Hier ook geen fan van medicijnen... C heeft hier tegen de ochtend een flinke partij scheetjes klaarstaan. De een floept er makkelijker uit dan de ander. Vaak help ik even met een zachte buikmassage. Hij vindt de aandacht fijn en je ziet m blijer worden naarmate de gasjes zijn buikje uit zijn. Wat ook weleens helpt is de beentjes opduwen (voetjes bij elkaar). Dan is er ook weer wat meer ruimte om de gasjes eruit te laten. Of de houding als in de wipstoel (iets schuin omhoog als een hellinkje). Doe ik vaak tegen mijn benen, zijn billen op mij buik. Dan komen de scheetjes en de poepjes daarna ook vrij snel.
Haha klopt thauma dat doe ik ook bij C. Of over zn buikje wrijven terwijl hij zelf zn beentjes erg optrekt. En dan gaat ie tekeer!!
Dag dames.. ben ik ook weer even drukdrukdruk..en weinig zin om achter de laptop te hange.. vandaag op n nieuwe school weze kijken voor onze zoon. hopelijk past het beter bij m. ws per 1 april of nieuw cursusjaar gaat hij er heen. hopelijk dan ook een hoop verbetering. Morgen ff langs huisarts en smiddag sollicitatie.. ben benieuwd. verder nog 2 verjaardagen.. heerlijk bezig dus.. de kleine meid gaat super. slaapt nog steeds veel, en al is ze wakker ligt ze vaak wat in dr bedje rond te kijke en hoor k ze allerlei geluidjes maken...meestal smorgens ff half uur ofzo in de box.. heerlijk rond te kijken..je hoort ze eigenlijk nooit.. voedingstijden zijn niet veel veranderd 07.00-11.00-15.00 (of 16.00) dan rond 7/half 8.. daarna kijk k wel of ze nog wil.. vaak is ze zo ver vertrokken dat ik er maar een paar slokjes bij krijg.. mar ja we zullen t mar doen as ze t zo aandringen op cb. Ik geef nog steeds een kant per keer, daar heeft ze genoeg aan. ze drinkt veel naar mijn idee, meestal zo.n 200, soms uitschieters van 230. (dan wil ze die laatste voe ding meestal niet. maar gebeurt ook wel s dat ze 140 drinkt, waar ze ook weer 4 uur genoeg mee heeft zolang t zo gaat, houde we gewoon nog ff vol binnenkort weer werken, hoop wel dat dat niet dwars met de borstvoeding gaat lopen. dan maar overwegen werk ff aan de kant te zetten. vind het toch wel fijn om wat langer te geven. gister (verlate) nacontrole gehad, helemaal tevreden, en lkkr ff gekletst met de verloskundige.. was leuk weer even langs geweest te zijn zo mn bedje mar eens in duiken.. Truste dames..
Ha krulletje fijn dat t allemaal goed gaat. Wat drinkt je meisje al lekker veel! Ga je nog kolven op t werk? Tja als t nodig mag je toch gewoon extra kolven op t werk? Bij mij op t werk hebben ze 1 ruimte gereserveerd voor mn collega die ook kolft en daar mag ik strax dus ook gebruik van maken. Op t hoofdkantoor hadden ze een hele mooie kolfruimte met zitje en keukentje om alles schoon te spoelen en al!! Weet iemand eigenlijk hoe vaak je mag kolven onder werktijd? Of hoeveelmtijd je ervoor mag nemen? Ik denk zelf dat je toch gewoon de tijd ervoor mag nemen die je nodig hebt en dus ook zovaak als nog nodig is?
Bibi, ik meen tot een kwart van je contracturen. Dus tot max 10 uur per week is ca 2 uur per dag bij een voltijd dienstverband. Ik hoop het sneller te kunnen; recht of niet... Voor mijn gevoel wetk je toch ook wel om te werken. Maar tis goed dat het er is iig.
