Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn juudjuh!
    Ik twijfel toch wel erg of het spruw is of niet. Kijk t toch nog even aan.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoi meiden

Zoals jullie Misschien gezien hebben ben ik hier weer minder te vinden,

Ik heb al een aantal Posts geplaatst waar niet op gereageerd word en meepraten over bv kan ik niet, en jullie hebben ook meer een klik met elkaar dan ik dat met jullie heb, misschien dat het komt omdat ik tijdens de zwangerschap ook al een hele tijd afwezig ben geweest ik weet het niet,

Bij mijn oudste dochter was ik actief bij de september mama's en ik vond het zo vreselijk irritant dat iemand gewoon weg bleef zonder wat te zeggen dat ik me bij deze toch maar even "afmeld"

Ik wens jullie heel veel liefde gezondheid en geluk toe met jullie gezinnetjes

3. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Hippo: jammer da je je afmeldt! Ik zit hier ni zo vaak, maar vandaag net gelukt om alles by te lezen en vind h enorm leerrijk... Vooral de mening van de ervaren mama's is de moeite,ben hier ook alles aan h uitzoeken...

Ben hier ni veel want 'n drinkt nog zeer vaak en lang... Sorry daarvoor, mr tijd ontbreekt me echt!

4. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    @hippo wat vervelend om te lezen dat je de aansluiting mist en daardoor afhaakt. Als je niet het gevoel hebt hier wat te kunnen halen dan snap ik dat je je afmeldt en je tijd liever besteed aan je kids. Voor mezelf vind ik het jammer dat een ervaren mama en een mede okt mama de groep verlaat hoor. Wens jou ook veel liefde en gezondheid toe met je gezin en als je soms toch nog even wil komen gluren hier dan ben je natuurlijk altijd welkom he!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Heeft niets met jullie te maken hoor, ligt gewoon aan mij zelf

Enorm druk hier weinig aanwezig in dit topic en alles wat ik lees gaat veelal veel over borstvoeding

Nu toevallig vandaag over spruw maar ook daar met mijn drie kids geen ervaring mee,

Ik kan over weinig dingen mee praten waar het hier over gaat en wat er dan gebeurd is dat ik over mij zelf ga praten over flesvoeding over waterpokken etc etc en daar hebben veel van jullie weer weinig aan haha en daardoor blijf ik weer langer weg, zo ging het tijdens de zwangerschap ook tot ik hier helemaal niet meer kwam Tot na de geboorte

En dat wil ik nu voorkomen door gewoon eerlijk te zeggen dat ik het enorm druk heb en niet mee kan praten over veel dingen waardoor ik niet het gevoel heb dat ik hier aansluit

6. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    @hippo heb je toevallig facebook? Een groep meiden die elkaar hier heeft leren kennen, heeft ook ern groep op fb en kletsen daar over veeeeeelmeer dan alleen bv. Misschien heb je daar meer aan?
    (Je zit daar toch niet al ;) ben niet zo goed in de combinatie nickname-echte naam)

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hippo wat jammer om te lezen dat je afhaakt. Ik begrijp je wel dat je de aansluiting niet vindt omdat veel over bv gaat. Persoonlijk maakt het mij niet uit hoor als je over jezelf en de waterpokken verteld enz. Dat mag toch ook gewoon hier?
    In ieder geval wens ik je ook heel veel geluk en gezondheid met je gezin.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jammer Hippo. Maar gaat toch ook wel over andere dingen dan bv (baggernachten, kledingmaten, vitamine ja/nee, uit logeren ja/nee, onrust en spugen, dagprogramma ja/nee). Ik denk idd dat jouw nuchtere houding een heel waardevolle inbreng kan zijn. Maar goed... het moet wel wederzijds klikken natuurlijk :p

Hier lekker druk maar wel leuk druk. Morgen Sint bij mijn ouders. Ben benieuwd hoe L dat gaat doen! Voor het eerst in een vreemd bedje en omgeving slapen. Ik neem de draagdoek mee voor de zekerheid ;). Ze doet het goed wel iets onrustiger de laatste twee dagen. Lijkt wat meer last te hebben van melk en spuugt soms een beetje zure melk (deed ze vrijwel niet). Maar ze is ook verkouden.

Spruw heb ik geen ervaring mee maar L heeft altijd een roomwitte tong. Ik heb soms ook wel wat krampachtige pijn in mn borsten, dat id op zich normaal. Overigens kunnen flesgevoede kinderen ook spruw krijgen.

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F heeft een nacht doorgeslapen!!!ook nog in haar eigen bedje!! Laatste voeding om 8u. Ze sliep eindelijk om half 10 tot half 7 !!

10. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wow! En dik doorgeslapen ook!!
    Hier om de drie en half uur..zijn aan het logeren bij familie in Amsterdam. Vieren va daag sinterklaas. Hij ligt in zn reiswieg en dat gaat nog maar net!! Heeft er gelukkig wel in geslapen. Zelfs met al het gekraak wat het bed maakt waar ik op lig. Sjonge zeg, durf bijna niet adem te halen!

Kijken of ik nog even mn ogen kan sluiten..

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat zalig Juud. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Humpy, was het gezellig?

L heeft enorm gerommeld. Ik kan me de nacht alleen maar herinneren als een eindeloze blur van voeden troosten ib slaap sukkelen.

12. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ja was gezellig! Nu wel gesloopt..onderweg terug naar t noorden.

Salapio wat vervelend..ik zou dat echt niet lang volhouden denk ik hoor!

13. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F was gisteren zowat de hele dag wakker. Dat heeft ze vannacht ingehaald en vandaag overdag...

14. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Poeh wat een dag! Vanochtend wakker geworden met enorme stuwing in rechterborst. Merkte gister al dat c de borst niet goed leeg kon drinken. Ook erg gevoelige tepel. Twijfel nog steeds of het nou spruw is. Maar denk dat er een melkkanaaltje verstopt zat. Vandaag dus zoveel mogelijk rechts aangelegd en met tepelhoedje. Begin van de avond begon links dus natuurlijk erg vol te raken dus die leeg laten drinken en vervolgens weer de normale manier 2 borsten aanleggen. Nu beide borsten even vol en even pijnlijk.
    En duty calls!

Fijne nacht dames!

15. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Mijn tepels doen sinds vanmiddag erg pijn tijdens het voeden en erna...sinds gisteren de zalf en drankje tegen de spruw. Hoort het eerst erger te worden? F heeft nystatine drank en ik miconazol zalf...
    ook drinkt f vandaag om de 4u ipv om de 3u.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee van spruw, eerlijk gezegd. Ik geloof dat je daar meer kans op hebt om dat door te geven aan je kindje als je ooit een vaginaal schimmeltje hebt gehad en de geboorte ook vaginaal heeft plaatsgevonden... In dat geval klinkt het alsof dat even goed bij flesvoeding kan optreden idd. Wellicht hoef je dan als moeder niet behandeld te worden?

He, meiden, vraagje... rechts heb ik wat meer melk dan links, lijkt het. Wat is wijsheid, links vaker aanleggen? En hoe krijg ik rechts dan goed leeggedronken? Kortom, hoe kom ik weer in evenwicht?
    Ik lees zo de rest nog even bij, maar ik word geroepen...

17. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Thauma, ik weet het antwoord niet maar even hardop meedenken...
    Vaker aanleggen geeft hersenen idd het seintje dat meer voeding nodig is. Zou dus goedkkunnen dat vaker aanleggen li de melkproductie verhoogd. Misschien steeds de re borst als toetje/2e aanbieden zodat de spannibg eraf wordt gedronken maar dus niet leeggedronken. (Bij mij redt kleine twee borsten niet).

Zoals ik al zei weet ik het antwoord niet dus misschien kunnen de anderen aanvullen?

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik geef ook niet gelijk..tenminste als ik kolf..
    Misschien is dat wel normaal? Ik doe er niks aan iig

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Zo, hier ook weer ff bijgelezen. Alleen het meeste niet echt onthouden...

Hopelijk gaat het snel beter met de spruw, Juudjuh!

Thauma, hier ook 1 borst die altijd voller is (links). Ik heb me er bij neer gelegd. Zelfs als ik rechts nu stuwing krijg is die nog kleiner (laatst toen rechts aan de beurt was en Lucas er 's nachts ineens 5 uur tussen liet!).

Deze week een nacht met 5 uur en gister zelfs van 21:00 tot 03:00 geslapen! Top week. Hopelijk zet het door.
    Sinds vorige week leggen we hem overdag ook vaker in z'n wiegje (lag hier overdag vooral in de box). Dat gaat heel goed. Hij heeft nog niet altijd zin, maar hij slaapt duidelijk langer in z'n wiegje. Daardoor komt hij dus ook minder vaak overdag voor voeding, dat is ook wel fijn.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat zijn fijne dingen, LiliB.

Hier heeft M. een nacht van 0.00 tot 6.30 gemaakt. Ze slaapt nog niet elke nacht door, maar het gebeurt wel steeds vaker.
    Overdag gaat het ook steeds beter. Tijdens haar wakkere momenten speel ik veel met haar. Ze begint heel veel toontjes nu op haar 'spreekrepertoire' te krijgen, zoals ah goe en ah boe. Zo lief! Ik heb ook snel door wanneer ze moe is en als ik haar dan weg leg is ze binnen 5 min. vertrokken :)

Deel Deze Pagina