Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier ook weer een goede nacht. Half 11 tot 6 u :)
    Ik heb nu tepelkloven vandaar dat het voeden pijn doet...
    Ben nu met bepanthen aan het smeren wanneer ik de miconazol niet gebruik. Hopelijk gaat het snel beter want dit is echt pijnlijk!

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Oehhh juudjuh dat is idd pijnlijk. Had laatst ook bij 1 borst een beginnende kloof en voeden deed al zo'n zeer.... heb toen een weekend lang die borst gekolfd en de melk via het flesje gegeven. Dit icm bepathen smeren heeft goed geholpen. Overigens gaf ik de andere borst wel gewoon 'live'. Hoop voor je dat het snel herstelt want ik heb gemerkt dat pijn tijdens het voeden je soms laat afvragen of je nog wel bv wil geven... :(

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Zo dames dat is weer ff geleden..

hoe gaat het hier met iedereen?

Hier gaat t super goed, nachten zijn van ong 22.30 tot 06.30..
    overdag 4 uur soms 5.. maar dan wil ze savonds wel eens een keer wat extra.. k mag niet klagen al zeg ik het zo.

Verder zelf wel wat last van mn onderrug, hopelijk dat dat zo langzamerhand beter gaat. t is vooral als ik druk bezig ben geweest.

Gister is N gedoopt.. was een mooie dienst.

voeden@ gaat ook erg goed, volgende week weer bureau ben erg benieuwd.
    verder nog veel kraamvisite gehad, deze week ook nog.. en dan mag t van mij zo langzamerhand wel stoppen haha..

kga proberen nog wat terug te lezen;)
    Truste allen

4. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Geven jullie eigenlijk 2 kanten altijd?
    hier normaliter 1 kant, maar bij avond voeding twijfel ik wel eens en leg ik ze aan de andere kant nog even aan, en drinkt ze daar dus ook nog s wat. maar dan heb ik het idee dat ze bij de 1e borst nog niet helemaal leeggedronken heeft, maar dat het naar haar zin te lang duurt.. volgens mij moet dit voor de aanmaak van de melk niet veel uitmaken (vaker aanleggen, meer voeding) of denken jullie daar anders over??

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F drinkt beide kanten tijdens de voeding. De ene keer beide leeg de andere keer een leeg en andere niet.

Ja met die pijn is het soms idd afvragen waar je het voor doet... maargoed even doorbijten denk ik dan. Kolven lukt bij mij niet zo goed en F drinkt dus uit beide borsten. Ik let er nu nog meer op of ze goed aanhapt en niet sabbelt. Manlief zei al probeer anders een flesje kv maar dat vind ik zonde zolang ik nog melk heb. En bovendien krijg ik dan stuwing wat ook niet fijn voelt.

6. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Heerlijke nachten krulletje!

Hier 2 goede nachten gehad en nu is f elke 5 min de speen kwijt. .. zo makkelijk om haar dan maar bij ons te leggen maar ik probeer het niet te doen... best lastig als je moe bent. ...

f alarm!

7. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik geef bijna altijd een borst per keer en soms als hij nog trek heeft twee. Heb soms ook het idee dat mn borst niet helemaal leeg is maar volgens mij valt t wel mee. Heb er iig geen last van. Hij had hem vanavond iig wel leeg gedronken. Heb erna beide gekolfd en uit de ene kwam niks meer. Melk in de fles naast bed van Bert gezet en die heeft de nachtvoeding gedaan..helaas is aaron nu steeds jengelig en heb ik net niet een hele nacht kunnen slapen..maar wel fijn om een keer me om te kunnen draaien.

Gisteren was aaron een uurtje alleen bij oma. Heb hem huilend achter gelaten met het idee dat hij wel weer snel stil zou zijn. Toen ik terug kwam hoorde ik h en buiten al huilen. Mn moeder stond ip t punt mij te bellen. Hij was ontroostbaar. Na een half uurtje lopen en wiegen had ik een hevig nasnikkend jongetje slapend op mn arm..volgende sprong in zn ontwikkeling kondigd zich zo aan..
    Hoop dat deze niet weer twee weken duurt. Mn moeder gaat iig oordopjes aanschaffen!

8. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik geef altijd 1 borst. Ik probeer wel eens de tweede aan te bieden, maar hij wil hem nooit. Houdt z'n lippen dan stijf op elkaar.
    Balen van de kloven, juudjuh. Hopelijk gaat het snel beter.
    Fijn dat het een mooie dienst was, krulletje. En ook lekkere lange nacht zo!
    Humpy, warmen jullie die fles nog op dan? En het gaat goed zonder dat je 'm in de koeling zet? Lijkt mij ook wel wat om het voeden 's nachts een keer af te schuiven. Alhoewel mijn borsten dan waarschijnlijk wel op ontploffen staan de volgende dag.

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef doorgaans een borst per keer, maar soms als ie net flink geslapen heeft denk ik dat ie daar geen genoegen mee neemt. Dan speel ik even met m, laat ik m boeren, indien nodig verschoon ik hem oid en dan proberen we de andere nog even.

Hier nu een experiment... net wakker in zn wiegje (beneden) gelegd en hij ligt nu tevreden te knorren. Ben aan t proberen om hem aan de wiegjes te laten wennen. Boven zet ie het op een krijsen, de wieg beneden accepteert ie overdag wel regelmatig. Maar waar ligt het aan... aan de wieg of aan het tijdstip op de dag? 's Avonds clustert ie redelijk veel, dus wellicht wil ie daarom zo graag bij ons slapen 's nachts?

Ik grijp mijn kans even en ga even wat wassen en was opvouwen... :)

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Humpy, wat vervelend dat je je kleine zo moet achterlaten! Voor oma ook moeilijk denk ik... tegen mama kan je met de beste wil van de wereld ook niet op natuurlijk!!!

Krulletje, gefeliciteerd met de doop van jullie kleine meid!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Humpy, he wat naar. Misschien volgende keer je moeder bij je thuis laten oppassen? Wandelen met wagen? In draagdoek?

Borst (en), wisselend. Soms 1 soms 2 soms weer de eerste.

Juud, je kindje doet het harstikke goed met doorslapen ed. Ik zou haar dus lekker bij me nemen. Over het algemeen gaat dat op een gegeven moment weer over. Vervelend van je kloof. Kan komen door spruw - minder goed aanhappen. Goed oo letten dus.

Thauma, volgens mij krijg je op dat soort vragen zelden antwoord ;). L slaapt soms heel goed in de box (in de enorme herrie van brs en zu), soms absoluut niet. Soms heel goed in haar bedje, soms niet (nu bijvoorbeeld). Geen verband met prikkels, tijdstip of wat dan ook. Gewoon proberen en kindje volgen... kun je niet mis gaan denk ik :)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En idd... niet in bed slapen maar wel in de box... lekker met sinterklaasliedjes op de achtergrond en S die zo nu en dan wat op de grond gooit :D. M is ziek dus zij is ook thuis. Oorontsteking zonder koorts dus ze kan lekker rustig spelen en rommelen.

13. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F slaapt overdag bijna niet maar als ze slaapt dan in de box of wipstoel. Vannacht weer van half 11 tot 5 uur :) daarna tot half tien bij mij in bed.
    IK let nu extra op hoe ze de tepel aanhapt en het wordt al minder pijnlijk (of ik ben het gewend).

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Normaal slaapt C prima bij mij op de arm na het voeden. Net ook niet. Hartstikke actief en jengelig (want moe). Blijven happen, maar ja, dat was t probleem ook niet, hij was gewoon moe. Toen maar beneden in de wieg gelegd om even het kinderwagen onderstel uit de auto te pakken (want van wandelen valt ie meestal in slaap) en toen ik binnenkwam sliep meneer. Ach ja... we gaan straks wel naar de winkel :)

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Rond deze week zijn de kleintjes ook al wat langer wakker.
    M. krijgt nu echt regelmaat met haar slaapjes. We beginnen langzamerhand wat ritme te krijgen. Ik doe bepaalde dingen ook op vaste momenten. Het lukt nu zelfs om 's avonds met zijn tweeën aan tafel te eten :D Rond die tijd slaapt ze namelijk :)

16. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ika heerlijk samen eten. F is altijd wakker wanneer we gaan eten. Of t nou om half 6 6u of half 7 wordt... ze ruikt het gewoon en begint dan te huilen...

17. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Lucas slaapt nu geregeld ook overdag in zijn wiegje. Soms wil hij niet (huilen), dan geef ik het na zo'n 10min proberen met bijvoorbeeld speentje op en gaat hij weer lekker mee naar beneden. We zijn er mee begonnen na aanleiding van een boekje over rust en regelmaat dat we van het cb hadden meegekregen. Dat ging veel te ver (kind half uur laten huilen), maar vind het wel fijn dat hij nu geregeld in zijn wiegje slaapt. Hij slaapt langer, dus zal het nodig hebben en ik heb meer tijd voor mezelf (of huishouden)

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Gekolfde melk kan je vijf tot tien uur op kamertemperatuur bewaren. En Aaron drinkt het dan ook zonder op te warmen. Het fijne is dan dat als hij twee keer komt en er is nog over van de eerste keer je de fles weer kan pakken omdat het niet is opgewarmd. De restjes gooi ik dan daarna wel weg, zet ik niet meer in dé koelkast.
    Als ik over een week (!) weer aan het werk moet wil ik dit wel vaker zo gaan doen..kan m'n slaap dan goed gebruiken..

Aaron heeft net voor de derde keer overdag in z'n bedje op z'n kamer geslapen. Slaapt dan zo drie uur achter elkaar. Beneden in de wieg wil hij Max nog een uurtje slapen. Misschien omdat dat ding ook al bijna te klein is voor hem. Of prikkels..weet het niet. Maar heeft nu echt een middagslaap moment van ong twaalf tot drie.. Heeft net gedronken en ligt nu weer knock out op m'n arm. Met mijn nog blote borst als kussen...is hier altijd favoriet :)
    Zal de energie die hij gisteren heeft verbruikt met al dat huilen aan het inhalen zijn..
    Heeft ook bijna een week niet echt gepoept..net wel meer dan natte scheet in z'n luier trouwens, maar heb ook t idee dat dat m dwars kan zitten. Hoop dat het er morgen tijdens het zwemmen dan niet net uit komt...weet niet of die zwemluier dat houdt?!

Wat het oppassen met tranen betreft...voor een uurtje vind ik het wat vervelend om mijn moeder hier heen te laten komen. Ik moest ook bij haar in de buurt zijn en heb er meteen een etentje bij haar aan vast geplakt. Ze woont een half uur rijden bij mij vandaan..
    Zou idd wel een draagdoek willen..maar zit een beetje met de maten.
    Met zijn gewicht wil ik een geweven maar weet niet wat de grootste maat hierin is. Wil hem dan graag van marktplaats halen dus moet goed weten wat ik moet hebben..
    Maar denk dat dat zelfs niet gewerkt had gister, zo over z'n toeren was hij..moest een hoop verwerkt worden had ik t idee. Lichamelijk en psychisch..

Krulletje, zo'n ceremonie vind ik altijd zo mooi.. Ben zelf niet kerkelijk opgevoed en heb het verder bij vrienden ook nog nooit live meegemaakt..
    Heb wel katholieke vrienden met een zoontje van een half jaar..maar weet niet of hij gedoopt gaat worden..meestal is dat dan al wel gebeurd toch?

19. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hmm misschien moet f overdag ook wat vaker in haar bedje slapen. Morgen eens vroeg eraf en dan smiddags laten slapen. Dan kan ik ook wat doen.

20. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Dat klinkt wel handig zo met de melk 's nachts. Dan heb ik ook niet het gevoel dat ik mijn man met extra veel werk op zadel als het op die manier kan.
    Volgende week al weer aan het werk, Humpy?! De tijd gaat snel hè?! Ik heb nog 2 weken. Heb zin om weer te werken, maar niet om Lucas achter te laten. Heb ik nog niet langer dan een uurtje gedaan.

Deel Deze Pagina