Thauma bedankt nog voor je reactie. Door ouderschapsverlof werk ik nog maar 24 uur maar ik heb nu een hamdpomp en dat gaat sneller met kolven dus ik maak me niet zo'n zorgen. Daarbij verwacht ik niet dat ze moeilijk doen. Wat is t hier stil verder, ik ga er maar vanuit dat het goed gaat met en bij iedereen en dat er volop wordt genoten van de laatste weken verlof voor sommige en extra door degene die al weer aan t werk zijn. Ik heb nog anderhalve week! Ben aan t Aftellen maar niet perse in positieve zin als voor een vakantie oid. Heb er zin in om weer te gan werken en in een beetje weer normalere ritme te komen, maar zie er tegen op om mn kleine man minder te zien en misschien wel belangrijke dingen te missen.
Hallo allemaal, Vanaf hier is het een tijdje stil geweest, erg druk met de feestdagen en eigenlijk elke dag wel visite. Het is moeilijk om alles bij te houden met zon kleintje. Je wereld zoals hij was is toch wel erg veranderd! Maar wel heel fijn dat iedereen zo graag gezellig langs wil komen en meeleeft. Wat een hoop kindertjes met een (verborgen)reflux zeg!! Hoop voor allemaal dat het allemaal beter gaat!! @lynn, heel veel sterkte..heftig allemaal joh!! Hoop dat je de kracht hebt om alles een plekje te geven en toch lekker geniet van die kleine! @krulletje87, hoop dat je sollicitatie een succes was en dat je positief nieuws krijgt!! Hier leven wij even in een roes. Zou maandag de pil ophalen, maar moest op aanraden van de assistente toch even een testje doen. Mijn man had een testje gehaald en dacht in een gekkigheidje doe hem wel even op verjaardag bij mijn schoonmoeder. Nooit doen!! Hij was positief! Dit was niet gepland en erg onverwacht. Wij weten allebei nog niet heel goed wat we ermee aanmoeten. Het feit is er, en het is zoals het is. Maar het is idee is wel erg wennen!! Bij de eerste zijn we een jaar bewust bezig geweest voordat het zover was, en nu binnen drie maanden alweer zwanger terwijl dat helemaal die bedoeling niet was. Maandag de verloskundige maar bellen, en ons schrap zetten voor de reacties van de omgeving. Maar het is o zo welkom hoor!! Die kleine man gaat prima! 5 voedingenop een dag, en als hij de laatste krijgt om half 12 slaapt hij lekker door tot 8 of soms 9 uur. Huilt eigenlijk nooit en groeit lekker. Eigenlijk zou je iedereen zon makkelijk jochie gunnen als ik sommige verhalen lees. Voel me dan bijna schuldig dat die kleine zo makkelijk is. Hopen maar dat de volgende ook zo is, maar je weet het nooit. Liefssss
Tulp, gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Natuurlijk overvalt het je en is het snel, maar jeetje, spontaan, dat is wel heel bijzonder!!!
Gefeliciteerd Tulp! Een mooie verrassing. Zal wel zwaar worden maar wat in elk geval leuk is dat je twee kindjes straks nog geen jaar verschillen en al snel veel aan elkaar hebben!
Tulp, van harte gefeliciteerd! Het lijkt me heel bijzonder met zo'n kleintje en dan nog een kleintje opkomst. Hier wat minder aanwezig. Ik ben weer aan het werk. Het viel me mee. Aan een kant is het leuk om terug te zijn, maar aan de andere kant mis ik mijn meisje ook heel erg.
Gefeliciteerd Tulp! Wat een mooi nieuws! Kan me heel erg voorstellen dat het je overvalt en schrikt, maar moet ook machtig mooi zijn dat je binnenkort nog een kleintje hebt. Voorspoedige zwangerschap toegewenst!
Tulp gefeliciteerd! Sorry dat ik even inbreek. Lees wel regelmatig even mee. Wij hebben de meiden kort op elkaar. Even druk in het begin, maar ze hebben zoooooveel aan elkaar. Maar kan me heel goed voorstellen dat je eerst even aan het idee moet wennen! Slapen veel kindjes al door? Hier komt hij nog steeds elke nacht minimaal 1 keer. Hij was in 1 maand ook 1400 gram en 7 cm gegroeid. Op zich niet gek dat hij zo'n honger heeft.
