Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar heb jij dan een dik slaapzakje? Ik bedoel... ik heb ook een (nog te groot) zomerslaapzakje en als ik dat nu zou gebruiken, zou ik er wel kleertjes en een dekentje bij gebruiken.
    En als ik C bij me neem dan bedek ik ons wel met het dekbed voor zover verantwoord en dan ligt hij gewoon in zn rompertje op mijn blote lijf.
    Als ik meer doe, voel je hem gewoon gloeien en zweterig worden!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Mloess!

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Welkom mloes! Vervelend van de koemelkallergie maar toch fijn als je weet wat het is.

Hier enorme poepluiers tot op de rug sinds gister! De wasmachine maakt overuren! Baby lijkt ook niet zo lekker. Klinkt wat hees en lijkt ook last te hebben van slijm loopt er via de mond uit als ie op mn borst/ buik ligt. Even overleg met ha gehad en mag gerust de zetpillen geven en neusdruppels dus zo maar ff halen vast uit voorzorg. Nu slaapt ie lekker na het badje dus zelf ff snel eten en aankleden enzo. Nog geen tijd voor gehad met voeden en vieze luiers en baden.

4. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Thauma, wij hebben een dik slaapzakje en daar zit ie met kleding aan obder de deken in. Hier geen zwetend kind, maar kan vast verschillen per baby. Hier is de kamer ook niet erg koud, zo tussen 17 en 19 graden.

Welkom Mloes

Vervelend dat hij wat ziekjes is bibi! Hopelijk voellen jullie je allemaal snel beter (jij en je man waren ook niet zo lekker, toch? Of was dat iemand anders?)

Hier eindelijk sinds gister weer mijn normale makkelijke baby terug na ruim een week veel onrust, drinken, kort slapen. net op tijd, want over een week ga ik weer werken en hoop toch een beetje structuur in zijn dag te hebben dan. Dan weet ik ook een beetje hoeveel voeding ik moet achterlaten.

5. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap bibq

Volgende week alweer werken lilib. Dat gaat snel. Heb.je er wel weer zin in?
    Mijn zoontje slaapt ook in een slaapzakje omdat hij niet met zijn armpjes onder de dekend ligt. We doen zijn broekje uit maar hij heeft nog wel een deken over hem #

6. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een draagdoek trouwens. Dat werk goed.
    Vond het met mijn verjaardag en sinterklaas ook handig. Anders willen ze hem allemaal vasthouden. Ik vind dat eigenlijk prima. Maar hij hoeft niet van de ene naar de andere. En met de draagdoek kan ik dat mooi voorkomen.

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

sorry, voor de late reactie, is hier nogal hectisch

3 van de 4 kids ziek..de kleine gelukkig niet;)

5 voedingen ja, en t is zelf zo dat k die voeding voor de nacht er vaak mar half in krijg, en mevrouw slaapt, van de week op bureau geweest, en ze was goed gegroeid ruim 700 gram. maar moet absoluut tot de 4 mnd 5 voedingen blijven geven aldus cb vanwege suikerspiegel ofzo.. nou k ben benieuwd hoe da dat ga lopen.
    (ze waren tevreden, en zeker gezien ze mar 5 voedingen heeft.. (ze legde ook uit, zolang ze 7 of 8 voedingen krijgen, groeit de lijn heel sterk, meestal als t minder voedingen worden, stabiliseert het en groeien ze nog wel, maar in een minder sterke lijn als bij meer voedingen, op zich ook logisch. ze vond het dus erg goed dat ze zo groeide op die voedingen.)
    M wil zelfs nie eens meer, want als k weg moet ook al is het 2 of 3 uur na de voeding, dan wil k voeden, omdat manlief er anders mee zit en da wil k dan weer niet;), maar mevrouw vertikt t:p of een paar slokken, en tukt gewoon weer 4 uur verder haha..

ach zolang ze zo doet, ik vind t niet erg, en heb me hande vrij om tussendoor lkkr t een en ander te doen. ze slaapt ook nog van voeding tot voeding overdag, s avonds na de voeding van rond half7 wil ze lkkr bij ons zijn, en leg k ze in de doomoo, en ligt ze mar rond te kijken, en probeert ze geluidjes te maken, en te lachen enz, dus is echt een heerlijk meisje!!!

8. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    K moet ok wel zeggen, dat ik zo nu en dan wel s weeg voor en na de voeding, (als k weg moet bijv) zo eergister dronk mevrouw aan een kant 215;) ik dacht dit kan nooit. daarna is ze dr met 4 a 5 uur, maar dan dronk ze 150(en kwam ze ook gewoon na 4 uur), (als k dan gemiddelde neem is 5 keer 180 dan krijgt ze meer as genoeg binnen) en is t misschien ok logisch dat ze aan 5 genoeg heeft, ze is dus niet zo van als ze zoveel drinkt dat ze nog veel langer "weg" blijft. geen idee hoor maar soms maakt t je wel onzeker, en denk je moe je nu echt niet nog een beetje mar ja als ze honger heeft, meld ze zich wel denk ik dan.

kga binnekort denk ok eens een ochtendvoeding kolven en met flesje doen, kijken of t me lukt, straks met werken weer is dat handig natuurlijk en laat kolven nou niet echt mijn ding zijn.
    verder hou ik me er gewoon heerlijk relax onder..(nu dan hoor;) heb me er bij neergelegd, dat t gewoon een schrokkerdje is:p

9. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    En nu ga k me klaar maken, haha heb zo kerstdiner van me werk:)ff lkkr eruit tusse ziekenboeg:)

10. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Veel plezier krulletje!

