Ik word knettergek inderdaad van die bh. Zit me niet lekker, maar met mijn maat moet ik overdag wel. 's Avonds doe ik lekker mn pyjama aan met daaronder een zwangerschapshemdje van de HEMA. Die geeft wat steun en sluit mooi aan bij de borsten. Daar blijven de pads bij mij wel bij op de plek. 's Nachts ben ik gestopt met de bh. Men zei tegen mij dat ik met bh moest slapen, voor de stevigheid en voor de pads. Maar het zit me echt niet lekker met draaien en op mn zij liggen enzo. Bovendien lijkt het me voor mn tepels beter om aan de lucht te drogen en voor mn borsten ook beter om niet altijd strak opgesloten te zitten (verstopte melkklieren?) Dus s nachts gewoon op een dikke handdoek met mn blote bovenlijf. Gelijk gezellig om ons wurmpje huid-op huidcontact te geven... Ik ben wel tevreden zo hoor. Nix geen plassen melk hier. We zijn ook al aardig op elkaar ingeregeld. Eventueel kan je lilypadz proberen. Ben ik ook erg tevreden over, maar dan drogen je boobz niet aan de lucht dus.
Ik heb nooit een bh aan in de nacht. En met een strak hemd blijft het allemaal wel aardig zitten. Infacol wordt wel in verband gebracht met krampen meen ik. Hier net weer poep op rug. En ik heb het vermoeden dat naast babyacne (veel) L ook eczeem heeft
Vannacht nog 2x wakker geworden met grote natte plekken op mijn shirt en bed ook nat Met bh en pads....
Aaah goed om te horen dat ik dus niet de enige ben die gek wordt van die bh's. Maar goed hempje had ik nog niet aan gedacht! Ga ik proberen. Ik draag veel ah bra's masr zelfs die zitten niet lekker nu. Zojuist de draagdoek binnen gekregen petrol blauw met groene ster! Nu ff oefenen met knopen. Heb t boekje erbij gekregen dus ga daar ff in kijken en anders lang leve youtube!!
De facebookgroep draagpraat heeft ook goede filmpjes (op youtube staat ook nog wel eens meuk). En via Dragen en Voeden, Natuurlijk Ouderschap, Dragen en Borstvoeden ook
Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Draag-instructies en handleidingen In het linkje ook een kleedadvies voor je baby bij dragen. Ik vond dat erg handig.
Vanmorgen zijn we nog naar het weeg(half)uurtje van het consultatiebureau geweest. Onze kleine man weegt nu 4080g! Dat is 200 gram aangekomen sinds zijn geboorte. Hartstikke keurig. Dus ondanks het soms wat gemakkelijke aanhappen krijgt ie gewoon genoeg binnen! Hebben jullie trouwens een slaapzakje voor de kleine in gebruik? Ik dacht dat dat misschien makkelijk zou zijn om s nachts te wisselen tussen huid-op-huid en terug in bedje. Niet al die kleertjes aan en uit trekken als ie net begint te slapen, zeg maar... En wat heeft de kleine dan aan in zijn slaapzakje? Alleen een luiertje of ook een romper? Salapio, wat vervelend die acne en eczeem! Mijn nichtje heeft vreselijke allergien en ook eczeem erbij. Mn schoonzus heeft flink lang borstvoeding (bij alle kids, maar vooral bij haar) en ook zelf flink haar voeding aangepast om te achterhalen wat het probleem was. Hoop voor je dat het meevalt en makkelijk te tackelen zal zijn! MIL: ik ben ook wel een keer in een plas melk wakker geworden, maar toen had ik stuwing. Heb jij het regelmatig? Ik wissel wel de pads (als ik die draag) na een voeding, want als de ene tiet leeggedronken wordt, lekt de ander. Ook leuk bij die LiliPadz trouwens; er zit altijd een klein beetje lucht achter rond de tepel en dat stroomt dan vol melk. Kan ik daarna het bakje leegkieperen, padje wassen en weer opdoen
Zeker handig! Bedankt. Ik twijfel er momenteel erg over elke middag voor het honden uitlaten... Vervelend van het eczeem en de acne... Wij hebben hier alleen een paar bultjes en 1 echt puistje gehad. Dat vond ik al zielig...
