Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Panda.. Misschien iets meer voeding in de fles overdag?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij reflux juist niet te grote flessen geven. Als hij niet aan zn voedingen komt dan liever een droomvoeding geven.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier een nacht van 23.30 tot 6.30!!! Yes :D wel fijn na de spooknacht van gisteren. M. leek wat verborgen reflux klachten te hebben. Ik kom net van de ha. Ik had het bedje vannacht al wat schuin. Dat deed wonderen bij M. Ha zegt zo doorgaan. Na de voeding ff rechtop en rondlopen. Zolang het alleen 's nachts is en ze niet overmatig huilen is het niet ernstig. Wel goed volgen uiteraard. Ik ben weer gerustgesteld.
    Qua ac ga ik waarschijnlijk volgende week een Mirena laten zetten.

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dames bedankt voor de reacties. Toch maar even cb gebeld en zijn ga en aan dat het wel kan alleen dat je dan uit moet gaan van de houdbaarheid vanaf de eerste voeding.
    Overigens rade zij me af om te gaan kolven om de tsr te verminderen. Dit omdat de productie dan ook weer meer op gang komt. En dat merkte ik al inderdaad, mn borsten zijn weer veel voller en gevoeliger!! Ze gaf me wel wat tips tegen de krampjes en een andere houding voor het voeden voor de tsr. Dat ga ik nu uitproberen.

Vandaag geoefend met de doek en gelijk boodschapjes gedaan. Dat gong best goed. Alleen had ik em denk ik te warm aangekleed en iets te hoog zitten. Verder een heel onrustige avond met C.
    Veel huilen of eigenlijk meer krijsen en niet willen slapen. Zo sneu! Borst na borst na borst aangeboden en bij de laatste viel ie eindelijk in slaap op schoot. In bed wilde ie echt niet. Voor klein uurtje en was het weer voedingstijd. Hem in badje gedaan met natusan bedtime 1 borst (leeg) laten drinken. En nu slaapt ie gelukkig. Hopelijk de nacht goed door.

Ik heb steeds meer respect voor alle moeders en vooraal alleenstaande moeders!! Ik heb nog totaal geen draai/ritme gevonden in het plannen als ik weg wil oid. Telkens als ik klaar ben met voeden en hem in bed leg en wat wil gaan doen in huis of aan mezelf begint ie te huilen. En wanneer ie dan eindelijk slaapt kan ik ff snel douche of stofzuigen en. Dan gaat het alarm weer af om te drinken. Dan slaapt ie weer en kan ik snel het andere doen wat nog op de planning stond. En als ik dan naar buiten wil moet ik of heel snel zijn en dat gaat nog niet echt want mn conditie is nog echt niet wat het moet zijn na de operatie. Of dan kan ik beter wachten tot na de volgende voeding en tegen die tijd is het alweer eind van de middag. En dan moet er dus ook gekookt worden. Ohw ja niet vergeten dat ik tussendoor de kleine ook nog moet baden/wassen en aankleden.
    Het wordt een hele ondernemen om even een paar kleine boodschapjes te doen!!
    Gelukkig heb ik de doek nu en weet ik nu hoe ik iig de kikkerhouding kan knopen dus hoop hier echt wat handiger in te worden.

Aaahh de eerste prikjes zijn geweest. Gelukkig valt het mee wat ik tot nu toe heb gelezen.

Ikapika ik kreeg de tip van cb om C op zn buik op mn knderarm te leggen en hoofdje op je hand en iets lager dan de knietje houden en rustig bewegen. Heb het hier net geprobeerd het is best eng ik ben niet zo groot en hij past nog maar net op mn arm. Weet helaas nog niet voor je of het werkt.

5. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Nou, de enting ging best goed gisteren. Hij krijste het natuurlijk wel even uit, maar was redelijk snel weer rustig. Daarna heeft hij eigenlijk alleen maar geslapen de rest van de dag en avond. Hij werd alleen wakker om te eten en ging dan weer slapen.
    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Hij heeft gelukkig geen koort, dus de bijwerkingen vallen reuze mee.
    We waren ook nog even erg trots, want volgens hun kon hij uitzonderlijk lang en hoog zijn hoofd omhoog houden op zijn buik. :) Hijbwas 2,5cm en 1 kilo gegroeid sinds vorige maand en ligt daarmee nog steeds in het midden van de groeicurves.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bibi... je kunt ook de tsr even weg laten lopen ipv kolven. Maar het is ook een probleem dat vanzelf overgaat. Hoewel S het heel lang heeft gehad. Dronk ook nog heel lang uit een 1speen omdat hij zich anders verslikte. Aan borst werd het its minder maar tot zeker een half jaar geduurd. Rechtop voeden hielp een mjnibeetje. Kolven nauwelijks omdat ik dan net zo goed weer een harde tsr kreeg....

Lili... fijn dat het goed is gegaan met prikjes. En een sterk kereltje dus :)

Hier best redelijke nacht. 22-1-5...

