Wij zitten niet bij een regulier cb en de afspraak maken we zelf met de arts. Ook prikken gebeurt in overleg. Uitkleden op de gang? No way! Verplicht blokjes moeten stapelen? Ook niet. Heel prettig . Daarnaast gaan ze niet uit van gemiddelden maar van het kindje zelf. Schoolarts is wel regulier maar toen ik daar was met M bleek zij ook van de antroposofische leest en dus dezelfde ervaring
Fijn bureau Salapio! Hier worden de afspraken in overleg gepland in de eerste 14 maanden (omdat er dan nooit heel lang tussen zit). Na geboorte (of in ons geval thuiskomst) bellen ze voor een eerste afspraak en bij die afspraak wordt steeds in overleg een volgende afspraak gemaakt. Pas na het eerste jaar, als er wat langer tussen de afspraken zit, krijg je zo'n uitnodiging thuis maar die kan ik dan altijd zonder problemen verzetten. Ja dat scheelt dan soms wel een week, maar als er wat langer tussen zit maakt dat ook niet meer zoveel uit vind ik. Ik vind het wel lastig dat ik het bureau niet direct kan bellen. Dat gaat via een algemeen nummer en daar kan ik dan een boodschap achter laten. Vorige week werd hij dus in zkh opgenomen en heb ik die donderdag er even niet bij stil gestaan dat ik de volgende ochtend om half 10 bij CB moest zijn. Die moest dus afgezegd worden. Dat algemeen nummer was pas bereikbaar vanaf 9 uur en wie zegt dan dat ze de boodschap op tijd hebben? Uiteindelijk werd ik 10 minuten later gebeld door de assistente dat ze de boodschap had ontvangen. Dat vond ik wel heel fijn. Prikken; hier liggen ze in de koelkast en pakken ze ze pas als je het consult verder al klaar hebt. Ik heb nooit gevraagd om ze voor te verwarmen maar ik weet ook niet of dat veel gebeurd. @testjes; die gebeuren bij ons wel maar heb ik nooit als storend ervaren. Ze hebben me nooit gezegd 'dit moet ze nu kunnen'. De vorige keer vroeg de bureau-arts of hij al naar zijn handjes keek. "Nee", maar gisteren hebben ze het me niet gevraagd. (misschien heeft de arts zijn leeftijd niet gecorrigeerd en de verpleegkundige gisteren wel -> in feite doen ze dat niet maar als hij iets nog niet kan wordt de termijn waarop kindjes dat gemiddeld kunnen denkbeeldig 2 maanden naar achteren geschoven). S. slaagde altijd glansrijk voor die testjes. Ik weet wel dat ze bij de 9 maanden controle nog niet los kon zitten. Toen moest ik 2 maanden erna bij de vpk zijn en toen kwam de arts wel heel even kijken of ze het toen wel kon. Maar dat is meer om in de gaten te houden of er ergens extra oefening/hulp nodig is of dat er misschien een medische reden voor is. Dat vind ik wel goed hoor. Overigens kon ze het met 11 maanden prima Met name het eerste jaar was S. lui met de grove motoriek maar met 1 jaar had ze wel een woordenschat van 2 pagina's volgekalkt.
Hier vanmiddag de eerste prikjes. Ik ben benieuwd!! Hoop dat t meevalt. Zegt mn zusje net je gaat niet staan huilen he?! Haha ik denk t niet hoor. Het hoort er ook gewoon bij he. Heb zelf t vermoeden dat mn kleine man zelf ook best stoer is hoor en misschien wel even reageert maar niet heftig. Maar we gaan t meemaken. Afspraken kan volgens mij best in overleg hier. De eerste afspraken heb ik er niet moeilijk over gedaan zelf omdat ik toch thuis ben. Strax ga ik 3 dagen werken dus t zal vast wel ergens in te plannen zijn en anders gaat papa een keer. Gister kerstborrel gehad en c voor t eerst alleen 3 uur met papa! Was best lastig om hem achter te laten maar t is goed gegaan. Moet t ook gewoon loslaten. Flesje gekolfde melk gekregen dus... Zelf vond ik t fijn om iedereen weer even te zien en te spreken over werkzaken en natuurlijk de baby! Nog 1 maandje verlof!! Pfff het aftellen begint.
Er zit hier geen ander consultatiebureau Dichtstbijzijnde antroposofische is ongeveer een uur rijden...
