Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Jeeej Ikapika wat goed dat ze dat al doet!
    Das best vroeg toch?
    Hier wordt hard getrappeld en gezwaaid maar rollen nog niet..

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik was ook echt verbaasd. Van de week was het ook al twee keer, maar dacht een beetje dat het toeval was. Maar nu echt drie keer achterelkaar. Beentje optillen en rollen maar. Daarnet na de voeding lukte het niet en toen werd ze boos ;)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Snelle Melle dus (sort of ;))! Ik leg L eigenlijk zelden op haar buik. Toch morgen eens doen. S is dan bij oma dus kunnen we samen op de grond spelen. Al heeft L maar weinig speeltijd. Drinken, vrij lang rechtop en dan is ze al weer moe. Of moeten we weg om deze of gene te halen :). Maar als ze op haar buik ligt maakt ze helegaar geen aanstalten om te draaien.

4. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het slapen zo goed gaat bij jullie. Hier slaapt hij 's nachts ook goed.Hij komt meestal im de 4 uur. Soms slaapt hij zelf 6 uur.

Overdag is het een ramp. In het wiegje slaapt hij niet. Bij mij wel eens een uurtje maar hij is het grootste deel wakker.
    Hier dus geen kerstversiering dit jaar. Ben blij als ik mijn handen vrij heb om te koken.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Naomi, heb jij al geprobeerd het hoofdeinde van het matrasje iets op te hogen? Was hief een wereld van verschil en bij bibi kennelijk ook.

Speentjes en flesjes uitkoken, hoe doe je dat eigenlijk? Echt koken? Hoe lang?

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Uitkoken doe je in kokend water 3 minuten lang en daarna omgekeerd drogen op een schone theedoek.

Qua slapen overdag, herken je de slaapsignalen op tijd? Als je te laat bent raken ze er vaak overheen en vechten ze tegen de slaap door te huilen. Hier houdt M inclusief voeding het maximaal 1,5 uur vol. Daarna rode wangen en oogjes, gapen, oogjes wrijven, oortjes wriemelen. Dat is het punt dat ik baar wegleg. Soms heeft ze dan een speentje nodig, maar meestal kletst ze zich in slaap :)

7. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal morgen het hoofdeinde van het matrasje eens iets verhogen. Dat heb ik nog niet gedaan.
    Ik herken wel slaapsignalen volgens maar hij moet altijd huilen als ik hem weg leg. Hij krijgt zichzelf niet in slaap. Bij mij valt hij wel in slaap na of tijdens het drinken maar als ik heb dan in de wieg leg is het hooguit 5 min dat hij slaapt.

Ik laat het water ook een paar minuten koken en dan leg ik het op een theedoek

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik laat haar wel huilen als ze in bed ligt. Het is niet echt huilen, meer jammeren. Soms hebben ze dat nodiig om zichzelf in slaap te krijgen. Een slaaphuiltje zeg maar. Het gaat vaak over in kletsen.

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Naomi C deed dat ook idd. Aan de borstvin slaap vallen en zodra zn hoofd get bed voelde wakker. Maar idd wat ikapika zegt het ophogen heeft bij mij nu al 2 dagen succes!! En het helpt hem ook bij de wat refluxachtige klachten.
    Daarnaast let ik extra goed op de slaapsignalen en ik heb even goed naar de dunstan babylanguage lessen gekeken op youtube. Ook daar probeer ik nu beter op te letten. Want ook al zegt men dat je de huiltjes van je baby echt wel herkent werkte dat hier nog niet zo goed hoor. Vaak was het gewoon nog de checklist afwerken. Maar met die taal herken ik het soms nu al wel sneller. Hoewel ik nog wel wat moet oefenen. En soms lijken de geluiden wel erg op elkaar en weet ik het nog niet of produceert C toch net een iets ander geluid qua klank waardoor ik extra op de andere signalen moet letten.

Ik ga morgen even bij de hema kijken voor een slaapzakje zodat hij de dekens niet meer wegtrapt of ergens bovenin in bed ligt.
    Hoe doe je dat dan? Doe je dan ook nog de dekens erover of is dat dan niet meer nodig of misschien alleen een lakentje??

Wow ikapika wat goed zeg!! Omrollen doet C echt nog niet! En hoofd optillen ook nog niet echt goed wel zn benen dan is het net of ie aan t skydiven of parachutespringen is hihi!!

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik doe geen dekentjes meer over de slaapzak heen. Het is warm genoeg voor haar. En het koelt ook niet zo af in ons huis.

