Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Heb ook een hangmat en dacht die laatst ook te gaan gebruiken maar idd moet de box op laagste stand voor staan..jammer, nog even wachten dus..

Ik zit op 8 a 9 voedingen op een dag. In de avond ook vaker en in de ochtend soms ook..maar gelukkig geen uur..tien min max en dan wil hij niet meer of valt in slaap..

Vandaag naar school geweest voor sint en dus twee keer gekolfd..viel me tegen wat mn productie is...60 ml uit elke borst..was eerder bijna t dubbele. Zal wel komen omdat de productie nu echt afgestemd is op aaron en zal dat per keer wel drinken dan. Of iets meer omdat hij efficiënter drinkt dan de kolf doet.
    Voel me idd net Berta 34 zo maar kolf maar tien min max met dubbele kolf. Was ook de aanbevolen duur had ik ergens gelezen..

Vanavond optijd mn bed in. Vannacht pas om 1 uur in slaap gevallen en om 3 en 4 uur jammeren , om vijf uur honger en om 6.15 wekker.. zie nu echt op tegen het weer aan t werk gaan. Kan dan ook geen dutjes meer doen..
    Ach ja, je moet er wat voor over hebben hè, die enorme schatjes!
    Des te harder genieten van de laatste dagen verlof.

Maandag terugkomdag van samen bevallen. We hebben er allemaal erg veel zin in! Verhalen uitwisselen en baby's kijken..alleen rot tijd..vanaf 20uur. Tijdens de soms moeilijke uurtjes..

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Qua in slaap vallen is het ook de kunst om op tijd de vermoeidheidssignalen te herkennen. Hier valt M. na de voeding en boer ook snel op mijn arm in slaap. Zodra je haar dan weglegt (lees: horizontaal ;)) is ze weer wakker. Jonge baby's zijn net waterpasjes haha. Ik merk nu dat M. zo'n 1,5 tot 2 uur volhoudt om wakker te zijn inclusief voeding en daarna nog spelen. Dan begint ze namelijk moe te worden. Uiteraard zie je het gapen, maar ook weer op de handjes zuigen, naar de oortjes grijpen en rode wangen. Dat is het moment om haar weg te leggen. Meestal valt ze dan binnen 5 tot 10 min. in slaap. Met de laatste avondvoeding en eventuele nachtvoeding houd ik het minder gezellig. Niet meer praten, geen oogcontact. Zo weet ze dat het tijd om te slapen is.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hangmatje. Van mijn draagdoek maak ik een matje in de box. Wel geweven. Ik hang m ook om de tafel voor de grote kinderen. Grote lol!

Ik zit gemiddeld op ruim 8 voedingen. Soms 7. Regelmatig 9. Soms 10. Ik ben gestopt het bij te houden en dat is best relekst.

Kolven. Je hoeft echt niet dagelijks te kolven. 2x per week kan al genoeg zijn. Zeker als je kv gaat geven is je voorraad niet zo belangrijk. Dus daarvoor hoef je niet dagelijks een flesje poedermelk te geven.
    Ik vind kolven trouwens ook prut. Zal het toch minimaal tot 10m volhouden en misschien tot een jaar. Beetje afhankelijk van L. Ik hoop haar minimaal 1 jaar te voeden. Ochtendvoeding heb ik vooralsnog geen einddatum voor.

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @thauma fijn dat jullie ook gelijk weer in aanmerking komen voor hulp. Was er bij jullie wel een aanleiding dat het niet wilde lukken?

@hechtingen mij is gezegd dat het wel 6 weken kan duren. Hier waren ze in de kraamweek al opgelost.

@spruw, geen ervaring mee. Weet wel dat je dan ook in de wang witte puntjes ziet.

@slapen hier vanaf dag 1 al in ledikantje op eigen kamertje en dat gaat helemaal super. In de box slaapt die vaak niet echt beetje half. Verder slaapt N in de reiswieg of in de maxi cosi als we weg zijn en voor de rest alleen in zijn bedje. Ben nog steeds blij met de keuze dat we dit gelijk zo gedaan hebben.

