Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier hetzelfde probleem. Maat 56 is vaak te breed. Idd Noppies valt wel mooi maar is ook prijzig. Zo hadden we na de geboorte van M.ette echt nauwsluitende kleding nodig aangezien ze best teer was. Toen twee babyleggings van Noppies voor 10 euro per stuk gekocht ;)

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Noppies is inderdaad het enige hier wat mooi zit. Daar heb ik ook wel het een en ander van, maar nou ook weer geen 10 setjes per maat.
    En aangezien we er op sommige dagen toch drie setjes doorheen jagen...
    Tja, zn piemeltje wil nog wel eens aan de zwier gaan als ie lekker aan het plassen is... met het gevolg: een natte zij en rug. Tja, dan lig je ook niet lekker meer...

Heb nu een setje 50 aan (hij dan, ik ben dr al een tijdje uitgegroeid) van Name it... had zo 56+ kunnen wezen.
    En sommige pakjes die hang ik zo maar richting de 62 denk ik... sjongejonge...

Vanmiddag even een slaapzakje gehaald. Ben benieuwd hoe het slapen straks gaat!!!

3. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier hebben we wasbare luiers. Die zijn een stuk dikker, daardoor past hij sneller in een groter maatje broek. We zijn dit hele weekend overdag niet thuis, voor het gemak nemen we dan wegwerp luiers mee. Als hij die aan heeft kan hij meteen een maatje kleiner weer aan! Hij krijgt wel een hele rode kont van die wegwerp luiers! Vooral aan de randen van de luier op zijn beentjes. Ik ben ineens nog blijer met onze wasbare luiers.
    Het pooltoernooi waar ik dit weekend ben en waarbij ik in de organisatie zit komt zo (heel kort) op studio sport, dus nog heel ff wakker blijven en dan lekker slapen.

Hopelijk helpt het slaapzakje Thauma. Ik heb trouwens de voetjes onder de draagdoek uit steken en de banden kruisen elkaar tussen zijn beentjes. Dan zit hij mooi in kikkerstand. Zijn voetjes kunnen net onder mijn jas, maar als het kouder wordt en ik mijnbjas helemaal dicht wil hebben moet hij helemaal over mijn jas en voor dan heb ik een geheel pak (jas en broek ineen, soort skipak) gehaald die hij dan aankan.

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Poeh hier onrustig mannetje. Heb steeds meer symptomen van reflux hier. Spugen/ oprispingen weg smakken, erg ineen krimpen of juist overstrekken, vechten aan de borst steed loslaten en weer happen, hongerig blijven en huilen aan de borst. Net dus maar weer een x de indacol geprobeerd. Gevolg hele voeding kwam eruit. Oooh wat vond ik dat erg zeg!! Ging me echt aan mn hart. Waarschijnlijk vond ik t erger dan hij. Hem even bij laten komen en rechtop gehouden. Nu de andere borst en hij drinkt heel rustig.
    Maar goed wil even aankijken hoe t vandaag gaat met infacol en anders ga ik er gelijk weer mee stoppen.

Lees overal dat venkelthee wordt afgeraden maar denk dat ik t toch ga proberen. Drink het zelf dan.

Weet iemand trouwens of ik de viramine opnieuw moet toedienen? Hij had deze net voor de voeding gekregen en heeft dus alles terug gegeven. (Flinke plas trouwens, dus hij krijgt aardig wat binnen uit een borst.)

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zou het niet nogmaals geven hoor bibiq

Vervelend reflux.... Lekker in de doek, dat scheelt een berg omdat ze dan goed rechtop blijven! En evt vaker kleine beetjes voeden.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bibi, heb je al geprobeerd om het bedje, kinderwagenbak, verschoningskussen, box e.d. wat schuin te zetten? Ik houd M. na elke voeding zo'n 15 min. rechtop. Dat werkt echt goed. Nog maar weinig oprispingen en zure mondjes die ze teruggeeft.

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Bedje e.d nog niet rechtop gezet tot nu toe is het allemaal erg wisselvallig namelijk. Vrijdag de symptomen van toen doorgegeven en zij gaf wat tips. Dat leek te helpen maar nu vannacht en ochtend dus niet misschien door de infacol. Maar dus weer een hoop andere symptomen erbij. Wel houd ik hem sowieso na elke voeding een tijdje rechtop. Hij is nu heel rustig dat wel ook na het drinken maar heb nog geen boertje gehad maar hij krampt ook nog niet. Ik kijk het vandaag even aan en anders morgen cb maar weer bellen. Heb vrijdag pas een afspraak. Krijgt ie gelijk ook eerste prikjes als het goed is. Ben benieuwd hoe dat gaat.

8. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Tnx MIL ik heb t idd niet opnieuw gegeven morgen maar weer hoor.
    Hij ligt nu lekker rechtop bij papa op zn buik. Dat werkt meestal wel en wordt ie vaak rustiger van.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Infacol staat niet echt goed aangeschreven. Mn kraamhulp had er een verklarend verhaal bij maar dat ben ik vergeten (bij kraamtijd T).

Idd al het platte omhoog (flink). Na voeding rechtop. Eventueel rechtop voeden. Liever 1 borst per keer. Eventueel buikslapen.

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bibi, verschoon je ook tussen of na het voeden? Ik heb het verschoningskussen nu schuin staan. Ik merkte dat wanneer M. na het voeden nogmaals verschoond moest worden ze juist wat teruggaf op het kussen. Zelfs een uur erna wel eens zuur. Dat is nu ook niet meer sinds het kussen schuin staat.

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Salapio waarschijnlijk had dat te maken met de sinasappelsmaak wat juist voor extra zuur kan zorgen?? Zelf kan ik namelijk niet tegen jus dorange daar krijg ik vaak maagzuur van. Ik vind t ook niks om te gebruiken maar vriend wil het graag proberen. Dus nu afgesproken dat we het aankijken bij de volgende voeding hoe het gaat. Geeft ie weer over dan stoppen we ermee.

Ikapika ik verschoon meestal tussendoor. Hoe heb jij de kusse opgehoogd?

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb er een aantal hydrofielen onder gelegd, Bibi.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoi hoi

Even niet geweest,manlief had de hele nachtdiensten dus overdag ook de hele dag druk met de kinderen kon er even geen tijd voor vinden

Gister weer ongesteld geworden :( dat had van mij wel weg mogen blijven haha,

Over borstvoeding kan ik niet mee praten,

Kleertjes heeft mijn jongste van noppies babyface mexx Dirkje

Onze oudste dochter is heel smal en kan ook geen kleertjes aan van de Hema of prenatal of van bakkaboe oid dat valt allemaal te breed
    Voor haar dus nononsens chaos And order cakewalk en Tom du

Als de jongste meid net zo smal word zal zij de kleren gewoon aan krijgen, maar als zij net als haar broer wat breder word dan zouden de kleertjes al niet meer mooi zitten denk ik :p

Ze is nu 7,5 week en zit nog steeds in maatje 50 van noppies zou ze soms al 56 aan kunnen maar noppies valt ook wel redelijk klein vaak

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hm, zo lang als ik gister heb geslapen, zo vaak kwam C vannacht. Iedere twee uur drinken. Geeft verder niet natuurlijk, maar wat lastig is is dat ik probeer bij de eerste signalen te voeden en het niet tot huilen te laten komen. Ik krijg van hem helaas maar een paar seconden om hem aan te leggen anders raakt ie gefrustreerd en wordt ie boos.

Ik las iets over sinaasappelsmaak. Dat zit hier ook aan de vitamine d-druppels. Hij kan daar flink vies bij kijken! Is dat spul er ook met neutrale smaak? Dit lijkt meer voor een peuter dan voor een zuigeling...
    Vind het trouwens wel onzin, die vitamines. Ga vaak naar buiten en vitD is geregeld. K geef je gewoon bij de bv mee... Net een wetenschappelijk stuk gelezen dat we k moeten bijgeven omdat er vaak te weinig bv wordt gegeven. Als je goed voedt is k niet nodig. Moeten we dan niet gewoon betere voorlichting geven over bv???

15. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Thauma: Ik heb ook de druppels met sinaasappelsmaak maar Babymuis is er dol op.
    Maar ik vind het inderdaad vreemd dat moeder natuur het zo geregeld heeft dat er naast borstvoeding extra vitamines gegeven moeten worden. Hoe doen mensen in de rimboe dat die geen drogist om de hoek hebben zitten? En hoe zijn alle mensen (inclusief ondergetekende) ooit groot geworden voordat de vitamine K druppeltjes uitgevonden waren? Je zou zeggen dat de mensheid al een tijdje overleefd heeft zonder...

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mensen in de rimboe leven buiten ;). Nogal een verschil met hier. Zelfs ons antroposofisch cb adviseert het geven van vit d en k. In de winter te weinig blootstelling zelfs bij veel buiten en in de zomer te weinig ivm insmeren...

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar dat gaat over vitamineD, Salapio. En ik ben idd ook geneigd omdat wel te geven als de R in de maand zit idd... wellicht in de zomer minder, maar dat zie ik dan wel.
    Maar K verbaast me zo... tja, je gaat met het risico van inwendige bloedingen ook geen risico's nemen, maar toen ik het na ging zoeken bleek dat je gewoon K in je bv meegeeft, maar dat dus door de manier van bv geven hier vaak te weinig mee komt. Of dat de moeder zelf dus te weinig K in haar voeding binnenkrijgt en daarom te weinig doorgeeft. En dat er maar heeeeeeeeeeeeeeel weinig kindjes problemen hebben gekregen door gebrek aan vitamine K. Maar ja, t zal net de jouwe zijn he... dus idd... toch maar braaf doen. Vond het alleen wel een interessant iets om te lezen.

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Onze druppels hebben anijs smaak, Aaron vindt het wel lekker. Zit dan nog een minuutje na te smakken.

En signalen van honger zijn er soms wel maar meestal wordt hij met loeiende sirenes ineens wakker..maar zodra hij in de voedingshouding wordt gelegd is hij dat ook wel weer rustig..begint dan droog te drinken..zo schattig

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier overigens vaak genoeg loeiende sirenes. En soms is er dan nog 1 wachtende voor haar. Verder krijgt ze gewoon eten op verzoek (en slaap ook natuurlijk) ;)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gok dat ik ook wel een redelijke hoeveelheid D in mn melk heb maar ik geef het zeker in de winter. Hartje zomer geven we het niet maar dan dus ook onbeschermd in de zon.

Vit K heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Maar wel echt iets om - wat mij betreft - geen risico mee te nemen.

Deel Deze Pagina