Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Grappig Ikapia. Hier gaat Lucas juist altijd direct slapen in de draagdoek, maakt niet uit of hij klaarwakker is of niet.
    Slaap lekker dan Salapio!

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #342 Ikapika, 19 nov 2013
    Laatst bewerkt: 19 nov 2013
    Ons meisje is erg bewegelijk. Als in slaap valt of wakker is, is ze altijd in actie. Ze was in de buik ook altijd aan het bewegen en dat zie ik nu terug. Daarom hebben we haar in een slaapzak, want ingestopt onder de dekens valt ze slecht in slaap. Ligt ze 'los' dan valt ze heel snel in slaap. Nu ook. Ze ligt op mijn buik en in haar slaap draait ze zo dat ze nu dwars op mijn buik ligt ;) Ze is daarnaast een hongerige baby. Geen wonder als je steeds zo in actie bent haha.

3. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Haha, ik zie voor me hoe ze dwars over je heen ligt :D. Wel leuk om te zien dat alle babies anders zijn en die van jezelf dus echt een eigen persoonlijkheid al heeft. Je leert de eerste weken/maanden zo echt je baby kennen en dat gevoel zal denk ik voorlopig wel blijven met alle ontwikkelingen die ze ondergaan.

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    heb ook gehoord dat borstvoedingsmelk zich met de tijd aanpast aan de behoeften van je kind en daarom ben ik nog niet begonnen met afkolven (zou ook niet juist weten wanneer ik het moet doen eerlijk gezegd): want heeft weinig zin om melk voor "pasgeborene" te kolven en te bewaren voor later en dan geven aan een 3 of 4 maand oude baby: is dan toch niet de juiste samenstelling

kweet niet of het klopt, maar klinkt wel heel aannemelijk

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Pfff crisis hier! F in bed gedaan. . Kreeg ze krampjes. .. dus lag ze lkkr op haar buik op mijn buik... laat paar scheten en toen werd het vochtig op mn buik. Spuitluier van voor tot achter...
    Dus f in bad gedaan en nu slaapt ze heerlijk!

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb een foto van M. in mijn album gezet hoe ze nu dwars op mijn buik ligt :D

@Juudjuh, ahhh lekker hihi. Fijn dat ze nu goed slaapt.

7. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Helaas maar een kwartier... en nu honger!!!!

8. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Mooie foto Ikapika! Ze ziet er wel lekker ontspannen uit :)

Nou, lekker dan Juudjuh. De krampjes waren dan in ieder geval niet voor niets ;)

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Zo ik weet sinds kort Hoe ik foto's moet plaatsen... ;) meteen gedaan.
    liggen hier 2 te snurken. Zal ff 1 naar eigen bed brengen. ..

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq, ik herken het wel een beetje. Nou ben ik wel mobieler dan jij maar, ga niet snel de deur uit. Ook omdat N zo onrustig is en veel spuugt. Ene kant wel behoefte aan andere kant niet. Over de bv kan ik je weinig tips geven. Tja mannen en baby aankleden, hier net zo’n man die daar niet zo handig in is.

@juudjuh jammer, dat je niet zo’n goede band hebt met je sm. Goed dat je je mond optrekt. Ik doe dat niet zo snel bang om gezeur te krijgen.

@scalpio, ik heb het inmiddesl zelf ook geproefd en jemig wat is dat idd smerig. Sinds het weekend spuugde N het ook uit. Gister ha weer gebeld en heb nu zonder alchol gekregen, hopen dat hij dit wel wil. Hij woog 2 weken geleden 4360 gram. Hij groeit goed zie cb, hij was ruim 800 gram gegroeid in 3 weken tijd. Zijn schema is nu ongeveer 8.00/12.00/16.00/20.00 en dan tussen 00.00 en 01.00 uur. Zit soms nog wel eens verschil in en de voeding rond 20.00 is vaak wel eerder. De laatste voeding maak ik hem altijd wakker als hij eenmaal drinkt slaapt die ook vrolijk verder. Het is inmiddels dagelijks zo dat hij rond 15 uur huilend wakker word en hele tijd onrustig is. Na de voeding van +/-20 uur slaapt die gelukkig wel.

