Wat is het hier rustig dames! Iedereen druk Sint gevierd dit weekend? Ik ben snotverkouden, hoop dat ik slechts antistoffen doorgeef en Aaron niet verkouden wordt.. Gisteren mijn nicht op bezoek gehad en een bijdrage voor een geweven draagdoek gekregen. Nu me suf aan het oriënteren en wachten tot m'n profiel op dragen en voeden geactiveerd wordt. Heb al een paar mooie tweedehandsjes gezien in de juiste maat.. Wel duur hoor. Gelukkig zijn er ook goedkopere merken.. Omdat ik in het begin overproductie had en Aaron niet hoefde te werken voor z'n melk heb ik nu waarschijnlijk in de avonden een verdrietig kind. Na zes weken moeten kindjes op techniek gaan drinken en dat heeft hij ervoor niet echt hoeven doen en wordt dus kwaad als hij er wat voor moet doen.. Dus nu twee a drie dagen coconen in bed en veel aanleggen en zes keer per dag een borst afkolven na een voeding om de productie weer omhoog te krijgen zodat Aaron weer genoeg binnen krijgt en hopelijk het technisch ook onder de knie krijgt! Hij ligt iig vandaag zo'n beetje de hele dag te slapen tussen al het aanleggen door..moet hem af en toe wakker maken..maar doe het graag als hij dan in de avond nog genoeg te drinken heeft..
Vervelend dat het wat moeizaam met de bv gast Humpy. Maar goed bezig met het kolven enzo! Hopelijk gaat het snel beter. Hier al een aantal dagen een erg zeurderig kind. Hij slaapt elke keer kort, huilt getegeld en drinkt vaak. Wij hebben wat last van keelpijn, dus misschien heeft hij ook zoiets. Het is moeilijk te zeggen. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed (4 à 5 uur). Mijn moeder belde vrijdag dat ze in het ziekenhuis lag, ze had een ontseking in haar dikke darm. Hopelijk mag ze vandaag of morgen naar huis. Helaas woont ze op ruim 2 uur rijden van ons, dus kan er even niet heen. Ik heb erg getwijfeld, maar wil zeker nu met ons zeurderige ventje niet zo lang rijden en van huis weg zijn.
Jeetje wat een gedoe humpy! Tenminste 6 x per dag kolven!! Ik zie al op tegen 1 x per dag. Lili misschien een sprongetjes? Heb hier namelijk een beetje hetzelfde al een hele week!! En nu is papa ook nog eens ziek dus kan me niet echt aflossen. Probeer tussen de bedrijven door te koken.
Juudjuh heb je babyzwemmen gedaan of gewoon? Ik wil over een paar weken ook eens gaan zwemmen met C. Wanneer hij 2 maanden ofzo is. Ben erg benieuwd wat je ervan vond.
@bibiQ: hoeveel ml krijg je als je 1x per dag kolft? ik probeer dat nu te doen en kom aan niet zoveel hoor, ongeveer 50-60 ml, dat is maar wat er overschiet na de voeding, ben dan bang dat als ik dat wegtrekt, er tegen de volgende voeding, niet genoeg nieuw melk is aangemaakt voor mijn dochter... maakt me toch best onzeker die borstvoeding, heb totaal geen idee hoeveel ze binnenkrijgt en ze groeit zeker niet als kool als andere baby's, op 6 weken weegt ze nog maar 3,2 kg (geboortegewicht 2,740) lijkt me toch echt niet goed als je hoort dan andere baby's 1 kg per maand verdikken...
We zijn gewoon even te zwemmen geweest. F vond vooral het peuterbad heerlijk! In de band lukte niet goed is ze nog wat te klein voor. We hebben haar 20 min in het water gehad en daarna opgewarmd onder de douche. .. Daarna omslagdoek eromheen en lkkr knuffelen. Ze heeft niet eens gehuild dat ze het niet leuk vond of dat ze het koud had. Daarna heeft ze een half uur geslapen. Eda f groeit ook niet zo snel. Ook krijg ik met kolven er bijna niets uit. Vrijdag moest ik weg en f sliep dus toen ipv haar voeden gekolfd. .. 110cc en ze heeft dat met moeite opgedronken een uur later. Zolang ze groeit en tevreden is na de voeding krijgt ze voldoende binnen.
hallo allemaal. ik ben 22 oktober bevallen van een zoon. voorheen was ik actief bij een besloten club. daar is het de laatste tijd erg rustig. bibq verwees me naar dit forum. mijn zoontje is nu 57 cm en 4950 gram. Hij groeit echt als kool! Slapen overdag gaat niet zo goed. Hij slaap alleen in de draagdoek, tijdens het wandelen of in de auto. Wanneer ik hem slapend in de wieg leg is hij binnen 5 minuten weer wakker. Wakker weg leggen lukt ook niet. Gelukkug gaat het 's nachts beter. Ik geef bv. Dit kwam eerst moeilijk op gang. Ik heb 2,5 week alle voedingen gekolft. Niet het leukste om te doen. Als ik nu na een voeding kolf komt er bijna niks meer uit. Tussen de 10 en 30 cc. Ik vind 50-60 cc dus best wel veel.