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen dames! Oohw wat een nacht!! Kleine man bleef maar huilen van de krampjes uiteindelijk in het grote bed genomen en met hem op mn buik geslapen. Dat ging goed voor hem maar ja zelf slaap je dan toch iets minder goed. Net even met een knuffeltje met hem gespeeld en ik kreeg zowaar 3 lachjes waarvan 1 met geluid!! Daarna vond ie t wel leuk geweest. De tips van het cb lijken een beetje te werken. Wil toch kijken of cina baby werkt voor hem want hij blijft toch veel last houden.
    Mijn tsr weg laten vind ik best lastig omdat mn tepels een beetje gevoelig zijn raak ik ze niet graag aan en ik moet er toch echt een beetje in knijpen wil er wat uitkomen. Als ik de kleine aanleg gaat het heel snel. Kolven stop ik nu weer mee want dat maakt het voor mn borsten en tepels niet prettiger en met zulke meloenen wordt C bij het aanhappen heel onrustig.
    Jeetje t is wat hoor dat borstvoeden! Ach ik ga nu ff snel van het rustige moment gebruik maken om te douchen.

8. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Vandaag een slaapzak gekocht bij hema mt 50/62. Heeft ze nu net aan en ze slaapt al bijna. Zal haar zo in in bed. Manlief had f even op schoot. . F had krampjes en ik was het badje aan het klaarmaken. Had F weer een spuitluier. F heeft nu elke 3 dagen een spuitluier en overige dagen niets. Hopelijk krijg ik dit keer haar witte Rompertje wel schoon, vorige keer lukte t niet na sodabad rn 2x wassen...

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Juudjuh ik doe bij elke was vanish vooral voor die poep vlekken. Als het echt heelmerg is laat ik het eerst in vanish inweken en daarna in de was ook met schepje vanish. Helpt trouwens ook bij spul wat beetje afgeeft. Jaja ik kwam net niet door de auditie voor de reclame haha!
    Wel de kleuren alsnog beetje afstemmen dus geen wit bij knalroze zeg maar hihi!

Vandaag weer naar buiten met de kleine in de draagdoek. Heerlijk om weer wat mobieler te zijn!! Samen met vriendin ff naar het wc geweest moest even taart halen en een kado voor papa want die is morgen jarig. Ben wel kapot daarna en merk dat ik echt nog niet de oude ben maar kan nu eindelijk echt weer beetje opbouwen.

Het knopen is nog steeds beetje lastig hoor. Maar ja nu 2 x gedaan. Maar ik krijg em er nog niet echt in op de juiste hoogte en ook niet met zn jas aan. Hij heeft een heel dik jasje waarmee ie dan bijna niet keer in de doek past en ook weg zweet! Ik ben bang dat ie dan stikt.
    Wat is nu de juiste hoogt eigenlijk, moet zijn hoofdje echt boven mn borst uit komen of op gelijk hoogte ongeveer?

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

#390 megacarls, 23 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2013
    Juud; ik zweer bij de volgende methode; meteen uitspoelen met koud water, flink inwrijven met ossegalzeep. Paar uur laten intrekken en dan weer met koud water uitspoelen. Ik gebruik dan de douchekop en zorg voor harde stralen. Ik krijg er de vieste rompers meer schoon! Maar het is wel bewerkelijk en soms heb ik er ook geen zin in. Als ik dan iets anders probeer (weken, biotex, vanish) ik blijf dan altijd zo'n gele vlek houden en gooi het bewuste kledingstuk dan toch weg. Overigens deed ik dat bij onze dochter niet (weggooien). Waarom zou ik niet proberen om het eruit te krijgen en op bovenstaande manier lukte het me altijd. Nu heb ik toch 1 niet goed behandeld rompertje weg gegooid.

Bibiq; heel even dacht ik "wc?" Maar toen viel het kwartje XD. Je zou nog een draagconsult kunnen doen. Ik zit daar nu ook al te denken. De tricot doek gaat m.i. Wel goed maar die misschien wat perfectioneren (hij wil zijn hoofdje er nooit in waardoor dat zo bungelt) en de geweven lukt me nu nog niet goed.

Hier; 'newborn' fotoshoot afgesproken voor over 2 weken :D Verder zet ik sinds vorige week geen wekker meer 's nachts omdat hij zich netjes meldde. Ik schoot net om vijf uur wakker! Laatste fles had mijn man gegeven om 12 uur. Whooooot!

11. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier wat minder aanwezig want N. heeft lastige dagen: zouden dat regeldagen of hongerdagen zijn of hoe zeg je dat?

sinds donderdag plots elk 1,5 willen drinken of zo, gelukkig valt 's nachts mee, maar tijdens de dag slaapt ze bijna niet en moet je er continu mee bezig zijn, dus geen tijd om hier te schrijven...

doet wel deugd om te zien dat ik niet de enige ben... idd veel respect voor alleenstaande moeders met zo'n kleintje!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor hier ook gerommel. Ook in de nacht. Lang leve de luciferhoutjes ;)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren met L naar huisarts voor de uitslag. Is berg en zit dus niet alleen op haar bol maar ook in gezicht, nek en oren. We hebben zalf en shampoo meegekregen en het zou met een dag of 10 weg moeten zijn.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Je moet je kindje nog goed een kusje op het voorhoofd kunnen geven. Dan is het de goede hoogte.
    Qua kleding doen we het hier makkelijk. Ze zit onder mijn jas dus alleen eigen kleding, zonder jasje maar met mutsje. Jas zover omhoog dat het hoofdje er nog net zichtbaar blijft.