@bv kan ik niet over mee praten hier gewoon kv. Ik heb nog steeds totaal geen spijt dat ik geen bv heb geprobeerd. Als ik dan jullie verhalen lees denk ik pfff niks voor mij. Wel lekt 1 borst af en toe nog wat, duurt best lang na mijn idee. Ben benieuwd hoe lang dat nog zal blijven. Ik weet nu precies wat N binnen krijgt en vind dat wel erg fijn. Hier krijgt hij 5 voedingen 3x 150 +5 (165 cc) en 2x 180 cc.

@hier vandaag weer naar cb geweest en N heeft zijn eerste prikje gehad. Hij heeft wel even flink gehuild, vond het zo zielig dat ik zelf bijna mee ging huilen. Verder doet hij het super goed. Hij weegt nu 5320 gram en is 54 cm. Vorige keer woog hij 4360 gram en 51 cm. Hebben ook het idee dat die behoefte heeft aan langere nachten. Gezien het gewicht konden ze bij cb het zich wel voorstellen. Ga dus even kijken hoe we dat gaan doen en misschien dat we naar 4 voedingen kunnen gaan over paar weken. Tot nu toe lijkt N weinig last te hebben van de prikjes, ben benieuwd hoe dat verder zal gaan. Sinds gister een beste koortslip (alweer). De klieren in me nek zijn ook opgezet en pijnlijk bah. Nu geen kusjes voor N waar ik behoorlijk van baal. Van de week weer naar fysio geweest met N, ze was zeer tevreden en is duidelijk verbetering. Hoeven pas over 4 weken weer te komen. Ook kan N zijn hoofdje al aardig zelf omhoog houden af en toe als die op schoot zit.

Nog even een vraagje. Trekken jullie je kleintje al een spijkerbroekje aan? Het lijkt mij wat stug zitten. En laten jullie ze overdag ook in spijkerbroek slapen? Lijkt mij zelf niet heel prettig. Zijn er nog andere dames die ook de minipil hebben?

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Panda, ik kan ook niet meepraten over bv. Ik heb het geprobeerd, maar het kostte zoveel moeite. M. heeft een zware start gehad. Ze hapte wel aan maar was gewoon nog niet sterk genoeg om lang te drinken. Het fulltime kolven brak me zo op. Ik zou het nog wel een tijd vol moeten houden zei de lactatiekundige. Het kon namelijk nog wel een tijdje duren voordat ze goed zou gaan drinken. Tja en dan wil je graag dat je kindje genoeg binnen krijgt. En niet weer bij de spoedpost zitten, omdat je kindje niet genoeg binnen krijgt. Twee uur met één voeding bezig zijn vond ik te veel van het goede. Ik kwam niet eens aan knuffelen toe. Ik heb 3 weken volledige bv gegeven en ben daarna langzaam overgestapt op kv.
    Ze drinkt nu 5x150 ml. Ik ben benieuwd hoeveel ze weegt en meet. Morgen gaan we naar het cb voor de eerste prikjes. Spannend!

Ik ga niet aan de minipil, maar mirena. Dat is vergelijkbaar qua hormonen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor geen spijkerbroekjes. L heeft 1x een spijkerjurkje aangehad en ik vobd het alleen maar sneu. Zachte stofjes dus.

7. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik heb een paar spijkerbroekjes die heel dun en soepel zijn. Die trek ik hem wel aan. En daar slaapt hij ook in. Geen dikke stugge broekjes hoor. Word er zelf al naar van als ik daar aan denk.

Vanavond weer borstweigering..zucht. Hoop niet dat t bij elk sprongetje zo gaat.. Na vijf uur zonder echte voeding toch maar fles gegeven en heeft ie 150 weggedronken..mag ik weer gaan kolven..bah!
    Op zulke momenten denk ik er wel eens over om over te stappen..maar over een weekje is t vast weer goed.