Tnx voor de tips Salapio! Ik heb geen fb maar de andere ga ik even bekijken. Het knopen gaat nu nog erg onhandig merkte ik al dus de kleine nog maar even niet gedragen! Kledingadvies idd ook erg handig. Gelukkig is ie na vannacht al de hele dag rustig en slaapt ie lekker.
Vanmiddag de doek geknoopt (al geprobeerd tijdens de zwangerschap, maar toen zat buik toch een beetje in de weg). Ik kwam er achter dat ik de doek toch wat lager moet beginnen Anders ligt onze hummel met zn hoofd op mn schouder. Ook gezellig, maar minder geschikt om ondertussen bv te geven De doek glijdt helaas automatisch in mn taille omdat ik daar zoveel smaller ben dan op de heupen. Hoe doen jullie dat?
@Thauma, M. slaapt 's nachts in een slaapzakje. Ze is een enorme woelmuis, slaapt met met de beentjes opgetrokken omhoog, trapt de dekentjes van zich af en kruipt omhoog. Ze wil ook wat omrollen en het slaapzakken houdt dat tegen. We hebben een fijne kleine van de Babydump gevonden voor 14,94.
Wij hebben een slaapzakje van de hema. Maat 50/62. Ik zou de filmpjes bekijken via de link Thauma. Op zoch moet je kindje op kusjeshoogte zitten. Voedhoogte is echt te laag. Als je wilt voeden in de doek zou je een knoop moeten maken die je ook los kan schuiven en dan dus je kindje op en neer kan halen. Hoe? Geen idee
@Salapio, die maat krijg ik hier helemaal niet bij de Hema Ik heb ook wat slaapzakjes te leen van een vriendin.
Voor welke houding knoop je hem, Thauma? Ik doe nu altijd in de kikkerhouding rechtop tegen mij aan. Dan maakt het niet veel uit waar de doek om mijn middel zit. Als ik hem er in zet kan ik makkelijk zelf de hoogte van hem bepalen. Ik doe Lucas' tegen mij aan en schuif zijn benen onder de doek, dan laat ik hem zakken tot de goede hoogte (hoofdje iets onder mijn kin, vrij hoog op mijn borst) en dan spreid ik de doek uit over zijn lichaam. Ik vind het moeilijk uit te leggen zo... De kommahouding krijg ik moeilijk voor elkaar. Daar begon ik mee, maar vond ik erg lastig. Kikkerhouding is ook beter voor 'm, dus maakt niet uit.
Ik heb een tricot doek en die ik wil ons manneke graag in kikkerhouding erin hebben. Inmiddels is het gelukt! Kusjeshoogte is trouwens een goede omschrijving. Sorry, nu ff klagen.... Pfffffffffffffffff wat een dag! Meneer wil alleen maar drinken, huilen, drinken, huilen... Heeft sinds 4 uur vanmorgen alleen maar 3 keer een uurtje geslapen en is verder de hele tijd wakker. Ik leg m in mn armen om te slapen, ik laat m aan de borst maar verder slapen. Ben met m op bed gaan liggen om te voeden en heb hem daar laten slapen, maar telkens zo kort! En zelfs met mn borst nog in zn mond begint ie hard te huilen. Ik heb m nu in de draagdoek; ligt ie rustig te dommelen, opent ie zn ogen, begint ie te huilen... en dan dommelt ie weer verder. Ik denk echt dat we hier een sprongetje te pakken hebben. Sjonge zeg! Dacht eerst nog dat ie gisteravond last van prikkels had ofzo, maar die hebben we vandaag juist zoveel mogelijk geminimaliseerd. Arm jochie...
L heeft, net als T had toen hij zo oud was, een doorslaapmoment vanaf eind van de middag. Nu ligt ze al te slapen vanaf 16u! Ga haar zo wakker maken na het journaal en bakkie thee. En er vroeg in want in de nacht is ze van de 2-3u sessies. .
Onze M. is soms zo actief dat ze niet in de draagdoek wil. Ze houdt er niet heel erg van om haar armpjes en beentjes 'ingebakerd' te hebben. Ze kruipt dan zo wat in de doek omhoog. Op sommige momenten wil ze wel, maar dat is als ze echt slaperig is.
S werd ook woest in de draagdoek. Maar nu zit hij juist graag in mn draagzak op de rug. Ik heb binnenkort een draagconsult om mn het rugdragen onder de knie te krijgen en het buikdragen echt goed te krijgen. Heb nu vaak last van de knoop...