Idd heel leuke foto. En dat koppie is zo mooi! Zeker in die houding trekken babytjes hun allerliefste hoofd. Behalve L. Die gaat brullen als ze op haar buik ligt. Jij ook beste wensen Hippo en heerlijk dat je meisje zo makkelijk is. En die nachten.... jaloers! Vandaag had L een plakdag. Lange wandeling gemaakt in bos met haar in de doek maar ook daarna nog plakkerdeplak bij mij. Ga me voor thuis toch maat eens verdiepen in rugdragen voor thuis. Dan heb ik meer mn handen vrij voor de oudsten en kan ik koken. Hoewel ze meestal niet zo plakkerig is. Nachten zijn hier vrij matig. Ze heeft ook veel last van terugkomende melk en spuugt veel meer dan eerst.
Dank jullie wel! Ik vond dit zelf ook wel een hele leuke, met dat ondeugende lachje er ook nog bij. C tilt echt graag zijn hoofd op. En lang ook. Nadeel... als je lekker op bed ligt met hem op je buik krijg je m niet zomaar in slaap... gaat ie eerst een kwartier met zn hoofd omhoog liggen wiebelen Hippo, wat een fijne berichten allemaal! Tja, koken met je kleine in de draagdoek mag officieel niet he? Al moet ik zeggen dat ik wel eea voorbereid en soms dwars voor de kookplaat sta (alleen met de pannen op de achterste pit, ver weg van ons mannetje). Met rugdragen kan je weer niet op de bank gaan zitten etc... dan moet ik hier achterstevoren op een stoel gaan zitten, lijkt me ook niet zo handig. Hoe gaat dat in zn werk? Ik vroeg me trouwens af... met flesvoeding heb je in het begin toch ook nachtvoedingen? Hoe doe je dat dan? Telkens naar beneden, flesje maken... dan ben je toch zelf ook hartstikke wakker, of niet? Moet zeggen dat ik het wel fijn vindt zo samen te slapen... ik voel zn handjes op mn borst of hoor/zie zn mondje smakken... tiet bloot, doekje tegen de ander en al slapend drinkt ie. Dan schuif ik m weer veilig omhoog en slaapt ie verder, en ik ook. Ideaal! We gaan nu ook kijken voor een co-sleeper, want de wieg gaat morgen weg en dan ben ik nog lang niet klaar. Wil hem eigenlijk bij me houden tot de nachtvoedingen wel zo'n beetje klaar zijn. Hoe lang duurt dat eigenlijk bij borstvoeding?
Thauma... hoe lang dat duurt valt niets zinnigs over te zeggen. Varieert van dag1 tot 3 jaar of meer . Ik heb met een maand of 13 steeds de melkbar dichtgedaan in de avond/nacht. Wel troosten ed maar geen borst meer. Cosleeper kun je zelf maken van ledikant met een kant eraf. Ideaal. L alarm
Ja wij willen ook een goedkoop ikea-bedje gaan vernachelen Beetje jammer om dat met het mooie bedje te doen. Bovendien denk ik dat ik de co-sleeper alleen voor 's nachts ga gebruiken; slaapjes overdag mogen in het gewone ledikantje, want dan lig ik er niet naast om hem te bewaken.
Heel bizar... C is ineens zo makkelijk! ls ik m in de wieg leg met zn dekentje en knuffeltjes (wel specifiek die) speelt ie wat en valt ie rustig in slaap. Geen drama meer met in de wieg leggen. Gister zelfs 's middags geslapen en 's avonds na het eten. Ongekend!!! Geen gehuil meer 's avonds bij het slapen omdat ie veeeeeel te moe is. Dacht dat het eergisteravond en gister overdag een toevalstreffer was, maar vandaag alweer! Ik denk dat ie net weer door een sprongetje heen is ofzo, dat hij zich nu veel beter kan vermaken met zichzelf (maar dat sprongetje moet nog komen!)
hier een kort bericht, lees wel nog mee, maar vandaag voel ik me heel beroerd: heb gisteren iets verkeerds gegeten en zit nu dus met appetijtelijke maag- en darmklachten gelukkig doet mijn meisje het goed 'is hier ook maar een kleintje ook: op 10 weken weegt ze 3,7 kg (1 kg meer dan geboorte) en 54 cm dus ja...
