Eigen lijntje volgen is gewoon goed hoor. Curves gaan uit van gemiddelden en dus zijn er heel veel kindjes groter en heel veel kindjes kleiner. Met bv is er geen teveel en nachtvoedingen zijn echt helemaal normaal. Lili (toch) ... hoeveel kolf je per keer? In principe zou je die hoeveelheid kunnen geven de eerste keer. Voor je weggaat kun je wakker maken en voeden scheelt weer een kolfbeurt . Kolfrecht is bovendien een voedrecht dus later op je werk komen mag ook daaronder vallen. Sorry voor hapsnap reactie met telefoon
Bedankt voor de tips Salapio. Ik ga zeker probeten te voeden voor ik weg ga, maar heb redelijk wat reistijd (45-60 min heen en ook terug), dus ben best lang weg (ongeveer van 7 tot 6). De paar keer dat we hem nu een flesje hebben gegeven drinkt hij een krappe 100 cc. Voor de eerste twee dagen had ik zelf bedacht zo'n 5 flesjes met 100-120 cc achter te laten. Dat moet wel voldoende zijn en er is nog melk in de diepvries. Ik hoopte alleen een iets duidelijker advies van het consultatiebureau te krijgen. Dat van jou heb ik al meer aan! Op het moment heb ik al een tijd geen hele voeding meer gekolft (alleen kleine beetjes na het voeden om op te sparen). Toen ik dat wel deed had ik nog echt te veel melk, dus kan ik ook niet goed vanuit gaan. Morgen wil ik wel Lucas nog een "diepvries" flesje geven, dus dan kan ik kijken hoeveel ik uit mijn borst krijg. Kolven gaat vrij makkelijk, dus ik vind dat wel een goede tip om te zien hoe veel hij drinkt.
Hallo dames, Eerste werkdag zit erop. Was wel weer prettig al zeg ik t zelf. Wel vermoeiend, maar ja wat wil je met maand drie uur slaap. Kon na drieën niet meer in slaap komen. De voeding kwam vanochtend mooi uit maar heb hem wel wakker moeten maken. Vlak voordat ik wegging nog ff aan de tiet, scheelt idd kolfbeurt. Ik ben ook lang weg ivm reistijd. Ml had vandaag vier voedingen nodig. Twee grote van 120 en twee kleintjes van 40. Die zaten best dicht op de dikke vandaar zo weinig denk ik. Met borstvoeding op verzoek gewoon lekker laten drinken en geen speen om te rekken..tenzij je zelf de nacht perse door wilt/moet slapen..maar even een speen er in lijkt mij ook niet fijn, dan beter een korte slok.. Hier mogen we woensdag naar cb voor tweede prik ronde. Ik heb t idee dat Aaron ook een beetje stilstaat. Nou kan hij het hebben ons Michelin mannetje, maar met de onrustigheid met voeden (wat vandaag weer heel goed ging trouwens) en het minder goed aankomen hou ik toch koemelk in m'n achterhoofd. Zeker omdat ik t vroeger ook gehad heb. Maar wie weet vergissen we ons wel en is ie toch goed gegroeid.. Nou nu kijken of ik de slaap wel kan vatten..Aaron ligt al te ronken.. Trusten!!
Ja f was ook klein. 2430 gram en afgevallen naar 2200 gram. Ze krijgt oom alleen nog bv. Maar dan nog idd hebben wildvreemde mensen niets te maken met de groei van mijn kind. Soms zo vermoeiend die bemoeizucht! Ze had vandaag een truitje aan mt 62 dus ja ze groeit wel maar lekker op haar eigen tempo. Ik weet nog niet of ik straks ga kolven als ik weer werk heb. Heb dan een nieuwe baan en om dan meteen te gaan kolven lijkt me zo raar. Maar om met stuwing rond te lopen is ook geen pretje. Momenteel slaapt ze meestal tot 5u s morgens. (Laatste voeding ervoor tussen 8en 9u ) opzich redelijke tijd als ik weer werk heb. Maar als het in de buurt is dan zou 6u beter uitkomen. Dan zijn we mooi half 7 klaar dan naar de oppas of oppas hier en dan kan ik rond 10 u kolven en dan rond half 2 (zijn meestal de rustigste uren van de dag in een verpleeghuis) maarja eerst maar eens een baan vinden!
Juudjuh natuurlijk moet je doen wat goed voelt. Vergeet alleen niet dat je recht hebt om te kunnenn kolven op het werk. Dus ook bij een nieuwe werkgever. Hoe doen jullie dat met de opvang en kolven eigenlijk? Hoeveel voedingen Geef je mee en hoe geef je die mee? In allemAal flesjes? Of in de bewaarpotjes? En hoevaak kolf je dan nog op een dag? Ik wil eigenlijk niet veel meer dan 1-2 x per dag kolven. Mag ik wel nu vast een voorraad aanleggen. Ik heb de afgelopen week 4 x gekolfd maar wil met kerst en oud en nieuw ook een drankje doen en dus vooraf gekolfde melk geven. De voedingen voor het eerste drankje doe ik nog wel gewoon. Hoe doen jullie dat?
bibi, als je drinkt ben je 1 glas na ca 2 uur weer kwijt. net als in je bloed, zeg maar. hoog in je bloed = hoog in je melk. Je zou dus daarna ook weer kunnen voeden.
Ik meen me te herinneren dat er meestal drie voedingen op een dag nodig waren. Wel gaf ik een voeding of kolfde ik voor vertrek. Dus drie voedingen uit de vriezer en 1 vers. Maar ik weet het niet meer zeker... Kolven deed ik minimaal 2x maar de derde enkel bij overstromingsrisico . Ik werk ook een avond. De eerste periode direct lang en dus pas na 23u thuis... Daar zie ik wel tegenop.
Paniek! We hebben ineens een flesweigeraar hier! Vorige week zondag ging het nog goed, nu drama... Iemand tips?
Dank thauma, wat je zegt heb ik volgens mij ook eens gelezen en de kraamzorg zei ook al zoiets. Ik weet natuurlijk niet hoe 1 wijntje valt na bijna 1 jaar maar wil er misschien wel meer dan 1 doen hihi! Daarnaast wil ik toch geen risico lopen. Salapio ik werk ook weleens avonddiensten gelukkig niet gelijk mn eerste week. Ik dacht inderdaad ook al wel iets van 3-4 voedingen. Fijn om te horen dat dit dus redelijk klopt. Flesweigering ben ik niet bekend mee.
@BibiQ, op TV in een programma met engelse tienermoeders konden ze de borstvoeding op alcohol testen met stripjes
hoi dames, eindelijk weer even tijd om hier te reageren. Lees wel mee via telefoon. Jullie hebben nogal wat af gekletst dus ga niet overal op reageren. Ik dacht dat N geen last had van zijn prikje. Volgende dag was hij toch wel huilerig dus hij heeft er toch wel last van gehad. Denk dat we ook tegelijk te maken hadden met een sprongetje want hij was dat hele weekend uit zijn doen. Gelukkig is dat weer over. We zitten sinds een week op 4 voedingen en dat gaat erg goed. Sinds die tijd is hij vanaf 13 tot ongeveer half 7 wakker. @kerst hier geen kerstboom, zou niet weten waar ik die kwijt moet. Daarnaast heb ik niet veel met kerst. Hier slaapt N 's nachts in een slaapzakje met laken en dekentje. Hij word 's morgens alleen wel wakker met klamme voetjes/beentjes. Hij heeft geen broekje of sokjes aan. Zal hij het dan misschien toch zweten? Zou dit kwaad kunnen?
Lili wat naar, hier bij alle drie gehad. Enige wat hielp was pas voeden bij HONGER. Heel vervelend...
Hoe deed je dat dan Salapio? Gister ging hij alleen maar heel hard schreeuwen... Zo nog een poging wagen.
Hier ook een slaapzakje, maar geen dekens. Dan zweet ze echt, natte rug e.d. Dat lijkt me niet gezond. Zonder deken is voor haar veel beter.
Ik deed dat niet maar Jan en de oma's... veel wandelen want dan sliepen ze ook met trek. En dan doorlopen. En doorlopen. En nog een extra rondje. En dan heel rustig eens een flesje maken. Rondlopen of andere houding tijdens het voeden. Van arm wisselen. Tv aan en in wipstoel.
Kledingstuk van jou aan doen. Andere fles/speen. Grotere speen. Eerst fopspeen en bij zuigen snel fles er in. Met een lepeltje. Hier hielp vooral lang wachten met voeden en rondlopen tijdens voeden. Maar er zijn heel wat flesjes mamamelk door de gootsteen gegaan
Dank je Salapio. Ik ga morgen ook maar gewoon werken en hopen dat mijn man er iets in krijgt... Levert wel stress op zo vlak voor ik weer ga werken. Voor mijn man wordt het nog moeilijker denk ik...
Hier ook een keer een flesje geprobeerd. Hij vond het maar een raar ding in zn mondje. Wel een keer per ongeluk gezogen geloof ik, maar dat leek niet de bedoeling en sloeg ook niet erg aan. Ik denk dat we nog wel een hoop flesjes moeten gaan proberen. Nou hoef ik (denk ik) voorlopig nog niet te werken, maar t zou toch handig zijn als het zou kunnen. Je weet maar nooit of ik een keer ergens heen moet en dan niet live kan voeden. Ben benieuwd of het lukt Lili! Morgen dus idd wel de eerste prikjes. Stom dat ze dat niet gezegd hebben toen ik de afspraak doorkreeg. Gaat dat bij jullie ook zo, dat je een tijd doorkrijgt en dan maar moet komen opdraven? Ik wilde verzetten, maar dan konden ze pas weer over een week of wat. Keus heb je niet. Hoe combineer je dat dan met werken? Nog tips mbt de prikjes? Ik wilde C aan de borst leggen en de ampullen alvast wat voorverwarmen in mn hand zodat het niet koud is (als dat kan... deed ik bij mn icsi prikken ook tenminste, scheelde wel)