Ach het consultatiebureau, het gaat om adviezen en je kunt er altijd mee doen wat je wilt. Fijn om je kind te volgen en de goede tips pik je eruit. Vandaag de eerste dag zonder kind. M. is naar mijn moeder voor een rondje proefoppassen. In januari is papa één dag thuis en gaat ze 1,5 naar oma. Ze doet het tot nu toe super. Wel heel raar zo alleen. Ik ga straks naar het kerstfeest van mijn school, beetje afleiding.
Nou, het ging toch behoorlijk goed vandaag. Volgens mijn man was het elke keer ongeveer een kwartier huilen, dan viel hij half in slaap en dronk hij toch. Eerste twee keer nog een half flesje (50cc) en daarna ook twee hele flesjes (100cc). Hij had misschien nog wel meer gekunt volgens mijn man. Op het werk ging het ook goed, nadat ik van mijn man het eerste goede bericht had gekregen Vooral veel koffie gedronken met mensen. Mijn laptop wilde nog niet echt uit verlof komen... Megasloom. Iets te lang stilgestaan, haha. Hier was het nu de eerste keer dat het me echt wat uitmaakte wanneer de volgende afspraak op het cb gepland werd, na een diepe zucht van de dame achter de computer, werd het netjes gepland op een dag die mij uit kwam.
cb is na mijn idee ook voor adviezen. Als N ergers last van heeft ga ik in vervolg naar de ha. @thauma hier ook heel lastig om een afspraak te maken. Hier zijn ze alleen op maandag en donderdagochtend in het dorp. Wij moeten 20 jan. weer heen en kwam niet zo goed uit. Een andere mogelijkheid was er niet, anders werd het te laat. Vroeg me ook al af hoe mensen dat doen die werken. Kreeg een gevoel van dan en MOET het en anders niet.
Morgen dames. Gister de eerste prikjes gekregen. Aaaaahhhh zo zielig mama moest bijna mee huilen. De rest van de avond een kind die alleen maar op schoot wilde en het bij het minste geringste op een krijsen zette. Hij dronk ook maar 1 borst per keer en normaal 2. De combinatie met enorme krampjes hielp ook niet. Besloten hem lekker bij mama te laten slapen vannacht in het grote bed. Rond 4 uur begon ie wat te jammeren en toen 1 borst gedronken en weer verder slapen. Afspraak maken voor januari was niet zo'n probleem eigenlijk komt ook alleen de dinsdag niet uit. Papa gaat de volgende x met hem naar het cb. Nu pakken we samen nog een uurtje slaap. En dan maar eens zien hoe de dag gaat. Hoe gingen de prikjes bij jou thauma?
Oh wat technische gegevens hihi! C. Is 2 cm gegroeid in 3 wkn en is nu 58,5 cm en hij is 840 gram aangekomen en dat maakt hem nu op 10 gram net geen 6 kilo!! Haha hij begint al een heerlijk spekkie te worden.
Dat sowieso. Maar ze kunnen niet eens fatsoenlijk een afspraak met je maken en je vertellen dat ze je kind gaan prikken bij de volgende afspraak. Toch vrij basic, lijkt me.
Ik heb er bij ons cb nog helemaal geen last van gehad. Prima informatievoorziening. Eigenlijk allemaal heel vriendelijk. Ik kon niet op een vrijdag, want dan werk ik en er werd heel goed meegedacht over een ander moment. Ik ben er zelfs heel fijn geholpen tijdens de inloop. Het is maar net welke mensen je treft. M. heeft de oppasdag heel goed doorgebracht. Mijn ouders hadden zelfs de primeur dat ze zelf een speeltje pakte en ermee ging zwaaien. Gefeliciteerd, Juudjuh
Fijn dat het goed ging met de prikken. Hier sliep ze veel en was wat huilerig tussendoor. 's Avonds was ze weer de oude. 14 januari mogen we voor de tweede serie, maar dat is er maar één had ik begrepen.
Ja dat schijnt nieuw te zijn Ikapika, Aaron heeft er woensdag ook maar een gehad. Lekker geslapen erna.. Jouw grote kleine meid gaat hard in de ontwikkeling!! Ik kan tot nu toe gelukkig in overleg een afspraak maken en ze vertellen gelukkig ook wat er de volgende keer gaat gebeuren. Hele aardige arts! Verpleegkundige is ook aardig.. Juudjuh, van harte! Graagdoek hier gewassen en droog..ga maar eens kijken of ik er iets moois van kan maken!!
Hier is kleine man nog steeds erg hangerig en jengelig. Ook erg moe dus slaapt veel. Drinkt nu wel weer de 2e borst dus gaat denk ik de goede kant op. Hij heeft ook echt gigantische krampen en diarree!! Kan dat van de prikjes zijn?