Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier M. gisteravond in de draagdoek gehad, de kikkerzit :) Ze vond het heerlijk!

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook hier aangeland!
    Op zich leuk dat ik nu eindelijk ook eens kan meepraten over babydingetjes en niet alleen maar zit te wachten op ons humpie :)

Eda, als je graag ergens heen wil waar je niet bv wil geven kan je natuurlijk ook wat afkolven en meenemen voor daar.
    Ik wil ook niet overal bv geven, maar ik ben ook niet van plan er moeilijk over te gaan doen. Als de kleine aangeeft dat ie wil eten, dan is dat zo. Laten huilen is ook zo storend voor de mensen waar je op de koffie bent :)

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Haha heb ik hier nog wa om bij te lezen;)

:p

4. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Plak ik hier mn tekst ok ff bij;)

Zo dames,

ik ga weer ff bijlezen;) heb k wat te doen als k paar dage nie geweest ben:p

Hier even een applausje voor mn meid gedaan;) haha.. ze heeft de nacht doorgeslapen van 23.00-06.30:p
    wowww heeft me goed gedaan;)

Gister gooide ze een golf eruit.. denk dak ze gwoon te vol gevoerd heb;) hihi.. mar ja.. ze wil dan nog steeds drinken denk ik dan, maar ik twijfel nu of t niet gewoon zuigbehoefte is. (binne 7 min klaar) want als k speentje geef vind ze t goed, en als k weeg voor en na voeding dan zit ze meestal op 140/150..
    en ze komt niet eerder. gister heb ik ze om half 7 wakker moete make na de voeding van half 2;).. mar op cb zeide ze 6 voedinge per dag minimaal.. en as ze t zo ga doen.. zit k nog mar op 5.. volgende week weer cb dus ga k ff navragen, want wakker make voor een voeding, dan drinkt ze niet zo goed als dak ze gwoon wakker la worde.. en dan erbij, plas en poep is overmatig.. en ze groeit, dus ik heb zo iets van waarom niet???

5. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ac:.. tot nu toe zijn we er over uit;).. abbotje op Durex.. tot we t zelf genoeg vinden;)..en dan zien.. in iedergeval niet bewust met ovu testen enz.. mar gewoon kijken hoe de natuur zn gang gaat, maar dan praat ik over zeker wel een jaartje verder:p (de meid die nog thuis is gaat dan ok naar school)

AFvallen@ zijn jullie al weer terug op gewicht? Hier bijna 10 kilo onder startgewicht.. op zich wel lekker, maar moet nu druk shoppe voor klere, alles zakt af:(..en aangezien k niet zo heel graag de stad in ga, doe k het mar via internet:p

kga bij de kleine kijke want eigenlijk is t voedingstijd;)

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben weer terug op mijn oude gewicht. Alles past weer. Binnenkort wil ik langzaam beginnen met sporten. Ik wil nog een beetje wat afvallen.

@Thauma en Eda, je kunt ook een grote hydrofiele doek nemen en de kleine daaronder voeden. Dat doet een vriendin van me en zij gaat echt vaak uiteten hihi.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gewicht: Hier nog 5 kg boven startgewicht.
    Vind het wel prima zo... Vind mezelf mooier als voor de tijd, maar was ook best magertjes.
    Ik weet nog van mijn zoon dat de kilo's er vanzelf af gaan in de loop van de tijd. Ik wil wel weer gaan hardlopen maar dat is omdat ik dat leuk vind.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik voed trouwens overal.
    Borstvoedingsbeha en shirtje iets omhoog en niemand die iets ziet. Of ik zorg dat ik iets van een sjaaltje om heb zodat ik die er iets overheen kan leggen...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog 6 kilo 'te zwaar' en dat gaat er idd vanzelf wel af.

Voeden, doe ik overal. Shirt omhoog. Hemd omlaag. Heel discreet. Getut met hydrofiele doeken begin ik niet aan. Mensen hebben doorgaans niet dokr dat ik aan het voeden ben... denken dat de baby ligt te slapen. . En dan komen ze kijken en schrikken ze als ze zien dat de baby aan de borst drinkt :p.

