Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Thauma, jij voedt op verzoek toch? Mijn vriendin deed dat ook, maar is uiteindelijk volgens schema gaan voeden met de bv. Vanaf dat moment sliep hij ook nachten door. Ik geef fv, eerst op verzoek, maar met schema slaapt ze ook door. Ze heeft ook duidelijk een aantal vaste slaapjes per dag. Met het oog op weer moeten werken is het voor ons beide beter om volgens een schema te werken. Overdag komt ze zelf. De tijd van opstaan en slapengaan bepaal ik.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thauma hier ook zulke nachten ...

3. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Thauma, hier ook hoor. Afgelopen nachten was het zo'n beetje 21-02-05-07-09 Bij mij heeft sturen ook nog geen zin. Als ik hem laat (23 of 24 uur) wakker maak voor een voeding (en hij drinkt, is ook niet altijd als hij zelf niets aangeeft) komt hij nog om dezelfde tijden 's nachts. En mensen bljven maar vragen of hij nog niet doorslaapt... Zucht

4. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Grr heel verhaal getypt en weg is het...

Nou in t kort dan maar nog een poging.

Hier ook nog nachtvoedingen hoor. En als ik het uitslapen in etappes meetel dan slaapt ie van twaalf tot een uur of tien met ong twee of drie voedingen.
    In de avond is hij van acht tot twaalf vaak wakker, wel moe en jengelen maar niet willen slapen. Hebben een week geleden een poging gedaan om ritme te veranderen en hem om acht uur in bed te willen leggen..maar dat werkt niet. Houdt z'n eigen ritme..

Aaron heeft het rs virus te pakken denk ik..eerst weekje wat snotterig en sinds twee dagen nu de roggels erbij. Gisteravond 38,4 maar in de ochtenden 37,4 dus t valt nog mee.. Maar vind het erg spannend omdat ik vaak lees dat ze d'r mee in t ziekenhuis belanden.
    Hij slaapt lekke met een ui naast z'n hoofd en we geven hem een kuurtje van vsm voor neus keel en luchtwegen. Hoop dat dat snel aanslaat. De afgelopen twee nachten heeft ie wel acht uur geslapen met alleen een jammertje tussendoor. Heb hem toen wat verlegd en toen sliep hij alweer door.. Ben benieuwd of t komt omdat ie niet fit is of dat dit blijft...

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh, ik ben niet de enige :) Ik hoor alleen maar vragen 'of hij al doorslaapt' en verhalen van mensen met zulke lange nachten...
    Ik heb op zich ook niet de behoefte om het op schema te gaan doen en perse een lange nacht te hebben. Zou een enkele keer best even fijn zijn, maar zo erg vind ik de nachtvoedingen op zich niet. Een enkele keer wel... als ik weer 4 uur in dezelfde houding heb gelegen na een voeding en mn nek, schouders en heupen weer beurs aanvoelen :)

Hoe gaan jullie het doen met de jaarwisseling trouwens? Naar buiten met de babyfoon en dan doen alsof je er wel op vertrouwt dat je door de herrie de babyfoon wel hoort? Wij blijven lekker binnen en vieren oud en nieuw met zn drietjes op bed. Om 12 uur de gordijnen open en lekker vuurwerk kijken...

6. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wij vieren het met een nichtje en haar gezin. We gaan er vanuit dat Aaron toch nog niet slaapt dan gezien z'n ritme. Neem hem niet mee naar buiten iig! Maar misschien slaapt ie wel en slaapt hij er gewoon doorheen.. In toerbeurten maar ff buiten kijken..

7. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik denk inderdaad even met de babyfoon naar buiten. We hebben ook lampjes op de babyfoon, maar die zullen ook wel uitslaan op het geluid van het vuurwerk. Komt vast wel goed!

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,

Zijn jullie de kerstdagen goed door gekomen? Hier wel, nu nog oud en nieuw en hebben we die december maand weer gehad. Toch best wel een drukte overal en nergens heen gaan en gekte bij de winkels.

Wat goed dat sommige al omrollen. N die rolde van de week ook 3x om van buik naar rug maar denk dat het toeval was. Hij heeft behoorlijk veel kracht, zet zich maar al te graag af met zijn beentje. Nu maar heel hard hopen dat hij net met een half jaar al loopt zoals zijn papa (als ik sm moet geloven). Hier ook hele verhalen en soms echt een "gil" lach, zo leuk dat gebrabbel.

Even een vraagje voor de kv mama's. Zijn er nog meer de kruidvat voeding geven? Hoorde vandaag dat ze pas in week 4 weer leverbaar zullen zijn. Naar welke gaan jullie (zolang) overstappen? Morgen gaat mijn moeder bij haar in de buurt nog kijken of ze het kan krijgen dus op hoop van zegen maar acht de kans vrij klein.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een kennis vertelde dat de ah-voeding het goedkoopst was en heel prima.

En lopen met 6m!? Lijkt me vreselijk. Tenzij ze dan ook kan communiceren als een dreumes ;)

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Tja moet wel vaker dingen met korreltje zout nemen die ze zegt. Vind het ook wel erg snel. Hoef van mij niet zo snel, het eerste jaar gaat al zo snel qua ontwikkeling

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Fijne jaarwisseling allemaal. 2013 was een prachtig jaar waarin we onze wondertjes mochten begroeten!

12. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Iedereen de beste wensen en dat 2014 maar net zo bijzonder of meer mag worden als 2013!

Het was een jaar wat in z'n geheel in het teken stond van baby's.. Ben benieuwd wat 2014 brengt..