@thauma veel ups en downs lees ik. Gaat het aanhappen al beter? Fijn dat hij goed groeit is vast een geruststellig. Hier ook een slaapzakje. Ik doe alleen de sokjes uit. Ik heb een slaapzak 70cm van de babydump

@ikpapika, leuke foto.

@krulletje, heerlijk zeg zulke nachten, kun je heerlijk je rust pakken.

@lilib, was zeker fijn zo’n lange nacht alleen wel raar wakker worden, nou ja eerder schrikken.

@hippo fijn dat jet zo’n nacht hebt gehad. Heeft de nacht erna in haar eigen bedje doorgebracht?

@prima fijn dat je er weer bent en dat de spiraal steeds verder omhoog gaat,

@megacarls, jeetje weer een virus. Hopelijk komt N er snel weer boven op. Hier drinkt N 2x 165 eb 3x 150 cc.

@bh hier geen last van, maar geef ook geen bv misschien maakt dat verschil.

@draagdoek ik ging voor de grap even kijken bij jullie links. Maar jeetje wat zijn die dingen prijzig dat had ik niet verwacht.

@hier, het gaat een aardig stuk beter met N. Helaas wilde hij de zantac niet innemen hij spuugde het gelijk uit. Tja vind je het gek met 8% alcohol. Ik heb het zelf ook geproefd en het is echt smerig. Gister gebeld en heb vandaag andere gehaald zonder alcohol hopelijk gaat dit beter. Hij had ook last van diarree ik denk door de zantac en is het met de nieuwe medicijnen over. Vanmorgen bij de fysio geweest en hij heeft last van KISS. Er zijn zoveel overeenkomsten alles lijkt op zijn plek te vallen. Over 2 week moeten we weer heen dus ben benieuwd hoe het zal gaan. Ook komt de kinderfysio nog een keer thuis langs, die zal morgen bellen voor een afspraak. Nu blijkt wat er met N aan de hand is ben ik behoorlijk pissig op de ka van het cb. Die zei dat hij rust nodig heeft en hij onrustig is omdat ik dat ben. Nu blijkt wel dat dat niet het geval is. Werd er wel heel erg onzeker van en voelde me vooral heeel schuldig omdat ik de oorzaak zou zijn volgens de ka. Heb er weer wat van geleerd, volgende keer als ik iets niet vertrouw ga ik gelijk naar de ha.

11. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Groot gelijk panda! Hoop dat de fysio t probleem snel kan verhelpen.

Vandaag maar liefst 2 spuitluiers! Bert werd er een beetje misselijk van zei hij zoveel zat er in..wasmand zit weer goed vol!

Gisteren een nacht met om de drie uur komen..respect voor de mama,s die dat elke nacht hebben!
    Net weer 5 uur gemaakt en hoop op nog zo'n rukje. Trusten!!

Oja, heb wel n slaapzakje van de Hema liggen maar gebruik hem niet. Aaron woelt zich niet los en stop hem lekker stevig in.

12. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Yeahhhhh..... Na drie onrustige nachten vannacht eindelijk weer een 'normale' nacht.

Om 2o:00 nog even met papa laten douchen (in hoop dat ze dan beter zou slapen), daarna ingesmeerd met zwitsal goede nacht (je weet niet of het echt werkt), borstvoeding erachter aan en vervolgens in de wieg gelegd. Streng toegesproken dat ze toch echt moest slapen snachts en toen met gekruisde vingers zelf ook naar bed gegaan...

