Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In de draagdoek! Ideaal. Baby veilig en toch te bewonderen en je hoeft niemand af te wijzen. Hoewel ik helemaal geen probleem heb met nee zeggen als het mn kind betreft (maar kan sowieso best goed nee zeggen).

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag goedgekeurd bij het cb. L is nu net geen 5 kilo en 57,5 cm :). Prikken krijgt ze volgende afspraak eind januari. T moet dan ook... arme jongen. Ik vrees er ook een beetje voor want als hij nee in zn kop heeft krijgt niemand het er uit met welke tactiek dan ook... hoewel misschien heeft omkoping wel een kleine kans :D ;)

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Heel slim! Die ga ik onthouden ;)

4. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Dat vind ik wel een goede Ikapika. Klinkt wel vriendelijk. Ik vind het ook prima (zelfs leuk) als ze langs zouden komen, maar verwacht niet dat de meeste dat gaan doen. We zien bijna alle mensen daar 1 of 2x per jaar bij oma's verjaardag en sommige bij verjaardag van m'n schoonouders.

5. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    De draagdoek klinkt ook als een goede tactiek, maar vind die niet comfortabel genoeg om uren om te hebben. Ook valt hij bijna altijd direct in slaap in de doek en dan heeft hij zijn gezicht vaak tegen mijn borst.

Fijn dat het met L goed gaat. Hopelijk kont het prikken ook goed volgende keer. Ik neem aan dat T dan eerst mag (moet), want anders wordt het zeker nee, gok ik ;)

6. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Lekker rustig hier vandaag! :)
    Hoe gaat het met de verkoudheid bij alle kindjes?

Verjaardag van oma ging goed. Iedereen was erg geinteresseerd en ik kon hem goed showen, maar bijna niemand vroeg om hem vast te houden. Dus gezellige dag gehad en de zorgen waren nergens voor nodig!

7. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ja, ging het je ook zeggen LiliB: dat op zo'n familiefeest het niet hoeft dat iedereen vraagt om kindje vast te houden... we moesten naar een begrafenis en werden eigenlijk met rust gelaten hoor, ze kwamen eens kijken, maar niet echt nood om N. op te pakken

leuk dat het meeviel en idd die zorgen waren voor niets nodig!

8. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier lijkt de verkoudheid van c al een beetje bij te trekken. Hij was vandaag ook actiever weer. Meer wakker en in om te spelen en lekker lachen en geluidjes maken.

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lilib fijn dat het feest goed verlopen is. Had je de draagdoek nog gebruikt?

Ik zit erover te denken om dat te doen met oud en nieuw. Dat vieren we bij de schoonfamilie namelijk en dan gaat ie dus weer van hand op hand bij oom tante en oma. Wel leuk hoor ze krijgen geen genoeg van hem. Maar niet zo goed voor de rust van C.

10. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik wil m'n draagdoek tijdens kerst gaan gebruiken ter bescherming van grijpgrage familieleden..

Hier net een lekkere snotklodder uit Aaron z'n neus gezogen, en ligt nu heerlijk stil weer verder te slapen. Geen gereutel meer..

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik kwam nog eens kijken. Ik zie dat meer kindjes lekker verkouden zijn... Sneu hè?
    Hier gaat het heel erg goed met N. Momenteel is hij ook megaverkouden. Hij maakt momenteel een RS-infectie door maar dankzij de vaccinaties die hij daarvoor krijgt is hij gelukkig alleen maar heel erg verkouden. Hij is wel heel even een nachtje ter observatie opgenomen maar hij deed het heel goed en mocht weer mee naar huis! Hij heeft nog het meeste last van vastzittende hoest en dat maakt dat het hoesten uit zijn tenen komt.
    Verder kwam hij op de flesvoeding niet zo denderend aan (gemiddeld 50 gr per week) waardoor hij nu bij 120 ml water 5 schepjes voeding krijgt ipv 4 op advies van ka. Hij is wel sinds donderdag eindelijk de 4 kilo over! Verder is hij wel en mooie 56,5 cm. Hij krijgt nog 6 voedingen. gemiddeld om de 4 uur. 's Nachts lukt het hem soms om er 5 of een enkele keer zelfs 6 uur tussen te laten.

