Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanmiddag lang geslapen in de draagdoek... doorgaans alleen hazeslaapjes, dus echt alleen de cycli van 3 kwartier en dan weer wakker.

2. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Hier ook aan het werk, best vermoeiend met een kleine meid die niet doorslaapt...

Slapen is tijdens de dag ook wisselend, over het alg. idd ook niet super vast...

Tulp: proficiat! Zal pittig worden met 2 kleintjes! Maar 't is welkom, dus gaan met die banaan!

Anders ni veel te melden... Rustig de feesten doorgebracht en mijn verjaardag idd ni echt gevierd, volg jaar beter!

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    M. slaapt nu zo'n 11 tot 12 uur door. Ze gaat rond 21.00 naar bed en dan tussen 8.00 en 9.00 wordt ze wakker. Op mijn werkdagen moeten we haar dus wakker maken om naar mijn moeder te brengen. De slaapjes tussendoor worden korter en ze is meer wakker en speelt vaak. Ze heeft wel steeds meer twee langere vaste slaapjes op een dag. Doorslapen is echt per kindje verschillend volgens mij. Ik heb een vriendin die bv gaf en haar zoon sliep met 11 weken door. Een andere vriendin met fv heeft nog steeds nachtvoedingen met 11 maanden.
    M. is wel een slaapkopje, net haar vader ;) die tukt ook overal :D

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat leuk lynn ook jij gefeli!! Herkenbaar hoor ik vergat ook de hele dag dat ik jarig was. Zo druk met allerlei andere dingen omtrent de kleine.

Overdag is C. hier ook veel wakker. Meestal slaapjes van 15/20 min sinds paar dagen nu overdag twee lange slaapjes gehad maar weet nog niet of dit aanhoudt. Met lange slaapjes bedoel ik dus 30/45 min soms een uitloper van een uurtje. Overdag speelt ie wat in de box, zit ie lekker bij mama op de bank te babbelen en lachen of in de wipstoel als ik ff wat in huis wil doen en kan hij lekker mee kijken wat ik aan t doen ben. En natuurlijk de voedsessies en t luier verschonen.
    Vandaag overigens rond 18/18.30 uur de laatste voeding gegeven en hij is nog niet geweest. Vandaag dus ook geen verhaaltje gehad. Ik verwacht wel dat ie nu ook eerder komt vanacht rond een uur of 3/4. En dus sluit ik af en ga lekker slapen!

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hallo dames. Hele tijd afwezig geweest. Heb het druk met solliciteren en dingen regelen voor mn zus haar bruiloft. 31-1 trouwen ze.

tulp gefeliciteerd met je zwangerschap! Is dat standaard dat je een zwangerschapstest moet doen voor de pil?

Hier slaapt f door van 10u tot 8.30u... dan moet ik haar wakker maken :)

maandag heupecho gehad en alles goed gelukkig! Vrijdag weer cb benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ah, ik heb net gister ook de afspraak voor de heupjesecho gemaakt. Mag pas bij 3 maanden, dus begin februari gaan we er heen.

Raar... ben al sinds half 8 beneden in de weer. Kleine man ligt terug in de wieg en viel nog lekker in slaap. Heb al gedoucht, ontbeten en gestreken. Normaliter kruip ik nu onder zijn kleine armpjes uit... Raar...

7. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Klopt hier ook met 3 maand. Ze was iets ouder maar ze is ook niet zo groot.
    Vandaag 16 week!
    Hier ligt f op mn buik te slapen na de fles.

8. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Juudjuh leuk dat je zus gaat trouwen! Succes ermee!

Hier vandaag over 1 uur de heupecho hij is maandag 3 maanden dus iets eerder maar ach die paar dagen.

10. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Succes met de heupecho wij moeten ook vandaag heen wij hebben om half 4 een afspraak, hopen dat alles goed is en bij jullie kleine ook.

11. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ik zat net te bedenken dat ik helemaal nog geen foto van onze uk geplaatst heb:$

Hier een foto van onze knul met zijn (toekomstige vriendin :p) deze was 31 december gemaakt, zij is 10 weken en 10 uur ouder precies :D

Steijn en Dana.jpg

12. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Oke ja dan is het inderdaad wel verstandig...
    Ben je inmiddels aan het idee gewend tulp?
    Leuke foto trouwens!

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Tulp en Bibi, succes met de heupecho.

Tulp, wat een superleuke foto van jullie mannetje.

Gisteren de tweede prik gehad. Ze reageerde er goed op. Even een huiltje, maar daarna helemaal geen last. Ze weegt nu 5810 gram en is 61 cm. Ze hield haar hoofdje goed omhoog en de arts was best verbaasd dat ze al omrolde.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Omrollen is ook supersnel Ika... mooie cijfers en fijn dat de prikjes meevielen.

L weegt nu 5,5 kilo (weegschaal thuis) en enorm aan het kletsen. Reageert ook echt op wat wij zeggen... zo mooi vind ik dat! Ze lijkt ook door te hebben waar haar handen voor dienen, naast bekwijlen en besabbelen. Verder wordt ze vooral heel blij van alle lieve aandacht van haar broers en zus maar ook van wildvreemden :)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke foto tulp!

16. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Slaapjes overdag: hier ook hazenslaapjes. Na 45 minuten tot een uur is hij wakker en uitgeslapen. Om vervolgens na ongeveer 1.5 uur weer moe te zijn en te gaan slapen. Blijft lastig vind ik. Hij krijgt bijv. om 11 uur een fles. Dan is hij wakker tot 12.30. Dan slaapt hij tot 13.30. Maar rond 15 uur zou hij dan weer een fles 'moeten' krijgen. Hij red dat alleen nooit. Rond 14.30 is hij hartstikke moe om vervolgens maar weer naar bed te gaan en na 45 minuten wakker te worden met honger ;) Voor mijn gevoel komen we zo niet echt lekker in een ritme. Zou fijner zijn als hij 2 slaapcyclussen aan elkaar deed, maar goed. Dat komt vanzelf wel. Ik krijg hem ook echt niet meer in slaap na 1 cyclus.

Jarigen, gefeliciteerd!

Wat een verschil tussen de slaapjes 's nachts hè. Hier is het 23.00, 3.00 en 6.30.

Juudjuh fijn dat de heupecho goed was!

Tulp wat een leuke foto! Mooi mannetje!

Ikapika jeetje wat rolt ze al snel om! Knap hoor! Hier kan meneer zijn hoofd nog niet eens goed omhoog houden. De middelste dochter rolde pas om met 10 maand. Wie weet gaat hij haar achter na haha.

Salapio leuk hè dat ze zo reageren. En dat gebabbel :D

Meneer hier was met 2 maanden 5400 gram en 62 cm. Geboren met 3130 en 51 cm. Gaat hard!

17. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F draait sinds zaterdag van buik naar rug :)
    F slaapt al een tijdje snachts door. Vorige week van 22u tot 5u of 6u. Tegenwoordig krijgt ze tussen half 11 en 11 u de laatste fles en om half negen maak ik haar wakker. Echt heerlijk!

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @tulp wow wat een mooi mannetje zeg! Leuke foto!

@omrollen.. hier nog geen sprake van.. L is bepaald geen fan van op haar buik liggen gaat dan vaak huilen..

@ka85 hier hetzelfde probleem met de slaapcyclus.. na 1 slaapcyclus is L er overdag ook altijd wel klaar mee.. Ik leg L na de voeding van bijv 12:00 u om 13:00 in bed.. ze slaapt dan tot ongeveer 14:00 u.. ik haal haar dan uit bed, speel wat met dr en leg haar nog even in de box.. rond 15:00 u is ze weer moe en leg ik haar weer in bed.. slaapt ze weer keurig 1 cyclus in word ze precies op tijd wakker voor de fles van 16:00 u..