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ben ik dus niet de enige die zo denkt over een spijkerbroekje haha. Hoe doen jullie dat als ze ouder zijn eigenlijk als ze een middagdutje doen?

@ikapika, balen dat de borstvoeding bij jou niet gelukt is en toch graag wilde. Hier bewust niet voor gekozen voor bv, het trok mij niet. In de kraamweek heb ik wel eens gedacht tja had ik het toch moeten doen? Maar uiteindelijk sta ik nog steeds achter mijn besluit. Een spiraaltje lijkt mij niks. Heb er ook minder positieve verhalen over gehoord. Daarnaast wil ik niet te lang wachten om voor een 2e te gaan (als alles het toe laat).

@humpy balen van de borstweigering. Hoe verneem je dat ze last hebben van een sprongetje? Waar heb je die soepele spijkerbroekjes vandaan als ik vragen mag. Ik heb tot nu toe vooral stugge gevonden en vond ze best prijzig.

9. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier heeft Lucas vanaf het begin al geregeld spijkerbroeken aan. Hij lijkt er geen last van te hebben, slaapt er ook prima in.
    Ik was begonnen aan de minipil, maar werd na 1 week ongesteld en dat duurde ruim 3 weken. Toen in overleg met de huisarts overgegaan op de gewone pil. Na 3 dagen die slikken hield de ongesteldheid gelukkig op. Nu alleen opletten of de bv niet terug loopt. De ha was er bij mij niet zo bang voor omdat het allemaal makkelijk gaat met de bv, maar hij gaf aan dat ik gewoon meteen kon stoppen als ik dacht dat het minder werd en dan moet het weer gewoon terugkomen.

10. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    @panda,
    Ik heb de broekjes van m'n zusje gekregen die ze weer op marktplaats gevonden had.. Kan ook niet zien van welke winkel of welk merk ze komen..sorry.
    De sprongetjes merk je vaak aan huilerigheid, veel bij je willen zijn, slechter eten, eenkennig zijn, zoekt meer lichaamscontact tijdens het voeden, zuigt (meer) op vingers, slaapt slechter, minder beweeglijk en maakt minder geluidjes..
    Zo staan ze in het boek, ze hoeven niet allemaal aanwezig te zijn. Als de periode voorbij is kunnen ze vaak ineens weer meer ( lachen, focussen, hoofd optillen, vloeiender bewegen etc.)of zijn ze ineens een stuk gegroeid.
    Aaron zuigt momenteel veel op z'n handen, slaapt en eet minder goed en papa en mama zijn de enige bij wie hij wil zijn..ook lacht en kletst hij nu even minder..

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier met twee weken het eerste sprongetje gehad (twee weken over tijd) en verwacht er met ongeveer een week nog weer eentje. Nu gaat het inderdaad wel weer vrij goed en makkelijk. Hij heeft gisteravond zelfs in de wieg geslapen, ook na de voeding van middernacht nog weer tot half 3!
    @Humpy : haha... zo staan ze in HET boek. :) En niemand die hoeft te vragen WELK boek. Goed he?

Ik heb wel een spijkerbroekje en een ribbroekje, maar die zijn een ruime 56, dus die kan ie nog niet aan. Het zijn wel hele soepele broekjes met elastiek in de taille, dus geen harde boordjes met knopen enzo. Anders had ik het ook niet willen hebben, moet ik zeggen. Hij moet lekker kunnen spartelen.

Vanmiddag naar het consultatiebureau geweest. Hij weegt nu 4635 gr en is 59 cm. Flinke jongen dus. En hij doet het prima. Geen borstvoedingsadvies gehad (gelukkig). En voor zover ik waarde hecht aan de mening van het cb: ik ben een natuurtalent, houd hem perfect vast, ben heel rustig etc. Nou die steek ik dan toch maar in mn zak :-D

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor T en S had ik wel een zacht spijkerbroekje maat 62. Ik denk van name it.