Btw, ook ik doe hem bij drukke situaties (verjaardag oma, oud en nieuw bij vrienden) in de draagdoek om hem te beschermen voor teveel prikkels maar ook omdat hij zo vatbaar is.

Ik geniet nu nog van ouderschapsverlof tot eind januari. Wel heel fijn, moet er niet aan denken hem nu naar kdv te moeten brengen terwijl hij toch al zo makkelijk ziek is en er tot nu toe elke keer mee in het zkh ligt. Aan de andere kant zal hij toch een keer moeten maar ik ben wel blij dat ik het nog even uit kan stellen.

Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's!

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Mega fijn dat hij na 1 nachtje weer mee naar huis mocht. En dat N de 4 kilo voorbij is en dat het met een schepje meer opgelost is. Hier ook nog 6 voedingen minimaal per dag hoor.

Salapio hoe is het prikken gegaan??

Rustig hier dames, allemaal lekker weekend houden:)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mega... hoera de vier kilo voorbij!

Cb was prima. Geen prikken nog. In januari pas ;).

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Haai!
    Mega, wat een zorgen lijkt mij! Hoop voor jullie dat hij snel minder vatbaar wordt..

Zit hier op 9 voedingen... Met huilbuien en weigeren..ga maar eens kijken of t geen koemelkallergie is.. Heb ik zelf vroeger ook gehad..
    Aan m'n productie lag de onrust iig niet..hij blijft om de twee a drie uur komen overdag..

Nou ga nu proberen te slapen. Morgen weer aan t werk.. Wekker gaat om 6.15 uur... Hoop dat we een beetje nooit uit komen met de voedingen...

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Kwam je een beetje handig uit met de voeding vanochtend, humpy? Hier komt hij heel af en toe om 5 uur terwijl de wekker om 6 uur gaat. Dan heb ik meteen een slecht humeur.

Fijn dat het wat beter gaat met de verkoudheid, bibi. Hoe gaat het vandaag.

Zo te horen wordt je ventje steeds sterker, mega! Hopelijk gaat het snel weer beter.

Hier straks naar het cb voor de tweede prikken. En ik moet alleen... Ik vond het de vorige keer echt zielig, maar op zich was hij ook zo weer stil, dus komt goed. Ik ben erg benieuwd hoe groot hij nu is, volgens mij groeit hij behoorlijk hard!

16. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ik moet vrijdag heen voor de prikken. Heb eerlijk gezegd het idee dat f niet zo snel groeit. Elke keer als ik boodschappen doe ofzo dan is het ooh die is nog klein! Dan zeg ik ze is 11 week krijg ik meteen de vraag of alles wel goed is met haar...

geef ook nog bv overdag tussen de 3 en 4u ertussen en snachts vaak van half 9 laatste voeding en dan 5u.
    Wil zo langzamerhand gaan afbouwen met bv.

Ben ook benieuwd hoe zwaar en groot ze is.

mega wat sneu dat hij zo vatbaar is!
    4kg voorbij! Erg mooi!!

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames.
    Humpy balen hoor eerste werkdag. Hoe is t gegaan voor je? Kwam je nog handig uit met voeden?
    Ik vraag me ook al af hoe ik dat strax het beste kan doen. Voed nu op verzoek maar stel dat hij dan net niet klaar is voor een voeding voor ik ga werken wat dan? Zouden jullie je kleintje dan wakker maken voor de laatste voeding? Of gewoon lekker laten slapen en het aan de opvang overlaten met de fles?

Verkoudheid bij c lijkt steeds beter te gaan hij niest nog veel en hoest af en toe ( zo schattig die kleine baby hoestjes, en natuurlijk sneu) maar is weer aardig actief en lacht weer lekker veel!! Heerlijk! Priceless zo'n babylachje!!
    Bij mij zelf gaat het gelukkig ook beter dus dat scheelt.

Hier donderdag weer naar het cb voor de eerste prikjes ben benieuwd! Wordt een drukke week voor mij 3 dagen collega's op kraamvisite en kerstborrel van werk woensdag en donderdag cb.
    Woensdag papa voor het eerst alleen 2 uurtjes oppassen. Hoop dat alles goed gaat. Melk staat al klaar in de vriezer en het gaat maar om 1 voeding dus.

