Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L heefy volgende week pas haar eerste prikje dus wat is laat ;)

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bewuste keuze?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja. Ben erg voor vaccineren maar niet al met heel piepklein. Zeker omdat ze dan ook nog eens weinig spek op hun beentjes hebben (mijn kinderen dan). Maar we lopen vanzelf in op het normale schema :)

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Dat is dan dus het verschil;):D

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    @ panda nee hoor je bent laat met de prikjes. C heeft de 30ste pas de 2 prik.
    Met het spugen is het erg wisselend de ene keer niet de andere x gelijk bst veel. Net ook weer maar volgens mij was dat niet. Ht spugen maar meer melk terug geven zat dus weer helemaal onder omdat het juist wat beter ging en ik er even niet op gerekend had dus geen doekje bij de hand. Wel geeft hij best wel wat terug en niet maar een mondje maar eerder 2.
    Heupecho was hier vanwege stuitligging.

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hihi panda ik bedoelde natuurlijk niet laat met prikjes!

7. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    BibiQ hoe ging het met de echo van jou kleintje?

Bij ons verliep het goed, hij lag daar lekker te lachen terwijl hij normaal op zijn zijtje begint te miepen.

Vandaag naar CB geweest voor zijn 2e prikje.

Alleen zijn hoofdje is nog steeds niet helemaal goed, van achter was het was scheef getrokken vanwege een voorkeurshouding, maar deze was de afgelopen weken goed bijgetrokken en hij had geen voorkeur meer.
    Maar nu heeft hij dus een bult op zijn voorhoofd aan de zijkant.
    Morgen een afspraak bij de huisarts die ons door zal sturen omdat dit goed na te laten kijken, ook fysio aan huis die hem kan gaan helpen.

We hopen dat alles goed zal gaan en dat we geen vervelend nieuws zullen krijgen, we blijven natuurlijk positief maar het is en blijft spannend.

En nog even een leuk nieuwtje: volgende week dinsdag op echo om te kijken hoever ik precies ben:D

8. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    @ tulp, de echo hier ging goed hoor! Alles keurig. Meneer lag net voor de echo nog lekker te slapen dus hij was nog zo mak als een lammetje tijdens de echo en keek lekker mee naar t scherm hihi!! Hij heeft echt nu al iets met beeldschermen, en ik wilde dat nog zo voorkomen!. Uiteraard als een echte jongen het betaamt had ie nog wel ff alles ondergeplast daar hahaha

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier echo vanwege stuit en erfelijkheid.... mn tante had heup afwijking.
    Morgen (vandaag) naar het cb voor 3e ronde prikjes en smiddags sollicitatie gesprek. ..

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow juudjuh derde ronde prikjes al!! Succes vandaag met beide!

11. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @bibiq mooizo dat alles goed is gegaan, wij hadden vandaag de uitslag van zijn heupjes en die waren goed :) ( zelf heb ik als baby een heupafwijking gehad)

Gister cb en vandaag huisarts. niet veel goed nieuws helaas.

Hij moet binnenkort langs de kinderarts die verder gaat kijken naar zijn hoofdje, hij heeft rechts aan de voorkant een dikke bult en ze zijn bang dat het misschien met zijn schedeltje te maken heeft, word dus een drukke periode, fysio gaat hij nu ook krijgen omdat hij het vreselijk vind om op zijn buik te liggen en nog er veel bibbert met zijn armpjes.

Even heftig en slikken dus maar wie weet valt het straks allemaal mee ( wat ik natuurlijk heel erg hoop )
    Probeer het maar even een beetje van me af te zetten want om er nu dagen druk om te gaan lopen maken werkt ook niet, want verder is het een hartstikke zoet ventje met veel lieve lachjes :)

Liefs Tulp

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nou zei ik gister dat het spugen iets beter ging en dat het wisselend is, is het vandaag echt erger dan anders.
    Vandaag alle voedingen eruit gegooid en echt niet in kleine beetjes maar telkens zitten zowel hij als ik helemaal onder!! Pffff weet t ook ff niet zo goed meer. Hij lijkt er nog steeds geen last van te hebben.

13. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hè bah tulp, das niet heel fijn! Hoop wel dat t niks ernstigs is!

Bibi, geen koorts en plast goed? Wel beetje spannend lijkt mij. Zeker als t voor t eerst is.

Aaron spuugt hier nu ook meer dan normaal, maar geen hele voedingen.
    Woensdag cb geweest. En z'n voorlopig laatste prikjes gehad.
    66,5 cm en 8,4 kilo..en hij mag aan de hapjes, lekker proberen en kliederen..
    Hij is er ook wel aan toe. Alles gaat in z'n mond en kijkt ons het eten uit de mond. Wordt snachts weer vaker wakker..dat trek ik niet zo best met de wekker die elke ochtend weer gaat. Was n zware week..

