@Koekie ik werk al een aantal jaar in de onderzoeksbranche. Hoeft niet per sé weer zoiets te worden, ik heb communicatie gestudeerd en sta open voor alles wat hier ook maar enigszins mee te maken heeft (en dat is hééél veel). De eerste brief is inmiddels de deur uit, op naar de volgende! @slapen L. heeft geen pyjama oid en slaapt in haar 'gewone' kleertjes die ze die dag aanheeft. Meestal is dat een mouwloos rompertje met een shirtje met lange mouwen eroverheen en een broekje. Ze slaapt ingebakerd en onder een lakentje en een deken.. @ikapika Je geeft dus tussen 08:30 en 21:30 vijf voedingen? Hou je een bepaald schema aan of is het op verzoek? L. heeft dit schema: 08:00 180/5 12:00 180/5 16:00 180/5 19:00/19:30 180/5 23:00/23:30 bieden we 180/5 aan, maar gaat zelden leeg, meestal drinkt ze 100 cc, soms nog minder.. Ze krijgt Pepti ivm vermoedelijke koemelkallergie Zit de laatste dagen een beetje in me maag met die laatste voeding. Hiervoor moeten we haar namelijk altijd wakker maken, maar ze drinkt nooit haar fles leeg. Nou is dat niet zo'n ramp, maar gisterenavond dronk ze slechts 50 cc en toen viel ze in slaap.. vraag me af of dat het wel waard is om haar wakker voor te maken.. Ze heeft namelijk wel gewoon doorgeslapen, dus honger heeft ze niet.. moet haar ook altijd wakker maken voor de fles van 08:00...
Een echt schema heb ik niet. De eerste voeding bepaal ik op de dagen dat ik werk aangezien ze naar mijn moeder gaat. De laatste avondvoeding geef ik dan meestal rond 21.30. Tussendoor komt ze eigenlijk op dezelfde tijden. Meestal zit er 3 a 3,5 uur tussen. Dus eigenlijk tussendoor op verzoek. Het is zo vanzelf gegroeid. Ze krijgt half Omeo half Friso in de fles. Ze had bij de overstap van bv naar fv wat moeite met poepen en eigenlijk bevalt dit heel goed. Binnenkort gaan we de Omneo afbouwen.
@cb alles was weer goed. Weegt 6 kilo en 62 cm lang. heupjes goed, prikje ging ook goed :-D Wat betreft de laatste fles viel het me ook mee. Ze gaven als advies dat je pas met 4 maanden een fles eraf mag halen maar omdat A al 6 weegt mag ze wel naar 4x 210/7. Ze mag's nachts max. 10 uur doorslapen. Twijfel nu dus even of ik 2x 210/7 en 2x 200 bv ga geven of 2x 180/6 en 3x 180 bv... maar dan sowieso de laatste fles om 21 uur geven zodat ze dan hopelijk tot 08.00 doorslaapt.. @lynn: het schema wat ik had was 08.00 bv, 12.00 kv, 16.00 bv, 20.00 kv, 23.00 bv. Gaat nu dus veranderen i.v.m. bovenstaand. Misschien kun je de laatste fles gaan vervroegen? Ik liep tegen hetzelfde aan. Ik hoop dat je snel een baan vind die bij je past. @slapen: mn meisje ligt nu eindelijk te slapen na een onrustige ochtend. Eerst naar het cb, bij terugkomst moe ( had nog niet geslapen). Viel ze bijna in slaap komen s ouders binnen ( half uur te vroeg een zouden 15 min. Blijven) tja dan komt er van slapen niet veel meer terecht... Huilen huilen huilen, aangegeven dat ze moe is en haar met rust moesten laten enz blijven ze boven de box hangen. ... bah, en dan merk ik dat mn hormonen er nog zijn hun gaan na een half uur weg en ik zit dan met een huilend kind. Op deze manier hoeven ze niet op te gaan passen van mij. .. nu ligt ze lekker te slapen boven. Heb de mouwen van de slaapzak eraf gehaald, vond ze nog een beetje groot. Dus eens kijken hoe het zo gaat. Het gat bij het hoofd is wel groot genoeg. Nu maar eens tijd maken voor het huishouden :'( .