Ik verwacht het komende jaar nog geen doorslapen ... op basis van i het verleden behaalde resultaten . En met doorslapen bedoel ik klokje rond of tussen 23-7. Want L (T en S deden dat ook) slaapt wel een behoorlijke ruk in de avond (18-23 gemiddeld maar soms ook langer). M werd gewoon iedere twee a drie uur wakker. En sliep moeilijk weer verder ....
Wow tulp wat een leuk nieuws!! Van harte en ik hoop dat je een mooie goede zwangerschap mag hebben. @ doorslapen hier redelijk maar nog altijd wisselend. Vorige week de hele week na de laatste voeding rond 20/21 uur tot 6 uur doorgeslapen. Nu de afgelopen 3/4 dagen zelfde bedtijd maar rond 4/5 uur. 7 uur haalt ie niet. Opzich als ik weer aan t werk ga is dat ook niet zo erg. Dan is 5.30/6 uur prima, kan ik daarna snel douchen en naar mn werk. Wel probeer ik het avondschema te sturen en een vast ritueel in te bouwen, rond 20/.20.30 voeden dan nog verhaaltje voorlezen in zijn kamer bij mama op schoot en dan valt ie meestal in slaap en in bed. Soms slaapt ie niet heel vast en wordt ie wakker als ik em in bed leg maar dan laat ik hem liggen met speen en slaal ie zo. Af en toe zoals vandaag echt aardig wakker in bed na het verhaaltje dan doe ik muziekdoosje aan en slaapt ie ook zo. Muziekdoosje doenik al vanaf de geboorte aan zetten als hij moet gaan slapen dus dat werkt meestal wel. Het is zo'n sterrenprojector met klassieke muziek van chicco erg rustgevend zelfs voor volwassenen haha!! Nou ik ga maar eens slapen. Morgen weer genoeg te doen en zeer kleinschalig mn eerste verjaardag als moeder vieren!
Bibi, jij ook gefeliciteerd! Ik heb het idee dat de slaapjes s nachts iets langer worden hier. 12 - 3 - 6. Dat betekent dus nog w 3x wakker worden. Volgens mijn man sliepen c en ik allebei tijdens de voeding van 12 ur. Salapio, wat fijn dat slaapje s avonds. Hier is ie dan juist heel lang wakker! Niet handig, want we kunnen dus niets afspreken voor s avonds. Zwanger worden zie ik hier ook voorlopig niet gebeuren. Los van de borstvoeding... wanneer moeten we in hemelsnaam sexen?
Gefeliciteerd Bibi! Ook hier een jarige mama vandaag! Wel apart zo'n eerste keer jarig als mama zijnde.. ben zo druk met L. bezig dat ik gewoon iedere keer vergeet dat ik jarig ben. Bij ieder appje of berichtje denk ik: oh ja.. dat is waar ook! @doorslapen L. slaapt door sinds dat ze een week of 5 is.. maar ze krijgt fv dus niet echt te vergelijken met bv kindjes denk ik.. Na de fles van 7 uur/half8 leg ik haar rond half 9 op bed en gaat ze de nacht in. Maak haar nog wel rond 23:00/23:30 wakker voor de laatste fles, maar daar krijgt ze verder weinig van mee volgens mij.. Daarna gelijk weer naar bed en slaapt ze door tot een uur of 8 in de ochtend. Ideaal dus. Daar staat tegenover dat ze overdag weinig slaapt.. kleine hazeslaapjes van een half uur/drie kwartier en mevrouw is er wel weer klaar mee.. Hoe is dat bij jullie kindjes? Slapen ze nog van voeding tot voeding of wordt dit de leeftijd dat ze dat sowieso niet meer doen? (Heeft L. nooit gedaan trouwens, ook niet toen ze net geboren was..)