Ik ga zo uiteten met vriendinnen, ml training geven en Aaron naar schoonzusje. Heb ik ineens twee uur voor mezelf voor ik weg moet. Lekker.

Alweer voor de tweede keer ongi. Blegh en hoe! Kreeg vanochtend ff flashbacks naar t ziekenhuis toen ik de bloeding had. Raakte even in paniek.. Hard gehuild en toen ging t gelukkig wel weer.

Ben zo hard aan het wachten op m'n draagdoek! Duurt zo lang...( nog maar twee dagen aan het wachten hoor)

11. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Welkom Mloes!

Onzekerheden genoeg hier!

12. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Welkom mloes!

Hier ook een kindje dat tijdens de dag moeilijk slaapt of maar op de arm...

Nog steeds 7 voedingen per dag die redelijk lang duren dus wel tyd om forum mee te lezen maar niet genoeg om op iedereen te reageren, sorry daarvoor!

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Pffff. Nou ml aan de betere hand heb ik t zelf zwaar te pakken. En die arme kleine man ook. Na de zoutoplossing en ingesmeerd met luuf en lekker warm ingepakt lijkt t wat beter te gaan. Hij slaapt nu al een paar uur. Wel in de hangmat lekker dichtbij. Dus de beterschapswensen zijn ontzettend welkom!!

Slaapzakje helaas nog niet geslaagd, maar heb in de kinderwagen een soort voetenzak doe hem daar anders in vannacht kijken hoe dat gaat.

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Beterschap bibi!
    Beetje goede nacht gehad?

Hier ook een droog verstopt neusje, wat drinken wat moeilijk maakt en meneer zeer boos..zo maar ff zoutoplossing halen..
    Heb vannacht geen oog dicht gedaan..en ik was zo moe..lig ik daar wakker te wezen..stom zeg!

Vandaag laatste verlof dag..maandag weer aan de bak..

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen dames

Dank humpy. Ik ga zo ff met hem stomen. Zo sneu je hoort gewoon het snot zitten maar met het pompje komt het er niet echt uit en meneer zet het op een krijsen vind dat ding maar niks.
    Ik heb de zoutoplossing zelf gemaakt wat water uitgekookt met zout erin deed mn moeder ook altijd. Bij de apotheek pipetjes gekregen. Heeft het snot wel los gemaakt maar nog niet genoeg. Verder tip gekregen om hem in te smeren met luuf soort baby vicks. Op het potje staat vanaf 3 maanden maar ik doe liever dat dan er gelijk een zetpil in.

Wat balen zeg humpy weer werken!! In januari mag ik ook weer. Beetje dubbel nog, ene kant heb ik er zin in andere kant wil ik ook nog genieten van mn baby'tje!!!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de apotheek kun je ook neusspray krijgen met werkzame stof aangepast op baby's. Zout helpt hier niet of nauwelijks

17. Mloess

Mloess Lid

18 nov 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat trouwens ook goed werkt voor de nacht is een ui naast het bed. Het stinkt alleen wel enorm..

18. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @bibiQ: wat vervelend dat je baby'tje ziek is... ik zou persoonlijk ook gewoon fysio die je in apotheek kan gaan halen gebruiken, in van die pipetjes die mooi steriel zijn...

over slapen 's nachts: in onze kamer is het 18°C en ze slaapt met body + pijama + ingebakerd of slaapzak + deken en heb niet de indruk dat ze te warm heeft met zweten of zo

hier wel vervelende voorkeurshouding met hoofdje naar rechts.... als ik ze op haar zij legt of hoofd naar links, krijst ze echt, maar ja, moet wel hé

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Morgen de verjaardag van mijn mans oma. Dat is de enige keer per jaar dat zijn hele familie bij elkaar komt, dus veel ooms, tantes, nichtjes en neefjes. Erg leuk om het nieuwste familielid daar te showen (is het 2e achterkleinkind). Ik wil alleen niet dat Lucas straks de hele middag van hand tot hand gaat. Ik vind het normaal geen probleem als iemand hem wil vasthouden, maar wil niet dat hij morgen elke 10min bij iemand anders op de arm is. Iemand nog tips hoe we dat tactisch aanpakken? Mijn man is het wel met me eens, maar geeft ook al aan het moeilijk te vinden om nee te zeggen als mensen vragen of ze Lucas vast mogen houden. Geen idee of veel mensen het zullen vragen, aanbieden doen we in ieder geval niet hebben we afgesproken.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Gewoon eerlijk zeggen dat het voor de rust van Lucas beter is. Hij krijgt al zoveel indrukken in een drukke nieuwe omgeving en om dan ook nog door zoveel mensen te worden vastgehouden is misschien net iets te veel van het goede. Je kan zeggen dat het een voorproefje is en als ze willen knuffelen ze lekker gezellig bij jullie langs moeten komen. Ik weet niet of je er op zit te wachten, maar maak er een kleine uitnodiging van om langs te komen als mensen vragen of ze hem vast mogen houden ;)

Deel Deze Pagina