Thauma wat een lieve avatar!

Krulletje ik zou niet wakker maken om op een bepaald aant voedingen uit te komen. Ik zou wel overdag niet te veel tijd laten zitten tussen de voedingen. Verdrr vooral je kind volgen en het lijkt alsof je kleine meid genoeg binnenkrijgt! En wat een zalige nacht.... jaloers ;)

Eerste knoopsessie gehad en was matig tevreden. Morgen ga ik bellen voor een draagconsult en dan ook gewoon voor buikdragen. Zodat ze echt perfect in die doek zit en ik zonder rugpijn of geplette maag mn dingen in en om huis kan doen. L vond het heerlijk en sliep daarna nog een uur verder in de wagen en in de drukke kantine bij M's ballet.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik was niet van plan moeilijk te doen over voeden. Idd.. sjaaltje erover en klaar. Draag ik toch altijd. En mocht ik echt iets hebben waar het niet gepast is, dan is er nog altijd gekolfde melk in een flesje.

Die draagdoek wil ik ook gaan proberen. Eens zien of ik dat zo kan of ook een consulent ga raadplegen.

C. is even van de kleine porties. Ieder half uur ff aanleggen en daarstraks dan weer vier uur geslapen. Geloof niet dat we al een ritme hebben.
    Hoe voorkom je trouwens dat ie met zn tandvlees gaat bijten terwijl ie toch echt goed is aangelegd?

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bijten betekent niet drinken. Tijdens het drinken heeft de baby zn tong over zn tandvlees dus zou dan zichzelf bijten. Hier gebeurt het vooral als L een krampje heeft cq een scheetje moet laten.

Als ze tandjes krijgen doen ze dat ook en ik zag het altijd aankomen. Ze kregen dan een bepaalde blik in hun ogen, stopten met drinken en dan was het zaak zo snel mogelijk mn tepel te verwijderen :)

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow dames jullie kletsen er hier ook weer vrolijk op los!! Dacht even een dagje minder forum en de was enzo doen, heb heel wat bij te lezen.

Thauma leuke avatar! Bijten met tandvlees herken ik ook, ben ik ook aan de pijnlijke tepels en kloven gekomen volgens mij. ( weet niet zeker of dat ook kan daarvan) iig voed ik nu weer 2 dagen zinder tepelhoedje. Tepels zijn wel weer gevoeliger maar het gaat goed dus. En nu doet C minder knagen.

Afvallen/sporten mag ik nog niet ivm de ks. Voel me nog altijd beperkt en moet nog 3,5 week minstens me netjes aN de regels houden. Vandaag toch teveel gebukt en gedaan en dus weer een gevoelige wond van binnen. Van buiten overigens nergens last van.
    MIL hoe gaat jou herstel??
    Ben wel al 10 kilo kwijt van de 20!! Mn buik is redelijk naar oude vorm en mn voeten ook dus kan lekker mn schoenen weer aan. Maar heb eerlijk gezegd nog geen spijkerbroek geprobeerd ivm de wond, mn broeken zitten wat lager waArdoor ze precies op de wond zouden drukken. Weet dus niet of ik ze alweer aan kan maar moet zeggen dat ik tot 37 wkn sommige nog aan kon dus...

Hier al 2 dagen achter elkaar dat kleine man rond een uurtje of -19-20 uur na de voeding wakker blijft en lekker bij ons wil blijven ipv slapen of wel wil slapen maar niet in bed. Herkenbaar en hoe gaan/ gingen jullie hiermee om?? Wel in bed, niet in bed, laten huilen tot ie slaapt of lekker bij je houden??

13. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Wij houden 'm dan lekker bij ons. Laten huilen hebben we nog niet gedaan, ben ik voorlopig ook nog niet van plan.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Laten huilen hier ook nooit gedaan. Ook niet bij zoon. En zoon is een heel tevreden mannetje geworden. Hij huild bijna nooit. Dat doen we dus nu weer hetzelfde.
    de baby moet leren dat ze je kunnen vertrouwen. Dat je er altijd voor ze bent als ze je nodig hebben.
    Zoon heeft daar nog nooit misbruik van gemaakt door te huilen om aandacht voor de lol.