Vandaag heeft ze overigens wel van voeding tot voeding geslapen..nu maar hopen dat dit geen gevolgen heeft voor het doorslapen snachts ;) ze is ook wat verkouden lijkt het (niet gek..vl en ikzelf hebben het ook flink te pakken) en sinds twee dagen wat verhoging af en toe (37,8). Twijfelde vandaag om de huisarts te bellen maar echt koorts heeft ze niet en ook oogt ze niet ziek (behalve het vele slapen vandaag).. hopen dat het overwaait...

19. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaaah leuke foto tulp!

Hier ook alles goed met de heupjes!

Wat een dag gister!! Stonden we op t punt weg te gaan maar de balkon deur stond open en bij het opendoen van de voordeur klapte deze door wind dicht met de nodige gerinkel van het glas wat eruit viel! We hadden geen tijd meer om gelijk wat aan te doen dus met vuilniszakken afgeplakt. Een maal terug woningbouw en glaszetter gebeld. Gelukkig konden ze dezelfde dag nog de ruit vervangen.
    Vervolgens diende probleem 2 zich aan, de afvoer in de keuken verstopt met de nodige lekkage!! Dus na d afwas liep er allemaal water uit het keukenkastje!! Daar weer mee bezig geweest alles opgeruimd en schoongemaakt gelijk maar afspraak gemaakt dat ze die ook komen ontstoppen, wordt morgen. Nu dus een emmer onder de gootsteen tot die tijd. Nou toen eten koken en daarna was ik er ff klaar mee voor die dag. Soms heb je van die dagen.....

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @lynn welkom terug. Je hebt in je kraamtijd nogal wat mee gemaakt. Hopelijk kan je het allemaal een plekje geven.

@bibiq hoe gaat het nu met C met het spugen?

@krulletje hoe was je sollicitatie gegaan? Waarom gaat jullie zoon naar een andere school als ik vragen mag? Misschien heb je het al genoemd maar ben het ff kwijt.

@tulp van harte gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap. Kan me voorstellen dat het even schrikken was. Ik zou er persoonlijk nu nog niet aan moeten denken. Fijn dat het van harte welkom is en hoop dat je een mooie zwangerschap mag hebben.

@doorslapen hier krijgt N rond 22.00/22.30 uur de laatste fles. Moet heb hier wel voor "wakker maken". Dan komt hij rond 8/half 9 weer. Gaat rond half 10 a 10 uur weer op bed tot ongeveer 13.00 uur. S'middags gaat die als ik zie dat hij moe is nog weer ff op bed vaak is dit nog een uurtje. Rond half 6 fles en gaat rond 19.00 uur weer op bed.

@omrollen doet N ook, ik dacht dat het toeval was maar fysio zag het maandag ook en dat was het zeker niet zei ze.
    @heupecho fijn dat die bij iedereen goed was. Wat was de reden dat jullie hem kregen, komt het in de familie voor? Ben benieuwd of wij die ook moeten laten doen, ben bang van wel.

@hier, in mijn laatste bericht zei ik nog dat hier alles super gaat. Nou de afgelopen 1,5 week totaal niet dus. Ik kreeg de griep en ben nog steeds niet helemaal fit, nu aan de antibiotica. Heb 8 nachten achter elkaar amper kunnen slapen bah. Ook weet ik vrij wel zeker dat N last heeft van de andere voeding. In 1 keer uit het niets begint die te brullen, helemaal overstuur en duurt echt even voor de getroost is en vervolgens is het weer klaar en heeft de grootste lol. Heeft behoorlijk last van krampjes, zijn dus maar weer begonnen met infancol en dat lijkt aardig goed te helpen. Echt ontzettend sneu om hem zo te zien, al paar bijna mee gaan huilen. Ik hoop zo dat 1 deze dagen de kv voeding er weer is. Maandag mogen wij weer naar cb en krijgt N zijn 2de prikje. Als ik jullie berichten zo lees zijn wij daarmee best wel laat. Ben erg benieuwd hoeveel N is gegroeid en of wij ook een heupecho moeten laten maken.

Deel Deze Pagina