Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dames even vraagje. Ik heb een snelle toeschietreflex waardoor C zich vaak verslikt tijdens het voeden erna spuugt of melk weg laat lopen. Ook de nodige krampjes heeft hij dan last van na het voeden. Nu heb ik al gelezen dat ik eerst even kan kolven zodat de druk eraf is. Dit werkte vanmiddag best goed. Alleen heb ik toen beide borsten gekolfd. Daarna heeft hij rustig gedronken. Ook zonder al die geluidjes die hij normaal maakt.
    Het enige wat me dwarszit is dat ik dan zo weinig afkolf dat ik geen vol flesje heb oid. Maar ik heb ook te weinig flesjes om elke x maar een klein beetje in te bewaren. Sommige gooien het weg maar dat vind ik zonde. Lang verhaal, korte vraag: kan ik alles van 1 dag telkens in hetzelfde flesje kolven en dan weer terug in de koelkast zetten?? Dus van meerdere voedingsmomenten in 1 fles? En het dan als de fles vol is in de vriezer desnoods?
    Op borstvoeding.com kon ik dit zo gauw niet vinden.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij is dan het formele advies om een flesje in de koelkast te hebben. Tweede portie ook in flesje in koelkast en pas overschenken als op dezelfde temp. Zoiets. Maar ik weet het niet meer zeker.

3. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
  4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mengen is geen probleem. .. meerdere momenten en meerdere borsten. Kan je niet vrijblijvend een lk bellen? Voor dit soort vragen heb ik hier de mogelijkheid om bij de vk binnen te lopen op t spreekuur van de lk.

5. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier vandaag wat collega's op kraambezoek namens de afdeling waar ik werk. Leuk om onze baby te showen en om even weer over werk te praten (nou ja, werk... die is zwanger, die gaat weg, die is nieuw, etc.).
    Ik heb van hen een geweven draagdoek gekregen en net meteen even uitgeprobeerd bij het uitlaten van de honden. Het beviel goed. Ik vind het fijner zitten dan de rekbare. Ik had hem nog iets te los, maar ja, nam iets te weinig tijd bij het omdoen. Huilende Lucas en springende honden om me heen (ik was wat laat) hielpen niet voor de rust...
    Morgen inenting, spannend... Hoe ging dat vandaag bij jou, Humpy?
    En vanaf morgen avond heel druk lang weekend te gemoed t/m maandag. Hopelijk trekt Lucas dat een beetje na de prikjes. Ik ben 4 dagen vrijwillig wedstrijdleiding bij het Nederlands Kampioenschap Pool. Lucas moet mee vanwege de bv (en omdat ik nog niet 4 dagen zonder hem wil). Gelukkig is mijn man er ook, dus we kunnen samen een beetje afwisselen als hij zeurderig is. En mijn collega's daar weten ook hoe het zit, we zijn ook met genoeg mensen. Hopelijk slaapt hij gewoon het grootste deel van de tijd in zijn kinderwagenbak. Ik zal ook de draagdoek wel meenemen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het zal te maken hebben met temperatuur schommelingen. Ik vraag me af hoe erg het is. Aan de andere kant... kleine moeite om het even op koelkasttemp te laten komen ;).

Dat je het aan het einde can de dag kunt invriezen weet ik zeker: dat kan. Na een dag werken maakte ik mooie porties van de dagopbrengst.

Overigens had ik daar ook te maken met tempschommelingen in mn koeltasje als er nieuwe melk bij kwam. Dus of het heel erg is... neuh....

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dapper Lili! Ik ben heel blij dat we nog niets in de planning hebben dit weekend :)

8. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Trouwens, Bibi, (half) op je rug liggen kan ook helpen. Helemaal onderaan deze pagina over houdingen vind je daar wat over (biological nurturing):
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoedingshoudingen
    En meer info over biological nurturing in het algemeen:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Biological nurturing, ofwel instinctief voeden

Bij mij helpt het vaak, maar soms gaat het nog steeds te hard. Is wel makkelijker dan eerst kolven, maar daarmee bouw je dan wel weer een leuk voorraadje op.

9. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Je kunt je afgekolfte melk gewoon in de koelkast bewaren, wanneer je weer gekolft hebt ook weer in de koelkast zetten en als het op de zelfde temp is kun je het prima bij elkaar gieten, ik heb dit ook aan mijn vk gevraagt, in de koelkast kun je het max 5 dagen bewaren.

10. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Haai!
    Cb bezoekje was goed. Er was een meisje dat even groot was als Aaron. Bert vroeg hoe oud ze was ter vergelijking..ze was vijf maanden..en even groot. Ze reageerde alleen al meer en lachte meer, daaraan konden we zien dat ze ouder was. Wellicht een toekomstig klasgenootje.
    Aaron woog 6954 Gr. En is 61,5 cm lang.. En zit bovenin de groeicurve. Maar dat wisten we al :D
    Hij heeft bij t prikken even heel hard gehuild, toen we hem weer op mochten pakken was het ook snel weer goed. Wel mooi pruillipje gezien.
    We merken niet veel aan hem behalve dat hij veel slaapt..en dat vinden wij wel fijn na een bewogen zeuravondweekje! Net nog ff flink gedronken en nu voldaan onder de wol. En ik ook. Morgen ochtend om 9 uur op m'n school zijn voor de groepsfoto's. Daar wil ik wel op..dus wekker op 7 uur gezet.. Alvast een beetje oefenen voor straks..