@thauma ik het eerste begin deed ik de nachtvoeding vaak op bed met klein nachtlampje aan. Toen mijn vriend weer ging werken ging ik toch naar benden en ook zo min mogelijk licht aan. Flesje leeg, gelijk terug in bed. Ik kon vervolgens wel prima weer slapen. Wel slaap je anders dan een nacht lang maar dat zul je nu ook wel ervaren denk ik. Vaak is bij fv wel zo dat ze minder snel komen de mogelijk heb je dan ook geen nachtvoeding meer, @eda beterschap @badje ik vind douchen best eng, hebben we ook nog nooit gedaan. Vl is laat thuis, het is dan aan tafel en dan ligt N allang te slapen. Zou ook niet weten hoe ik alleen met hem moet douchen. Hebben ook een kleine douchen en geen (groot) bad. Als hij zelf kan zitten kan die nog prima in dit badje. Tot die tijd maar ff behelpen met die badje, komt vast goed. @hier verder weinig te melden alles gaat hier super. Over 2 week weer naar cb ik ben zo benieuwd naar zijn groei.
Heerlijk Thauma, hoop voor je dat t zo blijft! Panda wat fijn dat t zo lekker gaat! Eda, beterschap! Hier ineens vandaag een zeer hongerige beer.. Werk weer en kolf in twee a drie keer zo'n 260 ml Maar nu gaat meneer ineens per voeding bijna 200 ml wegdrinken..hoe krijg ik tijdens t werken m'n productie zo op geschroefd.. Hoop dat t gaat lukken anders kan ik niet meer aan z'n behoefte voorzien. Kan op m'n werk niet om de twee uur gaan kolven..
En als je kleinere flesjes geeft? Bij flesje blijven ze vaak doordrinken omdat de stroom gelijk blijft itt borst (aanzuigen, tsr, druppelen). En kleinere speen geeft schijnbaar ook eerder verzadigd gevoel.
Hallo dames, Mag ik met jullie meeschrijven? Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook meegeschreven in het 'uitgerekend in oktober 2013' topic. Omdat het op een gegeven moment erg druk werd met werk, zwangerschap en andere zaken is dit meeschrijven toen wat doodgebloed. Inmiddels ben ook ik op 1 november 2013 bevallen van een gezonde meid L. en lees ik dit topic regelmatig mee omdat onze kindjes ongeveer even oud zijn. Graag zou ik weer mee willen schrijven en ervaringen willen delen In het kort even mijn bevallingsverhaal 25 oktober was mijn uitgerekende datum. Tijdens mijn zwangerschap heb ik aldoor een hoge bloeddruk gehad en met 40.5 weken is overgegaan tot het inleiden van de bevalling. Na twee dagen primen in het ziekenhuis had ik vrijdagochtend 1 november bijna 3 cm ontsluiting, waarna de artsen mijn vliezen hebben gebroken en ik aan het infuus met weeën opwekkers ging. Na 12 uur lang heftige weeën had ik slechts 5 cm ontsluiting. De gynaecoloog vond het te langzaam gaan (en eerlijk gezegd ik ook!) en besloot toen over te gaan tot een keizersnede, waarna L om 21:45 uur is geboren (3426 gram en 53 cm). Helemaal blij en in love! De keizersnede an sich is mij reuze mee gevallen en ook het herstel ging goed, tot een week na de bevalling. Toen L. exact een week oud was en wij nog geen 2,5 dag thuis waren als gezin kreeg ik plots hoge koorts (40 graden) en ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Na diverse onderzoeken bleek ik een blaasontsteking en baarmoederinfectie te hebben. Aan het infuus met antibiotica dus. Duurde even voordat deze aansloeg en na 5 dagen mocht ik naar huis. Mijn lichaam heeft hierdoor in korte tijd twee klappen te verduren gehad (ks en zkh opname). Fysiek ging het echter al snel weer goed en ik was snel weer op de been. Mentaal gezien heb ik een tijd (en nog steeds af en toe) moeite met het feit hoe de kraamtijd is verlopen. De eerste twee weken in het leven van L. heb ik weinig kunnen doen. De eerste luier kon ik bijv. pas verschonen toen zij al 2,5 week oud was. Tot die tijd heb ik moeten toezien hoe anderen dit deden. Het leven gaat ondertussen ook door, op een gegeven moment moet vl weer gaan werken, kraamzorg had ik niet meer en dus stond ik er alleen voor.. best pittig als het je eerste kindje is en er zoveel opstartproblemen zijn geweest. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van mn mijn moeder waardoor we het één en ander toch redelijk snel op de rit hebben gekregen. Inmiddels zitten we nu alweer ruim 2 maanden na de bevalling en komen we langzaamaan in een ritme. Eigenlijk had ik volgende week weer moeten beginnen met werken. Tot mijn grote teleurstelling is mijn contract (dat tot 14 januari liep) niet verlengd, waardoor ik dus thuis zit. Op zoek naar iets anders dus, terwijl ik ondertussen lekker van L. geniet, die heerlijk aan het lachen en rondkijken is, ben helemaal verliefd! Sorry voor het lange verhaal, het is nog lang niet alles, maar geeft wel een beeld van mijn situatie Zou het leuk vinden om weer met jullie mee te kunnen schrijven
