Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ah, arme C. hopelijk knapt hij gauw weer op, Bibi.

@Humpy, ja het gaat snel hier. Die pasgeboren baby is er niet meer ;). Hoe was je eerste week werken? Nu lekker kerstvakantie :) Ik mag 6 januari weer, maar ik was er gisteravond al bij het kerstfeest.

2. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Bibi f heeft altijd erg dunne ontlasting (spuitluiers) eens per 3 dagen. Schijnt normaal te zijn bij bv.. heeft hij dat anders niet?

F. Weegt nu 4415 gram en is 57cm. Bijna 2kg (op 15gram na) gegroeid in 12 week en 10cm! Ze zit nu in de curve op de -1 lijn ongeveer en ze zijn heel tevreden.
    Arts en vpk beide erg leuk. Ik had gevraagd met afbouwen als ik dat doe wat hun advies is... en ze kwam met hetzelfde schema die ik ook heb. Ze vroeg zelfs of ik het niet te zwaar vond want flesje kost minder energie. Dus helemaal niet pushen van bv is beter en zo lang mogelijk doorgaan. Maar f heeft 5 of 6 voedingen per dag en slaapt van 9u s'avonds tot 5 s morgens. Voeden kost me ongeveer een half uur per keer. Vind het ook wel lekker makkelijk heb het altijd bij mij en opgoede temperatuur.

Fijn weekend!

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha juudjuh dat denk ik ook altijd mbt bv. Veel minder gedoe met flesjes enzo.
    Mooi gegroeid hoor!!
    Spuitluiers heeft C. Inderdaad ook maar niet zo waterig als nu. Het bleef gewoon drijven in de pamper! Haha.

C. Heeft door de prikjes wat minder gedronken en kwam vandaag voor het eerst net voor de voeding. Dat heeft hij al een paar weken niet gedaan.
    Vandaag was ie 2 maandjes dus ik heb zo'n vermoeden dat er ook weer direct een sprongetje aan komt geplakt aan deze dagen. Wie weet gooit ie ook zn ritme om. Hopelijk gaat ie de lange slaap naar de nacht verplaatsten.

Nu ga ik lekker slapen.

4. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    8 weken sprong zou kunnen..
    En die drijf luiers hebben wij ook wel vaker gehad...spuitluiers hoor! Die dan keurig erin blijven en er niet overal uit komen..hihi

Eerste weekje goed overleefd. Lekker aanrommelen zo voor de vakantie..zit ineens in een nieuw gebouw en wist nog niet goed waar alles stond..maar nu wel en alles ligt klaar voor na de vakantie.. Dan echt ordelijk van start!
    Nog drie weekjes genieten dan maar Ikapika!

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nou gelukkig bleef het met die luiers bij 2x!!
    Heerlijk vakantie humpy kan je nog even genieten.
    Ik heb nog 1 maand verlof maar ja tijd vliegt :( eerst de feestdagen daarna ben ik de 13 jarig en daarna mag ik weer aan het werk. En gelijk hebben we al een probleem qua opvang.
    Vriend moet precies mn eerste werkweek op cursus een hele week en moet hiervoor zijn vrije dagen dus inleveren. Krijgt ie wel trug hoor, maar toch!
    Gelukkig heb ik nog een dag tegoed omdat ik de 8ste op cursus moet. Dus dan gaat het om 2 dagen, ws komt mn sm dan overnachten en oppassen.

C is weer helemaal de oude na de prikjes gister nog wat jengelig en beetje uit zn ritme ook qua drinken maar vandaag weer bij het oude. Alleen oversag weer niet in bed willen slapen. Dat herken ik van de vorige sprong. En een babbels dat ie heeft! Haha!!

Hoer net weer gekolft. Ik doe het zo laat in de avond omdat C dan de lange slaap pakt en dan heb ik weer genoeg voorraad in de boobs om te kolven en later in de nacht ook weer voor de voeding. Ik haal er niet meer dan 120-130 cc uit 2 borsten uit. Maar mn vriend dacht de vorige x dat ie uit de fles wel meer had kunnen drinken. Maar mn productie is toch afgestemd op wat C drinkt??

Morgen krijg ik vervroegd mn kerstkado van mn vriendin. Lekker met zn 2tjes naar de pedicure!! Heerlijk die voeten verwennen!! Die zien er niet uit sinds de zwangerschap en aangezien alles nu langzaam in proporties raakt mogen de voeten oom wel weer nice eruit zien. En dan zijn ze mooi voor de feestdagen hihi!! In een mooie peeptoe ;)

Welteruste allemaal.

6. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Bibi, voor een late kolfbeurt is dat netjes hoor! In de avond heb je nl vaak minder dan overdag. En kolven is altijd minder efficiënt dan wat C er uit kan halen..
    K ga snel weer verdervslapen!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat Humpy zegt. En daarnaast is drinken uit de borst anders dan uit de fles. Borst begint met druppels dan (kei) hard dan steeds zachter. Fles is gelijkmatig. Hierdoor lijken sommige borstkindjes onverzadigbaar. Of hebben nog zuigbehoefte. Dus als hij tevreden is met wat jij kolft en dat is heel netjes dan is dat genoeg :)

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ff een ego-post:
    Prikjes zijn goed gegaan. Even huilen en verder was c de hele dag goed te pas.
    Vandaag maar even een regeldag ingepland. Ik heb sinds gister weinig melk lijkt het. Of c wil meer. Drinkt beide borsten leeg en heeft dan nog niet genoeg. Hij gaat er wel wat van mopperen!