Wij lopen momenteel de deur plat bij de huisarts met july omdat ze veel spuugt inclusief projectiel spugen, blijken we hoogst ws spruw te hebben (auwwww én heeft ze sinds afgelopen dinsdag hevige uitslag op haar gezicht en hals. Moeten voor die uitslag morgen naar de dermatoloog in het zh. Ik hoop dat het geen eczeem of koemelkallergie is maar het zou zomaar kunnen. We zitten ondertussen aan de medicatie tegen de spruw, hebben speciale creme om de huid zacht te houden, ik mag geen basis koemelk producten én we zitten na elke voeding minstens een half uur rechtop met haar. 😕 Gelukkig lijkt ze er niet beroerd/vervelend onder te zijn en heeft ze geen koorts maar ik baal er wel enorm van en jank geregeld. Afgelopen vrijdagmiddag storte ik ook even helemaal in toen july maar bleef projectielspugen en ik niet meer wist wat ik moest doen om haar te helpen. Daarbij deed het voeden zo enorm zeer door de spruw maar wilde zij door het spugen wel constant opnieuw drinken. Heb toen huilend richard opgebeld wanneer hij thuis zou komen. Dit weekend heeft hij de verzorging en het voeden overgenomen en heb ik alleen maar gekolfd. Dit deed gelukkig minder zeer. Het gaat nu wel weer wat beter met me maar balen is het wel. Ga er maar vanuit dat ook dit weer een fase is en dat het allemaal weer goed gaat komen. Niet zo'n positief bericht dus dit keer maar soms is het fijn om even van je af te schrijven en ook de minder leuke dingen te kunnen delen.
Naomi, welkom. Leuk dat je mee komt kletsen. Wat vervelend Prima! Hopelijk gaat het snel beter. Lastig dat je zoveel dingen ineens tegelijk hebt. Eda, ik heb gister na een slechte voeding 80 cc gekolft, dus als hij goed had gedronken was het vast minder. De volgende voeding hebben we dat gegeven, was precies genoeg. Toen heb ik uit de (andere borst) 120 gekolft. Hierbij zijn op dit moment mijn borsten "overvol" doordat Lucas de laatste dagen vaak komt voor kleine beetjes. Je hoeveelheid klinkt dus prima. Je bv wordt afgestemd op je baby, dus als je nog niet vaak extra hebt gekolft zal er ook niet veel extra voeding zijn. Vraag en aanbod werkt hier duidelijk, na een dag meer drinken zijn mijn borsten snel voller. Na een paar dagen "normaal" drinken worden ze weer soepeler.
Prima, ik zou ook flink janken als ik daar allemaal mee zat. Fijn dat jullie het samen zo konden oplossen. Veel sterkte Welkom Naomi!
Hallo Naomi! Welkom hier! Ik had ook steeds dat de kleine man wakker werd zodra ik hem neerlegde. Ik heb nu iets onder het matrasje in de wieg gelegd zodat het hoofdeinde iets hoger ligt. Ik vond het sowieso al raar dat het matrasje met de voetjes naar boven lag als je het dekentje instopte. Nu ligt het hoofdje iets hoger en nu wil hij ineens wel in de wieg slapen. Hier geen sinterklaas gevierd hoor. Ik vind de kleine man er nog iets te klein voor Volgend jaar maar eens kijken. Inmiddels het wipstoeltje in gebruik genomen. Hij zat er helemaal enthousiast in te spartelen en te kwijlen Ben nu de kerstboom aan het optuigen. Getwijfeld of we er een zouden neerzetten ivm plaatsgebrek (waar eerder de boom stond staat nu de box), maar ik denk dat hij de lichtjes toch wel heel gezellig zal vinden! Hij is zo mooi om zich heen aan het kijken! Ik heb nog afgekolfde melk uit de kraamweek in de vriezer. Wat denken jullie? Kan ik dat nog gebruiken of net zo goed weggooien? Melk verandert natuurlijk iedere keer en dit is de oude melk van heel in t begin... heeft ie daar nog wat aan? Prima, wat heb je dat goed aangepakt! Wel bijven doorzetten ondanks de spruw he?! Tis maar tijdelijk en straks heb je alles weer op de rit! Wordt de spruw al behandeld?