Weekend de kerstboom gezet en de flikkerende lichtjes vind c prachtig!

Juudjuh zolang ze bij het cb aangeven dat ze goed groeit moet je je lekker niks aantrekken van wat anderen zeggen. Het blijft wel altijd spannend he dat wegen en meten. Ik ben ook altijd nieuwsgierig hoeveel erbij is gekomen.

Zo ik ga maar even wat doen in huis voor de visite later.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mega, fijn dat je langskwam. T blijft wel af en toe spannend bij jullie he? Weer een nachtje ziekenhuis. Jakkes! Maar fijn dat het maar een nachtje was en het nu weer goed gaat. Fijn dat de vier kilo gepasseerd zijn!!!

Ik moet vrijdag weer naar het CB. De vorige keer is nu ruim een week geleden, dus ik vind het wel kort na elkaar. Dus wat ze komende keer gaan doen... ? Over prikjes is nog niet gesproken, en dat vind ik bij 7 weken eigenlijk ook nog wel een beetje vroeg!

Humpy, alweer aan het werk nu. Jeetje... ik heb tot half januari, maar goed, heb geen werk momenteel, dus dan moet ik weer gaan solliciteren. Vind het eigenlijk niet zo erg om nog niet gelijk 5 hele dagen weg te zijn!

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Juudjuh, wat een rare opmerking van mensen! Dat zeg je toch niet tegen een vreemde, ook nog! Inderdaad niets van aantrekken. De ene baby is de andere niet.

Bibi, fijn dat het wat beter gaat met de verkoudheid! Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen met de voeding, bibi. Lucas laat zich niet heel makkelijk sturen. Als hij geen zin heeft doet hij gewoon zijn mond niet open, dus ik ben er een beetje huiverig voor om hem wakker te maken voor laatste voeding. Hij had eigenlijk een goed ritme 's avonds en 's nachts, maar is nu alweer een weekje steeds om andere tijden wakker. Donderdag en vrijdag ga ik voor het eerst weer werken en dan twee weekjes kerstvakantie, dus ik wacht het nog wel even af.

Op zich ging het goed bij het cb. Alleen het was mijn eerste keer alleen met Lucas en de auto en natuurlijk vond hij het nodig om de heeeeele weg (5min) enorm te krijsen, dus ik kwam al gestressed aan. Hij is nu 6,1 kg en 58 cm. Beetje kort en zwaar, of zoals de arts zei "goed gevuld" :). Hij heeft toch te veel een voorkeurshouding naar rechts, dus nu naar de fysio. Ik vroeg "wat doet die dan?"... Antwoord "hij geeft hetzelfde advies als wij" :s Maar de fysio kon met bepaalde aparatuur beter in de gaten houden, hoe erg het is.
    Ook advies gekregen dat met zijn gewicht ik 's nachts niet meer hoef te voeden... Hoe doe ik dat dan?! Met een speentje proberen, zei ze... Ik ga zeker 's nachts een half uur klooien met een speentje, om er dan achter te komen dat hij toch echt wel honger heeft, terwijl ik ook gewoon 10 min kan voeden, waarna hij lekker verder slaapt... Hmmm, ene oor in, etc.
    Vraag ik advies over hoe veel melk ik voor hem achter moet laten voor hem als ik ga werken, gaat ze uit van 6 à 7 voedingen, terwijl ik duidelijk heb gezegt er minimaal 8 per dag te geven... De nachtvoeding was er vast afgetrokken... Zucht.
    Gelukkig gaf ze wel aan dat bv kindjes vaak minder uit de fles drinken, maar dat aan de borst wel weer inhalen.
    De inenting ging wel goed. Hij hoefde maar 1 prik en was snel wel weer stil. Gelukkig!

20. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    mijn dochter is ook nog steeds een kleintje hoor: van geboortegewicht 2,74 naar 3,2 op 7 weken... (ze was wel gezakt tot 2,5) dus ja, maakt me ook wat onzeker, maar voor de rest ziet ze er tevreden uit dus zal wel gewoon haar eigen curve zijn (ze krijgt tot nu toe alleen BV)

Deel Deze Pagina