Blijkbaar hielp het want ze sliep, kwam netjes om de drie uur voor een voeding en lag tussendoor steeds weer snel heerlijk te tukken.
    Ze krijgt snachts nog een kruik omdat onze slaapkamer vaak koud is en ze anders energie gaat verbruiken om zichzelf en het bedje warm te houden. Had er vannacht helaas geen puf voor om een nieuwe kruik te maken. Daarom om 4:00 (toen papa naar werk ging) lekker saampjes in het grote bed gebleven en samen verder geslapen. Als ik de losse uurtjes tussen de voedingen bij elkaar optel kom ik gewoon bijna aan de 8uur slaap. Lekker hoor....
    Kom maar op met de nieuwe dag! ;)

13. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wat heerlijk prima!
    Zo hebben wij het ook eens gedaan. Maar dan om 23 uur gedouched en voeding erachter aan. Hij had zn ogen al dicht voordat hij goed en wel toegedekt was.
    Hier ook een goede nacht en rustige avond..
    Om 14 uur de prikjes halen...vind t nu al zielig...:(

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat fijn die nachten!

Wat betreft het nu al kolven en de samenstelling van de melk. Jan geeft ook flesjes en dan pakken we de oudste melk uit de vriezer. Zo blijft je melk redelijk up-to-date ;) en regelmatig oefenen met de fles is echt wel aan te raden ivm flesweigeren. Hoewel er ook kindjes zijn die daar helemaal geen last van hebben en kinderen die ondanks oefenen toch gaan weigeren.......

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Succes Humpy, wij mogen morgen :(

Fijn dat de nacht zo goed ging prima.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  17. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier ook een goede nacht! 22.00u borst... tot 23.00 u bij ons in bed toen sliep ze... en toen was het 5.30 u. Toen van 6.15u tot 10. 00u bij mij in bed nog geslapen. Ik werd om kw voor10 pas wakker!
    Voel me nu ook heel goed! Lichamelijk en fysiek. Heb echt zin om lekker te poetsen en op te ruimen enzo. Dat heb ik al een tijdje niet gehad :) dus het ruikt heerlijk fris in huis!
    Niet dat ik anders niet poets doe het minimaal twee keer per week. Ivm katten en stofzuigen elke dag maar nu even wat uitgebreider:)

18. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @salapio: ja, zit daar ook wat mee in dat ze moeite zal hebben met flesje, maar hoop het niet, voed met een tepelhoedje, dus silicone is ze al gewend...

BH: tijdens de dag een voorgevormde met beugel, 's nachts doe ik een sportbeha aan

19. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Handige link salapio! Vond em erg duidelijk! Nog niet echt aan oefenen toegekomen. Kleine wilde niet slapen tot een uur of 2 vanmiddag. Toen snel eten op vuur gezet, stoofpotje vandaar al zo vroeg. En net genoeg tijd om even te douchen. Wilde nog even naar buiten om wat boodshapjes te doen. Helaas daar niet meer aan toe gekomen ivm voedingstijd. En raad eens? Kleine wilde na het voeden weer niet in bed slapen. En nu is het dus te laat. Morgen maar weer een poging.

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    We zijn vanmorgen naar een mama-cafe geweest (koffie-inloop) en dat was eigenlijk best heel gezellig. Is iedere week, dus mogelijk ga ik binnenkort ook alleen. Nu was mn man nog mee, even oefenen met kinderwagen in de auto, maxi-cosi, hoe te timen met weggaan etc.
    Vervolgens nog een rondje door de stad en dat ging hartstikke goed.
    Vanmiddag hebben we toen maar even saampjes op bed gelegen en even geslapen. Vanaf een uur of half zes is ons manneke weer erg jengelig, dus ik ben benieuwd hoe de avond verder gaat.

Meiden, wat hebben jullie goede nachten gehad! Wat fijn dat je dan ook even wat in het huishouden kan doen enzo! Blijft hier toch een beetje een uitdaging... Tis wel netjes hoor, maar ik kom verder nergens aan toe...
    Morgenmiddag de draagdoek maar weer eens pakken...

Deel Deze Pagina