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    De beste wensen allemaal voor 2014! Wat een geweldig jaar was 2013 met onze mooie babys. Dat we in 2014 maar volop in goede gezondheid mogen genieten van de nieuwe ontdekkingen van onze kleintjes!! En natuurlijk veel geluk, gezondheid en liefde!

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar allemaal met de kleintjes!
    Inderdaad... afgelopen jaar stond in het teken van zwanger worden, zwanger zijn en bevallen... dit jaar gaan we een hele nieuwe fase in. Eind van het jaar zullen de meeste ukkies al kunnen lopen!

We zitten hier weer in een aanhankelijke periode. Eergister heb ik C een paar keer in de draagdoek gedaan omdat ie telkens ging mopperen als ik m weglegde. In de draagdoek sliep hij gelijk!
    Gister is hij ook weer wakker geweest vanaf een uur of half 3 s middags tot ongeeer 9 uur 's avonds. We leggen hem dan weg als hi moe lijkt te gaan worden. Dan slaapt ie soms even een kwartiertje, maar dan wordt ie wel weer ergens wakker van (weinig voor nodig) en na een paar keer is hij zo wakker dat hij te moe is om nog te kunnen slapen. Tussendoor is hij dan weer heel goed te pas en heel vrolijk. En dan ineens is het weer helemaal mis.
    Geen idee hoe we dit kunnen doorbreken, het gebeurt wel heel vaak, vind ik... Iemand suggesties?

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben erg van het volgen van de behoeftes van je kind (AP). Dus fijn bij je dragen in de doek als hij dat fijn vindt.

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ook vanaf hier wens ik iedereen het beste toe voor het nieuwe jaar!

Verder hier nu weer zn gangetje, t is na hectische weken, de oudste begon met mazelen,(2wk binne gezeten) toen hij weer was opgeknapt begon de 2e ermee en vlak erna de 3e, we hebben dus de hele vakantie binnen mogen blijven:( mar ja.. het hoort erbij, en de meiden zijn gelukkig ook weer aardig opgeknapt.
    mn kleine meissie heft nergens last van (tot nu toe);) waar ik erg dankbaar om ben.

Deze weken niet echt naar tijden gekeken/of wekkers gezet om in t ritme van school te zijn.. haha ze nam er goed gebruik van.
    meerdere malen sliep ze uit tot half 9 of zelfs een keer kwart over 9;) vanaf voiding half 11..
    geregeld kreeg ik er dan niet echt de 5e voeding erin, mar ze had er genoeg aan.. heerlijk genieten we zo..
    verder weinig op de planning deze week, k wil graag nog de vloer van de meidekamer doen, mar dat word m niet meer deze vakantie.. lkkr genieten van elkaar..manlief is ook nog vrij, dus wie weet wat we opens nog gaan doen..

Hoe is het verder met iedereen?
    geode dagen gehad? nog veel bijzonders gedaan?
    wij hebben verder nog met kerst gegourmet, en de kids enorm verwend met een staple kado's..hihi vond dat ze dat ook wel verdient hadden..
    nou beetje was nog weg werken, en verder maar zien hoe t allemaal loopt.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Iedereen de beste wensen!

Hier ook een meisje dat overdag licht slaapt. Meestal na wat mopperen dut ze weer in. Ik kom meestal even kijken, ai over de bol en kus, maar pak haar niet op. Als ik kom ligt ze namelijk te lachen :)

Maandag weer aan het werk :(

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar dat is toch niet zo gek... L lacht ook als ze een van ons ziet. Eindelijk niet meer alleen! (Maar hier is idd ook vaak een speen en een aai genoeg, maar soms niet... en dan volg ik L in haar behoefte aan nabijheid want ze valt dan in de doek direct in slaap).

Bedoel bovenstaande niet als kritiek maar ik hoor/lees dit soort dingen (ze lacht) ook wel in de context van manipulatie... en dat duurt echt nog heel lang voordat kinderen dat zo bewust kunnen bedenken en uitvoeren.... ;)

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Iedereen de beste wensen!

Ik ben het met je eens Salapio, ik volg ook graag de behoefte van mijn kind, maar vind het toch nog vaak best lastig te begrijpen wat die behoefte dan is...
    Hier als hij echt zeurderig wordt van moeheid slaapt hij juist in zijn eigen bedje vaak snel in. Hij huilt zichzelf niet in slaap, als hij in bed jengelt moeten we er wel wat aan doen (speentje of even oppakken en troosten), anders wordt het snel echt huilen.

Hier ging de jaarwisseling prima met Lucas, alleen onze jongste hond (1,5 jaar) heeft er een beetje een trauma aan overgehouden. Die kroop de hele dag in een hoekje of lag zo'n beetje op onze voeten en nu wil hij in hey donker eigenlijk niet naar buiten, ik moet hem echt steeds weer even voirtslepen en dan loopt hij weer een stukje. Zodra we weer enigzins richting huis gaan trekt hij keihard aan de riem om zo snel mogelijk weer in huis te zijn. Er is verder niets bijzonders gebeurd, geen vuurwerk vlak bij hem ontploft ofzo.

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames. Zo te lezen hebben de meeste de feestdagen overleefd!!
    Nu begint het "normale" leven weer.

Hoe hebben jullie kleintjes het gedaan met o&n?? C. Viel om 10 voor 0.00 in slaap en heb ik lekker weg gelegd in een kamer waar hij noet veel last had van t geknal. Hij heeft dan ook overal doorheen geslapen. Ergens vond ik t wel jammer had em graag erbij gewild maar zo was t denk ik wel beter voor hem. Ben daarna boven stiekem gelukkig nieuwjaar gaan wensen hihi! Ook daar sliep ie doorheen.
    Gister heb ik de playgro babygym in de box gelegd, hij vindt leuk!!

Deel Deze Pagina