Hier trouwens ook nog wel Sinterklaas gevierd. Zowel afgelopen zaterdag als die week ervoor (met schoonfamilie en mijn familie). Gelukkig heeft niemand te groot uitgepakt voir onze jongen, dat vind ik nog een beetje zinde. Hij heeft vooral kleding en voorleesboekjes gehad, leuk en nuttig. We hebben zelf niets voor hen gehaald, dat deed de rest van de familie wel genoeg Thauma, ik zou die melk gewoon nog geven. Ja, hij zou wel iets anders van samenstelling zijn dan wat nu uit je borst komt, maar lijkt mij nog steeds gezond voor hem. Diepvries is sowieso niet zo goed als vers uit je borst, maar is volgens mij wel ook prima. Ze zeggen niet voor niets dat je het 3mnd kan bewaren in de vriezer. Ik hoop op mijn werk te kunnen kolven wat hij de volgende dag nodig heeft en dan vul ik dat aan met diepvriesmelk als het (net) niet genoeg is of bv een flesje een keer onvalt ofzo. Dan hoop ik altijd genoeg te hebben en een goede mix tussen "vers" en diepvries.
Eda ik heb vandaag zojuist voor t eerst gekolfd. Heb de voeding vervangen voor een flesje kunstvoeding. En daarna gelijk gekolfd. Ik heb uit 2 bosten nu 180ml en ben daar gestopt. De tweede borst heb ik dus niet helemaal leeg gekolfd en de rechte volgens mij ook niet maar werd verstoord door een boertje wat dwarszat. Overigens drinkt c de borsten ook nooit helemaal leeg volgens mij. Ik heb hem 90 ml kv gegeven en hij ligt nu te slapen. Heb t vermoeden dat het eigenlijk iets te weinig voor hem is maar hij is nu verzadigd. De rest van de dag ga ik weer over op verse bv rechtstreeks uit de borst. Nu moet ik nog even gaan kijken hoe ik het wil bewaren. Naomi welkom hier, leuk dat je toch hier mee komt kletsten! Prima aaah wat vervelend dat je zo het weekend in ging. Fijn dat je man je zo kon helpen! Hopelijk gaat het snel beter. Juudjuh wat ontzettend leuk en fijn dat het zo goed ging. Dat wil ik binnenkort toch ook maar eens proberen. Lijkt me zo leuk!! C spartelt al behoorlijk met zn beentjes in bad zo leuk om te zien, dan lijkt het alsof hij zwemt op zn rug haha!!
dank u meiden voor de getallen, doet me deugd om te lezen dat het niet abnormaal weinig lijkt, hoeveel ik echt produceer ga ik maar weten als ik eens kv geef, maar wil nog even wachten, zou ze graag 2 maanden alleen bv geven en dan beginnen met 1 flesje per dag en dus kolven om wat reserve aan te leggen, ze moet dat toch kunnen tegen ze naar de creche gaat... ga voorlopig maar 1 of max 2 x per dag kolven: na de laatste voeding en na de eerste voeding, als mijn borsten goed vol aanvoelen... tis ook moeilijk om te weten hé, want soms drinkt ze trager en langer en soms drinkt ze goed door en duurt het minder lang maar heeft ze misschien even veel of meer binnen... @prima: sterkte, als ik jouw verhaal lees, mag ik voorlopig niet klagen hé, maar zich zorgen maken hoort bij het mama zijn....
Vandaag was c in de ochtend erg huilerig en in de middag erg hangerig en slaperig alleen niet in zn eigen bedje. Wel in de hangmat gelukkig. Daarnaast werd er bij de buren ergens flink geboord de hele middag en dat was in zn kamertje erg goed te horen. Kon hem zelfs niet meer horen door de babyfoon. Vervolgens begin van de avond in zn bedje kunnen leggen waarna ie na een halfuur wakker werd en mama onder spuugde. Getemperatuurd en 36,7 nog geen verhoging wel voelde hij warm aan terwijl hij alleen een romper met lange mouwen en een sokbroekje aan had van dunne stof. Later in de avond werd meneer ineens weer actief! Precies op het tijdstip dat hij normaal slaapt in zijn eigen bedje tot een uur of 3-5. Maar wakker in bed gelegd en even laten jengelen en de speen er een aantal x weer in gestopt. Ben benieuwd hoe lang ie t volhoudt de nacht. Heb t idee dat ie niet zo lekker is en papa natuurlijk ook niet dus..... Ach we houden t in de gaten. Fijne avond en nacht!
Beterschap bibiq! Hier was ze ook druk aan het rugzwemmen ik denk dat ik vd week ook een voeding vervang door kv en dan die voeding ga kolven. Vraag en aanbod gaat hier ook goed. Welkom naomi!
Bibi, dat was een mooie hoeveelheid die je hebt gekolft! Vervelend dat hij niet zo lekker was. Is de nacht een beetje goed gegaan? Eda succes met het kolven dan voorlopig! Hier heeft Lucaas geslapen van 21:00 tot 04:00! Een absoluut record. Alleen toen had hij om 05:15 ook weer honger en de wekker gaat hier om 6 uur, dus mama had niet zo'n lange nacht. Maar de nachten worden steeds langer, dus hopelijk slaapt ie binnenkort een keer helemaal door.