Morgen met de samengevallen groep zwemmen, incl papa's en schatjes natuurlijk!

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Fijn dat de echo's goed waren :D Bij het cb zeiden ze laatst dat L wel asymmetrische bilplooien heeft . Als ze drie maanden is zouden ze er nog eens naar kijken.. de 30ste moeten we weer dus ben benieuwd.. Maak me er niet zo'n zorgen om, geloof dat het gros van de echo's die gemaakt worden goed uitpakt..

@Bibi he wat vervelend dat je kleintje zo spuugt! wel fijn dat ie er geen last van lijkt te hebben, maar kan me voorstellen dat je even niet weet wat je er mee aan moet. Indikken deed je al he? En inderdaad de plasluiers even in de gaten houden..

@tulp oh wat vervelend :( kan je snel bij de ka terecht? het is vast nix, maar die onzekerheid is ook nix he... Ga je op aanraden van de ha naar de fysio? L. vindt op haar buik liggen ook he-le-maal niet leuk.. en bibberige armen? wat moet ik me daarbij voorstellen?

@Humpy, wow wat wordt je kleintje al groot :cool: leuk! beginnen met hapjes.. hou je fototoestel maar in de aanslag :)

Hier loopt alles op rolletjes alleen wel iets vreemds ontdekt waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet.. Al sinds een paar weken doet L iets heel raars als we met haar de trap aflopen in huis. Ze balt dan haar vuisten, houdt haar adem in en word heeeeeeel rood.. Alsof ze moet persen.. Het lijkt wel alsof ze 'bang' is om te vallen ofzo..(maar baby's hebben toch geen angst?) Zodra we beneden zijn stopt ze ermee en is er niets meer aan de hand... Sinds een paar dagen doet ze het ook als we haar in bad doen.. Het zal vast niets zijn, maar vind het een beetje een eng idee dat ze haar adem inhoudt..:(

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L doet zoiets al heel lang bij de trap aflopen. De anderen deden het ook. Ik denk dat ze een valgevoel hebben. En waarom zouden baby's geen angst kennen? Ik denk dat een alleen huilende baby doodsbang is eerlijk gezegd ;)

Ik verwoord wat we doen op die momenten en houd haar extra stevig vast. Overigens is het minder als ze ligt op mn arm ipv tegen me aan met hoofd in mijn nek.

Bij badje kan het de temperatuur zijn. Net te warm misschien? M en T willen altijd een bijna koud bad... dus geen 37 gradne maar eerder 35-36... brrr...

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nee hoor dames geen koorts en plast hartstikke goed zelfs elke x een volle plasluier tenzij ik hem net verschoond had en hij gelijk daarna de achterdeur open zet hihi!! Indikken doe ik inderdaad maar niet elke voeding omdat hij ook uit de borst drinkt. Kolven doe ik vooral nog voor de voorraad.
    Net ook weer gelijk na de boer komt er een hele golf voeding mee. Met t flesje en ingedikt spuugt hij wel echt minder. Merk ook dat ie nu vaak tegen het eind van de voeding onrustiger wordt aan de borst en soms begint te huilen. Ook gelijk na de boer. Zou ie dan genoeg hebben? Soms lijkt t of ie dan meer wil drinken maar dan geef ik maar de speen omdat ik het idee heb dat hij dan wel genoeg heeft gehad omdat ie zo onrustig is aan de borst en ook best veel weer uitspuugt.
    Wat denken jullie zou ie dan genoeg hebben of moet ik hem toch nog een beetje borst aanbieden? Ik wil niet dat hij te weinig krijgt omdat ik me zorgen maak omdat hij zoveel spuugt.

Vandaag wezen babyzwemmen voor t eerst hij vind t heerlijk volgens mij. Lag er hartstikke ontspannen bij. Behalve kopje onder dat vond ie niks. Daarna was hij doodop, aankleden was drama alleen maar huilen. Kreeg een goede tip voor de volgende x gewoon lekker in een doek wikkelen en pas later aankleden.ga ik dan dus zeker proberen. Hij is nu nog helemaal rozig.

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat gek he dat ze hun adem inhouden. Wij hebben geen trap dus hier geen last van. Maar ik zou idd wel denken dat babys angst kennen hoor. Alles is toch heel anders dan in de buik en dus ook zeker zo'n trap. Het zicht wordt ook steeds beter he dus misschien zien ze nu meer diepte?? Ik weet t nie hoor als leek maar kan me dat zo voorstellen en dat is natuurlijk best eng.