Hey lynn88 leuk dat je weer meeschrijft! Heftige periode achter de rug maar fijn dat je nu wel lekker geniet. Pooooeeehh helemaal op vandaag! Ben ivm cursus de hele dag van 9-16.30 uur van huis geweest voor t eerst!! Thuis is alles goed gegaan met papa, hoewel die er wel wat stress van had, flesje optijd klaar te maken, huilende baby, huishouden!! Welcome to out world!! Maar goed eenmaal thuis gelijk de baby gevoed, eten gekookt tafel afruimen baby weer voeden verhaaltje voor lezen voor t slapen, flesjes en kolf uitkoken. Kolven weer alles afwassen en eindelijk even zitten!!!! Jeez what a day! Misschien ben ik nog een groentje maar zo'n dag is best vermoeiend, gelukkig heb ik nog 2 weken. Maar heb nu een idee hoe mn dagen eruit gaan zien als ik weer aan t werk ben. Vandaag is de handkolf binnen gekomen en gelijk uitgeprobeerd! En het gaat echt een stuk sneller dan met de elektrische!! 180ml in iets van 10 ofzo! Normaal haal ik dat er in minimaal 30 min. Uit maar meestal zelfs 45 min. Nu was t wel zo dat mn borsten nog redelijk vol zaten vanwege mijn afwezigheid. Heb op werk 1 x gekolfd. Dus ga het nog even een paar dagen proberen en kijken wat t oplevert, maar anders ga ik handmatig kolven voortaan of iig op t werk. Verder maak ik me toch steeds meer zorgen of C. Misschien reflux heeft. Sinds 2 dagen doe ik een klein schepje rijstbloem door de melk als ik een flesje geef. Was een tip van mn moeder, mn broertje was ook zo'n spugert zei ze. De jbpm wil ik nog niet geven omdat ik heb begrepen dat dit uitzet in de maag en krampjes kan verergeren en laat C. Daar nou ook ontzettend last van hebben. Maar hij spuugt nog steeds en ben nog eens goed naar symptomen van reflux gaan kijken en er is toch best veel waar hij last van heeft, zoals niezen/hoesten smakken/slikken. Het komt ook gelijk na de voeding eruit of ik hem nou rechtop houdt of niet. En ook vaak gelijk na t boertje. Wil t nog heel even aankijken en anders ga ik toch naar de Ha ermee voor eventueel een verwijzing. Hoe is t verder met de rest van de mama's? Iedereen nog aan t bijkomen van de feestdagen? Of alweer aan t werk?
Bibi, L. heeft verborgen reflux en dezelfde symptomen als jij beschrijft (behalve het spugen). Ze krijgt er nu Zantac (dit maakt het maagzuur minder zuur) voor en het gaat stukken beter. Als ik jou was zou ik niet langer wachten en om een verwijzing naar ka vragen. Die kleintjes kunnen erg last hebben van reflux en dat is onnodig want met medicijnen hebben ze er vaak minder last van. Ik heb er een heel ander kind door gekregen
Niezen is normaal he... kleintjes ademen bij het drinken door de neus, en die moeten ze dus wel goed openhouden. C moet hier soms ook wel hoesten bij het drinken, maar volgens mij komt dat door mijn heftige TSR. 's Nachts gaat dat goed, maar overdag wil het nog wel eens lastig zijn. Kan het zoiets zijn Bibi? Is het bij het flesje anders dan bij bv? Anders hopen dat rijstebloem helpt! Lynn, wat heftig joh! Fijn dat het fysiek wel snel beter ging, maar zo stel je je inderdaad je kraamtijd niet voor! Veel knuffelen en genieten van je kleintje helpt vast om het een plekje te geven! Vrijdag is mijn verlof afgelopen, en moet ik weer gaan beginnen met solliciteren. Ik ben ergens best blij hoor dat ik nog niet aan de slag moet, hoewel het wel fijn zou zijn een baan achter de hand te hebben. Ik vind 10 weken wel heel snel! C heeft nog niet echt een ritme; wij zijn heel erg van het niet laten huilen en het reageren op vroege signalen... je moet er maar op vertrouwen dat een ander dat ook doet! Wij hebben geen opa of oma die kan oppassen, dus het gaat een vreemde worden...
