Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hier gaat papa weer eerste dag werken na weekje vrij dus mama's eerste nachtje alleen qua voeden. Kleine kreeg om 20:00 bv en had toen geen zin meer om te slapen. Wakker zijn, blijven zoeken, jammeren, spugen, weer zoeken. Zat ik daar beneden in mijn badjas met haar. Ik was erg moe dus van plan om na de voeding van 20:00 naar bed te gaan. Helaas... :(

Heb tot 23:45 beneden gezeten en dus volgende voeding daar gedaan. Pas daarna viel mevrouw echt in diepe slaap en kon ik haar in de wieg leggen zonder dat papa wakker werd. Om 3:10 kwam ze weer opnieuw dus 3uur kunnen slapen. Gaaaaaaappppp..... nu al twee poepluiers verschoond en nu wachten tot ze klaar is met drinken. Inmiddels is de wekker van papa ook gegaan dus meteen gevraagd of hij een nieuwe kruik voor in bed wil maken. Hopen dat ik daarna nog wat uurtjes kan slapen. Truste meiden!

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier ook een gezellige nacht. Elk uur wakker vqnaf kwart voor 1 en op 1x na elke keer willen drinken. Hij was enorm aan het persen, zonder resultaat, dus zal de energie wel nodig hebben gehad...
    Hopelijk heb je nog wat meer kunnen slapen prima. Ik ga vanmiddag nog maar weer een dutje doen.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Prima, klinkt alsof jij aanje regeldag zit bij ong. 10 dagen.
    Lili, klinkt ook vermoeiend zo..

Hier bij toeval best een aardige nacht gehad terwijl het niet zo best begon gisteravond.
    Vanaf half 9 geprobeerd om c in bed te krijgen. Toen ie toch overstuur begon te raken om 11 uur toch maar huid op huid bij mij in bed genomen. Nog ff drinken en kennelijk in slaap gevallen.
    Later wilde hij nog wat drinken, bleek het half vier. Meneer bediende zichzelf en ging weer slapen. En net om 7 uur weer. Ongekend!
    Wel een zere nek en rug van het rare liggen maar verder wel goed fit geloof ik.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Humpy wat naar van het borstweigeren. Zouden jullie spruw kunnen hebben?

Prima... klinkt inderdaad als regelen. Veel aanleggen, veel drinken, huidophuidcontact en veel rust (dagje samen op bed/bank). Hoe meer je hieraab toegeeft hoe sneller het voorbij is

Lili ...wat een rotnacht e sneu van de krampen

Thauna... klinkt goed!!

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier ook een goede nacht! F om 7 uur in haar eigen bedje gelegd. Om 8u zou ik op bed was moe en manlief keek formule1. Begon f te krijsen. Had ze gespuugd. Bed verschoond en f bij me gelegen omdat ze zo overstuur was. Half 10 gevoed. Om kw over 10 in haar bedje gelegd. Begon ze wat te zeuren om aandacht. Maar heb haar even laten jengelen en na 10 min sliep ze tot 5 uur. :) gevoed en tot 9 u bij mij geslapen :)

Prima fijn dat je er weer bent!

6. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Salapio, heb ik aan gedacht..maar geen uitslag in z'n mond en het is alleen in de avond uren. 'S nachts en overdag gaat t goed. Rond 6 uur begint ie te emmeren..

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm nee klinkt eerder als dag verwerken en clusteren en ongeduldig typetje ;). Misschien staat er iets nuttigs op bv.com?

8. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ja sag verwerken en krampjes was ook eerder mijn idee..en idd ongeduldig, toeschietreflex is behoorlijk dus makkelijk beginnen en dan wordt t werken en heeft ie geen zin in..en zich dan ook eerst zes keer verslikken en moeten boeren.. T houdt ons van de straat.

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Even een vraagje...

f had eerst bijna bij elke voeding een poepluier...
    Nu sinds gisteren helemaal niet.
    Ik weet dat kindjes die bv krijgen soms een week niet poepen maar kan dat ook zo ineens?

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor Juud, helemaal normaal.

11. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Gebeurt hier ook om en om..ineens weer elke dag en dan zo een dag of drie niks..

12. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ooh niets om me zorgen over te maken dus! Thanx

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    De lk is vanmorgen geweest. Vooral veel complimentjes over hoe handig en rustig ik met m ben. En verder moet ie wat beter aanhappen. Hij hapt goed maar glijdt dan terug waardoor ie te oppervlakkig drinkt.
    Even de diverse houdingen doorgenomen en nu gaan we kijken hoe nu verder. Ben benieuwd of het gaat helpen!

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Mooi Thauma. Is de roodheid in je borst helemaal weg?

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wat een fijne adviezen Thauma.

@borstvoedingspoep: Hier is het elke luier raak. Niet altijd zo geweest maar nu al wel 3 weken zo. We zijn nu de laatste flesjes afgekolfde melk aan het opmaken. Ik heb toch een bijzondere voorraad in de vriezer gehad! Ik ben al ruim 2 weken gestopt met kolven en het is nog niet op. De flesvoeding staat al wel klaar.

@dragen; ik heb een tricot doek en een geweven. Ik ben vorige week ook naar Carry-yoga geweest. Echt heel leuk!! Vandaag moest N. naar bureau voor zijn 2e serie vaccinaties maar volgende week hoop ik er weer bij te zijn!

Hier N nog altijd niet helemaal fit. Waarschijnlijk weer een nieuw virus maar op dit moment lijkt hij het zelf op te kunnen lossen. Het zijn natuurlijk niet allemaal van die gemene virussen zoals RS en Rhino. Ik ben benieuwd wat hij weegt. Boven de 4 kilo mogen we hem wat langer door laten slapen 's nachts. Afgelopen week was hij 3750 gram.
    Hij drinkt nu 7x90 bv. De hoeveelheid mag je vergelijken met flesvoeding. Wat drinken jullie kindjes? N. drinkt nu dus 90 per keer maar hij heeft als we meer geven echt nog het overloopeffect (het teveel komt eruit). Als we langere tijdens tussen de flessen willen laten zitten moet hij wel meer met 1 voeding kunnen drinken. Dan zouden we naar 6x100 moeten gaan (dat volstaat voor zijn lichaamsgewicht ook ondanks het minder is dan 7x90).

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He mega, wat fijn dat je zoveel hebt kunnen kolven! Waarom ga je nu eigenlijk stoppen met borstvoeding? Of was het al nooit de bedoeling?

De rode plek op mn borst is al veel minder en hij is ook niet meer hard en pijnlijk. Heb ook geen koorts meer gehad. Warmte, massage, veel laten drinken, rust en lostrillen met een elektrische tandenborstel hebben echt wonderen gedaan.

Nu nog ff verder voeden en hopelijk rond 9 uur op bed vanavond!!!

Hoe is t met de rest?

17. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @thauma: vervelend dat hij er na 10 min soms al terug is...

bij mij tijdens de dag om de 2 à 3 uur en 's nachts is het gemiddeld om de 4 à 5 uur, kan er bijna een timer opzetten: gisteren laatste voeding gestart 22u15, dan was het 3u en dan 7u

gelukkig een middagdutje kunnen doen tussen 2 voedingen door

@humpy: vervelend dat hij soms de borst weigert...

@prima: tof dat het allemaal beter lijkt te gaan!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mega... dat is idd een mooie voorraad geweest. L drinkt uit de fles ruim 100 ml. Maar dat is maar soms. Ze drinkt gemiddeld nog 8x bij mij. Maar of ze altijd zoveel drinkt... geen idee ;)

Hier alles goed. L heeft soms een onrustig half uurtje (max), maar is meestal van het slapen, drinken, overdag meestal ook even wakker (in nacht soms ook) en weer slapen... eerste lachje gezien en die was voor M. Nog een paar daarna voor mij. Echt bewust zijn ze niet maar ook niet die reflexen. Ben benieuwd wanneer die echte lachjes komen... die met die bekkies wagenwijd... heerlijk :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weet niet precies hoeveel tijd steeds tussen de voedingen zit. Ik hou het wel bij in mn borstvoedingsapp (topuitvinding) dus kan het zo nakijken. Maar wisselt sowieso van dag tot dag (voor mijn gevoel). Die app heb ik vooral omdat ik anders niet meer weet welke borst aan de beurt is.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overdag meestal om de drie. Avond om de vier of vijf. En dan vanaf een uur of 3 snachts een tijdje om de twee... ;)... nou dat ga ik maar weer verdringen :p

Deel Deze Pagina