Ik vind het echt ideaal, dat dragen.
    Wij hebben er een goed ritme door gekregen. Gisteren de hele middag buiten bezig geweest met auto's schoonmaken en de kleine sliep gewoon door in mijn doek. Ze kwam pas na 7!!! uur voor een voeding! De hele middag dus voor ons zelf gehad :) Dat gewieg in de doek vind ze héérlijk!

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Bibi, dat het zo moeilijk ging vannacht!
    Hier net eindelijk twee nachten redelijk geslapen. Redelijk, want met de kleine man tegen me aan lig ik non stop in dezelfde houding en dat ligt nou ook weer niet heel lekker... Maar goed, we slapen een redelijk aantal uren, dus laat ik maar niet klagen.

Het inslapen in zijn eigen wiegje blijft lastig. Gister wilde hij overdag wel in de wieg; vandaag weer niet. Gevolg: de hele dag met de kleine in de weer.
    Zou een slaapzakje schelen? Ik had hier een zakje waar de armpjes bij in gaan... In anderhalve seconde had hij ze er weer uit. T blijft een friemelaar.

In de draagdoek frummelen vindt ie niet zo fijn. Ik weet ook nog even niet helemaal waar de voetjes moeten.
    Ik heb een bykay tricot draagdoek. Volgens hun omschrijving moeten de voetjes in een van de twee schouderbanden onderin bij de kruising. Volgens andere sites moeten de voetjes links en rechts uit de kruising en dan met de voorflap erover heen...
    In ieder geval krijsde hij de boel bij elkaar de afgelopen keer dat ik hem in de doek deed. Zou het van de week wel graag willen doen. Dan is manlief weer naar zijn werk en dan zou het fijn zijn als ik ook soms even heen en weer kon lopen en mijn handen vrij had.
    Waar laten jullie de voetjes?

Salapio... berg is dat erg onprettig voor die kleintjes? Ik heb er wel eens van gehoord, maar ken het eigenlijk niet...

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb ze aan beide zijde eruit steken. In de kikkerhouding dus. Maar ik heb een geweven doek en geen rekbare. Ik kan je geen advies geven over de knoop van de rekbare helaas...
    Op Facebook heb je een besloten groep waar je lid van kunt worden en deze heet draagpraat.
    Hier kun je al je vragen kwijt. Ze zijn hier erg kundig!

17. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F heeft vannacht goed in haar eigen bedje geslapen. Na de 8u voeding (uur of 9 op bed) gedaan en geslapen tot kw voor 2 in de slaapzak. Had de armen eraf geritst. Na
    De voeding om uur of 3 weer weg gelegd 2x huilen omdat ze dw speen kwijt was en geslapen tot half 7 :) weet niet of dit door de slaapzak komt maar vond het erg fijn!
    Van 7 tot 10 bij mij in bed nog geslapen. Heerlijk!

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @thauma de voetjes "rusten" op m'n love handels zeg maar:p. In de kikkerhouding.

Ik heb het een paar keer met een YouTube filmpje geoefend en toen ik het eenmaal doorhad was het heel makkelijk.

@salapio vervelend van die berg zeg! Hopen dat het nu snel weg is!

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het wordt sowieso kikkerhouding, maar dat matcht niet helemaal met de handleiding van bykay... daar lijken de knietjes dus wel aan weerszijden van mij te zitten, maar de voetjes weer wat dichter bij elkaar te komen.
    Uit de draagdoek laten steken dus en dan de buitenste band er overheen doen? Dus 1 laagje stof over de voetjes?

Pff... lastig met de kledingmaatjes momenteel...
    Maat 50 past prima in de breedte, maar is te kort. Maat 56 past prima in de lengte, maar zakt af waar je bij staat...
    (nog los van het feit dat sommige maatjes 50 meer maat 44 waren en sommige meer maar 62)

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @thauma vreselijk he met die kledingmaatjes! Hier hetzelfde probleem.

Ik moet de broekjes in maat 50 nu echt gaan opruimen maar de truitjes passen nog goed.

Veel kleertjes zijn te breed voor n. Dus passen ze wel in de lengte maar niet id breedte.

Kleertjes van noppies vallen hier wel goed, mooie pasvorm voor m'n smalle meisje Maarja t is niet heel goedkoop. Maar de kleertjes die ik heb die veels te breed zij is ook zonde. Precies het tegenovergestelde van c. Dus:p.

Stom dat alle merken een ander idee hebben over de maat:p.

Deel Deze Pagina