Later deed ik bij middagdutje de broek uit en slaapzak aan.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hangmatje hangt erin. Idd wat juliie al aangaven de plank moet eigenlijk naar beneden. Maar ik heb em er schuin van hoek tot hoek in gehangen en heel strak gespannen een deel om de rand gevouwen en nu hoeft de plank niet naar beneden. Hij ligt er wel al in maar houdt dit nog niet lang vol wel langer dan in zn bed.

Spijkerbroekje had c al aan na 3 dagen toen we naar huis gingen. 1 van h&m met elastieken band en van binnen gevoerd met zachte stof. Heb later nog een spijkerbroekje gekregen weet ff niet welk merk maar die hedft ook deels elastiek in de band en stof van binnen.

Hier is c echt heel erg huilerig en hangerig. Kan amper wat doen. Net eten gekookt en hij zette het op een krijsen is nog half ontroostbaar. Zo zielig!! Maar ja mama moet toch echt koken en ook eten. Nu zelfs na 1 borst zit ie nog huilend op schoot. Zo sneu!!

14. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn thauma dat het cb goed was en tegen een compliment zeg ik ook geen nee hoor :)

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Fijn nieuws, Thauma en wat een mooi compliment.

Hier vandaag een hangerig en huilerig meisje. Ze heeft haar eerste prikjes gehad. Ze weegt nu 4700 gram en is 57 cm lang. Ze zit op de gemiddelde lijn en ze kwam van de -1 lijn. De verpleegkundige vond haar verbazingwekend goed volgen en haar hoofdje hoog houden :) ook leuk om te horen. Hopelijk is ze morgen weer wat meer in haar hum. Ze heeft gelukkig geen koorts.

16. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Zwaai zwaai.
    En hier niet geweest.
    Alles goed met iedereen?

N. Is nu 56,5 cm en weegt 5300g

17. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hey Dames,

ik ben een tijdje niet meer actief geweest, erg druk jullie kennen het wel!
    Hier gaat alles goed onze kleine groeit als kool en krijgt maandag zijn eerste prikjes.

Sinds deze week ben ik weer begonnen met school, ik moest nog 2 toetsen opnieuw halen om over te gaan naar mijn 2e leerjaar en ik wil graag in februari over gaan, dus besloten om 2 dagen in de week weer naar school toe te gaan en met toestemming van school hoef ik er geen stage naast te doen. ( ik zit natuurlijk officieel nog in mijn verlof).

Nacontrole ging ook goed, ze wilde alles nog even van onder bekijken maar ik vroeg al is dat echt nodig? ik weet dat alles goed van onder werkt hoor ;) maar ze legde uit dat het was om mijn bekken te controleren of ik deze nog voldoende kon aanspannen en even controle hoe de hechting genezen was, nou ik ben door de test gekomen hoor haha. Ijzer was alleen nog te laag vandaar dat ik wel regelmatig duizelig ben.

Verder voel ik me top, loop alleen achter me rust aan maar dat kennen jullie vast wel.

Kleine slaap al heerlijk door van 12 tot 7 dus mij hoor je verder niet klagen, onze uk heet nu alleen last van berg maar gelukkig alleen op zijn hoofdje dus dat valt niet zo op :)

Liefsss Tulpvrouw :)

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Littlewonder en tulp leuk dat jullie komen buurten! En fijn dat het goed gaat met de kleintjes.

Tulp wat fijn dat je nog geen stage hoeft te lopen. Lukt het een beetje met de combinatie school en baby? Ik ben blij dat ik mn opleiding heb afgerond voor de zomer. Want zoals mijn hersenen op dit moment functioneren zou de kans van slagen klein zijn hihi! Heb nog best veel last van de dementie haha.

19. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Oo tulp, ik wil ook zulke nachten! Heerlijk!

Dag little wonder, hoorde van een vriendin dat jouw oudste bij haar oudste in de klas zit.. Kleine wereld..grappig!

20. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Ja klopt:),dat vertelde ze afgelopen donderdag tegen me.
    De wereld is inderdaad maar klein zie je wel ;)

Deel Deze Pagina