Ik leg M. elke keer tijdens het spelen na de voeding een paar minuten op de buik. Dat schijnt ook goed tegen een voorkeeshouding te zijn. Die heeft ze gelukkig niet. Dat leek er een tijdje op, maar het gaat goed nu. Ze heeft een sterk nekje volgens het cb. En ik merk dat ze het op de buik erg leuk vindt. Ze volgt dan papa door de kamer haha

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ojee papa heeft me toch echt aangestoken!! Heb al last van een beginnende keelpijn, loopneus en niesbuien. Zit nu thee met honing te drinken maar bedacht me ineens bij de laatste slok dat honing volgens mij niet mocht in combi met bv, dacht ik gelezen te hebben. Of was dat vooral tijdens de zwangerschap. Weet iemand hoe dat zit??
    1 kopje thee met honing zou toch niet gelijk kwaad kunnen?

12. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Je mag iig je kind geen honing geven het eerste jaar..volgens mij is het zelf eten niet zo erg..

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Naomi... draagdoek een idee? Heb je je handen vrij. Bij M was het niet zo simpel om de vermoeidheidssignalen te herkennen. Die wilde gewoon niet zonder ons zijn. En dat heeft ze nog.

Honing mag je gewoon eten.

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Van de kraamzorg mocht ik geen honing tijdens de bv.

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Op de site van het voedingscentrum staat niets over honing. Op borstvieding.com kan ik ook niets vinden. Volgens mijn kraamzorg mocht ik alles eten.
    Nou was ik laatst op zoek naar de relatie tussen wat ik eet en krampjes bij mijn baby en toen kwam ik er achter dat "ze" echt geen idee hebben òf en hoeveel effect voeding op bv of baby heeft. Er was zelfs 1 betrouwbaar uitziende site over bv die begon met "niets wat je eet of drinkt heeft invloed op krampjes" om vervolgens bij de opsomming over voorkomen van krampjes te adviseren geen cola, kool, ui enz te eten/drinken... Toen heb ik het opgegeven.

16. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier trouwens combinatie van slaapzakje en dekens, zodat hij door de dikke mouwen van de slaapzak en de strak ingestopte deken niet meer zo met zijn armen zwaait en niet van die koude handen krijgt. Ik was wel beetje bang dat het te warm zou zijn, maar dat valt gelukkig reuze mee.

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee, da's lekker duidelijk inderdaad!
    Ik heb ook altijd begrepen dat je in principe altijd alles mocht eten. Laatst wel aardperen gegeten. Die nacht had C wel veel gasjes. Maar eigenlijk heeft ie de laatste tijd iedere nacht wel veel scheetjes, of ik nou gas-rijk eten eet (bonen, spruiten, aardperen, kool etc) of niet. Hij spaart het op voor 's nachts en gaat dan gezellig liggen toeteren, zo rond half vijf :)
    Honing mag je volgens mij idd je kindje niet geven het eerste jaar ofzo, maar zelf mag het wel. Heeft volgens mij te maken met bepaalde bacteriën die erin zitten. Je kindje zou vast ook geen rauw vlees mogen, maar aangezien je kindje sowieso nog geen hapjes eet, doe je dat ongetwijfeld toch al niet.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben trouwens een gevoerd slaapzakje met lange (afritsbare) mouwen. Daar gaat hij in met luier en mouwloze romper. Geen dekentje meer erover.
    Ik heb er eentje bij de prenatal gehaald. Gister nog een extra gehaald bij de hema, maar die gaat terug. Ik vind het niet handig dat de rits niet tot onder doorloopt.
    Let wel goed op de maat van het slaapzakje. Niet eentje op de groei kopen. Dan is vaak de halsopening te groot en kan je kindje in de slaapzak verdwijnen, met alle gevolgen van dien!
    Ik hoorde papa van de week ook vragen: 'heeft mama je zo achtergelaten?' Lag ie dwars aan het hoofdeinde van zn wieg, onder de dekentjes uitgewurmd. Duidelijk tijd om het slaapzakje volledig in gebruik te nemen voor 's nachts :)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L heeft een slaapzak aan en een dekentje. En gewoon haar kleding dwz romper en jumpsuit of broekje/shirt. Als ik haar bij me neem is ze zondrr deken.

20. Mloess

Mloess Lid

18 nov 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik zit nog niet zo lang op dit forum. Maar zag ineens dit topic en was zelf ook uitgerekend in oktober en ben 2 oktober bevallen van mijn eerste dochter Esmee.
    Eigenlijk ben ik bij deze site gekomen uit onzekerheid en tips. Esmee heeft erg veel gehuild. Ik heb borstvoeding geprobeerd, wat helaas niet is gelukt. Daarna begon het kwakkelen. Nu na 2,5maand denk ik eindelijk te weten wat er is, koemelkallergie. Ze krijgt sinds deze week nutramigen. En dat gaat eigenlijk stukken beter, durf nog niet te hard te juichen natuurlijk. Ook baker ik haar nu bij ieder slaapje in en dat gaat perfect, eindelijk slaapt ze goed overdag en valt zelfs in haar eigen bed in slaap. Hiervoor heb ik soms hele dagen met haar op schoot gezeten of haar gedragen in mijn draagdoek.

Naja ik hoop iig hier nog meer tips op te doen, haha. Altijd handig.
    Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina