Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hier ook fijne nacht van twaalf tot half 6 en toen nog lekker doorgeslapen tot half 9.

Gisteren terugkomavond van samen bevallen. Was erg gezellig! Een mama ontbrak omdat zij opgenomen is vanwege postnatale depressie. Zo zielig..
    Tijdens het foto momentje kon je goed zien dat Aaron voor ligt op de rest..stak er met kop en schouders boven uit. De rest waren nog schattige baby's en huilden ook nog zo..hier zouden we eigenlijk oordopjes moeten dragen want een piep in ie oren is niet vreemd na een van z'n huilbuien. Die hij overigens gelukkig gisteren niet had..

Productie lijkt hier wat meer op gang, en Aaron drinkt ook beter en langer nu. Voorheen na een borst klaar en nu lekker twee of anderhalf..vandaag nog ff vaak aanleggen en zes keer nakolven en dan moet t maar goed zijn..kom nergens aan toe en Aaron wordt er ook onrustig van..

Hoe was je nacht juudjuh?

2. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier geslapen van 9 tot 4 en toen van 5 tot half 6 weer... toen had f gespuugd en heb dr maar bij mij genomen en tot half 9 geslapen :)

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier wel een goede nacht gehad. Rond 1 uur een voeding, rond half 5 weer. Viel niets tegen. Maar hij had toen zoveel gedronken... t mannetje moest zo spugen rond zeven uur toen hij op mijn buik lag. Zo zielig!!! Gelukkig was hij er wel erg rustig bij en is het bij die ene keer gebleven.

Hij heeft vandaag veel geslapen. We zitten nu rondom het tweede sprongetje volgens mij. Hij kan zoveel meer!!! Tja, en dan moet je een hoop prikkels verwerken he?

Wat fijn die lekkere nachten bij jullie!!!

Even een vraagje voor de enthousiaste borstvoeders onder ons: wanneer beginnen jullie met een speentje?

4. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Wij zijn na ongeveer 4 weken begonnen omdat hij er toen ineens behoefte aan had. Hij werd ineens vaak boos aan de borst maar was erg tevreden als ie je pink in z'n mond had. Na anderhalve dag omstebeurten onze pink langdurig uitgeleent te hebben heb ik twee speentjes uitgekookt!

5. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik was trouwens erg bang zijn hongersignalen te missen en zo onnodig voedingen uit zou stellen, maar als hij honger heeft spuugt hij gewoon zijn speen uit. Ik kan het ook testen: Als ik de speen of een vinger tegen ze wang hou en hij draait enthousiast met open mond zijn hoofd die kant op dan heeft hij honger.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L heeft al een hele tijd een speentje. Heel grote zuigbehoefte dus ben blij want anders had ik geen duim meer.

Ik heb het behoorlijk druk (leuke dingen druk) dus reageer even minimaal. L is erg onrustig geweest (spruw, sprong, verkouden,... wie het weet mag het zeggen :p) maar afgelopen nacht was top (23-3-6) en vandaag heeft ze ool weer een slaapmoment in bed gehad (voor een 2e is zelden gelegenheid ivm halenbrengenboodschappenuitstapjes)... dat wilde ze de afgelopen dagen Echt Niet.

En mn oudste is verliefd.. super schattig!

7. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F krijgt ook al vanaf het begin een speentje. Ool erg grote zuigbehoefte. Als ze honger heeft dan wil ze de speen niet.
    pff wat een avond!! F hele avond aan het huilen geweest. 7u in bad toen was ze ff stil.. toen kw over 7 de borst. Viel ze bij mij in slaap. Om 8 u in de box gelegd en ze was wakker. Tot half 10 met haar in de weer geweest en uiteindelijk maar weer de borst...
    nu slaapt ze eindelijk sinds een half uurtje. Zal wel een sprongetje zijn. ..

8. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ja dat denk ik ook juudjuh! Klinkt bekend.

Thauma, hier ook met vier weken.. Krijg hem soms alleen met speen rustig en kan hem dan pas aanleggen. Anders wil hij niet als hij boos is..

En idd speen is ook goede honger tester.

Hebben hier de advent speen..

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames vandaag dagje met van alles in en om t huishouden. C. Voelde zich vandaag gelukkig een stuk beter. En heeft ook weer meer geslapen overdag en in zn bedje! Heb het matras wat opgehoogd door er een kruik onder te leggen net iets boven zn hoofdje.
    Het lijkt te werken.
    Vandaag voor het eert heel voorzichtig zn nageltjes geknipt, is goed gegaan. Heb ze ook niet te kort geknipt.
    Net weer ruim 120 ml gekolft en vandaag geen kunstvoeding gegeven. Heb nu totaal al 240 ml in de vriezer en 90 ml in de kolkast nog wat ik gister niet kwijt kon in een potje oid.

Slapen C slaapt al paar weken van 17/20 uur tot 1/2/3 uur dat wisselt beetje en vervolgens tot een uur of 5/6/7.
    Toch zou ik graag willen dat ie de lange slaap de nacht pakt, dus meer van 23/24 uur tot een uur of 6/7. Ga toch eens op cb vragen of ik dit een beetje kan sturen.

Speentje heeft C. al vanaf een paar dagen oud. In het zh werd het af geraden ivm tepelspeen verwarring maar de kraamzorg vond het onzin aangezien we moesten bijvoeden met de fles. C had en heeft grote een zuigbehoefte. Ook helpt t hem tegen zn krampjes en stelt t hem gerust.

Aaah wat lief salapio!! Zo schattig!! En ben je tevreden over zijn keus?? Hihi!! Of is niemand goed genoeg?

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik bedoel natuurlijk haar keus.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weer een fijne nacht! Wel een T in bed rond half 6 :).

M haar aanstaande (ze gaan trouwen) is een heel lieve en leuke jongen dus zeker goed gekeurd ;)

12. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier heeft er een geslapen van 23u tot 8u. Helaas ik maar van half 2 tot 6 en daarna nog wat gedommeld. Lag te wachten totdat ze wakker werd...

13. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Toch fijn dat ze zo goed heeft geslapen na zo'n moeilijke avond, juudjuh. Nu jij nog ;)
    Ik hoor declaatste tijd toch veel goede nachten hier. Zijn we zxo snel tevreden of hebben we allemaal van die brave baby's?! Haha
    Hier ook weer tevreden over de nacht 22:30 - 02:00 - 06:30

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier van 21.30 tot 6.30. Ik hoop dat we dit ritme vol kunnen houden, want dat zou fijn zijn als ik weer ga werken.

Volgens de kinderartsen die ik heb gesproken tijdens de opname van M. bestaat tepelspeenverwarring niet. Er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan me voorstellen dat bij baby's die nog niet de drinktechniek onder de knie hebbben het onverstandig is om een speen te geven. Maar als een baby goed drinkt...

Wij hebben veel prutnachten achter de rug. Iedere 2u minimaal ;). Nu twee fijne nachten voor zolang het duurt zeg ik hoera!

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nou hier een normale nacht en gister zelfs de lange avondslaap van altijd overgeslagen en dus keurig elke 4 uur wakker. En dan wordt er ook nog al dagen ergens in de flat hier geboord en gedrild enzo heerlijk vroeg in de ochtend!! C kan niet eens op zn kamer slapen overdag want daar is de herrie helemaal te horen en arme C komt niet eens boven de herrie uit door de babyfoon.
    Ach al met al valt t mee en vind ik C inderdaad een hele brave baby qua slapen.
    Hij trapt alleen heel erg en ik vond hem regelmatig ergens bovenin het bed! Ni met de kruik onder het matras kan ie niet omhoog trappen en dus trapt ie vrolijk de dekens eraf! Vind ik hem dus de afgelopen keren al zonder dekens over zn beentjes! En me dan zo zoet aankijken en lachen als ik vraag wat ie nu weer gedaan heeft! Daar kan je toch niet serieus bij blijven!! Het is echt een heerlijk ventje!!

Vandaag gaan we bij oma langs vanmiddag en daar eten met zn alle. Voor die tijd vast de kerstspullen naar boven brengen en dan kijken of ik ergens in mn kleine appartement nog ruimte kan creëren voor de kerstboom. T staat hier nu behoorlijk vol!! Heb vorige week toch maar een box geplaatst dus de ruimte is behoorlijk beperkt. Maar ik kom er vast uit! Ben benieuwd hoe ie op de lichtjes reageert. Zn eerste kerst!

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bibi, slaapt C. in een slaapzakje? Ik gebruik alleen nog slaapzakjes voor M., want dekentjes blijven in het ledikantje echt niet zitten.
    Leuk hè, de eerste kerst. M. zit graag naar de lichtjes te kijken.
    Van de week rolde ze tweemaal van buik naar rug. Sprongetjestijd, maar ze schijnt er weinig last van te hebben.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben maandag de kerstboom neergezet. Hij vindt de lichtjes heel mooi!
    Heb gister nog een leuk setje gehaald voor de kerst. Kan ie tiptop naar opa en oma! Vind wel dat er veel meer leuke feestkleding voor meisjes is dan voor jongetjes. Zie het bij mijn neefje en nichtjes ook: neefje een nieuwe broek of trui (redelijk gewoontjes) en mn nichtjes in mooie jurken, glitters in het haar etc.

Wat fijn bibi dat het slapen nu beter gaat. Hier maakte het verhogen van het hoofdeinde ook een wereld van verschil!

19. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ikapika ik was niet zo'n fan van de slaapzakjes. Vind ze eigenlijk helemaal niks maar ga t nu steeds meer overwegen. Ook omdat C erg zwaait met zn armpjes. Nu doe ik hem inwikkelen 's nachts in een hydrofiel dat deden ze in t ziekenhuis ook.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Inbakeren mag tot en met de derde maand volgens mij.
    Hier gaat het erg goed met de slaapzak. Ze blijft lekker warm en kan liggen zoals ze wil. Ze ligt vaak met de beentjes opgetrokken. We hebben het bedje ook wat schuin i.v.m. refluxachtige klachten.
    Vandaag rolde ze drie keer achter elkaar van buik naar rug toen ik haar even wat tijd op de buik gaf! Ze begint het door te krijgen :D

Deel Deze Pagina