Vervelend van de onrustige ochtend, koekie. Gelukkig is ze toch lekker gaan slapen. Fijn dat alles bij het cb goed was. Hier slaapt Lucas in zijn kleding van overdag, in een slaapzakje onder een dubbelgevouwen dekentje+laken. Hij lijkt op mama, kqn niet warm genoeg in bed zijn!
Ja, oma's... ik ben blij dat ze willen oppassen maar vanmorgen was ik er even klaar mee. .. tja hormonen, hebben jullie daar ook nog zoveel last van? Ik kan wel tientallen keren per dag in huilen uitbarsten omdat ik zo blij en Gelukkig ben terwijl ik 5 min. later me zo onzeker of verdrietig kan voelen. .. gelukkig is het hier de rest van de dag goed gegaan. Ze heeft lekker geslapen, 2x alles onder gepoept en nog lekker in bad geweest. Met nog wakker gemaakt voor laatste fles, maar 60 gedronken. Vanaf morgen 3x 180 bv en 2x 180/6. Vind 4x 210/7 echt nog teveel. Krijgt morgen wel de laatste om 21.00 uur en hopen dat ze erna doorslaapt. Hier nog zo'n koukleum mama. A geeft het niet aan als ze het lood heeft nekje voelt wel altijd goed aan. Heb haar nu niet in de slaapzak, vind dat nog een beetje spannend en overdag heb ik beeld camera Pff, klinkt best erg onzeker eigenlijk. .. tijd om te slapen. Trusten allemaal en ik hoop dat onze kindjes vannacht lekker zullen slapen. (En wij dus ook)...
Pfff ha dames! Heb ff snel bijgelezen. Ben doodop na deze eerste dag. Het beviel me wel toen ik eenmaal op werk was dan. Bij achterlaten had ik t wel even moeilijk voelde de emoties gieren maar kon mn tranen nog inhouden hoor. Eenmaal thuis kon ik niet stoppen met knuffelen. Maar de combi vroeg op kind weg werk kind ophalen eten koken voeden afwas en huishouden alles weer steriliseren en klaar zetten voor de volgende dag is echt nog ff slopend!! Aaah ok duidelijk wbt de vit. k ga ik er lekker mee stoppen want C vindt het maar vies. Slapen mouwloze romper of soms korte mouw, pyama sokjes soort slaapzak maar dan dikker komt uit buitenland heeft geen mouwen. En dekentje lekker strak. Soms wordt pyama vervangen voor romper lange mouwen en sokbroekje. Voedingen beetje onduidelijk maar 5 voedingen van 150 of 180 hij drinkt het beide uit de fles, de 180 heeft ie het wel zwaar mee. Dan is ie daarna KO. 150 is net iets te weinig dan heeft ie vaak sneller weer honger. Nu met de rijstebloem valt dat gelukkig wel mee ik doe 1 schepje rijstebloem soms anderhalf. Kolven gaat gelukkig goed en ik heb vandaag 3 volledige voedingen terug gekolft met 2 keer kolven. Had er 4 op gemaakt vandaag. Zo kan ik de voorraad wel stabiel houden. Nu ga ik echt slapen!! Morgen weer zo'n dag.
@bibiq; slaap lekker, ik hoop dat het morgen iets beter gaat/voelt. Klinkt wel erg druk. .. fijn dat het kolven ook goed gegaan is!
Bibi, ik vind het ook best zwaar. Maar koken, afwas en huishouden doet mijn man hier ook veel van (en de afwasmachine ). Ik hoop dat jij ook wel wat hulp hebt?