Ks herstel: welke ks? Hihi.
    Ik heb al 3 a 4 weken nergens last van en doe sinds die rijd ook alles weer.
    Qua hh deed ik tot nu toe alleen beneden stofzuigen en dweilen, de hh deed de rest. Nu mag ik het zo'n beetje zelf.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bibi wij laten L niet huilen en volgen haar behoeften. Laten mopperen of jemgelen wel en ik sta ook niet bij de eerste kik naast haar bed.
    Vervelend dat het herstel niet zo snel gaat als ke zou willen. Neem wel echt de tijd. Is gewoon een operatie aan je buik!

Vandaag hebben we een halve dag zonder de oudsten (school, speelzaal en schoonouders). Kan Jan ook eens rustig aan doen. T heel blij want dan kan hij met opa spelen n schoonvader van 70 zit uren op zn knieën gekke verhalen te dpelen met auto's of gigantische bouwwerken/stellages te maken van vanalles).

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga hem echt niet laten huilen. Ik voed m zodra hij dat aangeeft met smakjes oid. Als ie huilt is ie overstuur door bv krampjes. Dan neem ik m bij me, masseer ik zn buikje en mag ie lekker bij me blijven. Dan maar slapend in zn wiegje leggrn voor een keertje

17. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen dames!
    Hier heerlijk geslapen van 2200 tot 04.00:)daarna was het 5.45, en nu 8.45u.
    F is de laatste dagen erg druk aan mn borst. Alsof het haar niet snel genoeg gaat. Maar ook verslikt ze zich doordat het zo hard en snel toeschiet. Moet haar soms echt afremmen.
    Vanochtend naar ziekenhuis voor controle van F. Alles zal wel goed zijn.

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik laat hem hier ook niet huilen. Rond dat tijdstip is hier ook het wakker en jengel uurtje..net wanneer ik moe ben en t liefst zou gaan slapen natuurlijk. Ook komt hij dan vaker voor een voeding.
    We nemen hem dan altijd bij ons. Ik laat hem alleen wel eens huilen als t niet anders kan. Als ik sta te douchen of we in de auto zitten. Maar niet als hij honger heeft of niet in slaap kan komen..

Gisteren voor het eerst zeven uur van huis geweest zonder Aaron. En papa z'n eerste "papa" dag. Kon ik een verjaardag af, met een vriendin langs haar huisarts en daarna lekker uit eten zonder Aaron steeds in en uit de auto te hoeven slepen. M'n kolf mee..
    Het is me heel goed bevallen om weer ff mezelf te zijn en geen wandelende voedmachine.. Voelde me een beetje schuldig dat ik er geen moeite mee had om hem achter te laten.. Van die gedachten als hoort dit wel, ontaarde moeder, ego etc.. Maar hij was dan ook in goede handen bij z'n paps die het nu ook voor t eerst heeft ervaren hoe t is om thuis te zijn en t huishouden te moeten combineren met n kereltje dat veel aandacht nodig heeft..
    Ben benieuwd hoe t gaat als ie voor t eerst bij oma blijft..

19. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier laat ik F ook niet huilen. Ze huilen vaak niet voor niks. Al is het maar aandacht. Mn moeder zei dat ik haar verwen doordat ik haar steeds pak als ze huilt. Maar verwennen kan nog niet wel gewennen. Maar F huilt bijna nooit. S'avonds een jengel uurtje maar dan gaan we gezellig op de bank liggen. Vind ik zelf ook wel fijn :)
    overdag ligt ze vaak wel 3uur achtereen in de box en dat vind ze prima :) dan mogen we s'avonds wel knuffelen vind ik ;)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Juud ook al een zalige nacht. Fijn!

Humpy lekker een dagje uit. Niet schuldig voelen om het niet schuldig voelen maar lekker van genieten! Bij Jan heb ik ook geen enkele moeite... maar zelfs bij mn mams toch wel een beetje... en dat terwijl ze toch al 2+3x heeft bewezen een goede (geweldige! ) moeder cq oma te zijn... toch een beetje moederkloekneigingen dus :p

Deel Deze Pagina