C lijkt zelf geen last te hebben van t spugen. Ohw ik vergat te schrijven dat hij ook altijd de hik heeft na t voeden. Snelle tsr dacht ik in t begin ook dat t was. En een tijdje was t ook beter maar nu lijkt t weer terug met meer verschijnselen van reflux. Hij lijkt veel oprispingen te hebben. Dit is met de fles voeden hetzelfde. Wat fijn thauma dat je nog niet direct aan de slag hoeft. Het is inderdaad lastig als je je overgeeft aan t ritme van je kindje. Ik heb t gister ondervonden. Ik doe dat namelijk ook en merkte dat dus direct aan mn borsten ook! Haha 1 x kolven op werk kon maar net eigenlijk! En van opa en/of oma moet je ook maar afwachten dat zij t een beetje net zo doen als jijzelf. Ik heb er hier eigenlijk geen vertrouwen in maar we gaan t zien. Anders ga ik er echt wat van zeggen. Want alles leuk en wel maar dit is wel mijn kind en ik wil t opvoeden op mijn manier! Op dat soort momenten mis ik mijn moeder toch wel! Maar ja die woont in t buitenland. Ach ik moet t ook maar beetje loslaten.
Als hij zelf geen last heeft en ok blijft groeien dan zou ik geen medische actie ondernemen. Medicatie is echt niet wenselijk. S huilde huilde huilde dus voor hem wel medicatie. T had en L heeft ook bijna alle symptomen van reflux maar zonder de onrust en het huilen (brullen, krijsen). Dan is medicaliseren niet nodig en valt het doorgaans onder normaal. Het maagklepje sluit gewoon nog niet goed en dat komt vanzelf goed. Lili vraag bij je arts om ranitidine zonder alcohol ipv zantac. Die wordt gemaalt door een apotheek met een bijzondere naam te vinden op internet.
Salapio, denk dat je mij bedoelde ipv Lili Heb het even opgezocht en heb de variant zonder alcohol dus dat is in orde. De arts noemde het Zantac maar op het doosje staat Ranitdine en het is inderdaad van die apotheek die jij bedoelt. Verstrekken ze dan ook varianten met alcohol aan kinderen? Ben het trouwens met je eens dat als de kleine er niet al te veel last van heeft medicatie niet nodig is. In het geval van L (ook heeeeeel veeeeel huilen) was het mi echter wel nodig. Zijn eerst ook nog naar de logopedist geweest die de drinktechniek heeft bekeken (L krijgt fv) om te kijken of de onrust tijdens en na het drinken op een andere manier op te lossen was dan met medicijnen, maar dit bleek niet het geval. Nu met medicijnen is het huilen een heel stuk verminderd.
Ons mannetje heeft ook vaak de hik idd. Ik heb het wel eens gevraagd aan diverse mensen en ik krijg eigenlijk alleen de vraag of hij dat tijdens de zwangerschap ook vaak had. Tja, wel eens... maar... is het dan erg, of niet? Kan ik er wat aan doen of niet? VK zei laatst toen ik het daar nog maar even vroeg dat het heel normaal is en idd komt doordat dat klepje nog niet goed sluit. Gaat kennelijk vanzelf over.
Salapio ben t met je eens dat mee. Niet wenselijk is voor de baby. Daarom kies ook voor rijstebloem ipv jbpm. Heb begrepen dat daar iets van een siliconen achtig spul in zit wat uitzet in de maag. C. Huilt eigenlijk bijna helemaal niet alleen als er wat is dus.... Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen. Maar hij groeit prima ligt boven de curve dus. Geef ipv de infacol nu ook een klein theelepeltje olijfolie bij erge krampjes en drink zelf venkelthee van verse venkel en gewoon kookwater erop. Olijfolie was tip van mn moeder. Ben niet heel biologisch of antroposofisch ingesteld maar gewoon geen voorstander van medicijnen en zeker niet voor een baby. Zelf neem ik pas een paracetamol als ik al drie dagen met knallende hoofdpijn loop. En met spanningshoofdpijnen lichte migraine is dat nie altijd handig maar toch. Ik laat t er toch maar bij, hopelijk gaat t snel over.
Van rijstbloem kunnen ze ook krampjes krijgen (lees ik hier op het forum)... bij geen last zou ik het gewoon laten. Na drinken lang rechtop, goed laten boeren, bedje ophogen en veel in de draagdoek... maar ik herken de zorgen hoor. Zelfs bij nummer vier zijn die er nog steeds