Hij weegt nu4950 en is 59 cm. Best een flinkerd denk ik...

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Na ik doe het ermee hoor, meer komt er helaas niet uit of ik moet langer aan het apparaat blijven zitten voor elk druppeltje wat er dan nog uit valt.

Thauma hoe las je zelf een regeldagje in?

Zo lekker naar de pedicure!

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vaak aanleggen en veel huid-op-huid contact.
    Wij hebben gewoon de halve dag lekker op bed gelegen. Hij valt dan in slaap bij mn borst en wil ook gelijk weer drinken als ie met een uur ofzo zijn ogen open doet.
    En nu we opgestaan zijn leg ik m ook ieder uur even aan. Ik vermoed dat we vraag en aanbod weer even op elkaar moeten afstemmen namelijk. Hij had de laatste dagen al niet meer genoeg aan een borst, ook toen ze best vol zaten.
    En misschien heeft ie door de prikjes ook wel wat meer behoefte aan melk, om de stofjes goed te kunnen verwerken?

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Grappig. Mijn kinderen accepteerden dat echt niet. L ook niet. Bepaald zelf wel of en wanneer ze drinkt. Wel fijn om zo je productie een beetje op te krikken.

L is ook een beetje aan het regelen... maar heb tussendoor gekolft en dan heeft ze dat wel vaker. Ze is nu met Jan en T mee naar de speeltuin. M danst en zingt en S hangt aan mn been :D... tijd voor actie ;)

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames vraagje, wie heeft er al een wipper in gebruik? Zo ja welke en wat zijn de mogelijkheden, Tot hoeveel kilo en verstelbaar enz?? Ik wil niet zo'n hele dure eigenlijk tenzij die gewoon echt beter zijn??

Ik zit erover te denken voor C. De box vind ie nie altijd leuk. De hangmat wel gelukkig maar niet heel handig voor de fruithapjes strax en de fles nu al eventueel. Maar ook gewoon als hij lekker bij ons wil zitten.

13. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    sorry dat hier niet vaak ben, lees wel mee, maar reageren is wat lastiger, N. heeft tijdens de dag heel veel aandacht nodig en dan kan ik niet typen, juist lezen op tablet!

met wipper, bedoel je zo'n babysit/relax: we hebben 1 en vind dat super handig, ze kan erin als we eten en kan ze wat wiegen als ze lastig is, en is ook gemakkelijker om speentje terug te geven en zo, dat kun je verzetten, de box niet

je hoeft geen dure te nemen, maar we hebben wel 1 genomen die omhoog kan, zodanig je niet altijd moet bukken of op iets moet zetten om de juiste hoogte te hebben...

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik heb het nut van een wipper nog niet ontdekt. Ligt denk ik ook aan je huis en gewoontes. Hier staat de box pal naast de eetkamertafel, dus daar ligt hij als we eten en dan ligt hij lekker tegen ons aan te kletsen of met z'n babygym te spelen (hebben we net vorige week vrijdag neergezet omdat hij duidelijker naar dingen begon te kijken). Ook zullen wij niet snel een wipper op de grond zetten, omdat we twee grote honden hebben die hem dan waarschijnlijl direct in z'n gezicht beginnen te likken ;)
    Misschien wel handig als hij straks ook wat hapjes eten mag...

Hier vandaag de kinderfysio op bezoek gehad vanwege een voorkeurshouding. Gelukkig valt het volgens haar allemaal reuze mee. Ze heeft vandaag Lucas lichamelijk helemaal bekeken en adviezen gegeven, volgende week kont ze weer en gaat ze zijn hoofd (en afplatting) meten en neemt ze een zijligkussen mee. Ik ben benieuwd.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb een wipper van Kidsriver. Die was gratis bij de kinderwagen. Hij is verstelbaar en je kunt het wippen 'uitzetten'. Ik vind hem heel handig om even mijn handen vrij te hebben als ze wakker is. In de box is ze soms wat uitgekeken op de dingen die daar hangen. Met de wipper kun je ze voor het raam zetten (of kerstboom :D). Wij hebben een erker met ramen tot de grond. Zo is er veel te zien voor haar. En hij is handig als je even wilt douchen. Dan neem je gewoon de baby naar de badkamer :)

16. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ja, vind ik ook handig dat je het kunt verplaatsen, zoals Ika zegt: ze zien meer dan in hun box. ik vind het ook handig dat het omhoog kan, want we hebben ook een hond en zo kan ze er niet aan (t is maar een kleine hond)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben een tweedehands wippertje. Ik vind het vooral fijn na een voeding als een van de andere kinderen aandacht wil. Dan ligt ze toch een beetje hoog en heeft ze minder last van zuur.

Ook gebruiken we m als ze het zat is in de box of als ik wil douchen als ze wakker is.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Idd voor de hapjes straks lijkt het me ook handig. Over een aantaleken zullen we ook een triptrap gaan aanschaffen met babysetje.

19. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Wij hebben een wipper van Fischer-price rainbow versie.
    Hier zit een tril stand op helpt bij krampjes en ontspannen,verders zit er een speel een leer functie op in een boog.

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames nou ik hoor idd veel dingen voorbij komen waarvoor ik idd een wipper wil aanschaffen. Ga toch eens rondkijken. De box is ie hier soms ook zat en de hangmat ook tenzij ie moe is en niet in bed wil slapen.
    Wat bedoelen jullie precies met in hoogre verstelbaar, komt ie dan zo hoog zoals een kinderstoel voor aan de eettafel? Dat zou ik namelijk ook wel handig vinden. En welke zijn dat dan?

Deel Deze Pagina