Koken: 2x zo veel maken voor andere dag (hier ook wel noodzaak met kinderen die om 17u al beginnen met hongeren ) Afwas: machine Huishouden: komt op de allerlaatste plaats
Pfff Bibi wat een drukte! Ergens misschien maar goed dat mijn contract niet verlengd is... weet nu al niet hoe ik het af en toe allemaal red laat staan als ik er ook nog bij zou werken.. Maargoed ook daar zul je je draai wel snel in vinden hoor! Er zijn zoveel vrouwen die het doen.. en inderdaad, gewoon om hulp vragen als je het nodig hebt.. het is allemaal niet nix! @koekie wat fijn dat alles goed was op het cb... en die opa's en oma's.. tsja, ze bedoelen het vast allemaal goed, maar beseffen vaak niet wat voor een impact dat heeft op een kleintje als ze met z'n allen boven de box hangen (moet je je voorstellen dat iemand een half uur lang met z'n blije hoofd voor jou snufferd staat.. word je ook niet vrolijk van ), maargoed zoals al gezegd is het allemaal goed bedoeld.. al vreet ik mezelf soms ook op van binnen hoor haha
Bibi jij hebt toch ook een ks gehad? hoe doe jij dat qua beweging? doe je alles weer wat je eerst deed? ik heb deze week het sporten zoals ik dat deed voor de zwangerschap weer opgepakt, maar ben nog een beetje angstig bij sommige oefeningen.. bijv buikspieroefeningen durf ik echt nog niet aan.. Diep van binnen weet ik wel dat er niets kan gebeuren en dat het gewoon weer kan, maar voel me er nog niet goed bij. De wond heb ik geen last meer van (ook nauwelijks last van gehad), maar het gebied rond de wond is nog gevoelloos, denk dat dat me een beetje angstig maakt sommige dingen te doen.. anyway.. ben benieuwd hoe jij dat ervaart!
Ha dames! Ja vandaag ook weer zo'n dag. Helaas kan mn vriend niet koken dus dat gaat em niet worden. Hij helpt wel met de afwas en huishouden. Huishouden hier ook laatste plaats maar stofzuigen moet want ik heb een kar die erg verhaart. Lynn idd hier ook ks. Sporten doe ik nog niet als daarvoor mn conditie is nog ver te zoeken. Hoop die nu met werk op te krikken. Wond heb ik op zich geen last van en doe verder wel alles inclusief sjouwen met zware boodschappen enz. En zelfs de kinderwagen van de trap af tillen met kind en al. Niet heel veilig maar kan hier niet anders en er is niet altijd iemand om te helpen. Wel heb ik laatste tijd weer beetje last van mn litteken niet heel pijnlijk meer irritant. Hoe verzorg jij je litteken, smeer ja (Al) met iets?
Bibi, ik smeer sinds een paar dagen met Bio-oil. Niet speciaal gekocht, maar we hadden het toch staan dus valt te proberen.. Heb het idee dat het er allemaal wel wat 'soepeler' van wordt.. Mijn moeder heeft een aantal jaar terug een hartoperatie ondergaan en zij smeerde haar litteken in met vitamine E créme/zalf (al vanaf toen zij net geopereerd was..) Dat schijnt ook goed te zijn voor het herstel van de huid (vit E zit ook in bio oil als ik me niet vergis) Conditie ook hier héél ver te zoeken hoor.. ga altijd op de fiets naar de sportschool (zo'n 15 minuten fietsen) en moet onderweg een brug op fietsen. Afgelopen maandag onderaan de brug afgestapt en een stuk gaan lopen trok het echt even niet.. eenmaal aangekomen op de sportschool was ik al gebroken .. maargoed.. het begin is er!
Hahaha lynn ja heel herkenbaar ik moet voor mn werk veel lopen en veel trappen de eerste paar keer was echt nog hijgen geblazen maar nu gaat het al wel weer iets beter. Ik smeer ook sinds een klein weekje met de bio oil had ik ook nog staan. En idd wat je zegt litteken voelt al wel soepeler en trekt minder heb ook het idee dat ie hier niet meer zo dik is. Ach het voelt in ieder geval beter. Voor ik begon met smeren voelde ie wat dik aan en een beetje hard en irriteerde dus een beetje nu niet meer. Ik probeer 2 x per dag te smeren als ik t niet vergeet. In de ochtend en avond. Aaah heerlijk vandaag mamadag!!! Weer lekker met mn kleine man knuffelen 4 dagen lang. Ik heb nu standaard een lang weekend. Vrijdag tot en met maandag, heerlijk!!
