags? Hier was het lange tijd 'gedoe', maar sinds de komst van haar broertje ligt dl iedere middag 2 uur op bed. Lekker hoor! Dan is de middag niet meer zo lang en blijft ze tot het avondeten gezellig!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Middagslaapje gaat hier sinds 2 weken wisselend. Ene dag slaapt ze 1 tot 3 uur, andere dag slaapt ze niet. Ik leg dr wel iedere dag op bed. Dagen dat ze niet slaapt zingt / speelt ze een uurtje.
    Ik denk dat het hier gauw gedaan is met het middagslaapje. Ze trekt het ook prima tot 19.00 uur dus dat scheelt ook wel.
    Nou moet ik zeggen dat A eigenlijk nooit "problemen" heeft met slapen. Als ik haar om 19.00 op bed leg hief ik er (in principe) niet meer naar toe tot ongeveer 6.45 uur. Dus dat is wel lekker.

A heeft de lengte niet van mij haha. Ik ben zelf 1.64 cm. Ml is 2 meter dus hoop dat ze ergens daartussen stopt.

Vandaag een heerlijk dagje. Vanmorgen boodschappen gedaan, erna kwam haar buurmeisje spelen. Vanmiddag geslapen en op haar loopfietsje nog een boodschapje gedaan. En nu is ze (eindelijk weer) aan het poepen! :D Heb er 4 dagen op gewacht dus benieuwd wat ik zo in de luier aantref ;)

Ik wilde eigenlijk zelf pepernoten bakken maar onze supermarkt heeft de bakmix niet? Van het weekend maar even een dorp verder kijken. Of zou het nog te vroeg zijn? Lijkt me niet omdat de rest er al wel ligt?

Van de week het verhaal over sinterklaas vertelt en A is er nu helemaal mee bezig. Zingt de hele dag door sinterklaas kapoentje :D Echt zo lief!

Oh, even A een schone broek geven en zo koken! Fijne avond!

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames wat leuk dat jullie hier nog schrijven!! Het is voor mijn een eeuwigheid geleden.
    Ik heb globaal wat terug gelezen.

Sorry voor de late reacties maar panda nog gefeliciteerd met de zwangerschap.
    En degene van wie de sopa was overleden nog gecondoleerd. (Sorry ik weet even niet meer wie t was heb aardig wat gelezen)

Edith leuk dat je mee komt schrijven.
    gefeliciteerd nog iedereen volgens mij zijn alle kindjes inmiddels 2 geworden!

Ik heb het echt even heel zwaar gehad, het was me gewoon te druk met werk en C in mn eentje. C is een temperamentvol mannetje en dat vind ik erg pittig. Stond zijn verjaardag lijkt t me ineens weer mee te vallen. C praat steeds meer gaat ineens heel snel van onverstaanbare babbels binnen een paar weken van 2 naar 3/4 word zinnen zoveel makkelijker. Hij is ook erg knuffelig heerlijk!
    Kortom het gaat weer iets beter.
    Dus zal proberen ook weer vaker te schrijven. Hoewel ik moet zeggen dat ik avonds nog steeds bekaf ben en op de vrije dagen ook veel met C bezig ben. Samen met de duplo spelen mama vindt t ook erg leuk namelijk. Naar t bos of speeltuin samen knutselen/schilderen. Of gewoon filmpje kijken of boekjes lezen. Ik vind deze leeftijd wel erg leuk omdat ze veel meer kunnen.

Hier C ook geprobeerd voor te bereiden op sinterklaas naar volgens mij snapt ie t nog niet. Wel vandaag al sinterklaasliedjes opgezet. C vind zinnen erg leuk en probeer ook zelf mee te zingen.

Middag slaapje is erg wisselend. Doordeweeks op het dagverblijf slaapt hij vaak 2-3 uur. Thuis in het weekend (vr-ma) als ie slaapt ook 2 uurtjes vaak de eerste 2 dagen de laatste 2 slaat ie vaak over maar is dan wel tegen etenstijd erg moe. Soms wordt ie dan wat lastig en andere keren niet dus is te handelen.

Nou dit was t ff voor nu. Tot snel!

Deel Deze Pagina