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    #878 Lynn88, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
    Weet eigenlijk niet waarom ik denk dat baby's geen angst hebben.. Kan me zo voorstellen dat ze nog nooit iemand van de trap hebben zien vallen en dus niet kunnen weten dat dat kan en dat dat dan behoorlijk pijn doet ;) Maar het feit dat ze het alleen op de trap doet (en in bad dan af en toe) doet me inderdaad toch ook wel vermoeden dat dat het moet zijn..
    De temperatuur van het badje is meestal 37 graden, nooit kouder. Zal het eens proberen wat kouder te maken en kijken of dat in de smaak valt.. Vind sowieso dat het badje voor L niet echt een rustmomentje is voor haar.. ze is vaak erg onrustig, begint erg te schoppen met dr beentjes en kijkt vrij angstig. Angst om te vallen heeft ze denk ik niet dan, want het badje is inmiddels zo klein (of L zo groot ;)) dat ze met dr billen de bodem raakt.. Binnenkort toch maar eens proberen mee onder de douche te nemen (vind dat zoooo eng), want als ze zich nu weleens in het badje afzet tegen het voeteneind komt ze keihard met haar hoofd tegen het hoofdeind.. ook niet echt rustgevend lijkt me :)

@Bibi kan me zo voorstellen dat wanneer hij zoveel spuugt hij ook meer honger zou moeten hebben, hij krijgt (of houdt) immers minder binnen.. De honger lijkt me dan ook wel weer een goed teken dat ie in ieder geval niet 'ziek' is ofzo..

Vandaag vier ik mijn verjaardag voor familie.. Vind het dat soort momenten altijd erg lastig met L.. Iedereen (opa's, oma's, ooms, tantes) wil haar dan (heel begrijpelijk natuurlijk) vasthouden, maar L is dat vaak al erg snel zat en wordt dan moe en gaat jengelen.. Visite die haar vast heeft zien dat jengelen als een teken dat ze getroost moet worden en gaan vervolgens rondjes met dr lopen, bij de lichtjes kijken etc (resultaat: nog meer prikkels, L. wordt steeds vermoeider, steeds meer jengelen, gaat over in huilen..). Ik weet inmiddels dat als ze begint met jengelen dit een teken van vermoeidheid is dus dan neem ik haar vaak over en leg ik haar boven op bed (zoals ik dat ook zou doen als ik alleen thuis was met haar).. ze valt dan altijd direct in slaap. De visite bestempelt dit dan vaak als 'ongezellig' als ze boven ligt en wij beneden zitten.. maar ik weet dat als ik haar in de box leg of in de wandelwagenbak ze NO way in slaap zou vallen en alleen maar nog vermoeider zou raken.. Maargoed... ik als moeder weet wat het beste is en dat is haar in haar bed leggen.. dus dat moet ik dan gewoon doen en me niet druk maken om wat de rest denkt/vindt .. :p Maar toch maak ik me daar druk om haha

Bovendien bestaat de kans dat ze boven op haar bedje slaapt als de visite komt.. en nog steeds slaapt als de eerste visite weer weggaat.. Ik wil haar dan ook niet wakker maken omdat anderen haar zo graag willen zien.. Krijg ik ook vaak opmerkingen over ("we zien haar al zo weinig"...), maar ik vind het gewoon van weinig respect tonen richting de kleine haar wakker te maken, omdat anderen haar "zo graag weer even willen zien". Bovendien zijn die anderen het na 5 min. weer zat (want ja, dan begint ze weer te jengelen omdat ze nog steeds moe is..) en zit ik met een wakkere maar vermoeide L die er helemaal niets van snapt als ik haar vervolgens weer terug op bed leg (want ja, je hebt me net wakker gemaakt, dus waar is me fles ;))
    Denk ik nou zo raar en te overbezorgd hierover? Gewoon lekker laten slapen toch als ze wil slapen?

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad je niet druk over maken (al is dat makkelijk gezegd). De belangen van je kindje gaan voor en eigenlijk is het heel triest dat volwassenen alleen maar aan zichzelf denken ;)

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Lynn,... wat wordt t jou lastig gemaakt!
    Je kindje gaat voor, dat spreekt voor zich, maar een beetje begrip zou wel schelen. Tis een kindje hoor, geen gadget!

Tulp, wat een vervelend bericht! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt zeg! Wanneer weet je meer?

Hier heeft C gisteravond de hele boel onder gespuugd. Hij had al een lastig dagje (al paar daagjes slecht slapen en veel in de draagdoek, maar gisteravond bleef ie maar jengelen). Ik heb wel het gevoel dat het spugen even opluchtte, want daarna kon ie wel weer lachen :)
    Enfin, bed verschoond, kind verschoond, mezelf omgekleed... nu de wasmachine maar weer aan :)

Deel Deze Pagina