Wij zijn gisteren weer bij het cb bureau geweest. Lucas weeg nu bijna 7kg en is 62cm. Ook weer inentingen gehad. Verder me nogal geirriteerd. Enige tip voor het slapen was om 's avonds de laatste voeding met een fles te geven. Dan gaat er misschien meer in... Geen reactie op mijn vraag over pap, geen reactie over krampjes/persen. Alleen Rust&Regelmaat kwam weer voorbij... Dat weet ik nu wel. Is ook geen wondermiddel. Laten huiken vond ze ook een optie. Ik niet!!! Dan is er een bijscholing geweest over bijvoeding. Nu willen ze dat je met 4mnd begint met groente en fruit want dat verminderd allergieen... Mijn vroeg hoe te beginnen (welke groente of fruit, geprakt of stukjes). Ging ze eerst vertellen dat je daar potjes voor kopen... Pas als tweede optie gaf ze aan dat je ook zelf verse groente en fruit kan pureren. Ik heb echt helemaal niets tegen potjes (ga zelf vast ook potjes geven naast vers), maar vind dat het cb altijd eerst vers moet adviseren en potjes zijn een goed alternatief... Misschien ben ik een zeur, maar heb me aardig geirriteerd gisteren. Lucas groeit goed, dus dat is het belangrijkste!
Hoi allemaal, Ik ben ook bevallen in oktober 2013. Ik ben nieuw hier. Kan ik aansluiten of is dit meer voor mensen die elkaar 'toen al kenden', online? Ik ben niet beledigd als het laatste het geval is hoor!
@kelly; ik schrijf ook pas soms deze week mee dus moet hem probleem zijn wat mij betreft leuk dat je mee gaat schrijven! @lilib; ja, ik hoor zoveel (slechte) verhalen over het cb. Ik denk dat je als moeder zijnde gewoon je gevoel moet volgen. Qua het niet antwoord krijgen op je vragen misschien 10 keer achter elkaar dezelfde vraag stellen? Klinkt niet erg aardig maar het hebben ze dat ook een handje van op het cb. Totdat ik na 5 x vragrn eindelijk antwoord kreeg op mijn vraag :-D @hier; sinds de 2e entingen is ze niet in dr hum. Veel huilen wat ze normaal niet deed. Gisteren 3 uur bezig geweest om haar te laten slapen 's avonds. Vannacht is ze ook een paar keer wakker geweest, niet aan het huilen maar wel wat mopperen. Nu vanmorgen om 08.00 uur opgestaan en valt nu net in slaap. Als ik dr vast heb is ze stil maar zodra ik haar neerleg begint ze te huilen. Pff, dit ben ik helemaal niet gewend
Welkom Kelly. Je hebt gelijk koekie met je eigen gevoel volgen, maar soms wil je gewoon ook een advies van mensen doe er verstand van hebben... Maar dat zijn zij dan misschien niet. Vervelend dat je dochter zoveel last van de inenting heeft! Hopelijk gaat het snel weer beter!
Ja, dat snap ik lili. Ik heb het idee ( en ook veel van collega's gehoord) dat het cb erg naar gemiddelden kijken. En niet naar het kind zelf. Nu moet ik wel zeggen dat ons cb daarin tot nu toe wel meevalt. Ik denk dat A momenteel in een "sprongetje" zit. Ze brabbelde net voor het eerst naar me terug meerdere malen :-D
Kelly, welkom! En LilliB, dat zijn nog eens fijne adviezen he? Wij hebben bij de intake wat gepraat over de rol van het CB. Behalve een zwetsverhaal was de boodschap toch duidelijk dat ze ondersteunend zijn aan de ouders. Dat die bepalen hoe en wat en dat zij er voor tips enzo zijn. Ja... tips als: ongevraagd een duw in de verkeerde richting. Ik krijg toch altijd zo'n jeuk van die lui! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Maar... wel positief dat ze bijscholing hebben gehad. Misschien kunnen die flesvoedingsgroeicurves uit de jaren 70 dan ook eens worden aangevuld met borstvoedingsgroeicurves... Hier inmiddels C alweer een paar uur in de ringsling. Wel makkelijker om te doen dan een gewone doek, maar ik merk dat ie anders draagt... toch wat spanning op mn nek en rug tov een gewone doek. Vaker oefenen en even op het omdoen letten dus.