Aaron verslikt zich ook heel vaak. Als ik hem wat meer recht op hou dan verslikt hij zich minder snel. Verslikt zich met de fles ook regelmatig.. Best zielig maar z'n gezichtje is erg schattig als hij dan hoest.. En het zuchtje wat volgt is nog aandoenlijker..moet altijd ff knuffelen erna!

Dames ik wens jullie een goede nachtrust! :(

11. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Dat van de voeding wist ik niet. denk dat ik morgen weer begin met kolven.dan kan ik idd het opsparen en in een keer in de vriezer doen.heeft F nog wat langer bv want ik wou zelf ongeveer 3 maand bv geven... en in januari weer solliciteren en hoop snel een baan te vinden. Maar dan kan ik rustig aan afbouwen vanaf de 3 maand en misschien red ik het dan om 4 maand bv te geven. Dan mag ze ook vast voedsel eten. Maar aan de andere kant vind ik die momenten van voeden erg fijn.alleen manlief wil graag flesje geven om toch ook meer een band op te bouwen.
    Oh het kostte wat strijd maar F slaapt in haar eigen bedje vanaf half10 (eerste half 8 maar werd steeds wakker) ben benieuwd wanneer ze komt voor voeding...

12. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Succes bij het cb met de prikjes!

13. megacarls

megacarls Niet meer actief

Oei dan heb ik het dus altijd hartstikke fout gedaan! IK gooide het meteen bij elkaar en een vol flesje ging meteen de vriezer in. Is ontstaan in ronald mcdonals huis waar w niet meer tot onze beschikking hadden dan 1 vakje van de koelkast (ook voor eten) en een lade van de diepvries. Maar serieus; is mijn melk nu niet goed? Net als te langzaam afgekoelde erwtensoep bijvoorbeeld?

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ze mogen met 4 mnd idd beginnen met vast voedsel maar dat is vaak maar een paar hapjes en extra bij de bv, geen maaltijd vervanger. Maargoed, dat je 3 maand bv hebt kunnen geven is al prachtig!

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Meiden hoe begon je met kolven? Ik geef 1 borst per voeding maar als ik dan de andere ga kolven jaag ik dan de productie niet omhoog? En moet dat dan elke voeding? 's nachts heb ik nl geen zin om te kolven....

16. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Van elf tot vijf! Heerlijk. Nu nog rhalf uur slapen tot de welke gaat.

Ik kolf na de ochtend voeding beide borsten af. Geef hier ook vaak een per voeding soms twee. Maar in de ochtend zit er genoeg in één. En als hij s avonds de borst weigert kolf ik nog maals beide borsten. Dat t direct de vriezer in en zorg dat ik ong 100 ml in koelkast heb staan. Dat komt vaak wel op binnen vijf dagen met t weigeren in de avonduren of als ik ff weg ben en iemand geeft hem de fles..

Mega, ik geloof dat als he kleine beetjes bij elkaar doet die beetjes gekoeld moeten zijn en niet vers bij gekoeld gooien. Dan warmt t gekoelde weer op nl en je mag de melk maar één keer opwarmen..maar zoals salapio al zei..of dat altijd heel veel uitmaakt..denk t niet..
    Ik was ook niet elke keer voor t kolven mn handen zoals dat geadviseerd wordt..

Nou probeer nog ff wat slaap te pakken voor de wekker uit...hoop dat Aaron stilletjes in slaap valt..is best wakker nu..

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij loopt dat niet zo'n vaart. Verschil tussen goed en beter... maar dat zeg ik mrt mn gewone (gezonde) verstand. Ik zou me er niet druk om maken in ieder geval.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik koos een moment per dag. Bijvoorbeeld een (half) uur na de ochtendvoeding. Nu heb ik al een beetje voorraad en kolf nu alleen als Jan een flesje geeft. We hebben ook maar een kleine vriezer.

Humpy ... wat een beer! Fijn dat de prikjes ok zijn gegaan. En heerlijk die nacht.

Hier rommelmiddag tussen 16 en 19. Om 22.30 wakker gemaakt voordat we gingen slapen. Daarna 2u en 4u en 6u ;)

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier ook 2u, 4u en 6u gevoed en om 3u en 5u getroost... Krampjes zijn weer terug.

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Gistermiddag was n weer onrustig. Hij werd om kwart voor 12 wakker. Om 2 uur op bed gelegd en heeft maar een klein uurtje geslapen. Is wakker geweest tot 20 uur, heeft toen flesje gehad en rond 21 uur op bed gedaan. Zelf ook op tijd naar bed. Om 7 uur melde hij zich pas weer. Hij heeft nu een voeding minder gehad. Volgens mij heeft hij nu te weinig gehad. Moet hier toch maar iets voor verzinnen, maar wat HaHa

Deel Deze Pagina